Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mixer niech najpierw doda wykrywanie nacisku w piorku bo nawet tak podstawowej rzeczy tam nie ma... Do malowania jest beznadziejny - sprawdza sie w zasadzie jedynie do tego mieszania. I sie nie dziwie - w koncu nazywa sie mixer a nie painter.
Mari ma darmowa wersje, ktorej ograniczenia nie sa takie znowu duze i wystarczy spokojnie kazdemu artyscie dodac ta ultra dokladna teksture sutka na osobnym UDIMie bez ktorej jego "random female model· nie byl kompletny 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)
11 minutes ago, Nezumi said:

Mari ma darmowa wersje

O proszę nie wiedziałem nawet, kiedyś dali wersje indie modo i mari chyba ale szybko zdjęli, na nie mam substance z 7-8 miesięcy i mozę ze dwa razy potrzebowałem teksturę malować w 3d ale i tka jak za starych czasów w photoshopie robiłem na oko 🙂 zaraz wszystko pozapominam jak siew tym substance painterze robiło no ale pan zrobisz? nic pan nie zrobisz🙂

 

edit- ta darmowa wersja to trial? 😛

Edytowane przez Destroyer
Napisano
28 minutes ago, Destroyer said:

ta darmowa wersja to trial?

Nieeee tam. Non-commercial.
Jak wiadomo - podobnie jak w przypadku Maya Indie taki kasek musi byc schowany, zeby przypadkiem ktos o tym sie nie dowiedzial 😄
Trzeba konto zalozyc i mozna sciagac.

https://www.foundry.com/products/mari/non-commercial

Przy okazji - ostatnio podobnie zdziwilem sie ze Fusion 360 ma darmowa wersje. Nie dla studentow - po prostu darmowa wersja dla hobbystow.

https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal

Powinno sie wiecej mowic o takich opcjach, zamiast tylko narzekac na to jakie korpo sa zle i jaki darmowy jest Blender. Jestem ciekaw o ilu takich okazjach gdzie cos jest za darmo albo za grosze nie wiem, bo sie info nie przebilo przez narzekania...

  • Like 2
Napisano

O Fusion to chyba prawie wszyscy już wiedzieli bo to od zawsze tak było?  
Dla mnie Mari jest bez sensu bo cena jest niestety zbyt masakryczna dla prostego freelancera.  Przy świetnym painterze i chyba bardzo spoko toolbagu nie ma sensu się w to bawić, chyba, że firmy z jakimi się współpracuje tego wymagają. 
 

  • Like 3
Napisano

Kodon ostatnio się rusza coś bardziej. Wałkowałem go już 3 lata temu i jego tempo rozwoju niestety bardzo powolne. Kręcą się wokół zmian w UI dopalenia z GPU i naprawy tego co nie działa teraz. Ten ostatni update bardzo poprawił narzędzia do sculptowania. Niestety remeshing i konwerter na voxele i spowrotem na rzeźbę jest znowu rozkopany i nie działa poprawnie. Połączenie ZBrush - Kodon daje radę. Moim zdaniem feeling pędzli jest tutaj o wiele lepszy niż w Medium od Adobea. Poczekajmy jeszcze na nowy Substance 3d Art Modeler, może pozamiatać. Wracając do KODONa w grudniu pojawi się coś większego od nich. 

https://www.kodon.xyz/

 

 

Napisano (edytowane)

https://renderman.pixar.com/news/renderman-the-iconoclasts-art-challenge-final-results

Ogłoszenie zwycięzców RenderMan "The Iconoclasts" Art Challenge, na drugim miejscu Michał Pancerz, już nie pierwszy raz jest na podium, poprzednio wygrał tą pracą https://www.artstation.com/artwork/3oW19E

https://renderman.pixar.com/news/renderman-woodville-art-challenge-final-results

Wiem co myślicie bo myślę to samo " że też mu się chciało" 🙂

Gratulacje dla Michała

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 5
Napisano

Smichy chichy ale uzytkownicy Mayi sa przeciwnym biegunem Blenderowcow.
"Jakis update byl? Nie instalowalem nawet. Ja siedze na Mayi 2016 bo mi nie beda dzialac skrypty. Dobra, szkoda czasu na te dyskusje o sofcie, wracam do roboty." 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)
7 hours ago, michalo said:

Maya co? 

jtFeQeh.jpg

😄

 

Poprawili kierwa chociaż spaprane skróty klawiaturowe do customowych marking menus? Jeszcze ten python 3, już używam tylko garsteczki skryptów na codzień ale oczywiście nie działają a są zakodowane to sam ich nie zaktualizuję, można ustawić żeby jeszcze działała na pythonie 2 ale wtedy też coś tam się psuje, już nie pamiętam co tam się telepało.

Ostatnio trafiłem za to na nowy ciekawy błąd, gdy mam evaluate na dg to rig kamery działał jak trzeba ale po przełączeniu na paraler lub serial to zaczął kręcić bączki i spirale bo jest cycle w rigu, gdybym nie miał wypalonego ruchu kamery do zaimportowania w after effects to byłbym w czarnej dupie z robotą po całym renderingu gdy nagle trzeba wprowadzić małą korektę w krótkie sekcji animacji a kamera rusza się inaczej niż przy renderingu. 

Albo prosta animacja, zwykłe transform, żadnych rigów tylko kilka obiektów w grupach albo luzem i czasami się nie aktualizuje viewport dopóki się nie zaznaczy obiektu, włączony motion blur w viewporcie niemal to gwarantuje ale nawet bez tego się zdarza, industry standard kierwa jego mać! 🙂 

 

poza tym serio? to jest ten cały update? you can go fuck yourself autodesk i przestań się ośmieszać 

2CE3Jc1.gif

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Prawdziwy uzytkownik Mayi zawsze jest disappointed. To nie Blender, zeby sie ze wszystkiego cieszyc - tu sie pracuje!
Ja wczoraj wrzucalem polypaint bez uv z zetki do Arnolda. Nody ustawilem jak trzeba a renderuje sie na czarno... Odswiezam render, widac ze sie renderuje od nowa, ale nadal na czarno. klikam w refresh, sprawdzam nody siedem razy, googluje - pomyslow brak. Okazalo sie ze pomoglo... zamkniecie i ponowne otworzenie okienka render view. Bo industry standard nie jest dla mazgajow.
Ale jeszcze sie nie jestem prawdziwym Mayanem 😄 Za malo znam soft zeby byc jakos powazniej zawiedzionym. Nie ma strachu jednak - chce zrigowac postac przez swieta a sie nie znam na tym i nigdy wczesniej niczego nie zrigowalem, tak ze z pewnoscia sie zawiode w koncu. Pewnie na sobie bardziej niz na Mayi ale zawsze cos...

Edytowane przez Nezumi
Napisano
2 godziny temu, Destroyer napisał:

poza tym serio? to jest ten cały update? you can go fuck yourself autodesk i przestań się ośmieszać 

 

Updade updatem, ale cene podnieśli dla indie. Już 280$ kosztuje, a dolar lata po 4 zeta.

 

Napisano (edytowane)
2 hours ago, Nezumi said:

Prawdziwy uzytkownik Mayi zawsze jest disappointed.

Oj nieprawda, używam majki od wersji 4,5 i było dobrze, ludzie mieli nadzieję przy każdej nowej wersji, że będzie coś konkretnie dla nich ale ogólnie nastroje były raczej były pozytywne, z czasem to upadało a potem to już nawet ludziom nie chciało się zakładać nowych wątków z listą życzeń, Duncan w tamtym czasie nawet postował na cgsociety i czasem rzeczywiście coś dodawali co ludziom było potrzebne ale to dawne i zamierzchłe czasy, cgsociety upadło, fora upadły, społeczności upadły, maya upadła tylko instagramy i twittery sobie radzą 🙂

Poza tym update scupltu - quality of life kierwa, taki super jak jakiś czas temu skróty w curve editorze, viewcube czy inne nowe ikonki a to co pokazali w sculptowaniu w mayi beta w 2015 jak nie było to nie i malowania tekstur też oczywiście nie ma. Albo pokazywanie wartości procentowych przy cięciu edgy, fajnie ale już by się wstydzili o tym pisać ale jak nie ma o czym a coś trzeba pokazać to tak jest. 

Kilak dni temu używałem masha do prostej proceduralnej animacji i jak za każdym razem to fajnie działa chyba, że nie. Lista operatorów nadal nie zawsze się aktualizuje, trzeba zamykać i otwierać ponowie okienko, czasami operatory nie działają poprawnie, czasami obiekty influence nie działają, zamienisz kolejność to też niekoniecznie się zaktualizuje jak powinno. Coś nie działa, kombinuje dlaczego, w końcu usuwam operator i dodaje taki sam w tym samym miejscu i kierwa działa i tak w kilku podobnych przypadkach, initial state nie działa dla wielu obiektów, dodaję wszystkie w tabie transforms, trochę działa ale są nie po kolei i się przenikają, ręcznie układam wszystkie chronologicznie w grupie w outlinerze żeby całość dodać do tego taba, tworzę od nowa distibution node i kierwa działa bez zarzutu zaraz po przełączeniu na initial state bez dodatkowych obiektów podlinkowanych. To jak używać systemu który działa jak mu się zachce i jak wiatr zawieje? Albo operator transform, linkuję lokator, przesuwanie działa ale rotacja już idzie z centrum a nie od lokatora to poprawiam setup żeby wszystko najpierw wycentrować i idę dalej ale z kolei to tylko dział jak ten lokator jest bezpośrednio animowany gdy jest zgrupowany, przypisany do riga czy sconstrainowany to jego transformacje się nie przenoszą. I tak mogę wymieniać a robiłem na tyle prostą rzecz, ze się zastanawiałem czy nie zaanimować ręcznie i nie pchać się w masha. Inna sprawa, że mash jak większość mayi był kupiony od Mainframe North i jest od nich dodatkowy moduł do niego który można kupić a działa jak wszystko w mayi na zasadzie doklejki do gnijących zwłok a updatów od dawna nie ma i raczej nie będzie więc o lepszym działaniu też można zapomnieć. 

A dla równowagi w houdini codziennie wychodzi nowa wersja z bugfixami i czasem jakimś usprawnieniem bez fanfar ogłoszeń jak ikonki czy wartości procentowe, co jakiś czas wersja produkcyjna i co rok / 1,5 nowa wersja czy wersja połowiczna która ma masę nowych rzeczy i usprawnień a autodesk przy tym to najczęściej tak sobie cichutko popierduje z tymi nowymi ikonakmi czy innym "quality of life" 🙂 
Pszczelarze już od dawna w większości nie są rozczarowani bo przestali czegokolwiek oczekiwać i dlatego siedzą na starych wersjach bo jak już nauczysz się pracować obchodząc większość błędów programu to nie wskakujesz na nową, niewiele wnoszącą a możliwie wiele psującą w nieoczekiwany sposób, wersję 🙂

Zatem moja ocena jest następująca: fuck them 🙂

 

@SkyrushAle możesz też kupować soft za tokeny, zaraz dodadzą dlc z kasynem gdzie będzie można grać tymi tokenami i jak wygrasz jackpota to będzie licka do końca życia 🙂 

Lv99vLM.png

https://www.autodesk.pl/benefits/flex

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Haha 1
  • Thanks 1
Napisano
25 minut temu, Destroyer napisał:

Ale możesz też kupować soft za tokeny, zaraz dodadzą dlc z kasynem gdzie będzie można grać tymi tokenami i jak wygrasz jakpota to będzie licka do końca życia 🙂

może da się to kopać jak krypto xD, albo jak pracujesz w mayi to się nabijają te tokeny, coś jak karta moja biedronka 🤣 robisz zakupy masz benefity...

W wersji 2022 najbardziej mi się podoba component tags mają potencjał zobaczymy co z tego zrobią, ale wiele narzędzi miało potencjał i co się z nimi stało? 🙃 no i oczywiście Bifrost Graph. Chciałbym zobaczyć całkiem nowy program oparty na bifroście, może byłby to godny rywal dla hudiniego.

Napisano (edytowane)

Benefity to będzie miał autodesk a nie ludzie 🙂 ale z drugiej strony to może mieć sens gdzie majki czy innego 3ds maxa używa się sporadycznie ale tokeny mają rok ważności więc trzeba wyliczyć co się opłaca. Tak czy tak licencja indie nawet droższa nadal jest bardzo dobrą opcją i ~ 5 razy tańszą od zwykłej licencji także nie ma co aż tak bardzo marudzić... jeszcze 🙂

Edytowane przez Destroyer
Napisano

Oczywiście że autodesk ma na tym zarabiać, a indie nadal jest opłacalna, ale najpierw było 250, następnie 265 a teraz 280, zobaczymy gdzie jest limit.

Napisano

Inflacja galopuje to ceny nie będą spadać, zresztą masa ludzi tak przewidywała, indie jest wprowadzone żeby zatrzymać odpływ np do blednera bo 10k rocznie to już jest jakaś motywacja a 1500 już nie 🙂 Pewnie będą powali zwiększali i sprawdzali do jakiego poziomu mogą to robić zanim zyski zaczną spadać i tam się zatrzymają a  im więcej czasu zainwestujesz w narzędzia i skille tym trudnej się przemóc żeby to wyrzucić i uczyć się nowego softu więc przełkniesz podwyżki. 

Napisano
2 hours ago, Skyrush said:

Updade updatem, ale cene podnieśli dla indie. Już 280$ kosztuje, a dolar lata po 4 zeta

Zalezy od kraju. Ja mam w przeliczeniu jakies $180 - $190 zaleznie od kursu.

@Destroyer "Nieprawda!" po czym napisales ksiazke z przykladami o tym jak jest zle i jak to "fuck Autodesk!" 🙂  Spokojnie, juz wiem ze Maya ssie we wszystkim.
Jakby zalozyc watek gdzie moznaby na soft ponarzekac to ide o zaklad, ze najwiecej by bylo placzu na Maye i Autodesk.
Pamietam te obiecywane updaty sculptu, ktore nadeszly tak samo jak PeelUV w zetce albo mozliwosc wyrzezbienia dziury w Blenderze obiecywana i zaprezentowana w 2014. Ot tak po prostu bywa - plany sie zmieniaja, cos co sie nam podoba zostaje olane. Z filmami tak mam - czesto patrze na koncept arty i na finalny produkt i zastanawiam sie jak mozna miec tak zajebiste pomysly a koniec koncow taka kupe zrobic.

Co do tego siedzenia na starych wersjach i "fuck Autodesk!" mialem dwa smieszne przypadki. Jeden Certified Industry Veteran
narzekal na to jak gowniana jest Maya, ze nawet nie mozna ostatniego projektu nad ktorym pracowales otworzyc wygodnie przy starcie i musisz klikac "nie zapisuj zmian" przy zamykaniu startowego, pustego projektu. Faktycznie to bylo bez sensu ale w 2022 dodano spoko startowy screen. Kiedy mu o tym niesmialo wspomnialem to zaczal sprawdzac dopiero, bo z defaultu nawet nie sprawdzal co update dodaje tylko przeskakiwal od razu do wylewania pomyj.
Kiedy indziej Ash, znana glownie ze streamowania ZBrusha i z pracy dla zamknietego Tangent Animation wylewala pomyje na Autodesk jakie chore ceny ma. Kiedy w dobrej wierze wspomnialem jej o licencji Indie to ze swojego high horse pani Industry Veteran Pro uraczyla mnie prychnieciem, ze to jest inna wersja i nawet nie jest kompatybilna z pelna Maja. Mowie jej, ze myli MayaLT i licencje Indie na co dostalem odpowiedz ze skoro chce bronic Autodesku to nie mamy o czym mowic... 🤨
Jako, ze nie naleze do Society of Industry Veterans nie wypadalo mi sie juz odzywac i zaczalem watpic w to co mam na kompie zainstalowane.
Ta, Industry Standard i Industry Veteran sa tak samo przereklamowane.
Maya ma pelno dziwacznych, gownianych rozwiazan, ktore dopiero odkrywam. Jak kazdy soft. Zbrusha uwielbiam ale mimo tego, ze bym go nie zamienil na zaden inny soft teraz moge napisac dluga liste rzeczy ktora doprowadza do wrzenia krwi w zylach.
Budujace jest to, ze mozemy sie posprzeczac nie tylko o to jak wspanialy jest Blender ale i o to jak beznadziejna jest Maya. Zawsze to jakas odmiana.

  • Like 1
Napisano
19 minut temu, Nezumi napisał:

Jakby zalozyc watek gdzie moznaby na soft ponarzekac to ide o zaklad, ze najwiecej by bylo placzu na Maye i Autodesk.

Tak, załóżmy taki wątek. @adek , @klicek kaman.

Wczoraj cisnąłem po nocy prywatny projekt. I tak mi się dobrze robiło, pomimo, że na rzęsach, a knife tool postanowił wywalić mi zbrusha bez ostrzeżenia i straciłem 40 minut pracy - wiem. mogłem zapisywać.. Ale mógł się nie wywalać na czymś tak prostym.

 

Ps. Paul nadal jest w Pixo. 

  • Like 1
  • Sad 1
Napisano
12 minutes ago, Nezumi said:

dostalem odpowiedz ze skoro chce bronic Autodesku to nie mamy o czym mowic

@Nezumi jak chcesz tutaj bronić autodesku to tak nie będziemy gadali, my się tu tak nie bawimy, kto to słyszał takie rzeczy 😄 A co do mojej tyrady to już nie pierwszy raz coś takiego pisałem ale też nie do ostatniej wersji bo nie używam bo się nie da tylko tak ogólnie 🙂  Więc nie jestem zawiedzony nową wersją tylko stanem mayi bo te problemy o których tutaj czy gdzieś tam indziej pisałem to są czasami obecne od wielu wersji, nic sięz nimi nie dzieje i to boli, choć w zasadzie przywykłem, fajnie by było gdyby to co jest działało poprawnie ale jakoś tam robotę domęczę, wyboistą drogą ale zawsze.

W houdinim kilka projektów zrobiłem ale tam z kolei jest bardziej sztywno, czasami znacznie wolniej i też trzeba się skręcać z bólu żeby coś umęczyć i nic na szybko sobie nie pomodelujesz czy poscultpujesz bo nie ma czym 🙂

 

  • Haha 2
Napisano
2 minutes ago, michalo said:

Ale mógł się nie wywalać na czymś tak prostym.

Jeszcze czego Ci sie zachciewa.

Paul nigdy z Pixo nie odszedl. Joseph Drust odszedl do Ubisoftu.

Napisano
12 minut temu, Nezumi napisał:

Jeszcze czego Ci sie zachciewa.

Paul nigdy z Pixo nie odszedl. Joseph Drust odszedl do Ubisoftu.

AaaaaAaAAa dlatego go nie bylo na summicie. 

 

Zachciewa bo to nie jest żadne olaboga ten knife tool. Wiadomo, jak masz porozciągane siatki, dziwne rzeczy no to tak, niech wywali. Ale na jakimś zwykłym zdynameshowanym obiekcie... 

 

  • Like 1
Napisano

Knife wymiata ale sa momenty kiedy to samo ciecie powtarzam 5 razy bo pierwsze 4 robi jakis kawalek... "naciecia" na siatce i nie znika odcieta czesc. I za ktoryms razem powtarzania w zasadzie takiego samego ruchu zetka mowi "no doooobra, dam ci to czego chcesz skoro nalegasz...".
Ja zawieszam wychwalanie ZB pod niebiosa dopoki nie dostalem wycinania dziury nozem. Nie obchodzi mnie nic poza ta opcja anymore 😄

  • Like 2
Napisano

Wiem, przydało by się.

Najszybszy sposób na dziurę to - wrzucasz subtoola na sam dół, robisz nowy folder, i albo insertmesh, split a potem boolean folder, albo z altem robisz maskę "mesh extract prop depth" - z altem zrobi od razu to jako nowy subtool z odejmowaniem i samo włączy booleans do podglądu, i rozciągasz go w osi. Potem w opcjach folderu to akceptujesz i masz obiekt z dziurą, w sumie w parę sekund. 

3 minuty temu, michalo napisał:

Wiem, przydało by się.

Najszybszy sposób na dziurę to - wrzucasz subtoola na sam dół, robisz nowy folder, i albo insertmesh, split a potem boolean folder, albo z altem robisz maskę "mesh extract prop depth" - z altem zrobi od razu to jako nowy subtool z odejmowaniem i samo włączy booleans do podglądu, i rozciągasz go w osi. Potem w opcjach folderu to akceptujesz i masz obiekt z dziurą, w sumie w parę sekund. 

TZN  sam musisz włączyć booleans przed narysowaniem tej maski.. 

  • Like 1
Napisano
45 minut temu, Nezumi napisał:

Ja zawieszam wychwalanie ZB pod niebiosa dopoki nie dostalem wycinania dziury nozem. Nie obchodzi mnie nic poza ta opcja anymore 😄

@Nezumi co ty tam tak wiercisz ciągle w tym ZBrush? 😄

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
1 minute ago, gryzon said:

co ty tam tak wiercisz ciągle w tym ZBrush?

Nic. Prawda jest taka ze istniejace sposoby na dziury mi wystarcza bez problemu. Mam jakas chora obsesje na punkcie knife'a co wycina dziury. Ten nowy knife wymiata. Bylby idealny z wycinaniem dziur. Teraz jest jak sliczna dziewczyna z jednym okiem. Nie ma racjonalnych powodow dla ktorych tego pragne tak bardzo 🙂

  • Haha 1
Napisano
Cytat

cie nie działają a są zakodowane to sam ich nie zaktualizuję, można ustawić żeby jeszcze działała na pythonie 2 ale wtedy też coś tam się psuje, już nie pamiętam co tam się telepało.

Można przestawać...

Napisano

@Destroyer długie masz te skrypty? I bardzo tajne? Zawsze możesz wrzucić je na forum, zobaczy się co da się zrobić, i czy w ogóle. Nie chcę robić nadziei ale być może chodzi tylko o małe pierdoły takie jak print"" w 2.x i print("") w 3.x, podobnie raw_input i input i inne podstawowe funkcje.

 

A tak poza tym to spoko ta tyrada, nic z niej nie czaję ale daję lajka

  • Like 1
Napisano

Jako nowonarodzony Mayowiec nie mialbym nic przeciwko jakiemus tematowi gdzie starzy Mayanie wrzucaliby przydatne skrypty z ktorych niemoty programowania jak ja mogliby skorzystac/nauczyc sie.

Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

Jako nowonarodzony Mayowiec nie mialbym nic przeciwko jakiemus tematowi gdzie starzy Mayanie wrzucaliby przydatne skrypty z ktorych niemoty programowania jak ja mogliby skorzystac/nauczyc sie.

Zrobiłem taki wątek ponad 13 lat temu 🙂 

Teraz już zupełnie nie jest aktualny i nie ma też większego sensu bo najlepiej radzić sobie z minimalną ilością i dokładnie takich których potrzebujesz, a każdy potrzebuje czego innego. Poszukaj sobie czegoś na https://www.highend3d.com/ choć są tam też bardzo stare i sporo nie działa. A używać jak najmniej to mam na myśli to żebyś się za bardzo nie uzależnił bo jak przestanie działać w nowej wersji to będzie płacz 🙂 Kiedyś za dzieciaka to przesiadywałem na highendzie i forach i testowałem, miałem setki dodatkowych skryptów dopakowanych w mayi, całe shelfy ale  z czasem przestawały działać albo wbudowane funkcje powoli je zastępowały, zmieniałem charakter pracy i potrzeby albo zapominałem jak ich używać 🙂 i koniec końców używam już tylko garstki. 

  • Like 1
Napisano

Ja mam tylko jeden do rownego rozlozenia werteksow na edgu, poza tym tez staram sie jechac na tym co jest plus Bonus Toolsy. Takie Blenderowe przyzwyczajenie ze do wszystkiego plugin 😄

Napisano (edytowane)
11 hours ago, dm_ said:

@Destroyer długie masz te skrypty? I bardzo tajne? Zawsze możesz wrzucić je na forum, zobaczy się co da się zrobić, i czy w ogóle. Nie chcę robić nadziei ale być może chodzi tylko o małe pierdoły takie jak print"" w 2.x i print("") w 3.x, podobnie raw_input i input i inne podstawowe funkcje.

 

A tak poza tym to spoko ta tyrada, nic z niej nie czaję ale daję lajka

Tajemne to nie są ale też niekoniecznie takie banalne np https://80.lv/articles/slib-suite-v1-0-for-maya 

to nie jedne plik i z rozszerzeniem pyc więc też notatnikiem się nie otworzy a autor w pewnym momencie po prsotu zniknął, usunął się z internetu i tyle go widzoano.

Dlatego też mam takie opory żeby za mocno zawierzać narzędziom robionyp przez jendą osobę czy malutką firmę gdy nawet autodesk w jednej wersji mayi dodał kupiony plugin DMM a w następnej usunął 🙂 

@Nezumi sprawdziłem z ciekawość, w folderze zewnętrznym ze skryptami do mayai mam ich tam ponad 500 luzem + kilka folderów z paczkami, do tego folder z python i garstka w folderze documents bo nie przenosiła się łatwo na inne ścieżki niż defualtowy folder 🙂 Najlepsze, że używam bardzo małej garstki z tych skryptów a wszystko to pozostałości z przeszłości, jeszcze parę lat temu czyściłem te foldery i wywalałem skrypty które już nie były potrzebne ale po jakimś czasie przestałem. Najlepsze, że każdy z tych skryptów swego czasu testowałem pod względem przydatności i dopiero dodawałem bo miałem jeszcze folder ze skryptami do sprawdzenia gdzie było i kilka razy więcej ale kilka lat temu wywaliłem go w całości bo już lata minęły zanim coś tam dodawałem więc i tak większość nie będzie działała i jakoś żyję bez nich więc takie niezbędne nie są 🙂

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

OK to trochę inna sprawa. Jako skrypty rozumiałem małe pierdoły na kilkanaście-kilkadziesiąt linijek, które przyspieszają i ułatwiają pracę. Taka jest przynajmniej ogólnie przyjęta definicja. A tutaj jest cały plugin i na to nie ma co się porywać.

Napisano (edytowane)
2 hours ago, dm_ said:

OK to trochę inna sprawa. Jako skrypty rozumiałem małe pierdoły na kilkanaście-kilkadziesiąt linijek, które przyspieszają i ułatwiają pracę. Taka jest przynajmniej ogólnie przyjęta definicja. A tutaj jest cały plugin i na to nie ma co się porywać.

Są też mniejsze skrypty jak np ten i tu można samemu się rzucać albo odnaleźć w Internecie autora i jeśli sam nie zaktualizował to trochę go pomolestować żeby to zrobił 😛 Ale jeśli nowa maja nadal ma skopany hotkey editor i aalbo nadal sięnie uruchamia dal części ludzi albo nie wchodzą customowe marking menu to i tak nei ma co się do niej pchać na siłę i można poczekać jeszcze z pół roku czy cały 🙂

oT74Mtn.png

 

Edytowane przez Destroyer
Napisano
53 minutes ago, Skyrush said:

 

Tak to chyba to xD. Dzięki!

Tylko nie mów nikomu skąd to masz, to musi pozostać tajemnicą tylko między nami i nie używaj nigdy gdy ktoś może widzieć.

over and out

going dark

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
On 12/11/2021 at 4:56 AM, Destroyer said:

to i tak nei ma co się do niej pchać na siłę i można poczekać jeszcze z pół roku czy cały

Wychodzi nowa co roku z reguly wiec jak poczekasz rok to i tak bedzie nowa, ktora ma cos zwalone 😄

BARDZO by mi sie przydala jedna rzecz - obojetnie jak skryptem czy nie skryptem... Renderowanie w Arnoldzie alpha pass do wybranego/wybranych obiektow. Jest to mozliwe? Raz ze wyglada na to, ze Maya nie ma w ogole AOV do alpha passu, co juz na wstepie cieszy. Nie pracuje w INDUSTRY
to nie wiem, moze nie potrzeba tego nikomu jak robia szesnastego Spidermana 😛... Zrobilem custom AOV ale jak mam scene gdzie jest na przyklad sciana a przed nia postac to zeby dostac alphe tej postaci musze kasowac sciane bo inaczej lapie alphe wszystkiego i mam bloba bialego... Na szczescie sceny sa lekkie ale renderowanie dwa razy (bo jednego AOV tez nie umiem wyrenderowac...) nie cieszy. Bede wdzieczny za pomoc - pewnie powinienem to wrzucic do innego dzialu ale na goraco wrzucam tutaj bo wlasnie to robie. Juz nie wiem czy to ja jestem niedorozwiniety jakos czy Maya (i tak, znam meme "why not both" 😛 ).

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności