Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam wrzucam swoje ostatnie zabawy w grafika Tym razem padło na Porsche 911 Model zrobiony przez Jakuba Przybolewskiego znanego tutaj jako Reflect Vision z kilkoma drobnymi moimi poprawkami. Do kupienia na jego ArtStation Zrobione w 3ds max i Render w Coronie
    19 punktów
  2. Rysunek został zabezpieczony fiksatywą. Następnie została nałożona imprimitura (farba olejna z większą ilością oleju). Miała ona na celu zabezpieczyć rysunek jak również nadać odpowiedni kolor. Lekkie podmalowanie farbą olejną z większą ilością spoiwa (oleju). Tutaj dobrze widać skale obrazu. Obecny etap, czyli praca już w kolorach docelowych.
    13 punktów
  3. Wrzucam zeskanowane poprzednie prace. Teraz dużo lepiej widać prawdziwe kolory
    13 punktów
  4. Tak patrzę na ten film wiszący już sobie na jutubie i się zastanawiam: co ja teraz będę w życiu robił? :v
    11 punktów
  5. Zeskanowany w końcu w jakiejś ludzkiej jakości to wrzucam jako final do galerii 🙂 Szkice, ołówki, podmalunki, przesadne rozkminy perspektywy i inne dziwne rzeczy z procesu - jak zwykle w WIPie:
    10 punktów
  6. Ja wiem, że te apdejty robię raz na 10 lat, ale cóż... właśnie nadszedł czas na kolejny apdejt. Generalnie całość wyrenderowana, poskładana do kupy i już, już prawie gotowa. Poprawiłem też te rozszalałe tła z poprzedniej wrzutki. Jeszcze zostało wyrenderować od nowa pojedyncze kopnięte klatki, trochę posiedzieć w postpro i w końcu będzie finish O_O. Nie mogę się doczekać. Im dłużej na to patrzę, tym więcej widzę niedociągnięć. Animacja jest miejscami za wolna, za sztywna, albo mi się po prostu nie podoba. No ale trzeba gdzieś postawić kropkę i zwyczajnie iść dalej. Tak na marginesie: RIP Blenderownia. Przez cały ten czas prowadziłem tam bliźniaczy wątek, ale od czasu ostatniej aktualizacji forum zostało zamknięte. Chociaż w praktyce strona była martwa już od dawna, to i tak będzie mi jej brakować.
    9 punktów
  7. Hej, odpaliłem ostatnio model Lambo i wspomnienia wróciły z tamtych lat. Wtedy to inny level modelowania był, a nie teraz pęd za wszystkim i aby wyglądało 🙂 Wstawiam kilka screenów modelu bo stare zdjęcia wygasły. Wszystkie elementy łączone ręcznie, ten silnik i skrzynia biegów to nie wiem jak ja to zrobiłem hehe, miałem samozaparcie 🙂
    8 punktów
  8. Słuszne masz rozkminy. Ale temat kompozycji można ugryźć nieco ogólniej, bez grzęźnięcia w randomowych kreseczkach, za to opierając się na kluczowych pytaniach (znowu trochę się rozpisałem 🙂 ) 1. Jaki jest cel pracy i co ma pokazywać? Innymi słowy "temat pracy". Naprawdę pracowałem wiele lat przygotowując ludzi do różnych egzaminów językowych i prace pisemne u osób bez przygotowanie prawie nigdy nie miały konkretnej myśli czy tematu. I taki temat powinien być jak brief, czyli nie "rycerz stoi" tylko "Zmęczony walką rycerz wraca do domu tylko po to by zastać go całkiem spalonym, z żoną i dziecmi powbijanymi na pal. Scena pokazuje moment w którym właśnie to wszystko zobaczył i rozdziera go przerażająca rozpacz, gniew i panika." Bardzo często, a szczególnie kiedy podchodzisz do prac z takim hobbystycznym nastawieniem, że "coś tam sobie pomaluję", problem jest na tym etapie. Nie dojdziesz do dobrej kompozycji bez klarownej odpowiedzi na pytanie co tak naprawdę ma praca przedstawiać, a dobry temat wyznaczy Ci dalszą drogę, bo przestajesz myśleć "co" a skupiasz się na konkretnych problemach typu jak pokazać taką czy inną emocję. 2. Co jest najistotniejsze, na pracy, biorąc pod uwagę jej temat. Trzymając się tego tematu z rycerzem, wiemy już co ma na niej być i jakie emocje chcemy pokazać. Wiemy, jakie emocje ma wyrażać rycerz i jakie emocje chcemy u odbiorcy osiągnąć. Mamy też scenografię (dom, ogień pale, trupy) którą wykorzystamy do pokazania tego, co chcemy. Wiemy, że rycerz, a przynajmniej jego mowa ciała będą kluczowe, więc trzeba je odpowiednio uwypuklić i pokazać. Pytanie jak? Zawsze dobrym wyjściem jest framing. Niech coś w tle podbija to, co ważne na wcześniejszych planach. Chmury mogą podkreślać postać, okno w tle może robić za ramkę, ogień, cokolwiek. Niech najważniejszy obiekt ma największe konktrasty - jak ciemny to na jasnym tle, albo odwrotnie. Ponieważ mamy jasny temat, to wiemy, że jego postać musi być przestraszona, zrezygnowana czy wściekła. Jaka mowa ciała nam w tym pomoże? Może padł na kolana, może stoi bezradnie z wypadającym z ręki mieczem? 3. Jakie ułożenie obiektów podkreśli założenia wynikające w poprzednich dwóch pytań. Tutaj właśnie fajne jest "Picture This" bo autorka w sumie o tym najbardziej pisze. Różne kształty różnie się czytają i dają inny odbiór (jak czytałeś to tam na stronach 58-61 jest ten zajebisty przykład z generałem i samobójcą). BARDZO dobry do tego jest też "Framed Ink", naprawdę powinieneś mieć tą książkę. Ale ogólnie chodzi o takie zabiegi typu mała postać vs WIELKA POSTAĆ będzie sugerowała, że ta mała jest zdominowana. Albo postać dosłownie wciśnięta w kąt obrazka będzie osaczona itp. Zawęziliśmy potencjalne możliwości i tworzymy teraz 🙂 Skoro mamy już trochę konkretów, to można to jakoś poskładać. Nie ma na to jednej odpowiedzi, ale mając jakieś założenia, mamy wytyczoną drogę. Jeśli chcemy, żeby ten bohater był "przygnieciony" to dajmy górujący nad nim wielki płomień, z którego wystają smażące się trupy na palach. Sam rycerz będzie framowany tym ogniem, płonące belki chałupy będą robiły za wielkie kolce wystające z ognia, dodając złowieszczości. Albo może odwrotnie - ustawmy rycerza na górze, z rozłozonymi rękami niejako "spadającego" na ogień z trupami i ostrymy palami w dole? Dzięki temu, że wiemy dokładnie co chcemy pokazać mamy zawężone możliwości, a to pomaga na kreatywność. Albo jeszcze inaczej - wielka, wychodząca za kadr postać rycerza, z "uciętą" głową i wypadającym z ręki mieczem, w pokonanej pozie. Sprawi to wrażenie, jakby to sam rycerz został zabity (poza jakby upadał i brak głowy) co dodaje nam trochę narracji (np. że to koniec jego życia jako bohatera i od teraz będzie mścił się jak jakiś Punisher). W tle podobnie jak w pierwszej scenie - ogień pomoże nam dodać kontrastów, tam gdzie trzeba coś podkreślić, a spalone belki+pale dodadzą ostrych, sterczących "kolców" wzmagając uczucie nieprzyjemności. Tutaj te 3 przykłady w praktyce: I teraz na czymś takim można sobie dodać jakieś kreseczki (chociaż pewnie zwykły trójpodział zupełnie wystarczy) i dopracować je, żeby ważne rzeczy wypadały dokładnie tam gdzie chcemy. Ale bez tego procesu myślowego i takich "concept questions" wcześniej te kreseczki prowadzą donikąd.
    7 punktów
  9. Wracam po paru latach i poprawiam to co spartoliłem. Od lewej stary sculpt, do prawej - poprawione na nowy sculpt i dodane skany skinów. Skany skinów połączyłem z jeszcze jednym overpaintem/sculptem który dodaje mi naturalności w połączeniu skinów zupełnie innej twarzy z moim nowym sculptem. Używane: VFace, ZWrap, MARI, ZBrush Reszta postaci przeszła gruntowny przegląd. Dostała nowe topologie i UV. Niedługo pokażę więcej rzeczy.
    7 punktów
  10. Lokomotywa Pt47 z tenderem. Model gotowy. Teraz rigowanie napędu oraz texturowanie. Chcę zrobić to w Substance Painterze który niby sam rozłoży UVW? Robiliście już to? Robię w 3ds MAX 2024.
    7 punktów
  11. Update motywacyjny Jeszcze 3 sceny (jedna z nich zaczęta) i potem tytuły, creditsy i poprawki. W tym roku będzie gotowe. Wiem, mówiłam już w poprzednim roku... Za to nauczyłam się prowadzić koparkę. Muzyka: Marek Truszkowski
    7 punktów
  12. Cześć Maxowicze! Rzućcie okiem na mój nojnowszy strój dla MetaHuman pod UE5. Wszystkie elementy tła włącznie z NPC są także mojego autorstwa.
    7 punktów
  13. 7 punktów
  14. Dzisiaj nieco Wicherowo 😉 Bies ukończon jeszcze w tamtym roku... miałem zrobić jeszcze jedną scenę z TS-8 ale jak tak bede czekał to i do następnego roku nic nie opublikuję 😄 Kruciutki opis: PZL TS-8 Bies - konstruktor Tadeusz Sołtyk. Konstrukcja z lat 1957 - 1970 Samolot szkolno-treningowy zaprojektowany w celu szkolenia pilotów na odrzutowce. Specjalnie pokomplikowano awionikę samolotu aby pilot obznajomił się z wszelakimi wichajstrami 😉 i zaprojektowano trójkołowe podwozie (jakie występowało w odrzutowcach) Samolocik ma piękny ujemny wznios na centropłacie co jest dość charakterystyczną cechą tego samolotu. IMO kadłub bardzo przypomina japońskie Zero (miedzy centropłatem kadłub jest tam niemal cylindryczny co bardzo dobrze wpływa na aerodynamikę samolotu) Niestety problemem Biesa było jego serce - czyli silnik Gwiazdowy WN-3 - niestety częsta przypadłość polskich konstrukcji lotniczych. Otóż razem z samolotem był tez opracowywany silnik - szaleństwo! I jak zwykle aby było po taniości (było nie było projekt dla wojska!) zrezygnowano z tłumika drgań na wale śmigła. Co poskutkowało, że silnik był głośny (często piloci się na to skarżyli) i to że Biesom często niszczyły się śmigła 😭 Jak wojsko dostały TS-11 Iskra przekazało Biesiki Aeroklubom w całej Polsce (miły gest, mogły pójść na złom!) Za pomącą wujka i mojego taty udało się odtworzyć Krośnieńskie Lotnisko z Lat 70tych 🙂 Ten autosan w czerwonej szachownicy to "Krasula" - mobilna wieża kontroli lotów - wyprowadzali ją traktorkiem jak była zła pogoda 🙂
    7 punktów
  15. Postać 3d. Zacząłem w Zbrushu kilka lat temu, ale większość zrobiona w Blenderze. Tutaj wersja lowpoly na Sketchfabie. Nie można osadzić Sketchfabowego modelu tutaj na forum najwyraźniej. Kocie łby w geometry nodes w Blenderze:
    6 punktów
  16. Koncept stwora do Zorzy: Gruby i pazerny Kaduk, lubujący się w okradaniu podróżnych, czasem również w połykaniu ich w całości, jeśli zalezą mu zbytnio za skórę. Pomimo bebzuna i postury potrafi być zaskakująco szybki. Tak z czysto technicznych ciekawostek to po tym co pisałem w komentarzu u @Maksym_j postanowiłem wyrenderować te koncepty wyłacznie 100% hard round brushem 😄 Głowę już miałem wcześniej więc jest normalnie zrobiona (testowałem brushe Petera Mohrbachera i są absolutnie zajebiste), ale pozostałe są własnie tak na twardo malowane. Na jeden rzuciłem jeszcze overlaya i parę gradient map Takie oto gluty to są na zbliżeniu: Bardzo mi się spodobała taka technika i naprawdę fajny jest taki no bullshit painting, że tak z braku laku to nazwę 🙂
    6 punktów
  17. Hej, kilka rysunków ode mnie, architektura i portret dla relaksu, zakonnica wymagała trochę projektowania
    6 punktów
  18. Cześć! Poszło trochę nowych artów do internetu, to też mogę pokazać 😄 Tym razem karta eventu - Riot of the Mob. W tym przypadku strasznie cierpię z powodu tak wąskiego kadru. Wszystkie te karty eventów mają ten sam problem, ale to już nie moja decyzja 😉 Starałam się pokazać na tym formacie najwięcej jak mogłam. Wrzucam trochę etapów pracy. Szkice kompozycji: Ten został wybrany, więc tu kontynuuję z walorem. Starałam sie tłum ogarnąc jak najbardziej ciemną plamą cienia, żeby nie wdawać się w szczegóły i dodatkowo oddzielić mocno plany. Jak zwykle zrobiłam za dużo detalu zanim przeszłam do koloru 😛 Łatwiej mi się robi ten detal w cz/b wersji, potem dodaję gradient mapy, połowa detalu zaciera się i musze go znowu malować xD Przy kolejnych pracach już staram się tego pilniwac i zaczynać wcześniej z kolorem. Większość referencji do póz postaci ogarnęłam fotografując mojego męża z domowymi przedmiotami typu mop 😛 Kiedyś ustawiałam więcej ludków w Daz3d ale jednak człowiek to człowiek... Jak macie jakieś uwagi, pytania czy cokolwiek to śmiało 🙂 Ktoś mi tam pisał jakiś czas temu odnośnie tego, że postaci są u mnie dużo bardziej sztywno rysowane niż reszta. Ciekawa jestem, czy lepiej z tym 🙂
    6 punktów
  19. W 100% tak. Krita do malowania jest rewelacyjna. Mozna zmieniac wielkosc pedzla oczywiscie w Kricie. Wciskasz shift i zmieniasz dynamicznie piorkiem na jaki ci pasuje. Shift+space i piorkiem obracasz canvas dynamicznie (zeby zresetowac wciskasz 5). Do malowania jak dobrze poznasz Krite to smiem twierdzic ze jest lepsza od PSa i to bez pluginow. Bo byla od poczatku do tego tworzona. Zobacz sobie settings/dockers bo tam jest sporo rzeczy o ktorych nie wiadomo tak na pierwszy rzut oka. Tez jest spoko narzedzie do referencji ktore masz po prostu na pasku tooli - wyglada jak pinezka (ustawienia do narzedzia sa w tool options). Kurde w Kricie jest tyle rzeczy ze ciezko tak szybo jakos i krotko powiedziec. Mega mozesz sobie ustawic UI, pozapisywac rozne workspace'y... Mozna nawet animowac w Kricie. To jest jeden z tych softow ktorego uzywam bo jest zajebisty a nie dlatego ze darmowy. Photoshop do malowania przy Kricie to jak jakis ochwacony osiol przy pelnokrwistym rumaku rasy arabskiej 😄 Ustawien pedzli jest od groma i masa dodatkowych pedzli do sciagniecia za free badz kupienia. Moje ulubione sa te robione przez Davida Revoy'a od wielu juz lat updatowane. Wiekszosc defaultowych tez z reszta jest jego autorstwa. Uwielbiam je po prostu 😄 Sa za free do sciagniecia: https://www.davidrevoy.com/article1060/krita-brushes-2025-01-bundle a jak lubisz farby to niesamowite (tez za free) brushe znajdziesz tutaj: https://www.pling.com/p/2161272/ watpie zeby PS cos takiego potrafil 😛 Wiecej resourcow znajdziesz tutaj: https://krita-artists.org/c/resources/10 I w ogole wszystkiego do krity na tej stronce. Pisze tak obszernie bo uwielbiam ten soft. Dla niego jedyny raz w zyciu zainstalowalem Linuksa jak jeszcze nie bylo wersji na winde (wiem, wspomnialem o tym pierdylion razy 😛). Mam wiele softow do malowania - w tym platnych. I tak jak cos musze zmalowac to w 99% przypadkow odpalam Krite. To jest przeciwnosc GIMPA jesli chodzi o jakosc. MEGA polecam.
    6 punktów
  20. Gejoza w Kaliforni circa 2240 roku chyba nie powinna dziwić? Natomiast nagły przypływ gejozy w postaci która według studia była w pierwszej części kategorycznie hetero, już tak. studio zostało wykupione w 2019 r przez firmę która otwarcie pisze, że dążą do wiadomych zmian społecznych. Dodano te wątki bo tak kazali zwierzchnicy i tyle, żadna tajemnica. To już nie jest to niezależne studio które robiło jedynkę... ...tylko nowoczesne, podległe studio które robi, co im się każe, choćby nie wiem jaka gimnastyka była konieczna aby uzyskać wymagany cel. Więc proszę siadać i słuchać wykładów. Nie martwcie się, są przecież opcjonalne
    6 punktów
  21. dzis kolejny staroc wlatuje. Koncept z roku 2020 z anulowanego projektu pozdro.
    6 punktów
  22. po 7 latach w końcu dostałem zgodę:D niby nic, ale jednak zawsze coś tak to sie prezentuje w grze. pzdr
    6 punktów
  23. Dzisiaj nasz opętany Sʇaś kończy roczek! Oto krótkie podsumowanie jego dokonań, a trochę ich było: -wygrał Czarnego Konia Wideoklipu 2024 na Ars Independent (chyba pierwszy raz wygrał animowany teledysk) -wygrał PL Music Video Awards 2024 w kategorii Animowany Wideoklip -półfinalista Azyl Shorts 2024 w 2024 pojawił się na festiwalach w Polsce i zagranico: Zubroffka Short Film Festival, Grand Video Awards, Festiwal Filmowy OFFeliada, Animest, OGIEŃ W GŁOWIE, Animakom, Splat!FilmFest International Fantastic Film Festival gdzie przy okazji mieliśmy okazję trochę porozmawiać o papieżach, a swoją festiwalową premierę miał w bunkrze w Kijowie podczas Linoleum Contemporary Animation and Media Art Festival W tym roku będzie w Czechach na Anifilm, w Bydgoszczy na ANIMOCJE, oraz w trasie po Polsce z festiwalem Polska Animacja - Festiwal Animacji Ponadto na yt obejrzano go ponad 69 tys razy i 12 ocen na filmwebie, te liczby to nie przypadek- to znaki!to jeszcze na koniec dziękujemy wszystkim, którzy docenili nasz film! dzięki Asmodev i Gruzja za wciągnięcie do piekła p.s. i jeszcze ciekawostka specjalnie dla forum Max3d: finansowo Legion poradził sobie lepiej niż Ryż i Kurczak, przez rok zarobił łącznie 500 euro (Czarny Koń Wideoklipu)!
    5 punktów
  24. Stary jak tak bedziesz sluchal narzekan to nic nie zrobisz. Bylem w Polsce - narzekanie. Bylem w Anglii - narzekanie. W Meksyku - narzekanie. Znajomi z USA - narzekanie. Znajomi z kazdego innego mozliwego kraju na swiecie - narzekanie. Kazda grupa zawodowa - narzekanie. Nigdzie nie jest fajnie, niczego nie warto zaczynac, nic sie nie oplaca. Wieczny, wszechobecny kryzys i brak perspektyw. A jednak ci wszyscy ludzie co mowia ze sie nie oplaca robic to co robia - robia to nadal. Albo sa debilami albo ludzie po prostu lubia dramatyzowac i opowiadac wszystkim jak to im zle jest. A jesli faktycznie nic sie nie oplaca, milionerem i tak nie zostaniesz - to przynajmniej rob co lubisz robic 😉 Bo nic innego tez sie nie bedzie oplacalo a jeszcze bedziesz cierpial katusze.
    5 punktów
  25. @d2797 OK, no to już coś konkretnego wiemy 🙂 Dobrze, że się tutaj pytasz, bo skoro interesuje Cię raczej taka ilustracyjna grafika to tamte kursy, do których dałeś linki niezbyt Ci by w tym pomogły. Może byś się trochę Photoshopa poduczył ale to absolutnie nie warte tych pieniędzy. Najważniejszy będzie tak naprawdę wspomiany skill artystyczny (nauczenie się softu to pikuś i spokojnie przy okazji się nauczysz co trzeba) więc skup się na rozwoju w tej sferze. Gdzie zacząć, szczególnie jak interesuje Cię taka komercyjna ilustracja fantasy/scifi w stylu Magic the Gathering, Cyberpunka, DnD, Warhammer itp., itd.: 1. Proko. Proko - Learn How to Draw with Fun Tutorials Mają darmowe tutoriale na YT, ale parę lat temu mocno rozwinęli swoją stronę z kursami. Kiedyś to był tylko Stan Prokopenko, teraz jest u nich pierdyliard absolutnie pro tutoriali od najlepszych. Mają kursy od całkowitych podstaw Proko - Drawing Basics Proko - Digital Painting Fundamentals aż po raczej zaawansowane malowanie tradycyjnymi farbami, rzeźbę itd. Swoje kursy u nich mają Marco Bucci (ma swój znany kanał na YT z masą dobrych tutoriali) Proko - The Color Survival Guide, Ahmed Aldoori (również znany z YT) Proko - Painting and Skin Tones Bundle, Michael Hampton (autor jednego z najlepszych tutoriali o rysowaniu ludzi i w ogóle z anatomii) Proko - Introduction to Figure Construction i masa innch, w tym komiksowe tutoriale (David Finch). Kurs anatomii na Proko jest wart swojej ceny wielokrotnie - Proko - Anatomy of the Human Body 2. Drawabox Drawabox | A free, exercise based approach to learning the fundamentals of drawing Darmowa strona z ćwiczeniami mniej więcej takimi jakie robi się na kursach koncept designu. Darmowe i bardzo dobre. 3. Ctrl+paint Ctrl+Paint - Digital Painting Simplified OG tutoriali z digital paintnigu, trochę oldschool już, ale dalej to dobre i tanie rzeczy na start. 4. Hardy Fowler (21) Hardy Fowler - Digital Painting Studio - YouTube Koleś nigdy nie miał jakiejś masy followersów i zawsze mnie to dziwiło 😄 Maluje bardzo konkretnymi metodami (nie to co ja... ekhym znaczy się NIEKTÓRZY) ławymi do powtórzenia i stosowania. Bardzo fajne designy, zarówno fantasy jak i scifi. Warto pooglądać jego filmiki bo spokojnie wszystko tłumaczy i bardzo łopatologicznie pokazuje co i jak robi. 5. New Masters Academy Kiedyś to była po prostu strona z tutorialami za subskrypcję, teraz się to rozrosło do jakiegoś mało przejrzystego czegoś. Natomiast mają bardzo dobry, jeśli nie najlepszy, kurs do perspektywy Linear Perspective Master Course | New Masters Academy. Od A do Z, ultra kompleksowe. Polecam zacząć w tych miejscach z tutorialami i na początku samemu podziałać. Dlaczego tak - jak będziesz miał niedostatki skilla, powiedzmy, że w rysunku, to mało wyciągniesz z kursu podstaw designu, bo nie będziesz w stanie tej wiedzy w praktyce zastosować i kasa zmarnowana. A za feedback się płaci, i to zwykle sporo. Z takich miejsc gdzie są pełnoprawne kursy z feedbackiem to są: 1. CGMA CG Master Academy - Online Courses in Art, Games & VFX Ja robiłem u nich lata temu różne kursy i były bardzo dobre. Nie wiem jak poziom dzisiaj, ale wygląda w porządku jak teraz patrzę. Kursy kosztują koło 700$ za jeden. Zwykle trwają 8 tygodni i wygląda to tak, że masz nagrany wykład, pracę domową, do której dostajesz nagrany komentarz z poprawkami i QnA gdzie możesz pogadać z prowadzącym. Niektorzy są bardzo fajni i zaangażowani (bardzo zapamiętałem Shannon Beaumont, od rysowania zwierząt), inni mniej, jak to w szkołach 🙂 2. Focal Point Focal Point School Polska szkoła w Gdańsku. Prowadzi ją Darek Zabrocki ArtStation - Darek Zabrocki i Michał Kus ArtStation - Michal Kus, dwóch bardzo znanych polskich koncepciarzy. Nie są tani, szczególnie jak masz kawałek do Gdańska i musisz w jakimś AirBnB nocować, ale mi się bardzo podobało i miło wspominam, choć kurs trafił na absolutnie njgorszy okres w moim życiu. Warto mieć już jakiś warsztat zanim do nich trafisz, ale tak zapodaję bo to dobre miejsce. 3. Syn Studio Syn Studio - Concept Art School and Art Classes in Montreal Robiłem u nich tylko jeden kurs, ale był bardzo fajny, podobny do CGMA ale nieco tańszy i prowadząca Diana Cearley (wtedy pod innym nazwiskiem) dawała spoko feedback. Hajtnęła się z Clintem Cearleyem ArtStation - Clint Cearley, też znanym artystą, i teraz mają swoje kursy jako Swatches Academy Online Digital ART Classes | Swatches Academy Jakie książki powinieneś mieć: How to Draw i How to Render, Scott Robertson Framed Ink 1+2, Marcos Mateu-Mestre Framed Perspective 1+2, M M-M Rysowanie postaci, Andrew Loomis (i w ogóle wszystko Loomisa) Color and Light, James Gurney (ma sporo tutoriali do tradycyjnego malowania, absolutny mistrzu) Klasykę w stylu Constructive Anatomy Bridgmana (bardziej) albo ksiażki Burne'a Hogartha (mniej bo trochę dziwne jednak są:P) Animators Survival Kit, jeśli interesuje Cię trochę animacja, ale do rysunku też warto znać bo sporo dodaje jeśli chcesz rysować rzeczy dynamiczne i w ruchu. To tyle z głowy. Z 3D jestem debilem, więc tutaj ktoś inny będzie musiał doradzić. Ja robiłem tylko Blender Lanuch Pad i jak dla mnie był fajny 🙂 Oczywiście wrzucaj tutaj na forum, bo zawsze ktoś tam się znajdzie i w wolnej chwili absolutnie zrujnuje Twoją samoocen... znaczy się da Ci kilka bardzo delikatnych wskazówek 😛
    5 punktów
  26. 5 punktów
  27. Kolejna wrzuta. Miedzy zleceniami udało mi sie poczynic pierwsza w moim zyciu ilustracje na boxa dla Studia Phalanx Trudność - praca w cmyku z ograniczona paleta oto i ona a tutaj jak wygląda cały box zapominałem, link do zbiórki https://gamefound.com/pl/projects/phalanx/nanty-narking-cthulhu Pozdro!
    5 punktów
  28. Wykadrowałem na szybko, faktycznie można by rozbić to na bardziej asymetryczne części. Ale to nie jest jakiś dealbreaker, zobacz na "Polną drogę" Chełmońskiego, żeby daleko nie szukać. Znam ten ból 😄 Ale wiesz, przynajmniej na pejzażach generalnie to właśnie nic się nie dzieje, taki ich urok 😄 Ale praca powinna być ciekawa w czymś - jeśli to pejzaż to np. może to być bardzo przyjemne światło: (w ogóle polecam pejzaże Johna Macdonalda. Gość ma też tutoriale) albo fajna technika, np bardzo oszczędne malowanie, a efekt bardzo realistyczny: (Ben Bauer, też polecam) Natomiast jak są postacie to jak tak tylko stoją i nic nie robią to wieje nudą. Często nie musi to być nic spektakularnego i fajnie jak sugeruje coś więcej, że jest tylko wycinkiem jakiegoś większego wydarzenia. Trzeba więc się zastanowić co dana praca ma robić i co ma wywołać u odbiorcy (oczywiście nie da się dogodzić każdemu bo co dla jednego jest piękne dla innego to gówno, więc pomyśl co Ty sam byś chciał czuć patrząc na swoją pracę). I potem znaleźć drogę do tego efektu.
    5 punktów
  29. Reinkarnacja mojego najstarszego modelu lotniczego! 😉 jaki kiedyś oparłem na innym modelu 3D (za zgodą autora OFC) .... Nie jest idealnie.... są braki 😞 i sporo jeszcze było by do dodania i poprawy ALE kiedyś trzeba powiedzieć STOP 😛 Teoretycznie można będzie go zobaczyć na jakiś infografikach Muzeum Lotnictwa. A czy tak będzie to się okaże 🙂 Mam nadzieję, że nie uraziłem wasze gusta muzyczne oraz wizualne 😉 P.S. Może nie jest to poziom detalu jaki zaprezentował @kliment woroszyłow ALE za to mój profil skrzydła jest bliżej orginału! O! 😉
    5 punktów
  30. Kreska mam nadzieję, że się zluzuje z czasem i nabierze odpowiedniego flow. Lecimy dalej.
    5 punktów
  31. Tożto jego cudo jest na płycie osttaniego Blind Guardiana 😮 nie znałem, giga inspiracja, dzięki! Miecz posprzątany coby nie leżał jak takie śmieci niedokończone. Do aniołka wrócę z designem. Wróciłem do studiowania Scotta Robertsona How To Render, do połowy hełm mi się podoba, z softami mam problemy jeszcze, staram się to po kolei robić żeby sie nie przewrócić o własne nogi. Szkic 0/1 BW Potem półtony Potem czernie i highlighty No i na koniec soft krawędzie A potem tekstura, blendowanie, jakiś bałagan ręcznie żeby życia nabrało Do połowy mi komfortowo, nie celuję w dziubdzianie godzinami ilustracji, bo to do konceptu, ale to mój punkt odniesienia docelowy https://www.artstation.com/artwork/98BZnQ Mały design steampunkowej wieży opartej na takiej "bibliotece elementów" (rurki, bojlery, kratki wentylacyjne i kratownice) eksploracja konceptu statku przemytnikó (pojemność + szybkość) ale nie zaszedłem za daleko - zacząłem projektować pojemny statek z ścigaczem w środku który ulotniłby się w razie przeszukiwania, więc metagamingowo zabiłem cel designu I projekcik szachów
    5 punktów
  32. Dostalem greenlight na opublikowanie pracek, które robiłem dla przyjaciol z Hyperstrange w 2022 roku, pomagałem im w poszukiwaniu wizji na enviro w grze Hordes of Hunger, ktora wyjdzie na steamie 6 marca tego roku :D. Fajnie było się sprawdzić w takiej stylówce. Prace lekko stare ale w sumie nadal jare.
    4 punkty
  33. Przeca było pisane, że to kunt obiektywu.
    4 punkty
  34. Platige Image opublikowało materiał ukazujący kulisy powstawania zwiastuna kinowego do gry "Wiedźmin IV". Wątek dotyczący zwiastuna i sam zwiastun znajdziecie tutaj:
    4 punkty
  35. Wrzucaj co robisz na tutaj na max3d, dostaniesz feedback od @SebastianSz i albo się poskładasz, albo wyniesiesz coś dla siebie, i będzie to miało wartość większą niż cały kurs za 4k. Uważam, że kurs na początek jest ci niepotrzebny, stracisz tylko czas i pieniądze. Lepiej zainwestuj we własną pracę u podstaw a jak już gdzieś się zatrzymasz na jakimś etapie, to wtedy poszukasz sobie kursu z tym konkretnym problemem, albo jakiegoś mentorshipa. Generalnie poczytaj jeszcze tutaj, bo sporo odpowiedzi na twoje pytania też jest w poniższym wątku: I może trochę mniej bezpośrednio zerknij na to: I koniecznie zacznij od tego:
    4 punkty
  36. @d2797 Hmm, nie wiem czy taki kurs tak naprawdę istnieje (to, co twierdzą w materiałach marketingowych to zwykle niestety bajki). Jednym kryterium, jakim możesz się kierować to sprawdzenie kto te zajęcia prowadzi. Jeśli ktoś robi w grafice to musi mieć gdzieś jakieś portfolio, które można zobaczyć. Jeśli nie, albo jest kiepskie, to jest to już spory red flag. To, co powinno Cię interesować to jakie konkretne skille taki kurs może Ci przekazać. Obsługa Photoshopa i w ogóle jakiegokolwiek podobnego softu to nie skill i jest absolutnie do nauczenia się samemu i wątpię czy jakikolwiek kurs o tym będzie czymś więcej niż zwykłym tutorialem jakich pełno w necie. Lepiej iść na kurs gdzie będziesz uczył się konkretów bez tracenia czasu na coś, co można zrobić samemu w domu, jak słuchanie o skrótach klawiszowych w PSie. Natomiast serio bym się bardziej dookreślił, bo różnica pomiędzy taką grafiką stricte użytkową, a concept artem to jak między byciem kierowcą TIRa, a kierowcą rajdowym. Zupełnie inny zestaw umiejętności jest potrzebny. Jeśli nie interesujesz się fantasy i sci-fi, nie grasz w RPGi, karcianki czy coś to pewnie ilustracja/koncept art nie będzie dla Ciebie, bo nie wysiedzisz dłubiąc cztredziestą godzinę ciurkiem kolejny durny koncept goblina z dzidą 😄 A z drugiej strony jak chcesz jakieś fajne obrazeczki z historią trzaskać, to projektowanie tylnej etykiety na butelkę szamponu albo loga Januszimpexu też nie będzie niczym przyjemnym. Do tego jeśli chcesz iść w ilustrację, concept art, modelowanie czy animację, to DUŻO ważniejsze będzie rozwijanie umiejętności czysto artystycznych, czyli rysunek, malarstwo, rzeźba i design (w różnych proporcjach zależnie od Twojego celu), niż "poznanie rzeczywistych rozwiązań w zakresie rozwoju korporacyjnej tożsamości". Plus jest taki, że w tej branży mało kogo obchodzą Twoje kursy, studia czy szkolenia, możesz niczego nie kończyć, ale jak masz dobre portfolio, do tego co chcesz robić, to znajdziesz robotę (jeśli takowa będzie, bo to inna sprawa 😛). Nie kieruj się więc zbytnio jakimiś certyfikatami bo nic specjalnie nie dają. Podsumowując - naprawdę dobrze się zastanów co byś chciał tak naprawdę robić i czego spodziewasz się po "grafice" bo inaczej będziesz tracił hajs na kursy po nic. Napisz może czemu w ogóle pomysł akurat na grafikę, a nie na jakieś programowanie czy cuś. Nie wierzę, że to tak czysto przypadkowo 😄
    4 punkty
  37. Pytanie o grafikę komputerową jest jak pytanie ile kosztuje czerwony samochód 🙂 Coś więcej? Jaki kierunek, dział, branża, budżet na kurs i ramy czasowe?
    4 punkty
  38. W końcu mogę wrzucić na neta trochę grafik z ostatniego artbooka do Gwiezdnych Wojen, nad którym pracowałem. W porównaniu do poprzedniej, pierwszej części tym razem wszystkie modele 3d i ilustracje dotyczyły mieczy świetlnych z The High Republic, czyli dość świeżego tematu w uniwersum. Co za tym idzie nie do wszystkiego miałem szkice, koncepty, czy też jakieś opisowe wytyczne, tak więc gdzieniegdzie mogłem co nieco designu przemycić od siebie. Całość to chyba 70 mieczy świetlnych, 140 renderów. U nas w Polsce książkę można kupić głównie przez Amazona, bo stacjonarne sklepy chyba nie mają tego w asortymencie.
    4 punkty
  39. https://www.muddycolors.com/2021/04/15-types-of-composition/ powinno Ci pomoc rozwinac kompozycje. Moim zdaniem te pierwszenajlepsze. Warto by bylo je pociagnac dalej. Fajne przykłady podal powyzej Sebasian. sam stosuje podobna technike i polecam Ci sprobowac, nawet uzywajac tej samej palety pociagnac dalej te miniaturki.
    4 punkty
  40. prawilna sprzączeczka, mucha nie siada :))) Możnaby zrobić te widły dwuzębowe żeby wyglądały na dawniejsze, porozdzielać trochę może plany jakąś gęstrzą atmosferą czy cośtam, ale jak już oddane to nie ma co pisać, gratki.
    4 punkty
  41. Zgadzam się z @Ania - bardzo by pomógł jakiś element fabularny. @ZiN Sam render jest OK - zawsze można lepiej, ale serio by się obronił jako taki stylizowany i trochę bajkowy. Tylko jakby się coś działo 😄 Samo niebo i pejzażyk też bardzo spoko. Kompozycyjnie czepnę się, że ta postać strasznie dzieli obrazek na pół - lewa czerwona a prawa niebieska. Przydałoby się trochę tej czerwieni po prawej stronie, żeby praca nie była tak na chama przecięta na pół. Co do pejzaży, to prawie prawie, ten dolny już zaczyna fajnie wyglądać, ale można coś dodać: 1. Trochę lepiej bym wykadrował. Ten rów wygląda tak sobie - strasznie prostopadły i mechanicznie wykopany (to jakaś inspiracja koparką @Ania ? 😄) i bardzo odciąga uwagę. 2. Dodałbym jakieś elementy dla skali - chociaż jakieś bliższe i dalsze drzewa, żeby zbudować iluzję odległości. 3. Ścieżka niech się bardziej zawija i przeskakuje z jednej górki na drugą. Pomyśl sobie o starych bajkach, jak Struś Pędziwiatr biegał po pustyni i tak znikał i pojawiał się za pagórkami (koło 17 sekundy): 4. Jakieś bardzo odległe elementy na horyzoncie. To potrafi "zrobić" pejzaż. Ostatnio widziałem na żywo "Polną drogę" Chełmońskiego i jakkolwiek nieciekawy mógłby na pierwszy rzut oka zdawać się ten obraz, to te detale w oddali absolutnie fantastycznie budują uczucie odległośći: A to raptem kilka maźnięć pędzlem. 5. Trochę ciekawsze chmury poprzez większe zróżnicowanie kształtów. Generalnie ta uwaga tyczy się całej pracy - postaraj się mieć jakieś elementy DUŻE, średnie i małe 🙂 6. Chmurami można pokazać perspektywę, szczególnie jak widać spód chmur, chociaż nie musi to być takie banalne jak na moich poprawkach, można subtelniej, vide Chełmoński.
    4 punkty
  42. to nie są żadne fazy, skończony jest ten po lewej na dole, na górze refka po prawej szkice zastanawiam się czy olejne farby działają tak samo, jak tutaj dawanie hard brusha -> smudge brusha. Wygląda tak fajnie że sprawia wrażenie oszukiwania 😄 a mi jest łatwiej o wiele najpierw przekminić cienie a potem pracować nad krędziami i strukturą - w kontraście do wyobrażenia, że na mitycznym "wyższym poziomie" używa się od razu painterly brusha. Ale staram się je ograniczać i uzyskiwać efekty pracą pędzla, a nie toną pędzli.
    4 punkty
  43. No i okazji do podziwiania tych widoków będziesz miał chyba sporo, bo w grze się niewiele dzieje, większość to słuchanie dialogów, teraz już wiem gdzie te 2 miliardy stron zostały upchane. A gdyby ktoś bardzo chciał pograć, a ma słabszego kompa, to wyszedł zabawny mod, który drastycznie zmniejsza detale w grze 😛
    4 punkty
  44. Wracając na temat gierek, trochę gram w stare street fightery i inne mordobicia z Capcom Fighting Bundle. Jest tam tyle perełek, ale nie to jest największym skarbem. Ten pixelart, aj cię kręce, dla samych animacji i designu postaci warto to zobaczyć. Plus jak ktoś się lubuje w ilustracjach, koncept artach z gier to też jest tego pełno do zobaczenia, czasem z notatkami dla artystów. Super. Jest coś w tych grach że mnie do nich ciągnie i chętnie do nich wracam..
    4 punkty
  45. Mohrbacher ma mentorshipy, ale nie wiem czy aktywne - Mentorships — Vandal High. Drogo, 600$ za miesiąc. Ja nigdy nie brałem, więc nie wiem czy dobre, ale jakby co to zapodaję. Wow, no wysokie progi. Zazdroszczę ludziom takiej drobiazgowości w designowaniu, niesamowite. Ale nie jestem pewien czy designowanie kilkunastu wersji takiego samego miecza jest aż tak ważne in the grand scheme of things w Twoim przypadku. Idziesz od szczegółu do ogółu, a może lepiej skupić się na ogólnym wrażeniu i, z braku lepszego słowa, "vibe" jaki daje postać i dopasowywać ekwipunek do tego, zamiast rysować kilkanaście/kikadziesiąt randomowych kształtów bez kontekstu, aż któryś będzie fajny. Bardzo często mógłbyś dać absolutnie zwyczajny miecz i byłoby git, popatrz choćby na metalowy miecz Geralta. Design musi podążać za funkcją, albo chociaż za jakimiś wizualnymi założeniami, bo inaczej skąd będziesz wiedział, że zaprojektowałeś coś dobrego? Co do renderu to ogólnie spoko i idzie w dobrym kierunku, ale w sumie podobny problem, czyli zbyt szybko wchodzisz w detal. Idź od ogólnego renderu samej bryły i w nim dopiero rozrzeźbiaj detale: Zauważ, że większość renderu powierzchni jest bez żadnego detalu, sama bryła i tekstura. Do tego kwestia metalu - metale są bardzo ciemne, ale jednocześnie połyskliwe: Oznacza to, że "metaliczność" wynika z gwałtownego przeskoku waloru - z bardzo ciemnego względnie nagle przechodzi do blików. Nawet jeśli metal nie jest aż tak ciemny, to jednak dalej musi być ten dość ostry przeskok: Zaczynałbym więc od ciemnego, matowego "gruntu" o małej rozpiętości waloru na którym wymodelujesz większość świałocienia, i dopiero potem na to ostre bliki w strategicznych miejscach podkreślające metaliczność.
    4 punkty
  46. Cofam pretensje 😄 Hmm, może po prostu brak kontekstu potęguje jej dziwne proporcje? Ja też kiedyś malowałem taką męską babę, ale w kontekście całej sceny chyba lepiej się czytało: Może więcej gestu by pomogło? Żeby podbić jej wojowniczość? Podpatrz tutaj na bardzo fajne gesty: JOEY🎀sketch&fashion🎻 (@Joeyccoco) / X
    4 punkty
  47. @ZiN Hmm przede wszystkim bardziej nasyciłbym kolory. Strasznie zdechłe malujesz często, więc radziłbym bardziej je podkręcać dla wyrównania tego. Generalnie skórę robi w dużej mierze subsurface scattering, czyli to, że skóra jest nieco przezroczysta i światło świeci przez skórę. A pod skórą jest masa krwi, która dostając promieniem światła zmienia się w czerwoną żarówkę i skóra nabiera takiej mocnej czerwienina w półtonach A potem dodajesz jeszcze detale, żeby podbić skórzastość 😉 Karnacje są różne, a jak wejdziemy w fantasy to skóry mogą być w ogóle od czapy, od zwykłej po jakieś kwantowo inkluzywne. Oczywiście jak sam zauważyłeś kolor światła też ma wpływ na finalny efekt. Ale ten SSS to jest klucz. Co do baby to wygląda jak taki trochę relief stachanowca w Pałacu Rad 😄 Potężne bary i klata niczym John Henry, chyba trochę przesadne, szczególnie z tymi kobiecymi nózkami.
    4 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności