Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 145
  • Wyświetleń 38,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To co wspomniał 2013 i jeszcze jedna sprawa rzuca się w oczy, zawieszenie słabo pracuje, nadal nie czuć tej masy.

(w 0:26 widać to dosyć) /nie widziałem jeszcze filmiku w hd ale zdaje mi się że też koła odbijają się od podłoża, co nie powinno mieć miejsca w takim pojeździe.

Zobacz ten filmik (1:23 konkretnie)

https://www.youtube.com/watch?v=XDvQpzG-J6s

Temu gościowi całkiem nieźle wyszło

poza tym całkiem dobra praca ;)

Napisano
  • Autor

Jak na razie nie widzę dobrego sposobu na ulepszenie. Zwiększenie masy kół nie pomaga. Z kolei ustawienie sprężystości zawieszenia na 0.999 (w skali 0 - 1, gdzie ustawiona na 0 daje max. sprężystość, a na 1 brak) nadal powoduje bujanie, a co za tym idzie odrywanie kół. Spróbuje to jeszcze jakoś usprawnić, ale wydaje mi się, że to jest jedna z tych rzeczy nie do obejścia.

 

Swoją drogą nie widziałem jeszcze rigu dla czołgu stworzonego tą metodą w Blenderze :)

 

EDIT

 

Nie znam się na MODO, więc mam pytanie. W tym poradniku rig jest zrobiony z użyciem symulacji real-time, czy też z użyciem odpowiedników do blenderowych constraintów/driverów?

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Zrobiłem kilka testów tkaniny w Blenderze, ale ani nie wyglądało, ani nie działało dobrze. Pobrałem triala Marvelous Designer i po kilku próbach uzyskałem taki efekt:

 

Jeszcze trzeba dorobić linki podtrzymujące.

 

d6oONXI.jpg

mf0zxtr.jpg

qNy5gAE.jpg

Napisano
  • Autor

Robiłem to metodą prób i błędów. Zaczynając od góry po kawałku przypinałem do modelu tkaninę. Te screeny może wyjaśnią więcej:

C0mrxT8.png

JgVUwLE.png

P6QQ50u.png

n6Xr7wE.png

ajnZvrx.png

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Widzę zaimportowałeś model bazowy, kiedyś też próbowałem, ale nie wychodziło. W jakim formacie jest ten model? Fajnie Ci to wyszło.

Napisano
  • Autor

Nowy test materiałów (sama pokrywa skrzynki). Wszystkie zabrudzenia były malowane ręcznie. Dodam jeszcze trochę odprysków i przetarć na krawędziach. Na zagięciu widać trochę szew, ale raczej już tak zostanie.

Q6g6pZ9.jpg

 

8ID8ffr.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

@Byczek82: Na duże i dobrze widoczne obiekty nałożę osobne tekstury, a na śrubki, zawiasy itp. zrobię jedną, najbardziej pasującą do otoczenia.

Napisano
  • Autor

Odkopię trochę wątek.

Modelowanie już prawie skończone. Zostało do zrobienia jeszcze kilka gratów z prawej strony i z tyłu. Trzeba się wreszcie wziąć za ten projekt i go skończyć ;) .

 

0PrgoX0.jpg

w7cPsKY.jpg

1SZ02Aa.jpg

Ri1uC96.jpg

Napisano

Elegancko wygląda!

No to do dzieła kończ modelik! :)

Unwrap już zrobiony w całości?

Napisano
  • Autor

Dziękuję @Kliment i @2013!

Unwrap jest już na ok. połowie obiektów, więc jeszcze trochę zejdzie.

Napisano
  • Autor

Kolejna aktualizacja. Tym razem gotowe materiały podwozia. Żeby zwiększyć różnorodność poobracam jeszcze UV-ki kół.

 

oK7fMsn.jpg

sddDAoI.jpg

Napisano

Może ewentualnie później chociaż przekręć te kółko żeby się nie powtarzała tekstura na nich, a tak to rewelacja.

Napisano
  • Autor

Dzięki @W Art. Poobracam koła, tak jak mówisz i jeszcze poprzesuwam mapy UV. Wtedy powinno być już ok.

Napisano

Piękny jest. Moja uwaga dotycząca traków, widzę że koła noszą spore ślady eksploatacji, więc i bandaże na nich powinny być poszczerbione.

Napisano

Elegancko!

Jak Ci idzie unwrapping, cieszysz się na myśl o kolejnej części? :D

Napisano
  • Autor

Dzięki @flamaster69, dobry pomysł.

Dzięki @2013. Poziom szczęścia jest odwrotnie proporcjonalny do skomplikowania unwrapowanego elementu :D Jak na razie idzie nieźle.

Napisano
  • Autor

Kolejny test pokazujący mniej więcej do czego zmierzam. Miejscami trzeba poprawić zabrudzenia i brakuje oczywiście polskiej szachownicy. Wnętrze lufy do poprawy.

 

Co o tym sądzicie?

 

RLoFx6H.png

Napisano

Szachownica do czołgu raczej nie pasuje, chyba ze ma latac :P

 

W czym brudy robisz?

Napisano
  • Autor

Na pojazdach pancernych też były czasami malowane (przynajmniej na kilku zdjęciach referencyjnych są).

 

Brudy są w większości zrobione poprzez mix (overlay) masek AO i innej tekstury. Na mniejszych obiektach używałem cyclesowego pointiness, zmiksowanego tak jak poprzednio. Na płytach kadłuba maski będą malowane ręcznie w Kricie.

Napisano
  • Autor

Tekstury z lewej strony są już prawie skończone, zostały tylko lekkie poprawki. Na wieży dorobiłem ślady po pociskach i rykoszecie, a także większość spawów została zamieniona na normal mapy.

 

dyk42nT.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Dzięki :D

Zbliżeń dorenderuję później jeszcze ;)

 

Po ponad rocznych zmaganiach z tym pojazdem, projekt właśnie dobiegł końca :D

Poniżej przedstawiam finalną wersję rendera.

 

Render - Cycles

Kompozycja sceny - Photoshop

Post Pro - Perfect Effects 9

 

WpVGxdm.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

jeśli mam być szczery...na tym finalnym obrazku gdzie czołg jest wkomponowany w zdjęcie - wszystko leży :( oświetlenie odbiega od zdjęcia, widać że to wklejka, a materiały które tak genialnie zrobiłeś i prezentowałeś na renderach samego czołgu (obrazki wyżej), tutaj wyglądają źle :( Pomijam już fakt trawy 3D która skosiła scenę to poziomu amatorskiego. Przepraszam że tak jadę po tej pracy, ale JEDEN obrazek wyżej ten czołg wygląda CUDOWNIE, FOTO-REAL, a na tej scenie jak...nie mam słów :( Jesteś nietuzinkowy w tym co robisz, w całym wątku pokazałeś skilla w modelowaniu i texturowaniu, oświetlenie też dobrałeś nieźle do tych wszystkich renderów pokazujących postępy prac...

Jeśli możesz - usuń tą pracę, i wymyśl coś innego z tłem - JESTEŚ w stanie to zrobić bo wymiatasz, tylko daj sobie 2-3 dni na przemyślenie. Ta praca przekreśla całą ciężką, fenomenalną pracę jaką wykonałeś w tym wątku :(

Wolę tak napisać, szczerze a nie "może być, ale światło coś nie gra". Z tego czołgu możesz zrobić pracę któa ukaże się w 3DWorld MAgazine, z luzikiem i palcem...wiesz gdzie - bo masz do tego wszystkie potrzebne umiejętności. Trzymam kciuki za reaktywację tego projektu w nowym otoczeniu 3D. Mam nadzieję że się na mnie nie obrazisz za taki koment, ale nie odpuszczę Ci tego zaje..stego czołgu :)

Hris

Napisano

kurde no co wy macie z tym. to samo co ikkiz. model zrobi cudny 1 liga texturki mistrzostwo świata, a potem wklejacie w masakryczne tło i praca przez to leci do kosza, zamiast być na froncie. jeśli jest się słabym w enviro to lepiej zrobić render w studiu. chętnie pomogę zrobić ładne tło do tego czołgu bo aż no naprawdę szkoda modelu. widzi mi się scenka z lord of war :D

Napisano
  • Autor

Dziękuję @Hris, w pełni się z Tobą zgadzam. Praca wraca na warsztat. Scena robiona była trochę na siłę, nie miałem dla niej dobrej koncepcji, dlatego wyszło, jak wyszło.

Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły na ciekawą scenkę, jak Wy byście go najchętniej widzieli. Za każdy pomysł będę bardzo wdzięczny. No i zastanawiam się jeszcze, czy jest sens miejscami stosować matte-paining?

 

@Maciek: Dzięki, odezwę się do Ciebie jeszcze.

Napisano

Wiem że przy końcówce nie chce się już zbytnio poprawiać w nieskończoność więc potraktuj to jako tipy na przyszłe projekty

-jeśli materiał wygląda na tak zużyty to aż prosi się o obicia beczek, skrzynek itp szczególnie że beczki odstają i wyglądają nieco nudnie

- brakuje nieco faktury odlewu szczególnie na wieży

-jaśniejsze zadrapania na wieży nie mają nieco uzasadnienia, goła stal szybko rdzewieje a tak mogłyby wyglądać raczej uszkodzenia po pociskach. Praktycznie w okolicach przodu najlepiej materiał wygląda imho(nie żeby reszta źle wyglądała :P).

Tylko mi wydaje się tekstura nieco naciągnieta na lufie? Na przyszłość, czołgi posiadają kilka warstw farb, a zabrudzenia również bywają różne(jasny/ciemny kurz, błoto, smar itd)

Ten render przypomina mi malowidła na pudełkach modeli do sklejania xd Nie wiem jak z kompozycją ale podejrzewam że trzeba by było zrobić scenę w 3d a raczej tylko tło w post. Dużo roboty i efekt niekoniecznie może być zgodny z oczekiwaniami. Myśle że render w studio da radę

Edytowane przez Micaki

Napisano

Fajny model, brakuję tylko lepszej prezentacji.

Jeśli chcesz aby obiekt 3d ładnie wkomponował się w tło, które jest zdjęciem to zadbaj o odpowiednia mapkę hdri. W internecie można znaleźć sporo darmowych, lub też, jeśli masz możliwość, samemu zrób zdjęcie i w miejscu gdzie chciałbyś umieścić czołg stwórz hdr'ke. Ułatwi Ci to znacznie pracę z oświetleniem a efekt też będzie znacznie lepszy.

Co do matte painting'u, wszystko co może przyspieszyć Ci pracę nie powodując spadku jakości jest sens stosować. Pytanie czy jesteś na tyle sprawny w digital paintingu aby zrobienie go zaoszczędziło Ci czas a efekt wyglądał nie gorzej jak zdjęcie lub 3d. Pzdr.

Napisano

Mogę jeszcze dodać że Grant Warwick w kursie vraya poświeca jeden odcinek na dostosowanie obiektu do mapy hdri. Efekt dużo daje do realizmu, warto poświęcić mu trochę czasu.

Napisano
  • Autor

@Micaki: Dziękuję, z teksturami nie ma problemu, więc jeszcze je poprawie.

@ArMoor: Dziękuję za informację.

Napisano
  • Autor

Mały test środowiska i oświetlenia. Na drodze brakuje jeszcze szczegółów i muszę dorobić kilka gatunków traw i drzew. Co myślicie o takim ustawieniu kamery, jak na pierwszym renderze?

 

BXgYsKw.jpg

KYMMSyV.jpg

Napisano

Po pierwsze primo: super ze skasowales pracke z galerii - teraz mozna zrobic dobry render i wrzucic na stale.

 

Po drugie primo: Super ze idziesz w setup 3D. I moim zdaniem jest to bardzo obiecujace!

Swiatlo jest bardzo dobre i juz go nie znmieniaj, chyba ze materialy bedziesz dopieszczal.

 

Drzewa i droba - super - jednynie bym popracowal nad kamykami na lesnej drodze - teraz sztucznie wygladaja - rozmiesc je bardziej chaotycznie - w rozne grupy - teraz wydaja sie rozsiane niemal idealnie.

Napisano
  • Autor

Dzięki @bolitic, znaczy, że zmierzam w dobrą stronę ;)

Droga zostanie jeszcze dość mocno przerobiona.

Napisano

trawa tutaj robi skalę, a u ciebie chyba znów za duża. teraz ta droga wygląda na 1,5m szerokości, chyba się tam nie zmieści czołg w tym ujęciu, albo znów będzie coś zgrzytać z tą trawą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.