Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
6 hours ago, Nezumi said:

"Najzabawniejsze" bylo, ze jak mialem w koncu zaplanowany wyjazd na ZB Summit bo nam wizy zniesli, dograna tania trase z Mexico City przez Juarez i noclegi u znajomka to... pandemia wybuchla i jest wszystko online 😒 Jak zrobia znowu normalny to pewnie nie bede mogl z jakiegos powodu albo sie dziadkowi Bidenowi przypomni, ze to Trump zniosl wizy Polakom i szybko je przywroci. Eh...

kolega mi mowil, ze duzo nie straciles 

 

  • Like 2
Napisano

W sumie nie wiedziałem gdzie to napisać to napisze tu :D. Super prezentacja na summicie, ale wymiatasz szybko 😛 Co do tworzenia tej alphy to rozumiem, że nie trzeba robić tego dummy plane jak możesz zrobić lock kamery? 😄

  • Like 1
Napisano

Fajna prezentacja Klicek, właśnie obejrzałem. 

10 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Zbrush Sumit to te spotkanie dla grupies?
- be like Chad don't simp. 

Haha wyobrażam sobie twoją prezentację 😉

Zbrush is very cool and I love it but it's piece of shit when it comes to.. i dalej wytykanie błędów. Za to kolejna wersja była by już idealna. 

  • Haha 2
Napisano (edytowane)
Cytat

Haha wyobrażam sobie twoją prezentację 😉

bardziej mi chodzi o uczestniczków/widownie.

Prezentujacy fajna laska , widownia slniace sie geeks 

Cytat

Zbrush is very cool and I love it but it's piece of shit when it comes to.. i dalej wytykanie błędów. Za to kolejna wersja była by już idealna. 

a tak to by sie zgadzało...

Ale spoko ostatnio gadałem z Ronaldem z autodesku. Znajduje im bledy.
- refrakcja w stingray nie dziala .... naprawimy - 2022 nie ma stingray xD
- teraz spytalem czemu wywalili kontenery w hypershadzie i nawet jak sie je z kodu wklepie to sa nie uzywalne.... ..... Autodesk ....

Przeciez juz raz pytali otypa z Glauco Longhi i gdy spytali czy robi retopo w Zetce....
--eee No xD  - zModlera tz nie uzywał.

w pokoju obok:
- pixologi - "extrud"
- simps - "aaaaah so sexy"

Edytowane przez Sebazx6r
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Ta "fajna laska" to Ash, ktora wymiata w ZBrushu, od lat ma swoje streamy, streamuje tez dla Pixologic. Tak ze nie jest to tak, ze posadzili tam jakas panienke zeby robila za ozdobe 😉 Pracowala tez dla Tangenta jak jeszcze istnieli.
Osobiscie jej nie trawie hahaha Mizoginistycznie wole Pavlovitcha ktory nie wybucha wymuszonym smiechem co chwile i nie mowi "osom! yay! like..." 🙂
Wkurzam sie troche po tym summicie. Fajne rzeczy male pododawali do organizacji sceny i rozmieszczania obiektow, bevele... sa ok, nie potrzebuje tego jakos bardzo.. Te plaskorzezby magicznie dzialaja i rozwalaja mozg ale mega czekam na mozliwosc wyciecia dziury wewnatrz obiektu freehandowo i normalne pokazywanie wymiarow z ustawieniem jednostek w scenie.
Jestem ekstremalnie ciekawy dlaczego tak klopotliwe jest to zrobienie dziury w obiekcie. Mozna booleanami, mozna ta projekcja ale jakos nie mozna nozem po prostu. Uaj.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

Ale oftopos u klicka trzeba zmienic nazwe tematu xD ... chociaż dump to w sumie pasuje lol

Odnosnie summiutu to musze nadrobić xD narazie wolałem poświęcic ten czas na dokument o Moleście Evenement ;).

  • Haha 1
Napisano

@Nezumi

Moim zdaniem wymiary nie są potrzebne w ZBrush. ZBrusha trzeba potraktować jak przestrzeń bez klasycznego XYZ. To co do niego wpada jak i wypada może zostać skalibrowane przez ustawienia eksportu. Długo tego nie mogłem zrozumieć, ale jak to pojąłem to pracuję bez przeszkód. 

Kolejny świetny Summit. Super prezentacje. Miło było zobaczyć naszego kolegę po fachu w tym doborowym towarzystwie! Na prezentacje Pixologic czekałem najbardziej, dwie przestałem bo człowiek w biegu strasznym, ale nadrobiłem. Jak zwykle genialne usprawnienia ZBrusha. Powiem wam, że podoba mi się ścieżka rozwoju tego softu. Staje się coraz bardziej przystępny do produkowania naprawdę skomplikowanych struktur na bardzo wiele elementów. I wciąż otrzymuje usprawnienia które po prostu ułatwiają życie podczas modelowania. 

Napisano (edytowane)
Cytat

Moim zdaniem wymiary nie są potrzebne w ZBrush. ZBrusha trzeba potraktować jak przestrzeń bez klasycznego XYZ. To co do niego wpada jak i wypada może zostać skalibrowane przez ustawienia eksportu. Długo tego nie mogłem zrozumieć, ale jak to pojąłem to pracuję bez przeszkód. 

Wymiary w zetce są, tylko są abstrakcyjne. Transpose tool sluzy do mierzenia mozna go tez wykalibrować suwaczkiem wartośc. Problem polega na tym ze kazdy tool ma osobne ustawienia czesto do settingsow import i ustawiaja sie ranodmowe.

Model ktory rozbijeszce na 2 czesci z tego samego ztl  by mogły pracowac na nich 2 osoby czesto po imporcie rozbiega sie ze skalą.  Do tego xD jak model jest przesuniety w swiecie to lepiej perspektywy nie wlaczac bo nagle swiat zwariuje.  
W mayce zaimportowany zostaje w srodku swiata a  w zetce jest przesuniety. Srodek symetrii jest na bazie bounding boxa najwiekrzego modelu. Kazdy subtool ma osobne ustawienia importu tak jak display two sided.

Wiec wybacz ale sie z tobą nie zgodzę. Ten program jest tak zepsuty ze az glowa boli. Dodaja usprawnienia tam gdzie nie trzeba olewajac inne potrzeby. 
Sam algorytm subdywizji oderwany od opensubdive ba oderwany od starszych opcji subdywizji to dramat. przez co jest w dispie na dzien dorby water level.

Jak robie dla siebie speedy lub do drugku to ogolnie mnie to nie interesuje tak samo jak praca przy gamedevie bez uzycia bakowania po subdywizjiach ale ogolnie wybacz ale ten soft jest tak niedorobiony ze ratuje go tylko darmowy upgrade. 

I podejscie do tematu PIXOLOGICA.:
- chcielibysmy byscie usprawnili na to - klient 
- ok ale moze bardziej zajara was niedopracowane to - Pixologic...

 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano
33 minuty temu, Sebazx6r napisał:

Model ktory rozbijeszce na 2 czesci z tego samego ztl  by mogły pracowac na nich 2 osoby czesto po imporcie rozbiega sie ze skalą.  Do tego xD jak model jest przesuniety w swiecie to lepiej perspektywy nie wlaczac bo nagle swiat zwariuje.  
W mayce zaimportowany zostaje w srodku swiata a  w zetce jest przesuniety. Srodek symetrii jest na bazie bounding boxa najwiekrzego modelu. Kazdy subtool ma osobne ustawienia importu tak jak display two sided.

Ten program nie jest niedorobiony, to jest po prostu kwestia niewystarczającej znajomości oprogramowania. Im więcej się nauczysz o różnych zależnościach, tym łatwiej będzie Ci żyć w pipeline. Myślę że Pixologic ma dobrą drogę rozwoju bo zamiast kleić się pod pipeliney dużych firm których jest po prostu bardzo wiele, tworzy nowe innowacyjne narzędzia. Ja pracuję w pipelineach i nie mam problemu. Kiedyś miałem bo nie znałem dostatecznie dobrze zależności pomiędzy ZBrush - Maya. Ale czasy się zmieniły, weszła Maya Indie. Usiadłem do softu i rzeczy o których piszesz są do rozwiązania. 

Rozbiega, bo ludzie appendują inne subtoole z innymi skalerami i wam miesza exporter. XD Dlatego potem macie zupełnie inne ustawienia i dlatego nie możecie się z tym dogadać.  Modelu nie ma sensu przesuwać w świecie ZBrush to najgorsza z możliwych opcji. Wszystko ustawiasz e Exporterze i potem ma pasować. Długo miałem z tym problemy i nikt mi tego nie wytłumaczył ale teraz już wiem że to jest banalnie proste. Wypróbuj. 

Napisano

Wybacz ale jest nie dorobiony a znać to trzeba jego wady i pracuję z nim dość długo by widzieć te bolączki. Może to zabrzmi głupio, ale jak się ma 8 osób pod soba to ciężko jest opanować jak kto importuje, do tego dochodzą materiały z freelancu lub outsourcu. Wiec sama fakt  ze sa rozne opcje importu bez informowania o tym uzytkownika jest co najmniej durne.

- rodzaj subdywizji jest dużą wadą - konieczność robienia durnego store morph "targeta także, sam fakt kurczenia się modelu przy subdywizji to juz jest niewybaczalny |"no no"

- kazdy subtool jest apendowany na preistniejacy subtool z listy subtooli. Na dzien dobry ustawia się  wszystko w swiecie jak trzeba. Powiedz mi jak mam to pozmieniac w 200 obietkatch gdzie kazdy ma osobne ustawienai importu i eksportu.

- import modelu o takiej samej siatce a innym vertex orderze nie zostaje wykryty - rozwalane sa UV.

- eksportowany OBJ ma 4 miejsca po przecinku dokladnosci w UV - zmienia nieznacznie UV.

- interface jest tak przestarzaly ze wciskaja nowe funkcje w miejsca ktore sa kompletnie z czapy

- obiecano i pokaaon edytor UV - nie ma...
- extrud jest jeej.
- indywidualne ustaiwenia dla kazdego narzedzia/pedzla  opcji polypaintu... jeje do tego z... system layerow ktory ci ten polipaint z d zapisze .... jej. 

No tak ale lepiej znac te bolaczki bo jest zawsze na to czas by pilnowac sie rzczy ktore sa oczywiste.

Jedyny plus wkoncu dodali opcje by alpha nie maskowala textury brusha i mozna sobie szwy wmalowc razem z alpha. Gorzej jak polypaint pop.. sie archaicznym systemie layerow ktory nie rozdziela koloru od  layeru na sculpt. 

Napisano (edytowane)
8 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Wybacz ale jest nie dorobiony a znać to trzeba jego wady i pracuję z nim dość długo by widzieć te bolączki. Może to zabrzmi głupio, ale jak się ma 8 osób pod soba to ciężko jest opanować jak kto importuje, do tego dochodzą materiały z freelancu lub outsourcu. Wiec sama fakt  ze sa rozne opcje importu bez informowania o tym uzytkownika jest co najmniej durne.

No to może dobrym pomysłem  było by napisać jakąś roadmapę dla tych żołnierzy i wesołych Jasi z freelancu (jak to kiedyś ująłeś XD) by wszyscy importowali i exportowali jak należy XD? 

Ja Ci powiem tak.... Wady ma każdy program i trzeba się z tym pogodzić. Ja tak samo się godzę z tym że Maya jest najgorszym pipelineowym programem o ogromnych możliwościach. Trzeba znać kruczki i dziwności by przeżyć w pipelineach. Trzeba też umieć docenić ludzi za innowacyjne oprogramowanie które jest wręcz za darmo. Zwróciłeś uwagę jak wielu artystów skupia ten soft? I jak wielu pokazuje niezwykłe swoje warsztaty w kreowaniu modeli? ZBrush to tylko modeler. To nie jest soft który został napisany do pipelineu. Ludzie z branży go zaadoptowali. Gdyby nie ZBrush, w wielu gałęziach branży rozrywkowej postacie i inne skomplikowane formy nie powstawały by w tak krótkim czasie. Mniej hejtu więcej zrozumienia. 

Przepraszam za offtop w wątku Klicka. Przenieśmy dyskusję na inny wątek. 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)
Cytat

No to może dobrym pomysłem  było by napisać jakąś roadmapę dla tych żołnierzy i wesołych Jasi z freelancu (jak to kiedyś ująłeś XD) by wszyscy importowali i exportowali jak należy XD? 

Z pewnym komentarzem się wstrzymam , bo znowu mi powiesz ,że mam smutne życie i że mi współczujesz. 😉Na tym chciałbym skończyć odbijanie piłeczki i wycieczki personalne bo to nie ma sensu. Chyba trochę dojrzałem. 

Freelance to żywioł , który ciężko to okiełznać. 
Mam przygotowane wytyczne w google docach. W tym ,że już nie zmuszę by je czytano. Przesyłam wraz base body z prośba o nie zepsuciu UV. Ludzie robią tak  jak chcą ,a na koniec człowiek ręce załamuje i poprawia. Jeden artysta ostatnio do szpitala w połowie freelancu ,aż uciekł. 
Mam popisane też skrypty by  nanosić szybkie poprawki.
W tym ,że modelerom  klienta wytycznych wysyłać nie będę. Często pracujemy na ich plikach źródłowych.

Są różne charaktery ludzi niektórzy są świetnymi artystami ale ciężko jest ich okiełznać z softem. W tymż ,że nie będę miał do nich pretensji ,gdy soft  fbx eksportuje inaczej, obj exportuje inaczej , a GOZ exportuje jeszcze inaczej .  GOZ zaś często się p... przy zaciąganiu  spowrotem nie wciaga. Nie tylko wtedy gdy są duplikaty nazw. Poprostu potrafi nie trafić w subtool
Import levelu 1  potrafi powodawać randomowe  zmiany ustawień import export? UV na low zdarza nam się często updatować, tego nie unikniemy. Z nową wersją Zbrusha miałem trochę mało styczność na poziomie technicznym. Może cos poprawili.  W domu jak robie speeda to nie interesują mnie elementy techniczne.

Alex Andrev pierwszy supervisor w Platige z którym współpracowałem skwitował mnie kędyś tak:
"I don't care how U do it... I care a bout the result" i przy 8 osobach staram się już aż tak ludziom nie narzucać ostrych ram , bo się nie da. Odgórnie mam narzucone katalogi które tworzą się skryptem i nazwy plików. Do tego renamer do textur.

Tylko czasem te pliki trzeba otworzyć, ale przynajmniej już wiadomo gdzie go znaleźć. 
 

Cytat

.Trzeba też umieć docenić ludzi za innowacyjne oprogramowanie które jest wręcz za darmo. 

To ,że soft jest "darmowy" to już polityka firmy, to nie znaczy ,ze nie powinni słuchać społeczność ,a przynajmniej się odnieść do pewnych aspektów. My jesteśmy jakieś małą jej częścią.

Ja tam za ten soft zapłaciłem. Odsprzedać go można 1 raz. Więc raczej na rynku wtórnym za dużo tego nie kupisz. Fajnie ,że są 2 licencje a 1 kupnie. To trzeba docenić.

Jakby to ująć bardzo się cieszę ,że są niesłowni bo ostania darmowa wersja miała być w 2015r.? I potem Zbrush 3.0 i nowy interface.  Darmowy jest dalej bo nie wypaliło. Więc chociaż trochę słowa dotrzymali. Szkoda tylko ze toola do UV nie dowieźli.  Nie przesadzałbym ,aż tak z byciem przez nich filantropami ,bo Zbrush Bridge płatny sporo , a reklamowany był tak ,że ludzi myśleli ,że z Keyshotem kupia a tu zonk, trzeba  kupić Keyshota a ten tani nie jest.

 

Cytat

 

Maya jest najgorszym pipelineowym programem o ogromnych możliwościach. 

 

Nie wiedziałem, że piszesz też pipeline? Bo z tego co wiem Maya API jest dość mocno otwartym środowiskiem co pozwala je ładnie integrować?   Pewnie Hudy ją przewyższa ,ale jakoś nie mogę się przełamać więc w sume nie wiem. Mam na celowniku ,ale strzelcem wyborowym nie jestem.

Wracająć do Zbrushu'a."
Artystycznie ten soft bardzo lubię pozwolił mi się mocno rozwinąć ,ale kiedy są ścisłe wytyczne i zamykamy się w nim technicznie to już jest problem.  Bolączki tego softu znam tylko czasami bardzo lubią zaskakiwać, bo czasem się zdarzy zapomnieć lub otworzy się cudzych plik.

Najczęstszy hejt jest z ust osób które danego softu nie znają. W moim przypadku jest odwrotnie znam używam widzę wady i wiem co bym chciał by usprawnili. Dostaje co innego.
Nie powiem ,złego słowa na Maxa nie powiem na Blendera (tym nawet się jaram) , bo ich nie używam. Nie będę wychwalać Maya. Odpowiadam tylko fanboym innych softów. Modeluje w Mayce i idzie mi to całkiem szybko. Takie mam przyzwyczajenia. 


Tak więc ten soft dla mnie jest jak moja osobowość - qrwa dwubiegunowa i mocno emocjonalna. Z 1 strony bardzo go lubię, z drugiej gdy wchodzi się wsztywne ramy wytycznych modelerskich pipelinu potrafie nienawidzić.
Bo tak jak do Mayki sobie popisze skrypty tak do tego cudu co oni tu napisali to jakoś przekonać się nie umiem. Więc jakby to ująć nie zawalczę z wqrewm w zetce  skryptem i 1 kliknięciem.

Nie rozumiem tego bezgranicznego uwielbienia do tego softu.
To ,że ktoś we mnie rzuci darmowym g###m (chodzi o feautre'y nie o sam soft) to nie znaczy ,że muszę się z nich cieszyć. 
Ten "extrude" za mną chodzi jak dziki.  Po prostu mnie rozjebało jak usłyszałem jak cała sala się jara!?   Wszyscy w euforii , a ja poczułem się jakbym dostał wielki krowi plackiem w twarz.  Obiecali edytor do UV dalie extrude .
Dużo od tego edytora UV nie oczekiwałem. Chociaz bym mógł w nim obrócić przesunąć i przeskalować UV.  Cieszyłbym się jak dziecko. Nawet jakby działało na 1 UDIM.
A tu jeb, Plaskacz w twarz - extrude. No i tak mnie teraz qrwa trzymie ;P.
Jadźka dawaj widły!


Za to uwielbiam oglądać ZBrush summity xD. Połowa osób pokazuje stare kruczki i patenty i mało kto używa nowych. Az Ci panowie z ID software mile mnie zaskoczyli, no poza ostatnim...  I może przekonali do uzywania  w więkrzym zakresie zModelera. Przynajmniej na etapie konceptowania. Zazywyczaj dłubałem brushami.  Na koniec bez retopo bym  raczej nie puścił, choć... osatnio lecą modele z gamedevu jak zbliżeń nie ma. Są juz dość gęste, więc może oczko można by przymknąć.. No ,ale w kążdym bądź razie do  zamknięcia szybkiego etapu artystycznego spoko. Dla mnie na propsy.  

Jak dadzą mi choć 1 dodatkową kamerę do pracy w perspektywie to może nawet przestane się nad nimi pastwić. 1 by grzebać na vertaxach , drugia do backplate.

Jednymi słowy zbytnio mi zależy by ten soft się rozwijał  w dobrym kierunku bym nie przestawał wytykać mu wady. Może w końcu je naprawiać zamiast dodawać następne... Choć ostatnio tempo update'ów mają dość żwawe. Trzeba przyznać.




Na koniec tego felietonu chciałbym podziękować  FREELANCEROM ,ZBRUSHOWI  i Mayce.
Za to ,że zmusili mnie bym nauczył się skryptować. Za ucieczkę od codzienności modelerskich w świat kodowania , za naukę Mel'a ,następnie zagłębienie się w świat pythona i pyside2.



By nie smrodzić już tak u Klicka w jego śmietniku artystycznym powiem tak. Ten Zbrush Summit przyniósł sporo rzeczy które mnie zainteresowały może jeszcze wzejdzie dla nich słońce ;p.
Kris Costa i 2 panowie z ID software wywiad/prezentacja  miodzio.

A teraz w kimono. Rano konie z córką tzn ja będę patrzył, ale świeże powietrze w okolicy stajni 😉 bezcenne. Może nie mam tak smutnego życia 😜 jak co poniektórzy myślą.
W każdym razie problemy pchają ku postępępowi więc okolicznościowy wqrw nie jest zły.

Pozdro 





 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Napisano
Cytat

a mi nie przeszkadza 😄 mozecie sobie dyskutowac, nawet ciekawie jest 😄

znowu jesz popcorn przed moniotorem jak przed dobrą telenowelą. "El MaxijAczi..."



Klicor Ja nie przepraszam xD hehe

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Z tym "darmowym" to zalezy. Ja jestem na subskrypcji i co 6 mieszkow im place. Nie jest to takie zle, cena daje rade, ale ta darmowoscia bym nie szafowal. Nie kazdy ma od razu na permanentna licencje. Zeby nie bylo watpliwosci - nie narzekam, tylko mowie jak jest. Sa rozne sytuacje.

Co do reszty to jestem mega fanbojem zetki, ale niektore rzeczy sa zwyczajnie niewygodne. Praca w skali jest mozliwa, jest nawet calkiem precyzyjna (na Summicie byla fajna prezentacja z Neville Page gdzie pokazywali taka rekawice jaka drukowali z zetki. Mialo byc precyzyjnie i bylo. Ludzie robia bizuterie, figurki, roboty, mechaniczne czesci - tak ze nie ma watpliwosci do co tego ze da sie). Mnie tylko wkurza niepotrzebna komplikacja tego, zbedne poziomy abstrakcji. W Mayi wciskam ctrl+t i widze wymiary. Mam ustalone jednostki sceny. W Blenderze to samo bylo. I przypuszczam ze w kazdym sofcie na planecie Ziemia jest podobnie 😄
ZBrush jest inny, fakt. Ale jak dali rade zrobic precyzyjna, fizyczna kamere, jak dali rade zrobic symulacje tkanin, booleany ktore dzialaja plynnie na chorej ilosci poly, jak kurde magiczne generowanie alphy z obiektow 3D przy tych plaskorzezbach teraz... Kolesie wymiataja, robia rzeczy ktorych nie ma zaden inny soft. To wydaje mi sie ze byliby w stanie zrobic normalne ustawienie skali i jednostek. Podobnie jak wycinanie, kurde, dziury. Nowy knife jest genialny po prostu. Brakuje mu tylko tego jednego i bedzie ideal.
Jestem w stanie sobie wyobrazic, ze maja powody jakies do tego - no chyba nie jest tak ze nie daja tych opcji "bo nie" 😄 Reszta tych malych rzeczy co pokazali na Summicie jest bardzo fajna i przydatna. Tragedii nie ma.
Co do Peel UV dali dupy i tu nie ma watpliwosci. Mogliby powiedziec "sluchajcie, zmiana planow, nie bedzie tego" i bym nie czekal. Na cholere to pokazywali w ogole? Ale ok, stalo sie - powedzcie ze nie bedzie i nie bede sobie robil nadziei ze "moze teraz".

Zetka przypomina mi mega fajne mieszkanie - przytulne, genialnie wyposazone, przestronne - po prostu marzenie. Tyle ze mozna do niego wchodzic jedynie przez wlaz na dachu po zrzuceniu ze spadochronem a wychodzic wchodzac do wanny i aktywujac zapadnie pod ktora jest zjezdzalnia prowadzaca do kanalow z ktorych mozemy wyjsc przed budynek. Nie do konca wiem dlaczego tak jest i meczy mnie to, ale z drugiej strony nie ma drugiego tak zajebistego mieszkania.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

Summitów już od kilku lat nie oglądam.  Zaciekawliście mnie tym ID, musze ogarnać. 

Fajnie , żę zaprosili Klicka. Dobrze się reprezentuje na tle zbrushowców 😉 Ostatnio sporo się dzieje wokół jego osoboy. Tak jak z Magdaleną. 

 

Jak zostałem wesołym Jasiem na 100% to miłość do softu jakby wygasła. Za bardzo muszę na nim polegać co jest często bolesnym doświadczeniem.

 

Zbrush bardzo się rozwinął w stronę drukowania. Tyle usprawnień wychodziło w ostatnich updatech, że chyba skupili się właśnie na tym.  Ja używałam zbrusha w 95% codziennie godzinami i naprawdę doszło mi parę siwych włosów i przez niego. Codzienne crashe, rutynowe zaznaczanie "yest to all" (co od lat jest im chyba wytykane)

prymitywne funkcje jak kontrola krzywych, precyzja suwaków,  nadal niewygodny "outliner" 

kolejne wersje dynammesh i nadal ogromna strata detalu - nie nadaje się do modeli wysokiej jakości

w nowej wersji dynames dostał tryb wyższego detalu co jakby maksuje jego możłiwości. Jest to śmieszne jak zdynameshujemy dwa małe obiekty i one będą miały 20 mln punktów a jeden duży (oczywiście z mikodetalem) zjedzie nam do 4ml i wszystko zniszczy nad czym pracowaliśmy przez ostatnie godziny  i tego już się nie przeskoczy.  Trzeba kombinować i zamiast jedno klikniecie, kolejna godzina-2 pracy.

Boolean dynemsha nie zastąpi bo robi straszny kosmos  z siatki i trzeba to wszystko potem i tak czyścić. 

dynamic topo miało działać na ukrytej siatce co niweluje jego limit a jednak nie działa do końca i nie potrafi smoothować krawędzi przy częściowo ukrytym meshu, co było moją największą nadzieją

history brush który miał być zbawieniem a masakruje siatkę, to samo contrast.. 

Jest tyle tego.. to tak jak zasnąć  z piękną kobietą a obudzić się przy pasztecie 😉 

Sorry ale musiałem też to z siebie wylać. 

  • Like 2
Napisano
W dniu 25.10.2021 o 21:26, KLICEK napisał:

musisz, inaczej nie bedziesz mogl sie ztargetowac i przyciac krawedzi 😉

Ten suwak image.png.6efe0b22924992dae11b3bc076e59e6e.png mnie zaskoczył jak go pokazałeś. Wcześniej myślałem że zapętlenia jestem w stanie uzyskać tylko w 2.5D przewijając ekran za pomocą ctrl+` Twój proces bardzo ciekawy i mega pomocne informacje do produkcji zapętlających się detali. Wczoraj z ciekawości próbowałem zrobić z gridem dopasowanym do ekranu, nie to że ci nie wierzyłem  ale 😄 ot z ciekawości, faktycznie siatka mi się rozjechała na krawędziach przy Pinch. Natomiast kamerę można używać tą o której mówili. Można ją zablokować i uniknąć przypadkowego obrócenia podczas sculptowania, to warto dołożyć do tego procesu. 

  • Like 1
Napisano

@KLICEKJedna rzecz jest dla mnie nie do końca jasna. WrapMode działa od krawędzi grida do krawędzi. Grida/subtoola nie ekranu. Więc jeśli jest zakładka po za ekranem to grabując tą alphę z ukrytą zakładką nie otrzymamy idealnie zapętlonej alphy. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem. Dlatego trochę się zastanawiam przy tym Twoim procesie jak się stało że nie widać szwów. Być może ta mała zakładka nie robi aż tak dużej różnicy i nie widać tego w szwach. 

  • Like 1
Napisano

nie widac szwow bo wlasnie robi roznice 🙂 wrap dziala po oknie, a brushe jako maja wiekszy radius automatycznie wychodza poza jego obszar (tam Paul mowil ze mozna w sumie niby wymaskowac krawedzie, ale nie probowalem) 

Generalnie chodzi o to ze jak pozniej lapiesz alphe 1024 to idealnie od krawedzi canvasu do krawedzi canvasu (nie modelu) masz idalnie zapetolna alphe/normalke 😉 No wierz mi nawet drobna zjebka jest widoczna finalnie, kilka razy zapomnialem wylaczyc perpektywe przy lapaniu i juz bylo zwalone. Na szczescie sposob jest na tyle odporny na takie rzeczy, ze jak wylaczysz ja (wylacza sie paralaxa) i wszystko powinno dzialac jak nalezy

 

No jakos nie przyszlo mi do glowy ze w sumie mozna zablokowac ekran, no to tylko pomaga przy przypadkowym ruszeniu ekranu i tyle, nie wplywa na sposob wykynywania zadan 😉

  • Like 2
Napisano (edytowane)

A próbowałeś oddalić widok i w trybie Wrapa malować coś po nim? Dlatego nie byłem taki pewien czy to działa od krawędzi okna do krawędzi okna. Tak czy siak testuję ten patent i działa idealnie, no przecież zademonstrowałeś w pełni. Moje pytania takie szczegółowe bo lubię się trochę doktoryzować 😄 Dzięki

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 2
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, RaVirr napisał:

NIE WIEM CZY TO UMIEJĘTNOŚCI CZY JUŻ CHEATY

Klicek już od dawna ma taki magic button i mu wszystko wychodzi. 

Jak uczyłem się modelować to już mu zazdrościłem skilla i miałem jego tutorial - a to było coś prostego w wings 3d.

Jak przerzuciłem się na sculpt to on ciągle czymś mnie rozp.... także, ten... no... ma na bank ten magic button od paru ładnych lat. 

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Napisano

bardzo dziekuje za mile slowa 🙂 chcialbym zeby taki przycisk istanial 😄

To co wrzucam to moje wypociny na workshopy z Simonem Lee to taka nie do konca moja zasluga 😄 jestem wlasnie niesiony na plecach 😄

  • Like 1
Napisano
9 godzin temu, RaVirr napisał:

Ale jadą świry 😄 Tylko coś smutny 😐 

pewnie mieszka w polsce:

 abgrpr9_460s.jpg.8c646cfdb9e1ca1f89b44b174b133cec.jpg

7 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

Zajebiście wygląda ta wisząca skóra. Z ciekawości - czemu tyle miejsca w kadrze u góry?

dobre pytanie, nie wiem 🙂

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności