Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 21.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Seria ilustracji tworzonych dla Newsweek Polska od 2015r Cintiq+Krita, Photoshop Art Directing: Magda Mamajek-Mich (Newsweek)
    17 punktów
  2. Cześć wszystkim! Nie byłem pewien czy to odpowiedni dział na taką wrzutkę, ale chciałbym się tutaj podzielić swoim najnowszym demoreelem. Mam nadzieję, że oglądanie filmiku będzie równie przyjemne co praca nad projektami, w których miałem przyjemność brać udział 🙂 Przy okazji szukam obecnie nowej pozycji jako Senior Character Modeler/Artist także byłbym wdzięczny za polecajkę! #OpenToWork Dzięki serdeczne i pozdrawiam!
    14 punktów
  3. Projekt niekomercyjny. Testowałem różne nowe narzędzia łącząc techniki AI i "tradycyjne". Rig, animacja w Maya, render Arnold. Making of
    13 punktów
  4. Kilka ilustracji, ktore wykonałem do projetku "Into the Godsgrave " firmy Lucky Duck Games "Toolmaker" "Trickster" "Noble Dwarf" "Out of nowhere " "The Executor "
    11 punktów
  5. Minione 2 lata miałem przyjemność pracować nad grą Rogue Waters- pomyślałem, że podzielę się kilkoma rzeczami zrobionymi przez ten czas. Pierwszy jest mood concept (mini)bossa frakcji przeciwnika- kombinowałem jak sprzedać coś nawiązującego do okresu, jednak nie będącego żadną konkretną nacją i ostatecznie zaprojektowaliśmy frakcję ziomków w kapeluszohełmach 🙂 Następne są 3 koncepty enviro: level taktyczny prezentujący scenkę dziejącą się na skałach o które rozbił się statek (refka dla Level Artystów), kolejne są 2 koncepty trybu strategicznego. Tryb ten wałkowałem chyba z rok pewnie koło 10 razy, to 2 spośród wielu podejść. Starałem się max pracy zrobić bezpośrednio w silniku i tylko trochę potem poddziabać w PS, żeby było coś do ogrywania. Kolejna jest scena, którą zmalowałem na szybko dość do menu głównego- zręby wyciągnąłem z Unity, namalowałem niebo, podmalowałem statek i wodę. Ostatnie 3 rendery do koncept statku pirackiego oraz syrenka. Statek miał być "pojechany", dlatego popuściłem nieco hamulce, całkiem możliwe, że nie dałoby się nim pływać.
    11 punktów
  6. Ilustracje prasowe tworzone do magazynu Wysokie Obcasy od 2015 do 2019 roku. Cintiq + Photoshop
    11 punktów
  7. To jeszcze robocik w kosmosie.
    10 punktów
  8. A piece I made during the mentoring program with Marcin Klicki - thank you!
    10 punktów
  9. Dzięki chopaki za lajkusie... Zrobiłem jeszcze teścik animacji... ale... bo się zapomniałem, że nie lubię czyde hehe. Jak ja nienawidzę renderingu, muszę przejść na realtime... EVVEE czy coś. Flickering niestety kłuje, bo za mało sampli i jeszcze powinienem się z temporal denoisem pobawić... a tak wyszło niecałe 2min na klatkę na RTX3080; Cycles. Ale zawsze można powiedzieć, że zamiast ledów, jaszeniufki są zamontowane 🤣
    9 punktów
  10. Udało się zrobić coś nowego z projektu. Tradycyjnie poprawiłem pierwsze i zrobiłem drugi kadr w dwóch wersjach.
    9 punktów
  11. Cześć, Wracam zakonczyc temat Razora WIP, model gotowy, z materialami, z lekkim rigiem. Ogolnie jestem zadowolony, sporo sie przy nim nauczylem, zwlaszcza cierpliwosci 🙂
    9 punktów
  12. Mam przyjemność pracować przy grze planszowej Flames of Fafnir, robiłam okładkę do dodatku Ragnarok i dużo ilustracji na karty. Jak zaczynałam pracować przy projekcie, to miałam za sobą tylko jedną ilustrację smoka, ale w trakcie narysowałam tych smoków pełno we wszystkich kształtach, pozach i rozmiarach 😅 Okładka to było duże wyzwanie, bo musiałam jednocześnie wymyślić trzy różne smoki i zakomponować je na dosyć trudnej pionowej kompozycji okładki 🙂 Dodaje parę wipów gdyby ktoś był zainteresowany jak powstawały ilustracje. Uwagi jak zawsze mile widziane!
    7 punktów
  13. 5. King Cashmere 4. Kapiące Serce
    7 punktów
  14. Hej. Praca po godzinach. główne założenia edukacja Substance Painter i Mayki. Animacja https://vimeo.com/714529581 Soft: model: 3d Studio Max tekstury Substance Painter Render: - Maya Arnold Wiecej prac : https://www.instagram.com/blackbird.vfx/
    7 punktów
  15. #sculptober 26/31 1h
    7 punktów
  16. Ciekawe czy zrezygnowali z opcji permanentnego monitoringu komputera na którym jest zainstalowany ich soft? 😄 Bardzo lubiłem te skanowania i bezpodstawne szperanie w moim systemie i przeszukiwanie wszystkich plików... Czułem się komuś potrzebny 😄 Przynajmniej "oficer" prowadzący miał za co wyżywić swoją rodzinę 😉
    7 punktów
  17. Jak obiecałem, tak zrobiłem. 🙂 Ale wreszcie znalazłem odrobinę czasu i trochę poskładałem tych boxów. 🙂
    6 punktów
  18. @Zurluk Garść uwag: - kwestie czysto techniczne - perspektywa nie siedzi. Popatrz: Wszystkie te linie są w rzeczywistości równoległe, a zatem muszą zbiegać się w jednym punkcie na horyzoncie w perspektywie. A B i C powinny być jednym punktem, o tak: Mamy tutaj jednozbiegową perspektywę, więc wszystkie równoległe linie poziome idą do tego samego punktu. Już nie będę robił teraz wywodów dlaczego tak jest, ale polecam rzucić okiem na prawilne tutoriale o perspektywie - Erik Olson na NMA, Framed Perspective, How to Draw Scotta Robertsona albo różne kanały na YT, jak ten: (16) Trust Your Perspective - YouTube - masz baaaardzo rozciągnięte pole widzenia. Tak naprawdę, gdybyś stanał w punkie, w którym jest u Ciebie kamera to widziałbyś pewnie maks tyle: Rysujesz z bardzo szerokiego obiektywu i przez to wygląda to trochę jak to: Jest to oczywiście możliwy widok do narysowania, ale wygląda bardzo nienaturalnie. Postaraj się zmniejszyć kadr i niejako "wyciąć" mniejszy kadr z szerszej perspektywy: Co do kolorów to wszystko jest w bardzo zielonoszarej tonacji. Cięzko coś fajnego w takich kolorach zrobić, choć nie jest niemożliwe. Przyjąłbym jakieś założenia co do nastroju (ciepło, zimno, niebezpiecznie, cozy, itp.) i dobierał barwy idące w tym kierunku. Tak na szybko: Chłodne, niebieskie światło, dopełniający pomarańczowy ludek, zielonkawe akcenty na ścianie. Plus jakieś odbicia w podłodze, żeby tak nudno tam nie było. I mamy taki nastrój trochę posępno-cyberpunkowy jak ze stacji benzynowej nocą. Ale przydałoby się pomęczyć też kompozycję, przy okazji łącząc też te rzeczy o których wspomniałem (perspektywa, kadr, kolory) i nadając jakis storytelling: Gif: Co takiego zmieniłem: 1. Przybliżamy kadr, żeby ta rozciągnięta perspektywa nie przeszkadzała i powiększamy gościa na pierwszym planie. 2. Commando Ghost w tyle stoi na czatach przy lekko uchylonych drzwiach. NAPIĘCIE! 3. Czerwony kolor, bo niebezpieczeństwo, alarm i w ogóle zaraz ktoś do nich wpadnie i ich wystrzela. NAPIĘCIE!!! 4. Zielonkawe akcenty, żeby przełamać czerwoność sceny. 5. Obowiązkowy Dutch tilt, bo DYNAMIKA i NAPIĘCIE!!!!! Dzięki temu mamy jakąś opowieść - ktoś coś kradnie, ktoś obserwuje, czerwone światło sugeruje alarm, jest jakieś napięcie (heh) i widz może się przez chwile zanurzyć w tej scenie. U Ciebie cięzko jest sie połapać co tak naprawdę się dzieje i co ci ludzie tam robią, bo ani kolory, ani pozy, ani kadr nie sugerują niczego konkretnego, ot ktoś gdzieś tam jest i coś tam robi. Pozdro i ciśnij dalej 🙂
    6 punktów
  19. Fajne, ekspresyjne i z nieźle odpuszczonym detalem. Rozumiem, że idziesz na ilość i nie ma co grzęznąć w detalach, ale kilka prostych uwag, które mogą polepszyć efekt, bez dodawania sobie roboty: (malowałem jak najbliżej tradycyjnych mediów, czarnym brushem bez colorpickera i podobnych bajerów, walor tylko naciskiem róznicowałem) Gif: Co zrobiłem inaczej: 1. Zblokowanie cieni i rozdzielenie światła od cienia. To jest turboważne i resztę właściwie można olać, jeśli to się trzyma kupy. Nie zajmuje to zbyt dużo czasu, ba, często jest dużo szybsze niż skrobanie ołówkiem gdzie popadnie. Generalnie obrysowujemy krawędź cienia, i tyle, środek może być byle jaki. Nawet jeśli więcej detalu nie dodasz to i tak wyjdzie spoko: A dodając detal tylko w śweitle już mamy bardzo fajny efekt: Ważne więc, żeby cienie były klarownym blokiem jednolitego waloru, ciemniejszego od światła. Oczywiście czasem ciężko wyczuć, co powinno być już w cieniu a co nie, ale po to jest praktyka, 10000 godzin, itd 🙂 2. Krawędzie. Warto robić tak, że z jednej strony jest miękka krawędź cienia od formy, a po drugiej ostra krawędź, nadaje to głębi i trójwymiarowości formie. Zobacz jak dużo przestrzenniejsze są policzki u mnie vs u Ciebie, do tego jak widoczne są zmarszczki, własnie dzięki temu zabiegowi - miękka krawędź przechodzi w ostrą. Jeśli wszędzie są takie same miękkości to wygląda to płasko. Podsumowując - ogólny workflow powinieneś (wg mnie) mieć taki - ogólny szkic, żeby mieć proporcje i kompozycję: Zblokowanie cienia: Krawędzie (miękkie vs ostre) i ewentualnie jakiś detal na krawędziach: Reszta sowy: Dzięki temu masz spójny, powtarzalny system, dający te same i dobre rezultaty. Nie trzeba się spinać co masz robić, więsz dokładnie do czego zmierzasz na każdym etapie rysunku. Jakbyś dorzucił sobie węgiel w sztyfcie do bardzo szerokich i miękkich krawędzi to bardzo by ułatwiło Ci życie i doda fajności do prac. Oczywiście nie odkrywam tu Ameryki, książek i tutoriali jest od groma o tym, ale wiem, że masz dość rozkminiania i idziesz na ilość, więc nie będę Ci tutaj truł za bardzo 😛 Poza oczywistościami w stylu Watts Atelier, New Masters Academy czy Nathana Fowkesa to obczaj sobie Chrisa Legaspi, ma sporo dobrego info na YT o takim właśnie szkicowym, lekkim podejściu do rysunku: (14) DRAW with Chris - YouTube
    6 punktów
  20. Na Epicu Castlevania Anniversary Collection za free Castlevania Anniversary Collection | Już dostępne do pobrania i zakupu w Epic Games Store
    6 punktów
  21. Mały updete-cik 🙂 Jakiś czas temu robiłem rewizje malowania RWD 6 - na czerwone oznakowania bo znalazłem w necie przekonywujący dowód na to, że jednak NIE były czarne. Tu artykulik - jak by to kogoś interesowało I skoro zrobiłem jedno to pomyślałem sobie, że przerobie jeszcze RWDziaczka na wersję Bis - czyli chellene-ową AHL. Po za charakterystycznym podwójnym zastrzałem dzięki któremu skrzydła już nie ulegały siłą skrętnym chłopacy domalowali myszkę (chyba to jest Miki) na ogonie 🙂 Do obrazka zakupiłem model Bugatti T35 - pozmieniałem ohydne opony, pomalowałem i pobrudziłem leciutko. Wsadziłem kierowcę i zmalowałem taką otóż scenkę rodzajową jak 2-ch kolegów wita się na "trasie" 😉 Wyczytałem, że na przełomie lat 20-30+ odbywało się Grand Prix Lwowa i właśnie taki model się tam pojawiał. Więc czemu by tu nie urozmaicić obrazka? 🙂 Jak zwykle to żadne arcydzieło ale uwieczniłem (mam nadzieję) nieco zapomniany (ze względu na swojego starszego słynniejszego bliźniaka) samolot. Bis-ka latała w latach 1933-36 dla Ministerstwa Łączności wiec szlajała się po różnych lotniskach 🙂 V2 - ukwiecona i dopagórkowiona 🙂 - czy lepsze? Nie wiem... ale troszkę inne na pewno 🙂
    6 punktów
  22. Stary model robiony dla MADMIND STUDIO do gry Paranoid, ale w pozie.
    6 punktów
  23. Hello again. Dorzucam kilka ostatnich (no ok, 5 to świeżynki, 5 to rzeczy z 2023) pracek bo ostatnio po przerwie wróciłam do częstszego ilustrowania. Wszystko robione do Newsweeka bo tam działa chyba jedyna art directorka w tym kraju, która chce publikować moje rzeczy 😜 Te arty mają kompozycję ustawioną pod tytuły i tekst, ale staram się tak ogarniać żeby nawet na surowo wyglądały w miarę ok. A i dodam jeszcze, że wszystko robione w Kricie, już dość dawno oddaliłem się wesół od Adobe.
    6 punktów
  24. Szkoda, że Oldman wykasował swoje posty (jest jakieś archiwum @adek @KLICEK?) chętnie bym wrzucił posty jego i @maciek do chataGPT żeby przeanalizował styl wypowiedzi i powiedział, czy podobny
    5 punktów
  25. Czytac wiersz zaczalem - o programach wielu, lecz marsowa mina twarz mi wykrecila. Sam go nie pisales moj ty przyjacielu - z wersow krzyczy do mnie ejajowa kiła! Slowa powstawiane jakby od niechenia wyrazaja pustke maszyny sklejarki. Korzystajac tylko z kradzionego mienia nie wyrobi sobie renomy ni marki. Za piec lat byc moze swiat nasz opanuje brak inteligencji ludzkiej zastepujac. Dzien dzisiejszy jednak na to nie wskazuje tworzy kupe wielka bezsensami plujac...
    5 punktów
  26. Hej, widziałem tutaj na forum tzw. teczki z pracami i pomyślałem założyć swoją, żeby podrzucać jakieś pomniejsze rzeczy między kolejnymi shortami/teledyskami. Więc, w końcu zmagając się z kryzysem zmontowałem sobie portfolio animacji 2d. Ten reel to taki trochę misz-masz. Jest w nim animacja poklatkowa, szkieletowa, trochę fxów, trochę szkiców, trochę compo. Ogólnie trudno było ścisnąć 4 lata w minutowe wideo: Tu już trochę bardziej konkretnie, czyli reel z animowanych teledysków, które zrealizowałem głównie z Cat Kaczmarek w ciągu ostatnich lat: No i na koniec trochę gamedevu, to fragmenty cinematików i trailerów, które również realizowałem w Cat Kaczmarek przez ostatnie lata: Na koniec okazjonalny bonus:
    5 punktów
  27. Odpaliłem Canve AI, by zobaczyć jak tam działa wspomaganie uczone maszynowo. Już na starcie zabawy buchnąłem śmiechem. Canva wkleiła obrazek zawierający znaki wodne z banku stoków Alamy:) Czyżby panowie z Canvy trenowali swoje zwierzątko na próbkach zawierających znaki wodne?:) lol
    5 punktów
  28. #sculptober 25/31 1,5h
    5 punktów
  29. @michalodzięki 🙂 To ja wrzucę jeszcze kilka czarno-białych bestii z bestiariusza 🙂 Mam jeszcze bardzo dużo smoków z innego projektu ale to zrobię na niego nowy wątek jak zobaczę jak to się robi... A poniżej póki co: Aguara, Duch i Eidolon Fajnie się robi ten bestiariusz, bo ciągle coś nowego. Z Aguarą się narobiłam, bo chcieli jednak furasa a nie tylko laskę z uszami i ogonem ale żeby nie był za bardzo furasowy xD A do Eidolona miałam taki opis że nie wiem czy mi bardziej pomógł czy zrobił wodę z mózgu 😜 "lisz (mumia) to nekromanta, który pozbawia swoje ciało żywiołu powietrza i wody, stając się nieumarłym, eidolion idzie krok dalej i pozbawia się żywiołu ognia i ziemi zahaczając swą egzystencje na samej manah/eterze" 😄
    5 punktów
  30. @Destroyer Chętnie udostępnie moje UI ;). Jest w załączniku. 20/31 1h 4k_CustomUserInterface2023_02.cfg
    5 punktów
  31. Jak powiedziałem nie będzie na razie czołgu. Będzie kanciasta ciężarówka polskiej produkcji 😄 Jelcz 442.32 Na razie tylko wstęp. A że czasu nigdy dość to i postęp nie będzie zbyt szybki.
    4 punkty
  32. @Pasiterek Nom, coś drgnęło w dobrą stronę! Tak swoją drogą to masz swoją, ciekawą estetykę, która ma taki odlschoolowy vibe jak graffiti z lat 90. nie myślałeś właśnie o takim kierunku? Jakby dodać kolory i cel-shading, plus jakieś urban esy-floresy to spokojnie mogłyby z tego być fajne wrzuty.
    4 punkty
  33. Za 20 lat się dowiemy jak będzie mozna przeanalizować sytuację po fakcie. Co ma piernik do wiatraka? To dwa różne wynalazki. Samochód zmienił zycie Kowalskiego, a Segway nie zmienił. I? Dwa lata temu nikt nie mówił skibidi i rel, a teraz skibidi i rel słychać wszedzie. Nic już nie będzie takie samo, gamechanger i rewolucja. Jezu, nikt nie ma szklanej kuli, może będzie rewolucja, może już jest, może nie będzie, kogo się nie spytasz to co innego powie. Te dyskusje nie mają już sensu bo one nic nie wnoszą. Zwolennicy będą za, przeciwnicy przeciw, nikt nic konstruktywnego nie wniesie bo 99.999999% (statysktyka z dupy dla dramaturgii) ludzi nie ma pojęcia co to jest to AI, LLM, uczenie maszynowe itp. itd. i ich opinie są warte tyle co przepowiednie CNN o skali zwycięstwa Kamali Harris. Czemu techbrosy tak uparcie domagają się zewnętrznego potwierdzenia swoich preferencji, to jakiś fetysz? To samo było z crypto, to samo z NFT, teraz AI. Jak Ci się podobają filmiki albo obrazki z AI to sobie generuj i oglądaj, ktoś komuś broni, czy jak? Czcza gadanina jak o polityce z pijanym wujaszkiem na imieninach, ileż można to samo wałkować? W kółko tylko co to będzie, co to będzie, jakie przewidywania, projekcje i uj wie co jeszcze. Internet przynajmniej od razu miał konkretne zastosowania (przesyłanie informacji) w których był lepszy od ówczesnych rozwiązań, nikt zgadywać czy to w ogóle działa i czy w ogóle do czegoś to się może przydać nie musiał. Jedyny pozytyw z tych dyskusji to ranty @Nezumiego, shitposty i memy xD To jakieś nowe konto Oldmana?
    4 punkty
  34. takie coś sci fi. Utknąłem. Nie wiem co z kolorami bo wydają się mdłe i nudne.. Ta jaskrawa żółta plama po lewej na podłodze to światło wpadające do wnętrza magazynu. Chcę dodać do niego jeszce promień i ogólnie mgły
    4 punkty
  35. Mam nadzieję, że dobrze wrzucam i że nie było już (szukałem) 😉
    4 punkty
  36. Żywiczny eksperyment odniósł sukces :) VID_20241110_184610.mp4
    4 punkty
  37. Przecież jeszcze tylko 5 lat i EJAJ nas we wszystkim zastąpi!
    4 punkty
  38. Klasyczny Hover Bike dla dzieciaków... niby blockout/concept art... ale nie wiem czy będę cisnął więcej... chyba, że zrobię jeszcze z niego od razu jakiegoś blaster guna hehe.
    4 punkty
  39. Galeria z wszystkimi pracami https://dawidcencora.com/sculptober2024/
    4 punkty
  40. Wrzucam jeszcze parę czarno białych ilustracji z bestiariusza 🙂 Kolejno: chimera, chochlik, cerber, barghest i argus - ziomek z oczami dopracowany na ekranie mistrza gry na początku wrzuty 🙂 wszystkie te ilustracje to są takie trochę wipy, bo w przypadku ufundowania projektu będą kolorowane i detalizowane. Zbiórka przypominam nadal trwa - zachęcam do wsparcia lub udostępniania jeśli lubicie dedekoidy 🙂 https://wspieram.to/awanturnik20
    4 punkty
  41. Jesli juz to "gnioty". Van Gogh namalowal dwie serie obrazow ze slonecznikami. Pierwsza w Paryzu a druga w Arles. Lacznie powstalo 11 obrazow ze slonecznikami. Widzisz, jakbys poznal troche historie slonecznikow to bys sie mogl dowiedziec ze Van Gogh mial dosc utylitarne podejscie do tych obrazow. Po pierwsze pisal do swojego brata ze malowanie slonecznikow przynosi mu ulge i sprawia radosc - wiec juz masz praktyczny wymiar tego malowania. Terapeutyczny. Kiedy indziej znowu Van Gogh porownal swoje sloneczniki do witrazy w kosciele i planowal wystroic nimi studio, ktore mial dzielic z Gauguinem. Wiec znowu jako motyw ozdobny. Paul Gauguin z reszta namalowal tez Van Gogha malujacego sloneczniki 🙂 Sloneczniki za ktorymi kryje sie calkiem ciekawa historia. Chocby sam fakt, ze przeciez malowanie martwej natury - w tym cietych slonecznikow ktore byly bardzo popularne w tamtych czasach - nie bylo niczym niezwyczajnym. A jednak wiekszosc ludzi zna tylko sloneczniki jednego malarza. Czy juz samo to nie jest fascynujace? Sadzac po tym co napisales - nie dla wszystkich 😄 Dokladnie 😄Przy okazji dyskusji o AI wiele juz razy pojawilo sie takie splaszczenie sztuki i degradacja do jedynie uzytkowego znaczenia az w koncu @drakul postawil smiala teze, ze sztuki nie ma w ogole. Na pewnym stopniu abstrakcji sztuki nie ma. Podobnie jak nie ma moralnosci chociazby. Podobnie jak nie istnieje cos takiego jak godnosc. Tylko, ze jak tak zaczniemy eliminowac badz lekcewazyc znaczenie tych rzeczy, ktore sobie wymyslilismy to sie stoczymy spowrotem do poziomu zwierzecia. Co poniekad sie teraz dzieje - dominujacym czynnikiem kulturowym stala sie jedna z najprymitywniejszych cech - seksualnosc. Ludzie opisujac siebie coraz czesciej uzywaja najbardziej pierwotnego, przyziemnego mechanizmu jako definiujacego to kim sa. No chyba ze pewnego dnia zastapia seksualnosc defekacja to wtedy juz bedzie ciezko zejsc nizej. "Ja jestem rzadkim defekatorem i domagam sie szacunku!". W kazdym razie - zawsze mnie dziwilo czytanie takich rzeczy akurat tutaj. To jakby w filharmonii uslyszec, ze na cholere tracic czas na to decie w jakies metalowe tuby czy rzepolenie na skrzypeczkach. Albo w bibliotece, ze po co tracic czas na czytanie skoro mozna sobie film obejrzec i wyjdzie na to samo... Z jednej strony Van Gogh okazuje sie gosciem co "se namalowal kwiatki w wazonie" a z drugiej dziadek3d tworca, ktorego dzielo zyskuje na wartosci juz przez sam fakt tego, ze je zrobil bo mial czas - a mogl nie zrobic 😄 W ogole bym sie nie dziwil gdyby dyskusja o sztuce nudzila wujka Zenka, spawacza, ktory sobie lubi posluchac disco polo przy niedzielnym grilowaniu a nie "pierd...lic bzdety o jakichs obrazkach". A pozniej isc obejrzec mecz, zanim w poniedzialek wroci do zespalania kawalkow metalu w stuprocentowo utylitarnym celu. Ale tutaj? Ostatnio spacerujac po stolicy Meksyku nie moglem wyjsc z podziwu, jak piekne rzeczy ludziom sie chcialo robic kiedys. Nie dlatego, ze mialy znaczenie uzytkowe ale z wewnetrznej potrzeby piekna. O ilez bardziej glebokie musialo byc poczucie estetyki w swiecie przyozdobionym na kazdym kroku... Podczas tego spaceru zrobilem troche fotek zeby sie napawac tym przemijajacym pieknem. Tutaj taki naroznik domu na przyklad: nie jakis tam palac, po prostu dom mieszkalny. Moze tak jest, ze ten brak wrazliwosci wynika z tego w jakim swiecie zyjemy? Z tego, ze otaczaja nas metalowo-szklane, proste szesciany. Moze ich uproszczona forma uproscila tez wrazliwosc ludzi mieszkajacych posrod tych prostych form? Po co komu sztuka? Po co komu czytac jak jest tiktok? Po co komu umiec liczyc jak sa kalkulatory? Po co wykwintne potrawy jak sa hamburgery i frytki? Po co sie stroic skoro mozna przejsc przez zycie w dzinsach i tshircie? Sam taki jestem jak chodzi o ubior ale czyz nie bylo bardziej cywilizowanie kiedy ludzie nosili sie elegancko i przykladali wage do wygladu zamiast jak ostatnia fleja poczlapac z gracja przydepnietej zaby, w laczkach i spodniach od pizamy do sklepu na rogu? Bo jest blisko wiec po co "sie stroic"? Kiedy nosilo sie kamizelki, cylindry, plaszcze, eleganckie buty a kobiety przepiekne kreacje podkreslajace ich kobiecosc, przyozdobione od granic mozliwosci. Jak ogladam stroje z takiego na przyklad Outlandera a potem patrze nas wszystkich - prostakow w tych dzinsach, tshirtach i sportowych butach... Mnie wlaczywszy. To trudno sie dziwic, ze przestajemy myslec o sztuce. Ze stajemy sie prostackim, niechlujnym produktem swiata jaki stworzylismy. Jesli budynek muzeum sztuki teraz wyglada tak: I od supermarketu rozni go ilosc okien na pietrze... To przestaje sie dziwic dlaczego pojawiaja sie opinie ze sztuka nie istnieje. I ze nie warto o tym rozmawiac. Chyba coraz bardziej tak jest. Wewnatrz tego prostackiego, wulgarnego, w ogole nie inspirujacego szescianu brakuje jeszcze nowoczesnej "instalacji" gdzie wspomniany wujek Zenek w podkoszulku, plastikowych klapkach i szortach smazy hamburgery. I zastanawia sie czy dzis jest panseksualny czy aseksualny. Odpowiadajac na niezadane pytanie - po co komu takie sloneczniki Van Gogha? Albo rzezby na narozniku domu? Przydadza sie takim jak ja. Zeby nie zwariowali w tym prostackim swiecie w jakim sa skazani zyc. I nie doszli do wniosku ze moze nie warto. I ze ludzkie zycie nie ma wartosci bo czyz istnieje jakas wartosc? Przeciez sami ja sobie wymyslilismy, przypisalismy zeby poczuc sie lepiej. A w gruncie rzeczy jestesmy tylko kawalkami miesa. A od takiego myslenia juz niedaleko do dzialania, ktore mogloby zainspirowac Stephena Kinga 😉 Wiec moze warto zostawic miejsce dla tej nieistniejacej sztuki jednak. Dla wlasnego dobra. Bo nigdy nie wiadomo jak daleko mieszkasz od kogos, kto ma dosyc tego wyzutego z piekna, prostackiego, prymitywnego swiata. I mozesz akurat byc w poblizu kiedy zechce go opuscic... z hukiem.
    4 punkty
  42. Jak AI robi na odp...dol to i ludzki tworca ma gdzies detale "ojejku tam, czepiasz sie jednej literki!" Tak. Pewnie to jest glebokie nawiazanie artystyczne do czegos i ja "nie rozumiem". Pieko tfurcy - AI.
    4 punkty
  43. #sculptober 27/31 1h
    4 punkty
  44. Dzięki! Dorzucam jeszcze jedną galerię z Wysokich Obcasów: Dla nich co prawda już nie rysuje ale do tego magazynu stworzyłem jedne z moich ulubionych ilustracji, takich chociażby jak mój top czyli to:
    4 punkty
  45. 7. Dee Dee 6. Uniegost
    4 punkty
  46. Siemka, jakieś dwa lata temu udało się wydłubać tego gościa dla MADMIND Studio z koncept artu.Trochę przeleżał na dysku, więc już chyba czas go uwolnić 😉
    4 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności