Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
hcpiter - shader a shading to w ogóle co innego :)

o kurde a ja zawsze myslalem ze to samo

 

wow ;) to nie mozna napisac ze krzesla po raz kolejny w latajacej klasie lataja ? proroororo.

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Synthetic
Napisano

Witam! Podrzucam moje wypociny z ostatnich 5 dni walki z Vrayem. Wiem, że nikt już nie walczy z tą sceną także wyskakuje tu trochę z takim "odgrzewanym kotletem", ale co tam.

Chciałbym podziękować autorom wątku ;), ponieważ po przestudiowaniu całości i dodatkowo w oparciu o tutki vraya można się sporo nauczyć, a przynajmniej liznąć trochę podstaw. Dla kompletnego laika jak ja jest to zawsze szybsza i lepsza strona poznawania programu niż renderowanie tysięcy próbnych obrazków zmieniając każdy parametr na ślepo i czekając godziny na efekt, (co zresztą w dalszym ciągu czynię ;)) który koniec końców i tak jest marny abo praktycznie niewidoczny.

 

Podaje ust. chociaż i tak w dużej mierze nadal wklepywane są trochę na ślepo :/

 

AA filter Mitchell - Netravali

Irr + LC

Secondary bounce - 0,8

 

Image sampler - adaptive qmc min -2, max -4

 

2x vray lights w oknach,

Multiplier 21

1x direct light , Multiplier 6

Irr map ustawiona na high

 

 

LC

Subdivs 1000

Sample size 0,006

 

Collor mapping

Exponential

Dark 1,25

bright 1,15

 

reszta praktycznie na default.

Oświetlenie i tak wygląda nadal kiepsko, dodatkowo badziewne materialy, slabe AA, ale grunt, że czegoś się tam nauczyłem :). Dalszą walkę z vrayem będę kontynuował już na jakiejś własnej scence. Mam nadzieję, że przy następnych kilku dniach wolnych coś wymodzę wrzucę do wip. i będe was nękał 1000 pytań ;).

 

Pozdr ;)

 

 

12679189bb5.th.jpg

Napisano

moja dzisiejsza walka, to jeszcze nie to, no ale...

vraylight1.jpg

 

światła - vraylighty w oknach i vraysun

 

ustawienia świateł:

vraylight:

kolor jasnobeżowy, multipl:25

vraysun:

turbidity:2.0, ozone 0.35, intensity 0,24, size 0,65, shadow subd. 12, shadow bias 0,1, photon emit radius 50

ustawienia vray:

AA catmull-rom

GI Irr + QMC

QMC 2 sec. bounces, 24 subdiv

Linear multiply color mapping, dark mult. 1.6, zaznaczone sub-pixel i clamp

 

reszta na default

Napisano

Moje testy :)

Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok.

Irr+LC.

Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h.

 

33ce0.th.jpg

 

44mw3.th.jpg

Napisano

Odm ostatniego czasu dużo się zmieniło, może zarzucę jakieś mój test, tylko trzeba by było ściągnąć modele...

 

Edit: Czy ktoś mógł by mi udostępnić Model Klasy? z tego co widzę to linki do Rapida nie działają już...

 

Edit2: Już mam, dzięki Pionix

Napisano
Moje testy :)

Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok.

Irr+LC.

Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h.

 

Hmm, ta cinema zaczyna mi sie podobac.

na jakim sprzecie to renderowałeś ?

Napisano

To tez ja dodaje taki test:

 

classroom_min.jpg

[Kliknij Aby Powiększyć]

 

Ustawienia:

Kliknij!

 

Trochę dodatków z PS'a, nic specjalnego, mdło.

Czas Renderingu na Athlonie 5000+ : 1h 13min

 

Pozdro

Napisano

Witam, dziś wyrenderowałem wersję z trochę podrasowanymi ustawieniami i bez PS'a. Materiały na szybko.

 

test02_min.jpg

[Kliknij Aby Powiększyć]

 

Później wrzucę ustawienia, bo teraz mam dużo roboty na głowie.

Pozdro

Napisano

Ja się sam siebie czepiam materiałów trochę oraz daremnej tekstury podłogi :) i rzeczywiście pionix masz oko, załączyłem PS'a i kontrast dodaje tej scenie trochę.

Napisano

A Więc proszę...

 

classroom_3;08_min.jpg

 

[Kliknij Aby Powiększyć]

 

Render Time: 3h 8min.

Renderer: V-Ray 1.50.17

Soft: 3dsmax9

 

ustawienia_min.png

 

P.S. Sceny nie podrasowywałem w PS'ie, czysty render.

 

P.S.2. Jeszcze dodatkowo wersja zPSowana, trochę pogorszona ;)

 

test_min.png

Napisano

Specjalnie długo? to proszę Cie Tomuś imienniku, Zrób tak by z tą rozdzielczością i takimi detalami liczył krócej na Athlonie X2 5000 ;]

Napisano

Tomuś - chyba się mylisz niestety, przy takiej rozdzielczości zmieniając wartość HSph Subdiv. na jakąkolwiek mniejszą da nam w efekcie plamy w scenie, dokładniej przy tablicy, na ścianie...

Napisano

Pierwsze proby z interiorem.

rendering okolo 10min. (no moze troche wiecej, nie pamietam)

Direct + VRayLight w oknach.

 

No i od razu pytanie. Jak rozjasnic cienie? VRLight niby rozjanilo, lecz przy okazji zrobilo to z cala scena, a chcialbym jedynie skorygowac same cienie. To samo gdybym chcial np zmienic kololor cienia. W standardowym oswietleniu taka opcja pamietam byla ale co z vrayshadow?

 

 

http://img201.imageshack.us/my.php?image=test2zy4.jpg

 

i druga wersja: +jededen material i PS

 

http://img291.imageshack.us/my.php?image=test4vu8.jpg

Napisano

kolor cieni masz w opcjach swiatla - jesli uzywasz jakiegos directa - po prostu z czarnego mozesz zrobic sobie grafitowy / jasnoszary - etc .. . mysle, ze to najprostszy sposob na to. . .

Napisano

masz racje, ale chyba tylko w przypadku wybrania innego typu cienia niz vrayshadow. W tym przypadku zadne zmiany koloru i innych parametrow zakladki shadow parameters nie zmieniaja nic na renderze.

Napisano (edytowane)

no to ja moze odkurze troche watek...

Moja pierwsza proba w vrayu.

 

Bede wdzieczny za wszelkie pomocne rady

 

irr + lc

 

niezlepadlo03lo4.jpg

Edytowane przez Matti
Napisano (edytowane)

lepiej?

 

niezlepadlo03kp9.jpg

 

pozniej zupdate`uje ten post z nowym testem, azeby nie zasmiecac watku.

 

edit:

 

Test sztucznego oswietlenia:

 

niezlepadlo11kw6.jpg

Edytowane przez Matti
Napisano

lightmentaljpegjc5.jpg

w1230.png

 

Czas 1h 59min

AA 4/16

FG 1.4 medium

min Radius 0,5 pix

GI 1.0

2XPortal

1X mr sun+mrsky

 

Niech ktoś napisze czy to jest dobrze oświetlone;p

Napisano

swiatlo ladne ale po dodaniu materielow wszystko sie zmieni zapewne wiec najlepiej testowac z materialami juz :)

W zaciemnionych miejscach troszke plamy wyszly i skopalo sie AA ale mysle ze jak beda textury to sie troszke zmaskuje

Napisano

Bapi dobrze, ale shading lekko rozjechany i AA ;)

coś dlugie te czasy, wyrenderowalem na probe tą samą scenę w 13 min chodź mniejszej rozdziaki [800x600] ;)

 

KUCHNIA.jpg

 

pokombinuje jeszcze z materialami.

pzdr. ;)

Napisano

I niestety widać, że to 13 min;p Masz albo słabe samplowanie cieni, albo słabe samplowanie AO(CHyba troche za ciemne to AO, lub za duże radiusy), ja w swojej scenie miałem cienie na 256 tak samo AO. Poza tym widzę że chyba tylko FG było, i AA słaby. Dziwne rozłorzenie cieni masz(i trochę ich mało), popatrz na cień pod szafką z lewej;p. Następnym razem nie chwal się szybkością renderingu tylko jakością. Aha i nie widzę niebieskiego światła nigdzie u ciebie;/W swojej scenie dałem za małe samplowanie GI i FG, przy tak małych radiusach jakie zadałem.AA jest wmiarę duże, tylko filtr dałem na ostro;p A rozjechany shading?? Przecież tutaj shading to standard A&D bez ref i z lekkim AO.

Napisano

chodzilo o shading nie shader :P

 

A co do renderka gientekwl to faktycznie cos cienie nie bardzo. Niby sloneczne swiatelko a wyglada jak sama scene z ao bez ostrzejszych cieni.

Napisano

słabe samplowanie AO ? nie sądze... wartość 32 sampli w scenie powinna wystarczyć, to nie jest finalna wersja rendera ;) tylko poprostu test ;)

Z shadingiem trochę przegiąłem... to fakt.

Zobacz na swój render z GI+FG... a mój z samym FG... oceń sam który lepszy;)

Generalnie AA jest spoko, za duży kontrast w PS'ie podniosłem

Pozatym... po cholere dajesz sampli aż 256 cieni skoro przy takim oświetleniu [na Twoim renderze] nie widać ich wcale ? [kwestia ekspozycji].

Kończąc, jakoś renderingu nie chwaląc się jest lepsza niż Twoja ;P a czas powlający :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności