Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po dluzszej przerwie. Postanowilem dokonczyc teksturowac moj stary model czolgu, narazie gasienice jeszcze nie ruszane jesli chodzi o material, reszta cos tam maluje 😄 Ale teksturowanie to moja slaba strona wiec potrzebuje pomocy. Pozdrawiam

 

HLgg60i.jpg

  • Like 2
Napisano

Problem od lat jest ten sam...

Na jakiej podstawie robisz te auta? Używasz blueprints, wszystkich możliwych rzutów? Warto poświęcić dużo czasu na przygotowanie sobie dobrych materiałów, później będzie dużo łatwiej. 

Ogólnie mocno skupiłbym się na odwzorowaniu detalu, bo tutaj jest powtarzalność, po za tym mam wrażenie że ignorujesz rady bardziej doświadczonych kolegów i wracasz do tych samych niedbałych nawyków, chociażby spójrz na opony. Jak dalej tak pójdzie to już nic z tego nie będzie. 

Moja rada w miarę możliwości, pooglądaj sobie jak są zbudowane inne modele, na ich bazie możesz spróbować robić swój, niech posłuży Ci na początek jako skan, wtedy będzie miał każdy detal i złapiesz proporcje. Na Twoim miejscu skupiłbym się na autach do których masz dostęp w 3d i możliwe najlepszy dostęp do materiałów, zdjęć itd. 

Myślę że warto wziąć sprawę na poważnie, nabrać pokory, trochę zmieć podejście, bo potencjał na prawdę widać i szkoda byłoby to zmarnować, tym bardziej że tyle czasu już poświęciłeś. 

Zwróć uwagę, wszystko jest jakby trochę inne, rowki zdecydowanie za duże, wielkość otworów w zderzaku itd.
Postaw na jakość i odwzorowanie oryginału powoli i dokładnie z analizą każdego szczegółu a wszystko będzie dobrze. Powodzenia

foto.png

Napisano

Kura- zle auto dales do porownania, to zupelnie nie ten model. Ja robie ten:

uKUnl99.jpg

 

Sa jakies nie dociagniecia na ten moment, ale zdjecie ktore pokazales ni jak ma sie do tego ktore ja robie,

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Problem jest taki, że ten model jest tak niedokładny, że nijak ma się też do zdjęcia które pokazałeś. O ile przód, maska, dach to takie  2+, to reszta kompletna klapa. Wątek ciągnie się 6 lat a progress praktycznie żaden.

Edytowane przez pecet
Napisano (edytowane)

pecet- co tam jest takiego nie dokladnego? o co ci dokladnie chodzi?

Wgl mam takie wrazenie ze Ty ciagle mnie krytykujesz, nie widzac ewidentnych postepow. I tu sie z Toba nie zgodze z tym ze nie ma postepow, bo np. porownujac do pierwszej proby modelu ktory robilem ( tego merca) to postep jest i to ogromny 🙂

Edytowane przez Akierek
Napisano (edytowane)

Nie ma żadnego postępu. Dalej bok jest kompletnie zły a reszta jest na podobnym (niskim) poziomie.

Edytowane przez pecet
Napisano

Już kiedyś nawet próbowałem pomóc z tym mercedesem w prywatnej korespondencji na fb, rozpisywałem się, dawałem rady a i tak nic z tego nie wyszło, ale może jestem słabym nauczycielem 🙂

Napisano
8 minut temu, pecet napisał:

Już kiedyś nawet próbowałem pomóc z tym mercedesem w prywatnej korespondencji na fb, rozpisywałem się, dawałem rady a i tak nic z tego nie wyszło, ale może jestem słabym nauczycielem 🙂

Nie no dobrze, ze starales sie pomoc, wszystko git. Musze sie przylozyc do tego modelu, tylko pewnych kwestii nie widze, chyba sie nie nadaje 😄  Ale sie nie poddam, skoncze ten model jakos i jak bedzie tak bedzie.

Napisano

Akierek, dam Ci taką przyjacielska radę( jeśli chcesz). zrób 2 kroki wstecz, uprościj base mesh i złap w końcu te jeb...ne kształty pojazdu, dopiero potem zagęść siatkę. nałóż swoj render auta na zdjęcie referencyjne i popatrz gdzie są błędy. jeśli potem nie zrobisz lepiej to stan przed lustrem i powiedz sobie że się do tego nie nadajesz, i pojdz inna drogą ....

Napisano

Nie trac czasu na renderki dopoki nie masz modelu porzadnego. Mnie hard surface dobija wlasnie przez to ze wymagane jest pieczolowite oddanie szczegolow i rozmiarow. Na pierwszy rzut oka widac ze proporcje sa nie takie - jakbys w ogole blueprintow nie uzywal i nie sluchal co ci mowia... Nie mozesz dobrego auta zrobic "na oko". Renderki-duperelki zostaw na deser, jak skonczysz to sie mozesz bawic w oswietlanie, budowanie sceny itd. Jak mowi @drakul, najpierw zlap ogolne ksztalty na prostej siacie. A Ty sie bawisz w renderowanie kiepskiego modelu... Po co? Tracisz cenny czas a niedorobek tym i tak nie przykryjesz.

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, drakul napisał:

Akierek, dam Ci taką przyjacielska radę( jeśli chcesz). zrób 2 kroki wstecz, uprościj base mesh i złap w końcu te jeb...ne kształty pojazdu, dopiero potem zagęść siatkę. nałóż swoj render auta na zdjęcie referencyjne i popatrz gdzie są błędy. jeśli potem nie zrobisz lepiej to stan przed lustrem i powiedz sobie że się do tego nie nadajesz, i pojdz inna drogą ....

drakul- dzieki za radę, staram sie jak moge.

 

7 godzin temu, Nezumi napisał:

Nie trac czasu na renderki dopoki nie masz modelu porzadnego. Mnie hard surface dobija wlasnie przez to ze wymagane jest pieczolowite oddanie szczegolow i rozmiarow. Na pierwszy rzut oka widac ze proporcje sa nie takie - jakbys w ogole blueprintow nie uzywal i nie sluchal co ci mowia... Nie mozesz dobrego auta zrobic "na oko". Renderki-duperelki zostaw na deser, jak skonczysz to sie mozesz bawic w oswietlanie, budowanie sceny itd. Jak mowi @drakul, najpierw zlap ogolne ksztalty na prostej siacie. A Ty sie bawisz w renderowanie kiepskiego modelu... Po co? Tracisz cenny czas a niedorobek tym i tak nie przykryjesz.

Nezumi- nie, spokojnie to bylo takie jednorazowe pokazanie rendera

 

Zeby nie bylo ze sie obijam i poddaje, wrzucam efekty kolejne. Poprawilem bok, jest lekko wypukly, wczesniej byl za plaski i te wytloczenie bylo za wyrazne. Dodatkowo poprawilem(podnioslem) linie oddzielajaca nadkole od maski, rowniez poprawilem ksztalt otworow na lampy i dolne na zderzaku.Faktycznie jak spojrzalem na blueprint to dolny otwor byl za maly Edit: chociaz mysle ze prog bede jeszcze poprwial

iS9n9Du.png

Edytowane przez Akierek
Napisano

na ostatnich 3 obrazkach zaznacz kropkami wszystkie elementy ktore uwazasz ze sa zle. ja widze ich w ch..j a ty dales 1 miejsce. dla ulatwienia skanowania bledow mozesz zrobic sobie siatke z lini i narzucic ja na rendery i potem kwadrat po kwadracie sprawdzac. to jak zabawa "znajdz 10 roznic na obrazkach" .

 

  • Like 1
Napisano

drakul- mozna powiedziec ze zmotywolales mnie do zaznaczanie co jest zle, teraz widze, nie wiem czy wszystkie, ale te co widze na pewno;

MC2SqNA.png

 

moim zdaniem to juz jest jakis progrres ze potrafie znalezc choc troche bledow, dzieki

Napisano

Dzieki drakul- masz dobre oko, w zasadzie 3/4 tego co zaznaczyles jest faktycznie zle w moim modelu.

Poprawilem :

- wytloczenia na masce oraz ostra krawedz

- zmniejszylem przetloczenie na zderzaku

- usunalem krzywizne pod grillem

- uwypuklilem troche slupek

-bok troche ruszylem, ale jeszcze do poprawy jest cos

- staralem sie te linie poprawic,

- stworzylem krzywa na dole zderzaka( w sensie jest teraz plynnie okragla)

 

ecbmx5W.png

Napisano (edytowane)

Hej,

Nie znam się jakoś bardzo bo twoje auta dla mnie wyglądają spoko

ale co do szukania błędów i uczenia się na swoich błędach to mogę ci polecić:

-analizowanie starych modeli pod kontem krytyki. - już mózg dawno o nich zapomniał i wszelkie babole widać jak na dłoni albo dużo łatwiej je znaleźć. Ja lubię mało którą swoją starą pracę 😛

-analizowanie cudzych modeli/renderów

to wszystko ćwiczy twoje oko

-puszczanie światła pod różnymi kątami, refleksyjne materiały tutaj pomagają i pokazują czy powierzchnia jest głądaka

-próbne renderki (ustawiasz model jak na refce, rederujesz i szukasz błęedó porónując - moze w autach lepiej nakładać na siebie ale ja jak mam koncept to raczej nie nakładam go na model 1:1 tylko obok, bo tak też się ćwiczy oko)

-matcapy też się nadają bo mają już ustalone  światło w sobie (blender ma jakieś chyba)

-nowa perspektywa (czyli można zmirrorować swój model, lub obrócić go do góry nogami.

-robienie kilku rożnych projektów na raz - daje świeże spojrzenie na każde z nich.

 

takie ogólne techniki ale może coś ci pomogą. Z czasem będziesz widział takie rzeczy dużo szybciej.

 

Np też możesz ściągnąć/kupić gotowy model, który jest dobrze zrobiony i przeanalizować go. Zrobić też samemu z refek i porównać gdzie się mijacie.

 

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Napisano

z maska juz jest lepiej, dzialaj dalej z punktami, linia dolna zderzaka przed nadkolem oraz gorna zderzaka na luku wlotu krzywa i do poprawy.

  • Like 1
Napisano

michalo- wszystko co mowisz ma sens i masz racje co do wylapywania tych bledow. Zawsze staram sie do kazdego modelu podchodzic w pelni ze tak powiem profesjonalnie, ale nie zawsze wychodzi. Od wczoraj w zasadzie zrobilem maly krok do przodu , poniewaz wreszcie przygladam sie zdjeciom referencyjnym, w sensie otwieram zdjecie, i robie zoom na , np prawie na maksa, i wtedy wylapuje bledy. Oczywiscie to kwestia wycwiczenia oka 🙂

drakul- dzieki , ze starasz sie pomoc, to bardzo wazne dla mnie. Bede dalej pracowal 🙂

  • Like 2
Napisano

@Akierek Cześć, widzę, że modelujesz merca. Ja mogę Ci coś takiego polecić na deser.   

  Przyda Ci się to do sprawdzenia jak światło rozchodzi się na Twoim modelu. Oczywiście najpierw tak jak piszą wyżej koledzy - uchwyć kształt porządnie. Przeczytałem ten wątek i widzę, że robiłeś rendery, a na nich widać, że wszystko odbija się jak chce. Kiedyś też modelowałem podobny samochodzik i popełniłem te same błędy 🙂 Potem dopiero ktoś mnie uświadomił 🙂  Nie wiem w czym modelujesz, ale wydaje mi się, że w Blenderze. Może warto zrobić jakiś bazowy mesh i potem dodawać detale? Masz tam modyfikator Shrinkwrap, on pozwoli Ci zapanować nad odbiciami. 

  • Like 2
Napisano

@trigetcześć, dzieki za komentarz, musze powiedziec ze ten filmik widzialem wiele razy, jednakze nie potrafilem przekuc go na modele, bede staral sie robic tak aby bylo rowno i gladko. 

A tymczasem, po 2 dniach siedzenia nad poprawkami, przyszedl czas aby pokazac efekty. Wydaje mi sie ze proporcje i ksztalty wygladaja juz lepiej. Nad czym musze popracowac? Nad grillem gornym i nad progiem z boku. Powiem Wam, ze model na blueprintach jest teraz bardziej dokladny, w sensie te linie glowne sa na wlasciwym miejscu. Ok, wrzucam:

pzB808K.png

 

PS. nie sugerujce sie za bardzo tymi swiatlami na otworze lampy, to tylko tak narazie jest

Napisano

Ja robię tak. Cały samochodzik odzwierciedlam jako base mesh. Bez szczegółów i podziałów na drzwi, lampy, zderzaki, okna itp. Jak jestem pewien, że ta cała bryła jest w miarę ok to kopiuję całość i to dziele na elementy składowe oraz dokładam do tego detale. Wszystkie duże powierzchnie modeluje w oparciu o shrinkwrap na tym właśnie base meshu. Dzięki temu łatwo udaje mi się utrzymać dobre odbicia. Podejrzałem to w jednym tutorialu.

PS. Jak jakiś element ma już skopane odbicia to po prostu wywalam ten mesh i od nowa modeluje. Nie ma sensu męczyć się z poprawkami i przesuwać w nieskończoność vertexy. Czasami szybciej jest coś zrobić od nowa.

  • Like 1
Napisano

@triget  znam ta metode, chociaz kilkukrotnie sie na niej przejechalem. Chodzi mi o to ze ja jakos wole modelowac chyba po czesci, kazdy element osobno, baza po prostu mi nie sluzy, byc moze to moja wina, moje widzi misie, ale tak mi wygodniej. Oczywiscie inna sprawa i ta fundamentalna jest zachowanie plynnych krzywizn, a nad tym trzeba pracowac. Kwestia treningu topologi.

@drakul dzieki , ze jest lepiej to byc musi, teraz wazne jest dotrwac do konca i zrobic piekny model.

Wybaczcie i nie bijcie mocno, ale pozwolilem sobie na maly render outdoor. Wiem, wiem ze tak sie nie powinno robic ale jestem troche zmeczony juz tym ciaglym modelowaniem i troche w ramach odpoczynku chcialbym dzisiaj wrzucic maly render. Tak, na dwoch kolach 😄 Moze i cos wylapiecie na tym lakierze, bo ja tez na nim widze bledy, w sensie krzywizny

 

6w3nVy4.jpg

 

7O0YzUj.png

Napisano

Cześć, po dluzszej przerwie zabieram sie za dalszy trening modelowania aut. Ostatnio robie Passata b5 kombi. Mam juz troche zrobiony, wrzucam efekty:

 

vUv0qnW.png

Napisano
Teraz, triget napisał:

Co z poprzednimi modelami? Kończysz czy porzucasz projekty?

Hej, bede konczyl na pewno Merca. W zasadzie to nie moge sie jakos wyzbyc tej maniery nie dokonczania modeli. Jakos brakuje mi nie wiem.... pewnosci siebie chyba. Ale bede sie staral dokonczyc wczesniejsze modele

Napisano

Przynajmniej nie grzebiesz caly czas w g... Dawno nie zagladalem,  ale wyglada to juz calkiem spoko.

By the way tam gdzie jest 3 czy 5 edgowy vertex zawsze jest ciagniecie odbic. Nawet jak bedzie "gladko. ".

A tego nie unikniesz

Napisano
54 minuty temu, Sebazx6r napisał:

Przynajmniej nie grzebiesz caly czas w g... Dawno nie zagladalem,  ale wyglada to juz calkiem spoko.

By the way tam gdzie jest 3 czy 5 edgowy vertex zawsze jest ciagniecie odbic. Nawet jak bedzie "gladko. ".

A tego nie unikniesz

Dzieki Seba, no wlasnie siatka... staram sie jakos to laczyc te vertexy.Najwazniejsze to to zeby vertex z 3 krawedziami lub 5 byl na plaskiej powierzchni. Reszta to wyjdzie. Wrzuce siatke do podgladu

Napisano

W sam raz do cinematikuy po przejsciach xD... 
Auta teraz sie kopuje. Koncept z kazdej strony jest inny wiec ;).... Ale serio jak nauczysz sie robic dokladnie to bedzie moc.... ja tam wole dlubac postac xD  ile mozna te vertexy przesuwac :).

Napisano

dalej podobne błedy co poprzednio. juz zrobiles nr rejestracyjny i emblemat i na ch..., jak podstawy sa zje....

taka przyjacielska rada, wez zrob w koncu 1 model a dobrze a nie drapiesz wszystkie drzewa w lesie a zadne jeszcze nie sciete.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Chce to niech sobie drapie jak mu się podoba przynajmniej dłubie.

od siebie tylko dodam ze jakby miejscami inaczej siatke poprowadzil uniknalbym nierownomiernych zageszecn i moze udaloby sie pociasnac model na zadszej siatce:

P.S zamiast ciąć mozęsz zawsze na wierzhuc zrobic retopo z tym shring wrapem.

Znowu bierznk wymodelowales osobno? Opona szerokosc razy 2 na moje oko. Wymodeluj na plas potem bend albo wymodluje poprostu na plastowygeneruj displacmeent raycastem do plane i uzyj go na torusie. Lub sciagniej textury z neta.



image.png.4d469a15a088cf21e3c5a7e227d95c5b.png
 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 3
Napisano

@Akierek Twój model (jeden z poprzednich) mnie zainspirował do zrobienia swojej wersji BMW E30. Kawałek już mam i w sumie mógłbym się pochwalić, ale to temat o Tobie, więc nie będę zaśmiecał 🙂

  • Like 1
Napisano

Heej, powracam do dlubania.

@triget a wiesz ze jak przeczytalem twoj post to mi sie tez zrobilo sentymentalnie i znow zaczalem robic model E30? Jasne, smialo pokazuj efekty, porownamy, zobaczymy jak sie nasze modele prezentuja 😄 hehe ( moj pewnie jak zwykle nie oczaruje,ale zobaczymy).

Wiem, co sobie pomyslicie ze jestem moze i uparty i ze sie nie poddaje, ale tez nie potrafie skoncentrowac sie na jednym modelu. To moja chyba najslabsza strona... no i ta niedokladnosc,ale to wynika z natury... ale moze kiedys sie tego naucze( dokladnosci)

Wiem, tez ze w poprzednim watku o innych pracach(w mojej teczce) pisalem ze chce odpoczac od samochodow. No ale... wlasnie hehe 😄 To moja natura, niestety albo i stety, zaburzenia emocjonalne i te sprawy, stres zwiazany z zyciem.

No wiec , czas na deser 😄 jak wgl to mozna tak nazwac, czyli moje poczatki z modelem e30

 

Potrzebuje szczerych opinii czy to wszystko ma sens czy to dalej ciagnac, w sensie czy nie porzucic w cholere tych samochodow. 

Dzieki za szczerosc

Na koniec wrzucam jeszcze refki na jakich sie ''staram'' wzorowac

 

 

e30_p1.png

e30_wire.png

BMW_E30_front_20080409.jpg

bmw1.jpg

Napisano

Tutaj stary stan prac nad BMW. Jeszcze go poprawiam i dodaje wszystkie "pierdółki". Kolejny etap to takie "szybkie" wnętrze i daruje sobie już ten projekt 😛

bmw_clay.jpg

  • Like 2
Napisano
9 minut temu, Akierek napisał:

No i to jest wysoki poziom. Musze z Ciebie brac przyklad 🙂

Aż tak bym nie przesadzał. Po prostu brakuje Ci konsekwencji. Wchodzisz w detale np. reflektory światła, grille, a nie masz wymodelowanej ogólnej bryły tego pojazdu. 

Napisano

Hej,

mimo ze sie staram, nie zawsze wychodzi. Ale sie nie poddaje ! Niestety, zupelnie pomieszalem sobie wersje modelu e30. Blueprint mam ten od m3, a ja chcialem modelowac na tym wlasnie bluprintu ta starsza wersje bmw( 1982). I w konsekwencji porzucilem ten projekt. Za to znalazlem odpowiednie (mam nadzieje) blueprinty do e34 i zaczalem sobie modelowac. Co do zmainy? Mysle nad kilkoma rzeczami. Po pierwsze cos mi nie pasuje linia rowku na masce( jest tak jakby za daleko od reflektorow to raz, dwa caly czas poprawiam siatke bo albo sie krzywi albo sa babole, ale jakos dzialam. Wrzucam moje pierwsze efekty. ( na pewno poslucham sie rad bardziej doswiadczonych kolegow, szczegolnosci tego ze nie bede na razie wchodzil w te mniejsze detale typu reflektory- te wymodeluje jak ogarne bryle.Jak nie teraz to chyba juz nigdy( w sensie musze w koncu skonczyc ten model)

 

e34_wire.jpg

e34_podgl.jpg

Napisano (edytowane)

Nie odbieraj tego jako spam, ale może Ci to pomoże. Wklejam swoje etapy pracy (ponieważ model bardzo podobny). Widać na nich momenty, w których dodawałem detali/usuwałem błędy (choć na najnowszym screenie nadal je widzę). 

etap_0.png

etap_0b.png

etap_1.png

etap_2.png

etap_3.png

etap_4.png

Edytowane przez triget
Dodanie poprzednich etapów prac
  • Like 1
Napisano

Ok, dzięki za te zdjęcia. Może mi będzie latwiej. Teraz najważniejsze jest to zeby zapanować nad kształtami bazy /modelu. Cały czas siedzę i patrze na zdjęcia referencyjne i analizuje kształty, może i lepiej wygląda ten model ale chciałbym dojść do niemal perfekcji. Zobaczymy, myślę też zeby wrzucać poprzednie modele i zdjęcia referencyjne i szukać błędów, bo jak tak siedzę nad zdjęciami poprzednich modeli to teraz widzę te niedokładności i złe proporcje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności