Levus Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 szybki szkic w zibraszu. w zasadzie ilustracja do tego co mialem na mysli w dyskusji z lukim. taki powrot do korzeni. Jak mi przyszło na maila, że "P. odpowiedział w wątku sculpty..." od razu wiedziałem, że będzie nawiązanie:D BTW, fajna rzeźbka;)
dynia Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 P. ładnie niema na wpychanego detalu jak to bywa w ZB
Pionier Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 16 stron juz ten topic ma, a dopiero teraz ktos wrzucil cos na temat : D gratki P. modelik klasa jak zawsze!
FF Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 Pionier czemu ja mam 47? P. super, wygląda jak pomnik komunistycznego robotnika rwącego sie do budowania nowej huty:)
Gość P. Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 witam. wlasnie cos podobnego mialem na mysli z tym ze prace tamtago goscie byly bardziej "brutalne" i wygladaly jaby im poswiecil gora 5 min. popostu swietne a to mocno inspirowane dunikowskim jak pisalem. od zawsze jego prace bardzo mi sie podobaly. np takie jak te. ... e cos nie dziala :)
nielot007 Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 (edytowane) Witam!! sprobowalem... nie umiem robic takich "brudnych" modeli bo jakos sumienie nie pozwala mi zostawic tego tak... zsphere Edytowane 8 Marzec 2009 przez nielot007
Gość P. Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 ja ci mowie ty zapomnij o smufie! smuf jest iwil! z arkiem o tym dyskutowalismy i sie zgodzilismy ze brudy sa fajne, widac prace na modelu, narzedzie, ekspresja i takie tam.
Levus Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 P. -> Ta, narzędzie fajne, pod warunkiem, że robisz rzeźbę a nie realistyczną postać.. idź do lustra i zobacz czy widać narzędzie... nielot -> coś z górną wargą nawywijałeś konkretnie:/ Odemnie taka kolorowanka, trochę foldsy ćwiczyłem i takie różne, ogólnie trochę do przodu z tym gosterkiem:
Gość P. Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 (edytowane) lewus. ja bym dyskutował. nie chodzi tu o to jak się w tym lustrze wygląda. piszę o "smufie" w kontekście tego do czego dążysz i co chcesz osiągnąć. jeżeli robisz landszafty, jelonki na rykowisku albo monidła czy papierza podpartego laską to smof jest jak najbardziej dla ciebie ale jeśli szukasz czegoś innego to smuf poza jedną czysto techniczną funkcją nie mającą wpływu na wygląd pracy nie jest potrzebny. to w ogóle jest duszo szerszy temat na bardzo długą dyskusję Edytowane 24 Sierpień 2008 przez P.
Levus Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 to w ogóle jest duszo szerszy temat na bardzo długą dyskusję No, nie ma co rzeźbić w g.....e. Przynajmniej nie na trzeźwo..
Levus Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 Bardzo ładne wychodzą Ci te modele. Nad uszkami więcej pracuj. pzdr!
Kirian Napisano 25 Sierpień 2008 Napisano 25 Sierpień 2008 (edytowane) Tomala za bardzo meska ta kobieta?:) pare lekkich zmian i super! odemnie speedzik w pracy koncept modelu do " Gdzie jest Emo?";)) ---- eeee brzydkie to ale trudno Edytowane 25 Sierpień 2008 przez Kirian
Matys Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 (edytowane) ostanie postanowienie by sie podszkolic wiec robie wieczorami glowki, nie wiecej niz 1,5h na jedna, bez zbednych detali, tak zeby troche nabrac w tym wprawy. narazie 3 ale z czasme powinno chyb byc weicej. Edytowane 27 Sierpień 2008 przez Matys
kubi Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Główki całkiem fajne. Tylko bug anatomiczny, szyja z tyłu nie jest tak mocnow wcięta, nalepiej szyja wyszła przy pierwszej głowie. Widać że z tej samej bazy robione.
Blooddragon Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 No Matys, czas troche poćwiczyć, dołączam się jak ustalaliśmy:) Pierwsza główka faktycznie najlepiej ci wyszła, kolejne mają chyba alienowate oczy. Ja zaczynam od grubaska, chyab nie przekroczyłem 1,5h
krzys!3k Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 wydaje mi sie ze kształt głowy jest troche kwadratowy, widać to szczegolnie na ujeciu z tylu, ogolnie daje rade i mozesz sie nie sugerowac tym co pisze gdyz sie nie znam;)
Tomala Napisano 28 Sierpień 2008 Napisano 28 Sierpień 2008 Jaaaa gameartowy masta Blooddragon! dawno Cię nie widziałem na forum a pamiętam że kiedyś wymiatałeś :) Główka chyba poprawna chociaż trochę nieciekawy gostek. Matys pierwsza głowa fajna a reszta mają trochę zjechane profile. Czekam na więcej Waszych modeli :D Pozdro.
Matys Napisano 28 Sierpień 2008 Napisano 28 Sierpień 2008 (edytowane) Kubi masz racje, nstepne poprawie. Blood zajebista glowka pokusil bym sie nawet o "fajna pracka" :D moje jeszcze ssa palke ale postarm sei do nastepnej przylozyc bardziej a i jeszcze mialem napisac o modelu P. bez zbednego lizania D. ... model zajbi... Edytowane 28 Sierpień 2008 przez Matys
michalo Napisano 28 Sierpień 2008 Napisano 28 Sierpień 2008 Ladne pracki! Czas chyba obnizyc poziom :D To mialo wygladac jak postac ze zdjecia, ale nie wyszlo, hehe. Kumpel mowi ze jakos dziwne. ~5 godz? A tu dzisejszy spidzik, niecala godzina. Jezeli twarz mozna uznac za jako-taka to od szyi w dol jest totalnie skopany.. Wacz'ja tink?
Blooddragon Napisano 29 Sierpień 2008 Napisano 29 Sierpień 2008 Matys ty mi tu nie 'fajno-prackuj', bo w pracy i tak potem dostaje zjebe, że model ssie:D Tomala - dzięki za miło powitanie, ładnie się rozwijasz na tym wątku:) michalo - spróbuj najpierw podłubać na niższych podziałach, po twoich modelach widać ze za szybko dzielisz siatke. Hehe odnośnie drugiej głowy, to faktycznie- kręgosłup powinien być z drugiej strony szyi;) Wrzucam drugą głowę, kolejny gentleman z 3d.sk :) Hm.. taki negroidalny arab o niskim IQ:P
Matys Napisano 30 Sierpień 2008 Napisano 30 Sierpień 2008 dzisaj na tapecie byla "Helga" dla mnie krolowa cg :-) no i wyszlo to co widac. jeszce z 6 glowek i moze cos konkretnego sie zrobi.
Gość Morte Napisano 30 Sierpień 2008 Napisano 30 Sierpień 2008 Krwawy smok - bardzo fajnie, aczkolwiek bez fajerwerków. co nie zmienia faktu ze miło sie na to patrzy. Matys- szyja!czemu ona tak się rozszerza? Zwęź ja trochę. btw. czemu aj nie kojarzę żadnej helgi? any links?
michalo Napisano 31 Sierpień 2008 Napisano 31 Sierpień 2008 (edytowane) spróbuj najpierw podłubać na niższych podziałach, po twoich modelach widać ze za szybko dzielisz siatke. Masz racje, jakos zawsze w pospiechu robie jakby ktos mnie gonil.. To pewnie wina tych poprzyspieszanych tutkow. Nie bede dotykal ctrl+D dopoki nie wycisne max z siatki ktora mam. A przynajmniej sprobuje Hehe odnośnie drugiej głowy, to faktycznie- kręgosłup powinien być z drugiej strony szyi;) Dobra strona to taka ze udalo mi sie wysculptowac kregoslup, hah! Dzieki. edit. A to jeszcze wrzoce. Chcialem choc czesc twarzy porzadnie zrobic, jak zwykle nakisilem (poliki jakies takie wystajace, przydalo by sie wysmoothowac w kilku miejscach), ale juz nie che mi sie tego poprawiac.. A tu 'replika' kufla od piwa nad ktora sie bawie od czasu do czasu. "Postaw piwo bedzie twoja" :) Pytanko, mozna zalozyc osobny topic gdzie bede wrzucal takie rozne rzeczy? Cos mnie wzielo z powrotem na zbrusha, dobrze ze wczesniej zdazylem opanowac interface :) Edytowane 31 Sierpień 2008 przez michalo update
Blooddragon Napisano 31 Sierpień 2008 Napisano 31 Sierpień 2008 (edytowane) No no Michalo, widać postępy;) Spróbuj używać standardowego brusha z lazymousem, to pędzel antycelulitowy :] Morte -wsumie w tym ćwiczeniu nie chodzi o robienie wystrzałowych modeli tlyko poprawnych anatomicznie i robienie ich szybko. Matys, fajnie Hela wyszła, oczy znacznie lepiej niż poprzednio. Masz faktycznie coś nie tak z pozycją szyi na basemeshu, gowa jest wychylona do przodu. Słabo wyszła partia kość policzkowa - nos. Ja wszucam tego turbo-lewara z 3d.sk, nie zgrałem nowych referencji:) Zapomniałem dorobić zarost i brwi. Edytowane 31 Sierpień 2008 przez Blooddragon
Gość Morte Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 czyli są takie jakie mają być:) Ostatnia bardzo mi się podoba, pokaż bazę jeśli mozesz
Blooddragon Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 Next one. Kurcze robienie głowy dziennie chyba przynosi efekty, każdą kolejną robi się jakoś łatwiej:) Ta zajęła mi prawie 2 godziny, chciałem żeby była w możliwie podobna do oryginału, co udało się przeciętnie: Wszystkie głowy mają ta samą bazę:
michalo Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 Ladne glowki! Pokaz oryginal to ocenimy:P Fajna baza! Duzo setek trzeba zrobic glow zeby zabrac sie za portret? Ja raz sie zabralem za portret i wyszlo cos kompletnie nie podobnego :/ Niedlugo tez cos wrzuce!
maczuga Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 Na bazie masz 5 krawedzi zbiegajacych sie w jednym vertexie, jak sobie z tym radzisz w zb bo słyszałem, że ma problemy?
nielot007 Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 Na bazie masz 5 krawedzi zbiegajacych sie w jednym vertexie, jak sobie z tym radzisz w zb bo słyszałem, że ma problemy? clay brasz sobie z tym radzi
Luki Luki Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 yyy, kazdy brush sobie z tym radzi, 5 krawedzi nie jest problemem i raczej nie da sie zbudowac modelu bez takich vertexow. Dopiero vertexow z 6 (i wiecej oczywiscie) krawedziami nalezy sie wystrzegac, bo nie tylko w zbrushu, ale i w normalnych softach potrafia sie brzydko smoothowac.
Tomala Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 yyy, kazdy brush sobie z tym radzi, 5 krawedzi nie jest problemem i raczej nie da sie zbudowac modelu bez takich vertexow. Dopiero vertexow z 6 (i wiecej oczywiscie) krawedziami nalezy sie wystrzegac, bo nie tylko w zbrushu, ale i w normalnych softach potrafia sie brzydko smoothowac. Dokładnie.
nielot007 Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 Dokładnie. rewelacyjny komentarz uwielbiam komentarze typu "racja", "dokladnie" itp. swietnie dopelniaja wypowiedz ktora potwierdzasz, jest to niezbedny komentarz bez niego ludzie by nie wiedzieli, ze przykladowo Luki napisal prawde, gratuluje... Luki Luki--> tylko clay brasz radzi sobie np. z trzema edzami ktore sie specyficznie lacza (nie chce mi sie opisywac dokladnie o co biega pewno sie z tym spotkales) tzw. nieznalazlem innego co by sobie poradzil :)
Tas Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 sory za offtopa, ale szukam pracki zrobionej w Zbrushu, ktora kiedys widzialem na ZBcentralu. Chodzi o kolesia ktory sie trzyma za wlasne flaki z brzucha. Chyba dosc charakterystyczna praca, moze ktos kojarzy ? DZieki!
Luki Luki Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 Luki Luki--> tylko clay brasz radzi sobie np. z trzema edzami ktore sie specyficznie lacza (nie chce mi sie opisywac dokladnie o co biega pewno sie z tym spotkales) tzw. nieznalazlem innego co by sobie poradzil :) Nie spotkalem sie, powaznie. Poka przyklad.
nielot007 Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 chodzi o cos takiego :) nie wiem moze tylko ja tam mam :)
Tomala Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 rewelacyjny komentarz uwielbiam komentarze typu "racja", "dokladnie" itp. swietnie dopelniaja wypowiedz ktora potwierdzasz, jest to niezbedny komentarz bez niego ludzie by nie wiedzieli, ze przykladowo Luki napisal prawde, gratuluje... Przeczytałem pytanie maczugi na poprzedniej stronie i chciałem coś napisać ale później jak zobaczyłem posta Lukiego to po prostu wyjął mi to z ust i tak jakoś wyszło. Przepraszam pana idealny komentarz za ten jakże niestosowny i na prawdę denerwujący wybryk z mojej strony. Tasiek może to: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=54905
Luki Luki Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 No tak, takie vertexy to norma, ale moze dlatego nie spotkalem sie z tym problemem bo inaczej pracuje, jak pisalem wyzej raczej robie sobie dosc kompletna bryle bez detalu (uogolniam, ale tak mniej wiecej jest). Jak sobie radza z tym ludzie ktorzy dziergaja wszystko z kulki nie wiem, ale domyslam sie ze odpowiedzia jest smooth brush na dosc juz wysokim poziomie podzialow. Albo pomyslec nad topologia raz a dobrze, zrobic porzadna baze i nie stosowac takich vertexow w ryzykownych miejscach.
Gość P. Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 tylko smooth sobie z tym nie radzi. nie uzywac smootha. smuf jest iwil! zamaziaj sobie to flattenem.
Gość P. Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 to ja takie cos podrzuce glina i jakie to fajne, niewyglasiane a wlosy zrobione najprosciej jak tylko mozna a jakie fajne http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=133911 ta pani fantastyczna, faun z reszta tez http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=133910 i inne rzeczy http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=135117 http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=135435 http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=134157
Tomala Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 Świetne! P. wrzucaj takich linków jak najwięcej jak coś znajdziesz bo widać że potrafisz znaleźć porządne sculpty. Pozdro.
Levus Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 (edytowane) P. podniecasz się chyba nie tym co trzeba w tym momencie. Przecież to co pokazałeś to są rzeźby, rzeźby, pozatem robiąc w glinie takie rzeczy zazwyczaj się to wygładza na mokro... A te tutaj, nie wiem z czego są, ale podejrzewam, że jeśli będą odlewane, to też będą wygladzone, bo wyglądają na cartoon, a nie cudowną manierę uczelni artystycznych. Włosy nie wygładzone i proste no bo proste, w zbrushu też ludzie tak robią, ale te rzeźbki tutaj nie odstają wogóle od zbrushowych "smoothów". Tyle, że ręcznie robione, to i narzędzie widać. To co wcześniej pokazywałeś na przykładzie Dunikowskiego, to było trafione, ale te tutaj to zupełnie inna historia, ludzie, którzy robią takie rzeczy mogą nie mieć pojecia o wartości zastosowania narzędzia, bo to wpaja się na asp-ach i tym podobnych, a nie wszyscy artyści przez to naszczęście przechodzą. I później się tak kończy w pracach dyplomowych, że jest przerost narzędzia ponad treścią. To co pokazałeś tutaj, to typowa forma cartoon, daleko temu do "znamienitej sztuki pięknej", co nie znaczy, że to jest złe. yo, pozdrawiam! EDIT: Jeszcze Cię przyłapałem w wątku pracki Lukiego, więc zacytuję. Modele, które pokazałeś wyżej "są najprzeciętniejszą niczym nie wyróżniającą się z setek tysięcy innych rzemieśliniczą chałturą", tyle, że zrobioną ręcznie to i drzazgi na niej widać.. Edytowane 4 Wrzesień 2008 przez Levus
Luki Luki Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 Ja z tych dwoch chaltur wybieram te pokazane przez P. Zupelnie inny poziom. Nie ma sensu odrozniac jednego rzezbienia od drugiego i przyjmowac rozne kryteria oceny. I chyba na palcach jednej reki moge policzyc modele z zbrusha z udawanym odwzorowaniem narzedzi ktore dorownuja tym rzezbom.
Tomala Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 Ja tam nie patrzę czy widać narzędzia tylko po prostu podobają mi sie te modeliki. Jakby były w zb zrobione i wygładzone to też by było dobrze. A nie wiecie może gdzie można znaleźć podobne koncepty z pozwoleniem autora na użycie ich do modelowania i pokazywanie skończonej pracy?
Levus Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 Gotham, nie blefuję bo nie mam zamiaru nikogo przechytrzyć. A modeliki podobają się i mnie, nie napisałem, że są kiepskie, wręcz przeciwne, są bardzo fajne. Ale nie o tym przekaz o smooth-ie i narzędziach był przecież. Łotewer. I nic nie wniosę więcej do wątku bo nic nie wymodelowałem:d
Rekomendowane odpowiedzi