JunioR Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 hcpiter - shader a shading to w ogóle co innego :) o kurde a ja zawsze myslalem ze to samo wow ;) to nie mozna napisac ze krzesla po raz kolejny w latajacej klasie lataja ? proroororo.
hcpiter Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 pro pro pro pro ! tudu tudu tudu famfary !!! tryyy :D dzieki patry za pomoc ;)
JunioR Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 pro pro pro pro ! tudu tudu tudu famfary !!! tryyy :D dzieki patry masz cos do pro?
Gość Synthetic Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Witam! Podrzucam moje wypociny z ostatnich 5 dni walki z Vrayem. Wiem, że nikt już nie walczy z tą sceną także wyskakuje tu trochę z takim "odgrzewanym kotletem", ale co tam. Chciałbym podziękować autorom wątku ;), ponieważ po przestudiowaniu całości i dodatkowo w oparciu o tutki vraya można się sporo nauczyć, a przynajmniej liznąć trochę podstaw. Dla kompletnego laika jak ja jest to zawsze szybsza i lepsza strona poznawania programu niż renderowanie tysięcy próbnych obrazków zmieniając każdy parametr na ślepo i czekając godziny na efekt, (co zresztą w dalszym ciągu czynię ;)) który koniec końców i tak jest marny abo praktycznie niewidoczny. Podaje ust. chociaż i tak w dużej mierze nadal wklepywane są trochę na ślepo :/ AA filter Mitchell - Netravali Irr + LC Secondary bounce - 0,8 Image sampler - adaptive qmc min -2, max -4 2x vray lights w oknach, Multiplier 21 1x direct light , Multiplier 6 Irr map ustawiona na high LC Subdivs 1000 Sample size 0,006 Collor mapping Exponential Dark 1,25 bright 1,15 reszta praktycznie na default. Oświetlenie i tak wygląda nadal kiepsko, dodatkowo badziewne materialy, slabe AA, ale grunt, że czegoś się tam nauczyłem :). Dalszą walkę z vrayem będę kontynuował już na jakiejś własnej scence. Mam nadzieję, że przy następnych kilku dniach wolnych coś wymodzę wrzucę do wip. i będe was nękał 1000 pytań ;). Pozdr ;)
Lorilay Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 moja dzisiejsza walka, to jeszcze nie to, no ale... światła - vraylighty w oknach i vraysun ustawienia świateł: vraylight: kolor jasnobeżowy, multipl:25 vraysun: turbidity:2.0, ozone 0.35, intensity 0,24, size 0,65, shadow subd. 12, shadow bias 0,1, photon emit radius 50 ustawienia vray: AA catmull-rom GI Irr + QMC QMC 2 sec. bounces, 24 subdiv Linear multiply color mapping, dark mult. 1.6, zaznaczone sub-pixel i clamp reszta na default
wojt0000 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Moje testy :) Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok. Irr+LC. Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h.
naeq Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Odm ostatniego czasu dużo się zmieniło, może zarzucę jakieś mój test, tylko trzeba by było ściągnąć modele... Edit: Czy ktoś mógł by mi udostępnić Model Klasy? z tego co widzę to linki do Rapida nie działają już... Edit2: Już mam, dzięki Pionix
wojt0000 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Może wrzucisz, tez bym chętnie jeszcze coś potestował :)
oo79 Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Moje testy :) Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok. Irr+LC. Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h. Hmm, ta cinema zaczyna mi sie podobac. na jakim sprzecie to renderowałeś ?
!Ewert Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 Nocny wygląda jak dzienny tylko światło jest z boku.
naeq Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 To tez ja dodaje taki test: [Kliknij Aby Powiększyć] Ustawienia: Kliknij! Trochę dodatków z PS'a, nic specjalnego, mdło. Czas Renderingu na Athlonie 5000+ : 1h 13min Pozdro
naeq Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Witam, dziś wyrenderowałem wersję z trochę podrasowanymi ustawieniami i bez PS'a. Materiały na szybko. [Kliknij Aby Powiększyć] Później wrzucę ustawienia, bo teraz mam dużo roboty na głowie. Pozdro
pionix Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Druga wersja znacznie lapsza. Jak się doda kontrastu to wygląda super. Matriałów się nie czepiam ;)
naeq Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Ja się sam siebie czepiam materiałów trochę oraz daremnej tekstury podłogi :) i rzeczywiście pionix masz oko, załączyłem PS'a i kontrast dodaje tej scenie trochę.
naeq Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 A Więc proszę... [Kliknij Aby Powiększyć] Render Time: 3h 8min. Renderer: V-Ray 1.50.17 Soft: 3dsmax9 P.S. Sceny nie podrasowywałem w PS'ie, czysty render. P.S.2. Jeszcze dodatkowo wersja zPSowana, trochę pogorszona ;)
mrkrzysiek Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 Ustawienia, ustawienia, ustawienia nie zapominać o tym
!Ewert Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 dziwne masz te ustawianie, dałeś render tak że specjalnie długo liczył a banalnych opcji nie włączyłeś.
naeq Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Specjalnie długo? to proszę Cie Tomuś imienniku, Zrób tak by z tą rozdzielczością i takimi detalami liczył krócej na Athlonie X2 5000 ;]
Master Kiełbaster Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 coś czuję że qmc/dmc + lc by to załatwiło szybciej i z mniejszą ilością plam
!Ewert Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Irradiance map ustawiania zmień 200 na mniej itd...
naeq Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Tomuś - chyba się mylisz niestety, przy takiej rozdzielczości zmieniając wartość HSph Subdiv. na jakąkolwiek mniejszą da nam w efekcie plamy w scenie, dokładniej przy tablicy, na ścianie...
arev Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Wtedy przydaje się podciągnąć "Interpolation samples" ;)
ciasteq Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Takie moje testy: vray irr+lc czas max 40minut na wszystko +1min dla ps ;)
airmoss Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Pierwsze proby z interiorem. rendering okolo 10min. (no moze troche wiecej, nie pamietam) Direct + VRayLight w oknach. No i od razu pytanie. Jak rozjasnic cienie? VRLight niby rozjanilo, lecz przy okazji zrobilo to z cala scena, a chcialbym jedynie skorygowac same cienie. To samo gdybym chcial np zmienic kololor cienia. W standardowym oswietleniu taka opcja pamietam byla ale co z vrayshadow? http://img201.imageshack.us/my.php?image=test2zy4.jpg i druga wersja: +jededen material i PS http://img291.imageshack.us/my.php?image=test4vu8.jpg
jasiek311 Napisano 18 Kwiecień 2008 Napisano 18 Kwiecień 2008 kolor cieni masz w opcjach swiatla - jesli uzywasz jakiegos directa - po prostu z czarnego mozesz zrobic sobie grafitowy / jasnoszary - etc .. . mysle, ze to najprostszy sposob na to. . .
airmoss Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 masz racje, ale chyba tylko w przypadku wybrania innego typu cienia niz vrayshadow. W tym przypadku zadne zmiany koloru i innych parametrow zakladki shadow parameters nie zmieniaja nic na renderze.
Matti Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 (edytowane) no to ja moze odkurze troche watek... Moja pierwsza proba w vrayu. Bede wdzieczny za wszelkie pomocne rady irr + lc Edytowane 7 Sierpień 2008 przez Matti
Matti Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 (edytowane) lepiej? pozniej zupdate`uje ten post z nowym testem, azeby nie zasmiecac watku. edit: Test sztucznego oswietlenia: Edytowane 8 Sierpień 2008 przez Matti
!Ewert Napisano 17 Sierpień 2008 Napisano 17 Sierpień 2008 Cienie masz ostre jak nie wiem co ;) bumpa z podłogi wywal ;)
bapi23 Napisano 12 Listopad 2008 Napisano 12 Listopad 2008 Dobra, teraz coś od pana mentala: Czas~40min (c2d 1,6 1gb ram) 1Xmr sun&mr sky 1xmr portal fg 1 gi 4,5
bapi23 Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Czas 1h 59min AA 4/16 FG 1.4 medium min Radius 0,5 pix GI 1.0 2XPortal 1X mr sun+mrsky Niech ktoś napisze czy to jest dobrze oświetlone;p
Shogun 3D Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Sam naucz się oceniać, czy coś jest dobre. Jak będziesz miał klienta, sam będziesz musial to ocenić. To jest jedna z najlepszych rad, jakie kiedykolwiek usłyszysz.
mrkrzysiek Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 wygląda ładnie ale nadaj jakieś kolorki i textury jeszcze,
hcpiter Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 swiatlo ladne ale po dodaniu materielow wszystko sie zmieni zapewne wiec najlepiej testowac z materialami juz :) W zaciemnionych miejscach troszke plamy wyszly i skopalo sie AA ale mysle ze jak beda textury to sie troszke zmaskuje
gientekwl Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 Bapi dobrze, ale shading lekko rozjechany i AA ;) coś dlugie te czasy, wyrenderowalem na probe tą samą scenę w 13 min chodź mniejszej rozdziaki [800x600] ;) pokombinuje jeszcze z materialami. pzdr. ;)
bapi23 Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 I niestety widać, że to 13 min;p Masz albo słabe samplowanie cieni, albo słabe samplowanie AO(CHyba troche za ciemne to AO, lub za duże radiusy), ja w swojej scenie miałem cienie na 256 tak samo AO. Poza tym widzę że chyba tylko FG było, i AA słaby. Dziwne rozłorzenie cieni masz(i trochę ich mało), popatrz na cień pod szafką z lewej;p. Następnym razem nie chwal się szybkością renderingu tylko jakością. Aha i nie widzę niebieskiego światła nigdzie u ciebie;/W swojej scenie dałem za małe samplowanie GI i FG, przy tak małych radiusach jakie zadałem.AA jest wmiarę duże, tylko filtr dałem na ostro;p A rozjechany shading?? Przecież tutaj shading to standard A&D bez ref i z lekkim AO.
Temporal Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 chodzilo o shading nie shader :P A co do renderka gientekwl to faktycznie cos cienie nie bardzo. Niby sloneczne swiatelko a wyglada jak sama scene z ao bez ostrzejszych cieni.
mrkrzysiek Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 ja napisze tylko Ustawienia Ustawiania Ustawienia
gientekwl Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 słabe samplowanie AO ? nie sądze... wartość 32 sampli w scenie powinna wystarczyć, to nie jest finalna wersja rendera ;) tylko poprostu test ;) Z shadingiem trochę przegiąłem... to fakt. Zobacz na swój render z GI+FG... a mój z samym FG... oceń sam który lepszy;) Generalnie AA jest spoko, za duży kontrast w PS'ie podniosłem Pozatym... po cholere dajesz sampli aż 256 cieni skoro przy takim oświetleniu [na Twoim renderze] nie widać ich wcale ? [kwestia ekspozycji]. Kończąc, jakoś renderingu nie chwaląc się jest lepsza niż Twoja ;P a czas powlający :D
adrian2608 Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 Moje stare testy ,wybaczcie ubogie materiały : Vray: Blender Internal :
gientekwl Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 wersja nocna : [jeszcze dużo szumu do zredukowania... walka z FG]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się