Skocz do zawartości

Teczka 3D : Samochody


Akierek

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucam dalsze postepy, zabralem sie za bok, i powiem szczerze ze nawet jestem zadowolony z efektu, poniewaz uwazam ze dobrze go wyprofilowalem. Wreszcie chyba zaczynam kumac to wszystko No ale dalej nie jest jeszcze tak wybitnie jak powinno byc, ale spokojnie. 🙂

e34_2.jpg

e34_1.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Akierek, nie poddawaj się, w końcu następuje ten moment przełamania. Dobrą metodą jest działanie na prostych elementach, obiektach, rzucanie się na dość skomplikowany model może na początku mieć odwrotny skutek - stracisz więcej czasu i nie będzie efektu (w podnoszeniu skilla). Może zacznij na innych modelach niż samochód albo zacznij od mniejszych fragmentów - typu maska itd. Może ściągnij sobie z neta jakieś profesjonalne modele aut i zobacz jak zbudowana jest siatka. Ewentualnie możesz wejść na jakiś powiedzmy turbosquid i zobaczyć jak poprawnie buduje się strukturę mesha na jakimś zrzucie claya z wireframe. Mam wrażenie, że za wcześnie dodajesz szczegóły do bryły.

 Błotnik jest do bani - łuk nad kołem wchodzi w linię przetłoczenia.

 

IMHOCMQQDD68201611224_1968490.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 

No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 )

Jeżeli nie skopałeś tak chamsko tego błotnika to jest dla Ciebie nadzieja 🙂

BMW_E30_front_20080409.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, spokojnie zdarza sie kazdemu. Odnosnie mojego modelu to teraz zwracam uwage bardziej niz kiedykolwiek na ksztalty, siatke wydaje mi sie ze prowadze dosc dobrze, w sensie topologia jest plynna, gdzie nie gdzie widac jeszcze krzywizny, ale sie ucze. Najwazniejsze to dobrac ksztalty i proporcje, jak najdokladniej 🙂

5 minut temu, alex3d napisał:

@Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 

No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 )

BMW_E30_front_20080409.jpg

Wlasnie wiem, hehe wiem bo wzialem blueprinty do e30 m3 a chcialem zrobic wlasnie ta starsze werjse czerwona. I dlatego mi sie wiele rzeczy nie zgadzalo 😄

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski?
- pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac?
- opona do wymiany. Subywizje włączyles?
- coś nie tak z tym wlotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Sebazx6r napisał:

- Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski?
- pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac?
- opona do wymiany. Subywizje włączyles?
- coś nie tak z tym wlotem.

Kamera jest w perspektywie tylko ze na wysokiej ogniskowej i może dlatego tak wyszło. 

Wrzucę z ciemniejszym polyskiem

O który wlot masz na myśli? 

Wiem wiem, opony trzeba zmienić, niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Wez jakis bieznik wymodeluje ja na plask tak by był tile. Tak by góra z dołem się schodziła. 
- zmultiplikuj pare raze by byla odpowiednia długość i potem bend. Weld vertow i extrude scianek. 
- Takie go bieznika jak u ciebie to chyba nigdzie nie widzialem ;/.

Ciezko oceniac auto jak sie nigdy go z takim katem nie ogladalo.
- Dach jakis za okragly cos nie ak z tylem. Troche Garbusem zalatuje. Moze to byc tez wina perspektywy.
- im wiekrza Focal length tym mniejszy kat i idzie w strone bez perspektywy prawie. 
- teraz masz pol mat a zrob polysk. Blender ma fajne mac capy. Jak robisz w czyms innym to jakas 3d sphere projekcje i i jakas 3d refleciton map. cubic spphere cylinder to jakies odbicia bedziesz mial.

https://www.google.pl/search?q=reflection+map&sxsrf=AOaemvLiMRLaYvcEzyJjWVY9a0cLgPMZ6A:1641770232944&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiU66Xc5qX1AhXCAxAIHTe9A-QQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1745&bih=852&dpr=1.1

https://www.google.pl/search?q=reflection+map+cube&tbm=isch&ved=2ahUKEwiBhKjd5qX1AhXs_CoKHTYyBBIQ2-cCegQIABAA&oq=reflection+map+cube&gs_lcp=CgNpbWcQAzoHCCMQ7wMQJzoFCAAQgAQ6BAgAEEM6BggAEAgQHlDpAljvE2CHHWgAcAB4AIABRIgBzwKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=-2zbYcGaBOz5qwG25JCQAQ&bih=852&biw=1745

-oddal ta kamer do prevek. Strasznei zle sie to ogląda.
- głebokość tej BWM tej nerki z przodu obczaj jet jakas mocno głeboka i rozjezdza się  scianki chyba powinny byc rownolegle

W Blnderze jest to od reki. W Mayce robilem set tak.
- na sam koniec faj jakiegos FFD by dodac ciezaru oponie.

 

image.png.bc2227a84c77df31a281e03f62cc7015.png

xalfa-romeo-540i-e34-1608145143261.jpg.p

image.png.73ec32b77d368d3fb9498f478b68bcfc.pngxalfa-romeo-540i-e34-1608145143261.jpg.p

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, Akierek said:

niedokonczanie modeli, to tez mocno rzutuje na mnie

Paaanie każdy ma całe cmentarzyska porzuconych projektów, to naturalna kolej rzeczy i etap procesu twórczego 🙂

A precyzja i detal przyjdzie z czasem i doświadczeniem, zrobisz tego dużo to będzie i szybciej i lepiej musisz tylko przebrnąć pierwszy najgorszy etap, otrzaskać się z taką pracą i cisnąć a będzie łatwiej.

Model już powoli zaczyna fajnie wyglądać, dajesz dalej! 🙂

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wrzucam dalsze postepy z mojej dlubaniny. ( probny render w cycles, tylko dla testu) Najbardziej obawiam sie o opony, te beda najtrudniejsze

Dorobilem min. jedna z obudowy reflektorow, nadalem grubosc poszczegolnym czesciom no i grill tez

bmw_!.png

bmw_2.jpg

bmwe34_ren1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie śledziłem całego wątku, ale fajny progress 🙂 Nie wiem z jakiego programu korzystasz, ale polecam modelować na błyszczącym matcapie, żeby łatwiej zauważyć wszelkie błędy w cieniowaniu. To teraz życzę powodzenia w dociśnięciu do końca tych wszystkich drobnych części 😄

Edytowane przez jakubziom
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie wiem do końca jak wygląda ta kierownica, ale zastanawiają mnie te dwie rzeczy - loop w środku, czy ona rzeczywiście ma taki kształt, że masz wybijające się płaskie koło i może dodanie edgy po bokach, żeby równo się cieniowało. Ale jeśli to jest zgodne z oryginałem, to pomiń ten komentarz 😉

Jeśli chodzi o modelowanie gładkich powierzchni czasem może przydać Ci się komenda "smooth vertices", w niektórych przypadkach działa dobrze, gdzie indziej trzeba poprzesuwać ręcznie vertexy 😉

image.png.a3288a3b98f3fe4034b237ff4207d9fa.png

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzasz jak tam odbicia na lakierze czy są równo w miarę?  Jestem ciekaw jak dalej postępy.

Ps. pamiętasz jak pisałem, że zainspirowałeś mnie do wymodelowania własnego BMW? Jestem na podobnym etapie co Ty, tylko mam mało czasu ostatnio, ale nie chce być z tyłu więc staram się coś dodawać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabralem sie za wnetrze, oczywiscie tutaj jest duzo niezgodnosci z oryginalami ale moim celem dla wnetrza jest ogarnac je , aby model dobrze wygladal( zeby nie bylo pustego srodka). I wrzucam tez probny renderek w ramach odpoczynku, i tak jak pisalem wczesniej jest w niektorych miejscach krzywo, przede wszystkim na zlaczeniu przednich z tylnymi drzwiami, ale juz wiem jakk to poprawic , po prostu brak tam ciaglosci siatki.

 

 

e34_inside.jpg

e34_yellow.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może warto odpocząć i za np. miesiąc wrócić i w sam render się pobawić 🙂 warto też spróbować Marmoset Toolbag, tam zrobisz ten efekt real-time 🙂 a program jest bardzo prosty w obsłudze

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nieźle ale sporo można poprawić. Jak dla mnie za duże kontrasty i za jasne jednolite studio, nie wydobywasz formy tylko przepalasz albo zaciemniasz. Zobacz przednie koło, felga niemal cała biała, prawie jednolity kolor a z kolei koło, guma niemal całkiem czarna prawie nie widać, że to model 3d.
Odbicie światła z tyłu na szybkach bardzo ściąga wzrok, platik na przodzie z prawej jest za bardzo prześwietlony i sprawia wręcz wrażenie że ma inny kolor. W tylnym kole nie widać nawet zarysów bieżnika jest czarna plama, tak jak w przednim prawym od wnętrza. Lakier ma za mało zróżnicowanego tła żeby coś odbijał i wyglądał bardziej lakierowo. Siatka we wnęce po lewej jest widoczna ale po prawej już jest jednolita szarość, alob to w sumie światło  ma być ale ciężko mieć pewność co to miało być. Dużo więcej można by było lepszym światłem wyciągnąć, nie jak jednolite i nie tak jasne, trochę przejść tonalnych i lekkich kontrastów a nie czerń i biel.  

Przednie światłą chyba wyszły najlepiej. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jakubziom

Nie poddam sie i postanowiłęm probowac teraz już bawic sie w renderowanie . Tylko ze Marmoseta nie mam, wiec ogarniam w Blenderze

@Destroyer

Dzieki za wytlumaczenie ! Widac bylo ze cos nie zagralo, moim zdaniem głównie w oswietleniu i doborze lakieru. 

Teraz wrzucam poprawiona wersje

e34_rendering_19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności