Pawlito Napisano 15 Październik 2014 Napisano 15 Październik 2014 (edytowane) Cześć wszystkim! Rozpoczynamy razem z ikkizem wątek którego celem będzie wykonanie wspólnej pracy. Tomek stworzy postać - serwisantkę pojazdów mechanicznych, czyli mechaniczkę, a moim zadaniem będzie wymodelowanie dragastera opartego na Pontiacu GTO z roku 1965. Ponieważ używamy różnych softów, planujemy później wymienić się modelami i każdy zaaranżuje scenę w swoim programie. Ostatecznie prace powstaną w Blenderze i w Maxie. Zaczynam, poniżej screeny: Postaram się jeszcze wrzucić refki pokazujące jak sobie tego dragstera wyobrażam. Edytowane 13 Maj 2015 przez Pawlito
Slim_ Napisano 15 Październik 2014 Napisano 15 Październik 2014 Świetnie że wreszcie zaczynacie! Już się nie mogę doczekać gotowego modelu i finalnych renderów. Zapowiada się świetny projekt, będę śledził :D
ikkiz Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Zaczynamy. Piękne auto będzie. jak się urodził pomysł robienia w kooperacji, to pomyślałem o tym koncepcie ale nie mogłem sobie przypomnieć, gdzie go widziałem (digart stare czasy) więc poszukałem po prostu referek do modelowania dziewczyny, szukając dokładnie jakiejś w koszulce na ramiączkach (tank-top) i znalazłem zdjęcia takiej modelki: . Julia Halfstrom. Ma ciekawą urodę, będzie pasować do postaci i da się znaleźć przydatne do modelowania zdjęcia. Potem dopiero jakoś na dysku znalazłem koncept z digarta, ale chyba nie ma sensu się bawić w przenoszenie postaci narysowanej w komiksowym stylu do realistycznej sceny. Wymodeluje serwisantkę w oparciu o zdjęcia i po drodze wymyślę jakiś strój. Wkrótce coś pokażę w tym samym wątku, bo tak będzie zabawniej. Najbardziej interesujący będzie dla mnei sam finał, czyli renderowanie prac w różnych silnikach. Trzeba będzie osobno zrobić materiały i być może oświetlenie, a jeśli scena by została ta sama (w sensie układ postaci i samochodu w kadrze, poza) to wynik będzie bardzo interesujący. Chyba jeszcze nigdy nie widziałem takiego czegoś.
Reynevan Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Miss Mechanic chyba jednak lepiej sie prezentuje niz ten wieszak :p
ikkiz Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Spokojnie, nie będzie tak źle. Te zdjęcia, to 'polaroidy', które modelkom robi się na castingach i na tych była jeszcze bardzo młoda, pewnie 16, 17 lat. Polaroidy są fajne jako referki, bo jest enface i profil, najczęściej bez makijażu i z upiętymi włosami. Na współczesnych zdjęciach wygląda już bardzo kobieco Rysy twarzy ma bardzo piękne imho i będzie mi się ją fajnie modelowało, ale nie będę tu nikogo przekonywał do swoich preferencji. Mam nadzieję, że model 3d się będzie podobał. (A jak nie, to jest jeszcze fajny samochód)
2013 Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Czekałem na ten projekt :) Fajny samochód i modelka, powodzenia!
kliment woroszyłow Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 To ikkiz sobie odpocznie od mechanicznych modeli teraz :)
Pawlito Napisano 16 Październik 2014 Autor Napisano 16 Październik 2014 Dzięki za support, ludzie! No dobra, to jak obiecałem, moja wizja tego auta i jeszcze parę refek. Wiem jedno, modelowania będzie pod dostatkiem :) Jako punkt wyjścia, spodobała mi się ta refka: A co będzie inne, to krótki wydech tuż za przednimi kołami: Wnętrze mniej lub bardziej fabryczne, wyjsciowo takie: Tomek chciał żeby jego postać mogła pogrzebać przy silniku, także jednostka napędowa w wersji z jedną dużą: lub trzema mniejszymi patelenkami: oraz jeszcze zawieszenie: i kilka drobiazgów w stylu klatki bezpieczeństwa czy spadochronu, i można będzie ruszać na zawody :) Aha, myślę jeszcze żeby zaślepic dolny rząd reflektorów i dorobić w to miejsce dolot powietrza.
ikkiz Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 (edytowane) no na silniku, choćby atrapie z wierzchu mi zależy, żeby mogła zajrzeć pod pod maskę jak Megan w transformersach ale z modelowaniem całego zawieszenia, podłogi od spodu ... to uważaj. To się może okazać bardzo pracochłonne i upierdliwe ze względu na brak zdjęć. Edytowane 16 Październik 2014 przez ikkiz
Pawlito Napisano 16 Październik 2014 Autor Napisano 16 Październik 2014 Refek jest pod dostatkiem tu Skala projektu jest taka że o overkill nietrudno, z tego co pokazałem zamierzam zrobić wszystko mniej lub bardziej szczegółowo, zależnie od widoczności.
rice Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 rozumiem że babeczka zostanie potraktowana blenderowym sculptem bo nie wyobrażam sobie polymodelingu w dobie dyntopology ;)
ikkiz Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Tak jak poprzednio będę nad bryłą pracował w dynamicznej topologii, a nad detalem w shrinkwrapowanym na tej bazie multiresie. Ale mamy fajną ikonę tematu!
Vaticinator Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Kibicuję i trzymam kciuki! Zapowiada się bardzo fajny projekt.
floo Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Tak jak poprzednio będę nad bryłą pracował w dynamicznej topologii, a nad detalem w shrinkwrapowanym na tej bazie multiresie. @ikkiz i takie akcje w twoim wykonaniu lubię najbardziej! Działaj!
Vaticinator Napisano 25 Październik 2014 Napisano 25 Październik 2014 Już dziesiąty dzień leci, a tu żadnych przecieków. Jak tam? Dzieje się coś przy projekcie?
ikkiz Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 Muszę się dowiedzieć, czy Pawlito pozwoli takiej dziewczynie gmerać przy silniku swojego pontiaka To był wieśniacki suchar na niedzielę. Ubrana będzie w obcięte szory, kowbojki i koszulkę tank-top. Do tego jakaś chusta i może gogle do spawania. Chciałem dziś narysować koncept, ale mi nie idzie rysowanie i tak dobie przypomniałem, że przecież kiedyś też mi nie szło rysowanie, to pomyślałem: Naucze się blendera, to sobie będę mógł robić fantomy do rysowana postaci :)
kliment woroszyłow Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 Obawiam się że obojetne co powie Pawlito, bo i tak z grzebania nici gdyż biedaczka bezręka jest, ale domyślam się że to tylko kwestia czasu :)
Pawlito Napisano 26 Październik 2014 Autor Napisano 26 Październik 2014 (edytowane) Pozwolę, pozwolę. Silnik, czyli kadłub i osprzęt z grubsza będę robił w następnej kolejności. Ikkiz, a co ty na to? Edit: W sensie ubioru, może do amerykańskiego auta pasować, lub auto do niej, zalezy jak spojrzeć. Decyzja jest Twoja. Po części podobna do twojego opisu. Swój update wrzucę do przyszłego tygodnia, bo trochę jeszcze mało żeby się chwalić. Edytowane 26 Październik 2014 przez Pawlito
ikkiz Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 (edytowane) koszula zawiązana - spróbuję, tylko to trudna sprawa, ten węzeł, do modelowania Może jeszcze bym wysculptował, ale już do mapowania - katastrofa. Zobaczę, bo może jakoś bym się był w stanie podeprzeć symulacją do udrapowania wcześniej zamapowanej koszuli, ale węzła nie zawiążę w symulacji blenderowej. Jest w ogóle jakiś soft co by to umożliwiał? @kliment :) Faktycznie, zapomniałem rąk! Wiesz jak co jest ... piersi bardzo rozpraszają. ;) Edytowane 26 Październik 2014 przez ikkiz
2013 Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 Super to wygląda, w nagrodę za takie super postępy, poszukałem wam inspiracji, i po godzinie wertowania google wyszło mi, ze szukacie frazy Vintage car girl Oto kilka moich propozycji, a reszta w lince, sporo tego :) https://www.google.pl/search?q=vintage+style+fashion+%26+pin+up+dresses&biw=1366&bih=631&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=I31NVMjhOsHbPN2hgKAB&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=Vintage+car+girl
Azbesty Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 większość tych stylizacji dziewczyn to z vintage to ma wspólnego post produkcja a nie styl. :P
ikkiz Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 "Silnik, to musi być gdzieś w przednim bagażniku, bo w tylnym wożę kosmetyczkę, ale nie wiem, gdzie się ten przedni otwiera" Dzięki 2013 za świetne foty! Niewykluczone, że któraś będzie wzorem do ujęcia i pozy. Najpierw kombinowałem, żeby ujęcia i poza było tak, jak Megan Fox w transformersach (jedyna warta zapamiętania rzecz z tego fiilmu). Dla tego chciałem, żeby Pawlito robił też silnik, ale w sumie to nie ma możliwości pokazać w ten sposób i samochodu i dziewczyny, więc ta kwestia jest otwarta i jeszcze trochę czasu jest na decyzję. Zdjęcia od Ciebie nasuwają trochę pomysłów.
2013 Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Pomyślałem, że "dziewczyna i samochód" to jest tak fajny temat, że szkoda abyście ograniczali się tylko do mechaniczki. Jak wspomnieliście chcecie zrobić wiele ujęć, to może w kilku kadrach opowiecie jakąś historię. Moja prosta historia. Gdzieś daleko od miasta psuje się jej samochód, próbuje go naprawić, grzebie coś nieudolnie przy silniku brudząc sobie przy tym nosek i łapki, niestety jej wiedza w tym zakresie nie pozwala na nic więcej niż ubrudzenie się smarem. Słońce niemiłosiernie jej doskwiera, spogląda na pustą butelkę po Coca-Cola, którą opróżniła łapczywie kilka minut wcześniej. Siada zrezygnowana na masce samochodu i czeka, może w końcu ktoś będzie przejeżdżał i udzieli jej pomocy. Opala się przez chwillę leżąc plackiem na masce, podejmuje nawet próbę pchania auta do miasta, ostatecznie zostawia samochód na drodze. Trochę inspiracji:
ikkiz Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Nie, to będzie prawdziwy badass z dziarami. Widzę raczej szeroki kąt, żeby było widać samochód cały ze sporą perspektywą i dziewczynę, która pół-siedzi w otwartej masce, albo na reflektorze z jedną nogą opartą o zderzak i na przykład wymownie patrząc w obiektyw ściera olej z bagnetu.
ikkiz Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 (edytowane) ^ | prawdopodobnie najgorsze 2d na max3d :) Edytowane 27 Październik 2014 przez ikkiz
kliment woroszyłow Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Ten wip z samochodem robi się coraz bardziej interesujący...... :D
Vaticinator Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Co do wiązania koszuli, to jest taki soft, który by pewnie sobie z tym poradził. Do ciuchów ogólnie rewelacja: http://www.marvelousdesigner.com/ szkoda, że nie open source ;)
Pawlito Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 Ikkiz, mogę mieć prośbę? Jak będziesz robił te kowbojki to zrobił byś przy okazji takie buty na obcasie jak w tym filmiku co zamieściłem? Pliiiis! Silnik będzie i to pewne, bo mam w związku z tym pomysł na scenę. Nie wiem na ile pozwolą moje umiejętności w renderowaniu, bardzo nie chciałbym tego zepsuć. And the story goes... W zadymionym garażu oświetlonym tylko kołyszącą się na kablu żarówce, długonoga piękność zręcznymi dłońmi wytrwale lecz bez pośpiechu ciągnie za stalowy łańcuch wyciągarki, a przed jej oczyma pręży się ogromny silnik 5.7 litra. :)
2013 Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Ten wip z samochodem robi się coraz bardziej interesujący...... :D Jakim samochodem? :D @Pawlito mógłbyś pisać do Playboy historyjki! :D
ikkiz Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Dobra, będą buciki i pozę też ci zrobię*, jaką będziesz chciał, tylko na razie nie podoba mi zadymiony garaż (znaczy dokładnie wolumetryka z moja kartą graficzną) Jakoś się dogadamy, bo z modeli będzie można zrobić inne sceny, ujęcia, ale jedną conajmniej bym chciał zobaczyć w dokładnie takim samym układzie tylko w różnych silnikach renderujących. Ta co szkicowałem, to mi się zdaje prosta do zrobienia *nie wiem jak pójdzie z modelem zrigowanym w blenderze, czy tak sobie dasz radę sam potem ustawić. Rigify to skomplikowany system z IK'ejami rożnymi. Ręce z mechaniczki, z wczesnego pliku, modelowałem wtedy poly by poly, bez sculptu. teraz sobie wykorzystam jako basemesh
Pawlito Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 (edytowane) ale jedną conajmniej bym chciał zobaczyć w dokładnie takim samym układzie tylko w różnych silnikach renderujących. Ta co szkicowałem, to mi się zdaje prosta do zrobienia nie wiem jak pójdzie z modelem zrigowanym w blenderze, czy tak sobie dasz radę sam potem ustawić. Rigify to skomplikowany system z IK'ejami rożnymi. Jeżeli w blendku da się wypalić riga to no problem. Wtedy sceny będą w 100% zgodne. Ewentualnie zriguję u siebie, tylko że Maxowym Skinem to mała przyjemność, raczej dla masochistów, ale jest jeszcze BonesPro. Szybko lecisz, co do polycountu auta nie masz wymagań? Edytowane 27 Październik 2014 przez Pawlito
ikkiz Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Jasne, że się da. Rig, to modyfikator, daje sie apply i każdy fece zostaje tam gdzie jest w tym momencie. Chodziło o to, że nie wiem czy się da, a już na pewno ja nie mam pojęcia jak zrobić, żebyś tym miał w maxie funkcjonalny rig. Taki prosty bez mechanizmów, pewnie by się dało eksportować, ale gotowiec rigify z całą mechaniką, to już nie. Pamiętam, próbowałem kiedyś animację z rigify do jakiegoś maksowego formatu eksportować, żeby w UDK otworzyć i nie dało się. Trzeba było wypalać ruch każdej kostki na drugi, prosty szkielet, kostka po kostce, masakra, produkcyjnie niepraktyczne. I tu będzie tak samo. w rigify kości deformujące są domyślenie ukryte, a porusza się różnymi kościami do mechaniki. wszystko razem jest powiązane skomplikowanymi constraintami, których nawet nie chce mi się rozkminiać, bo nie muszę. W każdym razie to jest już tak zrobione, że łapiesz za uchwyty i animujesz, więc jeśli byś chciał ustawiać sam swoje inne dodatkowe pozy, to raczej w blenderze i na koniec apply na modyfikatorze, i dopiero do maxa. Co do polycountu to ile liczysz, że ci wyjdzie w tym samochodzie? Nie mam wyobrażenia, bo nie robię samochodów dużo. Patmobil miał 1.4M :) Zmieścisz się w 5M ?(10M trójkątów)
Pawlito Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 Zmieścisz się w 5M ?(10M trójkątów) W tej chwili model ma 640k poly, więc nie przewiduję problemów. Nawet z silnikiem do limitu wciąż daleko.
ikkiz Napisano 31 Październik 2014 Napisano 31 Październik 2014 Wylaszczyłem trochę kopusik, ale nie wiem, czy to w dobrą stronę poszło.
kliment woroszyłow Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 Generalnie w dobrą, fajna bo szczupła... może nawet ciut za bardzo, o kości biodrowe można sobie siniaków ponabijać ;)
ikkiz Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 (edytowane) Wystających bioderek mnie nauczyła moja heavy metal diva Jill Janus próbując usiąść na mojego jednorożca, co sprawiło nam wiele problemów, związanych z jej topologią :) Skończyło się na użyciu shapekeyów. Z następna dziewczyną postanowiłem więc nie popełniać błędów prawiczka i lepiej zrobić topologię, dla tego: Wystające biodro, wystające żebra, a potem jeszcze będą kolana, obojczyki, łokcie, dołki nad pupą to są "bones landmark" na skórze. Miejsca, gdzie skóra się trzyma szkieletu. Żeby mi się model dobrze zginał, to muszę tam dobrze poprowadzić topologię, żeby mieć wierzchołki, na tych miejscach, którym przy skinowaniu nadam dużą wagę (żeby się mocno trzymały kości) a w ich sąsiedztwie muszę mieć wierzchołki luźniejsze, które się będą swobodniej deformować. To zaleta robienia modelu do końca, łącznie z jakimś pozowaniem i animacją, że za którymś razem się wie, co będzie potrzebne. Przesadzone = zaznaczone. Nie będę się musiał, robiąc retopo, patrzyć na referki gdzie to ma być.Więc przesadzam z podkreślaniem tych landmarków oraz bruzd, mięśni, żeby sobie potem zrobić dobrą topologię, na etapie retopo, który jeszcze przede mną. Nie wykluczone, że na gotowym modelu, jak już się będzie ruszał, to trochę to powygładzam, jak nie zapomnę. Pozdrawiam wszystkich masterów z-brusza, których nie interesuje animacja, bo specjalizacja w sculpcie to mistrzostwo ;) Edytowane 1 Listopad 2014 przez ikkiz
Pawlito Napisano 1 Listopad 2014 Autor Napisano 1 Listopad 2014 (edytowane) Moja kolej: Dalej będzie rozwijanie tego co jest rozpoczęte, poprawki, detale, i gdzie się da zjeżdżanie z poly. Mieszajcie z błotem lub zachwycajcie się konstruktywnie. Ikkiz, ja się nie znam, ale Kliment ma rację. Żeby miała siłę dźwigać silniki, musiałaby nabrać krzepy (biodra, ramiona, kolana): Z Twoimi przyzwyczajeniami nie zamierzam się siłować, więc no offence, odwzorowanie anatomii imponujące. Edytowane 1 Listopad 2014 przez Pawlito
Nezumi Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 Rewelacja rzezba ale skojarzenia raczej w strone podnoszenia swiadomosci o anoreksji. A tyle fajnych panienek silnych... No nic - tu pewnie sie o prywatne gusta rozchodzi a o gustach sie nie dyskutuje. Bedzie miodzio technicznie.
ikkiz Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 (edytowane) przyznajcie, że chodzi wam o większe cycki :) Edytowane 1 Listopad 2014 przez ikkiz
kliment woroszyłow Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 jasne ze o cycki a ty myslałeś że co, typologia czy inne pierdoły? Poprawność anatomii? ...chrzanić poprawność anatomii jak cycki są we właściwym rozmiarze!!:D
Sebazx6r Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Mi sie podoba. Wygladzilbym zebra i zmniejszyl dlonie. Cyc jak miesci sie w dloni tez git. Zrob duze wentyle xD.
Pawlito Napisano 4 Listopad 2014 Autor Napisano 4 Listopad 2014 Zacząłem modelować silnik, tzn. chciałbym zacząć ale mam problem ze słabą dostępnością refek. Wikipedia zdradza, że w tych autach były montowane silniki 389CID i 400CID, z czterogardzielowym gaźnikiem, lub trzema (TriPower). Szukałem różnymi frazami,to najlepsze co znalazłem: Zazwyczaj są zdjęcia z zamontowanym silnikiem. Najlepiej byłoby dostać printy, dokumentację techniczną albo fotki wyjętego silnika z różnych stron (wiem że wybrzydzam) według których można zaznaczyć formę, i zasadniczo rozmieszczenie podzespołów, na jakiej wysokości jest miska olejowa, pokrywy zaworów, kolektory, rozrusznik, alternator, podkreślam ze z grubsza, detal można dorobić ze zdjęć. Nie zależy mi na super odwzorowaniu silnika, bo kadr ukradną cycki pani mechanik (teraz jest git, można u spodu w miejscu styku z klatką piersiową dodać fałdkę żeby zasugerować masę cycka, ale tak też ok), ale chciałbym żeby przynajmniej wyglądał podobnie.
McGavish Napisano 4 Listopad 2014 Napisano 4 Listopad 2014 Spróbuj poszukać tutaj (były tam chyba zdjęcia silnika bez osprzętu). Przepatrz jeszcze forum i inne galerie, może coś znajdziesz interesującego. 1
jatat Napisano 4 Listopad 2014 Napisano 4 Listopad 2014 Na temat tego silnika w sieci jest bardzo dużo http://www.pontiacsafari.com/MPC/, http://www.pontiacsafari.com/L1Garage/EngineID/ http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=pontiac+389+motor&_sop=3, http://www.get-in2.com/musclecars/pontiac.htm, http://www.ebay.com/bhp/pontiac-389-engine, http://remanufactured.com/Pontiac_Engines.htm i tak można by jeszcze bardzo długo 1
ikkiz Napisano 5 Listopad 2014 Napisano 5 Listopad 2014 Coś mi się śniło dziś o tym silniku, ze się pasek klinowy ślizga, czy coś i że mi na forum ktoś radzi jak to naprawić. Jakoś sobie poradzisz.
Nezumi Napisano 5 Listopad 2014 Napisano 5 Listopad 2014 Niby tylko troszeczke dodales tlusczyku a juz jest lepiej. Lecisz z jakiejs bazy czy zawsze zaczynasz od poczatku? Silniki mnie nie obchodza - cycki - chocby male - duzo bardziej :D
ikkiz Napisano 5 Listopad 2014 Napisano 5 Listopad 2014 Od początku z podzielonego boxa. tak zrobiłem głowę i tułów z nogami. Wyjątkiem są ręce, które wziąłem z lady machaniki i dopasowałem, żeby widzieć korpus z rękami podczas pracy nad korpusem. dla tego trzeba je poprawić i też pójdą w dynamiczej topologii. Jak byś chciał zobaczyć jak zrobiłem głowę, to tu jest taki niby tutorial http://ikkiz.pl/realistyczna-postac-w-blenderze-tutorial/ (są obrazki jeśli TL;TR) więcej roboty z opisywaniem, niż z modelem, więc nie wiem, czy będę kończył ten opis - może mi powiesz, czy warto...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się