Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Zak艂adam ten w膮tek, poniewaz chc臋 nauczyc sie modelowac samochody. B臋d膮 to r贸偶nego rodzaju modele aut. Na pocz膮tek p贸jdzie Mustang. Je艣li chodzi o ''malucha'' ktorego wymodelowalem i kt贸ry wyladowal w watku testowym, to bedzie on sukcesywnie ''naprawiany''.

69f2856110ffb94d.png

67f2e70ceba04829.png

  • Odpowiedzi 946
  • Wy艣wietle艅 138,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Ok pora na oficjalnie rendery. Wspolnie z koleg膮 Marcinem dokonczyli艣my Bmke . Model moj a rendery,oswietlenie i materia艂y Marcina .聽 聽 聽

  • Zainwestuj w postpro a efekt b臋dzie lepszy 馃檪 Tu taka 5 min edycja - z renderpassami da艂by艣 to o niebo lepiej zaprezentowa膰. Ale ja tylko chce ci wskaza膰 drog臋 i 偶e jest te偶 taka mo偶liwo艣膰 馃檪聽 聽

  • Hej wrzucam zdjecie siatek passata聽

Posted Images

Napisano

Na pocz膮tek zadba膰 o to 偶eby prowadzi膰 proste linie.

Po drugie patrz na referencje samochod贸w, widzia艂em ten samoch贸d z 4 lata temu i widz臋 ,偶e kompletnie 3/4 samochodu si臋 tutaj nie zgadza.

Po trzecie odsy艂am do kursu kt贸ry nagra艂em(Link jest poni偶ej)

Po czwarte nie b贸j si臋 rozcina膰 kraw臋dzi. Samoch贸d sk艂ada si臋 z cz臋艣ci i tak samo musi by膰 w modelu.

Edytowane przez latos

Napisano
  • Autor

Dzieki latos za cenne uwagi. Nie rozumiem tylko co znaczy proste linie, chodzi o wyrownanie siatki?

Napisano

Chodzi艂o mi o to ,偶e ca艂y samoch贸d faluje. Raz powierzchnie masz wy偶ej, raz ni偶ej.

Napisano
  • Autor

Zrobione od nowa

Pytanie: Czy jest choc troche lepiej? Oczywiscie swiatla zostana dodane z biegiem czasu i wszelkie rozne obiekty

90272aba0c6ef7a7.png

Napisano

Przer贸b tutorial od latosa, musisz nauczy膰 si臋 jak rozk艂ada膰 siatk臋 i wiedzie膰 co si臋 z ni膮 stanie po na艂ozeniu tsmootha.

I nie 艣piesz si臋 z modelowaniem, lepiej wolniej a dok艂adniej i porz膮dniej :)

Napisano
  • Autor

Sorry, ze tak pytam ale wole miec pewnosc : Czy to jest dobra droga do uzyskania poprawnego modelu?

062a52d3ca34d598.png

Napisano

Akurat to w czym robi艂em tutka nie ma znaczenia. Wa偶ne jest 偶eby zobaczy艂 technik臋 modelowania.

Nie b贸j si臋 rozcina膰 samochodu. Ca艂y czas widz臋 ,偶e wszystko modelujesz z 1 bry艂y. Pami臋taj samoch贸d to nie jest 1 bry艂a tylko zbi贸r mn贸stwa element贸w i tak samo Ty musisz modelowa膰.

EDIT:

Zamieszczaj wi臋ksze obrazki, bo na tych nie za wiele wida膰. P贸ki co jest dobrze, siatka jest r贸wnomiernie rozmieszczona, jedynie chamfer(podw贸jna linia) mo偶e by膰 troszk臋 za ostra. Przyjrzy si臋 referencji czy na pewno jest taka ostra ta linia.

Napisano

Znowu scalasz niepotrzebnie elementy.

Zderzak, maska i nadkole to s膮 osobne elementy. Rozetnij je i dopiero dodawaj detale.

Najpierw wymodeluj mask臋 potem nadkole i dopiero przedni zderzak, bo widz臋 ,偶e wszystko dotkn膮艂e艣 po trochu i tak po艣piesznie lecisz dalej. Nie! Modeluj wszystko 艂adnie i dobrze a dopiero potem le膰 dalej.

Na nadkolu nie jest potrzebna a偶 taka ostra kraw臋d藕, za bardzo zag臋szczasz te kraw臋dzie i zaczynasz si臋 gubi膰 w rozk艂adaniu ich z艂膮cze艅.

Napisano
Znowu scalasz niepotrzebnie elementy.

Zderzak, maska i nadkole to s膮 osobne elementy. Rozetnij je i dopiero dodawaj detale.

Najpierw wymodeluj mask臋 potem nadkole i dopiero przedni zderzak, bo widz臋 ,偶e wszystko dotkn膮艂e艣 po trochu i tak po艣piesznie lecisz dalej. Nie! Modeluj wszystko 艂adnie i dobrze a dopiero potem le膰 dalej.

Na nadkolu nie jest potrzebna a偶 taka ostra kraw臋d藕, za bardzo zag臋szczasz te kraw臋dzie i zaczynasz si臋 gubi膰 w rozk艂adaniu ich z艂膮cze艅.

Latos nie chce urazi膰, ale 偶eby zrobi膰 dobrze i przede wszystkim r贸wno auto (czy cokolwiek innego) powinno si臋 zrobi膰 najpierw baze, a dopiero potem to ci膮膰. Robi膮c po kawa艂ku tak jak piszesz nigdy nie uzyskasz r贸wnych przej艣膰 pomi臋dzy elementami.

Akierek popatrz jak inni robi膮 auta i jak rozk艂adaj膮 siatk臋. Popatrz na tutek Bergera http://max3d.pl/forum/threads/76184-Modelowanie-Audi-A4-1999 (nie wiem czy jeszcze dost臋pny bo nie sprawdza艂em) i od pocz膮tku ucz si臋 tej metody, a nie r贸b po kawa艂ku bo to ca艂kowicie mija si臋 z celem.

Pozdrawiam i powodzenia ;]

Napisano
  • Autor

Heh i teraz kogo ja mam sie sluchac? W sumie to chcialbym wiedziec czy siatka ktora zaprezentowalem jest dobrze rozlozona i nie ma tam niepotrzebnych krawedzi

4385751f1544456d.png

Edytowane przez Akierek

Napisano

ja bym robi艂 baz臋 raczej w ca艂o艣ci, ale pilnuj膮c, 偶eby topologia, kraw臋dzie sz艂y w miejscach podzia艂u mi臋dzy elementami. Potem bewel z parametrem 4, kt贸ry z jednej kraw臋dzi zrobi cztery r贸wnoleg艂e, zaznaczy膰 faleloop pomi臋dzy dwoma 艣rodkowymi kraw臋dziami i tam inset wg艂膮b. dzi臋ki temu masz zag艂臋bienie i suport loopy wok贸艂 kraw臋dzi, ale kraw臋dzie pasuje do siebie tak, 偶e wiesz - ig艂a. I tak chyba szybko i prosto jest.

Ale w sumie mo偶na skopiowa膰 kraw臋d藕 jednego elementu, odsun膮膰 oddzieli膰 i z tego wyci膮gn膮膰 inny element, modeluj膮c w innym obiekcie, ale tak, 偶eby nie ruszy膰 tej dopasowanej kraw臋dzi i tez b臋dzie dobrze. Nie ma dozwolonych i niekoszernych metod, je艣li tylko daj膮 efekt dobry.

Dobrze ci idzie, tylko w艂膮czaj subsurfy i matcap i patrz gdzie masz problemy. Sam musisz wyczu膰 jak rozwi膮zywa膰 te wszystkie zagadki, bo to ci臋偶ej zawsze zrobi膰 ni偶 opisa膰.

Napisano

FcY4xgw.png

jest tyle b艂臋d贸w, 偶e mi przesta艂em zaznacza膰. Wszystkie s膮 do poprawienia, ale 偶eby susurf dobrze zadzia艂a艂 i cieniowanie, to musisz:

  • Unika膰 tr贸jk膮t贸w i Ngon贸w blisko za艂ama艅 i kraw臋dzi. Tr贸jk膮ty i ngony mog膮 by膰, ale zawsze musz膮 by膰 oddzielone od kraw臋dzi support loopem, kt贸rzy biegnie r贸wnolegle do niej
  • unika膰 gwiazdek, werteks贸w, w kt贸rych 艂膮czy si臋 3, 5, lub wi臋cej kraw臋dzi. U Ciebie jest nawet 7! S膮 sytuacje, 偶e musi by膰 gwiazdka 3 lub 5 kraw臋dzi, ale starej si臋 je mie膰 na czym艣 p艂askim, nie przy kraw臋dzi.
  • p艂ynny 艂uk nie wyjdzie raczej od r臋ki. Ju偶 lepiej skasowa膰 go, do艂o偶y膰 odpowiednie circle, ekstrudowa膰, skasowa膰 niepotrzebn膮 cz臋艣膰 i po艂膮czy膰 z bry艂膮, wtedy masz r贸wne odleg艂o艣ci i k膮ty mi臋dzy segmentami tego 艂uku.

w艂膮cz sobie dodatek loop tools, je艣li jeszcze nie u偶ywasz. masz ten model na razie pokrzywiony, a loop tools to zestaw narz臋dzi, kt贸ry mo偶e czasem pom贸c w pokrzywionych siatkach.

Edytowane przez ikkiz

Napisano

ikkiz juz wi臋kszo艣膰 powiedzia艂 ;] Ja tylko dodam, ze tak jak pisa艂em nie warto teraz wycina膰 wszystkiego bo pognie siatk臋 jeszcze bardziej (wida膰 to dok艂adnie na wlewie paliwa) Obejrzyj sobie ten temat http://max3d.pl/forum/threads/76315-Mercedes-Benz-CLS63-AMG-2011/page4 s膮 pokazane base meshe i potem wycinanie z tego detalu. B臋dzie 艂atwiej i na pewno pro艣ciej (w sensie g艂adko艣ci modelu). Robisz tak膮 baze, gdzie zamiast chamferow na loopach gdzie ma by膰 ostro dajesz crease, potem na to dajesz meshsmootha. Jak ju偶 baza jest ok to przewalasz wszystko na editable poly jeszcze raz i wtedy ju偶 w g臋stszej siatce wycinasz szyby, rowki drzwi, zderzaki, itp. Jeszcze jeden plus takiej roboty to to, ze b臋dziesz m贸g艂 prowadzi膰 linie ci臋膰 du偶o bardziej dok艂adnie. Jako, ze ja nie mam poj臋cia jak te modyfikatory, kt贸re pisa艂em nazywaj膮 si臋 w blenderze to mo偶e kto艣 tam Ci podpowie ;] I przede wszystkim nie spiesz si臋 tak bo teraz o jest naprawd臋 krzywo. Powodzenia :]

Napisano
  • Autor

Dobra, wzi膮艂em sobie wasze uwagi do serca i zaczalem najpierw od bazy , a teraz (mam nadzieje ze narazie nie ma duzych bled贸w) wezme sie za detale i rozcinanie :)

240c4ea18397f5b2.png

f174655fbd927ed8.png

Napisano

Strasznie krzywo uk艂adasz te siatki. Patrz na zdj臋cia jak id膮 krzywizny auta (np. bok auta powinien by膰 lekko wypuk艂y u Ciebie jest ca艂kowicie prosty od g贸ry do do艂u). Poogl膮daj siatki innych du偶o powinno pom贸c przy uk艂adaniu swojej ;] Potem mo偶e si臋 przyda膰 jeszcze to http://www.aliismail.com/tutorial_car_modeling.html do dalszej pracy. A mo偶e tak b臋dzie ci 艂atwiej ogarn膮膰 o co chodzi https://app.box.com/shared/7557ll15t3

Napisano
  • Autor

Dzieki Bubu za materia艂y. Napewno oka偶膮 sie pomocne :) No wlasnie, ta krzywizna siatki... macie moze pomysly jak w blenderze prowadzic proste linie? Chodzi mi o to czy s膮 jakies narz臋dzia kt贸re to ulatwiaja? Bo uzywanie samego przesuwania ze snapem czasem nie pomaga a wrecz szkodzi.

Napisano
Akierek spr贸buj mo偶e wymodelowa膰 tego nissana 300ZX z tutka, wrzucaj post臋py pewnie po nauce za艂apiesz o co chodzi i wtedy bierz si臋 za inne samochody. Mustang jest do艣膰 specyficzny troch臋 kanciasty a zarazem smuk艂y i zbity. Trudna bry艂a ;)
Napisano

Tak, w dodatku loop toops, jest gstretch, czyli takie co艣, co rozci膮ga na linii grease pencila zaznaczone werteksy. Jak linia proste, to jes wyprostuje.

tylko musisz narysowa膰 prost膮 linii臋, grease pencilem, trzmasz g, chwytasz chyba shift, a wcze艣niej masz mie膰 ustawione, 偶eby grease pencil ryoswa艂 po obiekcie. Od pocz膮tkowego wierzcho艂ka do ko艅coweg przeci膮gasz grease ... i sttosujesz gstretch.

Napisano
  • Autor

Witam po d艂u偶szej przerwie :) Wr贸ci艂em do modelowania samochod贸w, z t膮 r贸偶nic膮 , 偶e chc膮c dobrze nauczyc sie modelowac auta musze korzystac z tutoriali. Na ratunek przyszedl mi videotutorial kt贸rego tw贸rca tworzy Porsche. Wi臋c postanowilem przyjrze膰 sie temu zestawowi filmik贸w do艣膰 dokladnie i wymodelowac za ich pomoca wlasnie ten samoch贸d. B臋d臋 wrzucal tu post臋py mojej pracy, oczywiscie prosze o rady i cenne wskaz贸wki.Obiektywna krytyka tak偶e mile widziana :)

1fe461787cbcdf84.png

721e2df9efe878cb.png

Niestety nie znalazlem tych samych blueprintow co na filmiku wiec musze poslugiwac sie innymi

Napisano
  • Autor

Przesiadlem sie do 3d maxa, mo偶e w tym programie bedzie mi latwiej. Nowy program to i nowy samochod. Porsche ze wzgledu na sw贸j taki specyficzny ksztalt okazal sie dla mnie za ciezki jak na pocz膮tek. Teraz siedze nad Audi R8. Mo偶e wreszcie zacznie cos wychodzic. :)

Tez z tutoriala , bo inaczej sie nie naucze

cf84fe669789f040.png

3d95a217f6801c9e.png

Napisano

Wygl膮da ca艂kiem ca艂kiem,

100 razy lepiej ni偶 Porsz

zag臋艣ci艂 bym siatk臋 na drzwiach, tak, 偶eby cho膰 mniej wi臋cej pokrywa艂a si臋 z t膮 na dachu - to przynajmniej mi u艂atwia potem wstawienie szyby

Napisano
  • Autor

Siatka z wl膮czonym Turbosmoothem

1e3c1041fe2f7702.png

Wiem, ze troche referencje sie nie zgadzaja , ale dla mnie , przynajmniej na start jest wazne aby utrzymac t膮 w miare czyst膮 i r贸wnomiernie roz艂o偶ona siatke. Dlatego chcialbym wiedziec czy to zmierza w dobrym kierunku.

Napisano

Jest znacznie lepiej, ale wci膮偶 w niekt贸rych miejscach s膮 b艂臋dy. Linia przechodz膮ca przez mask臋 i przedni zderzak jest zbyt g臋sta. Przez to zderzak wychodzi taki kanciasty. Drugi problem to krzywizna boku. http://cartype.com/pics/3632/full/audi_r8_led-lights_08.jpg Tutaj dobrze wida膰, 偶e bok jest zakrzywiony, a u Ciebie jest prawie p艂aski. Dodatkowo w niekt贸rych miejscach wygl膮da jakby艣 robi艂 model "na oko", a nie z blueprint贸w. Przyk艂adowo wci臋cie na dole tylnego zderzaka w Twoim modelu jest strasznie krzywe, a powinno by膰 r贸wne.

Ale og贸lnie wida膰 post臋p. Trzymaj si臋 blueprint贸w i b臋dzie git :)

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki SkivoPL za rady, postaram sie poprawi膰 te b艂臋dy :) Jednak偶e , 偶eby nie bylo mi nudno postanowilem , 偶e zaczne modelowac kolejny samoch贸d, a mianowicie Mercedes W124. Dlaczego tak robie? Ot贸偶 chc臋 przecwiczy膰 sam modelowanie kolejnego samochodu, poniewa偶 przejrza艂em ju偶 ten tutorial o modelowaniu R8 i na zasadzie tego tutoriala chce wymodelowac osobno nowy samochod.Oczywi艣cie prace nad Audi b臋d膮 trwa膰 nadal :)

Wrzucam zdjecie siatki merca:

121d3cb098cd5e75.png

Napisano

Nie zaczynaj dwudziestu projekt贸w na raz, bo nie zrobisz 偶adnego. Doko艅cz Audi a to co si臋 nauczysz w trakcie jego robienia wykorzystaj przy modelowaniu nast臋pnego auta.

Napisano
  • Autor

ok, wi臋c skupiam sie na audi :) Niestety , musialem zaczac modelowac audi ponownie, poniewaz przejscia pomiedzy poszczegolnymi elementami byli nier贸wne. Teraz zacz膮lem od calej bazy, potem zagescilem siatke turbosmoothem i nastepnie na tej siatce zamierzam wycinac swiatla, szyby itd. :) Zastanawia mnie tylko jak umiejetnie zrobic przerwy pomiedzy elementami. Chamferem? I jak to najprosciej zrobic. Prosz臋 o rad臋. Wrzucam siatke nowego modelu audi:

01b123fa79ac5217.png

Napisano
  • Autor

Ok, dzieki peerbe111 :). Zacz膮艂em si臋 tak przy okazji probowac z tym chamferem, oto efekty( z podciagnietymi refleksami) :

71b9fd1039227705.png

0457813dee03960d.png

Napisano
  • Autor

Wrzucam kolejne screeny z mojej pracy. Chociaz caly czas mam wrazenie ze srodek symetrii faluje ;/

Wszelka krytyka jest jak najbardziej mi potrzebna, wi臋c piszcie czy serio tutaj duzo faluje

8a4c96d3292f8d98.png

59962368b48d4186.png

Napisano

Akierek, a zdj臋cia to troch臋 chocia偶 ogl膮dasz ? ;)Tu bym si臋 nie martwi艂 symmetry tylko np tym jak wyci膮艂e艣 boczn膮 szyb臋 (chodzi o jej kszta艂t) Przer贸b mo偶e faktycznie jakiego艣 tutka od pocz膮tku do ko艅ca ;] Masz tu jaki艣 m贸j stary model (a raczej pocz膮tek modelu) robiony z bazy http://speedy.sh/ydkSZ/przyklad.rar Sza艂u nie ma bo to staro膰, ale chyba b臋dzie wida膰 o co chodzi. No i przede wszystkim si臋 nie poddawaj :] I jak ju偶 kto艣 wspomina艂 zrobi膰 jeden oboj臋tnie jak b臋dzie wychodzi艂 i wygl膮da艂 na ko艅cu, a dopiero potem si臋 bra膰 za drugi bo tak to nie sko艅czysz nic ;)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzieki ! :) Tymczasem wrzucam jeszcze dla podgladu i oceny baz臋( o ile mozna j膮 tak nazwa膰) :

6bc2a3428b4b2ab4.png

Napisano

Uwypuklij boczna lini臋 szyb. Szyby samochodowe s膮 lekko zakrzywione, tworz膮 kszta艂t 艂uku.

Ten loop co wychodzi znad przedniego b艂otnika, najbli偶ej szyby, rozsu艅 go - wypo艣rodkuj.

Napisano

A poka偶 jak pasuje ten model z boku do blueprinta. Albo najlepiej jak pasuje ka偶da strona. Tylko tak 偶eby by艂o wida膰 blueprint+ prze藕roczysty model z siatka bez msa.

Napisano

susanthedeath--> nie musi tak by膰 (prawie ka偶de blueprinty audi, kt贸re widzia艂em s膮 przekoszone w po艂owie, jak by zrobi艂 plane na widoku z przodu z 2 polygonami to b臋dzie to dok艂adnie wida膰, ze one nie s膮 r贸wnymi po艂贸wkami).

Akierek troch臋 musisz t膮 siatk臋 poprawi膰 bo jak tak zostawisz to dobrze nie b臋dzie. Co艣 tam nabazgra艂em, ale nie wiem czy b臋dziesz wiedzia艂 o co mi chodzi艂o bo za du偶o kolor贸w chyba da艂em ;D. To co na 偶贸艂to na tylnym nadkolu to mo偶esz wywali膰. Ten 偶贸艂ty loop na boku jako艣 b臋dziesz musia艂 rozwi膮za膰 bo trzeba doda膰 poly na nadkolach (niebieskie na widoku z boku) i je wyci膮gn膮膰 w bok plus to co na niebiesko w widoku z boku ma wygl膮da膰 tak jak zielone na widoku z g贸ry. Reszt臋 chyba wida膰 (tak mi si臋 wydaje ;). I mi si臋 wydaje, 偶e z ty艂u jak na pocz膮tek masz za du偶o linii (loopow). Tragedii nie ma i da si臋 to 艂atwo ogarn膮膰 ;] Aaa no i jak chcesz 偶eby co艣 by艂o ostre po ms (w bazie) to zaznaczasz loopa i dajesz crease na odpowiednia warto艣膰, a nie dog臋szczasz siatk臋 bo potem tego nie ogarniesz (luknij w moim modelu). Dzia艂aj dalej ;]

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci