..:: WIKTOR ::.. Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 (edytowane) Witam Was po kosmicznie dłuuugiej przerwie na tym forum :) Po latach pracy w sofciku z firmy na literkę [A] przeniosłem się do Blendera (względy ekonomiczne...) i popełniłem o taki oto modelik. Rzut na głęboką wodę ogólnie, ale jakoś ogarnąłem temat. Powoli kończę ten projekt. Została analiza modelu (N-gony itp.), materiały i może jakaś scenka. Planuję przejazd przez wodę, boooo podwozia nie modelowałem czyli trzeba zanurzyć autko "do pasa" i chciałbym przetestować wodę + oświetlenie outdoor w plenerze. Miłego oglądania, komentowania iii mam nadzieję, że screeny wszystkie się wyświetlą. Edytowane 14 Październik 2020 przez ..:: WIKTOR ::.. 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 OJej muchos dobros jakie pikne siateczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makak Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 Piękne, z przyjemnością ogląda się takie prace 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 Super Ci wyszedł ten rzut na głęboką wodę - 10/10. Siateczki milusie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 14 Październik 2020 Autor Share Napisano 14 Październik 2020 Jeszcze duuuużo nauki przede mną. Jest parę elementów/kształtów, na wyprowadzenie których muszę obczaić jakiś fajny patent. Najgorsze jest to, że jak wróciłem do "starego" softu to pojawił się wtórny analfabetyzm :) Po prostu nie ogarniałem - teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Blender jest bardziej przyjazny. Aaaa i nie zawiesił się ani razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 Ukojenie dla oczu 😄 Świetny detal 👍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 Dobra robota, jest detal i dzięki temu czuć skalę i masę auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 profeska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 piekne 😄 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 14 Październik 2020 Share Napisano 14 Październik 2020 wszystko ładnie ale przyczepie się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 15 Październik 2020 Share Napisano 15 Październik 2020 Swietny model, kawal dobrej modelarskiej roboty. Masz jakis konkretny tutorial odnosnie modelowania w blenderze z ktorego sie uczyles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 15 Październik 2020 Autor Share Napisano 15 Październik 2020 mandragora: tak masz rację, to już jest poprawione, tak samo jak grubość kierownicy, kanapa tył i parę innych elementów. Dzięki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, że ten Ford ma "milion" wersji i po prostu można dostać "kotka" do głowy podczas pracy. Pawelkos: modelowanie jak modelowanie, najważniejsze po przesiadce odnaleźć odpowiedniki opcji i narzędzi. To zajmuje sporo czasu, trzeba przekopać poradniki, manuale, tutoriale na YT, itp. Konkretnym tutorialem nigdy się nie kierowałem. W sumie zaczynałem przygodę z 3D kiedy były może 3 tutoriale godne polecenia - choć z perspektywy czasu wiem, że były do bani i najlepiej wyrabiać swoja metodę. Z tutoriali wyciągam zawsze pojedyncze nauki, nigdy nie brałem całości jako pewnik. Szukam rozwiązań na bieżący problem/element. Blender jest bardzo przyjazny, cała filozofia to przesiąść się :) Teraz już mam z górki. Polecam. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 16 Październik 2020 Share Napisano 16 Październik 2020 Model profeska :) Też od czasu do czasu coś muszę zrobić w blenderze i po powrocie do 3ds maxa łapie się na tym że szybko przyzwyczajam się do interfejsu blendera. Próbowałeś metody z shrinkwrap (ze znanego tutoriala o Corvette)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 16 Październik 2020 Autor Share Napisano 16 Październik 2020 pecet: metoda odnośnie czego dokładnie? :) Bo nie widziałem tego tutoriala Corvette. Sam shrinkwrap jest mi znany i baaardzo przydatny. W Blenderze działa lepiej niż w Maxie... Max ma natomiast CameraMatch czego mi brakuje w Blenderze choć gdzieś czytałem, że prace trwają nad podobnym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 16 Październik 2020 Share Napisano 16 Październik 2020 metoda odnośnie modelowania całej karoserii przy użyciu shrinkwrap. Z 3ds maxowym SW to raczej ciężko by było 😉 Poniżej reklama tutoriala, o którym pisałem, powierzchnie prawie jak NURBSy, zminimalizowane zniekształcenie odbić przy detalach, wycięciach, sąsiednich elementach itp: Oczywiście tradycyjną metodą też się da, ale SW jednak sporo ułatwia. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturborubar Napisano 16 Październik 2020 Share Napisano 16 Październik 2020 taaa...do maxa jest taki mega stary darmowy script , max retopo 1.0, dobrze się sprawdza przy takim modelowaniu, polecam. Bardzo ladne autko, gratulacje:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 17 Październik 2020 Share Napisano 17 Październik 2020 jeszcze slide knit jest spoko, jak musisz dodac detale na krzywiznach 😉 mozesz to zrobic przylepiajac detal na plasko do uv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 17 Październik 2020 Share Napisano 17 Październik 2020 Jest taki taki zwrot na modele z geometrią tej jakości "oddly satisfying", do pełni brakuje jeszcze tylko screenów siatki bez subdivison. Co do alternatyw CameraMatch jest niezależny https://fspy.io/ z blenderowym pluginem https://github.com/stuffmatic/fSpy-Blender Też powoli poznaje Blendera i mam to samo w kwestii wtórnego analfabetyzmu. W pracy pracuje w Maxie, nie mówie że jest zły ale... (tu było więcej treści ale zaczął przemawiać Fanboyzm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 18 Październik 2020 Autor Share Napisano 18 Październik 2020 Corvette jest akurat bardzo prostym modelem ze względu na dość kanciaste powierzchnie. W sumie dobry wabik na tutoriala :) Wolę retopo pod Blenderem - testowałem wszystko i jakoś bardziej intuicyjne są wszelkie rozwiązania pod Blendera pod tym kątem. Max ma duuużo zalet, ale wadą jest poroniony system licencji itd. no i oczywiście sama cena - po prostu ostatnia oferta do mnie nie przemówiła... Delikatnie komentując... 😉 Wiem, że muszę sobie dokupić do Blendera to coś https://blendermarket.com/products/MESHmachine :) Z fSpy korzystam, ale to raczej do architektury się nadaje i do regularnych kształtów. Bardzo przydatny, szybki i jest w "zestawie" fajny importer ustawiający scenkę co oszczędza masę czasu. Ktoś odwalił kawał dobrej roboty. Jak dokończę ten model z poziomu powierzchni to dam jakieś screeny siatek bez MS. Nie ukrywam, że chciałbym bardziej dopieszczać siateczki, ale czasu brak... 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się