tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Witam :) wersja przed wyostrzeniem: Project name: Kuchnia (dyplom 2006) 3ds max9 + Mental Ray 3.5 render time: whatever :] Nowy Mental Ray wbił mnie w ziemię tak mocno, że przez ponad dwa tygodnie nie wychodziłem z domu. Materiał Arch&Deisgn zadziwia w każdym calu, presety Final Gatheringu zupełnie wystarczają do liczenia GI bez używania Photon Mapy. Ambient Occlusion to teraz "piece of cake" :] AA nadal delikatnie kuleje ale teoretycznie nie przeszkada to w niczym. Projekt kuchni mój własny, odrobina inspiracji miesięcznikiem Cztery Kąty i katalogiem IKEA. Nie wyszło tak jak chciałem do końca i z wielu rzeczy nie jestem zadowolony, ale póki co taką wersję zamieszczam na forum. Najprawdopodobniej będę jeszcze nad nią pracował przygotowując się w przerwie miedzyświątecznej do styczniowej obrony :) Komentarze i oceny bardzo mile widziane :) Pozdrawiam
SWRSC Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 klasa :) bardzo podobają mi się materiały, ogólnie bardzo pozytywne wrazenie. Ciekaw jestm ile się to liczyło i na jakim sprzęcie. AO robiłeś jako pass, czy w ustawieniach shadera?
Vorek Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Biorąc pod uwagę termin jaki Cię ściga to jest spoko, ale sam wiesz że możesz z tego więcej wycisnąć, popracował bym nad kadrem, materiałami szafek (parkiet ??) i kolorami świateł. Lekka zabawa w PS kontrastem i saturacją też by nie zaszkodziła. [+] no właśnie, chcemy wiedzieć ile się liczyło :] Pozdrawiam
arch515 Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Hej. Sympatycznie ci wyszła ta kuchnia (render) troszkę AA siada jak lamnie za mało ostre, czy to na ścianie to jest tapeta zmywalna? Uchwyty troszkę za ordynarne do całości, może jak by były troszkę bardziej delikatniejsze to by nadało tej kuchni jeszcze więcej gracji, świetnie, że nie pominąłeś detali ni kuje po oczach taką sztucznością itp. Jeszcze jakaś ściera by się tam przydała koło garnków..A co tam się pichci w nich :)??, Naprawdę bardzo fajnie wyszło. Bomba. Pozdrawiam.
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 SWRSC: dzięki :) AO nie było wogóle :] Vorek: hehe. to nie parkiet ale na serio widziałem takie fronty w Czterech Kątach :] kadr? damm... nie mam pojęcia jakby to inaczej rozwiazać. Kolory świateł dojdą w wersji nocnej... aaa właśnie :) nie napisałem że będzie też wersja nocna :] wiem, że można wycisnąc z tego wiecej i pewnie wrócę do tego ale póki co musze to wszystko opisać na 20-30 stronach A4. ogólnie to sie liczyło 9h 56min 24sec na: AMDAthlon 2800+ 1024GB SDRAM :] i naprawdę nie mam pojęcia czemu. FG poszło w jakieś 25min a z tego co widziałem to nawolniej przeliczały się... kafelki i okap. Na kafelkach Arch&Design na okapie CarPaint. są trzy światła: mrAreaOmni za oknem i 2x Photometric (IESlight) arch515: dzięki :) tapeta? nie... to wzór malowany za pomocą wałków. farba zmywalna Dulux. uchwyty to kwestia gustu ale chyba masz rację bo moja mama też to mi mówiła :] detali i tak jest za mało: miały być jeszcze widelce i noże i pokrojony chleb na wyspie obok notesu... w garnkach pichci się grochówka :] nieparuje bo dopiero co na gaz nastawiona :D Pozdrawiam
Gość ant-3d Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Ja dodam do przedmowcow ze strasznie draznia mnie te ostre kanty na szafkach
SWRSC Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 popracował bym nad kadrem a mnie się akurat podoba taki nie-camera correction kadr :) imo dodaje realizmu fotki, a nie standardowej wizki. Co do czasu 9h to cholernie długo (w tej rozdziałce). Jakie dałeś samplowanie sceny? Kontrasty shadingu GI możesz poprawić poprzez wyrenderowanie AO pass, świetna sprawa
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 ant-3d: wbrew pozorom jest tam mały chamfer. zaś ostrość brzegów zgodna jest z podobnymi meblami jakie miałem przyjemność oglądać w salonach meblowych. SWRSC: sampling min4 max16. moim nawiększym zmartwieniem nie był shading gi tylko własnie sampling sceny i AA. przy min1/4 max4 całosć poszła w 4h ale sam wiesz że AA bije wtedy po oczach...
Vorek Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 wrzuć ustawienia renderka, będą inne ujęcia ?
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 inne ujęcia... nie wiem. może w finale jak przygotuję coś na plansze wyrenderuje coś z innej strony. Ustawienia: Pozdrawiam
t0m3k Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 bardzo ladnie choc miejscami wydaje mi sie troche ciemno. jesli mialbym sie przyczepic to: - wszystkie obiekty sa ciemniejsze z ich lewej strony a puszka na polce swieci gdzie nie powinna, moze cos odbija a ja nie wiem (kubek na polce wyzej jest ciemy po tej stronie), tak czy siak dziwnie wyglada - woda z tych talerzy na suszarce cieknie na blat? - zdecydowanie za ciemno wokol tego garnka po lewej - w piekarniku brakuje jakiejs glebi - ksztalt tego garnka po lewej jest dziwny
!Ewert Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 fajnie ale render nie jest ostry tako mi sie widzi;p jak bys mógł to daj większy render Pozdrawiam
JohnZi Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 kurcze drazni brak ostrosci, takie to wszystko zblurowane, noise takze troche widac, szczegolnie na refleksach. Jakby tak dopracowac ( co na pewno zrobisz:P) to bedzie baardzo ladnie;] hmm a moze by sprobowaz wyostrzyc w PS, moze bedzie lepiej wygladac, pokombinuj:]
Master Kiełbaster Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Niezły render, prawie jak vray :* tylko kadr trochę zbyt ciasny.
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 t0m3k: puszka odbija... ścianę oświetloną przez okno i IESy. nic innego nie stoi tak blisko ściany więc tylko ta puszka jest jasna. woda z talerzy nie cieknie na blat bo w tym domu gospodyni najpierw wyciera naczynia ścierką a potem je odkłada do "przewietrzenia". hehe no dobra faktycznie zapomniałem o tacce :] piekarnik jest wygaszony więc nie ma głębi, odbicia też się dziwnie ułożyły bo praktycznie... nic się nie odbija (nic tam takiego nie stoi). poczatkowo planowałem zrobić piekarnik włączony ale z braku czasu zarzuciłem pomysł. co do garnków to tam po prostu jest tak ciemno. w praktyce chyba dorzuce jeszcz jedno światło nad garnkiem. kształ jest dziwny? to jeszcze nie widziałeś dziwnych garnków :D Tomuś: to jest oryginalna rozdziałka. na większy trzeba trochę poczekać. JohnZi: łap ostrzejszą wersję, ale ostrzegam, że AA spadło teraz drastycznie :) http://images4.fotosik.pl/239/c4ca958501f8b05a.jpg Pozdrawiam
patry Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 OMG jak zdjęcie :) Tylko to AA :/ Przyznaj się, że to jest zdjęcie, a AA zepsułeś w PS :P :* Plisss podaj ustawienia materiałów kafelek i drewna (tych półek :)) I mógłbyś podzielić się teksturką drewna??
piotrek Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 O_O nareszcie jakaś porządna wizualizacja, a nie jakieś vrayowe cukierki (bez urazy do vrayowców, zwłaszcza tych znających się na rzeczy :p)
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 patry: spokojnie, możliwe że napiszę tutoriala o Arch&Deisgn piotrek: dzięki :) Klicek: dzięki ) Deus: to nie parkiet ale na serio widziałem takie fronty w Czterech Kątach :] buziaczek :* Pozdrawiam
piksar Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 nareszcie jakieś dzieło nie czytałem powyżej - nie podoba mi się brak ostrości, klepki na drzwiczkach, proporcje uchwytów (szczególnie pionowego), ciemny lewy róg, plamy. Stawiałeś koło blatu bipeda ? jakieś to ciasne. za wczesnie na finished czemu jak wpisuje niepochlebne opinie modkowi mam komunikat: "server to busy........" ?
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 nie podoba mi się brak ostrości, klepki na drzwiczkach, proporcje uchwytów (szczególnie pionowego), brak ostrości jest wyeliminowany tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=472299&postcount=15 ale nie przez to spada AA. proporcje są wymierzone co do centymetra. na życzenie mogę przedstawić pełną listę :] "klepki" na drzwiczkach to kwestia gustu. wzorowałem się na magazynie Cztery Kay gzdie takie coś zoabczyłem. ale skoro nikomu się nie podoba to wymienię na coś innego. za wczesnie na finished za mały termin na wieksze dopracowanie. powrócę z tym do wipa ale to juzpo dyplomie. czemu jak wpisuje niepochlebne opinie modkowi mam komunikat: "server to busy........" ? hmmm... :> dzięki za opinię :) to mobilizuje do dalszej pracy. Pozdrawiam
JunioR Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 fajna prosta kuchnia dla ludzi :) ale Drogi tweety utwierdzasz mnie, ze jednak mental nie jest przeznaczony do wnetrz. pozdrawiam gorąco :)
maciekG Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 nie rozumiem zarzutow co do "klepki" na szafkach wg. mnie jest zupelnie ok nie podobaja mi sie natomiast szafi wiszace, maja chyba za duzy blik i przezt to strasznie odcinaja sie od frontów okucia... no i ta tapeta...eee..dulux:)...nie fajna..tzn chodzi mi o wzor, kolor itp.. a nie realizm..aale troszke razi.. garnki rox:) ps. generalnie to chyba nie musze pisac ze fajne :) ?
chveti Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 całkiem miło się prezentuje :) Jakoś nie umiem zacząć używać mentala :) Pozdrawiam.
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 JunioR: no niestety masz rację :] Mental sam w sobie jako silnik renderujący jest niesamowity. obliczanie GI czy mentalowskie materiały są naprawdę niezłe. jednak Vray ma to do siebie że pozwala użytkownikowi wybrać kilka szybszych metod obliczania GI. Iradiance map, QMc, LC... w mentalu jest tylko Photon mapa i FG. pierwotnie zamysłem moim było zrobienie tego wnętrza w mentalu ale 3.4 (pod maxem 8). niestety materiał DGS (taki jak na podłodze czy frontach szafek) ma to do siebie, ze jest samplowany generalnie i aby uzyskać dobry efekt należy stosować sampling 64x16. co strasznie wydłuża czas renderingu. potem przesiadłem się na Vraya i pracowało mi się w nim naprawdę nieźle dopóki nie wpadłem w materiały. to był dla mnie nowy renderer i musiałbym poświęcić mu o wiele więcej czasu niż mogłem na to przeznaczyć. wróciłem więc do mentala (tym razem 3.5) gdzie miałem i bardzo dobre GI i bardzo dobre materiały. owszem czas renderingu był zabójczy (nie spodziewałem się, że aż tak długo mi zejdzie) ale zważywszy na ciasny deadline musiałem wybrać szybszą i dla mnie łatwiejszą metodę "produkcji". do vraya wrócę to pewne ale jeszcze nie teraz. póki co mental otwiera mi nowe możliwości :) macieG: wreszcie głos rozsądku. dzięki za obronę klepek :D szafki wiszące faktycznie mająza duży odblask - wyeliminuje to w finalnej wersji :) co do garnków to pierwiej miały być standardowo chromowane ale na szczęście spojrzałem u babci na taki fajny kamionkowy garnek i stwierdziłem, że tutaj będzie bardziej pasować taka "kamionka" niż chrom. poza tym chrom jest tak standardowo używany w vizkach, że aż głowa boli :] chveti: dzięki :) to kwestia samozaparcia. powtarzaj sobie: "będe używał najlepszego renderera pod słońcem" i mental sam się otworzy w maxie :D Pozdrawiam
Temporal Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 Rządzisz tweety!!! Może ja tam się nie znam ale dla mnie ta praca jest super i sam chciałbym tak znać się na mentalu. Cieszy też mnie fakt że wreście moge sobie zobaczyć wnętrze wyrenderowane w MR a nie jak to zawsze bywa w Vray'u. BTW o co chodzi z tymi zwierzakami w avatarach bo całe forum na tym punkcie wariujej.
Ania Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 trochę ciemno (tylko kolor mebli, bo oświetlenie jest dobre), nie czułabym się tam dobrze. nie ma puszek z prądem ani ścierki do naczyń. technicznie jest bardzo dobrze. Temporal - to taka moda na te awatary, chcesz być trendy to też sobie kota załatw.
DraB Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 A ja mam kaczuszkę ;) Mi sie bardzo podoba - gratki :)
maverick sheep Napisano 8 Grudzień 2006 Napisano 8 Grudzień 2006 a ja mam nie wiadomo co w awatrze i sie nie chwale:P co do pracki to te iesy nad kuchenka jak dla mnie za mocne wypalaja sciane w tym miejscu.. pozatym bardziej niz git no i ten ostatnio trendy noise :P a tak na marginesie to z jakiego dzialu/kierunku dyplomik ?
tweety Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 Temporal: dzięki :) zwierzaki? jakie zwierzaki? Ania: dzięki za to "technicznie jest bardzo dobrze" :) puszek nie ma bo.... bo tam jest prąd bezprzewodowy (ostatnia nowość na rynku) ;) a na serio to jest właśnie jedna z tych rzeczy która wypłyneła dopiero teraz od was. wcześniej jakoś umknęło mi to uwadze (chociaż myślałem nad gniazdkami we wstępnej fazie projektu). DraB: dzięki :) maverick sheep: kierunek to informatyka o specjalności grafika komputerowa. co do iesów to chyba masz rację ale zostawię póki co tak jak jest. mniej wyraźne wprowadzały by widza w dylemat czy to lampa czy może refleks na ścianie od garnczka? noise? jaki noise? zupełnie przypadkowy. dzięki za opinię :) Pozdrawiam
kliment woroszyłow Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 MR rządzi:) kolorystycznie ująłeś mię za serce....mój klimacik...pokazesz jeszcze inne ujęcia?
Georgas Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Bardzo mi się podoba światełko, trzeba przyznać że ten mental daje rade :)
SWRSC Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Tweety! sampling AA Ci poszedl bo miales defaultowy filtr box! Przestawch chociazby na mitchela i zmniejsz do 1/16. W FG Diffuse bounces na 1 da Ci color bleed o ile tego chcesz. Może optymalizacja BSP pozwoli Tobie na zmniejszenie czasu, masz przeciez sporo refleksyjnych materiałów. Ale i tak mi się podoba :)
tweety Napisano 9 Grudzień 2006 Autor Napisano 9 Grudzień 2006 kliment: dzięki :) inne ujęcia będą ale to zrobie w przerwie międzu świętami a sylwestrem. Georgas: dzięki :) Mental 3.5 jest naprawdę niesamowity :D SWRSC: damm :] widziałem że coś skaszanię :) dzięki za rady :) przydadzą się na pewno.
SWRSC Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 a tam, nie skaszaniles tylko straciles na czasie renderingu. Liczy sie efekt koncowy :)
CzAk1 Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 Podpisuje się pod wszystkimi Ochami i achami. Kafelki super...ale czy światło spod Okapu nie jest za mocne?
Adek_CG Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 bardzo fajnie wyszlo i fajnie ze w mentalu ;), swoja droga to ciekaw jestem jak bedzie wygladala ta wersja nocna, hmm w sumie to juz chyba wszystko zostalo powiedziane... ale na poczatku te odbicia na garnakach wydaly mi sie troche zbyt mocne
tweety Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Napisano 11 Grudzień 2006 hoho jeszcze ktośtutaj zagląda? calkiem miło :) dzięki panowie za odzew: CzAk1: światło może i jest za mocne ale ma dodoawać w sumie lekkiego smaczku. czasami lubię dobrze przepalić ;] Adek_CG: odbicia są jak najbardziej właściwe :) Pozdrawiam
nielot007 Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 Witam!! dobra mnie tu jeszcze nie bylo a herr tweety'iemu trzeba cos napisac :) garnki i talerze 7 (w skali do szesciu ) :D tak samo chromy czy tam inne metale :) reszta nie zachwyca tzw normalnie :D choc i tak cool :) ogolnie ***** gwiazdek ps. chyba twoja pierwsza praca w GW :) ps2. dzieki za ustawienia :) ps3. powodzenia podczas obrony pracy :) pozdro i powodznia
tweety Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Napisano 11 Grudzień 2006 dzięki za szczególowe oceny i ***** :D ps: nie. wcześniej miałem "small china interior" (link)z DGS materiałem w roli głównej. taki test :] ps2: prosze bardzo ps3: dzięki serdeczne, przyda się na pewno :) Pozdrawiam
jaras Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 kuchnia bardzo mi się podoba, ciekawi mnie czy zrobiłeś próbę renderingu w/g uwag SWRSC ?
tweety Napisano 11 Grudzień 2006 Autor Napisano 11 Grudzień 2006 jaras: dzięki :) własnie się do niej przymierzam :) póki co stwierdzam, że najwiecej czasu zżarły mi kafelki bo był tam... fallof w slocie Glossiness (Reflection) :/ różnice w samplingu testuję, ale póki co nie widzę dużej róznicy. może przy całości sceny pójdzie to szybciej niż 9h ;] Pozdrawiam
SWRSC Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 hmmm nie ma roznicy? a BSP? jednym z najłatwiejszych sposobów nastawienia BSP jest uruchamienie okienka informacji postępu renderingu mentala (gdzies w opcjach maxa) - przy przygotowaniu sceny do renderingu na samym początku odpalania wyskoczą informacje o nastawach BSP - tych jakie masz oraz wyliczona średnia drzewa BSP. Ta średnią traktujesz jako nowe ustawienia. Warto nastawiać BSP bo można ZNACZNIE zmneijszyc czas renderingu, przykład: kiedys renderowalem animke, z defaultowymi nastawami BSP mialem czas srednio 6 minut na klatke, po nastawach wg wyżej wymienionego sposobu, czas ten zmalał do średnio 3 min 30 sec aha, i jeszcze odbicia - max reflect/refract na 3 i sum na 6 (zakładka render oraz FG o ile nie masz szkła w oknach) do tego dochodzi jeszcze fallof w FG (opcja STOP) mozesz ją troszke ograniczyc (bo zero oznacza nieskończone śledzenie). Z tą opcją troszke trzeba się namęczyc - jedno ustawienie >>> test shadingu i tak w kółko aż uzyskasz odpowiedni efekt w dobrym czasie. 1
LHT Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 no to ja tez jestem trendi bouncy i dżezzi bo mam kota w awatarze :) a co do pracki to wymiata, pożyczyłem jpg z ustawieniami hehehe ale jestem pewien, że i tak mi to w niczym nie pomoże ;-) (mental ray mi się zepsół)
WWWoj Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 kuchnia ale wypas :] Podziwiam tymbardziej ze ostatnimi czasy probowałem sie bawic mentalem i po prostu czarna magia to dla mnie wogole nie wiem jak sie tego uczyc. respect
tweety Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Napisano 12 Grudzień 2006 ok. pojechałem samplingiem 1/16 Mitchell. prewka renderowała się o 25sec dłużej niż 4/16 Box. BSP: zmniejszyłem na 4 potem na 1. czasy zmniejszyły się o 2sec :] fallofem w FG jeszcze nie sprawdzałem (w ogóle nie brałem tego pod uwagę). dzięki raz jeszcze :) dałbym ci punkt reputacji ale nie mogę, bo "you must spread some reputatin before giving it to SWRSC again" :] LHT i WWWoj: dzięki panowie :) mental tak naprawdę nie jest taki trudny :] Pozdrawiam
misiekhc Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 ladniutkie, nie wiem czy potrzebnie tak mocno wyostrzyles, za kranem ten metal jakis dziwny sie zrobil i swiatlo z okapu takie super mocne, tam przewaznie jakies takie zaroweczki sa a nie halogeny konkretne:)
Noic Napisano 13 Grudzień 2006 Napisano 13 Grudzień 2006 świetny render, projekt też -szczególnie mebelki bardzo przyjemne tylko te płytki ułozone "w karo" :(
Rekomendowane odpowiedzi