adek Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Na forum Autodesku w jednym z wątków kilku użytkowników, którzy testują nową wersję 3ds max 2017 chwalą się swoimi spostrzeżeniami. Pełna treść: 3ds max 2017 - pierwsze przecieki
Traitor Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Skoro wydarzyl sie przeciek, to juz sie nie liczy, trzeba robic program od nowa.
pietrius Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Z Maxem to jest tak jakby wzięli sobie Cezara 2 albo quake'a jedynkę i wydali ją po 10 jak nie 15 latach ze zmienionymi ikonkami, przemalowanymi kolorkami na bardziej kontrastowo i nazwali to all new quake 2017. Szacun dla Autodeska, co by o nich nie powiedzieć mają jaja.
MaxymilianMax Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 UI maxa nigdy nie wygladało tak graficznie jak Softimage XSI, czy Lightwave, w szkoda, bo przyjemniejszy klimat panuje w tych 2 wymienionych, bardziej PRO sie wydają przez to, przynajmniej mi gdy zaczynałem przygodę 3D od 3d studio pod DOSa jeszcze.. :) Ale
Reanimator Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Traitor, wpadasz w coraz wieksza histerie ;)
Camel Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Traitor, wpadasz w coraz wieksza histerie ;) że aż na facebooku niemal słowo w słowo podobnego posta (tzn. komentarz) musiał napisać :)
Camel Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 A napisalem. I co teraz bedzie?:) 3ds max będzie open source :)
imprecis Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Mogliby wreszcie zająć się napisaniem 3ds Maxa na OS X.
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 to maxa nie ma na linuxa? say what? generalnie po przeczytaniu tego newsa, szczena do ziemi tyle ficzerów że ja nie wiem jak ja się pozbieram. od jutra zaczynam nauke xD mam wrażenie że autodesk wyraźnie się stara aby ludzie przestali korzystać z maxa xD Zrobiłem na tą okazję specialnego gifa ukazującego co według mnie myśli autodesk na temat rozwijania maxa xD osobiście czekam na nową maykę. :D
Traitor Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 No widzisz, a oni na zlosc nadal korzystaja. No i co z tym zrobic, przeciez tak nie moze byc! Moze jakas zbiorowa petycja?
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 No widzisz, a oni na zlosc nadal korzystaja. No i co z tym zrobic, przeciez tak nie moze byc! Moze jakas zbiorowa petycja? to napewno jest jakiś pakt z diabłem i on im kazał go używać do końca swego żywota haha
Camel Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Zbiorowa petycja to będzie warta tyle co petycja do polskiego rządu XD
norden Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Ej ale jak to... Dopiero co przyzwyczailem sie do starych ikonek :D Ale controllery wyciagneli do modyfikatora. Jak dla mnie to na plus : ) bedzie mozna kopiowac na wierzchu miedzy obiektami, a nie w oknie kurvow. No i konwerter sceny/materialow zrobili. O ile dziala ulatwi zycie.
materalia Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 popularność maxa zawsze mnie zadziwia, ale to jest pewnie tak jak z większością tego typu programów będących przedmiotami na państwowych uczelniach :)
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 popularność maxa zawsze mnie zadziwia, ale to jest pewnie tak jak z większością tego typu programów będących przedmiotami na państwowych uczelniach :) gold. kwintesencja tego programu
rly Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Tak się zawsze zastanawiam czy to forum mnie jeszcze czymś zaskoczy.No dobrze pośmialiśmy się z autodesku teraz poczekajmy na listę feauture'ów przynajmniej dowiemy się od ilu lat jest to już w blenderze.
norden Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Nie wiem o co wam chodzi z tym maxem ze zly etc lub z porownaniami do innych softow. Jak we lbie pusto to w zadnym z nich nie zrobicie czegokolwiek. To tak jak nie wiem z gotowaniem. Jak kucharz do dupy to nawet w najlepszej kuchni nie wysmazy super posilku ; ) Mniej wincie softy bardziej krytykujcie siebie ze nie potraficie sie dobrze naumic. Wyjdzie wam to moze na zdrowie chociaz wiem ze tutaj ego jest wyzsze niz mt. Everest. hue hue hue
Camel Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Jak umiesz to i świetne 3D w Anim8or zrobisz. Jest za darmo, po dobrej kompresji zmieści się na dyskietce 3,5" cala.
norden Napisano 29 Marzec 2016 Napisano 29 Marzec 2016 Jak umiesz to i świetne 3D w Anim8or zrobisz. Jest za darmo, po dobrej kompresji zmieści się na dyskietce 3,5" cala. A wogole na co komu program.... Przeciez mozna w ASCII modelowac i teksture w PPMie tez w notatniku. # List of geometric vertices, with (x,y,z[,w]) coordinates, w is optional and defaults to 1.0. v 0.123 0.234 0.345 1.0 v ... ... # List of texture coordinates, in (u, v [,w]) coordinates, these will vary between 0 and 1, w is optional and defaults to 0. vt 0.500 1 [0] vt ... ... # List of vertex normals in (x,y,z) form; normals might not be unit vectors. vn 0.707 0.000 0.707 vn ... ... # Parameter space vertices in ( u [,v] [,w] ) form; free form geometry statement ( see below ) vp 0.310000 3.210000 2.100000 vp ... ... # Polygonal face element (see below) f 1 2 3 f 3/1 4/2 5/3 f 6/4/1 3/5/3 7/6/5 f ... ...
materalia Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Na co komu komputer, przecież zostaliśmy wyposażeni w analogowy raytracer w oczach, wystarczy sprzęgnąć wyobraźnię z ręką, trochę chemii i włala(voila):) Tak na marginesie, to może kiedyś dzięki po(d)stępowi żaden taki program nie będzie potrzebny, bo komputer będzie modelował bezpośrednio z wyobraźni ;) np: niedawno miałem okazję oglądać drony sterowane myślami w pewnym instytucie petersburskim.
Traitor Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Misjonarze maja swoj cel i nie odpuszczaja:) Konsekwencja przede wszystkim hehe
diabelt Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Misjonarze maja swoj cel i nie odpuszczaja:) Konsekwencja przede wszystkim hehe Coś trzeba w życiu robić;)
makak Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 A wogole na co komu program.... Przeciez mozna w ASCII modelowac i teksture w PPMie tez w notatniku. coś w tym jest, o to demo w 64K:
Juzwa Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Dopoki nie przepisza pFlow, ktory od 10 lat pozostaje bez zmian, to dla mnie nie ma zadnych konkretnych zmian. Z roku na rok coraz bardziej particle system w maxie kuleje coraz bardziej. I dodawanie operatorow nic tu nie daje poki nie bedzie w pelni multithreaded
MaxymilianMax Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Cóż kiedyś może wszyscy będą posiadać możliwość graficznych projekcji siłą umysłu jak to opisani w książce "Życie i Nauka Mistrzów Dalekiego Wschodu" pewni Mistrzowie duchowi pokazując w powietrzu piękna projekcje powstania układu słonecznego 11 naukowcom z USA wysłanym u schyłku 20 wieku do Indii... :D
skalpel3d Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Dzięki tamu całemu wywodowi zasadniczo nie na temat stwierdziłem ze na kolejnego maxa przesiądę się przy wersji 2020 nie wcześniej :)
tr3buh Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 szkoda ze sie uczylem maxa a nie czegos innego np blendera
Maciek Jutrzenka Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Dzięki tamu całemu wywodowi zasadniczo nie na temat stwierdziłem ze na kolejnego maxa przesiądę się przy wersji 2020 nie wcześniej :) nie będize maxa wtedy xD
Traitor Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 nie będize maxa wtedy xD Przypomne Tobie ten post za 3 lata:) 1
Nezumi Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya i jak myslicie, dlaczego Autodeskowi ma sie oplacac nadal rozwijanie dwoch tak podobnych softow (zwazywszy ze ukatrupili kapitalne XSI).
imprecis Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Jak dla mnie Autodesk robi wszystko, by zniechęcić ludzi do 3dsa, a za parę lat zupełnie z niego zrezygnują. Nie widzę powodu dla którego mają posiadać 2 aplikacje, które robią dokładnie to samo. Będzie tak jak z Fireworksem po przejęciu Macromedii - Adobe wspierało przez parę lat, aż w końcu zrezygnowali z rozwoju.
zio_mal Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya użytkowników którzy znają tylko maxa? nie każdy chce się przesiadać i na nowo wszystko zaczynać.
Nezumi Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 (edytowane) użytkowników którzy znają tylko maxa? nie każdy chce się przesiadać i na nowo wszystko zaczynać. Ale ja nie pytam o to co ktos chce. Ludzie co uzywali XSI tez nie chcieli sie przesiadac. Zastanawiam sie tylko co niby mialoby powstrzymac Autodesk przed utraceniem maxa, co jest wyjatkowego w tym sofcie poza tym ze ktos w nim pracuje i nie chce zmian. Modo ma fajne modelowanie, Houdini ma proceduralne rzeczy kapitalne, Maya jest znana ze swietnej animacji, Cinema4D chyba najbardziej z motion graphic. A max z czego jest znany? W czym jest tak dobry ze nie mozna by go zastapic Maya? I jakie sa racjonalne przeslanki ku temu ze Autodesk bedzie maxa wspieral. Update ikonek chyba nie konecznie na to wskazuje. Maya ma nawet wersje LT a max co ma? Dla tych delikatnych, co sie obrazaja zaraz bo wesza "atak" ;) - tak pytam, luzno. Jakby toczyla sie tu dyskusja na temat nowych featuresow to bym sobie poczytal o tym jak swietny jest max. Ale jesli o to chodzi chyba nie bardzo jest o czym gadac... Edytowane 31 Marzec 2016 przez Nezumi
tr3buh Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 max ma modyfikatory, nie wiem czy inne programy mają taki ficzer
makak Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Nie korzystam z Maxa, ale parę rzeczy mi się w nim podoba. Fajna jest koncepcja "stosu"/ modyfikatorów. Przyznam, że parę narzędzi chętnie bym np. w C4D zobaczył. Ot choćby kapitalnie działa modyfikator symetrii, set flow bym nie pogardził oraz podoba mi się działanie knife, dające mi możliwość cięcia polygona a nie tylko edga jak mam w Cinemie. Pewnie jeszcze trochę rzeczy by się znalazło jakby poszukać.
wharp Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 max jest przede wszystkim chyba najczesciej uzywanym softem do archwiz, dostepna ilosc modeli oraz niektorych pluginow, powoduje ze ludzie nie bardzo chca sie przesiadac na soft, w ktorym moga miec przeblem z dostepnoscia modeli itd
Monio Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Nezumi- Archviz oczywiście. Max ze wszystkich programów ma najlepsze wsparcie do otwierania CADowych formatów, sprawnie radzi sobie z precyzyjnym modelowaniem gdzie ważne są realne wymiary. Manualna edycja geo jest taka "meh" ale za to super rozbudowany stack modyfikatorów daje czadu w semi-proceduralnym modelowaniu. tr3buh- Blender też ma stos modyfikatorów. Nie tak rozbudowany jak max i nie ma editpoly ale da się z nim osiągnąć super rezultaty. Obadaj sobie projekt "DefaultCubism" od Mikea Pana, wszystkie obrazki powstały przez modyfikacje (nie modelowanie) zwykłego cubea- http://blog.mikepan.com/tagged/DefaultCubism
Traitor Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Dla mnie po prostu filozofia i wygoda pracy. Jezeli czegos brakuje dostepna jest spora baza pluginow i miliony darmowych skryptow na scriptspot, tworzonych przez samych uzytkownikow. Max to jest swego rodzaju zjawisko, a nie po prostu soft. Podobnie jak jest w przypadku uzytkownikow Amigi, Garbusow, czy innych sprzetow, gdzie jego wlasciciel po prostu lubi ten sprzet/soft mimo tego, ze posiada on jakies przywary lub nie jest super nowoczesny. Poza tym tak jak pisal Norden. Złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spódnicy. Jezeli ktos zna dobrze soft oraz otoczenie skryptowe tego programu, i potrafi myslec, a nie tylko wciskac guziki, da sobie rade w wielu sytuacjach.
Juzwa Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya i jak myslicie, dlaczego Autodeskowi ma sie oplacac nadal rozwijanie dwoch tak podobnych softow (zwazywszy ze ukatrupili kapitalne XSI). Jak to co ma? Mase pluginow :D FumeFX, Thinking Particles, Krakatoa i rozne inne do fx. Chociaz FumeFX i Krakatoa jest na majke tez. Ukatrupic nie ukatrupia, w to nie wieze. Nie jest im na reke pozbycie sie polowy swoich dochodow. Swiat archwiz to glownie max. A nawet jak ubija to i tak jeszcze przez lata ludzie beda korzystac. Tak jak dzis kupe ludzi jedzie jeszcze na wersji 2014 bo jest dobra. Autodesk i ja inaczej widza maxa. Ja bym chcial zeby szedl w strone fx, a oni by chcieli zeby to byl archwiz. Z jednej strony to chociaz dobrze, bo stwarza jakies pole do popisu dla innych softow (pod wzgledem fx wlasnie). Mysle ze zdaja sobie tez sprawe, ze pluginy ktore ciagna tego maxa, w momencie ubicia softu ryzykuja ze ci ludzie od calego fume'a i tp przesiada sie na Houdiniego. AD chyba nie olewa tej czesci produkcji bo to niezly kawalek tortu. Implementacja Bifrosta w majce wg mnie to za malo. Ale tak naprawde jak ukatrupia to bedzie mi to obojetne, bo sie dostosuje. Plakac nie bede za maxikiem :)
Monio Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Jezeli czegos brakuje dostepna jest spora baza pluginow i miliony darmowych skryptow na scriptspot, tworzonych przez samych uzytkownikow.Zdajesz sobie sprawę że to zdanie pasuje do większości pakietów 3D? Tylko 2 softy mają z tym trochę w plecy, Blender przez licencje GPL która powoduje małe problemy z zewnętrznymi rendererami (ale są custom buildy) i Modo bo miało przez lata bardzo słabo rozwinięte API (ale poprawili i już większości ograniczeń nie ma). W majkowym świecie skrypty to chleb powszedni. Powiedziałbym nawet że nie da się z tego softu normalnie korzystać jeśli najpierw nie zaopatrzysz się w zestaw darmowych pluginów z CreativeCrasha.
SYmek Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Ktoś gdzieś kiedyś zamieścił ciekawy link do wypowiedzi developera Maxa, który tłumaczył, że tego programu nie da się poważnie zmienić, ani przepisać na OSX czy Linuksa, ponieważ w całym Adsk nie ma człowieka, który podjąłby się tego zadania. Max był przez lata rozwijany przez zbyt wielu przypadkowych programistów i posiada zbyt wiele obcego kodu kupionego jako pluginy. Duża cześć kodu nie była zmieniana od lat i kompiluje się na słowo honoru... Max nie jest wyjątkiem. To jest problem wielu starych, dużych aplikacji. Ryzyko rozwalenia całej aplikacji przy próbie zbyt gwałtownych zmian w kodzie jest za duże. Na wszelki wypadek zmienia się małe rzeczy małymi kroczkami, tak żeby program nadal przechodził testy w trakcie kompilacji. To jest domek z kart. Zresztą, po co przepisywać program, który działa i się sprzedaje? btw programiści Houdniego twierdzą, że po 5 latach nie skończyli poprawiać rzeczy, które zepsuli w trakcie implementacji nowej biblioteki geometrii (na której opiera się wszystko od modelowania, przez symulacje do renderingu). Nadal są stare kawałki kodu i warstwy pośrednie, które umożliwiają działanie obu wersji biblioteki. A tam pracuje kilkanaście osób, które zna H. i wcześniejszego Prisma od wersji 1.0 - czyli 25 lat, a do tego, właściwie nie ma obcego kodu.
Nezumi Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Rownie dobrze moglbym Ci ciagle nagadywac ze masz uzywac bialego, nie rozowego papieru toaletowego. Tylko w jakim celu??? Bialy czy rozowy - to bez znaczenia. Ale jesli juz wybierac pomiedzy zwyklym a nawilzonym to tutaj obiektywnie lepiej nie rozcierac na sucho tylko porzadnie sie wyczyscic XD
michalo Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 @Symek Reasumując to nie Autodesk zniszczy Maxa tylko czas. W końcu rozwijanie go stanie się zbyt trudne, skomplikowane i kosztowne.
Traitor Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Ja tez napisalem. Lubie go uzywac za filozofie, prostote i wygode pracy. Ile mozna mowic jedno i to samo?
diabelt Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Fajnie się modeluje w maxie,całkiem dobry unwrap, stos modyfikatorów, w swoim czasie nie było nic lepszego. Ale konkurencja się rozwija, dodają do maya ficzery z maxa. A max jak stanął kilka lat temu tak stoi, niedługo będzie leżał jak tak dalej pójdzie;)
skalpel3d Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Zupełnie nie rozumiem tego ciągłego maxa szlak trafi max zniknie upadnie, nie wiem na co taka nagonka nie leży wam, za drogi to w nim nie pracujcie są inne softy które mają swoje plusy i minusy tak jak max nikt nikogo nie zmusza do wyboru tego czy innego softu. Lubie Mayke i C4D cenie ludzi którzy pracują w blendku bo dla mnie ale to wyłącznie zaznaczam dla mnie ten soft ma najbardziej nieprzyjazny interfejs 3 podejścia i się zniechęciłem mimo że z ciekawości zaglądam jak się rozwija. Dlaczego max nie padnie bo jest mocno powiązanym produktem z całą seria inżynierskich programów autodeska i które w swoich branżach po prostu nadal są głównymi narzędziami.Ja np kibicuje mocna połączeniu archicada z C4D al to coś niemrawo idzie a tak byłaby alternatywa. Całkowicie za zbędne uważam spory typu który soft lepszy gorszy i który przetrwa pożyjemy zobaczymy.A dwa odrobinę śmieszne jest jak się ktoś pluje na konkretny soft a nie pracuje w nim od iluś tam lat albo w ogóle nie pracował ;) To tak jak ja bym wszedł do działu blendera i zaczął pluć na soft toż byłbym żałosny po prostu :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się