Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim!

 

Rozpoczynamy razem z ikkizem wątek którego celem będzie wykonanie wspólnej pracy. Tomek stworzy postać - serwisantkę pojazdów mechanicznych, czyli mechaniczkę, a moim zadaniem będzie wymodelowanie dragastera opartego na Pontiacu GTO z roku 1965. Ponieważ używamy różnych softów, planujemy później wymienić się modelami i każdy zaaranżuje scenę w swoim programie. Ostatecznie prace powstaną w Blenderze i w Maxie. Zaczynam, poniżej screeny:

 

xp60au.jpg

 

123w787.jpg

 

24b6dev.jpg

 

Postaram się jeszcze wrzucić refki pokazujące jak sobie tego dragstera wyobrażam.

Edytowane przez Pawlito
  • Odpowiedzi 381
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Świetnie że wreszcie zaczynacie! Już się nie mogę doczekać gotowego modelu i finalnych renderów. Zapowiada się świetny projekt, będę śledził :D

Napisano

Zaczynamy. Piękne auto będzie.

jak się urodził pomysł robienia w kooperacji, to pomyślałem o tym koncepcie ale nie mogłem sobie przypomnieć, gdzie go widziałem (digart stare czasy) więc poszukałem po prostu referek do modelowania dziewczyny, szukając dokładnie jakiejś w koszulce na ramiączkach (tank-top) i znalazłem zdjęcia takiej modelki:

julia_hafstrom_ref.jpg.

Julia Halfstrom. Ma ciekawą urodę, będzie pasować do postaci i da się znaleźć przydatne do modelowania zdjęcia.

 

Potem dopiero jakoś na dysku znalazłem koncept z digarta, ale chyba nie ma sensu się bawić w przenoszenie postaci narysowanej w komiksowym stylu do realistycznej sceny. Wymodeluje serwisantkę w oparciu o zdjęcia i po drodze wymyślę jakiś strój.

 

Wkrótce coś pokażę w tym samym wątku, bo tak będzie zabawniej.

Najbardziej interesujący będzie dla mnei sam finał, czyli renderowanie prac w różnych silnikach. Trzeba będzie osobno zrobić materiały i być może oświetlenie, a jeśli scena by została ta sama (w sensie układ postaci i samochodu w kadrze, poza) to wynik będzie bardzo interesujący. Chyba jeszcze nigdy nie widziałem takiego czegoś.

Napisano

Spokojnie, nie będzie tak źle. Te zdjęcia, to 'polaroidy', które modelkom robi się na castingach i na tych była jeszcze bardzo młoda, pewnie 16, 17 lat. Polaroidy są fajne jako referki, bo jest enface i profil, najczęściej bez makijażu i z upiętymi włosami.

Na współczesnych zdjęciach wygląda już bardzo kobieco

Rysy twarzy ma bardzo piękne imho i będzie mi się ją fajnie modelowało, ale nie będę tu nikogo przekonywał do swoich preferencji. Mam nadzieję, że model 3d się będzie podobał. (A jak nie, to jest jeszcze fajny samochód)

Napisano

Dzięki za support, ludzie!

 

No dobra, to jak obiecałem, moja wizja tego auta i jeszcze parę refek. Wiem jedno, modelowania będzie pod dostatkiem :)

 

Jako punkt wyjścia, spodobała mi się ta refka:

 

2wdvgpk.jpg

 

A co będzie inne, to krótki wydech tuż za przednimi kołami:

 

2ikcodf.jpg

 

Wnętrze mniej lub bardziej fabryczne, wyjsciowo takie:

 

15n0gsx.jpg

 

Tomek chciał żeby jego postać mogła pogrzebać przy silniku, także jednostka napędowa w wersji z jedną dużą:

 

oa6amh.jpg

 

lub trzema mniejszymi patelenkami:

 

14o25pt.jpg

 

oraz jeszcze zawieszenie:

 

4i5g7.jpg

 

i kilka drobiazgów w stylu klatki bezpieczeństwa czy spadochronu, i można będzie ruszać na zawody :)

 

Aha, myślę jeszcze żeby zaślepic dolny rząd reflektorów i dorobić w to miejsce dolot powietrza.

Napisano

Refek jest pod dostatkiem tu

 

Skala projektu jest taka że o overkill nietrudno, z tego co pokazałem zamierzam zrobić wszystko mniej lub bardziej szczegółowo, zależnie od widoczności.

Napisano

Tak jak poprzednio będę nad bryłą pracował w dynamicznej topologii, a nad detalem w shrinkwrapowanym na tej bazie multiresie.

 

Ale mamy fajną ikonę tematu!

Napisano
Tak jak poprzednio będę nad bryłą pracował w dynamicznej topologii, a nad detalem w shrinkwrapowanym na tej bazie multiresie.

@ikkiz i takie akcje w twoim wykonaniu lubię najbardziej! Działaj!

Napisano

Muszę się dowiedzieć, czy Pawlito pozwoli takiej dziewczynie gmerać przy silniku swojego pontiakaZaznaczenie_117-1024x797.jpg

To był wieśniacki suchar na niedzielę.

 

Ubrana będzie w obcięte szory, kowbojki i koszulkę tank-top. Do tego jakaś chusta i może gogle do spawania. Chciałem dziś narysować koncept, ale mi nie idzie rysowanie i tak dobie przypomniałem, że przecież kiedyś też mi nie szło rysowanie, to pomyślałem: Naucze się blendera, to sobie będę mógł robić fantomy do rysowana postaci :)

Napisano (edytowane)

Pozwolę, pozwolę. Silnik, czyli kadłub i osprzęt z grubsza będę robił w następnej kolejności.

 

Ikkiz, a co ty na to?

 

 

Edit: W sensie ubioru, może do amerykańskiego auta pasować, lub auto do niej, zalezy jak spojrzeć. Decyzja jest Twoja. Po części podobna do twojego opisu.

 

Swój update wrzucę do przyszłego tygodnia, bo trochę jeszcze mało żeby się chwalić.

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

koszula zawiązana - spróbuję, tylko to trudna sprawa, ten węzeł, do modelowania

Może jeszcze bym wysculptował, ale już do mapowania - katastrofa. Zobaczę, bo może jakoś bym się był w stanie podeprzeć symulacją do udrapowania wcześniej zamapowanej koszuli, ale węzła nie zawiążę w symulacji blenderowej. Jest w ogóle jakiś soft co by to umożliwiał?

 

@kliment :) Faktycznie, zapomniałem rąk! Wiesz jak co jest ... piersi bardzo rozpraszają. ;)

Edytowane przez ikkiz
Napisano

"Silnik, to musi być gdzieś w przednim bagażniku, bo w tylnym wożę kosmetyczkę, ale nie wiem, gdzie się ten przedni otwiera"

 

Dzięki 2013 za świetne foty! Niewykluczone, że któraś będzie wzorem do ujęcia i pozy. Najpierw kombinowałem, żeby ujęcia i poza było tak, jak Megan Fox w transformersach (jedyna warta zapamiętania rzecz z tego fiilmu). Dla tego chciałem, żeby Pawlito robił też silnik, ale w sumie to nie ma możliwości pokazać w ten sposób i samochodu i dziewczyny, więc ta kwestia jest otwarta i jeszcze trochę czasu jest na decyzję. Zdjęcia od Ciebie nasuwają trochę pomysłów.

Napisano

Pomyślałem, że "dziewczyna i samochód" to jest tak fajny temat, że szkoda abyście ograniczali się tylko do mechaniczki.

Jak wspomnieliście chcecie zrobić wiele ujęć, to może w kilku kadrach opowiecie jakąś historię.

 

Moja prosta historia.

 

Gdzieś daleko od miasta psuje się jej samochód, próbuje go naprawić, grzebie coś nieudolnie przy silniku brudząc sobie przy tym nosek i łapki, niestety jej wiedza w tym zakresie nie pozwala na nic więcej niż ubrudzenie się smarem.

Słońce niemiłosiernie jej doskwiera, spogląda na pustą butelkę po Coca-Cola, którą opróżniła łapczywie kilka minut wcześniej.

Siada zrezygnowana na masce samochodu i czeka, może w końcu ktoś będzie przejeżdżał i udzieli jej pomocy.

Opala się przez chwillę leżąc plackiem na masce, podejmuje nawet próbę pchania auta do miasta, ostatecznie zostawia samochód na drodze.

 

Trochę inspiracji:

 

bd63f82422fe275ad42d9df7bd92847a.jpg

whiskey-jana-kramer.jpg

5b1b489e827c41247c15b5a3101d3b4f._vintage_clothing_tumblr_girls_.jpg

car-clothes-cool.-pink.-purple-cute-Favim.com-569897.jpg

400-04396515em-young-hispanic-woman-pushing-broken-down-red-convertible-vintage-car--.jpg

Hipster-Girls-Vintage-Car.jpg

car-girl-lonely-nature-road-Favim.com-431694.jpg

Napisano

Nie, to będzie prawdziwy badass z dziarami. Widzę raczej szeroki kąt, żeby było widać samochód cały ze sporą perspektywą i dziewczynę, która pół-siedzi w otwartej masce, albo na reflektorze z jedną nogą opartą o zderzak i na przykład wymownie patrząc w obiektyw ściera olej z bagnetu.

Napisano

Ikkiz, mogę mieć prośbę? Jak będziesz robił te kowbojki to zrobił byś przy okazji takie buty na obcasie jak w tym filmiku co zamieściłem? Pliiiis! Silnik będzie i to pewne, bo mam w związku z tym pomysł na scenę. Nie wiem na ile pozwolą moje umiejętności w renderowaniu, bardzo nie chciałbym tego zepsuć.

 

And the story goes...

 

W zadymionym garażu oświetlonym tylko kołyszącą się na kablu żarówce, długonoga piękność zręcznymi dłońmi wytrwale lecz bez pośpiechu ciągnie za stalowy łańcuch wyciągarki, a przed jej oczyma pręży się ogromny silnik 5.7 litra.

 

:)

Napisano
Ten wip z samochodem robi się coraz bardziej interesujący...... :D

 

Jakim samochodem? :D

 

@Pawlito mógłbyś pisać do Playboy historyjki! :D

Napisano

Dobra, będą buciki i pozę też ci zrobię*, jaką będziesz chciał, tylko na razie nie podoba mi zadymiony garaż (znaczy dokładnie wolumetryka z moja kartą graficzną) Jakoś się dogadamy, bo z modeli będzie można zrobić inne sceny, ujęcia, ale jedną conajmniej bym chciał zobaczyć w dokładnie takim samym układzie tylko w różnych silnikach renderujących. Ta co szkicowałem, to mi się zdaje prosta do zrobienia

 

*nie wiem jak pójdzie z modelem zrigowanym w blenderze, czy tak sobie dasz radę sam potem ustawić. Rigify to skomplikowany system

z IK'ejami rożnymi.

 

Ręce z mechaniczki, z wczesnego pliku, modelowałem wtedy poly by poly, bez sculptu. teraz sobie wykorzystam jako basemesh

Zaznaczenie_118.jpg

Napisano (edytowane)
ale jedną conajmniej bym chciał zobaczyć w dokładnie takim samym układzie tylko w różnych silnikach renderujących. Ta co szkicowałem, to mi się zdaje prosta do zrobienia

 

nie wiem jak pójdzie z modelem zrigowanym w blenderze, czy tak sobie dasz radę sam potem ustawić. Rigify to skomplikowany system

z IK'ejami rożnymi.

 

Jeżeli w blendku da się wypalić riga to no problem. Wtedy sceny będą w 100% zgodne. Ewentualnie zriguję u siebie, tylko że Maxowym Skinem to mała przyjemność, raczej dla masochistów, ale jest jeszcze BonesPro.

 

Szybko lecisz, co do polycountu auta nie masz wymagań?

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Jasne, że się da. Rig, to modyfikator, daje sie apply i każdy fece zostaje tam gdzie jest w tym momencie. Chodziło o to, że nie wiem czy się da, a już na pewno ja nie mam pojęcia jak zrobić, żebyś tym miał w maxie funkcjonalny rig. Taki prosty bez mechanizmów, pewnie by się dało eksportować, ale gotowiec rigify z całą mechaniką, to już nie. Pamiętam, próbowałem kiedyś animację z rigify do jakiegoś maksowego formatu eksportować, żeby w UDK otworzyć i nie dało się. Trzeba było wypalać ruch każdej kostki na drugi, prosty szkielet, kostka po kostce, masakra, produkcyjnie niepraktyczne.

 

I tu będzie tak samo. w rigify kości deformujące są domyślenie ukryte, a porusza się różnymi kościami do mechaniki. wszystko razem jest powiązane skomplikowanymi constraintami, których nawet nie chce mi się rozkminiać, bo nie muszę. W każdym razie to jest już tak zrobione, że łapiesz za uchwyty i animujesz, więc jeśli byś chciał ustawiać sam swoje inne dodatkowe pozy, to raczej w blenderze i na koniec apply na modyfikatorze, i dopiero do maxa.

 

Co do polycountu to ile liczysz, że ci wyjdzie w tym samochodzie? Nie mam wyobrażenia, bo nie robię samochodów dużo. Patmobil miał 1.4M :) Zmieścisz się w 5M ?(10M trójkątów)

Napisano (edytowane)

Wystających bioderek mnie nauczyła moja heavy metal diva Jill Janus próbując usiąść na mojego jednorożca, co sprawiło nam wiele problemów, związanych z jej topologią :) Skończyło się na użyciu shapekeyów. Z następna dziewczyną postanowiłem więc nie popełniać błędów prawiczka i lepiej zrobić topologię, dla tego:

 

Wystające biodro, wystające żebra, a potem jeszcze będą kolana, obojczyki, łokcie, dołki nad pupą to są "bones landmark" na skórze. Miejsca, gdzie skóra się trzyma szkieletu. Żeby mi się model dobrze zginał, to muszę tam dobrze poprowadzić topologię, żeby mieć wierzchołki, na tych miejscach, którym przy skinowaniu nadam dużą wagę (żeby się mocno trzymały kości) a w ich sąsiedztwie muszę mieć wierzchołki luźniejsze, które się będą swobodniej deformować.

To zaleta robienia modelu do końca, łącznie z jakimś pozowaniem i animacją, że za którymś razem się wie, co będzie potrzebne.

 

Przesadzone = zaznaczone. Nie będę się musiał, robiąc retopo, patrzyć na referki gdzie to ma być.Więc przesadzam z podkreślaniem tych landmarków oraz bruzd, mięśni, żeby sobie potem zrobić dobrą topologię, na etapie retopo, który jeszcze przede mną. Nie wykluczone, że na gotowym modelu, jak już się będzie ruszał, to trochę to powygładzam, jak nie zapomnę.

 

Pozdrawiam wszystkich masterów z-brusza, których nie interesuje animacja, bo specjalizacja w sculpcie to mistrzostwo ;)

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

Moja kolej:

 

axfgbm.jpg

 

e6ep10.jpg

 

29boz68.jpg

 

2ivgo60.jpg

 

Dalej będzie rozwijanie tego co jest rozpoczęte, poprawki, detale, i gdzie się da zjeżdżanie z poly. Mieszajcie z błotem lub zachwycajcie się konstruktywnie.

 

Ikkiz, ja się nie znam, ale Kliment ma rację. Żeby miała siłę dźwigać silniki, musiałaby nabrać krzepy (biodra, ramiona, kolana):

 

daisy-lowe-nude-i-d-02.jpg

 

Z Twoimi przyzwyczajeniami nie zamierzam się siłować, więc no offence, odwzorowanie anatomii imponujące.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Rewelacja rzezba ale skojarzenia raczej w strone podnoszenia swiadomosci o anoreksji. A tyle fajnych panienek silnych...

 

belly-girl-motivation-skinny-strong-Favim.com-320773.jpg

 

No nic - tu pewnie sie o prywatne gusta rozchodzi a o gustach sie nie dyskutuje. Bedzie miodzio technicznie.

Napisano

Zacząłem modelować silnik, tzn. chciałbym zacząć ale mam problem ze słabą dostępnością refek. Wikipedia zdradza, że w tych autach były montowane silniki 389CID i 400CID, z czterogardzielowym gaźnikiem, lub trzema (TriPower).

 

Szukałem różnymi frazami,to najlepsze co znalazłem:

 

1965-Pontiac-GTO-389-Tri-Power.jpg

 

 

Zazwyczaj są zdjęcia z zamontowanym silnikiem. Najlepiej byłoby dostać printy, dokumentację techniczną albo fotki wyjętego silnika z różnych stron (wiem że wybrzydzam) według których można zaznaczyć formę, i zasadniczo rozmieszczenie podzespołów, na jakiej wysokości jest miska olejowa, pokrywy zaworów, kolektory, rozrusznik, alternator, podkreślam ze z grubsza, detal można dorobić ze zdjęć. Nie zależy mi na super odwzorowaniu silnika, bo kadr ukradną cycki pani mechanik (teraz jest git, można u spodu w miejscu styku z klatką piersiową dodać fałdkę żeby zasugerować masę cycka, ale tak też ok), ale chciałbym żeby przynajmniej wyglądał podobnie.

Napisano

Coś mi się śniło dziś o tym silniku, ze się pasek klinowy ślizga, czy coś i że mi na forum ktoś radzi jak to naprawić. Jakoś sobie poradzisz.

Napisano

Niby tylko troszeczke dodales tlusczyku a juz jest lepiej. Lecisz z jakiejs bazy czy zawsze zaczynasz od poczatku?

Silniki mnie nie obchodza - cycki - chocby male - duzo bardziej :D

Napisano

Od początku z podzielonego boxa. tak zrobiłem głowę i tułów z nogami.

Wyjątkiem są ręce, które wziąłem z lady machaniki i dopasowałem, żeby widzieć korpus z rękami podczas pracy nad korpusem. dla tego trzeba je poprawić i też pójdą w dynamiczej topologii.

 

Jak byś chciał zobaczyć jak zrobiłem głowę, to tu jest taki niby tutorial http://ikkiz.pl/realistyczna-postac-w-blenderze-tutorial/ (są obrazki jeśli TL;TR)

Zaznaczenie_098.jpg

więcej roboty z opisywaniem, niż z modelem, więc nie wiem, czy będę kończył ten opis - może mi powiesz, czy warto...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności