Mortom Napisano 20 Wrzesień 2023 Napisano 20 Wrzesień 2023 @RaVirr A wiec potraktuj moje "uwagi" jako gadanie starego złośliwego i zazdrosnego dziada, co nie wie jak ogarnąć swoje spróchniałe życie i próbuje obrzydzać egzystencję innym 😄 Sam wiesz mój wiek ma swoje prawa a będąc już niemal jedną nogą w mogile narzekam na wszystko co się nawinie 🙂 3
RaVirr Napisano 5 Luty Autor Napisano 5 Luty (edytowane) Może nie update, ale chciałem się tylko troszeczkę pochwalić 😄 Zobaczyłem ten filmik o rusznych dziuhah, które się robi w zbrushu:https://www.youtube.com/watch?v=-la6LXEbpfE Pomyślałem, że fajnie gdyby dało się zrobić coś podobnego w blenderze na geonodach. No i zrobiłem: Z racji tego, że to moje pierwsze zderzenie z geonodami to nie znalazłem innego sposobu na ogarnięcie generowania tych sznureczków. Choć to "mamy zbrusha w domu" to i tak z efektu dumny i zadowolon 😄 Edytowane 5 Luty przez RaVirr 3
RaVirr Napisano 18 Luty Autor Napisano 18 Luty Pierwsze zderzenia z Marvelousem, fajny sofcik, fajny. Podoba mi się: 5
RaVirr Napisano 17 Marzec Autor Napisano 17 Marzec (edytowane) Szybki obrazeczek teraz dzisiaj w nocy: Edytowane 17 Marzec przez RaVirr 7
RaVirr Napisano 17 Marzec Autor Napisano 17 Marzec Godzinę temu, alex3d napisał: Niezła jadka z ketchupem. Kotlin, jak żaden inny, trafi w Twoje gardło 😮 1
Destroyer Napisano 17 Marzec Napisano 17 Marzec (edytowane) No ale chłop atakujący to trzyma tę dzidę jak pielęgniarka strzykawkę tylko tłok już dociśnięty 😛 Edytowane 17 Marzec przez Destroyer
RaVirr Napisano 17 Marzec Autor Napisano 17 Marzec 7 minut temu, Destroyer napisał: No ale chłop atakujący to trzyma tę dzidę jak pielęgniarka strzykawkę tylko tłok już dociśnięty 😛 Nie zwróciłem uwagi na łapę, ale faktycznie tak wygląda i myślałem, że mi się dłoń przekręciła w blenderze...ale nie, złudzenie optyczne przez burdel w tamtym miejscu xD 2
RaVirr Napisano 1 Maj Autor Napisano 1 Maj Testowy render mordki postaci, jeśli uda mi się dociągnąć ilustrację to ona, z koleżankami, będzie pełzać: 5 1
EthicallyChallenged Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj Super, w czym to robiłeś? Żeby się tak oldskulowo dopierdolić do czegoś, trochę mierzi ta symetria w żyłach na czole i brak brwi, jeśli jeszcze będziesz przy niej dłubać. 1
Mortom Napisano 1 Maj Napisano 1 Maj No Stellar Blade pani to nie jest... ale jak by tam zakryć oczy, usta, policzki i czoło to nawet nawet! 😄👍 1
RaVirr Napisano 1 Maj Autor Napisano 1 Maj Godzinę temu, EthicallyChallenged napisał: Super, w czym to robiłeś? Żeby się tak oldskulowo dopierdolić do czegoś, trochę mierzi ta symetria w żyłach na czole i brak brwi, jeśli jeszcze będziesz przy niej dłubać. To jest character creator + blender standardowo 😄 Sam w sobie model jest tylko testem- strasznie mnie mierziło, że postacie z CC wyglądają plastikowo/cartoonowo jeśli chodzi o shadery. Kombinowałem przez dłuższy czas i w sumie uważam, że efekt już jest całkiem spoko. Raczej pierdolety ogarnę w postprocesie- docelowo myślę, że takich bab będzie z 15 sztuk jako "atakujące" więc trzeba to będzie choć trochę zróżnicować. Zobaczymy czy kąkuter wytrzyma wizję 🙂
RaVirr Napisano 2 Maj Autor Napisano 2 Maj Test pozowania (i trochę kompozycji), co najmniej jedna poza będzie do wymiany. Jeszcze brakuje szmat i głównego bohatera. Zastanawiam się też nad całkowitą wymianą otoczenia, światło też w sumie placeholder: 2
kengi Napisano 2 Maj Napisano 2 Maj Rozumiem, że w środku ma być jeszcze @Destroyer za swój mizoginizm? 🤣 2
Mortom Napisano 2 Maj Napisano 2 Maj (edytowane) 5 godzin temu, RaVirr napisał(a): Test pozowania (i trochę kompozycji), co najmniej jedna poza będzie do wymiany. Jeszcze brakuje szmat i głównego bohatera. Zastanawiam się też nad całkowitą wymianą otoczenia, światło też w sumie placeholder: O zdjęcie z promocji kiełby na grila w Lidlu 😄 Dokończyłem dzieło.... nie dziękuj! Edytowane 2 Maj przez Mortom 1 1 1
Destroyer Napisano 2 Maj Napisano 2 Maj (edytowane) 15 hours ago, kengi said: Rozumiem, że w środku ma być jeszcze @Destroyer za swój mizoginizm? 🤣 Tam zaraz mizoginizm, it's not a hate crime when you love doing it 😄 Ale fakt, że wygląda jak zmasowany atak feministek, dobre oko 🙂 tylko brakuje przeważającej większości grubolców 😄 😄 Edytowane 2 Maj przez Destroyer 2 1
Destroyer Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj Atak na ostatni bastion patriarchatu w niemczech zachodnich, circa 2025, colorized 🙂 Niemki bardziej urodziwe niż w rzeczywistość ale taka artystyczna wizja i Twoje prawo do upiększania 😛 Pomnik pantery kojarzę a ta świątynia w tle też jakiś gotowiec?
RaVirr Napisano 3 Maj Autor Napisano 3 Maj Teraz, Destroyer napisał: Atak na ostatni bastion patriarchatu w niemczech zachodnich, circa 2025, colorized 🙂 Niemki bardziej urodziwe niż w rzeczywistość ale taka artystyczna wizja i Twoje prawo do upiększania 😛 Pomnik pantery kojarzę a ta świątynia w tle też jakiś gotowiec? Świątynia (i ogólnie spora część architektury) wzięta ze strony ze skanami CC0, ale przerobiona i częściowo photobashowana więc może dlatego nie poznajesz 😄
Destroyer Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj @RaVirr aż tak to ja nie znam różnych paczek i skanów żeby wszystko rozpoznawać ale ta pantera to bardzo popularny model do testów wszelakich i ciężko go nie znać 😛 Co to za źródło tych skanów?
RaVirr Napisano 3 Maj Autor Napisano 3 Maj 4 minuty temu, Destroyer napisał: @RaVirr aż tak to ja nie znam różnych paczek i skanów żeby wszystko rozpoznawać ale ta pantera to bardzo popularny model do testów wszelakich i ciężko go nie znać 😛 Co to za źródło tych skanów? Łapaj 😄 https://threedscans.com/ 2
Destroyer Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj 6 minutes ago, RaVirr said: Łapaj 😄 https://threedscans.com/ A to znałem 🙂 już myślałem, że dodam coś nowego do zakładek i nigdy więcej już tego nie sprawdzę ani nie użyję ale jednak nie nawet biblioteka linków się nie powiększyła tym razem 😛 1
RaVirr Napisano 3 Maj Autor Napisano 3 Maj Jak masz jakieś linki ze skanami z licką CC0 to ja chętnie przygarnę- niestety giga część modeli ma bardzo niejasne zasady ich wykorzystania 😐
Nezumi Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj (edytowane) Spoko, to czesc jakiejsc historii czy tak sobie jednostrzalowiec? Link tez git. Ja chetnie zerkne na jakiekolwiek rzezby greckie i wszelkiego typu sztuke sakralna jakby co 😉 Zeby odgapiac od klasykow. Edytowane 3 Maj przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj 29 minutes ago, RaVirr said: Jak masz jakieś linki ze skanami z licką CC0 to ja chętnie przygarnę- niestety giga część modeli ma bardzo niejasne zasady ich wykorzystania 😐 No jak teraz patrzę po linkach to większość już nie działa 😄 takie skany CC0 to jeszcze tutaj są https://3d.si.edu/cc0?utm_source=siedu&utm_medium=referral&utm_campaign=oa a poza tym to przez lata zbierałem jakieś gównaiki na gumroad, cubebrush, 123catch od autodesku kiedy to istniało a teraz to sketchfaby, strony z modelami do druku czy stronami ze skanów, na Clara.io też coś było ale chyba zamykali, ale szukanie tak rozsiane po różnych stronach to jak grzebanie w śmietniku https://clara.io/library https://polyhaven.com/models https://www.thingiverse.com/ https://cults3d.com/en https://pbrmax.com/?activeIndex=0&query={"pageNum"%3A1} tutaj wyszukiwarka, hit and miss ale czasem coś się szybko znajdzie https://3dmdb.com/ 3
RaVirr Napisano 3 Maj Autor Napisano 3 Maj Dziękuwa 🙂 @Nezumi jednostrzałowiec bez większych rozkmin. Jedyna historia stojąca za tym obrazkiem to próba oganięcia shaderów by ludziki w oddali nie wyglądały jak rozmazane laleczki barbie 😄 2
Mortom Napisano 3 Maj Napisano 3 Maj Ten udawany motion blur z poprzedniego renderu IMO nadawał większej dynamiki w kadrze. No ale wyszło zacnie, jak zawsze 🙂 1
RaVirr Napisano 16 Sierpień Autor Napisano 16 Sierpień Była taka akcja, że na jednym discordzie wymyśliłem krótką historyjkę jako temat do ilustrowania rzeczy. Historia i zadanie takie: W 2610 roku, po wielu latach eksperymentów powołano grupę badawczą mającą za zadanie pozyskanie nienaruszonego DNA zwierząt, które wyginęły miliony lat temu. Pierwsza próba podróży w przeszłość wydawała się udana do czasu wyjścia z wehikułu. Zamiast spodziewana gęstej dżungli, gigantycznych roślin i zwierząt oraz powietrza obfitującego w tlen zastano terramorfowaną planetę, która w składzie atmosfery miała nieznane przyrządom pierwiastki. Niedaleko miejsca lądowania dało się dostrzec coś, co można nazwać metropolią. Na pierwszy rzut oka widać było, że dominująca na tym globie cywilizacja jest na dużo bardziej zaawansowanym poziomie niż cywilizacja podróżników. Monumentalne budowle gładko wyrastały z powierzchni ziemi- wyglądały jakby stanowiły z planetą integralną całość, choć dało się zauważyć wyraźnie oddzielone elementy, które na pewno nie powstały naturalnie. W powietrzu lewitowały dziwne, gigantyczne obiekty, które różniły się strukturą od budynków miasta i najprawdopodobniej miały za zadanie pozyskiwać energię z pobliskiej gwiazdy. Choć nie było tutaj śniegu, temperatura na zewnątrz, według wskazań czujników, wynosiła poniżej -150 stopni celsjusza. Sama planeta miała dużo niższą grawitację niż Ziemia, roślinność była raczej uboga choć majestatyczna- giętka flora pieła się bez oporów na kilkanaście metrów w górę. Najniższe pasma porastało coś, co przypominało budową znany nam mech, z tą różnicą, że sięgał do kolan, a jego "zarodnie" cyklicznie otwierały się i zamykały wypuszczając z siebie chmarę świecących drobin. Z oddali dało się zauważyć mieszkańców, którzy również mieli kszatłt humanoidalny. Niestety forma porozumiewania się tych istot była nieznana- nie odnotowano żadnych konkretnych ruchów, dźwięków ani fal sugerujących zdalny przepływ myśli. Ich szaty były bogato zdobione, piękne i obszerne. Przywodziły na myśl opisy z książek fantasy choć dało się również zaobserwować elementy, które najprawdopodobniej były tutejszymy gadżetami zasilanymi jakimś rodzajem energii. Zapasy powietrza w skafandrach wystarczyły na niecałe 24h badań więc niezbędny był szybki powrót. Okazało się, że maszyna zadziałała poprawnie, ale naukowcy nie wzięli pod uwagę teorii wielu rzeczywistości. Kolejne podróże zakończyły się pełnymi sukcesami. Zadania do wyboru: Character Design- zaprojektuj mieszkańców planety bazując na powyższym opisie Enviro Desing- zaprojektuj wygląd budynków oraz miasta bazując na powyższym opisie Enviro design 2- zaprojektuj wygląd roślin bazując na powyższym opisie Prop desing- zaprojektuj wehikuł czasu Ilustracja- scena inspirowana opisem Dzisiaj dołączyłem do własnej zabawy i zrobiłem sobie blockoucik postaci w blenderze. 3
bigworm Napisano 16 Sierpień Napisano 16 Sierpień Bardzo fajne, podobaja mi sie takie designy. Tak apropo, co to za Discord?
RaVirr Napisano 16 Sierpień Autor Napisano 16 Sierpień Dzięki! Zrobiliśmy ze znajomą taki serwer, była pogadanka dla młodych artystów, omówienie jak to mniej więcej wygląda w branży, czego się spodziewać, na czym się skupić itd itp. Sporo osób dołączyło, ale ogólnie niewiele osób się udziela i siłą rzeczy- niewiele się dzieje :) Jak coś to link: https://discord.gg/DfaYQ4Y2 1
bigworm Napisano 18 Sierpień Napisano 18 Sierpień A to jeszcze podpytam, od razu działasz w 3d czy robisz sobie najpierw jakieś szkice? Dzięki za link, chociaż ja nie umiem za bardzo w te discordy xd. Tak przy okazji macie jeszcze jakieś warte obserwowania?
RaVirr Napisano 18 Sierpień Autor Napisano 18 Sierpień @bigworm To zależy :) Gdy robię szkice to zazwyczaj jest nakreślone czy sylwetka ma być długa, okrągła, smukła itd itp. Sama forma, bez designów, bez detali (coś jak pierwszy etap rysowania sowy :D ). Czasem sobie tylko to podzielę na jakieś plany, czasem nie. Ogólnie wolę większość czasu siedzieć w 3d na lowpoly i sprawdzać od razu czy coś jest spoko czy nie jest spoko- bo znowu, czasem na szkicu jest fajnie, ale już w dalszych etapach widać, że jednak nie siądzie :) Jeśli chodzi o tego ludzika to jest 100% dla funu, bez większego zastanowienia, rozmyślań, iteracji. Ot, robię jak czuję bo rozkminy to w robocie :D W sumie skończyłem: 2
Mortom Napisano 19 Sierpień Napisano 19 Sierpień Piotrku! jako, że NIE robię w konceptach, to coś napisze a nawet i zliquifafuje 😄 Poprawiłbym ździebko czytelność sylwetki i wywaliłbym okrąg (Czakram Xeny) za plecami... Spreparowałem (ONLY FOR YOU!) opcję B - tak dla czystej rozrywki 🙂 nie poczytaj mi tego jako profanację lub próbę szyderstwa, nie mam twojego skilla więc zrobiłem jak umiłem 🙂
RaVirr Napisano 20 Wrzesień Autor Napisano 20 Wrzesień Ostatnio kombinowałem ze sculptem w blenderze i znalazłem główne dwa problemy, które mi przeszkadzały, a które naprawiłem w formie 2 addonów- więc chcę się pochwalić. Pierwszy z nich to prosty brush manager (którego ogarnianie zajęło z 3 miesiące). Dzięki niemu można appendować brushe z pliku (klikając po prostu na plik, bez przekopywania sie przez foldery, nie importuje duplikatów) do nowej kategorii, wyłączać kategorie by brushe z danej kategorii się nie pokazywały w managerze i włączać by znowu się pokazały: Gdy trzeba więcej brushy niż okrąglaki to można ładnie posegregować, usunąć w razie konieczności, unika się totalnego burdelu. Drugi addonik, również celowany do sculptu, pomaga do nakładania ogólnej tekstury (np. tkaniny) na model według UV. Na czym polega cały myk? Trochę według nazw funkcji.. ale w skrócie... Powiedzmy, że mamy 4 vertex grupy: Po kolei wyglądają tak: Addon umożliwia funkcję trochę jak boolean na tych vertex grupach i działa to na zasadzie warstw. Najwyższa grupa, Base, będzie zbooleanowana przez Pattern, Pattern.001 i Pattern.002. Z kolei Pattern będzie zbooleanowany przez Pattern.001 i Pattern.002. Pattern.002 pozostanie bez zmian bo na górze nic nie ma. Można te warstwy sobie przesuwać, usuwać (tylko stąd, bez kasowania vertex grup z obiektu). Dodatkowo można za pomocą przycisku Backup Vertex Weights zrobić kopię zapasową oryginalnych grup jakby coś nam się nie spodobało, chcielibyśmy coś zmienić, wrócić do wcześniejszego zaznaczenia itd itp. Funkcja Add displacement doda modyfikator displacement z nową teksturą, gdzie możemy wybrać sobie pattern z dysku. Po co to wszystko? Użytkownicy Zbrusha wiedzą. Pokaz zatem. Przed użyciem addona: Po użyciu addona: I same weight grupy. Bazowa: Pattern.001: Pozostałe zostają bez zmian bo nie nakładały się na siebie. Dzięki temu można po ludzku nakładać różne patterny na jednym obiekcie i nie trzeba będzie tego ręcznie ogarniać by się na siebie nie nakładały :) 2 1
michalo Napisano 20 Wrzesień Napisano 20 Wrzesień Fajnie że coś takiego zrobiłeś i się dzielisz. Jak już obrażę się na zb to pewnie wtedy nastaną czasy Blendera i każde ułątweinie się przyda 🙂
RaVirr Napisano 20 Wrzesień Autor Napisano 20 Wrzesień Co do managera brushy to czekałem na takie coś chyba od wersji 3.4 (jakoś wtedy były pierwsze zapowiedzi) i do tej pory nie dotarło :D Więc stwierdziłem, że trzeba to ogarnąć na własną rękę. A co do tych vertex grup to chciałem zimitować te narzędzie ze zbrusha gdzie nakładasz sobie maski i wjeżdża detal z height mapy- w blenderze nie ma łatwego sposobu na szybkie odejmowanie od siebie tych vertex grup a to w sumie klucz do fajnego detalu- przyznam się, że próbowałem męczyć patterny z brushy, ale to droga idioty- i do tego źle wygląda :D 2
Nezumi Napisano 20 Wrzesień Napisano 20 Wrzesień Zgodnie z rada tworcow Blendera - jak czegos nie ma to wez sam sobie to napisz. A potem oczywiscie udostepnij za free dla komjunity. I wyslij kaske na Blender Foundation bo oni tacy biedni (non profit! Tylko zyja z tego ale non profit! Maly team, niedofinansowany. No nie moga wszystkiego sami zrobic... Ech...). Ale zarty na bok (w sumie to nie zarty ale ok...). Wielki respekt ze cos tak skomplikowanego ogarnales. 🧐Wyglada super. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się