Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pobawiłem siętrochę i malowanie jest taki trochę podstawowe, bardziej zeby podmalować maski niż żeby zrobić artystyczną teskturę hand made, tutaj nadal wydaje mi się, że 3dcoat ma najfajneiszy feeling ale dawno za painterem nie siedziałem więc mogło się i tam poprawić 🙂

Za dużo opcji brusha nie ma

5skDRDx.png

-edit- dobra jest lepiej niż myślałem tylko po protu nie umiem i nie wiem co jest do czego 😛

MUCIg3y.png

j6ih6kA.png

SrLNNow.png

 

Ale czyżby tak samo jak painter nagrywał pociągnięcia pędzla i w razie czego mógł to przełożyć na wyższą rozdziałkę przy eksporcie? zgapili to rozwiązanie? 😛

kQ3KXag.png

 

 

9aFq9Of.png

Na pewno quixcel mixer który już chyba definitywnie wyciągnął kopyta może oddać pałeczkę w darmowych alternatywach do teksturowania 🙂

No i wychodzi na to, że to wczesny dostęp więc może być wyboiście ale Allegorithmic to istniał od 2003 roku więc miał trochę więcej czasu żeby coś tam uklepać a po drodze wchodziły udimy, ptexy, pbr i inne cuda a tutaj chłopaki wchodzą trochę na gotowe 🙂 i nie mają bagażu kodu sprzed 15 lat czy koniecznej kompatybilności wstecznej która może być kolosalną kulą u nogi jak np w zbrushu który powstał na długiej przerwie z kanapką w ręku jako zabawka i eksperyment ale jakoś tak się to potoczyło, że w 2022 trzeba było dodać foldery i to wymagało tytanicznje pracy żeby zrobić na max 30% tak jak nam Otyły Pan przykazał 😄

6FkBCLx.png

Edytowane przez Destroyer
  • Thanks 1
Napisano

@Destroyer Dzięki za info. Jest ściągane 😄
Jak coś to do tej pory można kupić Substance oba na steamie, na zawsze, ale bez żadnych bonusów (goły soft) i z tego co kojarzę wsparcie przez rok. Ja tam kupiłem bo lubię mieć coś na własność, ale nie używam bo totalnie mi nie siadł 😄
@Nezumi myślę, że z tymi prackami to problem jakości można rozpatrywać nieco dwojako... Totalne wymioty zaczynały już dość dawno temu i nie będą przeskakiwać na blendera, zwłaszcza, że realnie jest gorszy niż dedykowany do konkretnych rzeczy soft...ale śmiem twierdzić, że gdyby umieli w blendera to zrobili by coś podobnego 🙂 Ot przykładem Chris Jones i ta jego buźka. 
Zgodzę się również, że w blenderowym światku giga karierę robią rendery/sculpty/obrazeczki, które są na przeciętnym poziomie i bardzo często wkracza w to wszystko oszołomstwo... Wspomniane przez Ciebie klasyczne "zara blender będzie najlepszy" itp widzę praktycznie codziennie na grupkach facebookowych i ludzie wręcz wyklinają jeśli ktoś ma inne poglądy. No i jeszcze jutuberowe klikowe kuhwy "THIS FEATURE WILL CHANGE EVERYTHING".
Sam osobiście (mimo, że często sobie żartuję na ten temat) podchodzę w miarę możliwości w 100% pragmatycznie- wiem, że akurat w moim przypadku zmiana softu absolutnie nic nie zmieni (zarówno jeśli chodzi o okazjonalny sculpt jak i modelowanie, teksturowanie czy render) więc korzystam ile się da 😄 

  • Like 1
Napisano

@Destroyer 
SrLNNow.png
Uważaj zaraz będą dzwonić że chcą kupić od ciebie obrazek do NFT 😉 Ja poniżej 12k bym nie schodził. No ale co artysta to inny cennik 😄 

A tak serio to fajnie że coś rośnie po za Painterem i Designerem. Choć jakoś tak UI jakoś do mnie nie przemawia - ale to może kwestia dobrania innych leków 😉
Nie jestem fanem Adoba i jego wiary w system subskrypcyjny 🙂 Na szczęście zrobiłem jak @RaVirr i kupiłem Substance-y na Steamie. Choć jak by na to popatrzeć licencja na własność również i tam nie istnieje. No ale przynajmniej nie trzeba płacić abonamentów NARAZIE xD (patrz Game Pass - A Gebe już dyszy 😄

No i chętnie potestuje jak za darmo 🙂 poszczekamy zobaczymy co z ego będzie 🙂 

  • Haha 1
Napisano

Blender ma swój marketing taki jaki ma... robią hajp, bo co mają robić? Wygląda na to, że to działa. I dobrze moim zdaniem. Jak traktujesz to tak samo jak mowę trawę speców od marketingu autobiurka, wychodzi na to samo... masz to gdzieś. Dobierasz sobie narzędzie do potrzeb i możliwości. Dla mnie na ten moment serio blender do wszystkiego styka, ma swoje quirks jak każdy soft i tyle, ale w wielu przypadkach daje bardzo fajne efekty vide chociażby te 10 letnie filmiki Chrisa Jonesa.

Ale trzeba być wyrozumiałym dla @Nezumi. Ja niedawno wróciłem na forum. Ale jak znikałem parę ładnych lat temu... to pamiętam jak biedny szczur się nad blenderem spuszczał... a po latach patrzę i oczom nie wierzę... tam się coś musiało po drodze wydarzyć grubszego, ale nie warto cisnąć gryzonia, bo to może były jakieś porachunki kartelowe... ten hiszpański Pablo ma jakiś taki akcent rodem z obszaru Sinaloa, więc lepiej być rozważnym 😜

A bawił się ktoś blenderem do materiałów, czyli już niedługo substance killer, zaraz będzie "industry standard" itd.: Material Makerem? -> https://www.materialmaker.org/

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Skoro jesteśmy przy temacie wymiany softów. 

Bo kończy mi się chmurka w tym miesiącu. Już był informacyjny e-mail na początku roku o rosnącej cenie za nią. Postanowiłem się oderwać od CC z powodów oszczędnościowych. Używałem tak naprawdę tylko 4 softów i myślę nad migracją do innych. 

  • Photoshop - Affinity
  • Premiere - Davinici Resolve,
  • After Effects - Fusion,
  • Lightroom Classic - ? 
  • Adobe Acrobat - ? (edycja dokumentów, podipsy itd) 

    Kumpel mnie pytał jeszcze o zamiennik do tego
     
  • Dreamweaver - ?

    Czy macie może jakieś pomysły do tych rzeczy które chciałem wybrać na zamianę i tych których nie znalazłem jeszcze. Może moglibyście coś zaproponować. Dzięki z góry. 
Edytowane przez gryzon
Napisano (edytowane)

@gryzon jeśli chodzi o lightrooma to ja używałem darktable, darmo więc sprawdź czy będzie wystarczający 🙂 Sam korzystałem bardzo okazjonalnie, nie dam pełnej recenzji, ale w czasie korzystania nie miałem ani jednego problemu/wyjebki.

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Napisano (edytowane)

@RaVirr racja zapomniałem o stemowej wersji 🙂 Sam od dłuższego czasu nie uzywam bo nie potrzebuję ale czasem te gotowe assety co mają w bibliotece to by sięprzydały ale mając ten podstawowy pakiet bez stagera i modelera nie można ściągać modeli 3d a te dwa dodatkowe softy potrzebne mi są zupełnie do niczego 😕 szkoda bo nazbierałem już prawie pół tysiąca kredytów i na modele by czasem trochę poszło a tak to nie mogę z tego skorzystać a w opisach pakietów nie ma nigdzie nic rozgraniczone czy możesz ściągać assety 3d czy nie, złodzieje oszukali mnie!

ri7OEUm.png

NJUNssE.png

GxdtZZR.png

Mógłbym co najwyżej na miesiąc przeskoczyć na wyższy pakiet, pododawać co lepsze modele do konta i wrócić na ten niższy 😛 ale takie gimnastyki są trochę bez sensu bo trzeb przewidywać czy czegoś bym kiedyś nie potrzebował a nie brać jak mi potrzebne tu i teraz, bez sensu ten adobi to uczynił 😕

dobra widzę że w opisach jest ta informacja ale w tabelkach i podsumowaniach nie ma 😕

@Mortom dobry pomysł 12k brzmi rozsądnie 😄

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Sad 1
Napisano (edytowane)

@Skyrush (a troche tez @RaVirr 😉 )
No tak... Makao. Pozamiatane po prostu. Bo jeden Chris Jones zrobil rok temu jedna rzecz podobna do tego co robil 10 lat temu na Lightwave... Widzialem, dobre. I nawet taki kolo nie zrobi fajnych wlosow w Blenderze i musi trzepac lysole. I co tam jeszcze z realistycznych portretow jest? Ten drugi z tutoriala Kenta Trammela z CG Cookie? I sie skonczy lista tokenowych rzeczy realistycznych na Blenderze.

Sam jeden Şefki Ibrahim ma wiecej w swojej galerii realistycznych, wgniatajacych w ziemie rzeczy niz powstalo w ogole na Blenderze. I co - mam tak wymieniac? Ian Spriggs, Hadi Karimi, BLU1304, Amos Lee...

Juz kiedys mowilem dlaczego sie przesiadlem na Maye - nie dlatego ze jestem tak dobry zeby mnie Blender ograniczal bo tak nie jest. Przez te ich obiecanki-macanki i czekanie na nie wiadomo co, przez to wszystko co opisalem tu milion razy - przestalem odczuwac chec rozwoju. Blender zabil we mnie radosc z tworzenia 3D w jakis sposob. Znuzyl mnie tym swoim "dynamicznym rozwojem" i "community", powtarzanymi od lat frazesami, niedorobkami i rewolucjami. Stopniowo jakos... obrzydzil mi sie ale tez obrzydzil mi samo 3D. Zaluje ze postawilem na niego te nascie lat temu - z perspektywy poswiecony mu czas przypomina mi te sny, w ktorych idziesz korytarzem w kierunku drzwi ale te drzwi caly czas sie oddalaja i nigdy nie mozesz do nich dojsc. Takie jalowe dreptanie w miejscu mimo tego, ze teoretycznie caly czas idziesz do przodu.

Ostatnie 2 lata prywatnie mialem zycie dosc, nazwijmy to, skomplikowane. Moze w tym roku uda mi sie wrocic do 3D na tyle, zeby znowu poczuc przyjemnosc z tworzenia, miec jakis cel, napierac w jego kierunku. Czego sobie i Wam zycze. Robcie sobie i na Blenderze jesli tylko to sprawia Wam frajde. Dla mnie to zamkniety rozdzial.

@gryzon

Zanim wydasz kase na osobny soft zastepujacy light rooma sprawdz sobie czy przypadkiem nie wystarczy ci to co juz jest w Affinity Photo w tzw. "develop persona"

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

To jest spoko prezentacja co można robić w tym sofcie, raczej nie tutorial jak zacząć jak sugeruje tytuł ale przedstawienie różnych funkcji programu

i ten luchparty jest bardzo informacyjne, jest i malowanie, im dłużej patrze tym lepeij to wygląda i jest bardzo przemyślane.

I tak malowanie jest w przestrzeni a nie po uvałkach obiektu więc powinno działać gdy geometria się zmieni, czyli z grubsza tak jak w painterze. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Właśnie jak kto woli, dla mnie soft to nie jest ideologiczna sprawa. IMO prosta kalkulacja- ma być jak najtaniej i jak najlepiej. Jeśli czegoś mi brakuje to zmieniam.
Do moich potrzeb Maya prawdopodobnie by się sprawdziła dużo gorzej niż Blender więc wybór jest prosty, ale jednocześnie nie będę przekonywał, że byłoby tak w przypadku każdego użytkownika.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Dla mnie idealnie by było jak by licencje były na miesiąc wszystkie jak już tak bardzo wszyscy chcą mieć suby. Przychodzi klient chce mnieć to w programie A. Idę biorę suba na program A na miesiąc. robię. Dziękuję oddaję. Klient drugi chce projekt dostać w programie B. Biorę na miesiąc program B, robię oddaję. To było by najuczciwsze. 

Edytowane przez gryzon
Napisano

@gryzon Adobe Acrobat - affinity publisher chyba ma podobne funkcje a affinity ma uniwersalną licencje na wszystkie produkty + wersje ipadowe więc może to by była dobra opcja na photoshopa, lightrooma i acrobata?

  • Like 2
Napisano

Tak ogladam ta prezentacje InstaMAT i jestem w szoku. Nie robilem duzo teksturowania ale ilosc opcji w tym sofcie jest chora 😮 Jak sobie wygenerowal po prostu low poly mesha to zwatpilem 😄  Nie wiem co tam ma Adobowy soft ale cos mi sie wydaje ze od jakiegos czasu trwa ostra narada w dziale Substance'a XD

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)
30 minutes ago, Nezumi said:

Tak ogladam ta prezentacje InstaMAT i jestem w szoku. Nie robilem duzo teksturowania ale ilosc opcji w tym sofcie jest chora 😮 Jak sobie wygenerowal po prostu low poly mesha to zwatpilem 😄  Nie wiem co tam ma Adobowy soft ale cos mi sie wydaje ze od jakiegos czasu trwa ostra narada w dziale Substance'a XD

Tak adobe substance są na suicide watch teraz 😄 Ale serio tak ostro wejść z buta w rynek to tez jestem w szoku. Ale inaczej się nie da bo substance jest industry standard od lat więc jeżeli chce się podjąć rękawice to nie tylko trzeba zrobić to samo ale dodać coś więcej i to im się udało. Nadal będzie ciężko się przebić bo mimo wszystko ludzie i firmy mają swój worlflow, pipeline, bazy gotowych materiałów i masę tutoriali wyprodukowanych przez lata a tutaj dopiero to startuje ale start jest naprawdę imponujący , aż chce się usiąść do tego programu bo wygląda jakby był bardziej przyszłościowy a nie to co ten zastały substance 😛

Inna sprawa, że to jest ich drugi soft więc jest nadzieja, że mocno się przyłożą do rozwoju i słuchania użytkowników żeby wbić się w rynek i na tym w końcu zarobić a nie jak adobe co ma 20 softów w swoim portfolio tak mocno zakotwiczonych w wielu branżach, że są niemal nie do ruszenia i do tego serwis se stockami i teraz ai, adobe nie musi się specjalnie starać a strumień kasy co roku coraz większy.
Fajnie, że pojawiła się tak mocna konkurencja i od razu zdmuchnęła takie alternatywy jak armorpaint czy quixel mixer i teraz zacznie się walka o kawałek rynku. Życzę im jak najlepiej i sam pewnie zacznę używać do tego co tam potrzebuję - czyli niewiele 😄 

Do designera tak podchodziłem, że zrobiłem jakieś tutoriale z podstawami ale w "produkcji" to tylko złożyłem sobie dwa nody na krzyż żeby czarno biały bumpmap z photoshopa czy affinity mi konwertował na normal mapę i tam krawędzie wygładzał czy coś i nic nigdy więcej mi się nie przydał 😄

 

@adek Może posty dotyczące instaMAT od link przenieść na nowy wątek w newsach bo koniec końców wychodzi na to, że to większa sprawa a nie taki drobny news 😉

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 4
  • +1 1
Napisano

@Destroyer możesz jakieś TL;DR mi napisać. OK. Nowy soft, ale czegoś pewnie nie rozumiem. Chętnie to wrzuce do newsów, ale potrzebuje lekkiego nakierowania - na czym polega moc tego softu. Dla kogo on jest?

Napisano (edytowane)
13 hours ago, adek said:

@Destroyer możesz jakieś TL;DR mi napisać. OK. Nowy soft, ale czegoś pewnie nie rozumiem. Chętnie to wrzuce do newsów, ale potrzebuje lekkiego nakierowania - na czym polega moc tego softu. Dla kogo on jest?

InstaMAT nowy program twórców IstaLOD tworzony przez ostatnie 5 lat który rzuca wyzwanie pakietowi Adobe Substance, łączy funkcje Substance Designera, Paintera i Samplera oraz dodaje dużo dodatkowych funkcjonalności. Pozwala użytkownikom na wgląd, edycję i utworzenie od zera każdego noda do przetwarzania danych jakich używa się w programie do pracy, nic nie jest czarną skrzynką, wszytko można otworzyć, zobaczyć jak zostało zbudowane z atom nodów i modyfikować podobnie jek to jest zrobione w programie SIdeFX Houdini. Dodatkowo obsługuje chmury punktów, dużo operacji na geometrii od woxelizowania, tworzenia obiektów LOD, optymalizowania geometrii co bazuje na rozwiązanach instaLOD rozwijanych przez lata, scaterowania obiektów, operacje logiczne, tworzenia proceduralnych obiektów, na automatycznym tworzeniu UV i wypalaniu map z Hipoly na Low poly. Wszystko jest tak przemyślane żeby łatwo można było tworzyć gotowe procedury które niemal automatycznie będą się dostosowywały do odpowiedni przygotowanych assetów np maski bazujące na części nazwy obiektów a nie ręczenie malowanej masce IDmap. InstaMAT Pipeline wraz z C++ SDK umożliwia pełną automatyzację  tego procesu i integrowanie w wewnętrzny pipleine i indywidualne potrzeby.

Ręczne malowanie tekstur wspiera UDIM, ale samo malowanie jest rejestrowanie w przestrzeni 3D a nie bazuje na UV więc przy zamianie geometrii na taką z innym mapowaniem czy nawet zamiana na zupełnie inny obiekt niż pierwotnie wszystkie pociągnięcia pędzlem, naklejki czy tekstury automatycznie się dostosują do nowego obiektu bazując na jego bounding box. To też pozwala szybciej pracować na niższej rozdzielczości a finalny eksport wykonać w wyższej, program oferuje eksport tekstur aż do 16k jeśli tylko sprzęt na to pozwoli.
Można jednocześnie pracować nad grafem materiału proceduralnego a w drugiej zakładce malować asset używając tego materiału. Można stworzyć instancje materiału tak żeby zmiana w jednym zmieniała go i innych projektach automatycznie i to nie przeszkadza żeby w innym projekcie dodać kolejne unikalne warstwy na wierzchu.
Można stworzyć render assetu i nawet turn table strip bezpośrednio w instaMAT.

InstaMAT pozwala też na generowanie tekstur PBR na podstawie grafik czy zdjęć tak jak substance sampler. Oferuje pracę w linear workflow czy prace w przestrzeni ACES (Academy Color Encoding System) a także pozwala zaimplementować swoje własne modele cieniowania.

Dodatkowo InstaMat ma nawet symulacje fizyki, można geometrię zrzucić na płaszczyznę żeby się naturalnie ułożyła, następnie zapętlić obiekty 3d na krawędziach przyszłej tekstury, wypalić potrzebne mapy i kontynuować prace nad proceduralną teksturą. 
Program umożliwia też animowanie parametrów, ma wbudowane profilowanie nodów do wykrycia tych które potencjalnie najbardziej spowalniają liczenie całego grafu.
Ma integracje z Mayą, 3dsMaxem, Blenderem Unreal Engine i Unity w których można bezpośrednio modyfikować każdy z określonych wcześniej parametrów.

A teraz najważniejsze InstaMat kosztuje połowę tego co pakiet Substance w subskrybcji, ma też licencję wieczystą a dla ludzi i małych firm z zarobkami poniżej 100k$ jest całkowicie za darmo nawet do użytku komercyjnego. Na dzień dobry program oferuje dostęp do biblioteki 1000 materiałów w których wszystko jest otwarte więc można zobaczyć jak zostały stworzone i przekopiować część rozwiązań wedle potrzeby.

No to tak z grubsza 🙂 trochę nie wyszło za bardzo to TL;DR 😄

TL;DR TL;DR

Spoko program do tekturek i za darmość dla biednych, braść nie paczeć bo jeszcze zabraknie 😛

---

Wczoraj ściągnąłem Early Acces 1 a dzisiaj jest już 2 wersja 🙂  tzn nie widzę jej do ściągnięcia ale pewnie zaraz się pojawi jak tylko dopną te poprawki i zmiany, szybkość malowania przy UDIM podskoczyła dramatycznie z nieużywalnej do niezauważalnej 🙂

Ja już zrobiłem w InstaMAT to wszystko co osiągnąłem w Designerze, 10/10 would recommned 😄

6l6oHkg.png

giphy.gif

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
  • Thanks 7
Napisano
3 godziny temu, Destroyer napisał:

InstaMAT nowy program twórców IstaLOD tworzony przez ostatnie 5 lat który rzuca wyzwanie pakietowi Adobe Substance, łączy funkcje Substance Designera, Paintera i Samplera oraz dodaje dużo dodatkowych funkcjonalności. Pozwala użytkownikom na wgląd, edycję i utworzenie od zera każdego noda do przetwarzania danych jakich używa się w programie do pracy, nic nie jest czarną skrzynką, wszytko można otworzyć, zobaczyć jak zostało zbudowane z atom nodów i modyfikować podobnie jek to jest zrobione w programie SIdeFX Houdini. Dodatkowo obsługuje chmury punktów, dużo operacji na geometrii od woxelizowania, tworzenia obiektów LOD, optymalizowania geometrii co bazuje na rozwiązanach instaLOD rozwijanych przez lata, scaterowania obiektów, operacje logiczne, tworzenia proceduralnych obiektów, na automatycznym tworzeniu UV i wypalaniu map z Hipoly na Low poly. Wszystko jest tak przemyślane żeby łatwo można było tworzyć gotowe procedury które niemal automatycznie będą się dostosowywały do odpowiedni przygotowanych assetów np maski bazujące na części nazwy obiektów a nie ręczenie malowanej masce IDmap. InstaMAT Pipeline wraz z C++ SDK umożliwia pełną automatyzację  tego procesu i integrowanie w wewnętrzny pipleine i indywidualne potrzeby.

Ręczne malowanie tekstur wspiera UDIM, ale samo malowanie jest rejestrowanie w przestrzeni 3D a nie bazuje na UV więc przy zamianie geometrii na taką z innym mapowaniem czy nawet zamiana na zupełnie inny obiekt niż pierwotnie wszystkie pociągnięcia pędzlem, naklejki czy tekstury automatycznie się dostosują do nowego obiektu bazując na jego bounding box. To też pozwala szybciej pracować na niższej rozdzielczości a finalny eksport wykonać w wyższej, program oferuje eksport tekstur aż do 16k jeśli tylko sprzęt na to pozwoli.
Można jednocześnie pracować nad grafem materiału proceduralnego a w drugiej zakładce malować asset używając tego materiału. Można stworzyć instancje materiału tak żeby zmiana w jednym zmieniała go i innych projektach automatycznie i to nie przeszkadza żeby w innym projekcie dodać kolejne unikalne warstwy na wierzchu.
Można stworzyć render assetu i nawet turn table strip bezpośrednio w instaMAT.

InstaMAT pozwala też na generowanie tekstur PBR na podstawie grafik czy zdjęć tak jak substance sampler. Oferuje pracę w linear workflow czy prace w przestrzeni ACES (Academy Color Encoding System) a także pozwala zaimplementować swoje własne modele cieniowania.

Dodatkowo InstaMat ma nawet symulacje fizyki, można geometrię zrzucić na płaszczyznę żeby się naturalnie ułożyła, następnie zapętlić obiekty 3d na krawędziach przyszłej tekstury, wypalić potrzebne mapy i kontynuować prace nad proceduralną teksturą. 
Program umożliwia też animowanie parametrów, ma wbudowane profilowanie nodów do wykrycia tych które potencjalnie najbardziej spowalniają liczenie całego grafu.
Ma integracje z Mayą, 3dsMaxem, Blenderem Unreal Engine i Unity w których można bezpośrednio modyfikować każdy z określonych wcześniej parametrów.

A teraz najważniejsze InstaMat kosztuje połowę tego co pakiet Substance w subskrybcji, ma też licencję wieczystą a dla ludzi i małych firm z zarobkami poniżej 100k$ jest całkowicie za darmo nawet do użytku komercyjnego. Na dzień dobry program oferuje dostęp do biblioteki 1000 materiałów w których wszystko jest otwarte więc można zobaczyć jak zostały stworzone i przekopiować część rozwiązań wedle potrzeby.

No to tak z grubsza 🙂 trochę nie wyszło za bardzo to TL;DR 😄

TL;DR TL;DR

Spoko program do tekturek i za darmość dla biednych, braść nie paczeć bo jeszcze zabraknie 😛

---

Wczoraj ściągnąłem Early Acces 1 a dzisiaj jest już 2 wersja 🙂  tzn nie widzę jej do ściągnięcia ale pewnie zaraz się pojawi jak tylko dopną te poprawki i zmiany, szybkość malowania przy UDIM podskoczyła dramatycznie z nieużywalnej do niezauważalnej 🙂

Ja już zrobiłem w InstaMAT to wszystko co osiągnąłem w Designerze, 10/10 would recommned 😄

6l6oHkg.png

giphy.gif

Damn! Dzięki! 
 

Napisano

@Destroyer No i po takiej recenzji zachodzę dlaczemu porzuciłeś karierę Youtubera!? 
Musze potestować jak z szybkością wypalania tekstur i eksportu gotowych matsów bo ta darmowa oferta staje się za dobra aby z niej nie skorzystać 🙂 

  • Like 1
Napisano
46 minutes ago, Mortom said:

dlaczemu porzuciłeś karierę Youtubera!? 

mMjGsuZ.png

😄

Ciężko znaleźć czas na wszystko, ledwo balansowałem z tymi filmikami i jak mi piłki którymi żaglowałem z rąk wypadły to do tej pory się nie pozbierałem 😄

A szybkość wypalania w moich testach jest fenomenalna 😛 Ao, thicknes, curvature to jest moment ale ja też mam taki mocniejszy komputerek więc trochę to może zakłamywać obraz tak jak kilka lat temu prezentacja renderera Arnold GPU na dwóch Teslach po 48Gb, do momentu odkrycie tej informacji też wyglądało wspaniale 😛

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Destroyer napisał(a):

ale ja też mam taki mocniejszy komputerek więc trochę to może zakłamywać obraz tak jak kilka lat temu prezentacja renderera Arnold GPU na dwóch Teslach po 48Gb, do momentu odkrycie tej informacji też wyglądało wspaniale 😛

No tak zapomniałem, jako typowy/topowy (niepotrzebne skreślić 🙂)  youtuber dostałeś wypasiony komputer od nvidii... 🙂 wołczer na nowe procki od AMD i dożywotni zapas RAMu od Corsaira. A na śniadania to pewnie zjadasz grzanki z kawiorem od Bieługi 😉  
Niektórym to tylko pozazdrościć talentu i obrotności 🙂 

 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 1
Napisano
20 godzin temu, Mortom napisał:

@Destroyer No i po takiej recenzji zachodzę dlaczemu porzuciłeś karierę Youtubera!? 
Musze potestować jak z szybkością wypalania tekstur i eksportu gotowych matsów bo ta darmowa oferta staje się za dobra aby z niej nie skorzystać 🙂 

@Destroyer: Może faktycznie reaktywacja? Dostajesz max3d.pl do promocji 🙂 

Napisano

@kengi nie wywołuj @Nezumiego z lasu, on już swoje przecierpiał z blenderem i pewnego dnia zamiast kliknąć render przejęzyczył się i powiedział 

Swoją drogą jak ktoś z 10lat+ używa jakiegoś programu to nawet małe pierdoły pewnie już doprowadzają do szału, jak w starym małżeństwie gdzie nawet oddychanie w zamkniętym pokoju obok jest nie do zniesienia 🙂 

  • Like 1
  • kekw 1
  • +1 1
Napisano

No juz nie bede spychal dyskusji glebiej na manowce, wiecie co mysle 😄

Co sie tyczy tego softu to dwie rzeczy mi sie rzucily w oczy. Raz ze polowa filmiku o sofcie 2D jest o 3D 😄 A druga sprawa to cena. 1200 Eurosow wydaje mi sie ze ciut poplyneli tworcy. Tym bardziej ze nie pokazali w tym filmiku nic co usprawiedliwialoby taka cene. Tak ze... powodzenia w sprzedazy.

 

Napisano

V-Ray 6 for Maya Update 2 ze wsparciem dla Material X, LookDevX, USD, MayaUSD i co tam jeszcze. Te techniki są coraz popularniejsze i coraz częściej implementowane w rendererach i programach wszelkiej maści i tak myślę, że jeszcze 5 lat i będzie seamlesowa wymiana modeli między wszystkimi głównymi programami i rendererami  tylko dajmy im jeszcze te 5 lat na dopracowanie wszystkiego 🙂

https://docs.chaos.com/display/VMAYA/What's+New+in+V-Ray+6%2C+update+2

 

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

HA! miałem właśnie wrzucić tego newsa xD
Szkoda że MODO juz od dawna stracił swoją pozycję. Kiedyś to był dobry tool do modelowania. W sumie nadal mam 10ke zainstalowaną 😄 

Szkoda że żaden inny soft nie podchwycił Mesh Fusion z MODO. Swego czasu myślałem, że to magia. SubD i działania na boolenach bez artefaktów na shadingu. O mój złoty królu topologii siatek... jak bym chciał zobaczyć to w Blenderku... fakt siatki wychodzą z tego ultra geste... ale czasami człowiek ma to w D... i wole zrobić ciążką siatkę i iśc dalej niż męczyć detal na SubD. W sumie posłucham sobie tych filmików może coś ulepszyli z Mesh Fusion w kolejnych wersjach?!

Edytowane przez Mortom
Napisano
1 minute ago, Mortom said:

a to przepraszam... nie wiedziałem o tych pluginach, jak zwykle wychodzi moja ignorancja 😞

Dodałem jeszcze sdf w poprzednim poscie, do maxa też coś podobnego widziałem. Meshfusion też na poczatku robił wrażenie dopóki się nie zobaczyło że to pod spodem bolean na gęstej siatce i filletem na krawędziach 😄ALe niedestrukcyjny i wtedy nie było wiele alternatyw do tego a tak jak mówisz w wielu zastosowanaich czystość siatki potrzebna jest na nic więc super opcja robić coś na szybko 🙂

 

Napisano

No fakt zapomniałem o SDF 🙂 ma to potencjał dla konceptciarzy 3D. Parę pyknięć i masz wstępny koncepcik. 

A tak w sumie BTW tyle tych "AI" się porobiło a żadne nie potrafi usunąć pinchingu z SubD 😞 co ja bym dał aby ktoś nad tym pomyślał i wkońcu zrobił coś abym nie musiał specjalnie polerować topologi albo zagęszczać siatek aby dodać detal... OJ co ja bym DAŁ! @Destroyer a może coś juz takiego istnieje a ja nie wiem? 

Napisano

Nie raczej nie ma, kiedyś xsi miało jakiś algorytm co potrafił całkiem nieźle wygładzić traingualizowaną siatkę jak czyste kłady w subd, ale nie wiem czy to było w standardzie czy jakiś dodatek.

Napisano

Za piec lat bedzie AI WSZYSTKO generowac tak ze nie ma po co juz robic... cokolwiek. Podobno. tak przynajmniej twierdzi 99% youtubersUF, a przeciez oni nie moga sie mylic.

Napisano

O fajna wiadomość, w końcu kolejny plus dodatni dla biedaków 🙂 Teraz jest chyba też darmowa wersja na komórki, nawet zainstalowałem do testowania i tak jakoś nie ma kiedy jak to w życiu 🙂 

Unreal Subscription ale też dla podmiotów co zarabiają powyżej miliona a nie dla biedoty, bo już myślałem, że wprowadzą dla wszystkich jak jeszcze kilka lat temu było zanim przeszli na darmowy model i zaczęli gnieść unity. utubery coś przebąkiwały, że koniec darmowego unrala i łolaboga ale jednak jak zwykle nie było warto nawet się na chwilę zatrzymać nad tym krzykiem rozpaczy o uwagę 🙂

Napisano

zanim AI  przejmie pracę modelarzy (modelerów?) , to  może ktoś będzie chciał spróbować blob fusiona (poprawiłem wydajność, doszła baza presetów i poprawki w ui). Takie skrzyżowanie zSpheres i  Signed Distance fields:

 

  • Like 4
Napisano (edytowane)

Dla mnie najlepiej się rysuje w Clip właśnie. Ma jakiś smoothing najfajniejszy i możesz go sobie potweakować. Generalnie jak nie musisz to się nie opłaca, ale jak za 20baksów możesz sobie pozwolić bez większej piguły w gardle to bym brał.

Wersja EX niepotrzebna nikomu raczej, chyba że pracujesz w studio mangi czy anime w Japonii.

Edit:

A że mi przypomniałeś, że mam lickę na v1, chciałem zrobić update, ale nie dość że mają jakiś debilny system, gdzie muszę najpierw zrobić upgrade płatny do v1->v2 a potem dopiero v2->v3, to jeszcze wychodzi drożej o całe 6 baksów, niż po prostu kupić v3 haha.

Edytowane przez kengi
  • Like 2
  • Haha 1
Napisano
22 minuty temu, kengi napisał(a):

Dla mnie najlepiej się rysuje w Clip właśnie. Ma jakiś smoothing najfajniejszy i możesz go sobie potweakować. Generalnie jak nie musisz to się nie opłaca, ale jak za 20baksów możesz sobie pozwolić bez większej piguły w gardle to bym brał.

Wersja EX niepotrzebna nikomu raczej, chyba że pracujesz w studio mangi czy anime w Japonii.

Edit:

A że mi przypomniałeś, że mam lickę na v1, chciałem zrobić update, ale nie dość że mają jakiś debilny system, gdzie muszę najpierw zrobić upgrade płatny do v1->v2 a potem dopiero v2->v3, to jeszcze wychodzi drożej o całe 6 baksów, niż po prostu kupić v3 haha.

Mam podobnie. Clipa używam tylko do szybkich szkiców pod storyboardy albo jakieś okładki. Mazia się bez lagów.

Tez mam taki zonk z tym updatem do v3. Musze dopłacić 6 baksow. Jednak sobie daruje, nie używam go codziennie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności