Napisano 26 Luty 201510 l To co wspomniał 2013 i jeszcze jedna sprawa rzuca się w oczy, zawieszenie słabo pracuje, nadal nie czuć tej masy. (w 0:26 widać to dosyć) /nie widziałem jeszcze filmiku w hd ale zdaje mi się że też koła odbijają się od podłoża, co nie powinno mieć miejsca w takim pojeździe. Zobacz ten filmik (1:23 konkretnie) https://www.youtube.com/watch?v=XDvQpzG-J6s Temu gościowi całkiem nieźle wyszło poza tym całkiem dobra praca ;)
Napisano 26 Luty 201510 l Autor Jak na razie nie widzę dobrego sposobu na ulepszenie. Zwiększenie masy kół nie pomaga. Z kolei ustawienie sprężystości zawieszenia na 0.999 (w skali 0 - 1, gdzie ustawiona na 0 daje max. sprężystość, a na 1 brak) nadal powoduje bujanie, a co za tym idzie odrywanie kół. Spróbuje to jeszcze jakoś usprawnić, ale wydaje mi się, że to jest jedna z tych rzeczy nie do obejścia. Swoją drogą nie widziałem jeszcze rigu dla czołgu stworzonego tą metodą w Blenderze :) EDIT Nie znam się na MODO, więc mam pytanie. W tym poradniku rig jest zrobiony z użyciem symulacji real-time, czy też z użyciem odpowiedników do blenderowych constraintów/driverów? Edytowane 26 Luty 201510 l przez McGavish
Napisano 2 Marzec 201510 l Autor Zrobiłem kilka testów tkaniny w Blenderze, ale ani nie wyglądało, ani nie działało dobrze. Pobrałem triala Marvelous Designer i po kilku próbach uzyskałem taki efekt: Jeszcze trzeba dorobić linki podtrzymujące.
Napisano 7 Marzec 201510 l Autor Robiłem to metodą prób i błędów. Zaczynając od góry po kawałku przypinałem do modelu tkaninę. Te screeny może wyjaśnią więcej:
Napisano 7 Marzec 201510 l Dzięki za odpowiedź. Widzę zaimportowałeś model bazowy, kiedyś też próbowałem, ale nie wychodziło. W jakim formacie jest ten model? Fajnie Ci to wyszło.
Napisano 22 Marzec 20159 l Autor Nowy test materiałów (sama pokrywa skrzynki). Wszystkie zabrudzenia były malowane ręcznie. Dodam jeszcze trochę odprysków i przetarć na krawędziach. Na zagięciu widać trochę szew, ale raczej już tak zostanie. Edytowane 22 Marzec 20159 l przez McGavish
Napisano 25 Marzec 20159 l Autor @Byczek82: Na duże i dobrze widoczne obiekty nałożę osobne tekstury, a na śrubki, zawiasy itp. zrobię jedną, najbardziej pasującą do otoczenia.
Napisano 28 Marzec 20159 l Autor Dodałem kilka nowych elementów: Edytowane 29 Marzec 20159 l przez McGavish
Napisano 18 Maj 20159 l Autor Odkopię trochę wątek. Modelowanie już prawie skończone. Zostało do zrobienia jeszcze kilka gratów z prawej strony i z tyłu. Trzeba się wreszcie wziąć za ten projekt i go skończyć ;) .
Napisano 26 Maj 20159 l Elegancko wygląda! No to do dzieła kończ modelik! :) Unwrap już zrobiony w całości?
Napisano 27 Maj 20159 l Autor Dziękuję @Kliment i @2013! Unwrap jest już na ok. połowie obiektów, więc jeszcze trochę zejdzie.
Napisano 15 Czerwiec 20159 l Autor Kolejna aktualizacja. Tym razem gotowe materiały podwozia. Żeby zwiększyć różnorodność poobracam jeszcze UV-ki kół.
Napisano 16 Czerwiec 20159 l Może ewentualnie później chociaż przekręć te kółko żeby się nie powtarzała tekstura na nich, a tak to rewelacja.
Napisano 16 Czerwiec 20159 l Autor Dzięki @W Art. Poobracam koła, tak jak mówisz i jeszcze poprzesuwam mapy UV. Wtedy powinno być już ok.
Napisano 17 Czerwiec 20159 l Piękny jest. Moja uwaga dotycząca traków, widzę że koła noszą spore ślady eksploatacji, więc i bandaże na nich powinny być poszczerbione.
Napisano 19 Czerwiec 20159 l Elegancko! Jak Ci idzie unwrapping, cieszysz się na myśl o kolejnej części? :D
Napisano 19 Czerwiec 20159 l Autor Dzięki @flamaster69, dobry pomysł. Dzięki @2013. Poziom szczęścia jest odwrotnie proporcjonalny do skomplikowania unwrapowanego elementu :D Jak na razie idzie nieźle.
Napisano 28 Czerwiec 20159 l Autor Kolejny test pokazujący mniej więcej do czego zmierzam. Miejscami trzeba poprawić zabrudzenia i brakuje oczywiście polskiej szachownicy. Wnętrze lufy do poprawy. Co o tym sądzicie?
Napisano 28 Czerwiec 20159 l Szachownica do czołgu raczej nie pasuje, chyba ze ma latac :P W czym brudy robisz?
Napisano 28 Czerwiec 20159 l Autor Na pojazdach pancernych też były czasami malowane (przynajmniej na kilku zdjęciach referencyjnych są). Brudy są w większości zrobione poprzez mix (overlay) masek AO i innej tekstury. Na mniejszych obiektach używałem cyclesowego pointiness, zmiksowanego tak jak poprzednio. Na płytach kadłuba maski będą malowane ręcznie w Kricie.
Napisano 28 Czerwiec 20159 l Reynevan - Szachownica była na każdym czołgu w czasach kiedy t-54 i t-55 były podstawowym czołgiem polskiej armii.
Napisano 1 Lipiec 20159 l Autor Tekstury z lewej strony są już prawie skończone, zostały tylko lekkie poprawki. Na wieży dorobiłem ślady po pociskach i rykoszecie, a także większość spawów została zamieniona na normal mapy. Edytowane 1 Lipiec 20159 l przez McGavish
Napisano 7 Lipiec 20159 l Autor Dzięki :D Zbliżeń dorenderuję później jeszcze ;) Po ponad rocznych zmaganiach z tym pojazdem, projekt właśnie dobiegł końca :D Poniżej przedstawiam finalną wersję rendera. Render - Cycles Kompozycja sceny - Photoshop Post Pro - Perfect Effects 9 Pozdrawiam
Napisano 7 Lipiec 20159 l jeśli mam być szczery...na tym finalnym obrazku gdzie czołg jest wkomponowany w zdjęcie - wszystko leży :( oświetlenie odbiega od zdjęcia, widać że to wklejka, a materiały które tak genialnie zrobiłeś i prezentowałeś na renderach samego czołgu (obrazki wyżej), tutaj wyglądają źle :( Pomijam już fakt trawy 3D która skosiła scenę to poziomu amatorskiego. Przepraszam że tak jadę po tej pracy, ale JEDEN obrazek wyżej ten czołg wygląda CUDOWNIE, FOTO-REAL, a na tej scenie jak...nie mam słów :( Jesteś nietuzinkowy w tym co robisz, w całym wątku pokazałeś skilla w modelowaniu i texturowaniu, oświetlenie też dobrałeś nieźle do tych wszystkich renderów pokazujących postępy prac... Jeśli możesz - usuń tą pracę, i wymyśl coś innego z tłem - JESTEŚ w stanie to zrobić bo wymiatasz, tylko daj sobie 2-3 dni na przemyślenie. Ta praca przekreśla całą ciężką, fenomenalną pracę jaką wykonałeś w tym wątku :( Wolę tak napisać, szczerze a nie "może być, ale światło coś nie gra". Z tego czołgu możesz zrobić pracę któa ukaże się w 3DWorld MAgazine, z luzikiem i palcem...wiesz gdzie - bo masz do tego wszystkie potrzebne umiejętności. Trzymam kciuki za reaktywację tego projektu w nowym otoczeniu 3D. Mam nadzieję że się na mnie nie obrazisz za taki koment, ale nie odpuszczę Ci tego zaje..stego czołgu :) Hris
Napisano 8 Lipiec 20159 l kurde no co wy macie z tym. to samo co ikkiz. model zrobi cudny 1 liga texturki mistrzostwo świata, a potem wklejacie w masakryczne tło i praca przez to leci do kosza, zamiast być na froncie. jeśli jest się słabym w enviro to lepiej zrobić render w studiu. chętnie pomogę zrobić ładne tło do tego czołgu bo aż no naprawdę szkoda modelu. widzi mi się scenka z lord of war :D
Napisano 8 Lipiec 20159 l Autor Dziękuję @Hris, w pełni się z Tobą zgadzam. Praca wraca na warsztat. Scena robiona była trochę na siłę, nie miałem dla niej dobrej koncepcji, dlatego wyszło, jak wyszło. Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły na ciekawą scenkę, jak Wy byście go najchętniej widzieli. Za każdy pomysł będę bardzo wdzięczny. No i zastanawiam się jeszcze, czy jest sens miejscami stosować matte-paining? @Maciek: Dzięki, odezwę się do Ciebie jeszcze.
Napisano 8 Lipiec 20159 l Wiem że przy końcówce nie chce się już zbytnio poprawiać w nieskończoność więc potraktuj to jako tipy na przyszłe projekty -jeśli materiał wygląda na tak zużyty to aż prosi się o obicia beczek, skrzynek itp szczególnie że beczki odstają i wyglądają nieco nudnie - brakuje nieco faktury odlewu szczególnie na wieży -jaśniejsze zadrapania na wieży nie mają nieco uzasadnienia, goła stal szybko rdzewieje a tak mogłyby wyglądać raczej uszkodzenia po pociskach. Praktycznie w okolicach przodu najlepiej materiał wygląda imho(nie żeby reszta źle wyglądała :P). Tylko mi wydaje się tekstura nieco naciągnieta na lufie? Na przyszłość, czołgi posiadają kilka warstw farb, a zabrudzenia również bywają różne(jasny/ciemny kurz, błoto, smar itd) Ten render przypomina mi malowidła na pudełkach modeli do sklejania xd Nie wiem jak z kompozycją ale podejrzewam że trzeba by było zrobić scenę w 3d a raczej tylko tło w post. Dużo roboty i efekt niekoniecznie może być zgodny z oczekiwaniami. Myśle że render w studio da radę Edytowane 8 Lipiec 20159 l przez Micaki
Napisano 8 Lipiec 20159 l Fajny model, brakuję tylko lepszej prezentacji. Jeśli chcesz aby obiekt 3d ładnie wkomponował się w tło, które jest zdjęciem to zadbaj o odpowiednia mapkę hdri. W internecie można znaleźć sporo darmowych, lub też, jeśli masz możliwość, samemu zrób zdjęcie i w miejscu gdzie chciałbyś umieścić czołg stwórz hdr'ke. Ułatwi Ci to znacznie pracę z oświetleniem a efekt też będzie znacznie lepszy. Co do matte painting'u, wszystko co może przyspieszyć Ci pracę nie powodując spadku jakości jest sens stosować. Pytanie czy jesteś na tyle sprawny w digital paintingu aby zrobienie go zaoszczędziło Ci czas a efekt wyglądał nie gorzej jak zdjęcie lub 3d. Pzdr.
Napisano 8 Lipiec 20159 l Mogę jeszcze dodać że Grant Warwick w kursie vraya poświeca jeden odcinek na dostosowanie obiektu do mapy hdri. Efekt dużo daje do realizmu, warto poświęcić mu trochę czasu.
Napisano 9 Lipiec 20159 l Autor @Micaki: Dziękuję, z teksturami nie ma problemu, więc jeszcze je poprawie. @ArMoor: Dziękuję za informację.
Napisano 12 Lipiec 20159 l Autor Mały test środowiska i oświetlenia. Na drodze brakuje jeszcze szczegółów i muszę dorobić kilka gatunków traw i drzew. Co myślicie o takim ustawieniu kamery, jak na pierwszym renderze?
Napisano 12 Lipiec 20159 l Po pierwsze primo: super ze skasowales pracke z galerii - teraz mozna zrobic dobry render i wrzucic na stale. Po drugie primo: Super ze idziesz w setup 3D. I moim zdaniem jest to bardzo obiecujace! Swiatlo jest bardzo dobre i juz go nie znmieniaj, chyba ze materialy bedziesz dopieszczal. Drzewa i droba - super - jednynie bym popracowal nad kamykami na lesnej drodze - teraz sztucznie wygladaja - rozmiesc je bardziej chaotycznie - w rozne grupy - teraz wydaja sie rozsiane niemal idealnie.
Napisano 13 Lipiec 20159 l Autor Dzięki @bolitic, znaczy, że zmierzam w dobrą stronę ;) Droga zostanie jeszcze dość mocno przerobiona.
Napisano 13 Lipiec 20159 l trawa tutaj robi skalę, a u ciebie chyba znów za duża. teraz ta droga wygląda na 1,5m szerokości, chyba się tam nie zmieści czołg w tym ujęciu, albo znów będzie coś zgrzytać z tą trawą.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto