Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Godzinę temu, pecet napisał(a):

Perspektywa wszystko zmienia, a zwłaszcza takie krańcowe miejsca jak np. ta tylna krawędź dachu. Prosty test, weź jakiś model auta typu suv lub kombi zrób screena w orthographic view, a potem w perspective, przesuń jeszcze trochę kamerę w poziomie, w pionie bo przecież zdjęć też nie robi się idealnie centralnie i zobacz gdzie się będzie kończył dach w obu przypadkach.

Nie twierdzę, że w tym modelu wszystko się zgadza bo wiele jest do poprawy, ale tak naprawdę żeby to sprawdzić to trzeba by mieć model i dopasować widok do zdjęć.

Wysokość dachu od lewej strony samochodu - jeszcze można by było podciągnąć że to perspektywa i jest zniekształcenie. Ale nie długość obrysu w centralnej osi auta - tutaj IMO perspektywa ma gucio do "gadania" 🙂 
ALE fakt najlepiej przymierzyć do zdjęcia w perspektywie i wtedy dopasować model 👍

Napisano

Ogólnie ciężką bryłę wybrałeś, dużo skomplikowanych przejść. 

Źle robisz bazę, jest za gęsta, i nie potrzebnie dodajesz tyle linii w miejscach przetłoczeń.

Na etapie bazy nie patrz na to czy przetłoczenie jest na ostro czy wyoblone, wszystkie robisz na ostro, wyostrzając linie łączenia. Nie wiem jak w Blenderze ale myślę że też tak możesz robić bez dodawania dodatkowych linii.

Dopiero po pierwszym zagęszczeniu dajesz linie wyostrzające dające ładne zaoblenia. 

Bo przy takiej bazie to po pierwszym zagęszczeniu robi Ci się sajgon pod kolejne wycinanki.

Może nie jestem jakimś specem ale zerknij w mój wątek z BMW, dokładnie widać jak jest zrobiona baza i dalsze części.

 

Screenshot_9.jpg

  • Like 3
Napisano

@pecet - dzięki za opinie. Wiem, ze kola to sa zle, bede je robil pozniej na nowo.

@Mortom- z tymi proporcjami to wydaje mi sie, że racje ma tutaj @pecet, gdyż faktycznie zdjecie z viewportu bylo w rzucie ortograficznym. Teraz gdy wrzuce zdjecie z zrzutu perspektywy powinno to potwierdzic.

@triget- byc może za szybko działam, ale wracam do bazy i poprawiam jeszcze raz

@maciek.m - ja teoretycznie wiem jak sie robi baze, gorzej w praktyce 😄 w sensie mam nawyk zagęszczania ostrych krawędzi chamferem, przed zageszczeniem. Ale wrocilem do bazy i upraszczam maksymalnie jak sie da

2019_x7.png

2019_x7_1.png

2019_x7_2.png

  • Like 2
Napisano

1. tu jest mały sajgon, uprość to, wyrównaj. plus pojawiła się szczelina na wysokości. Siatka na całym modelu nie jest równo rozłożona, gdzieś jest gęsto gdzieś nie a poziom skomplikowania powierzchni taki sam.

2. tutaj też zrobiła się dziura

3. tu można by wywalić ze 2 linie na wysokość. tu jest prosta powierzchnia która nie wymaga tylu linii.

4. maska jeśli jest tak płaska jak u ciebie to też można ja uprościć o jedną linie. 

5. tak samo szyba i cały dach, tu jest płasko, po co tyle linii. 

6. Plus szyba boczna też płaska a masz tam 3 linie do tego bardzo krzywo rozłożone.

7. Sporo linii kończy się bez żadnego zakończenia, nawet trójkąta, tam na pewno powstanie babol

8. No i wszystkie lnie oglądaj pod jak największym kontem, wtedy widać jak krzywo jest poprowadzona cała linia przez wszystkie punkty, a u ciebie bez tego widać że jest bardzo krzywo. 

9. Te idealnie wycinane światła przednie i tylne też trochę za szybko, albo to połączyć albo wypuścić płaszczyzny aby reszta ładnie się układała a dopiero po zagęszczeniu wyciąć idealny kształt. 

Czy mniej lini tym łatwiej zrobić równą powierzchnię i ładne wyoblenie. 

image.thumb.png.3613dba18c8d11ad49f0bf55c4df5347.png

  • Like 1
Napisano

No i to jest baza 🙂 Chociaż okolice tylnego nadkola chyba za bardzo odchudziłeś w stosunku do reszty. Pamiętaj aby odległości między liniami były równe jeśli się da. Taka mała sugestia z drobną poprawką. 

Ale jest już duużo lepiej. Jak to zagęścisz będziesz miał o niebo równiejszą siatkę i płaszczyzny, bo łatwiej zapanować nad taką ilością punktów.

image.thumb.png.30202cb15af040e4368b9c4980d6302f.png

  • Like 1
Napisano

nie, nie mozesz zagescic jeszcze. wlasnie o tym wczesniej pisalem. do tej pory nie pokazales layoutu z zaznaczonymi bledami przez siebie samego. dopiero maciek.m 2 razy wyszczegolnil czesc bledow. i nawet kiedy to zrobil za drugim razem - rysujac siatke np w tylnym prawym nadkolu na oko, zrobil to rowniej niz Ty potem na modelu, na ktorym dalej jest krzywo. czy w ogole sprawdzales po narzuceniu w podgladzie modyfikatora subsurf ten fragment i ulozenie lini nadkola? podejrzewam ze nie bo byloby widac ze poszczegolne vertexy maja inna wage ciagniecia siatki i linia nie bedzie "ladna". tak podsumowujac, zastanow sie czy Ty w ogole "czujesz to" , czy zauwazasz ze jest zle , i czy czekasz az ktos Ci palcem pokaze gdzie i jak zrobic?

Napisano (edytowane)

Nie no @drakul nie krzyżuj chłopaka 🙂 Istnie przypomniały mi się czasy forum z lat +/- 2010 🙂 
Bez przesady co tam jest tak strasznie krzywo? Patrzę i niewiedze, może stary już jestem i coś mi umyka ale teraz siateczka wygląda całkiem zdrowo 🙂 To nie żydowska kolacja i nie musi być koszerna 😉
 Kto nie miał błędu z szadingiem na siatce który sprytnie zamaskował na renderze niech pierwszy rzuci kamień 😛 


@Akierek Jak dla mnie chłopaku jest OK 🙂 Fal dunaju już nie ma, a nawet jak trochę odszedłeś od oryginału, to co? Boże święty, policja nie przyjedzie 🙂 Rób sobie w swoim tempie. dla 98% ludzików nie będzie większej różnicy. A pozostałe 2% tak czy siak nie da ci żyć 😉 Jka zaczniesz profesjonalne projekty to co innego wtedy trzeba cisnąc do spodu... Choć nie takie babole już widziałem i to za sporą kasę więc... 🙂 W ostateczności byle to wzorcowy samochód przypominało, nie falowało jak morze podczas sztormu i ciśnij sobie dalej 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano
W dniu 8.06.2023 o 19:51, drakul napisał:

Ja uważam że jest krzywo w miejscu o którym napisałem wyżej. Przekonaj mnie że nie jest.

Ten kościół z 2020 to pewnie Twoja przepustka na biczowanie innych. Nikt Cie nie musi przekonywać to nie ty modelujesz. 
Akier rób swoje. Tyle lat już robisz progress jest. metodologia fajna jest. Keep on working.

 

15 minut temu, blood_brother napisał:

A sprawdził ktoś, czy oryginał trzyma okrąg, bo przy dzisiejszych dizajnach nie jest to takie oczywiste? Nikogo nie bronię, tak tylko zwracam uwagę 😛

xD tezo tym pomyslałem, bo i tak bywa ,ze nie są.

 

 


Qrwa dlatego wole modelować postacie xD no moze nie liknessy.... bo tu zaraz ktoś dorwie foto z inną perspektywą etc...
Tu krzywo tam krzywo tu nie podobne a dzie pany na  uj... 
 

Napisano (edytowane)

@Akierek widać postęp w Twoich pracach, jedziesz dalej. Jak chcesz panować nad krzywiznami, to poza oczywistymi sprawami, metodologią, ważne jest panowanie nad gęstością siatki. Ogólnie czym mniej tym lepiej, ale jest taki próg, że pewnych kształtów nie wymodelujesz na danej gęstości. Pracując na sub.surfie powinieneś sobie wyobrazić dany kształt przy jak najmniejszej ilości vertexów, za dużo loopów i masz kaszanę.

 

Ja tam lubię krytykę, irytuje mnie i motywuje. No niestety takie czasy, że takich twardzieli jak pokolenie naszych dziadków nie ma, więc z byle powodu się wszyscy mazgają. Z drugiej strony równie słabi ludzie hejtują anonimowo w necie. Żyjąc między debilizmem zachodu i zdziczeniem wschodu trzeba szukać jakiejś równowagi. Popłacz i idź naprzód.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Sebazx6r, ale żeś pojechał. Skoro już tak daleko szukałeś jakiś dowodów na wydawanie opini to cofnij się może jeszcze dalej, albo poszukaj jeszcze innych rzeczy które mają dać komuś podstawy do wypowiadania się. 

A tak na poważnie, to jak koledzy wyżej nie zrozumieli, to nie chodziło o to że błotnik ma być równo z okręgiem bo nie mam pojęcia czy błotnik miał taki być. Chodziło o zachowanie równej ( gładkiej) linii, a posiłkując się okręgiem jak zrobił to triget można to szybko sprawdzić a nie mówić że jestem pewny że nadkole trzyma okrąg. Po co gdybać jak można szybko się przekonać. 

A ten wątek autora @Akierek jest dla polepszenia jego warsztatu więc pytanie o sprawdzenie krzywizny nadkola to raczej nie problem powinien być. 

 ten szybki prosty sposób załatwia dwie sprawy: weryfikuje czy nadkole referencji jest okręgiem czy nie i czy modelowane nadkole trzyma gładka linie czy nie. 

Edytowane przez drakul
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Ja jednak przyznam rację @drakul. Jest krzywo i na prawdę można by chwilę posiedzieć żeby poprawić bazę, bo az kuje w oczy nierówne nadkole. Do tego niezgodnosci z oryginalem w kluczowych miejscach sa ogromne. Widze to po 10sek, po odpaleniu pierwszego zdjęcia. A po zagęszczeniu nie poprawisz już tej linii szyb bocznych, wypukłości pod oknami czy kompletnie innego przetłoczenia niżej. Na przód i tył auta nawet nie patrze.

Ale i tak jest mega progress w porównaniu do pierwszej wersji. Następne auto będzie jeszcze lepsze 😉

Ps. No i zgubiłeś kompletnie jedno przetloczenie które jest za tylnim nadkolem a jest kontynuacja przetłoczenia na drzwiach.

Screenshot_20230613_092109_Opera.jpg

Screenshot_20230613_092047_Opera.jpg

Edytowane przez maciek.m
  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, drakul napisał:

Sebazx6r, ale żeś pojechał. Skoro już tak daleko szukałeś jakiś dowodów na wydawanie opini to cofnij się może jeszcze dalej, albo poszukaj jeszcze innych rzeczy które mają dać komuś podstawy do wypowiadania się. 

 

Cytat

tak podsumowujac, zastanow sie czy Ty w ogole "czujesz to" , czy zauwazasz ze jest zle , i czy czekasz az ktos Ci palcem pokaze gdzie i jak zrobic?


Bo widzisz sposób zwracania uwagi jest ważny.  Łatwo jest krytykować innych samemu nie wystawiają się na krytykę. Ucz się od Maćka, bo on podaje konkret i nawet podrysuje. Tyle w tym temacie.

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

@Sebazx6r przedostatnim postem cofnales sie 3 lata wstecz w swoich poszukiwaniach, to zanim zaczniesz udzielac rad jak udzielac rad i od kogo sie uczyc, cofnij sie tylko o strone czyli do 16 albo i wczesniej i przesledz co sie dzialo. wtedy moze zlapiesz szerszy kontekst sprawy i zostawisz sobie te pseudopedagogiczne podejscie dla siebie.

wiem ze sposob zwracania uwagi jest wazny. i Ty piszac o tym, sam ten blad popelniles zwracajac uwage mi. takze wycieczki personalne zostaw dla siebie.

a wracajac do tematu @Akierek nie pokazal autokorekty. pecet i maciek mu to narysowali i pokazali i napisali. a to nie jest jego pierwszy model wiec biorac pod uwage jego doswiadczenie z kilkoma juz samochodami i progres ktory robi powinien wiecej przykladac uwagi do analizowania i autokorekt. a chlopaki zwrocili mu uwage na podstawy a nie tajne zabiegi mistrzow. oczywiscie mozna tak za kazdym razem podawac na tacy bledy i chlopak bedzie poprawial. ale takiego peceta i macka w koncu zabraknie i wtedy chlopak sie zatrzyma i koniec wycieczki (albo pojawia sie inni i beda prowadzic za raczke az do ciemnego tunelu). ja wybralem wersje hard-albo na tym etapie rozwoju sam umiesz wylapac takie podstawowe bledy i pytasz, radzisz sie o trudniejsze sprawy, albo zastanow sie nad tym co robisz i moze skieruj swoja energie w inna dziedzine ktora bedzie odpowiedniejsza. ale to juz @Akierek musi rozwazyc. 

Edytowane przez drakul
Napisano (edytowane)

W sumie coś napisałem ,ale nie widzę sensu w polemice wiec edytowałem. 
Zapraszam do założenia swoich tematów.

Akier ciśniesz dalej.
P.S. Myślę ze warto popracować nad renderami moze nawet na sciaganych cadowskich modelach. 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

Hoho, ale sie temat rozwinął, wystarczylo wrzucic krzywe nadkole i od razu zasięgi na miare Prigozyna 😄

Dobra to po kolei zeby nikt 2 razy odpowiedzi nie dostal:

@Sebazx6r - dzięki, będę cisnął, czuje , że postęp jest, zamierzam ten model dopracowac.

@drakul -  tez szanuje za to, ze starasz sie pomóc, miales racje co do krzywego nadkola 

@maciek.m- no i to sie nazywa profesjonalizm, bardzo szanuje, za chęć i wytlumaczenie mi co tam robie zle w tym modeli

@alex3d - ja tez lubie krytykę, tylko, że ze względu na moja nerwice i depresje i, ciezko mi czasami ogarnać moj umysl

@Destroyer- oj tam, kazdy na tym forum ma dobre oko 😉

@blood_brother- chyba nie trzyma okregu w tym dizajnie xD

@triget - xDDD Prigozyn lvl hard 

 

Okej, zrobilem baze , co sądzicie na temat niej?

 

 

base_podglad_1.png

base_podglad_2.png

  • Like 1
Napisano
28 minut temu, Akierek napisał:

chyba nie trzyma okregu w tym dizajnie

Jeśli masz wątpliwości to teraz albo weryfikujesz jak jest w rzeczywistości, albo po prostu jedziesz ze wszystkim jak Ci się wydaje i nabierasz niewrażliwości na komentarze o niezgodności z oryginałem 😛

 

Napisano
1 hour ago, Akierek said:

@Destroyer- oj tam, kazdy na tym forum ma dobre oko 😉

Pozwolę sobie się nie zgodzić 😉 

3pUeY2T.jpg

gdybym miał dobre oko to nie miałbym telewizora jako monitor 😄

Baza wydaję się spoko, choć tam z przodu przy kole jest trochę zagmatwana, ja bym próbował to trochę uprościć i wyprostować topologię na tym etapie

  • Like 1
Napisano

Na którym roczniku bazujesz? Bo na razie poza tym, że ogólna bryła się zgadza to nie wiele poza tym. Nadkola nie wchodzą tak ostro w nadwozie, słupek C jest sporo szerszy, bok auta nie jest taki płaski. fiat-126p-2.jpeg

Proponowałbym jednak skończyć jakiś model, bo tak to będziesz ciągle na podobnym etapie je porzucać i zaczynać kolejne.

Napisano
W dniu 17.07.2023 o 15:25, maciek.m napisał:

No niestety dalej te same podstawowe błędy w modelowaniu...  ale już nie będę się powtarzał. Zgodności z oryginałem nawet nie poruszam 😉

obstawiam między innymi nierownoemierne rozkladanie siatki....

Napisano

Siatka malucha jest dobrze rozlozona, na ten moment sie nie krzywi, nadkola sa zrobione z blueprintow, jest plynny luk. To ze gdzies jest mniej a gdzies wiecej linii czy edgeow to nic nie psuje

Napisano (edytowane)

Chyba za ostro nadkola wchodzą ci w karoserię i w łączeniu przetłoczeń na boku nadkola tracą kształt koła i robią sie ostre kanty. Przetłoczenia w bocznej części okiennej też brakuje. Ale jak mniemam to baza więc keep going! 
Osobiście polecam zainteresować się programem Plasticity 3D - taka karoseria maluszka byłaby dużo łatwiejsza do ogarnięcia w wektorach. Ale na polymodelingu też jest to osiągalne 🙂 
Choć by tu: Na pierwszy rzut oka jest ok choć dolne przetłoczenie między kołami chyba nie wyszło tak jak w oryginale. Ale jest ładnie i gładziutko.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-fiat-fiat-126p-edc1b9d866484e048b4c54d917cca900

Edytowane przez Mortom
Napisano

najprostsza rzecz do sprawdzenia czy jest ok to nadkola, i one sa krzywo a Ty mowisz ze siatka sie nie krzywi i nadkola maja plynny luk. chlopie, Ty sie meczysz. zainwestuj pare dolcow w kurs modelowania aut i zobacz jak to sie robi porzadnie. kolejny samochod zaczety i zle zrobiony, bo to malucha to tylko przypomina. i jeszcze ani razu nie pokazales tutaj swojej autokorekty. a to jest bilet wstepu. bez tego nigdzie nie wejdziesz.

Napisano (edytowane)

Jeżeli z pełną powagą i pewnością twierdzisz, że Twoje nadkole, zostańmy już przy nim, jest chociaż podobne do oryginału i naprawdę nie widzisz, że coś jest nie tak, to chyba nie ma sensu więcej porad.

To najbliższe zdjęcie jakie udało mi się na szybko znaleźć.

Edit: coś się nie dodał obrazek.

maluch.jpg

Edytowane przez blood_brother
Napisano
8 godzin temu, Sebazx6r napisał(a):

obstawiam między innymi nierownoemierne rozkladanie siatki....

To że siatka nierównomiernie rozłożona to najmniejszy problem chociaż koli w oczy. 

Auto totalnie nie trzyma się oryginału na każdym możliwym przetłoczenia. 

Siatka na drzwiach tam gdzie jest nietownomiernie rozłożona to zapewne autor dodał sobie linie cięcia drzwi, ale po zagęszczeniu jeśli w ogóle je przewiduje to zrobi się tam gęściej i trudniej będzie poprawnie wszystko pociąć.

Do tego na tak rzadkiej siatce jest już wycieta maska i kwadratowe reflektory przy których są duże babole, to jest podstawą ze takie rzeczy wycina się później. 

  • Thanks 1
Napisano

Poświęciłem chwile czasu żeby się upewnić i nałożyłem siatkę "nową" z tą sprzed 3 miesięcy... Poza przesunięciem jednej linii są identyczne 😉 Nawet nie poprawiłeś błędu który kilka razy był rozrysowany i wyjaśniony. Więc nie wiem co tu dodać.

Nie pokazałeś siatki więc ciężko coś więcej powiedzieć.

  • Thanks 1
Napisano

@blood_brother- dzieki za odpowiedz. Co do niezgodnosci, caly czas je poprawiam, z tego co zauwazylem to tyl i okolice swiatel tylnych mialy niezgodnosc, poza tym uwypuklilem teraz juz boczne szyby. Wiem ze musze tez dopracowac grill przedni 

tyl_2019.png

  • Like 1
Napisano

Niestety jest dużo niezgodnosci z oryginalem ale nie ma co już ich poprawiać, to nie czas na takie poprawki po zagęszczeniu i pocięciu. Teraz tylko jeszcze bardziej pokrzywisz model tymi poprawkami. 

Ustaw sobie błyszczący materiał, dużo bardziej uwypukla niedoskonałości, taki mat jak masz dużo ukrywa. Na pewno wyjdzie więcej pokrzywien niż widać teraz, ale łatwiej będzie je wyłapać i choć trochę naprostowac.

Dokończ model nie poprawiaj w nieskonczonosc, przejdź przez wszystkie etapy. A następny będzie lepszy. 

  • Like 1
Napisano

@maciek.m - dzięki za komentarz. okej, wrzucam model na blyszczacym materiale, poprawilem niektore krzywizny, ale mam jeszcze do naprawy przede wszystkim krzywe: tył- tam gdzie jest zaokraglenie i te przetloczenie tam jest babol oraz czesc dolnego zderzaka przy dyfuzorze , tam tez sie krzywi

pic_bmw_x7_1.png

pic_bmw_x7_2.png

pic_bmw_x7_3.png

Napisano

troche sie pobawilem evee a przy okazji zrobilem troche elementow.

PS. opony nie moje

pic_bmw_x7_5.png

pic_bmw_x7_6.png

troche sie pobawilem evee a przy okazji zrobilem troche elementow.

PS. opony nie moje

pic_bmw_x7_7.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności