Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1 godzinę temu, Bacry napisał(a):

To ujęcie z okularów to jak jest robione? Program odczytuje jakoś pozycje i kierunek?🤔

Plugin vcat do maxa lub Maya:

https://www.marui-plugin.com/vcat/
Bardzo polecam.
Podpinasz VR (ja mam Oculus Quest 1), odpalasz maxa i podłączasz pod wybrany obiekt w scenie - gogle lub kontrolery. Gogle przekazują do programu położenie względem ziemii itd. Mi ogarnięcię tego zajęło kilka godzin, ale ja powoli załapuję. Potem odpalam animację i filmuję gapiąc się na ekran monitora. Ale jest jeszcze możliwość, żeby streamować ten obraz z monitora na telefon lub tablet i wtedy patrzeć przez telefon jak przez kamerę - wadą tego, w przypadku moim, gdy mam Oculusa jest to, że dość nieporęcznie jest trzymać jednocześnie gogle i telefon, ale może coś wykombinuję. Ale nawet patrząc w monitor można się fanie zsynchronizować i po chwili filmować nawet szybko poruszającą się akcję. Tu kilka przykładów:

 

 

 

Godzinę temu, Mortom napisał(a):

CZAD!
Ale jest mankament... za krótkie! 😉 Próbki były fajne a teraz poproszę resztę filmu 🙂 

Ustawiłem to ujęcie przed spaniem, żeby do rana wyrendzić pare klatek. Co ciekawe to było ustawione na zwykłe HD (1280x720), może dlatego jakość jest taka sobie. Potem upscale'owałem Topazem do 4K.

  • Like 3
Napisano (edytowane)

@piotr_forkasiewicz Z ciekawości proceduralnie ustawiasz sinusoidę lotu i ruchy wieżyczek? Czy preferujesz manualne podejście? A może jakies rozwiązanie pomiędzy? Bo ja jestem mega leń i walnąłbym to "automatem" 😄
Ale fakt pięknie te ujęcia z Oculusem wyglądają. Bardzo urealnia ten "chaotyczny" ruch kamery. 

19 minut temu, piotr_forkasiewicz napisał(a):

Ustawiłem to ujęcie przed spaniem, żeby do rana wyrendzić pare klatek. Co ciekawe to było ustawione na zwykłe HD (1280x720), może dlatego jakość jest taka sobie. Potem upscale'owałem Topazem do 4K.

Kto nie upscale-uje klatek do animacji niech pierwszy żuci kamień... 😛 Moim zdaniem absolutnie nie widać - chyba w Holjudach 😉 robią podobnie i niektóre ujęcia i FXy typu dym, renderują na niższych rozdzielczościach. Przy okazji nie trzeba blura dużego dodawać  😄 Czyli WIN-WIN! 🙂 

Edytowane przez Mortom
Napisano
10 minut temu, Mortom napisał(a):

@piotr_forkasiewicz Z ciekawości proceduralnie ustawiasz sinusoidę lotu i ruchy wieżyczek? Czy preferujesz manualne podejście? A może jakies rozwiązanie pomiędzy? Bo ja jestem mega leń i walnąłbym to "automatem" 😄
Ale fakt pięknie te ujęcia z Oculusem wyglądają. Bardzo urealnia ten "chaotyczny" ruch kamery. 

Kto nie upscale-uje klatek do animacji niech pierwszy żuci kamień... 😛 Moim zdaniem absolutnie nie widać - chyba w Holjudach 😉 robią podobnie i niektóre ujęcia i FXy typu dym, renderują na niższych rozdzielczościach. Przy okazji nie trzeba blura dużego dodawać  😄 Czyli WIN-WIN! 🙂 

Powiem tak Tomku: jeżeli chodzi o kołysanie, mikro-ruchy, to jest to proceduralne. Muszę tylko wszystko teraz porządnie zrigować czyli właściwie powiązać noisy z wychyleniami sterów. Co do animacji wieży itd. to zrobiłem to na ekstra szybko - ręcznie, ale to jest zupełnie niedopracowane. Nie miałem na to czasu.

Co do upscale'owania to ciekawa rzecz. Jak zrobiłem to jedno z pierwszych ujęć z samolotami od przodu, to dodałem blura (DOF), żeby samoloty nie były bardzo ostre, tylko żeby mieć jakiś bardziej naturalny look. I jak wrzuciłem do Topaza, żeby powiększyć to ten mi oprócz powiększenia, ściągnął blur który dodałem :).

Napisano
1 hour ago, piotr_forkasiewicz said:

 

 

 

Dziwne, że samoloty zielone i reszty nie ma, surówka bez postpordukcji chyba tak powinna wyglądać przy animacji? 😄 

Wf4ejg1.png

  • Like 2
  • Haha 3
Napisano

Mistrzostwo Piotrze 
Klimat wylewa się z ilustracji a ich dynamika(nie wiem, czy tak to się powinno nazywać), nadaje im "życie", dzięki czemu bardzo dobrze się je ogląda. 

  • Like 2
Napisano (edytowane)
W dniu 20.03.2024 o 00:30, JunioR napisał(a):

Mistrzostwo Piotrze 
Klimat wylewa się z ilustracji a ich dynamika(nie wiem, czy tak to się powinno nazywać), nadaje im "życie", dzięki czemu bardzo dobrze się je ogląda. 

Hoho! Kopę lat Stary! Co u Ciebie??
Dziękuję bardzo. I dziękuję adminom za Front!!!
Ostatnio wzięła mnie animacja więc poniżej 2 kolejne shoty:
Liberator - dla przetestowania długości renderu animacji ze srebrnym samolotem (dużo dłuższy mimo optymalizacji renderu:

Szkic w niskiej rozdzielczości, animacji myśliwca Spitfire do klipu TV, dla producenta zegarków. Chciałem przetestować swój skill w animacji ręcznej:

A tu mała autopromocja. Mój lot Spitfire'em (rzyganie wycięte 🙂

I jeszcze stilek:
piotr-forkasiewicz-eduard-p51c-04.jpg?17

piotr-forkasiewicz-eduard-p51c-03.jpg?17

piotr-forkasiewicz-eduard-p51c-01.jpg?17

piotr-forkasiewicz-eduard-p51c-02.jpg?17

Edytowane przez piotr_forkasiewicz
  • Like 7
  • Wow 4
Napisano
3 godziny temu, KLICEK napisał(a):

sztosy kabanosy! 😄

Dzięki wielkie Marcin!
Dorzucam jeszcze jeden detal, który, mam nadzieję, podniesie realizm sceny. Ponieważ docelowy Spitfire to wersja rozpoznawcza z dużo bardziej przeszkloną, szybą przednią (przez którą pilot będzie dużo bardziej widoczny), pomyślałem, że dorzucę ruch głowy pilota, żeby ten nie siedział jak kukła, ale patrzył we właściwych kierunkach. Połączyłem głowę modelu z headsetem Oculusa i nagrałem własny ruch próbując śledzić obiekt "grający" samolot z kamerą.


  

  • Like 3
Napisano
54 minuty temu, Bacry napisał(a):

Tak z ciekawości ile Ci się oblicza jedna klatka animacji?

Przy teście myśliwca: około 19sek na klatkę (HD) - teraz liczę na wyżyłowanych ustawieniach do Full HD - 40sek na klatkę.

Przy srebrnym bombowcu: render HD drugiego planu (samolot): około 5min na klatkę 
Wszystko liczone na CPU.

Napisano
11 minut temu, piotr_forkasiewicz napisał(a):

Ah Tomku. Tekstury 8K. Pomimo posiadaniu w trzewiach mojego kompa 3 kart graficznych, wielkość tekstur uniemożliwia render na GPU.

A no to twoja odpowiedź temat wyczerpuje. Choć ja bym spróbował ograniczyć texy do 4k (napewno są automaty w MAXie do tego typu rozwiązań) rozbił bym render na plany i może chwyciło by i na GPU 🙂  Wywalił bym też wyższy SubD gdzie sie da.
IMO wiele umyka w animacji.... motion blur i DOF wycinają sporo detalu. A jak nie robisz zbliżeń to tym bardziej szkoda pocić kompa 😉 Wiele renderowałem na 4GB karcie 😄 kosztowało to czasami sporo kombinowania ale sie dało.
No ale ty lepiej znasz swoje sceny i raczej wiesz co robisz, więc co ja ci będę pisał.
Arciki masz piękne, animacje cudowne... tobie to AI nie straszne 👍

  • Like 1
Napisano

Teraz chyba każdy renderer ma mipmapy, nawet unreal ma to a dla wideo w realtimie więc pewnie dałoby się wymusić użycie niższej tekstury w łańcuchu bez konieczności konwertowania czegokolwiek. 

Pamiętam jak renderowaniem na 3gb GeForce 780 i teraz ciężko mi w to uwierzyć bo przy 10 gb render potrafił się czesto dławić nawet na prostrzych scenach, nawet teraz na 24 różnie bywa ale to akurat wina bardziej rozbudowanych funkcji renderera i problemów z alokacją vramu którego NVIDIA już raczej nie naprawi tylko dorzuci ze 48gb w topowej konsumenckiej karcie i fajrant 🙂

Na czym renderowane? Nie ma out of core? Choć to potrafi mocno zwolnić render to jednak się nie wywali gdyby vramu zabrakło.

 

  • Like 1
Napisano
W dniu 22.03.2024 o 09:03, piotr_forkasiewicz napisał(a):

Hoho! Kopę lat Stary! Co u Ciebie??

Rzeczywiście ten czas leci ostro do przodu !
U mnie wszystko bardzo dobrze, cały czas coś wizualizuję 😉

Piękne te Twoje animacje a texturki sam miód 🙂

Pozdr. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

 

Trochę tu odkurzę i wrzucę kilka ostatnich wypocin: Modele, textury, sceny, ilustracje - moje.

Royal Aircraft Factory F.E.2 zbudowałem do ilustracji magazynu, ale poniższa ilustracja powstała dla mnie samego.
Royal Aircraft Factory F.E.2

piotr-forkasiewicz-fe2b-04.jpg?171820476

piotr-forkasiewicz-fe2b-02.jpg?171820477

piotr-forkasiewicz-fe2b-03.jpg?171820476

piotr-forkasiewicz-fe2b-01.jpg?171820477

piotr-forkasiewicz-fe2b-05.jpg?171820478

piotr-forkasiewicz-fe2b-06.jpg?171823290

Bristol Fighter

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-00.jp

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-04.jp

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-01.jp

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-03.jp

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-02.jp

piotr-forkasiewicz-bristol-fighter-06.jp

Curtis JN-4 Jenny dla Selfridge Air Museum

piotr-forkasiewicz-curtiss-jenny-00.jpg?

piotr-forkasiewicz-curtiss-jenny-01.jpg?

Hanriot HD.1

piotr-forkasiewicz-hanriot-hd1-00.jpg?17

piotr-forkasiewicz-hanriot-hd1-01.jpg?17

Airco DH-4 do książki o odznaczonych Medalem Honoru

piotr-forkasiewicz-dh4-00.jpg?1718229800

piotr-forkasiewicz-dh4-01.jpg?1718229796

piotr-forkasiewicz-dh4-02.jpg?1718229789

piotr-forkasiewicz-dh4-03.jpg?1718229793

piotr-forkasiewicz-dh4-clay.jpg?17182715

Spitfire XVI

Spitfire - Eduard Model Accessories Boxarts

I na koniec dwa krótkie klipy dla producenta zegarków Zero West Watches, przedstawiające akcję brytyjskiego RAF-u na więzienie gestapo w Amiens. Model Mosquito wykonany przez Adama Tooby'ego. Cała reszta, animacja, symulacje dymów, postpro - moje.

 

 

 

Edytowane przez piotr_forkasiewicz
  • Like 4
  • Wow 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności