Napisano 8 Styczeń 200718 l Autor ale zielony ci przebarwia właśnie ściany, chcesz mieć biały to wstaw szarego plane`a w jego preferencjach wyłącz "visible to camera i visible to refraction.
Napisano 10 Styczeń 200718 l Witam zrobilem testowy render i troszke mi nie wyszlo z "uwydatnieniem" cieni w krawedziach tych przedmiotów mozecie mi powiedziec gdzie zmienic ustawienia zeby bardziej bylo widac krawedzie pozdrawiam.
Napisano 13 Styczeń 200718 l Moja próba: Są jeszcze bugi na szafkach, reszta myślę może być. Próba Nr 2: (na zielono zmiany ustawień w stosunku do tych dla pierwszej wersji) Ustawienia: AA: Adaptive QMC: (2;4) AA Filter: Mitchell-Natravali GI: Saturation: 0,9 Primary Bounces: Irr (1,0) Secondary Bounces: Light Cache (1,0) Irr Sets: Preset: Custom Min. Rate: -3 Max. Rate: -2 Hsph. subdivs: 50 Interp. samples: 20 | 30 LC Sets: Subdivs: 1000 Sample size: 0,002 QMC Sampler: Min. samples: 24 | 32 Global subdivs multiplier: 1,2 G-Buffer/Color Mapping: Type: Exponential Dark multiplier: 1,25 | 1,3 Bright mulitiplier: 2,3 Affect Backround: unchecked Światła: 2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16 1x Target Direct Light: Subdivs: 16 | zwiększony mulitiplier Pozdr!;)
Napisano 14 Styczeń 200718 l Testowalem sobie oswietlanie gradientem i takie cos mi wyszlo: http://patrz.pl/?124248 gradient i spot z area shadow, zaznaczone affect background z mapping linear IRR+LC na medium i lc na 500
Napisano 14 Styczeń 200718 l Dunde, wiem, ale bez przesady, nie aż tak... Btw... kanapa nie lewituje,, tylko ma czarne nózki...
Napisano 16 Styczeń 200718 l DUNDE napisał: Gdyby scanline coś takiego rendził to nie byłoby wojny miedzy maniakami różnych silników renderujących, jak dla mnie to Mental jest najlepszy jak na razie ale nie za dobrze go mam opanowanego a w VRayu jakoś się tam poruszam. Co ty chłopie chcesz od scanline'a? Że takiej sceny się nie wyrenderuje? Wolne żarty... Będzie to trwało dłuuuugo, ale znając silnik, nie widze problemu. Chyba jakiegoś chaleng'a trzeba scanlineowego zrobić, bo masa ludzi tu herezje uprawia :).
Napisano 16 Styczeń 200718 l Pomocy!!! Czytam wasz ustawienia do Vraya i nie moge znalezc u siebie tego LC. Co to jest, albo jaka jest pelna nazwa tego skrotu. Mam Vray 1.5 RC3
Napisano 16 Styczeń 200718 l Cyk... drugi interior do kompletu: Prześwietliłem miejscami (na przykład 'spierdzielił mi' gdzieś obrazek ze ściany;) i zapomniałem zmniejszyć bump'a na podłodze, ale rzecz nie o tym;) Pozdr!
Napisano 17 Styczeń 200718 l I cos ode mnie. Tak jakos od niechcenia zrobilem w 20 min. Oswietlone samym VraySunem co zdrawdza charakterystyczny widok za oknem ;-) Sety: Irr- medium Lc- 600 Color mapping- exponential (Dmlt2; Bmlt1; Gamma1) VraySun: turbidity- 2 ozon- 1 int mlt- 0,4 size mlt- 0,6 VrayPhysicalCam: f num- 12 shutter speed- 20 ISO- 146 i tyle ;-) Co do scana to da sie na nim calkiem realistyczne rzeczy robic, tylko tak jak dunde napisal trzeba sie troche pogimnastykowac ze swiatlami (np moja stara pracka w scanie:
Napisano 17 Styczeń 200718 l Irytuje mnie pewna zagadka... a mianowicie w scenie kuchni, szafka po lewej stronie od razu przy okknie ma rowki w środku, i za cholere nie udało mi się zrobić tak (w v-ray'u) by mapowanie na materiale oczywiście białym było dobre, zawsze się robią przerwy, z resztą widać to na renderach zamieszczanych tutaj przez userow :)) Dla przykładu obrazek Touch'a >> Jak pamietam ja robilem testy z rodziałką 800 na 600 oraz 1024 na 768 oraz w renderze Irr nie QMC. Testow mam troszke robiłem je z 2 miechy temu i teraz chce się z wami podzielić tym problemem i jezeli ktoś go rozwiąże niech zapoda ustawienia rendera, oczywiście nie tak że da sobie rozdziałke 2500 ... Oczywiście wszytsko na białych materiałach.
Napisano 17 Styczeń 200718 l Autor to raczej ustawienia AA jak już coś. Poprostu za słabe AA powoduje brak detali. z byt duża wartość interpolation samples w stosunku do Hsph też może być powodem. Ogólnie to GI + AA, nic innego. Przykłady AA masz w helpie vraya na spot3d.com
Napisano 17 Styczeń 200718 l Dokładnie to co powiedział Marcin;) To nie wina mapowania, a AA;) To tak, skoro już mój przykład wziąłeś;) Pozdr
Napisano 17 Styczeń 200718 l Witam. To moja pierwsza proba renderingu. Wiem, ze jest jeszcze duzo do zrobienia. Moj podstawowy problem to brudne sciany nad blatem i szafki przy uchwytach. Probowalem juz na rozne sposoby, ale nie wiem jak sie tego pozbyc. Oswietlenie to Vray sun+Vray Sky. Moje ustawienia: http://img231.imageshack.us/my.php?image=parametryvn3.jpg
Napisano 17 Styczeń 200718 l Touch - no nie ma to jak powtórzyć po tym Mądrzejszym z góry xD Marcin - no właśnie oczekiwałem na odpowiedź od Ciebie, ale jak by nie było... chyba w tym wątku jedną praktycznie prace widziałem w ktorej wyglądało to jako tako, chyba nikt nie poradził sobie z Tym w 100%. Pozdrawiam :)) P.S. Ja spróbuję xD
Napisano 18 Styczeń 200718 l tzn. tylko popatrz na renderki wsyztskich i zauważ to że gdy ktoś zorbi na czystej scenie renderka to mu sie walą mapy, tzn widać bebole w szczelinach a gdy ktoś doda kolor to od razu bez szwanku . Dziwi mnie to troszke no ale... Daj ten sam rendering tylko każdy materiał daj biały.l
Napisano 18 Styczeń 200718 l Falcom: nie ma sensu testowac GI i świateł na czysto białej scenie. cały schemat zawali się jesli wprowadzisz do sceny chocażby jeden materiał. więc "nauka" an interiorach o czystym białym diffuse mija się z celem.
Napisano 19 Styczeń 200718 l Ja mimo wszystko 'walczę' dalej, oby nie z wiatrakami. Niestety, dalej z bugami;| Ustawienia: AA: Adaptive subdivision: (-1;3); Normals - checked AA Filter: Catmull-Rom GI: Saturation: 0,9 Primary Bounces: Irr (1,0) Secondary Bounces: Light Cache (1,0) Irr Sets: Preset: Custom Min. Rate: -6 Max. Rate: -2 Hsph. subdivs: 50 Interp. samples: 20 LC Sets: Subdivs: 1500 Sample size: 0,002 Pre-filter: 100 QMC Sampler: Min. samples: 32 Global subdivs multiplier: 1,0 G-Buffer/Color Mapping: Type: Exponential Dark multiplier: 1,3 Bright mulitiplier: 2,3 Affect Backround: unchecked Światła: 2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16 1x Target Direct Light: Subdivs: 16
Napisano 20 Styczeń 200718 l Touch, po co ci sample size w LC taki maly skoro irr masz -2 rozdzielczoc ? pozatym za jasny masz material... za duzo swiatla sie odbija. Dunde, po czym to widac ze wylaczone? :)
Napisano 20 Styczeń 200718 l qmc i lc prawie na standardach w lc testy z vray dome light: jak coś to pytać pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200718 l Bobby_digital ---> Mam jeszcze problem z korelacją ustawień z poszczególnych 'sekcji';) Do tej pory robiłem nie patrząc na to co ustawiam i dlaczego, a teraz staram się to jakoś okiełznać także teoretycznie, choć praktycznie też kuleję;) Co do wyłączonego AA u DUNDE, to widać to chyba przede wszystkim na górnej krawędzi nad oknem(?). Materiał - jest po prostu biały;) routee ---> ile Subdivs dla QMC w primary? I pytanko jeszcze, czy włączyłeś AA, bo po krawędzi nad oknem wnioskuję, że nie(?) Więc, gdyby dorzucić jeszcze AA... jaki czas byśmy uzyskali?
Napisano 20 Styczeń 200718 l aa jest(catmull-rom chyba najostrzejszy) tylko widok za oknem jest jak widać 'podzielony' góra to 'tło?' od dome'a a dolny fragment maxowy env. sampli w qmc jest całe 5. pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200718 l Dzięki routee;] Robię jeszcze jedną próbę z Irr, następna będzie już na QMC, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Pozdrawiam EDIT: Ostatnie próby z tą sceną. Pierwsza próba to Irr+LC, ustawienia poniżej: Ustawienia: AA: Adaptive QMC: (1;3); Normals - checked AA Filter: Catmull-Rom GI: Saturation: 1,0 Primary Bounces: Irr (1,0) Secondary Bounces: Light Cache (1,0) Add ---> GI Caustics: Reflective Refractive Irr Sets: Preset: Custom Min. Rate: -3 Max. Rate: -2 Hsph. subdivs: 50 Interp. samples: 20 Color thresh.: 0,1 Normal thresh.: 0,1 Distance thresh.: 0,2 LC Sets: Subdivs: 1200 Sample size: 0,02 QMC Sampler: Adaptive amount: 0,75 Noise threshold: 0,002 Min. samples: 24 Global subdivs multiplier: 1,15 G-Buffer/Color Mapping: Type: Exponential Dark multiplier: 1,8 Bright mulitiplier: 1,8 Affect Backround: unchecked Światła: 2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16 1x Target Direct Light: Subdivs: 16 ---------------------------------- Druga próba to QMC+LC, ustawienia poniżej: Ustawienia: Wszystkie parametry pozostały takie, jak przy pierwszej próbie. Zmianie uległ tylko silnik dla Primary Bounces. QMC GI: Subdivs.: 8 --------------------------------- Czasy*: Irr+LC ---> 1:14:49 QMC+LC ---> 1:50:00 * Zaznaczam, że sprzęt już jest leciwy, stąd trochę przydługie timingi (AMD Athlon 1GHz, 768MB RAM, GeForce2 64MB) Teraz już tylko jedno pytanie. Sprawa ziarna przy QMC dla Primary Bounces. Czy to tylko kwestia wartości Subdivs.? routee przy mniejszej wartości (5), uzyskał o wiele mniejsze ziarno. Do tego jeszcze dochodzi paskudny sufit. Wszelkie rady i uwagi będą mile widziane. Pozdrawiam;)
Napisano 21 Styczeń 200718 l masz za jasny material i za duzo swiatla sie odbija... nie dosc ze zle wyglada to jeszcze sie duzo dluzej liczy.
Napisano 26 Styczeń 200718 l ja vs vray starcie pierwsze :) siedziałem wczoraj kilka godzin przy ustawieniach vraya, większość po prostu odgapiłem z forum albo z innych miejsc na necie, nie rozumiem narazie zbyt wiele z ustawień... Nie umiem też dobrze ustawić vray sun+sky, więc walnąłem directa + plane'y w oknach. Uzyłem też physical camera, iso 250, shutter 35, f 7. render na pentium d 2,66@3,20 + 1,5 ram nie za bardzo się udało uwydatnić gi tego czegos na suficie niestety. settings - proszę o komentarze co zchrzaniłem!
Napisano 27 Styczeń 200718 l podejscie drugie do scenki, tym razem qnc+lc światło : vray sun mult 0,15 ozone 0,4 AA: catmull rom light cache 1000 sample 0,01 passes 2 rqmc: adpt amount 0.95 noise 0,002 min samples 18 global subdivs 2,0 dodam jeszcze coś takiego jako ciekawostkę: http://www.cgarchitect.com/vb/14268-hamburg-haus.html mianowicie pan zuliban i jego ustawienia
Napisano 28 Styczeń 200718 l Kub@ ładnie, ale barierke mogłeś zostawić, i troche mniej szumu mogło by być.
Napisano 28 Styczeń 200718 l no wiem barierkę skasowałem bo była troche brzydka i mnie wkurzała, nie dotykła nawet schodów i mi sie nie chciało poprawiać. :P tu jest nowy render w którym użyłem qmc i jednoczesnie chciałem obniżyć znacznie poziom szumu, za którym sam nie przepadam. Podniosłem GI do 15 subdivs -w rqmc adpt amount do 0.1 -min samples 30 -global subdivs 2.2 Pozostała kwestia mrówek na ścianach. I mam pytanie jakich ustawień to jest kwestia ? Za słaby sampling light cache (1300 ; 0,1 )?? tu prosze o POMOC ! A może wystarczyłoby zchamferowac wszyskie krawędzie i efekt byłby niezauważalny ? Tak czy siak renderek 1024x768 w 2 h to wg mnie nie taki zły czas. Muszę przynac że vray jest genialy do interiorów :) --->
Napisano 18 Luty 200718 l Mental Ray 3.5 Niebo: Słońce: Niebo + słońce: Color bleed zniwelowany przez dodanie photon basic (base) do materiałów. Wszędzie dodane AO, które wygląda tak: Światło i GI ustawione tak samo jak w poprzednim teście
Napisano 18 Luty 200718 l Ten AO wychodzi pupowato, lepiej go nie używać (tak wyrazistego przynajmniej) do wizek.
Napisano 18 Luty 200718 l patry: źle podchodzi do tego AO, delikatnie. wymazuj gumeczką linie przy suficie itp. poza tym to jest light contest więc uczymy się tutaj jak najlepszego oświetlania i shadingu GI a nie feakingu z AO. chyba że ja czegoś nie kumam. chciałbym też przypomnieć o zasadach tego wątku: ćwiczymy tylko i wyłącznie na scenach udostępnionych które można znaleźć w pierwszym poście. wszelakie problemy z oświetleniem właśnych scen możecie postować w WIPach lub "Renderach testowych". dziękuje za uwage :)
Napisano 18 Luty 200718 l tweety napisał: patry: źle podchodzi do tego AO, delikatnie. wymazuj gumeczką linie przy suficie itp. albo jeszcze lepiej zwiększ max distance...
Napisano 20 Luty 200718 l spox, jak moge zrobić by te cienie nie były taki sharp, wiem ze w mentalu wystarczy tylko zwiekszys rozmiar źrodla swiatla ale nie wiem jak to zrobic w tym vrayu, moze podpowiedzcie mi jeszcz inne rzecz, co mam zel, co poprawic 256 ram, Athlon 2000+, max8 + vray 2 vrayplane w kazdym skrzydle okna + omni light gdzies tam dalej na zawnatrz
Napisano 24 Marzec 200717 l klikus1984 napisał: nie wiem gdzie ty masz tutaj jakis sharp... :D mialem na mysli to ze cienie to idealna linia, jak zrobic w vrayu takie cienie z rozmyciem gaussowsim ze sie wyraze po phtoshopowemu
Napisano 24 Marzec 200717 l 1. obrazek, ktory zalaczyles jaest bardzo slabej jakosci 2. generalnie ostrosc i wyrazistosc cieni zalezy wprostproporcjonalnie od intensywnosci swiatla, im swiatlo jest ostrzejsze, tym cienie sa bardziej ostre 3. Vray stara sie rozprowadzic swiatlo w sposob fizycznie poprawny ( przy uzyciu GI ) wiec masz troszke mniej opcji jezeli chodzi o strowanie cieniami w sposob photoshopowski. 4. we wlasciwosciach swiatla typu Vray masz smooth shadow czy cos takiego, moze z tym pokombinuj... i zmniejsz troche intensywnosc 5. jezeli uzywasz Ir mapy to sa rozne metody obliczania cieni, z tego co wiem delone trinagulation wymiata.
Napisano 25 Marzec 200717 l Wlasnie sie zastanawiam nad tym, bo mam cieklokrystaliczny monitor i moim zdaniem jest dobrze, ale kiedys zobaczylem swoja pracke u siostry na monitorze (paro letni CRT ) , to normalnie Brightnes -40 . A jezelichodzi o ogolne doswietlenie wnetrza, to najfajniejsza jest dla mnie gra polcienia, niestety to nie najmocniejsza strona vray przy normalnych ustawieniach.
Napisano 25 Marzec 200717 l no ja też robie na lcd... ale i tak wydaje mi sie że to mogło by być jaśniejsze;))
Napisano 25 Marzec 200717 l renderek fajny nawet bardzo ale taki monotonny kolor moze sciany podchodzace pod bialy daj
Napisano 25 Marzec 200717 l Cześć !!! Przeleciałem cały ten wątek (było co czytać) i wrzucam coś takiego: Adaptive QMC Catmull-Rom Primary: QMC - 1,0 Secondary: LC - 0,8 Saturation: 0,5 QMC Subdivs: 16 LC Subdivs: 700 rQMC Sampler Adaptive: 0,5 Noise: 0,005 Global subdivs: 2,0 Color mapping: Expontial 1,5 1,0 , Clamp output, Affect background Światła 2x VRay Plane Multi: 20 1x Direct multi 10, VRayShadow
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto