Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powtarzam to co wcześniej. Myślę że problem tkwi w twoim workflow. Pracuj nad całością modelu na raz - bez ukrywania i przybliżania. Będziesz dobrze widział ogólną formę. Poza tym mniej szkicowo - staraj się bardziej regularne, geometryczne kształty robić. Potem dopiero szczegóły. Najlepiej oglądnij sobie na toutube jakiś "head sculpting timelapse" od razu zaczaisz.

Napisano

Bardzo fajne te wasze prace, aż się zastanawiałem czy mam wrzucać swoje, ale uznałem, że każdy od czegoś zaczynał (jeden lepiej drugi gorzej), i ja też mam do tego prawo. To chyba moja trzecia praca w Zbrushu, ale te wcześniejsze bardziej przypominały jakichś neandertalczyków czy cuś.

 

indian2.png

 

Próbowałem się jeszcze pobawić i zrobić jakieś włosy, ale średnio wyszły.

 

indian1.png

Napisano

lepiej zacznij od nowa. Dobrze kiedyś Klicek w tutorialu mówił "bez conceptu albo przynajmniej superowego pomysłu nie ma co wchodzić do zbrusha" - moje credo:D

Napisano
leszek: nie słuchaj tego leszcza:) Przed szczegółami 2 subdivy w dół i ogólna forma.

 

Nooo... prócz formy.

chodziło mi bardziej, że te zmarszczki takie naciapciane są :)

Napisano

Ooooo... Ja nie oszukuje tylko podtrzymuje na duchu :), a że moje prace wcale lepsze nie są to mówię, że ładne.

 

I tak przy okazji kolejne cuś ode mnie.

deathpriest.png

Napisano

Witam.

W ramach kontynuacji nauki Zbrusha zrobiłem taką główkę. Robione mychą, bo niestety tabletu na razie nie posiadam...:

Tu baza ( zrobiona w 3d Max'ie):

glowabaza.jpg

A tutaj co mi się udało z tego zrobić:

glowaprzod.jpg

glowabok.jpg

glowaprawietyl.jpg

glowalekkogora.jpg

 

Byłbym wdzięczny za rady i wskazówki odnośnie modelowania.

Co myślicie o tym?

Pozdrawiam.

Napisano

Ja też dopiero się uczę, i też robie mychą bo na tablet póki co zbieram. Jak na moje oko nowicjusza to troszkę ta szczęka jest za szeroka, i brwi nie widzę.

Napisano

ostra lepsza...:/ choc tez sposob w jaki pusciles te ostre krawedzie nie do konca przemyslany..

Napisano

indian – rozumiem, że to tak dla zabawy i zabicia czasu... bo jeżeli próbujesz uczyć się sculptować (anatomia i inne mało ważne sprawy), to zupełnie jakby uczyć się rysować portrety zaczynając od karykatur czy innej mangi. W każdym bądź razie życzę powodzenia – progres jakiś jest :) ale z brakami w bazie (brwi, okolice ust, poliki) człowiek prędzej czy później budzi się z przysłowiową ręką w nocniku…

Napisano (edytowane)

indian-widac stopniowy progres:)

vrocker-całkiem,całkiem,stopy płaskie:)

xmass-zejdz ze 3 subdiv niżej i dopiero rzezaj:)

ciastuch-oczy za duże i nie ma dolnych powiek,usta niezłe,proporcje troche pojechane:D

ArTooRo-marzyciel był fajniejszy;)

_Arti_-no prosze zapomniałem:)całkiem nieżle-to między górną wargą a nosem za bardzo zapadnięte,jakby nie miał żębów:)Albo może całe usta i podbródek za bardzo do przodu wysuniete...

Dobra już się zmęczyłem,za 3 miesiące znowu coś skomentuje:)

 

Pozdr:)

Edytowane przez mafida
Napisano

Pierwsze starcie zbrush'u po przejrzeniu tutoriali od pixologic i innych z Youtube'a (robiąc z nich jednocześnie notatki i sprawdzając działanie narzędzi).

Start od kuleczki, głównie pędzel clay, smooth i move. ze 2-2.5h bez wcześniejszego conceptu.

vifh8z.jpg

Napisano

Hejka, ode mnie głowa nad którą męczyłem się od kilku dni. Speedem to raczej nie jest, opierając się na referkach starałem się maksymalnie oddać podobieństwo modelki.

ulix3.jpg

Napisano

Sama twarz wyglada w porzadku, ale ksztalt czaszki, szyja wolaja o pomste do nieba. spojrz na swoje refki raz jeszcze i porownaj ;)

Napisano

Nie załamuj się :) Nie od razu Rzym zbudowano – ćwicz, ćwicz i ćwicz, z każdą głową będzie coraz lepiej i będzie sam zauważał jakie błędy wcześniej robiłeś. Niezależnie od tego czy potrafisz rysować czy nie polecam:

 

http://www.portrait-artist.org/face/index.html

 

spróbuj przenieść te rysunki, każdy z osobna bez załamywania się ze względu na jakość rysunku… da to Tobie naprawdę dużo (wykreślając od ogółu do szczegółu lepiej poznasz proporcje i zasady niż modelując w 3d, gdy dochodzi masa innych trudnych zagadnień)

 

polecam też książki Andrew Loomisa (zwłaszcza rysownie głów i rąk).

 

 

co do samej głowy - szczęka za chuda, zakończenie nosa źle, oczy całe złe, uszy bardziej powinny odstawać i niżej, mięśnie szyi za mocno zaznaczone, wargi płasko.

 

P.s czasem też warto jest odpocząć od jednej pracy 2-3 dni (od jednej głowy zaczynając drugą :P) żeby później móc świeżo na nią spojrzeć :)

Napisano

Nie chciałem żeby moja ostatnia wypowiedź była odebrana w ten sposób, w sensie "nic mi nie wychodzi!!!" czy coś takiego. Tak poprostu zauważyłem, że sculpty, które tutaj widzę mają w sobie coś dzięki czemu wyglądają jakoś tak żywiej, prawdziwiej, trudno mi to określić, może po prostu lepiej.

Co do rysowania to dopiero się uczę, i nie czuje się w tej sferze na tyle pewnie żeby coś pokazać. Książki Adrew Loomisa już czytałem z grubsza, i coś tam się starałem ołówkiem podziałać, ale dużo jeszcze przede mną.

A oczy to dla mnie po całości czarna magia, nie mam pojęcia jak mam je wyskrobać. Jak staram się zrobić je w miarę zgodnie z anatomią to... lepiej nie mówić, dużo korzystniej wyglądają takie proste jak na mojej ostatniej pracy.

 

W każdym razie, dziękuję za odzew.

Napisano

Yaaarrrr! Widze iz uprzedzony zostalem(Andy-to moja wina czy wszystkim nie pokazuja sie obrazki na podlinkowanej przez ciebie stronie?).

Niemniej trzy grosisze odemnie-masz tez overpaina jakotakiego(opaska bo mi sie nie chcialo drugiego oczka robic ;))

 

Szyja,Szyja,Szyja- szyje musisz rozumiec jako cylinder o stalej szerokosci, on sie nie powinien w zaden sposob rozszerzac tak jak ma to miejsce u Ciebie. To rozszerzenie zapewne wynika ze chcialas jakos pokazac trapeziusa(http://www.daviddarling.info/images/muscles_human_body_back.jpg), ale zauwaz ze nawet u kogos tak napakowanego jak arnie (http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Everyone%20Else/images-2/arnold-schwarzenegger-training.jpg) to raczej miedzy szyja a tymi miesniami jest dosc wyrazny kat.

 

Oczy- zly ksztalt, powinienens podkreslic grubosci powiek, popatrz sobie jak wyglada gorna powieka bo wydaje mi sie ze tam lezy glownie pies pogrzebany.Myslisz linie brwiowa z faldka tluszczu nad gorna powieka i robisz cos kompletnie dziwnego tam. ogolnie taka porada jak szukasz refek to nie wpisuj tam eyelid czy nic takiego inno jakies nazwiska slaw i patrz na rozne zdjecia jak u roznych ludzi sie to zachowuje i zalapiesz http://www.thaindian.com/newsportal/images/Bruce%20Willis/08_bruce_lgl.jpg

 

Nos- wbrew pozorom w 3d dobrze jest troszke za mocno zarysowac czesci chrzestne nosa (chodzi mi dokladnie o: http://www.mediabistro.com/unbeige/original/a_nose.jpg zwroc uwahe na ten delikatny cien na koncowce nosa), oczywiscie bez przesady, ale nos to tez jest dosc spora ilosc wspolgrajacych ze soba plaszczyzn. poszukaj rysuneczkow dobrych:)

 

No i overpaint: musisz troche tez popracowac nad ksztaltem calosci, ucho bylo zdecydowanie za wysoko zuchwe powinienes bardziej zarysowac etc.

 

kupolnweprp.jpg

Napisano

problem polega na tym że nie masz zadnych podstaw ze znajomosci anatomii, nie czujesz bryly i robisz zeby robic, nie wiesz co robisz tak naprawde, takze kolejny raz ' anatomia to podstawa', ucz sie anatomii a miedzy czasie ucz sie obslugi programu, inaczej nic z tego nie bedzie, sam popelnilem ten sam blad kiedys...

ludzie uzywaja zbrusha do rzezbienia bo szybko i latwo mozna cos stworzyc ale tak naprawde to na palcach mozna policzyc osoby w tym watku wiedzace co robia

Napisano
Yaaarrrr! Widze iz uprzedzony zostalem(Andy-to moja wina czy wszystkim nie pokazuja sie obrazki na podlinkowanej przez ciebie stronie?).

 

Hmm… co prawda nie mogę się wypowiadać za „innych” (the others… this island is theirs:P) ale u mnie działa… z drugiej strony Twój link: http://www.daviddarling.info/images/muscles_human_body_back.jpg daje mi error 403 (Forbidden)... No wiesz dochodzę tylko do jednej konkluzji – wojna (waaaaagghhhh!!!!)

 

:P

 

Tak na marginesie co do fałdki nad okiem (i coby spamu za dużo wątku nie było :P)

 

http://www.theartofanatomy.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=6

Napisano
… z drugiej strony Twój link: http://www.daviddarling.info/images/..._body_back.jpg daje mi error 403 (Forbidden)

 

U mnie też ten link nie działa.

 

Dziękuję za overpainta chyba zaczynam powoli zauważać co robię źle, ale okaże się to dopiero jak siądę do ZB. Szczerze to jakoś nigdy nie zwróciłem zbytniej uwagi na tą fałdkę nad okiem.

Nie będę się póki co rozwodził. Jeszcze raz dziękuję za jakże pouczający odzew chłopaki, świetny ten link od Ciebie Andy. Dzisiaj mam trochę więcej wolnego czasu to spróbuje coś wyskrobać biorąc poprawki według tego co powiedzieliście.

 

Pozdrawiam Kuba

Napisano

Faktycznie Morte, czacha i szyja już poprawione, tak to jest jak się siedzi kilka godzin bez przerwy, traci się porównanie. Dzięki.

 

A tymczasem mój dzisiejszy speed. Autoportret w zasadzie.

ya222.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności