Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 145
  • Wyświetleń 37,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To co wspomniał 2013 i jeszcze jedna sprawa rzuca się w oczy, zawieszenie słabo pracuje, nadal nie czuć tej masy.

(w 0:26 widać to dosyć) /nie widziałem jeszcze filmiku w hd ale zdaje mi się że też koła odbijają się od podłoża, co nie powinno mieć miejsca w takim pojeździe.

Zobacz ten filmik (1:23 konkretnie)

https://www.youtube.com/watch?v=XDvQpzG-J6s

Temu gościowi całkiem nieźle wyszło

poza tym całkiem dobra praca ;)

Napisano
  • Autor

Jak na razie nie widzę dobrego sposobu na ulepszenie. Zwiększenie masy kół nie pomaga. Z kolei ustawienie sprężystości zawieszenia na 0.999 (w skali 0 - 1, gdzie ustawiona na 0 daje max. sprężystość, a na 1 brak) nadal powoduje bujanie, a co za tym idzie odrywanie kół. Spróbuje to jeszcze jakoś usprawnić, ale wydaje mi się, że to jest jedna z tych rzeczy nie do obejścia.

 

Swoją drogą nie widziałem jeszcze rigu dla czołgu stworzonego tą metodą w Blenderze :)

 

EDIT

 

Nie znam się na MODO, więc mam pytanie. W tym poradniku rig jest zrobiony z użyciem symulacji real-time, czy też z użyciem odpowiedników do blenderowych constraintów/driverów?

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Zrobiłem kilka testów tkaniny w Blenderze, ale ani nie wyglądało, ani nie działało dobrze. Pobrałem triala Marvelous Designer i po kilku próbach uzyskałem taki efekt:

 

Jeszcze trzeba dorobić linki podtrzymujące.

 

d6oONXI.jpg

mf0zxtr.jpg

qNy5gAE.jpg

Napisano
  • Autor

Robiłem to metodą prób i błędów. Zaczynając od góry po kawałku przypinałem do modelu tkaninę. Te screeny może wyjaśnią więcej:

C0mrxT8.png

JgVUwLE.png

P6QQ50u.png

n6Xr7wE.png

ajnZvrx.png

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Widzę zaimportowałeś model bazowy, kiedyś też próbowałem, ale nie wychodziło. W jakim formacie jest ten model? Fajnie Ci to wyszło.

Napisano
  • Autor

Nowy test materiałów (sama pokrywa skrzynki). Wszystkie zabrudzenia były malowane ręcznie. Dodam jeszcze trochę odprysków i przetarć na krawędziach. Na zagięciu widać trochę szew, ale raczej już tak zostanie.

Q6g6pZ9.jpg

 

8ID8ffr.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

@Byczek82: Na duże i dobrze widoczne obiekty nałożę osobne tekstury, a na śrubki, zawiasy itp. zrobię jedną, najbardziej pasującą do otoczenia.

Napisano
  • Autor

Odkopię trochę wątek.

Modelowanie już prawie skończone. Zostało do zrobienia jeszcze kilka gratów z prawej strony i z tyłu. Trzeba się wreszcie wziąć za ten projekt i go skończyć ;) .

 

0PrgoX0.jpg

w7cPsKY.jpg

1SZ02Aa.jpg

Ri1uC96.jpg

Napisano

Elegancko wygląda!

No to do dzieła kończ modelik! :)

Unwrap już zrobiony w całości?

Napisano
  • Autor

Dziękuję @Kliment i @2013!

Unwrap jest już na ok. połowie obiektów, więc jeszcze trochę zejdzie.

Napisano
  • Autor

Kolejna aktualizacja. Tym razem gotowe materiały podwozia. Żeby zwiększyć różnorodność poobracam jeszcze UV-ki kół.

 

oK7fMsn.jpg

sddDAoI.jpg

Napisano

Może ewentualnie później chociaż przekręć te kółko żeby się nie powtarzała tekstura na nich, a tak to rewelacja.

Napisano
  • Autor

Dzięki @W Art. Poobracam koła, tak jak mówisz i jeszcze poprzesuwam mapy UV. Wtedy powinno być już ok.

Napisano

Piękny jest. Moja uwaga dotycząca traków, widzę że koła noszą spore ślady eksploatacji, więc i bandaże na nich powinny być poszczerbione.

Napisano

Elegancko!

Jak Ci idzie unwrapping, cieszysz się na myśl o kolejnej części? :D

Napisano
  • Autor

Dzięki @flamaster69, dobry pomysł.

Dzięki @2013. Poziom szczęścia jest odwrotnie proporcjonalny do skomplikowania unwrapowanego elementu :D Jak na razie idzie nieźle.

Napisano
  • Autor

Kolejny test pokazujący mniej więcej do czego zmierzam. Miejscami trzeba poprawić zabrudzenia i brakuje oczywiście polskiej szachownicy. Wnętrze lufy do poprawy.

 

Co o tym sądzicie?

 

RLoFx6H.png

Napisano
  • Autor

Na pojazdach pancernych też były czasami malowane (przynajmniej na kilku zdjęciach referencyjnych są).

 

Brudy są w większości zrobione poprzez mix (overlay) masek AO i innej tekstury. Na mniejszych obiektach używałem cyclesowego pointiness, zmiksowanego tak jak poprzednio. Na płytach kadłuba maski będą malowane ręcznie w Kricie.

Napisano
  • Autor

Tekstury z lewej strony są już prawie skończone, zostały tylko lekkie poprawki. Na wieży dorobiłem ślady po pociskach i rykoszecie, a także większość spawów została zamieniona na normal mapy.

 

dyk42nT.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Dzięki :D

Zbliżeń dorenderuję później jeszcze ;)

 

Po ponad rocznych zmaganiach z tym pojazdem, projekt właśnie dobiegł końca :D

Poniżej przedstawiam finalną wersję rendera.

 

Render - Cycles

Kompozycja sceny - Photoshop

Post Pro - Perfect Effects 9

 

WpVGxdm.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

jeśli mam być szczery...na tym finalnym obrazku gdzie czołg jest wkomponowany w zdjęcie - wszystko leży :( oświetlenie odbiega od zdjęcia, widać że to wklejka, a materiały które tak genialnie zrobiłeś i prezentowałeś na renderach samego czołgu (obrazki wyżej), tutaj wyglądają źle :( Pomijam już fakt trawy 3D która skosiła scenę to poziomu amatorskiego. Przepraszam że tak jadę po tej pracy, ale JEDEN obrazek wyżej ten czołg wygląda CUDOWNIE, FOTO-REAL, a na tej scenie jak...nie mam słów :( Jesteś nietuzinkowy w tym co robisz, w całym wątku pokazałeś skilla w modelowaniu i texturowaniu, oświetlenie też dobrałeś nieźle do tych wszystkich renderów pokazujących postępy prac...

Jeśli możesz - usuń tą pracę, i wymyśl coś innego z tłem - JESTEŚ w stanie to zrobić bo wymiatasz, tylko daj sobie 2-3 dni na przemyślenie. Ta praca przekreśla całą ciężką, fenomenalną pracę jaką wykonałeś w tym wątku :(

Wolę tak napisać, szczerze a nie "może być, ale światło coś nie gra". Z tego czołgu możesz zrobić pracę któa ukaże się w 3DWorld MAgazine, z luzikiem i palcem...wiesz gdzie - bo masz do tego wszystkie potrzebne umiejętności. Trzymam kciuki za reaktywację tego projektu w nowym otoczeniu 3D. Mam nadzieję że się na mnie nie obrazisz za taki koment, ale nie odpuszczę Ci tego zaje..stego czołgu :)

Hris

Napisano

kurde no co wy macie z tym. to samo co ikkiz. model zrobi cudny 1 liga texturki mistrzostwo świata, a potem wklejacie w masakryczne tło i praca przez to leci do kosza, zamiast być na froncie. jeśli jest się słabym w enviro to lepiej zrobić render w studiu. chętnie pomogę zrobić ładne tło do tego czołgu bo aż no naprawdę szkoda modelu. widzi mi się scenka z lord of war :D

Napisano
  • Autor

Dziękuję @Hris, w pełni się z Tobą zgadzam. Praca wraca na warsztat. Scena robiona była trochę na siłę, nie miałem dla niej dobrej koncepcji, dlatego wyszło, jak wyszło.

Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły na ciekawą scenkę, jak Wy byście go najchętniej widzieli. Za każdy pomysł będę bardzo wdzięczny. No i zastanawiam się jeszcze, czy jest sens miejscami stosować matte-paining?

 

@Maciek: Dzięki, odezwę się do Ciebie jeszcze.

Napisano

Wiem że przy końcówce nie chce się już zbytnio poprawiać w nieskończoność więc potraktuj to jako tipy na przyszłe projekty

-jeśli materiał wygląda na tak zużyty to aż prosi się o obicia beczek, skrzynek itp szczególnie że beczki odstają i wyglądają nieco nudnie

- brakuje nieco faktury odlewu szczególnie na wieży

-jaśniejsze zadrapania na wieży nie mają nieco uzasadnienia, goła stal szybko rdzewieje a tak mogłyby wyglądać raczej uszkodzenia po pociskach. Praktycznie w okolicach przodu najlepiej materiał wygląda imho(nie żeby reszta źle wyglądała :P).

Tylko mi wydaje się tekstura nieco naciągnieta na lufie? Na przyszłość, czołgi posiadają kilka warstw farb, a zabrudzenia również bywają różne(jasny/ciemny kurz, błoto, smar itd)

Ten render przypomina mi malowidła na pudełkach modeli do sklejania xd Nie wiem jak z kompozycją ale podejrzewam że trzeba by było zrobić scenę w 3d a raczej tylko tło w post. Dużo roboty i efekt niekoniecznie może być zgodny z oczekiwaniami. Myśle że render w studio da radę

Edytowane przez Micaki

Napisano

Fajny model, brakuję tylko lepszej prezentacji.

Jeśli chcesz aby obiekt 3d ładnie wkomponował się w tło, które jest zdjęciem to zadbaj o odpowiednia mapkę hdri. W internecie można znaleźć sporo darmowych, lub też, jeśli masz możliwość, samemu zrób zdjęcie i w miejscu gdzie chciałbyś umieścić czołg stwórz hdr'ke. Ułatwi Ci to znacznie pracę z oświetleniem a efekt też będzie znacznie lepszy.

Co do matte painting'u, wszystko co może przyspieszyć Ci pracę nie powodując spadku jakości jest sens stosować. Pytanie czy jesteś na tyle sprawny w digital paintingu aby zrobienie go zaoszczędziło Ci czas a efekt wyglądał nie gorzej jak zdjęcie lub 3d. Pzdr.

Napisano

Mogę jeszcze dodać że Grant Warwick w kursie vraya poświeca jeden odcinek na dostosowanie obiektu do mapy hdri. Efekt dużo daje do realizmu, warto poświęcić mu trochę czasu.

Napisano
  • Autor

@Micaki: Dziękuję, z teksturami nie ma problemu, więc jeszcze je poprawie.

@ArMoor: Dziękuję za informację.

Napisano
  • Autor

Mały test środowiska i oświetlenia. Na drodze brakuje jeszcze szczegółów i muszę dorobić kilka gatunków traw i drzew. Co myślicie o takim ustawieniu kamery, jak na pierwszym renderze?

 

BXgYsKw.jpg

KYMMSyV.jpg

Napisano

Po pierwsze primo: super ze skasowales pracke z galerii - teraz mozna zrobic dobry render i wrzucic na stale.

 

Po drugie primo: Super ze idziesz w setup 3D. I moim zdaniem jest to bardzo obiecujace!

Swiatlo jest bardzo dobre i juz go nie znmieniaj, chyba ze materialy bedziesz dopieszczal.

 

Drzewa i droba - super - jednynie bym popracowal nad kamykami na lesnej drodze - teraz sztucznie wygladaja - rozmiesc je bardziej chaotycznie - w rozne grupy - teraz wydaja sie rozsiane niemal idealnie.

Napisano
  • Autor

Dzięki @bolitic, znaczy, że zmierzam w dobrą stronę ;)

Droga zostanie jeszcze dość mocno przerobiona.

Napisano

trawa tutaj robi skalę, a u ciebie chyba znów za duża. teraz ta droga wygląda na 1,5m szerokości, chyba się tam nie zmieści czołg w tym ujęciu, albo znów będzie coś zgrzytać z tą trawą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności