Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ale zielony ci przebarwia właśnie ściany, chcesz mieć biały to wstaw szarego plane`a

 

w jego preferencjach wyłącz "visible to camera i visible to refraction.

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam zrobilem testowy render i troszke mi nie wyszlo z "uwydatnieniem" cieni w krawedziach tych przedmiotów mozecie mi powiedziec gdzie zmienic ustawienia zeby bardziej bylo widac krawedzie pozdrawiam.

 

scenaauv1.jpg

Napisano

Moja próba:

 

2005751016936024695_rs.jpg

 

Są jeszcze bugi na szafkach, reszta myślę może być.

 

Próba Nr 2: (na zielono zmiany ustawień w stosunku do tych dla pierwszej wersji)

 

2001153181802342287_rs.jpg

 

Ustawienia:

 

AA:

Adaptive QMC: (2;4)

AA Filter: Mitchell-Natravali

 

GI:

Saturation: 0,9

Primary Bounces: Irr (1,0)

Secondary Bounces: Light Cache (1,0)

 

Irr Sets:

Preset: Custom

Min. Rate: -3

Max. Rate: -2

 

Hsph. subdivs: 50

Interp. samples: 20 | 30

 

LC Sets:

Subdivs: 1000

Sample size: 0,002

 

QMC Sampler:

Min. samples: 24 | 32

Global subdivs multiplier: 1,2

 

G-Buffer/Color Mapping:

Type: Exponential

Dark multiplier: 1,25 | 1,3

Bright mulitiplier: 2,3

Affect Backround: unchecked

 

Światła:

2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16

1x Target Direct Light: Subdivs: 16 | zwiększony mulitiplier

 

Pozdr!;)

Napisano
Gdyby scanline coś takiego rendził to nie byłoby wojny miedzy maniakami różnych silników renderujących, jak dla mnie to Mental jest najlepszy jak na razie ale nie za dobrze go mam opanowanego a w VRayu jakoś się tam poruszam.

 

Co ty chłopie chcesz od scanline'a? Że takiej sceny się nie wyrenderuje? Wolne żarty... Będzie to trwało dłuuuugo, ale znając silnik, nie widze problemu. Chyba jakiegoś chaleng'a trzeba scanlineowego zrobić, bo masa ludzi tu herezje uprawia :).

Napisano

Cyk... drugi interior do kompletu:

 

roomwb2.jpg

 

Prześwietliłem miejscami (na przykład 'spierdzielił mi' gdzieś obrazek ze ściany;) i zapomniałem zmniejszyć bump'a na podłodze, ale rzecz nie o tym;)

Pozdr!

Napisano

I cos ode mnie.

Tak jakos od niechcenia zrobilem w 20 min.

Oswietlone samym VraySunem co zdrawdza charakterystyczny widok za oknem ;-)

 

kuchniatest1cw5.jpg

 

Sety:

Irr- medium

Lc- 600

Color mapping- exponential (Dmlt2; Bmlt1; Gamma1)

 

VraySun:

turbidity- 2

ozon- 1

int mlt- 0,4

size mlt- 0,6

 

VrayPhysicalCam:

f num- 12

shutter speed- 20

ISO- 146

 

i tyle ;-)

 

Co do scana to da sie na nim calkiem realistyczne rzeczy robic,

tylko tak jak dunde napisal trzeba sie troche pogimnastykowac ze swiatlami (np moja stara pracka w scanie: pepsi5hs9.th.jpg pepsi4kv8.th.jpgbedroomkr7.th.jpg

huntersxt6.th.jpg

Napisano

Irytuje mnie pewna zagadka... a mianowicie w scenie kuchni, szafka po lewej stronie od razu przy okknie ma rowki w środku, i za cholere nie udało mi się zrobić tak (w v-ray'u) by mapowanie na materiale oczywiście białym było dobre, zawsze się robią przerwy, z resztą widać to na renderach zamieszczanych tutaj przez userow :)) Dla przykładu obrazek Touch'a >>

 

2005751016936024695rslt2.jpg

 

Jak pamietam ja robilem testy z rodziałką 800 na 600 oraz 1024 na 768 oraz w renderze Irr nie QMC.

 

Testow mam troszke robiłem je z 2 miechy temu i teraz chce się z wami podzielić tym problemem i jezeli ktoś go rozwiąże niech zapoda ustawienia rendera, oczywiście nie tak że da sobie rozdziałke 2500 ... Oczywiście wszytsko na białych materiałach.

Napisano

to raczej ustawienia AA jak już coś. Poprostu za słabe AA powoduje brak detali. z byt duża wartość interpolation samples w stosunku do Hsph też może być powodem. Ogólnie to GI + AA, nic innego.

 

Przykłady AA masz w helpie vraya na spot3d.com

Napisano

Touch - no nie ma to jak powtórzyć po tym Mądrzejszym z góry xD

Marcin - no właśnie oczekiwałem na odpowiedź od Ciebie, ale jak by nie było... chyba w tym wątku jedną praktycznie prace widziałem w ktorej wyglądało to jako tako, chyba nikt nie poradził sobie z Tym w 100%.

 

Pozdrawiam :))

 

P.S. Ja spróbuję xD

Napisano

tzn. tylko popatrz na renderki wsyztskich i zauważ to że gdy ktoś zorbi na czystej scenie renderka to mu sie walą mapy, tzn widać bebole w szczelinach a gdy ktoś doda kolor to od razu bez szwanku . Dziwi mnie to troszke no ale... Daj ten sam rendering tylko każdy materiał daj biały.l

Napisano

Falcom: nie ma sensu testowac GI i świateł na czysto białej scenie. cały schemat zawali się jesli wprowadzisz do sceny chocażby jeden materiał. więc "nauka" an interiorach o czystym białym diffuse mija się z celem.

Napisano

Ja mimo wszystko 'walczę' dalej, oby nie z wiatrakami. Niestety, dalej z bugami;|

 

2002668062355730914_rs.jpg

Ustawienia:

 

AA:

Adaptive subdivision: (-1;3); Normals - checked

AA Filter: Catmull-Rom

 

GI:

Saturation: 0,9

Primary Bounces: Irr (1,0)

Secondary Bounces: Light Cache (1,0)

 

Irr Sets:

Preset: Custom

Min. Rate: -6

Max. Rate: -2

 

Hsph. subdivs: 50

Interp. samples: 20

 

LC Sets:

Subdivs: 1500

Sample size: 0,002

 

Pre-filter: 100

 

QMC Sampler:

Min. samples: 32

Global subdivs multiplier: 1,0

 

G-Buffer/Color Mapping:

Type: Exponential

Dark multiplier: 1,3

Bright mulitiplier: 2,3

Affect Backround: unchecked

 

Światła:

2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16

1x Target Direct Light: Subdivs: 16

Napisano

Bobby_digital ---> Mam jeszcze problem z korelacją ustawień z poszczególnych 'sekcji';) Do tej pory robiłem nie patrząc na to co ustawiam i dlaczego, a teraz staram się to jakoś okiełznać także teoretycznie, choć praktycznie też kuleję;)

Co do wyłączonego AA u DUNDE, to widać to chyba przede wszystkim na górnej krawędzi nad oknem(?).

Materiał - jest po prostu biały;)

 

routee ---> ile Subdivs dla QMC w primary? I pytanko jeszcze, czy włączyłeś AA, bo po krawędzi nad oknem wnioskuję, że nie(?) Więc, gdyby dorzucić jeszcze AA... jaki czas byśmy uzyskali?

Napisano

aa jest(catmull-rom chyba najostrzejszy) tylko widok za oknem jest jak widać 'podzielony' góra to 'tło?' od dome'a a dolny fragment maxowy env. sampli w qmc jest całe 5.

pozdrawiam

  • Confused 1
Napisano

Dzięki routee;] Robię jeszcze jedną próbę z Irr, następna będzie już na QMC, zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam

 

EDIT:

Ostatnie próby z tą sceną.

 

Pierwsza próba to Irr+LC, ustawienia poniżej:

 

2004597975377045480_rs.jpg

 

Ustawienia:

 

AA:

Adaptive QMC: (1;3); Normals - checked

AA Filter: Catmull-Rom

 

GI:

Saturation: 1,0

Primary Bounces: Irr (1,0)

Secondary Bounces: Light Cache (1,0)

Add ---> GI Caustics: Reflective

Refractive

 

Irr Sets:

Preset: Custom

Min. Rate: -3

Max. Rate: -2

 

Hsph. subdivs: 50

Interp. samples: 20

 

Color thresh.: 0,1

Normal thresh.: 0,1

Distance thresh.: 0,2

 

LC Sets:

Subdivs: 1200

Sample size: 0,02

 

QMC Sampler:

Adaptive amount: 0,75

Noise threshold: 0,002

Min. samples: 24

Global subdivs multiplier: 1,15

 

G-Buffer/Color Mapping:

Type: Exponential

Dark multiplier: 1,8

Bright mulitiplier: 1,8

Affect Backround: unchecked

 

Światła:

2x VRayLight (Type: plane) - po jednym na okno (kuchnia i pomieszczenie obok). Subdivs: 16

1x Target Direct Light: Subdivs: 16

 

----------------------------------

 

Druga próba to QMC+LC, ustawienia poniżej:

 

2004537874583414554_rs.jpg

 

Ustawienia:

Wszystkie parametry pozostały takie, jak przy pierwszej próbie. Zmianie uległ tylko silnik dla Primary Bounces.

 

QMC GI:

Subdivs.: 8

 

---------------------------------

Czasy*:

Irr+LC ---> 1:14:49

QMC+LC ---> 1:50:00

 

* Zaznaczam, że sprzęt już jest leciwy, stąd trochę przydługie timingi (AMD Athlon 1GHz, 768MB RAM, GeForce2 64MB)

 

 

Teraz już tylko jedno pytanie. Sprawa ziarna przy QMC dla Primary Bounces. Czy to tylko kwestia wartości Subdivs.? routee przy mniejszej wartości (5), uzyskał o wiele mniejsze ziarno. Do tego jeszcze dochodzi paskudny sufit.

Wszelkie rady i uwagi będą mile widziane.

Pozdrawiam;)

Napisano

ja vs vray starcie pierwsze :) siedziałem wczoraj kilka godzin przy ustawieniach vraya, większość po prostu odgapiłem z forum albo z innych miejsc na necie, nie rozumiem narazie zbyt wiele z ustawień... Nie umiem też dobrze ustawić vray sun+sky, więc walnąłem directa + plane'y w oknach. Uzyłem też physical camera, iso 250, shutter 35, f 7.

 

render na pentium d 2,66@3,20 + 1,5 ram

 

vray4ep9.jpg

nie za bardzo się udało uwydatnić gi tego czegos na suficie niestety.

 

settings - proszę o komentarze co zchrzaniłem!

ustawieniamojebg3.th.jpg

Napisano

no wiem barierkę skasowałem bo była troche brzydka i mnie wkurzała, nie dotykła nawet schodów i mi sie nie chciało poprawiać. :P

tu jest nowy render w którym użyłem qmc i jednoczesnie chciałem obniżyć znacznie poziom szumu, za którym sam nie przepadam.

Podniosłem GI do 15 subdivs

-w rqmc adpt amount do 0.1

-min samples 30

-global subdivs 2.2

Pozostała kwestia mrówek na ścianach. I mam pytanie jakich ustawień to jest kwestia ? Za słaby sampling light cache (1300 ; 0,1 )??

tu prosze o POMOC !

A może wystarczyłoby zchamferowac wszyskie krawędzie i efekt byłby niezauważalny ?

Tak czy siak renderek 1024x768 w 2 h to wg mnie nie taki zły czas.

Muszę przynac że vray jest genialy do interiorów :)

--->

vayqmcub5.th.jpg

Napisano

Mental Ray 3.5

Niebo:

95b0f06b867ee9c0.jpg

 

Słońce:

e0ff5882274a37d8.jpg

 

Niebo + słońce:

7929f5bee5fc5f11.jpg

 

Color bleed zniwelowany przez dodanie photon basic (base) do materiałów.

Wszędzie dodane AO, które wygląda tak:

66316cd41779c290.jpg

 

Światło i GI ustawione tak samo jak w poprzednim teście

Napisano

patry: źle podchodzi do tego AO, delikatnie. wymazuj gumeczką linie przy suficie itp.

 

poza tym to jest light contest więc uczymy się tutaj jak najlepszego oświetlania i shadingu GI a nie feakingu z AO. chyba że ja czegoś nie kumam.

 

 

 

chciałbym też przypomnieć o zasadach tego wątku: ćwiczymy tylko i wyłącznie na scenach udostępnionych które można znaleźć w pierwszym poście.

wszelakie problemy z oświetleniem właśnych scen możecie postować w WIPach lub "Renderach testowych". dziękuje za uwage :)

Napisano
patry: źle podchodzi do tego AO, delikatnie. wymazuj gumeczką linie przy suficie itp.

 

albo jeszcze lepiej zwiększ max distance...

Napisano

spox, jak moge zrobić by te cienie nie były taki sharp, wiem ze w mentalu wystarczy tylko zwiekszys rozmiar źrodla swiatla ale nie wiem jak to zrobic w tym vrayu, moze podpowiedzcie mi jeszcz inne rzecz, co mam zel, co poprawic

 

256 ram, Athlon 2000+, max8 + vray

 

2 vrayplane w kazdym skrzydle okna + omni light gdzies tam dalej na zawnatrz

Napisano
nie wiem gdzie ty masz tutaj jakis sharp... :D

mialem na mysli to ze cienie to idealna linia, jak zrobic w vrayu takie cienie z rozmyciem gaussowsim ze sie wyraze po phtoshopowemu

Napisano

1. obrazek, ktory zalaczyles jaest bardzo slabej jakosci

2. generalnie ostrosc i wyrazistosc cieni zalezy wprostproporcjonalnie od intensywnosci swiatla, im swiatlo jest ostrzejsze, tym cienie sa bardziej ostre

3. Vray stara sie rozprowadzic swiatlo w sposob fizycznie poprawny ( przy uzyciu GI ) wiec masz troszke mniej opcji jezeli chodzi o strowanie cieniami w sposob photoshopowski.

4. we wlasciwosciach swiatla typu Vray masz smooth shadow czy cos takiego, moze z tym pokombinuj... i zmniejsz troche intensywnosc

5. jezeli uzywasz Ir mapy to sa rozne metody obliczania cieni, z tego co wiem delone trinagulation wymiata.

Napisano

Wlasnie sie zastanawiam nad tym, bo mam cieklokrystaliczny monitor i moim zdaniem jest dobrze, ale kiedys zobaczylem swoja pracke u siostry na monitorze (paro letni CRT ) , to normalnie Brightnes -40 .

 

A jezelichodzi o ogolne doswietlenie wnetrza, to najfajniejsza jest dla mnie gra polcienia, niestety to nie najmocniejsza strona vray przy normalnych ustawieniach.

Napisano

Cześć !!!

Przeleciałem cały ten wątek (było co czytać) i wrzucam coś takiego:

kuchniaprbxs8.jpg

Adaptive QMC

Catmull-Rom

Primary: QMC - 1,0

Secondary: LC - 0,8

Saturation: 0,5

 

QMC

Subdivs: 16

 

LC

Subdivs: 700

 

rQMC Sampler

Adaptive: 0,5

Noise: 0,005

Global subdivs: 2,0

 

Color mapping:

Expontial 1,5 1,0 , Clamp output, Affect background

 

Światła 2x VRay Plane Multi: 20

1x Direct multi 10, VRayShadow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności