Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Niedługo mija rok, od kiedy kupiłem tablet, a moje prace w końcu zaczynają w pewnym stopniu reprezentować to,

co chcę tworzyć w przyszłości. Na początek zaprezentuję coś starszego.

 

 

 

Zacząłem od rysunku ołówkiem:

 

hb9cc33p8xeqncpfg.jpg

 

 

 

zakończyłem cyfrowo:

 

 

Nie używałem tutaj żadnych tekstur, wszystko powstało przy użyciu pędzli ale pomagałem sobie patrząc na zdjęcie.

 

 

Tutaj kawałek z dzisiaj:

 

EAST COAST MECH

 

l7drw9nbt0zeznefg.jpg

 

 

Zaczęło się, gdy robiłem porządek w swoich zestawach cyfrowych pędzli.

Dla sprawdzenia ich przydatności, namalowałem taką plamę: http://www.mediafire.com/convkey/0a53/2s4sz34o1pece8xfg.jpg

Pomysł na mecha stojącego w wodzie spodobał mi się tak bardzo, że nie mogłem odejść od pracy, dopóki nie skończyłem.

Uważam, że można byłoby to jeszcze dopieścić ale zamierzam iść dalej.

Edytowane przez 5lim
  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pan żołnierz nie stanowi jednej bryły. Przed namalowaniem materiałów spróbowałbym położyć światłocień na jednolitym kolorze. Miejsca, które powinny być oświetlone, są momentami niemalże czarne, mam na myśli ekwipunek - wygląda jak dziura wybita w rysunku. Poza tym całkiem fajnie, ale wydaje mi się że za szybko wchodzisz w detal i renderowanie materiału.

Napisano

Z tym się zgodzę, marzę aby nauczyć się minimalistycznego stylu. Mniej szczegółów a więcej "brudnych" pociągnięć pędzlem.

Napisano (edytowane)

A tutaj właśnie przestudiowałem sobie taki mniej szczegółowy sposób pracy i oto efekt:

Edytowane przez 5lim
Napisano (edytowane)

@ActualRobot, to właśnie dzięki niemu ;) A Tobie dzięki za motywowanie, mam właśnie pomysły na kolejne prace w tym stylu, chociaż pochłonięty jestem też tworzeniem jednocześnie czegoś innego i będę musiał to jakoś pogodzić.

 

@DraxMustHurt, tutaj przydały się właściwie tylko dwa pędzle - jeden o twardych krawędziach, o jakimś wymyślnym kształcie który sobie spłaszczyłem i tylko w niektórych miejscach zmieniałem wartość "odstępów" oraz miękki. Prostota przede wszystkim, żadnych odstępstw. Tylko w tle użyłem nieco innych wariacji. Dla okrągłych kształtów "custom shapes".

Edytowane przez 5lim
Napisano (edytowane)

Od kiedy sięgam pamięcią interesowały mnie głównie: paleontologia, zoologia i rysowanie. Postanowiłem więc połączyć tym razem wszystkie moje najstarsze fascynacje. Wynikiem tego projektu miały być przede wszystkim prace stworzone za pomocą technik 3D, jednak pierwsze szkice powstały na kartce, za pomocą ołówka i copic markerów. Szkoda było mi zrezygnować z przedstawienia rysunków i mimo, że na początku planowałem wykończyć je w stylu komiksowym, coś mnie natchnęło żeby obrać drogę bardziej malarską.

 

bs3bd4ltuqz7795zg.jpg

 

Rozmiar:

 

noio3437b8da31hzg.jpg

 

 

Ta sama postać wykonana przeze mnie za pomocą innych technik dostępna w mojej teczce 3D.

Edytowane przez 5lim
Napisano (edytowane)

6o5op60qi3srmxt6g.jpg

 

t79zbud9w5iroxy6g.jpg

 

 

Całość wykonana w ZBrushu, ale wrzucam do teczki 2D ponieważ zrobiłem to z myślą o podmalowaniu.

Poza tym tak naprawdę pomimo tego, że dużo ostatnio działałem w trzecim wymiarze, bliżej mi do rysunku i malarstwa.

Nie dążyłem do perfekcji, ponieważ i tak miałem zamalować niedociągnięcia a wyszło lepiej niż zamierzałem.

Oczywiście to nie jest jeszcze finisz, będę jeszcze nad tym pracował.

Edytowane przez 5lim
Napisano

widze ze nie tylko mi sie mixowanie zbrusha z malowaniem podoba.... początek obiecujący, jestem ciekaw jak to pociągniesz dalej ;-), a co do wczesniejszej "kreatury", wyszło ciekawie, choc pocignąłbym to nieco dalej, albo zrobił ze 2-3 wariacje, zeby nie koncept wyewoluował, albo podpieścic w szopie i jakąś ilustracje zmontować z małym backstory albo cos.... ;-) tak czy owak, napieraj napieraj bo kierunek moim zdaniem obiecujący... :D :D

Napisano

Dzięki :) Przyjaciel mi podsunął pomysł co do tego "psa" żeby zrobić mu jakieś tatuaże i miałem pomysł nawet na alternatywną wersję, że tak powiem "etniczną". Chodziła mi też po głowie właśnie pełna ilustracja - w tle jakieś góry i krzaki, ciekawa poza... opowiadanie historii :) Widziałem to jak przez mgłę, skoro Tobie też tego brakuje w tym projekcie to znaczy, że coś w tym jest :) Chęć pójścia dalej i złapanie się kolejnych rzeczy zwyciężyła. Minęło już jednak trochę czasu - odświeżyłem oczy od kreatur i może wrócę do niego niebawem.

 

Na kobietkę mam pewien patent ale sam nie wiem jeszcze co z tego wyjdzie, sam jestem ciekaw. Eksperymenty!

 

Dzięki za komentarz!

Napisano (edytowane)

Finalna wersja przebudzonej królowej:

 

rh65uehjtx6aibs7g.jpg

 

4K: http://www.mediafire.com/view/di7qt66f5aeqrub/The_Ressurection_Michal_Michlewski_4096×2304.jpg

 

 

Zapraszam również do obejrzenia animowanej wersji tej pracy! Ożywione malarstwo. Postanowiłem skomponować do tego muzykę, więc dosłownie wszystko w poniższym video jest w 100% wynikiem mojej pracy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=R5kKG_TLKig

Edytowane przez 5lim
Napisano

Tym razem potrzebuję ostrej krytyki. ;) Nie jestem zadowolony z efektu końcowego i jak ktoś mnie uświadomi dlaczego, będę mu wdzięczny.

 

ql1khcou74klm4m6g.jpg

 

Zapisałem sobie szkic z którego to wyszło:

8cxm46l5uaorexv6g.jpg

 

Nie myślałem mocno o tym, żeby trzymać się prawidłowej anatomii. Teraz trochę żałuję. To miał być szybki, luźny art do szuflady. Później jednak zapragnąłem dodać do niego szczegóły i mnie wciągnęło. Wspomagałem się zdjęciami ale nie jest to mój ulubiony sposób na proces twórczy. Próbuję wszystkiego.

Napisano

tyy jest nice. ja napoczątku myślałem że to render ja osobiście oceniam jasny background na plus eksponuje dinusia ale jest odrobineczke zajasny. miało by coś takiego prawo mieć miejsce gdyby to był koniec lasu i waliło ostre słońce ale cała praca jest mieciutka więc odpada ten temat. więc raczej szara mgła.

Napisano (edytowane)

Macie racje, jest za jasno. Tak jest jak za długo się patrzy w jeden obrazek i traci się świeże oko :)

Ogólnie unikam używania 100% bieli i 100% czerni a tutaj zbliżyłem się do poziomu który faktycznie wskazuje na przepalenie. Postaram się to poprawić ale jak odpocznę od tego ;) Dzięki Panowie.

 

Osobiście nie jestem jeszcze zadowolony odrobinę z kompozycji oraz anatomii ogona ale tutaj świadomie potraktowałem go bardziej z fantazją niż naukowo poprawnie.

 

 

Tym razem raptor:

 

michal-michlewski-jpm.jpg?1434572820

Edytowane przez 5lim
Napisano (edytowane)

Nigdy nie przepadałem za malowaniem portretów. Wczoraj jednak wykorzystałem chwilę żeby zrobić autoportret. Teraz mam ochotę malować ludzi.

 

3wcoe68csfztyca6g.jpg

 

Mam takie skromne marzenie, żeby uczyć się upraszczania, bo lubię za bardzo wnikać w szczegóły i tracić na nie czas. Tym razem udało mi się uniknąć dłubania w detalach. Może jest tutaj ktoś kto zna materiały pozwalające zrozumieć techniki, dzięki którym można uzyskać dobre efekty bez machania pędzlem dłużej niż jest to potrzebne?

Edytowane przez 5lim
Napisano

Nie wiem czy ci to pomoże ale sam ostatnio miałem podobne myśli- jeśli można coś pokazać jednym odważnym pociągnięciem, po co robić 30 małych. Nie dość, że lepiej to wygląda to jest po prostu szybsze. Mi osobiście pomogło robienie dużej ilości thumbnaili- wcześniej robiłem 2-3 i zagłębiałem się w szczegóły. Teraz robię tak długo aż nie jest mega zadowolony z tych prostych kształtów- później już ciężko coś zepsuć. Drugą sprawą jest fakt, że jak najdłużej pracuję na małym zoomie- z 80% pracy tak wykonuję i dopiero końcówka przybliżam ale nigdy bardziej niż 100%. To oczywiście moje opinie- z chęcią posłucham innych.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

To co napisal rymin - im lepiej zaplanujesz prace na starcie, tym mniej roboty potem. Od ogolu do szczegolu czyli ogol musi byc dobry juz na starcie. Do tego szybkosc i pewna synteza jest rowniez kwestia doswiadczenia. Ciezko tu imo mowic o jakis specjalnych technikach, bo to trzeba wypracowac czyli zwyczajnie sie namachac tak dlugo az sami w naturalny sposob skrocimy proces.

 

Z moich doswiadczen jednak wynika, ze ludzie maja rozne (nie znaczy, ze lepsze czy gorsze) predyspozycje i jednym najzwyczajniej w swiecie lepiej wychodzi synteza czyli jak wy to mowicie kilka pociagniec pedzla, bez detalu (ale jak trzeba zrobic cos z detalem, analitycznie to chrzania) a innym analiza czyli detal, wypracowane efekty ktorych fizycznie nie da sie uzyskac jednym pociagnieciem. Tak juz bylo za czasow malarstwa analogowego (warto popatrzec na starych mistrzow, jedni byli bardziej analitykami a inni syntetykami a wszyscy tak samo wielcy) i nie ma zadnego powodu by mialo w cyfrowym byc inaczej. Imo warto rozwijac wlasne predyspozycje i dostosowac do nich workflow, bo nie ma sensu sie na sile przestawiac.

 

btw. "odwazne pociagniecia pedzla" wcale nie musza przekladac sie na szybkosc pracy

Edytowane przez purin
Napisano

Robh Rubbel maluje całkiem realistyczne obrazy, zachowując prostotę.

http://www.thehiddenart.net/wp-content/uploads/2014/02/robh_00.jpg

 

Simon Stålenhag uzyskuje również dobre efekty, niektóre elementy to niemal plansze płaskiego koloru a przynajmniej takie to sprawia wrażenie i widać to szczególnie na przybliżeniach.

http://www.djfood.org/wp-content/uploads/2014/12/bonaverken.jpg

 

 

Sam chyba wolę taki "brudny" styl ale myślę że można łączyć techniki i z każdej czerpać co najlepsze dla danego artysty.

Napisano

jeden z moich ulubionych czarnych bohaterow, ostatni komiks który czytałem to był "lobo-unbound" mocna rzecz

malunek fajny ale widać że w digitalu bardziej sobie radzisz

Napisano

Zgadza się, właściwie całe życie wolałem rysować niż malować i dopiero stosunkowo od niedawna szale się wyrównują ;)

Mam jeszcze dużo do nadrobienia z niecyfrowymi farbami ale będę się z nimi zmagał jako fan kilku "tradycyjnych" mistrzów.

Napisano

eaca8is5nil14qv6g.jpg

 

Pierwszy raz stworzyłem broń. Podstawą tutaj jest grafika 3D ale znaczna część pracy została namalowana (tekstury, niektóre elementy, efekty świetlne). Zdaję sobie sprawę, że nie jest to najlepsze narzędzie dla Sama Fischera ;) Za bardzo rzuca się w oczy, jednak jest to efekt zamierzony.

 

Inspirowałem się M14A z filmu ALIENS (a jakże inaczej?). Powiedzmy, że to taki młodszy brat dla tego modelu. Muszę jeszcze udoskonalić temat projektowania uzbrojenia ale chętnie podejmę to wyzwanie, więc jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do tej pracy, to byłbym wdzięczny.

Napisano

A tutaj sobie przećwiczyłem czystość lineartu.

Niestety sam design to niemal wierna kopia cudzego projektu.

Nie wiem czy to najlepsza forma nauki, ale spróbowałem.

 

ma3rayaeo92em486g.jpg

Napisano

CTHULHU. Tym razem bardziej malarsko, przynajmniej starałem się taki efekt uzyskać.

Jutro będzie następny, bardziej realistyczny :)

 

michael-michera-cthulhu.jpg?1449925844

Napisano (edytowane)

Dzięki. Od pierwszego szkicu do finalnej pracy minęły chyba 4 dni ale ciężko ocenić bo nie siedziałem nad nim od rana do nocy ;)

Właśnie pracuję nad swoją prędkością, przed chwilą sieknąłem coś dla grupy Daily Spitpaint w 30 minut.

Temat: Venom Spitter

 

EzEQ8Sq.jpg

 

Tutaj link do pracy na feju:

Edytowane przez 5lim
Napisano

nawet na speedpaintingu warto fokal point naprawde ładnie wymeczyc, wcale nie trwa duzo czasu zrobienie zuma, pododawanie błysków w oko, nadmalowanie lineartu i zasugerowanie łusek, a od razu pracka wyglada na bardziej wyśmigana yo

Napisano (edytowane)

Dzięx! Fakt, mi też brakuje właśnie tego błysku w oku i większej ilości szczegółów, następnym razem poświęcę więcej uwagi na focal point.

Swoją drogą, dawno nie robiłem niczego ze stoperem ustawionym na 30 minut, chyba czas to przetrenować.

Edytowane przez 5lim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności