jakubziom Napisano 7 Maj 2022 Napisano 7 Maj 2022 (edytowane) cześć 🙂 jest b.fajnie, ale teraz nie widać odbić na szybie. poeksperymentowałbym też z fovem i ustawieniem kamery, żeby jak najciekawiej wydobyć kształt samochodu. Najlepiej ściągnąć po prostu od jakiegoś artysty jak on to zrobił, np. tego co wrzuciłem wcześniej 🙂 dobrze spróbować różnych hdr'ek do tego i co z tego wyjdzie - zwłaszcza dla uzyskania ładnych odbić na lakierze i szybie, które podkreślą kształty (może być jeszcze lepiej) spróbuj kilku renderów - w końcu wymodelowałeś cały samochód, więc warto go pokazać z różnych stron (np. też w scenie jakiejś, jeśli masz odpowiednią mapę) Edytowane 7 Maj 2022 przez jakubziom 1
Mortom Napisano 9 Maj 2022 Napisano 9 Maj 2022 (edytowane) Model fajowski ale nad renderem trzeba jeszcze posiedzieć. W 3D WORLD (grudzień 2017) był fajny artykulik jak oświetlać samochody. Jak nie boisz się angielskiego to poczytaj. A jak co to pisz to wyśle ci skany na priva bo nie wiem czy można umieszczać takowe artykuły bezpośrednio na forum żeby jakiś praw autorskich nie łamać. Albo po prostu postudiuj jak to robią profesjonaliści, na artstation takich renderów jest sporo, więc jest się z czego uczyć 🙂 Edytowane 9 Maj 2022 przez Mortom 3
Akierek Napisano 11 Maj 2022 Autor Napisano 11 Maj 2022 Hej, zrobilem sobie kolejne renderki tym razem w innej charakterystyce 3
Destroyer Napisano 11 Maj 2022 Napisano 11 Maj 2022 Bardzo fajnie, jest dużo lepiej nie ma takich mocnych przepaleń, forma jest lepiej zbudowana i lepiej się na to patrzy. To co bym od razu poprawił to podłoga, tekstura jest nieostra i ma chyba tylko bump, dałbym zróżnicowanie w roughtness, niewielki bump, lekko zaciemnił żeby tak mocno nie ściągała uwagi, a robiłą tło dla samochodu, może lekkie odbicia w bardziej równych częściach tego asfaltu, teraz całość jest bardzo sucha i matowa i trochę z innego świata. A co do samego samochodu to chrom chyba nadal za mocno podbity bo wokół szyb niemal cała linia jest pure white i nie ma w ogóle formy 3d, coś bym przyciemnił, zmniejszył intensywność odbicia żeby się tak mocno nie paliło. NO i felgi, maja być takie zielonkawe czy to wina hdrki? jeśli tak to nawet w postpro można to podkręcić i zdesaturować albo całą hdrkę 1
Sebazx6r Napisano 11 Maj 2022 Napisano 11 Maj 2022 (edytowane) Popraw model felgi bo jest ciastowata i psuje efekt. Do tego przydaloby sie jakie placecholder w srodek wsadzic by lapaly cien jakis. Jestem tez prawie pewien ze to ciecie koncowka przedni i poczatek tylnych drzwi chyab powinno byc prostopad? bo niby jak to ma sie otworzyc? ewentualnie tak : Ale moze sie myle? Edytowane 11 Maj 2022 przez Sebazx6r 1
jakubziom Napisano 11 Maj 2022 Napisano 11 Maj 2022 (edytowane) nie wiem, czy to przez hdrke ale dziwnie wygląda, że się zrobił kolor szary na lakierze Edytowane 11 Maj 2022 przez jakubziom 1
Mortom Napisano 11 Maj 2022 Napisano 11 Maj 2022 No od razu widać progress 🙂 Nie będę powtarzał tego co napisali koledzy wyżej, bo i po co 🙂 Od siebie dodam że refleksy można byłoby nieco subtelniejsze zrobić. Ale ciśnij dalej 🙂 Idzie ku dobremu! 1
Akierek Napisano 16 Maj 2022 Autor Napisano 16 Maj 2022 Dzieki panowie za komentarze! Na prawdę sa one bardzo pomocne 🙂 Ja sie nie poddaje i walcze, teraz wrzucam kolejna wersje z poprawionymi elementami oswietlenia oraz podlogi. Nadalem na nia mapki w roughness. Oswietlenie poprawione w tym sensie ze nie widac juz tych czarnych przebarwien oraz mocnych przepalen na chromie na bocznej szybie.Powalcze jeszcze z elementami modelu, zeby poprawic felge oraz zakonczenie i poczatek drzwi. Pozdrawiam! 2
Mortom Napisano 16 Maj 2022 Napisano 16 Maj 2022 (edytowane) Zainwestuj w postpro a efekt będzie lepszy 🙂 Tu taka 5 min edycja - z renderpassami dałbyś to o niebo lepiej zaprezentować. Ale ja tylko chce ci wskazać drogę i że jest też taka możliwość 🙂 Edytowane 16 Maj 2022 przez Mortom 7
Sebazx6r Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 (edytowane) - pomysl o kadrze - pomysl o rednerowanie render ID na kazdy element. Latwiej jest wtedy rekoloryzowac elementy, - pomysl o render passach color reflection refraction - renderu glow osobno - wydenderuj sobie osobna warstwe odbic. Np na sz yby i dadaj je przez wymnozenie w kompo. - zDepth Wyrnderuj zrob depth of field... etc... Zerknij jaki masz moniotr ja mam 3 takie same kazdy swieci inaczej. Ciemniej etc. Badz gotowy na to ze kazdy z nas widzi co innego. Example z recznei kijowymi maskami i odbiciami na rampach. Obrazek zerknalem sobie na 2 moniotrach i sprawdzilem czy na obu wyglada znosnie. P.S. Centrum uwagi jest auto ono ma przykuwac uwage a nie zlewac sie z tlem. Detal na tym betonie tu nie ma znaczniea bo i tak jakosciow nie jest dobry wiec dorbze go zblurowac i chowac. BLUR GRAIN motion blur dymy Glow flary etc... Sluzo do maskowania niedoskonalosci renderu P.S. prawie bym dorysowal wycieraczki. a wnetrze daj ciemniejsze bo i tak nie ma tam detalu wiec ma robic tylko za syluete zarys. Odbicia renderuje poprostu ustawiaj plany az ci sie spodobaja. Bez koloru bez niczego same odbicia. Domazialem jakies dymy w Affinity etc... Odbicia na oponach tez namazalem ale zwsze mozna je wyrenderowac osobno i zkompic Uwierz mi tyle renderow juz sie na ogladalem wiekrzosc wyglada jak kupa. Nawet jak w ALD wyglada cos dobrze to potem w scenie moze wygladac ech... ale grunt ze sie wyrenderowalo... Potem compo wchodzi i na koniec color korekcja ze komper nie poznaje swojego obrazka... P.S. zapomanilem zamaskowac na koniec kierunki. Edytowane 17 Maj 2022 przez Sebazx6r 5
Sebazx6r Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 O Przednich swiatel nie wymaskowalem 🙂 ale luz xD Ogolnie zacznij ogarniac programy do 2D. Warto od prostych. Render to tylko zrodlo potem sie zaczyna zabawa. Chyba ze chcesz gnic w renderingu na zawesze , ale nawet wtedy dobrze jest zrobic sobie kompo i potem miec pkt odniesienia. 4
Akierek Napisano 17 Maj 2022 Autor Napisano 17 Maj 2022 @Sebazx6r, super te compo twoje 🙂 Moze mniej mi sie podoba te pierwsze ale pozostale 3 na ujeciach bocznych to profeska! Szczegolnie niebieski, ach chcialbym tak umiec.
Destroyer Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 Też mnie kusiło żeby wrzucić ten render do photoshopa i podkręcić ale chłopaki zrobili kawał dobrej roboty. Postrpro i kompzycja może zdziałąć cuda i można bardzo dużo wyciągnąć. Nie ma co być purystą zęby czysto z rendera było to co się chce bo szkoda życia a dodatkowo taka zabawa w 2d może dać na szybko pomysł jak dalej pociągnąć render i czy czegoś radykalnie nie zmienić bez konieczności od razu robienia tego w pełnym 3d. 1 1
Sebazx6r Napisano 18 Maj 2022 Napisano 18 Maj 2022 Mowie jednak mam 3 monitory. 2 takie same i 1 jest dosc ciemny. Kazdy zobaczy co innego. Po 15min mozd sie znowu nie podobac ale masz maski i pasy przerabiasz. Mi tez 1 juz sie nie podoba ale na pewno szybsze to niz kolejny render. 1
Akierek Napisano 28 Maj 2022 Autor Napisano 28 Maj 2022 Hej, troche posiedzialem nad renderem, lecz zmienilem plan odnosnie tla. Wstawilem model w hdri i tlo. Zrezygnowalem z ciemnego tla. 🙂 ( wiem ze tylne swiatla troche nie pykly ale coz... :D ) 2
Akierek Napisano 5 Czerwiec 2022 Autor Napisano 5 Czerwiec 2022 Hej za niedlugo wrzuce rendery oficjalne, ale teraz wzialem na warsztat Passata b5 ktorego kiedys modelowalem i uznalem ze trzeba zabrac sie za niego jeszcze raz 🙂 Wymodelowalem juz troche dlatego dziele sie efektami i siatka
Akierek Napisano 6 Czerwiec 2022 Autor Napisano 6 Czerwiec 2022 Ok pora na oficjalnie rendery. Wspolnie z kolegą Marcinem dokonczyliśmy Bmke . Model moj a rendery,oswietlenie i materiały Marcina . 13
blood_brother Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 Przy takich nieostrych tłach blur radialny na kołach poprawiłby efekt końcowy. Tak myślę 😛 1
Sebazx6r Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 Mimo wszystko fajnie wygalda szczegolnie czarna. 1
Mortom Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 (edytowane) Jak byście dopracowali pierwszy plan na czarnej BMce - czyli tą zblurowaną i rozciągniętą, a przede wszystkim płaską trawkę, to wyszło by fajniutko! No i dadałbym mocniejszy motion blur na koła. Poza tym good Job Guys! 😉 👍🚗 Edytowane 6 Czerwiec 2022 przez Mortom 1
tobiq4 Napisano 7 Czerwiec 2022 Napisano 7 Czerwiec 2022 Rendery z czarną wyglądają najbardziej przekonywująco, niebieska nie. 1
Akierek Napisano 9 Czerwiec 2022 Autor Napisano 9 Czerwiec 2022 Panowie dzieki za komentarze! Co do warstw technicznych to animacja moze powstanie 😄 Niestety ale model bmki nie jest doskonaly, popelnlem blad z tym ze nie korzystalem ze shrinkwrapa w blenderze tylko cialem na siatce rzadkiej przez co wychodzily male bledy w cieniowaniu. Natomiast teraz pora na nowy projekt, a wiec passacik, bluperinty wreszcie dobrze dobrane no i korzystam z tego srnikwrapa oraz wycinam detale po kolei dbajac o kazdy detal 4
triget Napisano 10 Czerwiec 2022 Napisano 10 Czerwiec 2022 (edytowane) Przednie opony mają odwrócone normalne (tak mi się wydaje bo coś jest nie tak z cieniem). A tak to spoko idzie. Rozkręcasz się. Edytowane 10 Czerwiec 2022 przez triget 1
Araiel Napisano 10 Czerwiec 2022 Napisano 10 Czerwiec 2022 Fajnie, że nie odpuściłeś tego BMW tylko robiłeś dalej, bo efekt końcowy na prawdę fajnie się prezentuje. Dawaj teraz tego Passata, żeby wyszedł jeszcze lepiej niż poprzednia praca 🙂 A ja mam nadzieję, że będę mógł dołączyć niedługo do motoryzacyjnej części forum - tylko muszę poczekać na zgodę klienta, żeby mi pozwolił udostępnić to co trzaskałem przez ostatni rok dla niego 😛 1
Mortom Napisano 10 Czerwiec 2022 Napisano 10 Czerwiec 2022 (edytowane) 17 minut temu, Araiel napisał: A ja mam nadzieję, że będę mógł dołączyć niedługo do motoryzacyjnej części forum - tylko muszę poczekać na zgodę klienta, żeby mi pozwolił udostępnić to co trzaskałem przez ostatni rok dla niego 😛 Dawaj od razu, nikomu nie pokażemy... cii... konfidencja większa jak u pobocza na spowiedzi. Co pokazujesz na forum zostaje na forum 😉 Edytowane 10 Czerwiec 2022 przez Mortom 2
Akierek Napisano 13 Czerwiec 2022 Autor Napisano 13 Czerwiec 2022 @triget wlasnie zrobilem opony dopiero 😄 @Araiel Chcialem wreszcie skonczyc jakis samochod,bo to juz przesada byla z tymi otwartymi projektami. 🙂 Prezentuje wykonana przeze mnie opone i felge, opona ma swoje niedokonalosci,ale meczylem sie nad nia caly dzien, zwlaszcza przez to ze te rowki sa takie powykrecane, przez co wyszlo niepotrzebne zageszczenie i troche sie pogniotlo , ale okrag trzyma 😄 Oczywiscie render tylko z podgladowymi materialami 4
Destroyer Napisano 13 Czerwiec 2022 Napisano 13 Czerwiec 2022 Model wygląda całkiem nieźle ale czy tam na tej gładkiej powierzchni są ostrzejsze wybrzuszenia przez support loopy? Czy jednak tak powinno wyglądać? 🙂 jak nie to daj jakiegoś mesh relaxa czy shrink wrapa na czysty model i się wyrówna ładnie 🙂 Ale jak nie będziesz robił zbliżenia to pewnie i tak nie będzie widać 🙂 1
Akierek Napisano 13 Czerwiec 2022 Autor Napisano 13 Czerwiec 2022 Tak, wlasnie tam sa support loopy dosc gesto, w jednym miejscu jest troche luzniej a w drugim ciasniej i pewnie dlatego tak sie dzieje ze pojawiaja sie wybrzuszenia. Sprobuje zrobic tak jak mowisz ze wrzuce podstawowy model z przyblizonym ksztaltem i narzuce na ta opone shrinkwrapa i sie wyrowna 🙂
Akierek Napisano 25 Czerwiec 2022 Autor Napisano 25 Czerwiec 2022 Hej wrzucam zdjecie siatek passata 6
michal1 Napisano 25 Czerwiec 2022 Napisano 25 Czerwiec 2022 Zacna ta siatka. Zapraszam do mnie. Czekam na twoją odpowiedź. 1
Akierek Napisano 27 Czerwiec 2022 Autor Napisano 27 Czerwiec 2022 @michal1 zaraz napisze w twoim temacie 🙂 Tymczasem wrzucam dalsze efekty: 2
Akierek Napisano 4 Sierpień 2022 Autor Napisano 4 Sierpień 2022 Hej, powracam do modelowania Passata. 5
maciek.m Napisano 4 Sierpień 2022 Napisano 4 Sierpień 2022 Jaki to jest dokładnie model auta ? Korzystasz ze zdjęć czy tylko blueprinty ? Jesli to passat combi 2001, to jest kilka nieścisłości;) Warto poprawić siatkę, jej zagęszczenie w niektórych miejscach jest niepotrzebne a przez to model jest pokrzywiony (tylni słupek nad swiatlem plus szyba). 2
Akierek Napisano 4 Sierpień 2022 Autor Napisano 4 Sierpień 2022 @maciek.mTak, to passat combi 2001 lift oczywiscie. Korzystam ze zdjec i tez z blueprintow. Siatka gdzie niegdzie jest za gesta ale to sie uda poprawic.
maciek.m Napisano 5 Sierpień 2022 Napisano 5 Sierpień 2022 to tak na szybko, plus siatka do poprawy bo za gęsta jest jak na tak prosty model w wielu miejscach. 2
Akierek Napisano 5 Sierpień 2022 Autor Napisano 5 Sierpień 2022 @maciek.mDzieki! Sprobuje to poprawic. Siatke na pewno, bo na to jestem uczulony 😄 a co do niezgodnosci z oryginalem bede musial mocno pokombinowac bo wiekszosc bryly i elementow ma juz podzial na blachy, np tylne drzwi z nadkolem, ale reszta jest do ogarniecia 🙂
Akierek Napisano 11 Sierpień 2022 Autor Napisano 11 Sierpień 2022 Hej, wrzucam poprawki : poprawilem - tyl, wlacznie z szyba, proporcje, siatke odgescilem, poprawilem ksztalt otworu na tylna tablice rejestracyjna oraz kąty na zderzaku - bok, przednie nadkole , nadalem grubosc przetloczenia nadkoli przez co wygladaja solidniej -przod, dalem lagodniejsze przejscie po miedzy nadkolem a zderzakiem oraz uwypuklilem przetloczenie biegnace wzdluz zderzaka Wrzucam kilka renderow: kolejne 2
Akierek Napisano 11 Sierpień 2022 Autor Napisano 11 Sierpień 2022 (edytowane) Edytowane 11 Sierpień 2022 przez Akierek 1
Akierek Napisano 15 Sierpień 2022 Autor Napisano 15 Sierpień 2022 Hej, wrzucam kolejne efekty z interiora: (interior to glownie moja wyobraznia + jakies tam zgodnosci sa ale nie w 100% 4
Akierek Napisano 3 Wrzesień 2022 Autor Napisano 3 Wrzesień 2022 Cześć, po tygodniowej przerwie postanowilem pobawic sie w renderowanie. Wreszcie mam karte graficzna , bo nie mialem od maja. ( Gtx 970). Wczesniej mialem gtx 770 i widze roznice w jakosci i szybkosci. 1
Destroyer Napisano 3 Wrzesień 2022 Napisano 3 Wrzesień 2022 No render już dużo lepszy niż poprzednie, czyli jednak sprzęt robi robotę a nie człowiek? 😄 1
Akierek Napisano 3 Wrzesień 2022 Autor Napisano 3 Wrzesień 2022 24 minuty temu, Destroyer napisał: No render już dużo lepszy niż poprzednie, czyli jednak sprzęt robi robotę a nie człowiek? 😄 Mysle ze tak, zreszta za kilkanascie lat bedzie tak ze to czlowiek bedzie narzedziem w ''rekach'' komputera. 😄 1
Destroyer Napisano 3 Wrzesień 2022 Napisano 3 Wrzesień 2022 Ten pierwszy bardzo spoko, odbicie osadza samochód w przestrzeni a w tym drugim to takie limbo bez końca i chyba trochę za ciemne w porównaniu do tego jak jasno oświetlony jest sam samochód. Ale spoko to wygląda, a co do żartu o sprzęcie to jest coś w tym raz ze możesz podkręcić nastawy albo w ogóle się tak nie przejmować optymalizacją a dwa co nawet ważniejsze masz szybszy podgląd, interakcję i feedback zmian, nie wybijasz się z rytmu i masz trochę radości z tworzenia a nie klik i czekać 10s+ żeby zokolwiek zobaczyć, strasznie nienawidzę jak w softach jak tylko zaczynasz robi coś nieco bardzie wymagającego to zawsze jest ten coraz większy lagi czekasz i czekać na update każdej pierdoły i się odechciewa 🙂
Akierek Napisano 3 Wrzesień 2022 Autor Napisano 3 Wrzesień 2022 2 godziny temu, Destroyer napisał: Ten pierwszy bardzo spoko, odbicie osadza samochód w przestrzeni a w tym drugim to takie limbo bez końca i chyba trochę za ciemne w porównaniu do tego jak jasno oświetlony jest sam samochód. Ale spoko to wygląda, a co do żartu o sprzęcie to jest coś w tym raz ze możesz podkręcić nastawy albo w ogóle się tak nie przejmować optymalizacją a dwa co nawet ważniejsze masz szybszy podgląd, interakcję i feedback zmian, nie wybijasz się z rytmu i masz trochę radości z tworzenia a nie klik i czekać 10s+ żeby zokolwiek zobaczyć, strasznie nienawidzę jak w softach jak tylko zaczynasz robi coś nieco bardzie wymagającego to zawsze jest ten coraz większy lagi czekasz i czekać na update każdej pierdoły i się odechciewa 🙂 Zgadza sie , warto zainwestowac w sprzet, szczegolnie grafike , procesor i pamiec. W Blenderze jest tak ze fajnie mozna sobie podglad robic na Cuda lub Optix bez zadnych sciec lagow czy tym podobnych.Kiedys jak beda pie niadze pomysle nad rtx 3060 naprzyklad, w radeony nie wchodze bo do blendera raczej malo uzyteczne 🙂
maciek.m Napisano 4 Wrzesień 2022 Napisano 4 Wrzesień 2022 Polecam przeszukać internet i znaleźć zdjęcia reklamowe tego modelu albo podobnych. Bazując na nich zrobić takie samo oświetlenie i studio. Nie polecam też mieszania stylów, oświetlenie z hdrki gdzieś na zewnątrz a auto w studio czarnym stoi, gryzie się to. Ustaw też jakiś fajny kadr zapisz kamerę i kombinuj z oświetleniem aż wyjdzie coś fajnego. Pamiętaj że studio, samo tło też musi być jakoś oświetlone żeby zarysowała się sylwetka auta. Ja robiąc teraz swoje bmw, codziennie przeglądam zdjęcia z sesji aut. Zapisuje do folderu interesujące oświetlenie czy kadry które potem próbuje odwzorować. Na prawdę sporo czasu na to poświęcam, albo na dobór odpowiedniego materiału, i porównuje czy ten plastik bardziej błyszczy, czy przyjmuje więcej światła i refleksów z otoczenia, czy ma strukturę. Myślę że czarny plastik na grillu przerenderowalem ze 30 razy zanim uznałem że jest zadawalajacy. 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się