CG_Lama Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 I jak tu sie nie zachwycac? Kupiłem sobie duzo popcornu i jak w kinie zasiadam wygodnie w foteliku ogladajac z rozdziawiona buzia:)))) Pozdrawiam
mateusz_s Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 no rzeczywiscie calkiem nieźle wymodelowany, zwłaszcza wnetrze paszczy... grunt to mu teraz fajne texturki zrobic...
hcpiter Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 ahhh ta Ania :D No jedziesz dalej i to na najwyzszym poziomie :D Pozdro !
nielot007 Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 skoro chcesz sculptowac to nie wiedze sensu robic takiego detalu w wingsie :) moze zmien widocznosc textury do np. 50% ? (jezli mozna tak wogole zrobic) :)
peterr Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 czekam na teksturki :D narazie jest super:) hej
ETA Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Fajniuchny modelik ale ja bym mu ząbki podostrzył :D
Ania Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 ETA - wąż nie ma zębów, są schowane między dziąsłami, wychodzą tylko żeby coś ugryźć. Na moich referkach jedynie martwe węże miały widoczne zęby. Po kilku próbach różnych metod w końcu znalazłam w miarę wygodną metodę na te nieszczęsne łuski, oto początki teksturowania. Czy ktoś wie czy w zbrushu da się wyświetlić bump map nie wyświetlając diffuse? Albo coś podobnego, chodzi mi o to że na razie rysuję tylko bump i chcę zobaczyć jej efekt. Znalazłam materiał ColorBump, ale on wyświetla jednocześnie diffuse i nie wiem jak to wyłączyć. Dołączam mapkę, idealna nie jest ale może się komuś przyda. 1
Gomez Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Nie wiem czy o to chodzi ale w lewym gornym rogu masz przycisk RGB, jak go wylaczysz to nie nakladasz koloru tylko disp/bump. Chyba ze chcesz nakladac jednoczesnie kolor i bump ale nie chcesz widziec koloru ale na to nie znam sposobu.
Ania Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Chyba nie o to chodzi. Problem jest taki. Na moim komputerze nie mogę sculptować tych łusek, ponieważ nie mogę podzielić węża na wystarczającą ilość subdivisions, ponieważ chyba mam za mało ramu. Więc idę okrężną drogą, i łuski na ciele robię malując mapkę bump (czy tam displace), którą jak skończę zamierzam przekonwertować na normalmap. W zbrushu ta mapka jest nałożona jako tekstura. W jaki sposób mogę ją wyświetlić jako bump, nie wyświetlając jej jako kolor? Chodzi głównie o łuski na tułowiu, bo głowę potem chyba odetnę żeby normalnie sculptować, w nadziei że wtedy nie będzie już za dużo poligonów, zresztą na głowię i tak jest gęściej więc może starczy.
krzysiek_gfx Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Da sie. Jest do tego specjalny materiał Bump viewer, trzeba go wczytac jest w zdata/materials.
Tomala Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Aniu jak już dodajesz łuski do węża na texturze to warto by je też dodać na modelu i wypalić normala który je ładnie podkreśli. Jak nie starcza Ci poly to po prostu usuń wężowi głowę w zbrushu bo pewnie tam jest bardzo gęsta siatka i dodatkowo podziel ciało(np. w wingsie) tak żeby polygony miały podobne rozmiary(taki podzielony model wykorzystasz tylko w zbrushu a uzyskaną normal mapę nałożysz na stary model). 2-3 mln poly na takie ciało pozwoli Ci dodać hiper detal a do tego wystarczy nawet 512mb ramu a przy 1gb będzie śmigać.
Ania Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Ale jak mam łuski pierwotnie sculptowane, potem wypalony displacement ( z tego plana co widać w drugim obrazku w poście 112), a później z tej mapki displace, już rozdzielonej na modelu, wypalę normal mapę, to chyba efekt powinien być ten sam? Czy może źle rozumuję? Bo są programy które z 2d-disp map wypalą normale. Nie wiem może źle się wyraziłam, na renderze będzie normal mapa (na podstawie tego co widać teraz jako bump), tylko w zbrushu nie chcę tego mieć.
Tomala Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 AAAAA Ty tą mapę bump/displace nanosisz na zmapowanego węża, ja nie pomyślałem nawet co jest grane. Genialny pomysł, potem to na normala zamienisz np. w crazy bump albo xNormal i będzie super.
JunioR Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 bardzo ladnie idzie, teraz to juz z gorki ;) elo!
Ania Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Moje z Zbrushem zmagania. Na dzisiaj mam dosyć, mozolna robota. 1
Tomala Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 A jak to Aniu robisz, najpierw alphą z dragrec nakładasz łuski a potem podkreślasz standardowym brushem? Czy wszystko ręcznie sculptujesz? Wąż już prawie jak żywy :)
Ania Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Podłożyłam sobie takie coś (odrysowane w corelu na podstawie tamtego albinosa z posta #121): Podłożyłam to z dragrec ale tylko jako teksturę i potem sculptowałam, chociaż teraz jak czytam to w sumie szybciej byłoby to dać jako wypukłą alphę :) dzięki za sugestię. Ogólnie było tak, najpierw rowki jakimś cienkim brushem (chociaż chyba z tego można zrezygnować), potem większym standard brushem wybrzuszenia (widać to na tylniej części, bo tam jeszcze nie dokończyłam), potem na przemian trochę pinch na rowkach oraz smooth na środkach łusek, i move w stronę rowków przy brzegach łusek. Aha tak przy okazji, czy da się ustawić move brush żeby movował równolegle do powierzchni base mesha? Bo teraz zawsze muszę się patrzeć dokładnie równolegle żeby wyszło dobrze.
kamil.ochel Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 Ładnie Aniu :) mam nadzieję że wyjdzie Ci klimatyczna jak zawsze pracka :)
kliment woroszyłow Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 No to jeszcze tylko 13,5 pierdyliona łuseczek i wąz skonczony... i ty mi kiedys powiedziałas Aniu ze jestem mianiakiem?!:D great!
Ania Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Kliment gdybym była tobą to bym wymodelowała także układ pokarmowy od środka oraz szkielet. Kamil też mam taką nadzieję.
eco Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 bardzo dobrze to wyglada choc ta luska na foto wydaje sie byc bardziej plaska - glownie widac to na tej lusce od lewej http://www.filterforge.com/filters/1474.html ...ogolnie ciekawa stronka ;)
Ania Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Te po lewej są nieskończone, dlatego takie wypukłe. Dokładną głębokość będę ustawiała już później przy obrabianiu gotowej mapki. Dzięki za linka. Ale trochę zbyt regularne jak na moje potrzeby, to potem wygląda nienaturalnie.
eco Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 ...myslalem raczej by cos takiego wykorzystac jako pedzel w zb, ktory przeciez jest skalowalny - nalozone w ten sposob luski na "prostego weza po jego wygieciu (transpose? ) powiny zdeka sie zmienic - mozna oczywiscie dodatkowo wprowadzic recznie jakis chaos ;)
lpshinoda Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 przeczytałem cały wątek i powiem, jestem pod dużym wrażeniem, znakomita praca, znakomity pomysł... przyłączam się do obserwowania tematu bo warto i miło popatrzeć... życzę powodzenia i gratuluję talentu i wyczucia... pozdrawiam
mrbabcia Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Wow, na Twoim miejscu jednak bym lubił ZBrusha :D Włącz symetrię w ZB, będzie 2x szybciej :] I "przedziałek" wyszedłby równo po środku głowy :) chyba że tak ma być
Ania Napisano 12 Styczeń 2008 Autor Napisano 12 Styczeń 2008 Tak ma być :) Węże są nieczesane. Do boków użyję symetrii, w nadzieji że mi to nie zniszczy nierównego przedziałka. Jak mam polubić, to narzędzie diabła nie ma nawet funkcji weld, od godziny kombinuję z ponownym połączeniem dwóch części węża które przedtem nierozważnie rozłączyłam.
mateusz_s Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 no no, calkiem przyjemnie wyglada, nawet material calkiem fajnie sie odbija (mowie o czerowym wezu)
mrbabcia Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Tak ma być :) Węże są nieczesane. Do boków użyję symetrii, w nadzieji że mi to nie zniszczy nierównego przedziałka. Jak mam polubić, to narzędzie diabła nie ma nawet funkcji weld, od godziny kombinuję z ponownym połączeniem dwóch części węża które przedtem nierozważnie rozłączyłam. To tak się da w ogóle w ZBrushu rozłączać? :P no no, calkiem przyjemnie wyglada, nawet material calkiem fajnie sie odbija (mowie o czerowym wezu) a to tylko matcap domyślny :D EDIT: A co do tego równoległego przesuwania, to wypróbuj brusha "Nudge" 1
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Rozłączać da sie np. schować część modelu i subtool -> extract albo GrpSplit jeśli są grupy. Dzięki za nudge. Tymczasem zorientowałam się że łącząc ją, zlikwidowałam jej mapkę UV. Pracuję nad odzyskaniem. Chyba więcej czasu tracę na naprawianie popełnionych błędów niż na sculptowanie.
KoMic Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 hehe fajny obrazek na froncie: } raz widzialem w jakims programie jak taka glizda zjadla calego dzika na raz, wyglada to ohydnie; ]
RK Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Whoa... śliczne. Tak ze zdrożnej ciekawości- ile toto ma poly ?
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Komic no, na froncie zjadł owcę, na tyle dużą że się potem nie umiał już ruszać. Przy czym należy na to spojrzeć też z innej strony, one w jednym roku jedzą mniej więcej tyle ile ważą, czyli dość oszczędnie, nie tak jak my. Zbrush naliczył 10700 poly w basemeshu, 2,7 milionów w piątym subdiv level.
Tomala Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Aniu a wnętrze paszczy i te łuski które wymodelowałaś w wingsie będą sculptowane? Bo jak nie to można je pominąć przy wyższych podziałach i zaoszczędzić mnóstwo poly a skoro nie musisz tam dodawać jakiegoś super detalu to nie trzeba ich dzielić. Ja to już mam obsesję na punkcie oszczędzania bo jak robiłem smoka to musiałem sie tyle na kombinowąć żeby mi starczyło poly i żeby to jeszcze jakoś wyglądało. Wąż SUPER!
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Wnętrze jeszcze nie wiem, chyba trochę będzie trzeba posculptować, choć masz rację że nie jest tam potrzebne tyle subdiv. Tylko że obniżać nie chcę, bo nie wiem jak, a jako że niedawno przeczytałam w kąciku porad że nawet ty masz z tym problemy, to nie chę próbować i tracić nerwów. Mam też wrażenie że zbrush bardziej smoothuje niż jak się włączy subdivisions w Wingsie, te łuski kiedyś były bardziej wypukłe. Spróbowałąm robić łuski zaczynając brushem Clay zamiast Standard, ale wydaje mi się że ze standartem lepiej wychodziły, łatwiej było je wygładzić. Chociaż być może też to dlatego, że w tym miejscu mam więcej geometrii i należało robić na niższym subdiv. Nie wiem czy jest poprawnie bo nie mam dobrych referek na to miejsce.
JunioR Napisano 14 Styczeń 2008 Napisano 14 Styczeń 2008 idzie swietnie, naprawde dobra robota z luskami! co do referek to do zoologicznego z aparatem i juz masz ;) elo!
Ania Napisano 14 Styczeń 2008 Autor Napisano 14 Styczeń 2008 Junior po pierwsze nie mam aparatu, po drugie główny problem polega na namówieniu pytona żeby się obrócił brzuchem do góry, one tego nie lubią robić (referek od góry jest dość).
kubi Napisano 14 Styczeń 2008 Napisano 14 Styczeń 2008 http://www.ywltrading.com/Picture/BackCut2.jpg może sie przyda :)
JunioR Napisano 14 Styczeń 2008 Napisano 14 Styczeń 2008 Junior po pierwsze nie mam aparatu, po drugie główny problem polega na namówieniu pytona żeby się obrócił brzuchem do góry, one tego nie lubią robić (referek od góry jest dość). to mozesz oszukac i namazac co tam chcesz, bo nie sadze zeby duzo osob przewracalo pytona na plecy :O pozdrawiam ! :D
Ania Napisano 14 Styczeń 2008 Autor Napisano 14 Styczeń 2008 Kubi dzięki, chodziło co prawda bardziej o część tuż pod paszczą, ale to też się przyda. Tego co połknął kołderkę elektryczną już gdzieś widziałam hehe. Mam też w zbiorze takiego który połknął 4 piłki golfowe, myśląc że to jaja. Junior kto ich tam wie...
kubi Napisano 14 Styczeń 2008 Napisano 14 Styczeń 2008 biedny wąż ... która strona to mu teraz wyjdzie ?? 1
Ania Napisano 14 Styczeń 2008 Autor Napisano 14 Styczeń 2008 Wyszło bokiem: operowano go, rozcięli go, wyjeli piłki, zszyli węża i sprzedali piłki na ebay. Dzięki za referkę :) Też już miałam, ale w dużo gorszej rozdzielczości.
Jim mee Napisano 15 Styczeń 2008 Napisano 15 Styczeń 2008 fajny pomysł , kobiece podejście :D , powodzenia Aniu w bitfie. Super referki , szczególnie jak te malce kąsaja palce.
Rekomendowane odpowiedzi