Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam Was po kosmicznie d艂uuugiej przerwie na tym forum :)

Po latach pracy w sofciku z firmy na literk臋 [A] przenios艂em si臋 do Blendera (wzgl臋dy ekonomiczne...) i pope艂ni艂em o taki oto modelik. Rzut na g艂臋bok膮 wod臋 og贸lnie, ale jako艣 ogarn膮艂em temat. Powoli ko艅cz臋 ten projekt. Zosta艂a analiza modelu (N-gony itp.), materia艂y i mo偶e jaka艣 scenka. Planuj臋 przejazd przez wod臋, boooo podwozia nie modelowa艂em czyli trzeba zanurzy膰聽autko "do pasa" i chcia艂bym przetestowa膰 wod臋 + o艣wietlenie outdoor w plenerze.

Mi艂ego ogl膮dania, komentowania iii mam nadziej臋, 偶e screeny wszystkie si臋 wy艣wietl膮.聽

01.jpeg

02.jpeg

03.jpeg

04.jpeg

05.jpeg

06.jpeg

07.jpeg

08.jpeg

09.jpeg

10.jpeg

11.jpeg

12.jpeg

13.jpeg

14.jpeg

15.jpeg

16.jpeg

17.jpeg

18.jpeg

19.jpeg

20.jpeg

21.jpeg

22.jpeg

23.jpeg

24.jpeg

25.jpeg

26.jpeg

27.jpeg

28.jpeg

29.jpeg

30.jpeg

31.jpeg

33.jpeg

Edytowane przez ..:: WIKTOR ::..

  • Odpowiedzi 18
  • Wy艣wietle艅 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • ..:: WIKTOR ::..
    ..:: WIKTOR ::..

    mandragora: tak masz racj臋, to ju偶 jest poprawione, tak samo jak grubo艣膰 kierownicy, kanapa ty艂 i par臋 innych element贸w. Dzi臋ki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, 偶e ten Ford ma "milion" wersji

  • metoda odno艣nie modelowania ca艂ej karoserii przy u偶yciu shrinkwrap. Z聽3ds maxowym SW to raczej ci臋偶ko by by艂o 馃槈聽 Poni偶ej reklama tutoriala, o kt贸rym pisa艂em, powierzchnie prawie jak NURBSy, zminimaliz

  • taaa...do maxa jest taki mega stary darmowy script , max retopo 1.0, dobrze si臋 sprawdza przy takim modelowaniu, polecam. Bardzo ladne autko, gratulacje:)

Posted Images

Napisano

Pi臋kne, z przyjemno艣ci膮 ogl膮da si臋 takie prace 馃檪

Napisano

Super Ci wyszed艂 ten rzut na g艂臋bok膮 wod臋 - 10/10. Siateczki milusie.

Napisano
  • Autor

Jeszcze duuuu偶o nauki przede mn膮. Jest par臋 element贸w/kszta艂t贸w, na wyprowadzenie kt贸rych musz臋 obczai膰 jaki艣 fajny patent.

Najgorsze jest to, 偶e jak wr贸ci艂em do "starego" softu to pojawi艂 si臋 wt贸rny analfabetyzm :) Po prostu nie ogarnia艂em - teraz mog臋 z czystym sumieniem powiedzie膰, 偶e Blender jest bardziej przyjazny. Aaaa i nie zawiesi艂 si臋 ani razu.

Napisano

Swietny model, kawal dobrej modelarskiej roboty. Masz jakis konkretny tutorial odnosnie modelowania w blenderze z ktorego sie uczyles?聽

Napisano
  • Autor

mandragora: tak masz racj臋, to ju偶 jest poprawione, tak samo jak grubo艣膰 kierownicy, kanapa ty艂 i par臋 innych element贸w. Dzi臋ki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, 偶e ten Ford ma "milion" wersji i po prostu mo偶na dosta膰 "kotka" do g艂owy podczas pracy.

Pawelkos: modelowanie jak modelowanie, najwa偶niejsze po przesiadce odnale藕膰 odpowiedniki opcji i narz臋dzi. To zajmuje sporo czasu, trzeba przekopa膰 poradniki, manuale, tutoriale na YT, itp. Konkretnym tutorialem nigdy si臋 nie kierowa艂em. W sumie zaczyna艂em przygod臋 z 3D kiedy by艂y mo偶e 3 tutoriale godne polecenia - cho膰 z perspektywy czasu wiem, 偶e by艂y do bani i najlepiej wyrabia膰 swoja metod臋. Z tutoriali wyci膮gam zawsze pojedyncze nauki, nigdy nie bra艂em ca艂o艣ci jako pewnik. Szukam rozwi膮za艅 na bie偶膮cy problem/element. Blender jest bardzo przyjazny, ca艂a filozofia to przesi膮艣膰 si臋 :) Teraz ju偶 mam z g贸rki. Polecam.

Napisano

Model profeska :) Te偶 od czasu do czasu co艣 musz臋 zrobi膰 w blenderze i po powrocie do 3ds maxa 艂apie si臋 na tym 偶e szybko przyzwyczajam si臋 do interfejsu blendera.
Pr贸bowa艂e艣 metody z shrinkwrap (ze znanego tutoriala o Corvette)?

Napisano
  • Autor

pecet: metoda odno艣nie czego dok艂adnie? :) Bo nie widzia艂em tego tutoriala Corvette. Sam shrinkwrap jest mi znany i baaardzo przydatny. W Blenderze dzia艂a lepiej ni偶 w Maxie...

Max ma natomiast CameraMatch czego mi brakuje w Blenderze cho膰 gdzie艣 czyta艂em, 偶e prace trwaj膮 nad podobnym rozwi膮zaniem.

Napisano

metoda odno艣nie modelowania ca艂ej karoserii przy u偶yciu shrinkwrap. Z聽3ds maxowym SW to raczej ci臋偶ko by by艂o 馃槈聽 Poni偶ej reklama tutoriala, o kt贸rym pisa艂em, powierzchnie prawie jak NURBSy, zminimalizowane zniekszta艂cenie聽odbi膰聽przy detalach, wyci臋ciach, s膮siednich elementach itp: Oczywi艣cie tradycyjn膮 metod膮 te偶 si臋 da, ale SW jednak sporo u艂atwia.

Napisano

Jest taki taki zwrot na modele z geometri膮 tej jako艣ci "oddly satisfying", do pe艂ni brakuje jeszcze tylko screen贸w siatki bez subdivison.

Co do alternatyw CameraMatch聽jest niezale偶ny聽https://fspy.io/聽z blenderowym pluginem聽https://github.com/stuffmatic/fSpy-Blender

Te偶 powoli poznaje聽Blendera i mam聽to samo w kwestii wt贸rnego聽analfabetyzmu. W pracy pracuje w Maxie, nie m贸wie 偶e jest z艂y ale... (tu by艂o wi臋cej tre艣ci ale zacz膮艂 przemawia膰 Fanboyzm)

Napisano
  • Autor

Corvette jest akurat bardzo prostym modelem ze wzgl臋du na do艣膰 kanciaste powierzchnie. W sumie dobry wabik na tutoriala :)

Wol臋 retopo pod Blenderem - testowa艂em wszystko i jako艣 bardziej intuicyjne s膮 wszelkie rozwi膮zania pod Blendera pod tym k膮tem. Max ma duuu偶o zalet, ale wad膮 jest poroniony system licencji itd. no i oczywi艣cie sama cena - po prostu ostatnia oferta do mnie nie przem贸wi艂a... Delikatnie komentuj膮c... 馃槈

Wiem, 偶e musz臋 sobie dokupi膰 do Blendera to co艣聽https://blendermarket.com/products/MESHmachine:)

Z fSpy korzystam, ale to raczej do architektury si臋 nadaje i do regularnych kszta艂t贸w. Bardzo przydatny, szybki i jest w "zestawie"聽fajny importer ustawiaj膮cy scenk臋 co oszcz臋dza mas臋 czasu. Kto艣 odwali艂 kawa艂 dobrej roboty.

Jak doko艅cz臋 ten model z poziomu powierzchni to dam jakie艣 screeny siatek bez MS. Nie ukrywam, 偶e chcia艂bym bardziej dopieszcza膰 siateczki, ale czasu brak... 馃槈

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci