Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pionix: Według mnie bomba, ale mam pytanko bardziej dotyczące zawartości. ;) Te modeliki Bambole to Twoje czy jakieś gotowce? ;)

 

Edit@down:/ O, nie zauważyłem. Dzięki. ;)

Edytowane przez pressenter

Napisano

Dzięki wszystkim za pozytywne opinie, cieszę się że się spodobało, mam nadzieję że się przyda :)

 

Wielki plus dla ciebie :)

Zamiast advance painter'a nie można po prostu użyć scattera ? czy czegoś nie czaje.

 

Oczywiście można użyć jakiegoś scattera, ale dzięki Painterowi można bardziej wpłynąć na to by trawa była gęstsza w centrum i rzadsza na brzegach (będzie się lepiej blendować po zbiciu "w kupę"). Warto poświęcić nawet te pół godziny na ręczne wymalowanie kilku modułów, później będzie można szybko i wygodnie korzystać z różnych rodzajów traw.

 

Żeby nie było że tak bez obrazka - apropos fototapet mogę pokazać ten hol, nie jest to co prawda NYC ale coś bardziej przyrodniczego:

 

hol2-bbypass.jpg?w=211&h=300

Napisano

A ja tak rzucę linkiem, bo w sumie nie wiem gdzie takie coś mozna dawać, ale jak komuś brakuje refek, czy chciałby podejrzeć jak coś się montuje czy jak wygląda to na taką stronkę dzisiaj wpadłem:

 

http://domoklik.pl/

 

Bardzo fajna inicjatywa.

Napisano

pressenter - rzeczywiście fajne

 

Razer - jak wielkie połacie zasiewałeś tą trawką? interesuje mnie jak taka trawa się zachowuje przy 100 tys obiektów i więcej

Napisano
pressenter - rzeczywiście fajne

 

Razer - jak wielkie połacie zasiewałeś tą trawką? interesuje mnie jak taka trawa się zachowuje przy 100 tys obiektów i więcej

 

Na razie największy teren to to co widać na renderze hali kila stron temu (czyli niewiele), zależy co masz na myśli mówiąc "jak się zachowuje". Z tego co wiem to GroundWiz potrafi generować całkiem przyzwoite ilości instance'ów więc o to bym się nie martwił. A proxy jak to proxy, można sobie pozwolić nawet na gazylion poly :)

Napisano

Razer - problem jest następujący, testowaliśmy kilka programów do klonowania powierzchniowego. Wszystkie działają bez zarzutu, kłopot w tym że programy renderujące ( vray, fryrender ) zmulają się przy dużych ilościach klonów. Są to oczywiście proxy i nieważne jest czy klonujesz 10 000 razy drzewo, które ma 350000 polygonów czy placek trawy o objętości dajmy na to 1000 poly. Kłopoty pojawiają się od ilości 100 000 i więcej klonów, przy wypuszczaniu do renderingu. Komputer zaczyna niemiłosiernie to wszystko mielić. Nie ma znaczenia praktycznie objętość obiektu źródłowego tylko ilość wygenerowanych klonów. Dodam, że dla obłożenia trawą średniej sceny nawet dysponując plackiem trawy o średnicy 0,5, potrzeba kilkaset tysięcy klonów :) No i uciążliwe jest ręczne utykanie trawy przy krawężnikach itp. przy np. wizce mieszkaniówki, która ma trawnik posiekany chodnikami :) Czy możesz nawet na dużym prostokącie wyklonować powiedzmy 200 000 klonów trawy i zobaczyć jak to pójdzie tak dla testu ?

Napisano

Pionix -> Fajna podłoga :D

 

Ode mnie taka zabawa. mało to ładne ale cóż.

maxx.jpg

Napisano

Lis zielone drzewa wygladaja jak na wiosne kiedy dopiero sie rozwijaja a obok jesienne juz spadajace liscie ;)

Napisano

Taaa jak to jest mało ładne to ja jestem zmutowanym glutojadem zombie z planety glut w galaktyce ścieki.

 

To jest śliczne z tym, że Piter ma racje.

Napisano

Lisie świetnie wyszły te drzewa a zwłaszcza kora. Samo "wbicie" w ziemię też extra. Rozumiem, że to z tyłu to tylko takie przypadkowe tło;)

 

Nvidia - Lis nas tylko tak kokietuje ;)

Napisano

Lis - super, a najbardziej ten starszy render z meblami koło dużego okna:)

 

ja przerenderowywuję leciwą scenkę, przedostatnie testy

 

88713663.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Łohoho, świetne. Te rendery z fixed na 1 są takie piękne...

Napisano

lisie - swietne, tylko obu nas zapewne boli to ze onyx nie ma parapetrow zadnych z sensem zeby stworzyc pozadnego starego swierka ( sam takim specem nie jestem zeby cos opracowac w maxie)- textura krory na nich jednak git, jak i same proporcje konaru mhm. a co do lisci lezacych heh... nie chodzi o to ze sam je klade, ale jak ktos to komentuje to mnie to dziwi :D z jednego prostego powodu - sciolka z lisci lezy caly rok, nikt tego rpzeciez nie sprzata wystarczy sie przejsc tu i owdzie zeby zobacyzc ze liscie leza, to po 1, apo drugie- opad lisci jest caly rok, alisc jak to lisc zeschnie i zrobi sie zolty... - ew zielono zolto zgnity :)

 

jak mozesz to daj zoom na te zielone krzaki w tle? co to takiego :P

Napisano

Dobra Panowie, bo ja już nie mam siły... niech mi ktoś wytłumaczy jak to siędzieje, że te iesy rzucajątakie ostre cienie, pomijając w ogóle fakt, że po części rzucają je przez klosz tej lampy?

 

zrzut2.jpg

Napisano

Area shadow masz na 25 cm ? zapewne wychodzi za obszar modelu z tego co widze po pivocie.

 

Zmniejsz area shadow tak żeby nie wychodziło poza model.

Napisano

Chciałbym podać do oceny mój test;

niemoja roślinka ale za to trawa komu się spodoba? co należałoby zmienić? Jakie macie najlepsze propozycje na trawę oprócz trawki proxy?

template2roslinka.jpg

Napisano

Dunablaster super trawka, fajne kolory i w ogóle. "najlepsze propozycje na trawę oprócz trawki proxy" chyba nie ma, teraz to chyba najlepsza metoda na rendery z bliska, bo z daleka wciąż disp, albo nawet sam diffuse :)

Napisano

Razer ;) Tak ale mówię o trawce z prawie daleka bo taka mi bardziej potrzebna będzie :)

 

Moze ktoś chce sposób na trawę jak mu się spodoba? :p

Napisano

Razer – pokłony za naprawdę super totek..Acz kol wiek Szymon (pressenter) wytknął mądrą uwagę, odnośnie potrzebnych paginów/skryptów..Jakiś..Link tym bardziej ze SA free:) pozdrawiam.I rep oczywiście.

Pozdrawiam.

Napisano

wszscy testuja trawe, to ja tak z innej beczki antena tv przypiernicze.

test anteny...

test8.jpg

Napisano

morphe, fajna antena ;D

a ja się dalej uczę fraya. upgrade starego tematu

smally.jpg

Edytowane przez remanent

Napisano

remanent - niektore drzewa pikne :) robine w onyxie moze?, a choinki skad?

co mi nie pasuje to dachowka i plaska troche trawa, gdyby to poprawic to super by bylo.

Napisano

remanent - już widzę co miałeś na myśli mówiąc o zatrawieniu dużego terenu :) Niezły zakres, tyle roboty z tym wszystkim, ile osób pracuje nad jedną taką wizką? Drzewka faktycznie ładne, ale cały render jakby zbyt przepalony na górze i zbyt żółty na dole.

Napisano

Morphe/Razer - drzewa są zrobione w onyxie (nasz ulubiony) jedynie choinki są z xfroga. Nad materiałem dachu siedziałem najdłużej i widzę że jeszcze można co nieco poprawić, skoro zwrócił Twoją uwagę. Dachówka sama w sobie jest dość płaska, bo to jest ta "łatka" bitumiczna.

Teren to zwykła tekstura z bumpem. Fray ładnie wydłubuje bumpa, nie dalibyśmy rady go jeszcze obsiać trawą. Zostawiamy sobie proxy-trawę na zbliżenia.

Ja to dostałem jako ćwiczenie do nabycia skillów w cinemie i frayu, gdyż klient zauważył skok jakościowy po przesiadce z modo i zamówił upgrade tematu sprzed roku. Nie będę zaśmiecał wątku starą wizką ale powiem że mieliśmy niezły ubaw porównując. Model już był zrobiony, musiałem zrobić resztę. Zwykle rozdzielamy się po trzy osoby na projekt:jeden rzeźbi budynek, drugi teren, trzeci zbiera wszystko wstawia ludzi samochody itp, ustawia ujęcie i renderuje. Trudno mówić o jakiejś postprodukcji w photoshopie, bo po frayu warstw jest "trzy na krzyż". Na tym ujęciu histogram był idealny więc nie wiem o co chodzi z tymi przepaleniami. Jeszcze się uczę fraya, bo pracuję na nim od niedawna więc będę wrzucał jakieś testy od czasu do czasu.

Pozdro od Nebuli!

Napisano

czy jak ladnie poporsze to zapodal bys ta/te choinki z xfroga na wiekszym zblizeniu? bardzo mnie intryguja :)

Napisano

hehehe, bo to modo! biblioteki były robione już jakis czas temu i render próbny był wtedy w modo zrobiony. nie mam innego pod ręką

Napisano

fajne sa te dwie w centrum , sa wykonane w xfrogu? czy jakeis darmowe z neta? :D

Napisano

Marcin: oczywiście to było to. Ogólnie wielkie dzięki za zwrócenie mojej uwagi na tą opcję, bo jakoś nigdy z niej nie korzystałem, a zmienia ona zupełnie postać rzeczy. ;)

Napisano
wszscy testuja trawe, to ja tak z innej beczki antena tv przypiernicze.

test anteny...

test8.jpg

 

chyba ci sie nudzi morphe hehehe albo masz dalekie terminy oddania wizualek :D:D :D:D

Napisano

Morphe bardzo ładne światło... a powiedz mi czym zrobiłeś tą łunę światła? PS?

 

Ja zaczynam /mniej/ poważniej myśleć o biznesie wizz, wiec przygotowuje sobie podstawy do pracy... jak każdy to i ja.... test zielska

54511827.jpg

Napisano

Remanent: ja jak zwykle pytam o czas, proc i rozdziałkę? ;)

 

Abell: ależ ciemno tam...

 

A ode mnie... takie z nudów zabawy.

 

int42.jpg

 

 

int43.jpg

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano

Hej :)

 

press- w pierwszym gdyby zjechać z saturacja to nawet nawet :)

 

A ode mnie 2 renderki starej już lampki ale nie bylo czasu na materiały, teraz znalazłem chwilkę :)

 

lampstudio2.th.jpg

lampstudio1.th.jpg

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez hcpiter

Napisano

robie taka wizke komercyjna, z czyms takim w roli glowej - i tak sobie dalem kamere do srodka i tak mi przyszlo do glowy ze moze powstala by ztego jakas ciekawa osobna prac,a co sadzicie?

 

mlyn2a.jpg

Napisano

Umrzyj.........

 

Szczycę się tym, że nie mam kompleksów... przynajmniej do dziś się szczyciłem.

 

Bardzo mi się podoba fakt, że kolorystycznie i jakościowo zbliżasz się do 3Seventh.

Napisano

Hcpiter – ona jest prze sexownie wykonana!! MEGA WYSZŁA ZIOM..Pozdrawiam..

Napisano

Oprócz powtarzającej sie tekstury ma tym pionwym pasie to pozamiatane.

Napisano

Morphe -> Przebajerancko.

 

pressenter-> Hmm. wpuszczasz za mało światła z zewnątrz. Jest niby środek dnia. Smuga słońca oświetla pokój ale 80% światła jest sztucznego.

 

Wrzuciłem twoją kuchnię do shopa:

presss.jpg

Napisano

Lisie na prawdę wygląda to genialnie, ale... no, ja po prostu jeszcze nie opanowaem tego na tyle, staram się jak mogę, i może kiedyś, ale na razie wciąż się uczę. ;)

 

Dzięki za pokazanie w którą stronę powinienem iść. :)

 

A zdradziłbyś jak robisz ten lekki bloom?

Edytowane przez pressenter

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności