Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kompozycyjnie mi nie leży. Prawa strona z krwawym drzewem ciekawa, zaś lewa z paskiem lasu w tle niekoniecznie. Wygląda jakby było przemalowane z nienajlepszego zdjęcia - niebo prześwietlone, płaska i niedoświetlona plama lasu na 2-gim planie. No i ja osobiście nie lubię blura.

Pomysł ogólnie bardzo fajny, mocno kojarzy mi się ze Stalkerem.

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Frank600- heh, albo po grzybkach;]

 

PanRebonka- lubie takie komentarze, otwieraja oczy;] Kompo mi tez nie lezy,ale nie wiem jak mozna byloby je uratowac;/ przemalowane ze zdjecia? nie zartuj sobie heh;], niebo przeswietlone- racja, bawilem sie tonami i pewnie mi gdzies umknely kolory-nawet uwagi nie zwrocilem. A co do płaskiego lasu- nie wiem jak wydobyc 'brylowatosc' nie wprowadzajac dodatkowego zamieszania w tło. Moze rzucic po prostu swiatlo na to? Bo teraz dalem zacienione, tak jakby akurat nad tym miejscem chmurka sie pojawila przyslaniajaca promienie...Hmm oswietlona zielen ladnie by wybiła drzewo, ktory i tak jest troche przyciemne jak na te tło..

 

tak czy siak dzieki;]

Napisano

Gąszcz drzew to niewdzięczny temat, dla mnie przynajmniej. Pozgapiałbym chyba z tradycyjnego malarstwa, np http://teachers.sduhsd.k12.ca.us/ltrupe/art%20history%20web/final/chap19BaroqueRococo/Fragonard-Confession%20of%20Love.jpg. Na tym przykładzie widać jak to jest rozwiązane. W ogóle mam wrażenie, że czasem trzeba świadomie zrezygnować z realizmu - nawet, paradoksalnie - malując obrazy realistyczne.

Zróżnicowałbym chyba kontur tej masy lasu na 2-gim planie i pociągął od brzegu do brzegu. Chyba...

Napisano (edytowane)

dawno nic nie wrzucalem wiec morze pora sie przypomniec;p

 

troche starsze rzeczy, cwiczenie koloru z refki:

5193646.jpg

 

juz dosc stary maz na dziare dla kumpla

diaboll3maly.jpg

 

 

troche pracek ktore udalo mi sie wykonac dla Marcina Dzieniszewskiego w zwiazku z animacja 'Lighthouse Keeper' ( http://www.lighthousekeeper-film.com/index.php ; http://pl-pl.facebook.com/pages/The-Lighthouse-Keeper/120555661291549?v=info ). Studia/sesja troche napaskudziły i dlatego nie wszystko wyszlo tak jak ja i pewnie Marcin by chciał, niektore pracki musiał konczyc Marcin -np. wstawianie gdzieniegdzie tekstur...

 

na pierwszy ogien concept Skawinskiego- skopany,ale rzucam ;]

morda1mala.jpg

 

no i czesc scenek:

sc01bezpod.jpg

sc02bezpod.jpg

scena03malabezpodpisu.jpg

scenareversbezpodpisu.jpg

sc05bezpod.jpg

 

 

pzdr.

Edytowane przez nicponim
Napisano

Oho, te koncepty do animacji niewąskie chłopie !

Pierwsze rzeczy też wyglądają dobrze, chociaż razi troszkę to użycie bieli miejscami.

Bardzo mocny up.

Napisano

Fajne te ujęcia z dziadkiem. Najbardziej podoba mi się kadr z klatką dla ptaków. Niezbyt skomplikowany oraz ma fajny moment wychodzenia z cienia i padającego światła. Wszędobylski podpisik niekoniecznie potrzebny..

Napisano

szczególnie podobają mi sie koncepty do filmiku. Ten w deszczu na moście - świetny klimat i ten wyraz twarzy który dużo mówi.

Napisano

Trochę dziwi mnie fakt, że prace na takim poziomie przelatują właściwie bez echa...zaledwie 4 komentarze..dobrze, że oDD podniósł wątek bo pewnie bym go przeoczył.

Koncepty do filmiku na prawdę smaczne, oby tak dalej ;)

Napisano

kolejne crapy:

 

na poczatek szybki szkic jak bylem małym grubym krasnoludkiem:

malylobo.jpg

 

podrysy ołowkowych drzewek ( kurde, mam tego calkiem sporo ale prowadzacy studio rysunku dał zakaz wrzucania;/) no nic, moze kiedys potajemnie wrzuce;]

 

drzewkacykl2.jpg

 

scenka z 'bajki robotów' S.lema (starcie elektrorycerza z jakims konkretnym bossem;]) rysowane for fun, w ramach cwiczen rozwijajacych heh

lemmale.jpg

 

i taka ilustracja do pewnej gry rpg:

 

minotaurkoniecmaly.jpg

Napisano

Drzewko po prawej najlepsze. Szkoda, że nie możesz wrzucić bo przyjemnie się ogląda te drzewka. Progres jak najbardziej widać, jednak powalczył bym z kolorkami, szczególnie w tej ostatniej pracy kolorki są jakby złamane, można trochę żywiej z nimi pograć. ;)

Napisano

dziex za komentarze.

 

SBT77 - za słaby leszcz jeszcze jestem by na bułce i bananie jechać. Poki co lece na jogurtach;]

 

Florian P- no wlasnie uzbieralo mi sie troche takich wiejskich i lesnych rysunkow w olowku, jezeli je potuninguje jak te wyzej to pokaze, bo 'czyściochów' niestety ale nie moge wypuszczac na swiatlo dzienne;/

 

Łukasz Jaskólski - no grunt to isc do przodu heheh;]

 

Misha81, serio- thx !

Napisano

To drugie drzewko naprawdę niezłe! Szkoda że tylko tyle możesz wrzucić na forum ;) nie moglbys wyslac reszty na priva? Co do ilustracji do gry, robi świetne wrażenie, świetne kolory...

Pozdrawiam.

Napisano
myśle ze to nie wina pyndzli a skilla

 

A może skilla w używaniu pyndzli ? :D

 

Prawda taka Coyote, że ciężko obiektywnie ocenić co daje postęp a co nie.

Co coś zmieniło, a co nie zmieniło...

 

Wielu ludzi podchodzi do sprawy dość jasno i rzeczowo - niektóre rzeczy dają progres inne nie. Malowanie z natury w tradycyjnych mediach, malowanie z modela, martwe natury, rozpoczynamy naukę od rysunku linearnego, potem walor, na końcu kolor. Najpierw rysunek potem malarstwo. Najpierw ołówek potem wszystko inne. Nie malujemy z fot, nie kopiujemy innych - a skill sam wchodzi do łapy.

 

Tylko powiedz mi jedno - dlaczego jest przynajmniej kilka znanych osób które są kompletnym zaprzeczeniem tej ścieżki rozwoju ? Takim którzy zaufali wszystkiemu co oferują cyfrowe media bez rozgraniczania na dobre i złe techniki i narzędzia ? Są na rynku, robia dobre prace. Może dlatego że nikt im nie powiedział że się nie da ? :)

Napisano

Pozwole sobie zauważyć pewne zjawisko - obczajcie zawodników który pracują bądź pracowali mediami tradycyjnymi z naciskiem na farby olejne a teraz robią digital - wychodzi myślenie które wydaje mi się esencją malarstwa, w wielu przypadkach nie ma miejsca na zadne akcje w stylu "pedzle m@ których nie kontoluje i może bedzie fajny speed w sumie przypadkowy ale broniacy się ". Nie mowie o przypadku nicponia bo jego ostatnie arty (btw bardzo spoko :) ) nie opierają sie o to w takim stopniu jak np. niektóre rzeczy z sijun czy innych stricte speedowych miejsc.

Napisano

heh to moze ja zabiore glos jak juz tyle komentarzy;]

 

Zestaw pedzli np. od m@, to fajna opcja pomocy- zamiast kreslic krąglakiem listki , biore pedzel ktory automatycznie nada jakas fakture/teksture. Chce nakreslic ostre krawedzie skal to biore pedzel ktory ma zmienna grubosc, i kresli ladne ostre krawedzie.

Wiadomo ze jak ktos nie ogarnia samego malastwa, to same pedzle g*wno dadzą. To ze czarni skaczą wysoko to nie zasługa butów nike;]

 

PS. da sie jakos przyporzadkowac brushe pod klawisze(np. numerczyne)? jezeli tak to jak?

 

pzdr.

Napisano
A może skilla w używaniu pyndzli ? :D

 

Prawda taka Coyote, że ciężko obiektywnie ocenić co daje postęp a co nie.

Co coś zmieniło, a co nie zmieniło...

 

Wielu ludzi podchodzi do sprawy dość jasno i rzeczowo - niektóre rzeczy dają progres inne nie. Malowanie z natury w tradycyjnych mediach, malowanie z modela, martwe natury, rozpoczynamy naukę od rysunku linearnego, potem walor, na końcu kolor. Najpierw rysunek potem malarstwo. Najpierw ołówek potem wszystko inne. Nie malujemy z fot, nie kopiujemy innych - a skill sam wchodzi do łapy.

 

Tylko powiedz mi jedno - dlaczego jest przynajmniej kilka znanych osób które są kompletnym zaprzeczeniem tej ścieżki rozwoju ? Takim którzy zaufali wszystkiemu co oferują cyfrowe media bez rozgraniczania na dobre i złe techniki i narzędzia ? Są na rynku, robia dobre prace. Może dlatego że nikt im nie powiedział że się nie da ? :)

 

 

 

Ja się zgadzam z tym ! SBT77 mądrze prawi

 

 

A 2 ostatnie pracki badzo mile dla oka Nicponim!

Napisano (edytowane)

Coyote - zaprzeczeniem jest chociażby nasz OMEN. Nie dość że samouk to jeszcze przyznaje się że nie obcował z mediami tradycyjnymi.

 

edit: w tym zielonym fajnie pokazana "ciężka głębia" lasu.

Edytowane przez emmilius
Napisano
Coyote - zaprzeczeniem jest chociażby nasz OMEN. Nie dość że samouk to jeszcze przyznaje się że nie obcował z mediami tradycyjnymi.

Rei

Seraphim

Lina Inverse

 

wiem że stary crap ale jednak ;)

(albo ci sie coś pomyliło, albo mi :) )

także jakies fundamenty kazdy ma nikt sie nie rodzi miszczem tylko ludzie szybciej/wolniej łapią coś im sie tam w mózgu jakis pstryczek przełącza na wyższy poziom.

Napisano

Cytat z wywiadu http://max3d.pl/article.php?id=2

____________

Czy posiadasz jakieś zaplecze jeśli idzie o techniki tradycyjne?

 

Boleje nad tym bardzo, ale nie. Jedyne co robię tradycyjnie to szkice i ćwiczenia ołówkiem...

____________

Czy kończyłeś bądź kończysz jakieś szkoły powiązane z grafiką?

 

Niestety nie....

 

Można teraz gdybać czy szkice ołówkiem jako wstępny zarys + ćwiczenia będą traktowane jako zaplecze tradycyjne. W moim rozumowaniu media tradycyjne są bardzo szerokie.

 

Czytałeś? Mimo wszystko jest to dla mnie optymistyczne że można dojść do takiego poziomu trenując jedynie ołówek. Chodź z drugiej strony artysta tego formatu jak powie że nie ćwiczył tradycyjnie a na ekranie monitora i w gazetach widzimy to co widzimy to rzesza fanów się rozleniwia :) i tłucze tylko DP.

Napisano

ehhh, no to wiekszosc ludzi na tym forum nie kończy i nie skończyło szkoły związanej z grafiką...Chyba zdecydowana wiekszosc tutaj obecnych to samouki, a jedyną bazą technik tradycyjnych jest właśnie ten ołówek. Wiec jezeli tak rozpatrywać, to forum jest pełne osób które 'łamią' schemat 'najpierw tradycyjne-pozniej digital'.

 

Tak pozatym to nie bardzo rozumiem do czego zmierza ta cała rozmowa i co kto chce komuś udowodnić...

 

pzdr.

Napisano

Swietne prace Nicponiu, drugi jest dla mnie wrecz epicki i potraktowany z haslem "less is more"

 

Powiem szczerze, meczy mnie juz czytanie takich filozoficznych gdyban, coby bylo gdyby to, a tamto.

Te same tematy ujete innymi slowami pojawialy sie juz nie raz i zaczyna byc to nudne.

 

Rownie dobrze moge powiedziec, ze jestem artysta abstrakcyjnym a najlepsze prace " wychodza" ranem w kiblu. Skonczmy z tym pitu pitu i wezmy sie za robote, a ja sam zamiast pisac tego posta powinienem wlasnie odkurzac nie uzywany od tygodnia tablet.

 

Odcinam sie niniejszym od jakiejkolwiek dalszej bezensownej dyskusji w tej kwestii, czas to pieniadz, a najlepsza inwestycja jest wlasnie czlowiek.

 

ICE out.

Napisano

Nicponim - Bardzo fajne tematy i świetne oświetlenie w tych ostatnich pracach.

Co do tematów rozmów to moim zdaniem najważniejsze jest to co się rodzi w głowie przy tworzeniu. Techniki wtedy mogą jedynie pomóc i nie ważne czego się używa. To mózg steruje ręką...

Napisano

Może rączka (lewa) trochę za chuda, ale bardzo mi się podoba uchwycenie pozy, fajna dynamika wyszła. Podoba mi się też to, jak zbudowałeś jego bryłę, nie jest przegadana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności