Nezumi Napisano 25 Wrzesień 2021 Napisano 25 Wrzesień 2021 Ale o Blenderze i tak byla nieaktualna jeszcze zanim ja wydrukowali.
RaVirr Napisano 25 Wrzesień 2021 Napisano 25 Wrzesień 2021 4 godziny temu, EthicallyChallenged napisał: A o Blenderze kosztuje tylko $27 haha Panie, a kto to widział, że ksiomszka droższa niż program ;/// 1
alex3d Napisano 25 Wrzesień 2021 Napisano 25 Wrzesień 2021 (edytowane) @RaVirrjak tekst tak dobry jak ta symulacja na okładce to za darmo też może być ciężko 😉 Chyba, że to przedruk 90s. @Nezuminajbardziej zajebista to jest ta myszka kulkowa 😉 Edytowane 25 Wrzesień 2021 przez alex3d 2
EthicallyChallenged Napisano 5 Październik 2021 Napisano 5 Październik 2021 moglby tez nagrac muchy zabijane kapciem w super slomo, chetnie bym poogladal 2
michalo Napisano 5 Październik 2021 Napisano 5 Październik 2021 Niech no tylko do telefonów ta technologia przejdzie! 1
michalo Napisano 15 Październik 2021 Napisano 15 Październik 2021 Painter 2021 w bundlu za 25 eur. Jak ktoś ma starszego może czas na update? Cena spoko jak za ten soft 2
tobiq4 Napisano 15 Październik 2021 Napisano 15 Październik 2021 Widzieliście nowy warp w painterze? https://substance3d.adobe.com/magazine/warp-mode-enters-the-new-substance-3d-painter/ 😮 4
ArnoldSzczesliwy Napisano 15 Październik 2021 Napisano 15 Październik 2021 piękna sprawa, poczuli chyba marmoseta na plecach
makak Napisano 15 Październik 2021 Napisano 15 Październik 2021 Szkoda tylko, że renderingu już nie poprawią, skoro wymyślili stager'a, do którego przerzuca się model.
Destroyer Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 (edytowane) Unity 3d kupuje Weta digital $1.625 billion, dziwne, że nie epik i ciekawe jak to wpłynie dalszą walkę na froncie unity vs epic 🙂 Planują iść w stronę metaverse i pewnie coś ugrać na polu produkcji filmowej gdzie od jakiegoś czasu unreal się coraz bardziej rozpycha a tu nagle unity wchodzi z buta 😛 zapowiada się ciekawie bo nie tylko mająbyć narzędzia od wety i budowanie całego ekosystemu ale i biblioteka contentu budowana przez lata przez wetę, i juznagle megaskany on unreala już nie wyglądają tak dobrze tzn nadal wyglądają dobrze ale unity też zaraz będzie miało swoje megaskany 🙂 https://techcrunch.com/2021/11/09/unity-is-buying-peter-jacksons-weta-digital-for-over-1-6b/ https://blog.unity.com/news/welcome-weta-digital https://variety.com/2021/digital/news/unity-acquires-weta-digital-1235107544/?fbclid=IwAR1OClmqK5x3I6eeePhNCO1GzSYjzQlgxEB2MHJ1JFwPXVVq0fh0qU6KEWs#recipient_hashed=744b1bbfad3d2bb7a324ea492b656680ab3afd741c7a7c3185e0b9a129b5590e Jak mówi przysłowie Māori "Nā tō rourou, nā taku rourou ka ora ai te iwi" - z twoim koszykiem chleba i moim koszykiem chleba będziemy chorbliwie otyli jak destroyer na redukcji trwającej nieprzerwanie od 6 lat, czyli bardzo 🙂 Komentarze ludzi pracujących od unity " niepokojące jest to że nigdzie nie mówią, że to będzie darmowe dla wszystkich, pewnie tylko dla płacących za wersje pro albo jeszcze wyższy tier zrobią złodzieje jedne" 😄 Edytowane 10 Listopad 2021 przez Destroyer 1 2
Skyrush Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 Ciekawy jestem co z wetaM i wetaH, no i rzeczywiście jaka będzie cena. Pewnie jak epic by to kupił, to byłaby szansa na darmowe narzędzia hehe xD Poza tym unity w film/vfx, ktoś tego w ogóle używa do takich rzeczy?
michalo Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 Unity też jest za free z tego co kojarzę. Niezły cios dla epica. Kupował, podbijał a tu jednak Unity nie pozostało bierne.
Destroyer Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 Coś mi się tak widzi że nawet jakby epic to kupił to szansa, że będzie to darmowe byłaby nikła 🙂 półtora miliarda dolarów kiedyś mogłby się zwrócić, nawet realitycapture po kupieniu darmowe się nie stało a gdzie temu do co weta tam ma. Tak czy inaczej bardzo ciekawie się zapowiada to wszystko i jak unity sobie pomyślało że od razu skoczą i zaczną budować cały ekosystem a nie kupować kawałeczki i to sklejać w całość 🙂
Skyrush Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 A na końcu i tak wszystkich kupi autodesk 🤣 1
michalo Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 9 godzin temu, Skyrush napisał: A na końcu i tak wszystkich kupi autodesk 🤣 zanim to zrobi to wszystko i tak już będzie potrafił blender 1
gryzon Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 Widzę chłopaki że wam humor dopisuje. 😂 Ale ten news do @Destroyera mnie położył. Cuda się dzieją na tym świecie... 1
Sebazx6r Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 To ja se to Lightwave obejrze na Amige jednalk xD 1
Nezumi Napisano 11 Listopad 2021 Napisano 11 Listopad 2021 1 hour ago, Sebazx6r said: To ja se to Lightwave obejrze na Amige jednalk xD Bez kitu obejrzalem na emulatorze ostatnio 😄 I C4D razem z Real3D. Jest moc. A newsa wczoraj widzialem i sie zasmucilem nie dlatego ze ta akurat firma bo mi to zajedno ale chcialem zobaczyc ta Maye z pluginami od Wety a teraz to nie wiadomo czy zobacze. Chyba ze Unity wejdzie do biznesu filmowego tez no bo w czasie rzeczywistym to to wszystko nie bedzie smigac... 1
Destroyer Napisano 11 Listopad 2021 Napisano 11 Listopad 2021 10 hours ago, Nezumi said: A newsa wczoraj widzialem i sie zasmucilem nie dlatego ze ta akurat firma bo mi to zajedno ale chcialem zobaczyc ta Maye z pluginami od Wety a teraz to nie wiadomo czy zobacze. Nie czytałeś oficjalnych informacji, pluginy do mayi i hudego jak najbardziej wychodzą i będą budowali cały ekosystem razem z unity a maya i hudy to filmowy industry standard 🙂 a Weta FX od produkcji filmów i efektów będzie największym klientem unity/ weta digital, takie roszady się porobiły 🙂 I teraz z tymi dodatkami od wety tp czy jest sesn uczyć się houdiniego skoro wszystko niemal będize można w majce zrobić na światowym poziomie? no ale pozostaje jeszcze kwestia ceny bo jednak hoduini indie to prawie za darmo jest 🙂 2
Nezumi Napisano 11 Listopad 2021 Napisano 11 Listopad 2021 A to spoko 🙂 Wiedzialem tylko ze nie kupili WetaFX i ani Weta Workshop i sie zastanawialem jak to wszystko bedzie. Dzieki za info.
natas Napisano 12 Listopad 2021 Napisano 12 Listopad 2021 Unity i Weta Digital https://blog.unity.com/news/welcome-weta-digital https://youtu.be/ygAsQxDtXic 1
Nezumi Napisano 13 Listopad 2021 Napisano 13 Listopad 2021 ZBrush 2022 https://pixologic.com/zbrushlive/events/zbrush-2022-event/ Nie wiem czy pokaza cos poza tym co juz bylo na Summicie ale zdrowy rozsadek podpowiada, ze powinni bo inaczej co to by byl za launch... Osobiscie bylbym mega szczesliwy jakby dodali freehandowe wycinanie dziur do knife brusha w koncu. Bardziej czekam na to jak na PeelUV - ktorego pewnie tez nie bedzie 😄 . No nic, nadzieja umiera ostatnia, zobaczymy. 2
gryzon Napisano 15 Listopad 2021 Napisano 15 Listopad 2021 @Nezumi. No dokładnie, muszą coś jeszcze pokazać. Czekam z dużym zainteresowaniem jak zwykle 😄 1
michalo Napisano 15 Listopad 2021 Napisano 15 Listopad 2021 Dla mnie 8k dynamesh (lub więcej) by styknął dla tego updatu 😉 i drag 'n drop dla subtooli i tooli 1
Skyrush Napisano 17 Listopad 2021 Napisano 17 Listopad 2021 "Autodesk announces acquisition of cloud-based animation pipeline software from Tangent Labs" https://adsknews.autodesk.com/news/acquisition-software-from-tangent-labs?fbclid=IwAR0exyLSy4hIClyp02lo75ADO6WG7WeUgKukmo6Am91GfUACJAoLu1gZVGY 1
alex3d Napisano 17 Listopad 2021 Napisano 17 Listopad 2021 (edytowane) @Skyrush dzięki, ciekawe info. Jeff Bell przegrał własny biznes, ale fajnie że spada na cztery łapy w takiej czy innej postaci. Ciekawe jak sobie radzi reszta twórców TA. LoUPE ma w sobie potencjał. Ogólnie oprócz robienia animacji dla Netflixa, mieli sporo ciekawych pomysłów na Blendera/Houdiniego, ale te wizje ich niestety przerosły. Mieli kilka spółek, Tangent Animation upadło, Tangent Labs idzie w ręce monopolu, a Tangent Interactive działa nadal? Ostatnio to pamiętam, że Tangent Labs dostało granta od Epica na LoUPE i Unreala. LoUPE można bylo testować przez miesiąc za free, a ogólnie był dostępny na AWS. Edytowane 17 Listopad 2021 przez alex3d 1
Nezumi Napisano 17 Listopad 2021 Napisano 17 Listopad 2021 (edytowane) No i nic nie pokazali nowego w Zetce 😞 Ale 2022 juz jest dostepna wiec spoko.Najwiekszym zaskoczeniem dla mnie bylo to, ze Joseph Drust juz nie pracuje dla Pixologic 😄 Ktos na czacie powiedzial, sprawdzilem na LinkedIn i faktycznie, pracuje dla Ubisoftu jako character artist. Ale sie porobilo, panie... Co do LoUPE i Tangenta to wyniesli co sie da z plonacego domu, maja farta ze sie znalazl ktos, kto to kupil i tyle. Edytowane 18 Listopad 2021 przez Nezumi
michalo Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 9 godzin temu, Nezumi napisał: No i nic nie pokazali nowego w Zetce 😞 Ale 2022 juz jest dostepna wiec spoko. W sumie spoko ale mało, nadzieja w udpatach bo tam też ostatnio dodają jakieś ficzery. Nie dodali tej dziury a już miałem nadzieję 😉 Chyba nie instaluje tego bo teraz te całe UI od nowa ustawiać ta aż *ziewwwww*
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 (edytowane) 1 hour ago, michalo said: Chyba nie instaluje tego bo teraz te całe UI od nowa ustawiać ta aż *ziewwwww* Ta, jak widziales bardzo mnie cieszy przerzucanie i ustawianie wszystkiego - zwlaszca tych wszystkich malych dupereli co sie nie zapisuja w configu... Ale zagryzlem zeby i przebrnalem przez to. Edytowane 18 Listopad 2021 przez Nezumi
michalo Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 Ja też , trwało to ponad godzinę 😕 no ale mam spokój na rok 1
gryzon Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 Świetne dodatki i znowu za darmo, w dobie globalnego kryzysu finansowego? Btw. a dlaczego od nowa układacie Interface? Wystarczy upgraderem wciągnąć wersję i interfacey zostają. Wtedy dołożyć nowy stuff tam gdzie trzeba. Ja wciąż siedzę na 2021.5.1. Klient mnie tak trzyma a nie da się na jednym kompie mieć kilku wersji ZBrusha. Ubolewam.
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 Ta wersja oficjalnie wymaga sciagniecia pelnego installera - nie zadziala z upgraderem. Mowili to na prezentacji. Co jakis czas pojawia sie taka wersja - nie kojarze, czy co roku ale chyba tak. Osobiscie nie probowalem zainstalowac obok siebie dwoch wersji ale na prezentacji padlo takie zdanie "dont worry about 2021, it's going to install in a completely different folder system". Wiec moze sie da zainstalowac dwie wersje obok siebie? 1
gryzon Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 @NezumiDzięki za info, nie dotarło do mnie na prezentacji. Najszybciej to pewnie zrobić print screena toola i ułożyć wedle ulubionego schematu 😄 1
michalo Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 59 minut temu, gryzon napisał: @NezumiDzięki za info, nie dotarło do mnie na prezentacji. Najszybciej to pewnie zrobić print screena toola i ułożyć wedle ulubionego schematu 😄 Tak właśnie robię, ale weź pamiętaj gdzie te buttony oryginalnie siedzą. Ja akurat mam dosyć skomplikowane ui 😉 wersje obie działają obok siebie, tzn osobno 2021 i 2022 Sprawdzałem, potwierdzone. 2022 instaluje się w nowe miejsce. 1
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 Problem w tym ze jak ukladam stare menu to mi nowe pomysly przychodza do glowy i z 15 minut sie robi godzina, potem nastepna na testowanie... 😄 Trudno tu zwalic wine na Pixologic ale jakby byl sync jak w przegladarce, ze instaluje, synchronizuje i mam co poustawialem wczesniej to by byl ideal.
KLICEK Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 nie no jaj sobie nie robcie ze recznie to robicie? ... 😮 config save ui -> i zapisujesz ui w starym zbrushu I w nowym zbrushu dalejsz load i klikasz "store config" DONE! ja to robie recznie, bo przerzucam dodatkowe rzeczy wiec ide sobie tutaj: C:\Users\Public\Documents\ZBrushData2021\ZStartup\ i znajduje ten pliczek: CustomUserInterface2021.cfg Kopiujesz ten pliczek w nowy folder do zbrusha 2022 (mozesz zmienic tez jego nazwe na 22) idziesz tutaj: C:\Users\Public\Documents\ZBrushData2022\ZStartup\ i wrzucasz pliczek: C:\Users\Public\Documents\ZBrushData2022\ZStartup\CustomUserInterface2022.cfg odaplasz zbrusha i masz swoje ui, jezeli nie zadziala dajesz load ui i wczytujesz z tego pliku. Generalnie wszystkie settingsy automatycznie powinny sie zaczytac, hotkeysy tez. Jezeli nie to hotkays i load: ja jeszcze przerzucam sobie pliki z infem o skratch diskach, ulubiony material i ustawienia dokumentu 🙂 to wszystko da sie przenoscic 1 klikem od zb 2018. Generalnie tutaj: C:\Users\Public\Documents\ bedziecie mieli wszystkie zbrushe jakie masz zainstaloawne w danej chwili na kompie 🙂 mozesz zbrushow miec 5 (tylko drobnych updatow nie mozesz miec) 2018, 2019,2020,2021 i 2022 one wszystkie beda dzialaly i bo maja swoj folder z ustawieniami. Poza tym, zbrushe z drobnymi updateami wczytuja pliki ztl w obrebie jednego updatu. Czyli wszystko co z 2020.xxx dasz rade wczytyac w zbrushu 2020.9.1 + 2021.9 + 2022.1.6 ale juz nie w 2019. 2 3
KLICEK Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 generalnie jedyna rzecza jaka trzymam w folderze zbrusha to brushe i materialy, ale je te przeniose filnalnie do tego folderu na dysku c 🙂 Wiec generalna zasada jest taka ze jezeli chce miec cos co mi sie odpala razem ze zbrushem to wrzucam to w starttup czyli tu: C:\Program Files\Pixologic\ZBrush 2021 FL\ZStartup (folder z instalacja zbrusha, nie ustawieniami) no i tu trzymam tylko materialy i brushe, wiec je tez przerzucam. Z tym ze mowie, chyba to przerzuce filnie w jeden folder ustawien odpalasz zbrusha i zawsze rzeczy, ktore tutaj macie beda sie wczytywaly do ZB. Ulubione brushe, materialy, pluginy, alphy itp 1 1
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 (edytowane) Jasne ze tak to robimy. To nie zapisuje masy rzeczy. Rozmiaru strony startowego bo to sie osobno ustawia, koloru tla, rozmiaru UI, ustawien lightboxa, startowego materialu, ustawien thumbnaila... Takie male duperele ale to wszystko trzeba recznie zmieniac bo w configu zapisanym tego nie ma. Czesc jest rozp...lona po wielu innych plikach i sie moze zapomniec nooo 😉 Ja zawsze pamietam config, skroty i kolory. A pozniej te male niezapisane pierdolki zmieniam. Standardowo zapominam o matcapach i pluginach 😄 Przy okazji teraz jeszcze cos mi podzialal z custom menu i po wczytaniu configa mialem tylko nazwy a przyciskow juz nie 😕 Pierwszy raz cos takiego sie stalo, ale naprawilem, tragedii nie ma. Tylko mowie, ze jakby to szystko sie zapisywalo albo w jednym pliku albo na koncie i moznaby synchronizowac to by bylo duzo wygodniej. Zawsze sobie obiecuje ze zrobie porzadny backup tych ustawien i wszystkich materialow, startowego dokumentu itp. Ale podobnie sobie obiecuje ze juz lada dzien przestane sie obzerac... Edytowane 18 Listopad 2021 przez Nezumi
KLICEK Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 no no, przeczytaj dokladnie co napisalem 🙂 ja przerzucam recznie od lat, przerzuca sie wszystko 🙂 Scratch diski, kolory tla, material startowy itp itp. Teraz jest to wszystko w jednym folderze. Zajmuje to raptem 5 min (co nie zmienia faktu ze wkurwia) 1
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 6 hours ago, KLICEK said: (co nie zmienia faktu ze wkurwia) No, czyli sie rozumiemy 🤣 Glownym problemem jestem ja sam, bo zapominam czegos przerzucic albo zapisac ostatnia wersje po jakichs zmianach.Fajne te nowosci w 2022. Ciekaw jestem czy tez tak macie ze sie wam zapomina ze jest nowe rozwiazanie do czegos i robicie po staremu z przyzwyczajenia?
alex3d Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 @Nezumistare rozwiązania są najlepsze, bo najszybsze, pełna automatyka - piszę ogólnie o 3D. Chociaż jak w houdinim pojawiały się nowe opcje to jednak z czasem idzie się na latwiznę typu beachwave itp. Reasumując, zależy czy nowe jest lepsze. 1
michalo Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 (edytowane) @KLICEK masz za mało doje**** custom ui z tego co widziałem na summicie więc może ty nie masz problemów. Kiedyś robiłem tak samo jak ty.. ale tak jak pisałem czasem zmienia się identyfikatory czy adresy buttonów i to nam może zamieszać. Mi raz zmieniło ikonę na całkiem inną (chbba przy updacie 2019-2020) i ni chu nie mogłem jej usunąć. Nawet do supportu pisałem, a taką dostałem odpowiedź It is not a good idea to import a custom UI made from an earlier version. The custom UI could and often does call upon features or buttons that have undergone programming code changes and the processes the original custom UI calls upon might not even exist or, even worse, might conflict. This could lead to not only destablization of ZBrush but also corruption of models, projects and files saved in ZBrush.I would recommend you always custom create any UI directly in the specific version you are using. Edytowane 18 Listopad 2021 przez michalo
KLICEK Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 ta tez o tym slyszalem, ale to tylko chodzilo o wersje gdzie przechodzili z full hd na 4k ui i tyle( chyba 2018? jakos takos). Teraz wszystko dziala jak nalezy, nie ma co wymyslac i szukac dziur w calym 🙂
michalo Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 5 minut temu, KLICEK napisał: ta tez o tym slyszalem, ale to tylko chodzilo o wersje gdzie przechodzili z full hd na 4k ui i tyle( chyba 2018? jakos takos). Teraz wszystko dziala jak nalezy, nie ma co wymyslac i szukac dziur w calym 🙂 To było rok temu więc to nie problem z 4k. No ale mówię, ja mam sporo tego naćkane. Jak bym nie miał tego błędu wtedy, też bym tylko wczytał cfg i po sprawie. Więc z obawy przed powtórką robię ręcznie.
KLICEK Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 49 minut temu, michalo napisał: To było rok temu więc to nie problem z 4k. No ale mówię, ja mam sporo tego naćkane. Jak bym nie miał tego błędu wtedy, też bym tylko wczytał cfg i po sprawie. Więc z obawy przed powtórką robię ręcznie. a no to masz kiepsko 😄
Nezumi Napisano 18 Listopad 2021 Napisano 18 Listopad 2021 No mowie ze po prostu wczytalem cfg i sie moje custom menu wyczyscilo prawie bo jakies tam buttony byly. Nie mam pojecia dlaczego, do supportu nie pisalem bo wolalem przez ten czas to naprawic po prostu. Troche rzeczy tam mam ale nie jest jakos mega zamotane wiec szybko poszlo. Zeby nie bylo tez ze robie z igly widly - kilka brzydkich slow powiedzialem, wyrzucilem rece w powietrze w blagalnym gescie, pokrecilem glowa i szafa gra. Jak w kazdym innym sofcie jak cos jest sp....ierniczone 😄
michalo Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 Ja też nie umarłem 😉 A co do naćkanego ui, kiedyś byłem minimalistą. Często pracowałem z refką na 1 monitorze więc musiałem zminimalizować zbrusha do 2/3 ekranu. Teraz mam spory ekran + drugi obok a dla samego zbrusha 24" to zwykle aż za dużo więc mogłem rozbudować UI dla max wygody. Teraz lubię mieć buttony pod ręką chociażby po to żeby szybko zobaczyć czy opcja którą mam pod skrótem jest aktualnie włączona - np backface masking mam pod ctr+1 ale taż mam w popup menu i gdzieś na wierzchu jeszcze 😉 Tak jak kontrolki w samochodzie. Generalnie wszystko co używam a nie chce mi się klikać kilka razy 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się