Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim za pozytywne opinie, cieszę się że się spodobało, mam nadzieję że się przyda :)

 

Wielki plus dla ciebie :)

Zamiast advance painter'a nie można po prostu użyć scattera ? czy czegoś nie czaje.

 

Oczywiście można użyć jakiegoś scattera, ale dzięki Painterowi można bardziej wpłynąć na to by trawa była gęstsza w centrum i rzadsza na brzegach (będzie się lepiej blendować po zbiciu "w kupę"). Warto poświęcić nawet te pół godziny na ręczne wymalowanie kilku modułów, później będzie można szybko i wygodnie korzystać z różnych rodzajów traw.

 

Żeby nie było że tak bez obrazka - apropos fototapet mogę pokazać ten hol, nie jest to co prawda NYC ale coś bardziej przyrodniczego:

 

hol2-bbypass.jpg?w=211&h=300

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter - rzeczywiście fajne

 

Razer - jak wielkie połacie zasiewałeś tą trawką? interesuje mnie jak taka trawa się zachowuje przy 100 tys obiektów i więcej

 

Na razie największy teren to to co widać na renderze hali kila stron temu (czyli niewiele), zależy co masz na myśli mówiąc "jak się zachowuje". Z tego co wiem to GroundWiz potrafi generować całkiem przyzwoite ilości instance'ów więc o to bym się nie martwił. A proxy jak to proxy, można sobie pozwolić nawet na gazylion poly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razer - problem jest następujący, testowaliśmy kilka programów do klonowania powierzchniowego. Wszystkie działają bez zarzutu, kłopot w tym że programy renderujące ( vray, fryrender ) zmulają się przy dużych ilościach klonów. Są to oczywiście proxy i nieważne jest czy klonujesz 10 000 razy drzewo, które ma 350000 polygonów czy placek trawy o objętości dajmy na to 1000 poly. Kłopoty pojawiają się od ilości 100 000 i więcej klonów, przy wypuszczaniu do renderingu. Komputer zaczyna niemiłosiernie to wszystko mielić. Nie ma znaczenia praktycznie objętość obiektu źródłowego tylko ilość wygenerowanych klonów. Dodam, że dla obłożenia trawą średniej sceny nawet dysponując plackiem trawy o średnicy 0,5, potrzeba kilkaset tysięcy klonów :) No i uciążliwe jest ręczne utykanie trawy przy krawężnikach itp. przy np. wizce mieszkaniówki, która ma trawnik posiekany chodnikami :) Czy możesz nawet na dużym prostokącie wyklonować powiedzmy 200 000 klonów trawy i zobaczyć jak to pójdzie tak dla testu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lisie - swietne, tylko obu nas zapewne boli to ze onyx nie ma parapetrow zadnych z sensem zeby stworzyc pozadnego starego swierka ( sam takim specem nie jestem zeby cos opracowac w maxie)- textura krory na nich jednak git, jak i same proporcje konaru mhm. a co do lisci lezacych heh... nie chodzi o to ze sam je klade, ale jak ktos to komentuje to mnie to dziwi :D z jednego prostego powodu - sciolka z lisci lezy caly rok, nikt tego rpzeciez nie sprzata wystarczy sie przejsc tu i owdzie zeby zobacyzc ze liscie leza, to po 1, apo drugie- opad lisci jest caly rok, alisc jak to lisc zeschnie i zrobi sie zolty... - ew zielono zolto zgnity :)

 

jak mozesz to daj zoom na te zielone krzaki w tle? co to takiego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remanent - już widzę co miałeś na myśli mówiąc o zatrawieniu dużego terenu :) Niezły zakres, tyle roboty z tym wszystkim, ile osób pracuje nad jedną taką wizką? Drzewka faktycznie ładne, ale cały render jakby zbyt przepalony na górze i zbyt żółty na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe/Razer - drzewa są zrobione w onyxie (nasz ulubiony) jedynie choinki są z xfroga. Nad materiałem dachu siedziałem najdłużej i widzę że jeszcze można co nieco poprawić, skoro zwrócił Twoją uwagę. Dachówka sama w sobie jest dość płaska, bo to jest ta "łatka" bitumiczna.

Teren to zwykła tekstura z bumpem. Fray ładnie wydłubuje bumpa, nie dalibyśmy rady go jeszcze obsiać trawą. Zostawiamy sobie proxy-trawę na zbliżenia.

Ja to dostałem jako ćwiczenie do nabycia skillów w cinemie i frayu, gdyż klient zauważył skok jakościowy po przesiadce z modo i zamówił upgrade tematu sprzed roku. Nie będę zaśmiecał wątku starą wizką ale powiem że mieliśmy niezły ubaw porównując. Model już był zrobiony, musiałem zrobić resztę. Zwykle rozdzielamy się po trzy osoby na projekt:jeden rzeźbi budynek, drugi teren, trzeci zbiera wszystko wstawia ludzi samochody itp, ustawia ujęcie i renderuje. Trudno mówić o jakiejś postprodukcji w photoshopie, bo po frayu warstw jest "trzy na krzyż". Na tym ujęciu histogram był idealny więc nie wiem o co chodzi z tymi przepaleniami. Jeszcze się uczę fraya, bo pracuję na nim od niedawna więc będę wrzucał jakieś testy od czasu do czasu.

Pozdro od Nebuli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

 

press- w pierwszym gdyby zjechać z saturacja to nawet nawet :)

 

A ode mnie 2 renderki starej już lampki ale nie bylo czasu na materiały, teraz znalazłem chwilkę :)

 

lampstudio2.th.jpg

lampstudio1.th.jpg

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez hcpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe -> Przebajerancko.

 

pressenter-> Hmm. wpuszczasz za mało światła z zewnątrz. Jest niby środek dnia. Smuga słońca oświetla pokój ale 80% światła jest sztucznego.

 

Wrzuciłem twoją kuchnię do shopa:

presss.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lisie na prawdę wygląda to genialnie, ale... no, ja po prostu jeszcze nie opanowaem tego na tyle, staram się jak mogę, i może kiedyś, ale na razie wciąż się uczę. ;)

 

Dzięki za pokazanie w którą stronę powinienem iść. :)

 

A zdradziłbyś jak robisz ten lekki bloom?

Edytowane przez pressenter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności