McGavish Napisano 25 Luty 2015 Autor Napisano 25 Luty 2015 Dzięki @Logos. Zmontowałem poradnik odnośnie rigowania zawieszenia:
Micaki Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 To co wspomniał 2013 i jeszcze jedna sprawa rzuca się w oczy, zawieszenie słabo pracuje, nadal nie czuć tej masy. (w 0:26 widać to dosyć) /nie widziałem jeszcze filmiku w hd ale zdaje mi się że też koła odbijają się od podłoża, co nie powinno mieć miejsca w takim pojeździe. Zobacz ten filmik (1:23 konkretnie) https://www.youtube.com/watch?v=XDvQpzG-J6s Temu gościowi całkiem nieźle wyszło poza tym całkiem dobra praca ;)
McGavish Napisano 26 Luty 2015 Autor Napisano 26 Luty 2015 (edytowane) Jak na razie nie widzę dobrego sposobu na ulepszenie. Zwiększenie masy kół nie pomaga. Z kolei ustawienie sprężystości zawieszenia na 0.999 (w skali 0 - 1, gdzie ustawiona na 0 daje max. sprężystość, a na 1 brak) nadal powoduje bujanie, a co za tym idzie odrywanie kół. Spróbuje to jeszcze jakoś usprawnić, ale wydaje mi się, że to jest jedna z tych rzeczy nie do obejścia. Swoją drogą nie widziałem jeszcze rigu dla czołgu stworzonego tą metodą w Blenderze :) EDIT Nie znam się na MODO, więc mam pytanie. W tym poradniku rig jest zrobiony z użyciem symulacji real-time, czy też z użyciem odpowiedników do blenderowych constraintów/driverów? Edytowane 26 Luty 2015 przez McGavish
McGavish Napisano 2 Marzec 2015 Autor Napisano 2 Marzec 2015 Zrobiłem kilka testów tkaniny w Blenderze, ale ani nie wyglądało, ani nie działało dobrze. Pobrałem triala Marvelous Designer i po kilku próbach uzyskałem taki efekt: Jeszcze trzeba dorobić linki podtrzymujące.
KapitanAs Napisano 6 Marzec 2015 Napisano 6 Marzec 2015 Możesz napisać, jak zrobiłeś osłonę w Marvelousie?
McGavish Napisano 7 Marzec 2015 Autor Napisano 7 Marzec 2015 Robiłem to metodą prób i błędów. Zaczynając od góry po kawałku przypinałem do modelu tkaninę. Te screeny może wyjaśnią więcej:
KapitanAs Napisano 7 Marzec 2015 Napisano 7 Marzec 2015 Dzięki za odpowiedź. Widzę zaimportowałeś model bazowy, kiedyś też próbowałem, ale nie wychodziło. W jakim formacie jest ten model? Fajnie Ci to wyszło.
McGavish Napisano 7 Marzec 2015 Autor Napisano 7 Marzec 2015 Format to OBJ, musiałem tylko ustawić skalę na 2000%.
McGavish Napisano 22 Marzec 2015 Autor Napisano 22 Marzec 2015 (edytowane) Nowy test materiałów (sama pokrywa skrzynki). Wszystkie zabrudzenia były malowane ręcznie. Dodam jeszcze trochę odprysków i przetarć na krawędziach. Na zagięciu widać trochę szew, ale raczej już tak zostanie. Edytowane 22 Marzec 2015 przez McGavish
Byczek82 Napisano 24 Marzec 2015 Napisano 24 Marzec 2015 Hej :) Każdą część czołgu robisz osobną teksturę?? Pozdrawiam :)
McGavish Napisano 25 Marzec 2015 Autor Napisano 25 Marzec 2015 @Byczek82: Na duże i dobrze widoczne obiekty nałożę osobne tekstury, a na śrubki, zawiasy itp. zrobię jedną, najbardziej pasującą do otoczenia.
McGavish Napisano 28 Marzec 2015 Autor Napisano 28 Marzec 2015 (edytowane) Dodałem kilka nowych elementów: Edytowane 29 Marzec 2015 przez McGavish
McGavish Napisano 18 Maj 2015 Autor Napisano 18 Maj 2015 Odkopię trochę wątek. Modelowanie już prawie skończone. Zostało do zrobienia jeszcze kilka gratów z prawej strony i z tyłu. Trzeba się wreszcie wziąć za ten projekt i go skończyć ;) .
2013 Napisano 26 Maj 2015 Napisano 26 Maj 2015 Elegancko wygląda! No to do dzieła kończ modelik! :) Unwrap już zrobiony w całości?
McGavish Napisano 27 Maj 2015 Autor Napisano 27 Maj 2015 Dziękuję @Kliment i @2013! Unwrap jest już na ok. połowie obiektów, więc jeszcze trochę zejdzie.
McGavish Napisano 31 Maj 2015 Autor Napisano 31 Maj 2015 Dzięki @segea! Tekstury już tworzą się równolegle ze sceną.
McGavish Napisano 15 Czerwiec 2015 Autor Napisano 15 Czerwiec 2015 Kolejna aktualizacja. Tym razem gotowe materiały podwozia. Żeby zwiększyć różnorodność poobracam jeszcze UV-ki kół.
Szwadron Napisano 15 Czerwiec 2015 Napisano 15 Czerwiec 2015 Dawno nie widziałem tak dobrego materiału/tekstury gąsienic :)
W Art Napisano 16 Czerwiec 2015 Napisano 16 Czerwiec 2015 Może ewentualnie później chociaż przekręć te kółko żeby się nie powtarzała tekstura na nich, a tak to rewelacja.
McGavish Napisano 16 Czerwiec 2015 Autor Napisano 16 Czerwiec 2015 Dzięki @W Art. Poobracam koła, tak jak mówisz i jeszcze poprzesuwam mapy UV. Wtedy powinno być już ok.
flamaster69 Napisano 17 Czerwiec 2015 Napisano 17 Czerwiec 2015 Piękny jest. Moja uwaga dotycząca traków, widzę że koła noszą spore ślady eksploatacji, więc i bandaże na nich powinny być poszczerbione.
2013 Napisano 19 Czerwiec 2015 Napisano 19 Czerwiec 2015 Elegancko! Jak Ci idzie unwrapping, cieszysz się na myśl o kolejnej części? :D
McGavish Napisano 19 Czerwiec 2015 Autor Napisano 19 Czerwiec 2015 Dzięki @flamaster69, dobry pomysł. Dzięki @2013. Poziom szczęścia jest odwrotnie proporcjonalny do skomplikowania unwrapowanego elementu :D Jak na razie idzie nieźle.
McGavish Napisano 28 Czerwiec 2015 Autor Napisano 28 Czerwiec 2015 Kolejny test pokazujący mniej więcej do czego zmierzam. Miejscami trzeba poprawić zabrudzenia i brakuje oczywiście polskiej szachownicy. Wnętrze lufy do poprawy. Co o tym sądzicie?
Reynevan Napisano 28 Czerwiec 2015 Napisano 28 Czerwiec 2015 Szachownica do czołgu raczej nie pasuje, chyba ze ma latac :P W czym brudy robisz?
McGavish Napisano 28 Czerwiec 2015 Autor Napisano 28 Czerwiec 2015 Na pojazdach pancernych też były czasami malowane (przynajmniej na kilku zdjęciach referencyjnych są). Brudy są w większości zrobione poprzez mix (overlay) masek AO i innej tekstury. Na mniejszych obiektach używałem cyclesowego pointiness, zmiksowanego tak jak poprzednio. Na płytach kadłuba maski będą malowane ręcznie w Kricie.
kliment woroszyłow Napisano 28 Czerwiec 2015 Napisano 28 Czerwiec 2015 Reynevan - Szachownica była na każdym czołgu w czasach kiedy t-54 i t-55 były podstawowym czołgiem polskiej armii.
McGavish Napisano 1 Lipiec 2015 Autor Napisano 1 Lipiec 2015 (edytowane) Tekstury z lewej strony są już prawie skończone, zostały tylko lekkie poprawki. Na wieży dorobiłem ślady po pociskach i rykoszecie, a także większość spawów została zamieniona na normal mapy. Edytowane 1 Lipiec 2015 przez McGavish
Akierek Napisano 1 Lipiec 2015 Napisano 1 Lipiec 2015 No ladnie ladnie, gasienice najlepsze :) Ale calosc takze robi wrazenie :)
McGavish Napisano 7 Lipiec 2015 Autor Napisano 7 Lipiec 2015 Dzięki :D Zbliżeń dorenderuję później jeszcze ;) Po ponad rocznych zmaganiach z tym pojazdem, projekt właśnie dobiegł końca :D Poniżej przedstawiam finalną wersję rendera. Render - Cycles Kompozycja sceny - Photoshop Post Pro - Perfect Effects 9 Pozdrawiam
Hris Napisano 7 Lipiec 2015 Napisano 7 Lipiec 2015 jeśli mam być szczery...na tym finalnym obrazku gdzie czołg jest wkomponowany w zdjęcie - wszystko leży :( oświetlenie odbiega od zdjęcia, widać że to wklejka, a materiały które tak genialnie zrobiłeś i prezentowałeś na renderach samego czołgu (obrazki wyżej), tutaj wyglądają źle :( Pomijam już fakt trawy 3D która skosiła scenę to poziomu amatorskiego. Przepraszam że tak jadę po tej pracy, ale JEDEN obrazek wyżej ten czołg wygląda CUDOWNIE, FOTO-REAL, a na tej scenie jak...nie mam słów :( Jesteś nietuzinkowy w tym co robisz, w całym wątku pokazałeś skilla w modelowaniu i texturowaniu, oświetlenie też dobrałeś nieźle do tych wszystkich renderów pokazujących postępy prac... Jeśli możesz - usuń tą pracę, i wymyśl coś innego z tłem - JESTEŚ w stanie to zrobić bo wymiatasz, tylko daj sobie 2-3 dni na przemyślenie. Ta praca przekreśla całą ciężką, fenomenalną pracę jaką wykonałeś w tym wątku :( Wolę tak napisać, szczerze a nie "może być, ale światło coś nie gra". Z tego czołgu możesz zrobić pracę któa ukaże się w 3DWorld MAgazine, z luzikiem i palcem...wiesz gdzie - bo masz do tego wszystkie potrzebne umiejętności. Trzymam kciuki za reaktywację tego projektu w nowym otoczeniu 3D. Mam nadzieję że się na mnie nie obrazisz za taki koment, ale nie odpuszczę Ci tego zaje..stego czołgu :) Hris
Maciek Jutrzenka Napisano 8 Lipiec 2015 Napisano 8 Lipiec 2015 kurde no co wy macie z tym. to samo co ikkiz. model zrobi cudny 1 liga texturki mistrzostwo świata, a potem wklejacie w masakryczne tło i praca przez to leci do kosza, zamiast być na froncie. jeśli jest się słabym w enviro to lepiej zrobić render w studiu. chętnie pomogę zrobić ładne tło do tego czołgu bo aż no naprawdę szkoda modelu. widzi mi się scenka z lord of war :D
McGavish Napisano 8 Lipiec 2015 Autor Napisano 8 Lipiec 2015 Dziękuję @Hris, w pełni się z Tobą zgadzam. Praca wraca na warsztat. Scena robiona była trochę na siłę, nie miałem dla niej dobrej koncepcji, dlatego wyszło, jak wyszło. Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły na ciekawą scenkę, jak Wy byście go najchętniej widzieli. Za każdy pomysł będę bardzo wdzięczny. No i zastanawiam się jeszcze, czy jest sens miejscami stosować matte-paining? @Maciek: Dzięki, odezwę się do Ciebie jeszcze.
Micaki Napisano 8 Lipiec 2015 Napisano 8 Lipiec 2015 (edytowane) Wiem że przy końcówce nie chce się już zbytnio poprawiać w nieskończoność więc potraktuj to jako tipy na przyszłe projekty -jeśli materiał wygląda na tak zużyty to aż prosi się o obicia beczek, skrzynek itp szczególnie że beczki odstają i wyglądają nieco nudnie - brakuje nieco faktury odlewu szczególnie na wieży -jaśniejsze zadrapania na wieży nie mają nieco uzasadnienia, goła stal szybko rdzewieje a tak mogłyby wyglądać raczej uszkodzenia po pociskach. Praktycznie w okolicach przodu najlepiej materiał wygląda imho(nie żeby reszta źle wyglądała :P). Tylko mi wydaje się tekstura nieco naciągnieta na lufie? Na przyszłość, czołgi posiadają kilka warstw farb, a zabrudzenia również bywają różne(jasny/ciemny kurz, błoto, smar itd) Ten render przypomina mi malowidła na pudełkach modeli do sklejania xd Nie wiem jak z kompozycją ale podejrzewam że trzeba by było zrobić scenę w 3d a raczej tylko tło w post. Dużo roboty i efekt niekoniecznie może być zgodny z oczekiwaniami. Myśle że render w studio da radę Edytowane 8 Lipiec 2015 przez Micaki
ArMoor Napisano 8 Lipiec 2015 Napisano 8 Lipiec 2015 Fajny model, brakuję tylko lepszej prezentacji. Jeśli chcesz aby obiekt 3d ładnie wkomponował się w tło, które jest zdjęciem to zadbaj o odpowiednia mapkę hdri. W internecie można znaleźć sporo darmowych, lub też, jeśli masz możliwość, samemu zrób zdjęcie i w miejscu gdzie chciałbyś umieścić czołg stwórz hdr'ke. Ułatwi Ci to znacznie pracę z oświetleniem a efekt też będzie znacznie lepszy. Co do matte painting'u, wszystko co może przyspieszyć Ci pracę nie powodując spadku jakości jest sens stosować. Pytanie czy jesteś na tyle sprawny w digital paintingu aby zrobienie go zaoszczędziło Ci czas a efekt wyglądał nie gorzej jak zdjęcie lub 3d. Pzdr.
Micaki Napisano 8 Lipiec 2015 Napisano 8 Lipiec 2015 Mogę jeszcze dodać że Grant Warwick w kursie vraya poświeca jeden odcinek na dostosowanie obiektu do mapy hdri. Efekt dużo daje do realizmu, warto poświęcić mu trochę czasu.
McGavish Napisano 9 Lipiec 2015 Autor Napisano 9 Lipiec 2015 @Micaki: Dziękuję, z teksturami nie ma problemu, więc jeszcze je poprawie. @ArMoor: Dziękuję za informację.
McGavish Napisano 12 Lipiec 2015 Autor Napisano 12 Lipiec 2015 Mały test środowiska i oświetlenia. Na drodze brakuje jeszcze szczegółów i muszę dorobić kilka gatunków traw i drzew. Co myślicie o takim ustawieniu kamery, jak na pierwszym renderze?
bolitic Napisano 12 Lipiec 2015 Napisano 12 Lipiec 2015 Po pierwsze primo: super ze skasowales pracke z galerii - teraz mozna zrobic dobry render i wrzucic na stale. Po drugie primo: Super ze idziesz w setup 3D. I moim zdaniem jest to bardzo obiecujace! Swiatlo jest bardzo dobre i juz go nie znmieniaj, chyba ze materialy bedziesz dopieszczal. Drzewa i droba - super - jednynie bym popracowal nad kamykami na lesnej drodze - teraz sztucznie wygladaja - rozmiesc je bardziej chaotycznie - w rozne grupy - teraz wydaja sie rozsiane niemal idealnie.
McGavish Napisano 13 Lipiec 2015 Autor Napisano 13 Lipiec 2015 Dzięki @bolitic, znaczy, że zmierzam w dobrą stronę ;) Droga zostanie jeszcze dość mocno przerobiona.
ikkiz Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 trawa tutaj robi skalę, a u ciebie chyba znów za duża. teraz ta droga wygląda na 1,5m szerokości, chyba się tam nie zmieści czołg w tym ujęciu, albo znów będzie coś zgrzytać z tą trawą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się