Napisano 1 Listopad 200717 l hcpiter - shader a shading to w ogóle co innego :) o kurde a ja zawsze myslalem ze to samo wow ;) to nie mozna napisac ze krzesla po raz kolejny w latajacej klasie lataja ? proroororo.
Napisano 1 Listopad 200717 l pro pro pro pro ! tudu tudu tudu famfary !!! tryyy :D dzieki patry za pomoc ;)
Napisano 1 Listopad 200717 l pro pro pro pro ! tudu tudu tudu famfary !!! tryyy :D dzieki patry masz cos do pro?
Napisano 3 Styczeń 200817 l Witam! Podrzucam moje wypociny z ostatnich 5 dni walki z Vrayem. Wiem, że nikt już nie walczy z tą sceną także wyskakuje tu trochę z takim "odgrzewanym kotletem", ale co tam. Chciałbym podziękować autorom wątku ;), ponieważ po przestudiowaniu całości i dodatkowo w oparciu o tutki vraya można się sporo nauczyć, a przynajmniej liznąć trochę podstaw. Dla kompletnego laika jak ja jest to zawsze szybsza i lepsza strona poznawania programu niż renderowanie tysięcy próbnych obrazków zmieniając każdy parametr na ślepo i czekając godziny na efekt, (co zresztą w dalszym ciągu czynię ;)) który koniec końców i tak jest marny abo praktycznie niewidoczny. Podaje ust. chociaż i tak w dużej mierze nadal wklepywane są trochę na ślepo :/ AA filter Mitchell - Netravali Irr + LC Secondary bounce - 0,8 Image sampler - adaptive qmc min -2, max -4 2x vray lights w oknach, Multiplier 21 1x direct light , Multiplier 6 Irr map ustawiona na high LC Subdivs 1000 Sample size 0,006 Collor mapping Exponential Dark 1,25 bright 1,15 reszta praktycznie na default. Oświetlenie i tak wygląda nadal kiepsko, dodatkowo badziewne materialy, slabe AA, ale grunt, że czegoś się tam nauczyłem :). Dalszą walkę z vrayem będę kontynuował już na jakiejś własnej scence. Mam nadzieję, że przy następnych kilku dniach wolnych coś wymodzę wrzucę do wip. i będe was nękał 1000 pytań ;). Pozdr ;)
Napisano 12 Luty 200817 l moja dzisiejsza walka, to jeszcze nie to, no ale... światła - vraylighty w oknach i vraysun ustawienia świateł: vraylight: kolor jasnobeżowy, multipl:25 vraysun: turbidity:2.0, ozone 0.35, intensity 0,24, size 0,65, shadow subd. 12, shadow bias 0,1, photon emit radius 50 ustawienia vray: AA catmull-rom GI Irr + QMC QMC 2 sec. bounces, 24 subdiv Linear multiply color mapping, dark mult. 1.6, zaznaczone sub-pixel i clamp reszta na default
Napisano 16 Luty 200817 l Moje testy :) Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok. Irr+LC. Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h.
Napisano 16 Luty 200817 l Odm ostatniego czasu dużo się zmieniło, może zarzucę jakieś mój test, tylko trzeba by było ściągnąć modele... Edit: Czy ktoś mógł by mi udostępnić Model Klasy? z tego co widzę to linki do Rapida nie działają już... Edit2: Już mam, dzięki Pionix
Napisano 17 Luty 200817 l Moje testy :) Vray for c4d, 2xarea w oknach + vray sun.Dla nocnego 3xarea, 2 w wiszących lampach i 1 pod sufitem w pomieszczeniu obok. Irr+LC. Czas: dzienny 2h30min, nocny 2h. Hmm, ta cinema zaczyna mi sie podobac. na jakim sprzecie to renderowałeś ?
Napisano 25 Luty 200817 l To tez ja dodaje taki test: [Kliknij Aby Powiększyć] Ustawienia: Kliknij! Trochę dodatków z PS'a, nic specjalnego, mdło. Czas Renderingu na Athlonie 5000+ : 1h 13min Pozdro
Napisano 26 Luty 200817 l Witam, dziś wyrenderowałem wersję z trochę podrasowanymi ustawieniami i bez PS'a. Materiały na szybko. [Kliknij Aby Powiększyć] Później wrzucę ustawienia, bo teraz mam dużo roboty na głowie. Pozdro
Napisano 26 Luty 200817 l Druga wersja znacznie lapsza. Jak się doda kontrastu to wygląda super. Matriałów się nie czepiam ;)
Napisano 26 Luty 200817 l Ja się sam siebie czepiam materiałów trochę oraz daremnej tekstury podłogi :) i rzeczywiście pionix masz oko, załączyłem PS'a i kontrast dodaje tej scenie trochę.
Napisano 29 Luty 200817 l A Więc proszę... [Kliknij Aby Powiększyć] Render Time: 3h 8min. Renderer: V-Ray 1.50.17 Soft: 3dsmax9 P.S. Sceny nie podrasowywałem w PS'ie, czysty render. P.S.2. Jeszcze dodatkowo wersja zPSowana, trochę pogorszona ;)
Napisano 1 Marzec 200817 l dziwne masz te ustawianie, dałeś render tak że specjalnie długo liczył a banalnych opcji nie włączyłeś.
Napisano 2 Marzec 200817 l Specjalnie długo? to proszę Cie Tomuś imienniku, Zrób tak by z tą rozdzielczością i takimi detalami liczył krócej na Athlonie X2 5000 ;]
Napisano 3 Marzec 200817 l coś czuję że qmc/dmc + lc by to załatwiło szybciej i z mniejszą ilością plam
Napisano 4 Marzec 200817 l Tomuś - chyba się mylisz niestety, przy takiej rozdzielczości zmieniając wartość HSph Subdiv. na jakąkolwiek mniejszą da nam w efekcie plamy w scenie, dokładniej przy tablicy, na ścianie...
Napisano 11 Marzec 200817 l Takie moje testy: vray irr+lc czas max 40minut na wszystko +1min dla ps ;)
Napisano 25 Marzec 200816 l Pierwsze proby z interiorem. rendering okolo 10min. (no moze troche wiecej, nie pamietam) Direct + VRayLight w oknach. No i od razu pytanie. Jak rozjasnic cienie? VRLight niby rozjanilo, lecz przy okazji zrobilo to z cala scena, a chcialbym jedynie skorygowac same cienie. To samo gdybym chcial np zmienic kololor cienia. W standardowym oswietleniu taka opcja pamietam byla ale co z vrayshadow? http://img201.imageshack.us/my.php?image=test2zy4.jpg i druga wersja: +jededen material i PS http://img291.imageshack.us/my.php?image=test4vu8.jpg
Napisano 18 Kwiecień 200816 l kolor cieni masz w opcjach swiatla - jesli uzywasz jakiegos directa - po prostu z czarnego mozesz zrobic sobie grafitowy / jasnoszary - etc .. . mysle, ze to najprostszy sposob na to. . .
Napisano 21 Kwiecień 200816 l masz racje, ale chyba tylko w przypadku wybrania innego typu cienia niz vrayshadow. W tym przypadku zadne zmiany koloru i innych parametrow zakladki shadow parameters nie zmieniaja nic na renderze.
Napisano 7 Sierpień 200816 l no to ja moze odkurze troche watek... Moja pierwsza proba w vrayu. Bede wdzieczny za wszelkie pomocne rady irr + lc Edytowane 7 Sierpień 200816 l przez Matti
Napisano 7 Sierpień 200816 l lepiej? pozniej zupdate`uje ten post z nowym testem, azeby nie zasmiecac watku. edit: Test sztucznego oswietlenia: Edytowane 8 Sierpień 200816 l przez Matti
Napisano 12 Listopad 200816 l Dobra, teraz coś od pana mentala: Czas~40min (c2d 1,6 1gb ram) 1Xmr sun&mr sky 1xmr portal fg 1 gi 4,5
Napisano 9 Grudzień 200816 l Czas 1h 59min AA 4/16 FG 1.4 medium min Radius 0,5 pix GI 1.0 2XPortal 1X mr sun+mrsky Niech ktoś napisze czy to jest dobrze oświetlone;p
Napisano 10 Grudzień 200816 l Sam naucz się oceniać, czy coś jest dobre. Jak będziesz miał klienta, sam będziesz musial to ocenić. To jest jedna z najlepszych rad, jakie kiedykolwiek usłyszysz.
Napisano 10 Grudzień 200816 l swiatlo ladne ale po dodaniu materielow wszystko sie zmieni zapewne wiec najlepiej testowac z materialami juz :) W zaciemnionych miejscach troszke plamy wyszly i skopalo sie AA ale mysle ze jak beda textury to sie troszke zmaskuje
Napisano 20 Grudzień 200816 l Bapi dobrze, ale shading lekko rozjechany i AA ;) coś dlugie te czasy, wyrenderowalem na probe tą samą scenę w 13 min chodź mniejszej rozdziaki [800x600] ;) pokombinuje jeszcze z materialami. pzdr. ;)
Napisano 20 Grudzień 200816 l I niestety widać, że to 13 min;p Masz albo słabe samplowanie cieni, albo słabe samplowanie AO(CHyba troche za ciemne to AO, lub za duże radiusy), ja w swojej scenie miałem cienie na 256 tak samo AO. Poza tym widzę że chyba tylko FG było, i AA słaby. Dziwne rozłorzenie cieni masz(i trochę ich mało), popatrz na cień pod szafką z lewej;p. Następnym razem nie chwal się szybkością renderingu tylko jakością. Aha i nie widzę niebieskiego światła nigdzie u ciebie;/W swojej scenie dałem za małe samplowanie GI i FG, przy tak małych radiusach jakie zadałem.AA jest wmiarę duże, tylko filtr dałem na ostro;p A rozjechany shading?? Przecież tutaj shading to standard A&D bez ref i z lekkim AO.
Napisano 20 Grudzień 200816 l chodzilo o shading nie shader :P A co do renderka gientekwl to faktycznie cos cienie nie bardzo. Niby sloneczne swiatelko a wyglada jak sama scene z ao bez ostrzejszych cieni.
Napisano 20 Grudzień 200816 l słabe samplowanie AO ? nie sądze... wartość 32 sampli w scenie powinna wystarczyć, to nie jest finalna wersja rendera ;) tylko poprostu test ;) Z shadingiem trochę przegiąłem... to fakt. Zobacz na swój render z GI+FG... a mój z samym FG... oceń sam który lepszy;) Generalnie AA jest spoko, za duży kontrast w PS'ie podniosłem Pozatym... po cholere dajesz sampli aż 256 cieni skoro przy takim oświetleniu [na Twoim renderze] nie widać ich wcale ? [kwestia ekspozycji]. Kończąc, jakoś renderingu nie chwaląc się jest lepsza niż Twoja ;P a czas powlający :D
Napisano 21 Grudzień 200816 l Moje stare testy ,wybaczcie ubogie materiały : Vray: Blender Internal :
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto