Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Całkiem przyjemnie to wygląda i jest najważniejszy element czyli znaczek 😄

  • Odpowiedzi 946
  • Wyświetleń 134,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Ok pora na oficjalnie rendery. Wspolnie z kolegą Marcinem dokonczyliśmy Bmke . Model moj a rendery,oswietlenie i materiały Marcina .     

  • Zainwestuj w postpro a efekt będzie lepszy 🙂 Tu taka 5 min edycja - z renderpassami dałbyś to o niebo lepiej zaprezentować. Ale ja tylko chce ci wskazać drogę i że jest też taka możliwość 🙂   

  • Hej wrzucam zdjecie siatek passata 

Posted Images

Napisano
  • Autor

Hej, wrzucam juz praktycznie koncowe rendery. Byc moze cos jeszcze podzialam, ale narazie juz mi sie nie chce  😄

 

u6oqEL3.jpg

 

LKmpE4Z.jpg

Napisano

Model bardzo dobry ale render już trochę groszy tzn tło i samochód bardzo się różnią i wygalają jak wklejone w Photoshopie. Samochód ma zagłębione koła w podłożu ale i tak czuć jakby lewitował. Samochód jest suer ostry i wyżyłowany a tło lekko rozblurowane i z dużo mniejszym kontrastem dlatego tak się to gryzie, dodatków cień kontaktowy i zbliżone oświetlenie by pomogło skleić tło z samochodem.  

Napisano

W drugim perspektywa się nie zgadza w ogóle, w pierwszym też trochę jest nie teges na drugi rzut oka, jakby punkt zbiegu auta był lekko nad horyzontem. Poza tym czernie są za czarne i brak odbitych świateł. Nie, żebym umiał w rendery, bo nie umiem, ale poprawienie tego powinno chyba nieco pomóc.

Napisano

No niestety rendery nie najlepsze, lepsze były te próbne żółte. Mogę powiedzieć to co poprzednicy plus to że światło zdecydowanie za mocne, świecisz hdrką od tych ujęć czy to jakieś oświetlenie studyjne? Do tego materiał szyby i kloszy, w ogóle nie widać jej ani refleksów na niej. 

Szkoda zmarnować tyle pracy nad modelem takimi renderami 😉

Napisano
  • Autor

Hej panowie dzieki z komentarze ! Wlasnie nie wiem jak to oswietlic dobrze , uzywam hdrki w Blenderze tej co jest ze zdjecia w tle.Ustawiam nody, robie tak ze wstawiam zdjecie backplate w kamera  i ustawiam pozycje samochodu, renderuje na transparent z shadow catcherem i wychodzi jak wychodzi, potem wklejam w photsjopie model na tlo. Nie wiem co ja zle robie , pewnie cos po drodze, o czyms zapominam..

Napisano

Może jakieś studio daj? Będą światła odbite przynajmniej, i nie będzie jak wklejone. Ja bym spróbował, bo te foty swoją drogą nie są też najlepsze do fajnej ekspozycji modelu.

Napisano
  • Autor

Okej postanowilem zmienic troche plan i koncepcje wiec wyszlo cos takiego:

 

 

gt_ren.jpg

gt_ren_1.jpg

gt_ren_2.jpg

gt_ren_5.jpg

gt_ren_6.jpg

Napisano

Widać duży progress. Widzę, że zmieniłeś myślenie/koncepcje i wychodzi to dużo lepiej.

Napisano
  • Autor

Okej, dzieki, teraz sprobowalem troche pobawic sie kolorami bardziej jaskrawymi i dofem,ale nie wiem czy czegos tutaj nie spieprzylem, ocencie sami: ( test) 

Oczywiscie trawa w kazdym z rych renderow to zwykle assety blender kita oraz hdrka a na niej podloze z tekstura asfaltu no i znak tez jako asset 🙂

mercedes_amg_gt_9.png

Napisano

Mam wrażenie, że samochód jest za ostry na całej "głębi", w tle jest dosć płytka głębia ostrości i chyba lepiej by siedział gdyby ta płytka głębia ostrości trochę go łapała i najdalsze krawędzie też mogły by być lekko rozmyte. Ale to już takie drobiazgi, w porównaniu to tych renderów z niebieskim lakierem skok jakości jest ogromny 🙂 

Napisano
  • Autor

@Destroyer- tak wlasnie myslalem ze cos z dofem jest nie tak najbardziej, ale bede ogarnial dalej 😉 

Teraz wrzucam werjse poprawionymi oponami:

JcxD8Zx.jpg

 

Napisano

W tym ostatnim DoF to jedno, ale ze skalą pojazdu do sceny też coś jest nie tak, bo teraz, dla mnie przynajmniej, auto wygląda jak resorak na makiecie.

Napisano

No w sumie też ale gdyby to było mocne telefoto to ten znak mógłby być znacznie dalej gdzieś w krzakach i też by sprawiało ważenie, że jest obok samochodu i jest za mały 🙂 Ale teraz trochę się bronie bo logicznie znak w takiej orientacji powinien stać przy drodze a nie w krzakach 😄

Napisano
  • Autor

Okej, wasze uwagi sa jak najbardziej sluszne. Troche poprawilem zmniejszylem auto i nie wiem tylko co z tym dofem, jak zrobic lepsza glebie, szczegolnie jesli nie chce aby zielona i trawiasta czesc tego lasu w hdrce za samochodem nie byla za bardzo no wiecie taka z pikselozowana. (test)

 

 

merc_amg_gt_ren.png

Napisano

Zmienił bym przede wszystkim pierwszy plan, IMO psuje kadr, trawa robi wrażenie że jest za duża.
A może zrobić renderek samochodu w trakcie jazdy? Może wyjść fajnie 🙂 

 

Napisano

Nie wiem po co powrot do viewportu po tych fajnych, wczesniejszych renderach. Wyglada jak krok albo nawet kilka krokow wstecz. Mysle ze cierpi twoja ciezka praca na fascynacji Eevee. Przez ten DOF calosc wyglada jak miniaturka a kamera jest tak nisko ze obserwujacy zdaje sie niemal lezec. Cien jest jak z lampki nocnej oswietlajacej resoraka na stole - ostry jak cholera. Ogolnie wybacz ale nie umywa sie do twoich wczesniejszych renderow. Nie ma po co meczyc real time jesli lepsze efekty masz z Cycles. Zachodze w glowe - po co? 😕  

Napisano
  • Autor

Hej rozpoczynam kolejny projekt, tym razem modelowanie BMW x7 2023, tylko z ta roznica ze model jest robiony ze zdjęć i starałem sie zkalibrowac zdjecia w autodesk image modeler i wrzucilem je do blendera. Powiem wam ze to jest swietna sprawa 😄 Okej wrzucam pierwszy podglad modelu.

bmw_x7_suv1.png

Napisano

Ja to powtarzam ,dobrze ze niektore trole z forum Cie swym dojeby...waniem nie zniechecili. Robisz się pro. Fajnie jakbyś podszedł do tegmatu kalibrowania tych zdjęć. 
To wypluwasz kamery po image plany?

Napisano
  • Autor

@Mortom dzieki!

@Sebazx6r na szczescie nie dalem sie trolom i pracowalem dalej, tak latwo sie nie poddaje 😉

Tak, te kamery sa ustawiane wzgledem zdjeć, np. jest widok z przodu, z boku, z tylu, a takze z odpowiednim kątem perspektywy z przodu i z tylu. Jeszcze przed kalibrowaniem robie flipa, wysztkich zdjec oprocz tych z przodu jak i z tylu.Potem wrzucam w autodesk image modeler i wstawiam locatory w najbardziej charakterystycznych miejscach, zeby sie pokrywaly tam gdzie sa widoczne w zdjeciach, takich locatorow musi byc przynajmniej 50, zeby dobrze skalibrowac, potem wrzucam jeszcze os xyz w image modeler i ustawiam tak zeby to bylo zgodnie z osiami. Nastepnie exportuje do fbx, korzystam tez z fbx converter zeby to skonvertowac docelowo do blendera. Nastepnie ustawiam scene i wrzucam zdjecia pod kamery i tyle, sprawdzam jeszcze czy wszystko sie zgadza i modeluje 😉

 

bmw_x7_suv.8png.png

bmw_x7_suv9.png

Napisano
  • Autor

Dzięki @Mortom !

Zabrałem sie za wnętrze, myśle że bryłe nadwozia mam już jako tako ogarnięta, do zrobienia jeszcze : klamki, lusterka, swiatla i inne mniejsze detale 😉

 

bmw_x7_interior1.png

Napisano

Ogólnie to dobra robota. Widać, że pracę postępują bardzo dobrze. Nie wiem jednak, czy nie za szybko chcesz zrobić cały pojazd. Powinieneś się chyba najpierw skupić na dopracowaniu detali/szczegółów. 

Moim zdaniem powinieneś, póki co porzucić etap renderów i wnętrza, na rzecz dopracowania bryły z zewnątrz. Zaznaczyłem Ci miejsca, które wyglądają podejrzanie (coś złego tam się dzieje na siatce i trzeba by się przyjrzeć).

zz.png

Edytowane przez triget

Napisano
  • Autor

Dzięki @michalo !

@triget- spoko , każy może sie pomylić, ale myślę, że te takie artefakty wynikaly, z ogniskowej zle dobranej w blenderze, gdyż, niekiedy mi sie pojawiają takie babole, jak naprzyklad przybliże lub oddale kamere na samochod 🙂 nie wiem jak to naprawic, zeby sie nie babolilo na podgladzie

Napisano

Pradawni bogowie grafiki 3D radują sie jak widzą takie czyściutkie siatunie 🙂 
Chwała CI! 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności