nCar Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było. Rób jeden model dłużej, ale dokładnie. Jeśli się uczysz i robisz dla siebie tempo pracy nie jest tak istotne. Wgryziesz się, wypracujesz własną metodę i zaczniesz trzaskać modele szybko. Przez jakiś czas w ogóle na to forum nie zaglądałem, ale widzę że nadal są osoby które Ci pomagają i tłumaczą wiele rzeczy więc wypadałoby się im odwdzięczyć dobrym modelem ;)
Akierek Napisano 5 Grudzień 2016 Autor Napisano 5 Grudzień 2016 Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było.Rób jeden model dłużej, ale dokładnie Irytuje mnie takie gadanie. Skad mozesz wiedziec ze nie poswiecam duzo czasu na modelowanie obiektow? Poswiecam i to duzo. Wiec nie pisz w ten sposob. Mozesz wytykac bledy i krytykowac ale bez takich nie prawdziwych informacji, bo to nie prawda. Nie robie niedbale modeli, to jeszcze raz powtarzam. Stosuje sie do referencji i tyle, moze czasami sie zbyt pospiesze z pokazaniem efektow, ale poprawie pozniej.
Sebazx6r Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 A rób jak chcesz cześć... A nawet jak patrzysz na ta refke i twoja swiece to jest zle. poprostu nei trafiles z proporcjami latwiej ci bedzie na rzucie z boku.
blood_brother Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 Problem z Twoją refką jest taki, że mocno wypacza proporcje. Dlatego modelując coś, zwłaszcza technicznego, używa się wielu refek. Twój drugi model świecy jest lepszy, ale można jeszcze popracować nad nim.
gigant84 Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 Akierek Sebazx6r ma rację. Refka, refce nie równa. Po co wywarzasz otwarte drzwi? Po co się męczysz i modelujesz ze zdjęcia gdzie jest rzut izometryczny, skoro łatwiej, szybciej, lepiej/dokładniej z "przekroju". Musisz nauczyć się wyszukiwać dobre zdjęcia. Rysunki techniczne są najlepsze aby złapać proporcje detalu. Później jak masz "bazę", rzeźbisz z tego co masz [zdjęcia zrobione z różnej perspektywy]. Nie irytuj się. Chłopaki chcą Ci naprawdę pomóc. To nie wstyd popełniać błędy przy modelowaniu. Wstyd ich nie korygować. Spokojnie :) Tak jak napisał ktoś powyżej, nie śpiesz się. Robisz to dla siebie.
gigant84 Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 (edytowane) Powinno Ci się przydać https://www.google.pl/search?q=trabant+kopf&tbm=isch&tbs=rimg:CW53n0ro50ggIjhj7F6Syn9ZzIs_1y2nLZZhJpg3f0dGyN6dpoQn85uxusEIxP9uH2fSxJKpv5TZCliLMPOdw85LrESoSCWPsXpLKf1nMEfsz3oz7YU8cKhIJiz_1LactlmEkR_14t5TBTAXrEqEgmmDd_1R0bI3pxHV5McA3SQ_1RyoSCWmhCfzm7G6wEVTdKIQK9sluKhIJQjE_124fZ9LER3rX66zc9YbQqEgkkqm_1lNkKWIhFU3SiECvbJbioSCcw853DzkusREf-LeUwUwF6x&tbo=u Dodatkowo mała podpowiedź. Jeśli modelujesz silnik, gaźnik lub inną część mechaniczną i nie wiesz z jakiej bazowej formy wyjść, ściągnij sobie z internetu zdjęcia uszczelek. 99 procent uszczelek przylega do całego obrysu danego elementu. Odrysowywujesz kształt, "wypychasz" i już masz gotową bryłę. Jeśli kształt u góry jest inny niż na dole. Odrysowywujesz dwa kształty z uszczelek i starasz się to wszystko połączyć w całość [bridge]. Powodzenia. I weź to świecę zrób na tip top. To jest Twoja zapłata dla mnie za udzielenie kilku wskazówek. Cześć! Edytowane 5 Grudzień 2016 przez gigant84
Akierek Napisano 5 Grudzień 2016 Autor Napisano 5 Grudzień 2016 Dobra, wykorzystalem ten rzut techniczny i powstalo cos takiego, oceniajcie:
gigant84 Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 Min. błąd. I co? Da się? Da się! Trzeba tylko chcieć :)
DrRambo Napisano 5 Grudzień 2016 Napisano 5 Grudzień 2016 Na dole jest gwint, a Ty chyba zrobiłeś dookoła wcięcia. Korpus (nakrętka) ma ostrzejsze krawędzie i większe szlifowania. Ta część nad nią jest bardziej wypukła. "Bariery upływu prądu" ta górna część powinna się schodzić do środka. Pod nimi nie powinien być prosty walec tylko obły. Ta góra wygląda trochę jakby się "nażarła pączków" :D
Akierek Napisano 5 Grudzień 2016 Autor Napisano 5 Grudzień 2016 Kurde nie wiedzialem ze taki maly obiekcik tyle mi sprawi trudnosci :D No coz jeszcze popracuje.
Akierek Napisano 22 Styczeń 2017 Autor Napisano 22 Styczeń 2017 Wrocilem do modelowania. Silnik mnie jednak przerosl, chociaz w przyszlosci powalcze moze jeszcze o niego. Teraz staram sie wymodelowac wnetrze Trabanta. Prosze o wyrozumialosc, bo to moj pierwszy raz kiedy modeluje wnetrze samochodu. Pozdrawiam
Akierek Napisano 26 Styczeń 2017 Autor Napisano 26 Styczeń 2017 hmmm... zrobilem wnetrze, ale bardzo prowizoryczne. Uznalem zeby w renderze bylo to potrzebne co bedzie widac. I teraz taki render udalo mi sie uzyskac.
Akierek Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Napisano 27 Styczeń 2017 A to co się wtapia w szybę to co to jest? :) Slupek, tyle ze od wewnetrznej strony, poprawie, zmieniajac polozenie i material.
Akierek Napisano 13 Lipiec 2017 Autor Napisano 13 Lipiec 2017 Witam, po dluzszej przerwie. Wracam do modelowania samochodow. Teraz wybralem Garbusa, narazie postep jest maly,ale wrzucam do oceny. Nadkola ulegna jeszcze poprawie.
Sebazx6r Napisano 13 Lipiec 2017 Napisano 13 Lipiec 2017 Topologia plynie w ttwoich modelach coraz lepiej.
Akierek Napisano 14 Lipiec 2017 Autor Napisano 14 Lipiec 2017 Seba- dzieki. Topologia rzeczywiscie lepiej idzie, zobaczymy jak bedzie z odwzorowaniem oryginalu, bo z tym mam najwiekszy problem.Ale jestem dobrej mysli. :) Pozdrawiam
Akierek Napisano 15 Lipiec 2017 Autor Napisano 15 Lipiec 2017 Dłubie dalej: Tyl troszke krzywy, ale bede poprawial.
Akierek Napisano 16 Lipiec 2017 Autor Napisano 16 Lipiec 2017 Poprawilem bok, nadajac mu lekkiej wypuklosci oraz poprawilem ogolnie topologie.
Akierek Napisano 17 Lipiec 2017 Autor Napisano 17 Lipiec 2017 Kolejny maly postep. Wyciete otwory na swiatla, chociaz nadal mi sie za bardzo nie podobaja, nie moge wyczuc ksztaltu.
Akierek Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Napisano 18 Lipiec 2017 Kolejne poprawki naniesione, tym razem maska nie jest polaczona z linia nadwozia, przez co bedzie mozliwe jej otwarcie.
Akierek Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Napisano 18 Lipiec 2017 Wiekszy postep: wyciete drzwi, boczna szyba i przednia oraz dodane reflektory.
gigant84 Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Przesadziłeś z przednimi światłami. Nie wiem którą wersję Garbusa robisz. Jeśli stary model z pierwszą generacją świateł, to zauważ, że tam przylegają do błotnika [identyczne lampy były użyte w pierwszych ogórkach]. Jeśli robisz z drugą generacją świateł, odstające [szkła są prawie pionowo] to trochę za mocno je wysunąłeś do przodu. W każdym bądź razie coś nie gra. Kurde znowu trudny samochód wybrałeś.
Akierek Napisano 19 Lipiec 2017 Autor Napisano 19 Lipiec 2017 gigant84- dzieki za zwrocenie uwagi odnosnie swiatel. Troche posiedzialem nad nimi, i szczerze mowiac jest to ciezki element do zrobienia w tym samochodzie. Ale to co udalo mi sie zrobic teraz jest chyba najblizej wersji oryginalu. PS. narazie same otwory
Akierek Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Napisano 26 Lipiec 2017 Kolejna aktualizacja. Troche elementow dodanych. I probna wersja rendera.Materialy narazie tylko podgladowe.
Akierek Napisano 29 Lipiec 2017 Autor Napisano 29 Lipiec 2017 Dodalem kolejne elementy, Tył tez juz zaczalem robic. Mysle, ze jeszcze przednie swiatla nie sa ostateczne. Pozdrawiam
Sebazx6r Napisano 5 Sierpień 2017 Napisano 5 Sierpień 2017 Jak skonczysz modelwoac auto proponuje zaczac robic jakies pistolety bronie helmy wosjkowe etc... takie rzeczy czesciej sa modelowane. Auta sie kupuje kolekacjami ;).
Akierek Napisano 6 Sierpień 2017 Autor Napisano 6 Sierpień 2017 Zobaczymy :D Z modelowaniem nie bedzie problemu , gorzej z samym renderingiem . Tutaj bedzie ciezko. Byc moze oddam ten model w dobre rece, ktore wyrenderuja go w sposob wlasciwy :D Narazie clay mi wychodzi najlepiej:
Akierek Napisano 14 Sierpień 2017 Autor Napisano 14 Sierpień 2017 Pracuje dalej: Bedzie wnetrze, ale raczej bardziej prowizoryczne, skill jeszcze nie ten, aby sobie pozwolic na pelne odwzorowanie wnetrza. Ta czarna''guma'' co idzie przez pol samochodu, jest krzywa, ale poprawie.
ozzy Napisano 14 Sierpień 2017 Napisano 14 Sierpień 2017 Ta czarna "guma" co idzie przez pół samochodu to nie powinna być guma tylko metalowa rynienka (zdaje się że odprowadzająca wodę), która jest stałym elementem karoserii (w sensie, nie jest odkręcana ani montowana w żaden inny sposób, jest tam na stałe) i nie powinna iść przez pół samochodu, tylko przez cały. Zaczyna się na samym dole przedniej krawędzi drzwi. Polecam szukać zdjęć w jak największej rozdzielczości, tam dokładniej będzie widać takie rzeczy. Przy wyszukiwaniu w google images można sobie ustawić powyżej jakiej rozdzielczości ma szukać, garbusów powinno troszkę w dużej rozdzielczości znaleźć :). Poza tym samochód niestety ma jeszcze trochę innych niezgodności z oryginałem (nie do końca poprawny kształt niektórych elementów w niektórych miejscach). Największym problemem w tym momencie jest jednak to że zacząłeś mieszać wersje garbusa. Wbrew pozorom garbusy różniły się dość mocno między różnymi rocznikami. Zmiany były wprowadzane stopniowo przez lata i ostatecznie stały się one na tyle duże że wydaje mi się że praktycznie żaden element od garbusa z początku produkcji nie pasowałby do garbusa z końca produkcji. Twój garbus z zewnątrz wygląda na późniejszego garbusa (np. przednie lampy, dolne fragmenty przedniej i tylnej klapy, szyby), natomiast wnętrze które zrobiłeś jest z pierwszych garbusów, które z zewnątrz wyglądały znacznie inaczej. Twój z zewnątrz wygląda mi najbardziej na rocznik gdzieś 1971-1972, dlatego wnętrze powinieneś zrobić takie jakie było w tych mniej więcej latach. Akurat chyba wtedy były we wnętrzu wprowadzane jakieś zmiany, więc być może znajdziesz kilka różnych wersji z takich lat :).
Akierek Napisano 20 Sierpień 2017 Autor Napisano 20 Sierpień 2017 No trzeba zrobic tę rynienkę , bo wyglada troche slabo z ta guma. Co do mieszania wersji samochodu...to.. jakos tak wyszlo :D Pewnie patrzylem na kilka zdjec roznych wersji i tak sie wlasnie stalo.
witold10 Napisano 23 Sierpień 2017 Napisano 23 Sierpień 2017 Całkiem dobrze wyszło, wprawdzie bardzo daleko mi do modelowania 3D ale muszę powiedzieć, że masz się czym pochwalić. W jakim programie tworzyłeś ten pojazd?
Mikkko Napisano 23 Sierpień 2017 Napisano 23 Sierpień 2017 Moim zdaniem wyszło mega ale tak jak koledzy wyżej, spróbuj modelować inne rzeczy np. bronie.
Hris Napisano 23 Sierpień 2017 Napisano 23 Sierpień 2017 Obserwuję Akierka już od ponad roku. Jest bardzo uparty (i w tym mniej pozytywnym sensie i w tym pozytywnym również bardzo). Obrał trudną drogę zdobywania odznaczeń w świecie zuchów i harcerzy 3D - popełnia błędy, ale idzie do przodu. Rzadko ktoś po tak długim czasie dalej bije się z tematami które są trudne, i do tego odnotowuje postępy. Jestem pełen podziwu - trzymam kciuki by w następnych modelach było jeszcze mniej błędów, i by następny etap (UV mapping plus teksturowanie) nie odrzuciło Cię i byś dalej tak wytrwale zdobywał szlify. Niebawem ktoś Cię tu zagadnie, jestem pewien, o to czy masz więcej wolnego czasu byś coś za kasę mu pomodelował. Brniesz w głębokie zaspy, ale śnieżyca na szczęście ustaje :) Pozdro
Sebazx6r Napisano 23 Sierpień 2017 Napisano 23 Sierpień 2017 W ogóle ten renderek wygląda całkiem przyzwoicie :). Nie spieprz go proszę. P.S. We mnie tez nikt nie wierzył ani rodzice ani zonka, tylko starszy brat. Powodzenia.
Akierek Napisano 24 Sierpień 2017 Autor Napisano 24 Sierpień 2017 Dzieki za opinie :) Nie spodziewalem sie tylu pochlebnych komentarzy, i w ogole ciesze sie ze watek wciaz cieszy sie popularnoscia. :) witold10- samochod robilem w Blenderze( w zasadzie ciagle go ''dlubie'' :D Mikko- jak tylko ogarne wyzszy skill w modelowaniu, to z pewnoscia wezme sie za inne rzeczy :) Hris- rowniez dziekuje za rozbudowana i motywujaca do dalszej pracy opinie, chociaz mysle ze jeszcze mi daleko do pelnej profeski, ale tak jak piszesz , popelniam bledy, lecz rowniez postep idzie w góre. :) Teraz czas w koncu zebym dojrzeł w swiecie 3d i prezentowal wysoki poziom. Seba- heh, renderki to zdecydowanie moja slabsza strona, bede sie staral oczywiscie cos wyczarowac. Pozdrawiam
Akierek Napisano 24 Sierpień 2017 Autor Napisano 24 Sierpień 2017 Wrzucam siatke + wyciete tylne lampy
Akierek Napisano 26 Sierpień 2017 Autor Napisano 26 Sierpień 2017 Mysle, ze skonczylem samochod, na tyle ile potrafilem ogarnac calosc. Beda narazie clay rendery:
Akierek Napisano 22 Listopad 2017 Autor Napisano 22 Listopad 2017 Hej, powracam do tworzenia i nauki samochodow. Mysle ze to bedzie ostatnie podejscie do hard surface modellingu, potem biore sie za organike.Teraz wrzucam testowe rendery, auto to oczywiscie Cobra Shelby 1966. Co o tym sadzicie?( tlo jest celowo tak rozmazane) PS. Znacie moze jakies fajne ksiazki o nauce anatomii dla rzezbiarzy, rysownikow itp?
olaf Napisano 22 Listopad 2017 Napisano 22 Listopad 2017 claye z góry spoko, ale kolor wygląda troche jak clipart z Corela. Na pewno materiałom trzeba się przyjrzeć za kilka dni na świeżo.
mitic Napisano 22 Listopad 2017 Napisano 22 Listopad 2017 Hej, powracam do tworzenia i nauki samochodow. Mysle ze to bedzie ostatnie podejscie do hard surface modellingu, potem biore sie za organike.Teraz wrzucam testowe rendery, auto to oczywiscie Cobra Shelby 1966. Co o tym sadzicie?( tlo jest celowo tak rozmazane) PS. Znacie moze jakies fajne ksiazki o nauce anatomii dla rzezbiarzy, rysownikow itp? Sinielnikow atlas anatomii -nie tyle o nauce co doskonały do nauki siatki modeli wyglądają ok, rendery- trochę taki camo- lakier wyszedł odrobinę widać że te odbicia są low poly, tzn siatka jest a na odbiciach to widać na rurze wydechowej jest takie przejście- prawa strona bardziej matowa, starsza jakby- moim zdaniem lepiej wygląda niż lewa reflektory bardzo fajnie wyszły szyby a zwłaszcza te boczne jak plexi wyglądają, patrząc na zdjęcie to w sumie są w ok ale za grube nie ma śrub w felgach? nie wiem czy powinno być widać tarcze i hamulce.. nie ma migaczy i lusterek, tak samo maskownicy na wym wylocie powietrza pod lusterkiem maska mocno pękata i nie ma podziału samej maski, tzn tej części którą się otwiera tu jest praktycznie to samo ujęcie.. https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/03/1967_shelby_cobra-pic-3528941083313090031.jpeg
michalo Napisano 23 Listopad 2017 Napisano 23 Listopad 2017 :D Ta książka jest super: Właściwie wszystko pokazane w jak najprostszej formie. https://anatomy4sculptors.com/art/ Ale na początek też polecam trochę więcej teorii - jak np. Atlas of Human Anatomy for the Artists - S.R. Peck - spoko wiedza + fajne ściągawki dal szybkich referencji. Artistic Anatomy - Dr. P. Richer. - Bogata teoria, świetne i pomocne ilustracje. Human Anatomy for Artists: The Elements of Form Eliot Goldfinger - pięknie uproszczone formy i motoryka. Właściwie inne nie potrzebne. Może jeszcze Artistic anatomy Bridgmana - (świetne uzupełnienie dla powyższych ale nie polecam na początek bo jest dość trudna) Po polsku podręcznik do anatomii Anatomia człowieka tom I - Adam Bochenek - nudy na pudy, grubaaa, ale jak masz problem ze zrozuminiem angielskiego to możesz się tym wspomóc.
Akierek Napisano 23 Listopad 2017 Autor Napisano 23 Listopad 2017 mitic- dzieki za konstruktywna krytyke, jest bardzo pomocna. michalo- tak wlasnie sie zastanawialem nad ta ksiazka , ktora umiesciles w komentarzu(anatomyforsculptors).Przegladnalem internet i w zasadzie jest ona najlepsza jaka moze byc do nauki. Angielski to nie problem, cos tam potrafie :) Kolejny test render, dodalem migacze , sruby na feldze no i napis na oponie. Mam tez swiadomosc ze samochod jest troche krzywy, szczegolnie na nadkolu, ale po ogledzinach siatki, wydaje mi sie ona poprawna.
mitic Napisano 23 Listopad 2017 Napisano 23 Listopad 2017 (edytowane) - migacz w osi reflektora - maskownica koło migacza też w lewo - tylna opona szersza - reflektor bardziej wystający - maskownica na wylocie powietrza - wnęka w karoseri z której wychodzi rura wydechowa - pod chłodnicą powinien być widoczny jej element, nie mam pojęcia co to jest dokładnie - drzwi powinny być lekko wklęsłe - mniej pękata maska i karoseria za reflektorami - bardziej wystający rąbek błotnika tylego - felgi są za bardzo utopione w głąb opon - tylne nadkola jakieś kanciaste - coś nie tak z oświeleniem..masz tylko hdr? może dodaj jakieś trim light- za autem w stronę kamery żeby odciął się kontur.. - lakier mniej psychodeliczny ale jeszcze trochę mu brakuje: https://pbs.twimg.com/media/Cp9-mUvW8AAZoLJ.jpg - chrom wygląda jak satynowane alu- nie łapie tej czerni.. może kwestia światła ale raczej nie aż nabrałem ochoty żeby samochód wymodelować :D nie miałem przyjemności jeszcze... postanowione- jak mnie podkusi zabieram się za takiego: https://i.pinimg.com/originals/d9/b9/db/d9b9db4bb5b80913cea0bd1189c42591.jpg Edytowane 23 Listopad 2017 przez mitic
Akierek Napisano 29 Styczeń 2018 Autor Napisano 29 Styczeń 2018 Hej, taki duzy wip , nowa scena z garbusem. Co o tym sadzicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się