Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

O kierwa ciekawe co będzie z tą technologią od weta co kupili bo 70% to nie w mąkę pierdnął prawie jak kryptowaluty 🙂

Edytowane przez Destroyer
Napisano
W dniu 22.06.2022 o 02:02, Destroyer napisał:

@Nezumi czasami i pół roku się czekało wersję pluginu do nowej wersji. Czego używasz z bonus toolsów? ja już od lat nawet nie instaluję 🙂

Mają fajny kreator dynamicznych łańcuchów kości, mi się często przydaje.
Dobry jest też nawet całkiem dopracowany Weight Editor z kolorowym podglądem wag.
No i Select N-th edge in loop.

 

  • Like 2
Napisano
25 minutes ago, ca mel said:

Mają fajny kreator dynamicznych łańcuchów kości, mi się często przydaje.
Dobry jest też nawet całkiem dopracowany Weight Editor z kolorowym podglądem wag.
No i Select N-th edge in loop.

 

Brzmi sensownie ale ja to już prawie nic nie riguję a i chyba miałem do tego inne skrypty swego czasu, zresztą do czego ja skryptów nie miałem 😄 

Select n-th edge nie jest już czasem gdzieś w majkę wbudowane? Nie chcę skłamać ale takie coś to chyba już nawet w houdinim standardowo siedzi jeśli mnie pamięć nie myli 🙂

  • Like 1
Napisano
8 godzin temu, Destroyer napisał:

Brzmi sensownie ale ja to już prawie nic nie riguję a i chyba miałem do tego inne skrypty swego czasu, zresztą do czego ja skryptów nie miałem 😄 

Select n-th edge nie jest już czasem gdzieś w majkę wbudowane? Nie chcę skłamać ale takie coś to chyba już nawet w houdinim standardowo siedzi jeśli mnie pamięć nie myli 🙂

>> ja to już prawie nic nie riguję
No to jak to tak?
Pamiętam, że swego czasu namiętnie to praktykowałeś.
Mam gdzieś jeszcze na dysku Twoje stare filmiki, zgrane kiedyś w folderze Fikołki, chyba sprzed 15 lat 😛

>> Select n-th edge nie jest już czasem gdzieś w majkę wbudowane?

No właśnie chyba nie 😆
Może w ostatnią, ale wciąż siedzę na 2020, bo w tych nowych rozwalili okienko graph editora do wprowadzania wartości numerycznych, od ponad roku nie mogę się doprosić Autodesku, żeby to naprawili.
I mocno to wkurza, spowalnia robotę, jak trzeba po parę razy zaznaczać liczby, żeby je zmienić.

>> houdinim standardowo siedzi
W hudzielcu tak, jest szukanie właściwie dowolnego patternu, gdzieś chyba w opcjach grup.
Czego tam w nim w sumie nie ma 🙂



Aaa, w Bonus Tools jest jeszcze przydatna rzecz - nazywanie file nodów zgodnie z nazwą pliku tekstury.
Przydaje się, jak nazbiera się sporo szaderów w projekcie.

No i jakieś proste polecenia do odwracania animacji po danej osi, czy time reverse - swego czasu sporo z tego korzystałem.

Ogólnie lekka przewaga BT nad innymi skryptami, po mojemu jest taka, że da się je wyciągnąć na shelf jak zwykłe polecenia z menu, albo zrobić sobie guzik na shelfie z kontekstowym dostępem do tych funkcji.

Łatwo też da się rozebrać te skrypty i zrobić sobie np. jeden automatyzujący pracę, przykładowo poprawiający nazwy tekstur, wyłączający domyślne filtry, ustawiający dokładne rotacje, działający zależnie od kontekstu.

Napisano
34 minutes ago, ca mel said:

>> ja to już prawie nic nie riguję
No to jak to tak?
Pamiętam, że swego czasu namiętnie to praktykowałeś.
Mam gdzieś jeszcze na dysku Twoje stare filmiki, zgrane kiedyś w folderze Fikołki, chyba sprzed 15 lat 😛

Haha no tak, za dzieciaka nauczałem a na starość sam bym się z nich uczył 😄 Kilka z nich kiedyś znalazłem i wrzuciłem na youtuba żeby zachować tę wartość historyczną 😛 Ale fakt, że w pracy rzadko było coś do rigowania a im mniej rigowałem tym więcej zapominałem i tym bardziej rigowania unikałem 🙂 Nie można robić wszystkiego.

--

Tak w hudym są paterny rozbudowane ale chyba nawet tak z ręki już można zaznaczać a nie tylko specjalistycznym nodem, loopem czy vexem 🙂

 

39 minutes ago, ca mel said:

nazywanie file nodów zgodnie z nazwą pliku tekstury.
Przydaje się, jak nazbiera się sporo szaderów w projekcie.

Do tego też mam jakiś stary skrypt :)w ogóle po przejściu na pythona 3 w nowych majka to część starych skryptów których autorzy je porzucili poszła do piachu i majka trochę się zubożyła przez to ale i tak od jakiegoś czasu starałem się upraszczać i nie polegać na zamkniętych skryptach tak bardzo, np po tym jak ludek od Slib suite bez słowa zwiną interes, zniknął ze wszystkich miejsc i kto nie ściągnął aktualizacji czy bibliotek kupionych materiałów to smuteczek 😕 

  • Like 1
Napisano
W dniu 14.07.2022 o 12:50, Destroyer napisał:

Nie można robić wszystkiego.

Przeglądam sobie te nowe Bonus Toolsy, i patrzę, że wrzucili Pro Sets 😆
To jest super świetna sprawa, szczególnie że da się to ładnie spiąć z MASHem.
Był to swego czasu plugin tylko dla Maya 2018, a teraz wrócił, miło.
Fajnie też, że dodany jest darmowy SpeedCut, chociaż tego nie miałem nigdy potrzeby używać.
 

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
13 hours ago, ca mel said:

Przeglądam sobie te nowe Bonus Toolsy, i patrzę, że wrzucili Pro Sets 😆
To jest super świetna sprawa, szczególnie że da się to ładnie spiąć z MASHem.
Był to swego czasu plugin tylko dla Maya 2018, a teraz wrócił, miło.
Fajnie też, że dodany jest darmowy SpeedCut, chociaż tego nie miałem nigdy potrzeby używać.
 

 

O oni to chyba sprzedawali po 10$. Swoją drogą to smutne jak tego masha zrobili tzn kupili, dodali i porzucili i tak działa jakby chciał a nie mógł. Tyle razy działa źle, lub miał problemy nawet przy prostych setupach z kilku nodów, że ja się bardzo zraziłem i mimo że wolą w mayi robić lookdev to jak coś trzeba zrobić w mashu to zawsze poważnie rozważam robić to w hudym szczególnie gdy ma być coś bardziej rozbudowane 🙂 I to nawet tak odrobinę bardziej bo w mashu to czasem nawet setup z 3 nodów raz działa a raz nie 🙂

btw jeśli serio masz te moje stare tutki to poszukaj na dysku bo ja bym je chętnie przygarnął i wrzucił na youtuba resztę do kompletu 😛 

 

Edytowane przez Destroyer
Napisano
6 godzin temu, Destroyer napisał:

Tyle razy działa źle, lub miał problemy nawet przy prostych setupach z kilku nodów

Bez kitu, już parę razy myślałem, że muszę robić coś źle, dopiero po czasie doczytałem, że inni też mają z nim kłopoty. Chyba tylko Autodesk potrafi robić takie zagrywki - kupić i spartolić produkt.
Może wrócą kiedyś do tego i poprawią, gdy zabraknie im pomysłów na psucie innych rzeczy 🙂
Sama idea jest fajna, zresztą MOPsy hudego chwilami do złudzenia przypominają mi MASH.

A tutki serio mam!
Wyślę Ci przez prywatną wiadomość, jak je odgrzebię 😆

 

  • Like 1
Napisano
3 minuty temu, ca mel napisał:

Może wrócą kiedyś do tego i poprawią, gdy zabraknie im pomysłów na psucie innych rzeczy

Raczej wątpie, teraz pracują nad tym Bifrost Graphem, wydany został 2019 i przez te 3 lata bardzo powoli go rozwijają, chociaż pierwsze wzmianki były już w 2013 xD

  • Like 2
Napisano (edytowane)
On 7/5/2022 at 7:51 PM, Skyrush said:

Ta, ciekawe jak będzie wyglądac praca koncepciarza za 2-3 lata 😛 Ogólnie spoko rzeczy z tego wyskakują ale mam wrażenie, że artyści robią sobie krzywde korzystając z takich wynalazków... Coraz więcej na instagramie "artystów" wrzucających obrazy generowane przez to ai, a jeszcze lepiej jak sprzedają je w formie nft,  lipa w uj.

Nie wiem... ciezki temat, dla mnie to takie puste zabijające kreatywnosc. A jeszcze okaże sie, że za 2 lata koncepciarz to bedzie osoba do wymyślania haseł do ai  😄 

a może sie myle i głupote gadam 🙂

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy
Napisano

Fakt trochę na łatwiznę, ale np jako bazę pod właściwy koncept art to chyba całkiem nieźle. Koniec dla artystów przyjedzie wtedy, jak technologia umożliwi przeniesienie wyobraźni bezpośrednio na ekran, ale jeszcze trochę czasu minie.

Napisano (edytowane)

i jeszcze taka luzna niedzielna rozkminka XD 

Czy ludzie w pewnym momencie nie stracą zdolności do wymyślania nowych rzeczy, jesli będa mogli generować tysiac pomysłów przez ai w kilka minut za pomocą krótkiego opisu 😄 

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy
Napisano

Mi się wydaje, że idąc mocno w SI zaczynamy stwarzać świat gdzie ludzie nie będą potrzebni... i tu raczej widzę problem. I nie myślę tu tylko o grafice.

A co do generacji prac przez SI to sądzę, że jak już to pociągnie i przyjmie się na dobre to zaobserwujemy podobny rozkwit (ale w dalszej przyszłości) ludzi którzy znowu zaczną tworzyć grafiki od podstaw. Coś jak dzisiejsi kowale... niby nikt już nie potrzebuje do życia miecza czy innego wykutego ręcznie metalu, ale jak trafi się kolo który wie co robi, to niezły chajsik może teraz z takiego zawodu wyciągnąć. Choc to trochę inny rodzaj pracy... no ale nie wiem, tak mi się półki co roi w głowie 🙂 

A co do ludzi co generują te instagramowe siano z SI to nie wiem, czym się tu chwalić? Jak działa algorytm? Czy co? Bo ani to ich praca, ani ich program. Jak to mam traktować? Że chłopisko umie wpisać tekst do boxa na stronie internetowej? 😄  Oczywiście mówię o tych ludkach co tylko i wyłącznie bez edycji coś takiego postują.
Co innego jak SI działa jako generator pomysłu na sam początek... choć myślę tak jak wy, że więcej szkody dla artysty to przyniesie niż pożytku na dłuższą metę. No ale pożyjemy zobaczymy 🙂 

Ciekaw też jestem czy doczekam się silnika renderującego wspomaganego przez SI, tak aby już nie klikać i nie przesuwać suwaczków aby efekt był foto realistyczny, tylko klik i już efekt instat.
Fakt że takie rozwiązanie musiało by albo mieć stałe i dość szybkie połączenie z Internetem lub trzeba by było dokupić sobie serwer z danymi do generowania obrazów, bo było nie było takie SI to pare petabajtów potrzebuje żeby mogło coś stworzyć/odtworzyć. 

 

Napisano (edytowane)
3 hours ago, ArnoldSzczesliwy said:

i jeszcze taka luzna niedzielna rozkminka XD 

Czy ludzie w pewnym momencie nie stracą zdolności do wymyślania nowych rzeczy, jesli będa mogli generować tysiac pomysłów przez ai w kilka minut za pomocą krótkiego opisu 😄 

Tysiac blizniaczo podobnych pomyslow z ktorych musidz odrzucic 999 bezsensownych blobow 😄 Ale tak, w przypadku gdyby udalo sie zrobic sensowne te generatory mysle ze byloby jak z telefonami komorkowymi. Kiedys czlowiek pamietal numery telefonow znajomych a odkad sa komoreczki to polegamy na nich z pamietaniem. Tu pewnie byloby podobnie z kreatywnoscia. I znowu placiloby sie ludziom ktorzy maja oryginalne pomysly a ci z generatorkami by odpadli. Juz dzis tak jest - kto dostanie robote gdzies jesli umie tylko i wylacznie uzywac generatorkow? Good luck jak wpiszesz sobie w CV znajomosc wylacznie posera, character creatora i metahumana bez Mayi, ZBrusha, Paintera...

 

SI.. Jak zwykle bedzie podjarka i wszystko ucichnie. Nam sie tak wydaje ze och jaki postep ludzkosc robi a tak na prawde to sa nasze urojenia o wielkosci. Mamy prymitywna wojne na Ukrainie a pewnie tez kilka innych o ktorych sie nie mowi tyle, ludzie dalej sa prymitywni jak byli tylko latwiej im sie mordowac. A co do lzejszego tematu grafiki - ja sie zastanawiam dokad zmierzaja karty grafiki bo to jest juz paranoja z tymi klocamu pozerajacymi enegrie. W koncu nowe grafiki to bedzie osobny komp obok i bedzie zzeral tyle energii, ze wysoka cena przestanie byc problemem wobec faktu, ze nas nie bedzie stac na uzywanie ich 😄 Jezeli nie wymysla czegos nowego to gonimy ostatkiem sil z grafika... O ile jeszcze wieksze karty mozna zrobic? O ile wiecej energii moga zjadac zeby nam ludzik na ekranie skakal plynnie z teksturka 8k? Na ile generacji starczy zeby stalo sie jasne ze nie wiemy co dalej? Bardziej mnie ciekawi z tej strony, jaki jest plan na wiele lat do przodu jak chodzi o gpu i czy w ogole jest jakis... SI... Meh, dalej bedzie koszmarki renderowac wszystko na jedno kopyto.

O przenoszenie wyobrazni na ekran tez bym sie nie martwil. Nasze pomysly wydaja sie nam czesto bardzo jasne ale jak sie tak zastanowisz to dopiero w procesie tworzenia sie krystalizuja. Stad "happy accidents". Nie istnialyby gdybysmy mieli krystalicznie czyste pomysly i tylko przenosili je na kartke/ekran. Jak robie cokolwiek to nie wiem jak bedzie final wygladal - poniekad sam sie dowiaduje jak juz final powstanie. Pomysl to rzecz pierwsza ale daleka droga od pomyslu do finalnej grafy. Jakby przeniesc nasze pomysly bezposrednio na ekran to mniej wiecej bylyby takie blobsy jak SI juz wypuszcza 😄

Przy okazji - zlapalem Covida. Nie polecam, 1/10. Noscie te zas...ne maseczki jesli nie chcecie przezywac koszmarnego bolu i goraczki. Ja nosilem i i tak mam, ale na prawde warto zminimalizowac szanse. Jesli bede tak sie dzis znowu czul jak poprzedniej nocy to chyba sie rozplacze. Koszmar.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Napisano (edytowane)
4 hours ago, ca mel said:

Bez kitu, już parę razy myślałem, że muszę robić coś źle, dopiero po czasie doczytałem, że inni też mają z nim kłopoty. Chyba tylko Autodesk potrafi robić takie zagrywki - kupić i spartolić produkt.
Może wrócą kiedyś do tego i poprawią, gdy zabraknie im pomysłów na psucie innych rzeczy 🙂
Sama idea jest fajna, zresztą MOPsy hudego chwilami do złudzenia przypominają mi MASH.

No niestety masa rzeczy nie działa, albo działa jak mu się zachce, Otwierasz scenę i inaczej się zachowuje bo ta, otwierasz ponownie i już jest ok?! czary 🙂 Zmienisz ustawienia projektu np z dag na paraler to mash może zupełnie inaczej się zachowywać, magia 🙂 Ile to razy coś wymykało się logice i powinno działać a nie działało, wywalałem te kilka nodów robiłem od nowa identycznie i działa. Production ready tak, że za każdym razem się zastanawiam czy warto się w to pakować 🙂 

Tka MOPs to trochetaki mash ale w hudym to jest ten komfort, że tam wszystko widzisz co i jak jest ze sobą połączone, mozęsz odblokować dowlony node i zobaczyć jego bebechy i coś pozmieniasz jak wiesz jak, w majce to czarna skrzynka, nie działa i nikt nie wie dlaczego i nic z tym nie zrobisz 🙂 Ile to razy miałem tak, że w mashu coś zaczynam robić i tak jestem w 85-90% tego co chcę i nie mogę tego pchnąć dalej bo nie ma czym i jak a w hudym to jeśli oczywiście wiesz jak to można ugryźc to możesz sobie wszystko wyciągnąć, konwertować, zmieniać i bóg wie co tam jeszcze robić i te ostatnie kilak procent można zawsze domęczyć 🙂

I też bym nie liczył że masha cokolwiek będą rozwijali, tam jest chyba już tak nawalone kodu bez ładu i składu, tak że raz działa a raz nie, że zatrudnieni stażyści sobie z tym nie poradzą i lepiej zmieniać ikonki czy kolor siatki w viewporcie 🙂

3 hours ago, Skyrush said:

Raczej wątpie, teraz pracują nad tym Bifrost Graphem, wydany został 2019 i przez te 3 lata bardzo powoli go rozwijają, chociaż pierwsze wzmianki były już w 2013 xD

A no tak ten magiczny bifrost, nadzieja autodesku na zdominowanie vfx industry 🙂 kupili naida, zabili, dodawali go majki ze 3 lata, pierwszy biforst to ciecze a potem też pod nazwą bifrost, bardzo logicznie, już wizualne programowanie 🙂 Pierwsze wersje to był żart i strasznie sięzraziłem gdy nawet w oficjalnych tutorailach gdzie zmieniał chłop kolor sześcianu to mówił, że są problemy z updatem w viewporcie i trzeba resetować/ odświeżać żeby zobaczyć efekt, doskonała interakcja na mairę 21 wieku i industry standard 🙂 
Albo najprostsza rzecz wrzucasz kulę czy innego pączka i chcesz przekonwertować na chmurkę to biforst mielił jakby nie wiadomo co robił i często się wysypywał, i były głosy fanbojów że to za mało ramu czy czego tam tylko, że ja miałem 128Gb i jakoś nie pomogło a ludzie na laptopach z 16Gb ramu w hudym takie rzeczy robili bez zająknięcia 🙂 Podobne kwiatki widziałem w tutorailach na youtubie i też był taki zawód z ich strony, że tam niby coś robi ale tak wolno, słabo, żle że szkoda życia z tym walczyć jak będzie w takiej postaci.

Albo ostatnio naprawiony remesher który trochę w końcu działa jak narzędzie z tej dekady a wcześniej to trzeba było traingualizować a potem remeshować i czekać jak na ponowne nadejście Chystusa 🙂 

 

A jak już wspominamy co pokazywali to w 2015 pokazywali sculptowanie z dynamiczną zmianą topologi, snapowaniem siatki do krzywych i jakieś fajne patenty, Już była radość że będzie cały mudbox i więcej bezpośrednio w mayi i jak zwykle kupa i rozczarowanie 🙂 No to darmowy bledner ma bardziej wszystko w jendym, scuplting, malowanie tekstur, fajny viewport, teraz nawet na realtimowym compoitingiem pracują a w mayi ostatni raz nad viewportem się pochylili z 5-7 lat temu a malowanie tekstur to tylko artisanem ledwo zupdatowanym chyba od wersji 1.0 🙂 

Ale co zrobić albo zmienić/  soft albo dalej dzielnie dźwigać też krzyż zwany majką 😛 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 3
Napisano (edytowane)

Nad viewportem 3.0 pracuja w Autodesce od dawna tylko ze wszystkie softy Autodesku uzywaja tego samego viewportu. Wiec musza jednak sie napracowac zeby zrobic cos co dziala w maxie, mayi, cadach itd. Nie maja komfortu jaki ma Blender - ze moga wydac na wpol dzialajace (pozniej sie dopracuje. moze.)cos ale nie wazne bo jest za darmo a ludzie i tak sie pos....ja ze szczescia. Juz kilka lat to mecza - tutaj demko z Maxa a pozniej z Mayi

https://streamable.com/at586j

Do Mayi jest zajebisty plugin do viewportu realtimowego - az dziw ze nie jest bardziej popularny. Fajnie by bylo jakby ZLY Autodesk korporacyjny wykupil go i dodal do Mayi:

https://cgelementary.gumroad.com/l/xraymaya

Co do reszty - szczerze - co Cie powstrzymuje przesiasc sie? Houdiniego znasz i masz - rob w Houdinim. Blender jest super duper zajebisty i ZA DARMO!!! - rob w Blenderze. Osobiscie nie mam z Mashem problemow ale robie nim mega proste rzeczy typu schody, dachowki - glownie do rozmieszczenia rzeczy w scenie. Wierze ze masz problemy. Rob w czyms innym. Nie ma sensu sie katowac. Ostatnio nawet pojawil sie nieoficjalny plugin do Blendera umozliwiajacy render w Arnoldzie wiec w koncu bedzie mozna cos fajnego wypuscic z Blendera 😛 

https://blenderartists.org/t/arnold-for-blender-btoa-0-4-5/1390387

Prawie, bo jak to z Blenderem bywa tez to jest niedorobione, ale juz wkrotce... 🥱

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)
4 hours ago, Nezumi said:

Nad viewportem 3.0 pracuja w Autodesce od dawna tylko ze wszystkie softy Autodesku uzywaja tego samego viewportu. Wiec musza jednak sie napracowac zeby zrobic cos co dziala w maxie, mayi, cadach itd. Nie maja komfortu jaki ma Blender - ze moga wydac na wpol dzialajace (pozniej sie dopracuje. moze.)cos ale nie wazne bo jest za darmo a ludzie i tak sie pos....ja ze szczescia. Juz kilka lat to mecza - tutaj demko z Maxa a pozniej z Mayi

https://streamable.com/at586j

Do Mayi jest zajebisty plugin do viewportu realtimowego - az dziw ze nie jest bardziej popularny. Fajnie by bylo jakby ZLY Autodesk korporacyjny wykupil go i dodal do Mayi:

https://cgelementary.gumroad.com/l/xraymaya

To wygląda jak zwykły rendering w oknie viewportu, chyab większośc renderów ma już takie opcje wbudowane 🙂

A co do wymiany technologii między produktami autodesku to już było masa wypowiedzi ludzi co wiedzą coś więcej i teamy poszczególnych softów praktycznie ze sobą nie rozmawiają 🙂 jest fajny remesher w 3dsmax i mógłby być w mayi? ale nie będzie chyba, że sobie sami taki napiszą 🙂 

Bifrost miał być też przeportowany pod 3ds maxa ale podobno projekt został bezterminowo zawieszony. O projekcie Exaclibur gdzie mieli przepisać maxa na nowo z nową wydajną i elastyczną architekturą też cos ucichło 🙂 Majkowy nFramework co miał być pełnym systemem gdzie wszystko gada ze wszystkim też się skończył na ncloth, biednym nhairs i nparticles, jeśli mnie pamięć nie myli to też był jakisplan żeby coś podbnego przepisać czy przesortować do maxa? 

A z tym pluginem Xray to jest ten problem, ze jest to plugin i dzisiaj jest jutro może nie być, a z kolei jak autodesk kupi to dzisiaj jest aktualizacja bo musi się sprzedawać i na siebie zarabiać a jutro już jej najpewniej nie będzie bo jest w pakiecie wszelakiej szczęśliwości i subskrypcji 🙂

Używasz tego Xraya? Na prezentacjach to najczęściej jest jeden obiekt, czy oświetlenie studyjne albo malutki wycinek pokoju, tka jakby przy czymś większym już się miał dławić i nie ma przykładu czegoś bardziej rozbudowanego. Redshift RT wygląda podobnie i jest w pakiecie z rendererem a działa tak se ale jest 😛 

 

Ciekawi mnie czy bifrost dołączy do cmentarzyska wszystkiego innego w mayi bo i tak rodzi się w ogromnych bólach i w końcu ktoś powie, że to się nie opłaca i wyciągnie wtyczkę. Alternatywną byłoby skorzystanie z sytuacji unity3d które straciło 70% wartości na giełdzie i po prostu je wykupić i mieć silnik do gier i całą technologię od Weta którą kupili 🙂 Bo autodesk miał swój silnik Stingray, grałem nawet w Vermintide na nim i działał całkiem spoko ale też został ubity po zaledwie 3 latach od premiery. W majce nadal są pozostałości po tym wynalazku jak stingray shader i edytor shaderFX które od zawsze źle się wyświetla gdy maja ma ustawione inne skalowanie ui niż standardowe ale tego już raczej nie będą poprawiać jak zresztą niemal wszystkiego innego co uznali za "dobre wystarczająco" 😛 

Hudy też ma swoje bolączi i czasami naprawde poważne ale co by nie mówić to spośród wszystkich softów od lat to chyba tylko hudy siębroni jeśli chodzi o jakość i updató i każda wersja sprawia wrażenie że im się jeszcze chce a inne softy od małych i wyspecjalizowanych jak topogun czy silo z updatem raz na 10-15 lat, przez marveousa na maykach i 3dsmaxach, photoshopach i after effectsach kończąc to najczęściej takie se te updaty są 🙂  Davinic resolve chyba jeszcze ma całkiem niezłę updaty choć też pod wieloma względami jest trochę toporny i irytujący ale za to renderuje jak rakieta w porównaniu do aftera ale z kolei rozbudowany motion desing w nim robić to sobie nie wyobrażam 🙂

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Napisano

Ten Excalibur to mi zawsze wygladal na tajny projekt Autodesku, ktory zrodzil sie na forach internetowych 🙂 Autodesk pokazal co prawda takie duperele jak to:

https://vizworld.com/2010/02/autodesk-project-excalibur-xbr-technology-preview/

a ludzie na forach dorobili sobie sami mitologie o przepisywaniu maxa. Takie przepisywanie nie ma zadnego sensu przeciez. Jak piszesz cos od nowa to spotkasz sie z cala gora problemow. Program o takim stopniu skomplikowania wymagalby wielu lat "przepisywania". Po nic. Nie wiem dlaczego ludziom sie wydaje ze napisane na nowo byloby lepsze. Skoro teraz narzekaja na bugi w patchach - wyobraz sobie bugi w maxie napisanym od zera, problemy z kompatybilnoscia... To by byla masakra.

To z mudboxem w Mayi widzialem tez dawno temu. Spoko wygladalo. Wydaje mi sie ze Autodesk po prostu uznal, ze nie ma sensu pakowac wszystkiego w jeden soft bo i tak nie bedzie to lepsze od ZBrusha, malowanie od paintera itd. Z reszta cholera wie co sobie mysleli bo samego Mudboxa tez nie rozwijaja a mega szkoda.

Co do updatow to Silo ostatnio co chwile ma jakis 😄 , Topogun jest pisany przez jednego kolesia wiec sie nie dziwie ze to trwa. Davinci jest git - uzywam nawet dosc czesto. After Effects to porazka w porownaniu. Przy masce automatycznej super duper AI sie mi wywalal za kazdym razem... Przy mega prostej robocie. No Hudego nie znam. Mnie nie zalezy na tym, zeby byl zajebisty update ale na tym, zeby to co jest dobrze dzialalo.

Wiesz, cale to narzekanie na Autodesk daje dokladnie tyle samo co hura-optymizm co do przyszlosci Blendera - nic z tego nie wynika. Blender od lat ma zajebiste updaty i wciaz jest gorszy od Mayi. Maya od lat ma zylion problemow i wciaz jest wiodacym softem. Od lat ludzie przewiduja rychly koniec dominacji Mayi i jak zobacze to uwierze. Koniec koncow mamy konkretne softy o konretnych mozliwosciach, tu i teraz i zeby zrobic robote musimy z nich korzystac. Kazdy ma jakies slabosci, kazdy ma dobre strony.

Spadam bo covid mi glowe rozrywa... Sorki jak cos bez sensu pisze 😄

Napisano

http://www.cgchannel.com/2022/07/the-zbrush-to-keyshot-bridge-is-now-free/

Zaczęło się:

Cytat

There is good news and bad news for ZBrush users hoping to render their sculpts with KeyShot.

The ZBrush to KeyShot Bridge, which connected the sculpting software to the renderer, is now free, but KeyShot for ZBrush, the low-cost edition of the renderer, has been discontinued.

Artists looking for new licenses of KeyShot to use with ZBrush, or existing users looking to upgrade to a newer version, will now need to take out a KeyShot Pro subscription, which have a base price of $1,188/year.

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, triget napisał:

Ostatno na TT kolo stwierdził ze konczy z CG bo sie wypalil i w ogole maxon zly a zmotywowal to screenem z kosztem miesiecznej subskrypcji.. takze ten.. 

A fajne te charactery robil.

 

Ogolnie te zmiany trochę bola ale ludzie i tak podchodza do wszystkiego zbyt osobiscie. To jak odgrazanie sie tworcom gier za to ze design postaci sie nie podoba lub nie podoba sie jakis inny wybór podjęty przez twórcę  niz by chcieli. 

Edytowane przez michalo
  • kekw 1
Napisano

Czy to oznaczać może że Keyshot odpadnie?  Skoro bridge idzie za darmo to znaczy że nie będą go już rozwijać. Szkoda, dla mnie osoby która 100 procent czasu spędza robiąc sculpty to była idealna opcja na szybkie i ładne rendzenie. Bez babrania się w optymalizację. Jeśli oni tego zaniechają to naprawdę wielka szkoda, bo świetnie to działa. 

Community ZBrusha jest specyficzne. Pixologic bardzo dobrze traktował artystów i to było fajne. Kiedyś to musiało się skończyć. Ja też już powoli rzygam tym wszystkim. Zbudziłem się w świecie w którym rośnie las bilboardów. Wszyscy skończymy jak szczury w mulitkorporacyjnych molochach. Jak ktoś ma odwagę to będzie podążał własnymi ścieżkami.

Napisano

Keyshota uzywaja tylko koncept artysci 3d chyba 🙂 wlasnie ze wzgledu na bridga, mysle ze to uklon w ich strone. I nie ma wiekszego znaczenia czy bedzie rozwijany czy nie. 

Keyshot kosztuje bardzo duzo kasy + coroczne updaty praktycznie za kase nowego softu, dlatego nigdy po niego nie siegnalem 🙂 Poza tym slabe efekty renderowania, wszystko musisz skladac w szopie zeby uzyskac jakikolwiek spoko efekt 🙂 

 

Imo zb + marmo lepsze, ale wiecej czasu tracisz na przerzucaniu modelu i jego przygotowaniu 🙂 ale wiadomo, jak juz zrobisz cos kilka razy to powoli sie ten czas skraca 🙂

Napisano

Kiedys sie podjaralem keyshotem bo szybko renderowal na prawde ciezkie siaty. Ale wlasnie efekt mnie nie zadowalal nigdy. Jakis taki strerylny/ostry/plastikowy... Nigdy mi nie podszedl no a kosmiczna cena przy tym...

No, ale rozumiem, ze jak ktos uzywal to slaba sytuacja.

Osobiscie martwie sie zeby najblizszy update Zetki to nie byla wylacznie "integracja z C4D i Redshiftem" bo mam to mowiac delikatnie w pompce i czekam na updaty rzeczy w samej zetce.

Napisano
6 minut temu, Nezumi napisał:

Kiedys sie podjaralem keyshotem bo szybko renderowal na prawde ciezkie siaty. Ale wlasnie efekt mnie nie zadowalal nigdy. Jakis taki strerylny/ostry/plastikowy... Nigdy mi nie podszedl no a kosmiczna cena przy tym...

No, ale rozumiem, ze jak ktos uzywal to slaba sytuacja.

Osobiscie martwie sie zeby najblizszy update Zetki to nie byla wylacznie "integracja z C4D i Redshiftem" bo mam to mowiac delikatnie w pompce i czekam na updaty rzeczy w samej zetce.

Przypuszczam że właśnie nad integracją teraz pracują. To jest na pewno teraz główne założenie Maxona, zintegrować ZBrusha z Redshiftem i C4d 🙂 Idiotyczna sytuacja. Większość artystów która tłucze modele na ZBrush robi je pod zupełnie inne ekosystemy. Ten C4d to jest kula u nogi, to będzie dodatkowy niepotrzebny koszt dla wielu artystów. 

  • Like 1
Napisano
15 minut temu, gryzon napisał:

Ja używałem tej tańszej wersji HD, jak do rendzenia szaraków to świetnie się to spisywało. 

i wydawales 6k zl zeby renderowac szaraki? 😄

Napisano (edytowane)

To ze nad tym pracuja to pewnik. Oby to nie byla jedyna rzecz nad jaka pracuja... Bo juz mieli ta jedna prezentacje ZBrusha NIBY a pokazywali niemal wylacznie cineme 4D i biedny Paul sie gimnastykowal tam 😉  Az powstal #freepaul 😄

@KLICEKnie no przeciez byla ta tania wersja ktora dzialala wylacznie z ZB. Nie pamietam ile kosztowala, chyba ze dwa Frankliny

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)

@KLICEK200 dolców raz zapłaciłem za HD i używam do dziś. Z tego co pamiętam to HD rozwinąłem do Pro ale to jest ta tania wersja dla ZBrush. I właśnie tą tanią wersję przestali kontynować. Teraz chcąc mieć Keyshota musisz zapłacić kupę kasy. 

Edytowane przez gryzon
  • Like 2
Napisano

Póki co ta tania wersja ZBrushowa Keyshot Pro działa u mnie, ale znając życie jak coś się zmieni, np. komputer to pewnie nie przeniosą mi licencji. Kupno tej nie Zbrushowej pełnej $1,188 na rok to jest chora kasa jak za taki soft, na pewno bym tego nie kupił 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Wlasnie zostalem time'out-niety na czacie Maxona za to ze skrytykowalem (zaznaczmy ze nie chamsko) jakosc ich prezentacji. A ta byla no... taka jak na zalaczonym screenie. Plakac mi sie chcialo - wygladalo jak dla przedszkolakow to wszystko. Jeszcze ludzie na czacie twierdzacy ze C4D jest wszedzie uzywana wnajwiekszych produkcjach i pan moderator nie pozwalajacy mi odpowiedziec... Kurna smutne to bylo.
A dodatkowo jak zobaczylem Paula Gaboury na kilku ostatnich prezentacjach - mozliwe ze facet ma jakies prywatne problemy a moze to ja projektuje sobie cos ale wyglada jakby byl cieniem samego siebie - ledwo goscia poznalem... Kazdy jego stream zawsze byl pelen energii, facet krzyczal, zartowal. Teraz... Nic nie zostalo z tego. Nie ma juz tej pasji, nie ma "Lisa needs braces moment!", nie ma "Look at here!" (kto ogladal jego streamy wie o co chodzi. Zostalo chyba tylko wypelnienie powinnosci... Sami ocencie:

Wszystko to plus covid sprawia ze jestem mega przygnebiony i jakos nie patrze z nadzieja na przyszlosc zetki pod skrzydlami maxona. Obym sie mylil, ale resztki optymizmu umieraja jak widze to wszystko.

MaxonZB.jpg

Edytowane przez Nezumi
  • Sad 1
  • Confused 1
Napisano (edytowane)

Spoko Nezumi, nie panikuj. Zawsze będzie blender czekał 🙂 Za dziesięć lat będzie miał zajebisty sculpt. Chyba, że Elon Musk ogłosi, że kupuje Tona.

Edytowane przez alex3d
  • kekw 4
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Nie mam sily na panike. Jedynie pograzam sie w czarnych myslach a Ty mnie dobijasz tym swoim "B-word" 😉

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi Mogło być gorzej!

1. Przynajmniej miałeś przywilej oglądania prezentacji zorganizowanej przez Poważną Firmę (tm), a nie bandę amatorów/komunistów ze środowiska FOSS

2. Przynajmniej kazał Ci zamilknąć Przedstawiciel Industry Standard, a nie jakiś fanatyk toksycznej komjunity słowa na "B"

3. Przynajmniej pozwolili Ci nacieszyć oczy poważnym cudem techniki, wielkim robotem a nie jakąś głupią mangową laleczką

😜

  • kekw 2
  • Haha 3
Napisano
15 godzin temu, Nezumi napisał:

 Kazdy jego stream zawsze byl pelen energii, facet krzyczal, zartowal. Teraz... Nic nie zostalo z tego. Nie ma juz tej pasji, nie ma "Lisa needs braces moment!", nie ma "Look at here!" (kto ogladal jego streamy wie o co chodzi. Zostalo chyba tylko wypelnienie powinnosci... Sami ocencie:

Naprawdę wygląda to tak jak napisałeś. Wielka szkoda, bo uwielbiałem ten zabawny klimat który Paul wprowadzał do swoich filmów. Jeśli to już nie wróci to wielka szkoda... 

  • Sad 1
Napisano (edytowane)
7 hours ago, EthicallyChallenged said:

Mogło być gorzej!

Z B-wordem tu to jest tak, ze kloca sie dorosli a tu podchodzi dzieciak i na sile sie stara zwrocic na siebie uwage, ale nikogo nie obchodzi co tam smarkacz smedzi znowu. Go to your room B-word, its not about you 😄

Edytowane przez Nezumi
Napisano

A jak to jest? Dostałem maila z promka na upgrade licencji wieczystej  na roczną.. to byla jakas nowa wersja ze chca zebym placil?

I co to za upgrade...

 

Hipotetycznie (bo mnie jeszcze nie pojeba...oo) jak wezme licencje na rok to strace dostep do tej wersji co mam teraz? 

Napisano (edytowane)

Poka maila, ja nic nie dostalem 😕 "Upgrade" wieczystej na roczna brzmi zabawnie 🙂  Ja bym na razie nie pchal sie w zadne zmiany. Przynajmniej trzeba zobaczyc jaki tam update szykuja i zastanowic sie po tym jak sie ukaze. Na razie nie slyszalem nic o updacie zetki.

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

Ale to nie jest zeby ponarzekac, tylko konkretne pytanie. Czy korzystajac z tej oferty tracisz perpetual czy tez masz go nadal na stara wersje a dodatkowo masz ta nowa i updaty przez rok?

Napisano (edytowane)

Załóżmy hipotetycznie że zrobią super pomost i transfer do C4d. Każdy ZBrushowiec jednym kliknięciem tak jak dla Keyshot przenosi modele i może momentalnie oświetlać i rendzić. Jeśli będzie opcja RedShift for ZBrush i będzie to kosztować 200$ dla wersji HD i rozwinięcie do Pro za kolejne 200$, to ja to jeszcze zrozumiem i chętnie skorzystam jeśli będzie działać to tak szybko jak Keyshot. 

Natomiast jeśli ja mam kupić Maxon One by z tego korzystać, czyli ponad 500 stów miesięcznie w trybie rocznym lub 800stow jeśli chce na wybrany czas, za kilka softów których nawet nie wykorzystam... to oni chyba na łeb upadli. Totalny kretynizm. Powinni usiąść i odrobić lekcje i pokumać skąd wziął się cały community ZBrusha. Ta cała społeczność która urosła i ten kult ZBrusha błyskawicznie stopnieje. Już nie będzie tylu zapaleńców i hobbystów, nie będzie już tych garażowych artystów, pozostaną tylko koropo tryby, taśmy, pipeliney i wyścig po więcej i więcej i szybciej. Denerwująca jest ta mnie ta krótkowzroczność Pixolatora. Nie wiem dlaczego on nam to uczynił. 

To jak będzie wyglądała opcja użytkowników takich najstarszych którzy mają np. full wersje wieczyste? Wszystkich tych ludzi przerzucą finalnie na suby? Zagonią nas jak króliki do klatek.... za parę miesięcy powiedzę: "Witamy w rodzinie MAXONA!!! Już niedługo wieczyste licencje kończą wsparcie!  JEDNAKŻE możesz kontynuować kupując Maxon ŁAN i stając się częścią naszej wielkiej rodziny!" 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
Napisano

To z subami to nieuniknione. Osobiscie nie mam nic przeciwko dopoki ceny sa sensowne. Ot koszt uzyskania przychodu. Ale ceny Maxona nie sa przystepne i z tym mam problem 😄 Byle nie rozpierniczyli ZBrusha i nie zmodernizowali go tak zeby mial "bardziej przyjazne UI" a bedzie jakos tam ok. Na razie tylko gadaja o kasce i subach a nic o nowym updacie jakims. A tylko to mnie interesuje. I chodzi mi o update zetki nie o update "integracji" z ta zas...na cinema.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności