SWRSC Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Cześć, Tworze nowy set / setup oświetleniowy dla scen typu domki jednorodzinne, bliźniaki, małe osiedla. Poniżej prezentuje pierwszy test. W PS zmienione niebo i dodani ludzie + efekty soczewkowe. Reszta to render, łącznie z testem nowej trawy. Proszę o opinie, sugestie etc. Za jakiś czas umieszczę kolejne rendery z tym setupem. Pozdrawiam, SWRSC
pionix Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Ładnie. Dość mocno w niebieski zalatuje. Taki wczesny ranek. Najprościej określę to tak, że jest bardziej naturalnie niż komercyjnie. Trawa bardzo fajnie wyszła. Ale też mam podobne odczucie że bardziej w stronę realizmu idzie niż komercji. Sam nie wiem czy to dobrze... chociaż ja tam wole takie "naturalne" renderki niż komerche :D Pozdrawiam edit: Oglądam to na laptopie także może jeszcze jutro skoryguję punkt widzenia jak obejrzę to na lepszym monitorze.
hcpiter Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Bardzo realistiko i to bardzo fajnie, tak jak pionix napisal wczesny poranek w fajnym dla oka klimacie :) Pozdrawiam !
leniuch Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 no, no... śliczna trawka... Ty to dopiero masz te swoje wizualki....jak zdjęcia.
SWRSC Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 właśnie taki jest target: wizualizacja realistyczna. Rynek zaczyna zmuszać, coraz więcej klientów wymaga czegoś takiego właśnie. Wybrałem poranek bo to jedno z najciekawszych sytuacji oświetleniowych moim zdaniem. Podgląd na trawę w docelowej rozdziałce:
leniuch Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 pewnie się czepnę, ale czy ludzie nie powinni być bardziej wbici w trawę?
makak Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Bardzo fajny renderek. Jakbym był klientem, piałbym z zachwytu ;) pozdrawiam.
pressenter Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Ogólnie ładnie, ale... realizm realizmem, a trawa wygląda jakby dopiero co rugbyści z niej zeszli. I jakoś nie podchodzi mi materiał kosiarki, ale to może mi się już tylko wydaje. http://images.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trawa&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi Proszę zwrócić uwagę, że większość z tego to zdjęcia. Jeszcze nie widziałem chyba ogrodu z tak zmasakrowaną trawą. Nie świadczyłoby to najlepiej o właścicielu, i, chociaż ładne, to nie przedstawiłbym takiej wiz osobie, która miałaby w takim budynku zamieszkać.
Filip Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Ładnie, choć trawa troche chyba za zmęczona. Mental/Vray?
!Ewert Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Jak zobaczyłem obrazek to od razu pomyślałem o exteriorach pionixa. O golnie to bardzo mi się takie coś podoba, ale jakieś to trochę nie ostre. hej
peter_f Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Bardzo, bardzo przyjemna wizka. Trawa - poza minusem dla ogrodnika wygląda świetnie. Pan i pani mają IMO trochę zbyt ostre kontury. W takim przypadku zwykle klikam na miniaturę warstwy z ctrl, dodaje maskę i ją bardzo delikatnie bluruję i levelsami wyostrzam. Dzięki temu taka warstwa lepiej się łączy z otoczeniem bo te pare pikseli na krawędzi przyjmuje kolor otoczenia. Ale to takie moje gadanie, czyli kola, który naprawia kiepskie rendery photoshopem :P Całość w każdym razie jak zwykle trzyma wysoki poziom. Zapytam za Filipem: co to Vray czy Mental? 1
Marcin Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) Ładnie :) ale co gdy klient zażyczy sobie światło zza kamery lub po prostu inną, późniejszą porę dnia ? Generalnie ładne dynamiczne światło, nie gryzące w oczy. To twoje studio podobnie sprawdza się w innym ustawieniu słońca ? Edytowane 13 Luty 2009 przez Marcin
09121986 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Hehe stary to sie do FW nadaje a nie do WIP jak na moj gust :D heh Niszczysz mnie tymi swoimi pracami ,masz talent chłopie ;) Nic kreatynego nie napisałem ;) heh\ Pozdro ;)
arch515 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły, trawa super a to, że zryta, zaorana itp. To jak najbardziej na plus uchowanie dobrej trawy wymaga lat albo grubej kasy naprawdę grubiej, i nie gwarantuje to, ze się przymnie biorąc tym bardziej pod uwagę, że ściółka deweloperska w dodatku lipnej ziemi pod trawę to jakieś..4 Cm.;) opowiedz coś o świetle..
!Ewert Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły Ja stawiam na to że właśnie to jest dodane w PS.
arch515 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Toteż napisałem ze to drażni:) i możliwe ze masz racje ,ale jak zapiszesz obrazek odpalisz w Cs obadasz poziomy itp.to przez pul obrazka idzie. Jakaś linia..Albo to efekt dodany albo..Niebo niewymazane dokończa i stad te wrażenie „mgły”..Albo mam zrypany monitor:) chodź to mało realne:)
Reanimator Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Dla mnie zajebiste. Nic nie musisz poprawiac, my, zwykli zjadacze chleba kupujemy to! ;)
SWRSC Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) Trawa: możliwe że w finalnej wersji sutupa zrobię ją bardziej zadbaną - jest akurat to kwestia kilka kliknięć, bo z zamierzenia robiłem ją by był bardzo modyfikowalna. Na ogrodach domów będzie bardziej zadbana, a taka co widać na reszcie terenu. Ludzie: tutaj akurat nie należy oceniać, bo to WIP z setupem oświetlenia, ale wielkie dzięki dla petera-f za fajny sposób z alpha. Nie wpadłem na to. Rep dla Ciebie. Zmiana pory dnia - setup pozwala na zmianę pory dnia, ale zawsze tyczy się nieba o zachmurzeniu około 50%. Nie pozwala na światło przy bezchmurnym niebie. Niebo: - kompozycja w PS, lewa strona wyjaśniała od mgiełki. Być może w gustach niektórych przesadziłem, będę uważał :) Render: vRay Kolejne ujęcie, od drugiej strony: Edytowane 13 Luty 2009 przez SWRSC
KLIK Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 zapytam - czym to oswietlasz? vray sun & sky? możesz coś wiecej powiedzieć o oswietleniu? rozumiem też ze to Twoja praca dlatego nie musisz odpowiadać:)
SWRSC Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 oświetlenie: HDRI + direct light czyli powrót do starej szkoły :)
pionix Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Niebko na mój gust mogłoby wpadać bardziej w czerwień. Bo teraz wydaje się wyobcowane w porównaniu z ciepłym światłem na budynku. Bardziej coś w tą mańkę: http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=24724&PHPSESSID=86f85cf5c10927bd3d4b3056f917a6eb
peter_f Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) Zgadzam się z Piterem (Pionixem) z tym niebem, chociaz mój typ to : http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=23746&PHPSESSID=b96768f30dd8116ef1b93110a0779888 BTW. Czy on jej rąbie portfel? Edytowane 13 Luty 2009 przez peter_f
Tores Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 oświetlenie: HDRI + direct light czyli powrót do starej szkoły :) Też to lubię bo jeżeli o mnie chodzi to mam nad tym największą kontrolę. Sun&Sky jakoś dla mnie za ciężkie. A renderki dają radę.
arev Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Very pretty! Trawa odciąga uwagę grafika od reszty, ale potencjalny nabywca nieruchomości uzna to za zdjęcie i będzie oglądał tylko budynek :) Btw. Postać z psem z pierwszego renderu ma motion blur? :D
Morphe Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Jak juz dajesz ryne na datel to ja odpicuj :) a ta lapa na tylku to jak zdjecie papparazzi do brukowca jakiego hehehe :P no nic. Podpinam sie pod trawe - fajna, ale poza ogrodem...Malow azne czy i ile to kosztujuje zbey taka zrobic... ja mam w ogrodzie ldniutka zieloniotuka, fakt ze troche tam koniczyny, czy mleczow... ale nie ma blota :D no moze jakesi kretowisko jest czasem. hehehe. Co mnie razi, to te krzako kwiaty od everow przy drodze - albo je jakso zmodyfikuj - kolor zieleni, albo zrezygnuj.. jakos takie hm. Przyjemniej bylo by tez zgrac kolor zieleni z kolorem rolet w domu.. a pozatym to fajowo :D
SWRSC Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Jak juz dajesz ryne na datel to ja odpicuj :) Siwy odpicowywał :) Arev: tak
hcpiter Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 ujecie z ta dupeczka najlepsze ;) oj masz fantazje :D Pozdro !
Camel Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Jak robisz Pan dach? Zastanawia mnie to jak robi się dach po pojedynczych kaflach dachówkowych.
Neiraa Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Pojechałes Mistrzu! I teraz znowu tydzień leczenia się z kompleksów a potem 2 cięzkiej pracy, hihi. Światełko boskie, aż czuć poranną wilgoć. Tylko hortensje jakieś plastikowe, fuuj!
marc134 Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 nie powinienem się chyba wypowiadać gdyż jestem tu nowy ale fakt faktem tak samo jak pionix i peter_f niebo mi nie pasuje ale ja mam inna propozycje światło bardziej mi zalatuje do tego http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=24160&PHPSESSID=58d07908f3c0c9dea4de1d713b0d533b a poza tym to nomalnie padam na kolana patrząc na takie wipy - ta moja nieszczęsna kwiaciarnia:( pzdr
SWRSC Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 dzięki za komentarze. Poniżej dwa nowe rendery: tutaj poprawiłem już trawę na mniej zaoraną:
kliment woroszyłow Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 do bani... nie ma kaczek:P kapitalne światełko swierszczu!
Marcin Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 no no, super :) Co do tego HDRI, robiłeś je ręcznie pod oświetlenie czy kożystasz z jakiegoś sprawdzonego gotowca ?
SWRSC Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 kliment, zima jest, odleciały. Marcin: HDRI sam zrobiłem.
Camel Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 shading jest wszędzie doskonały, Panie, wolałbym sięgnać po Indigo bo VRay muli :)
peter_f Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Pięknie wyszło. O modelach, shaderach, świetle nie będę pisał, bo to jak zawsze super. Bardzo mi się podoba jak zróżnicowałeś plany drzew tą mgiełką. Bardzo subtelne ale czuć. No i te kałuże! Rewelacja! Ale za tą atmosferę daję 5* Pozdrawiam
Camel Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 Skąd te drzewa? Pan je modeluje? Ja nie mam jak ich wykombinować..
hcpiter Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 bardzo fajnie, teraz z nowa trawa owiele lepiej :)
Camel Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 Panie SWRSC, ja mam problem jak z jpgowego panoramicznego sky zrobic hdri na v-raya. Nowy still niezły! Rep.
SWRSC Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 Panie Dunblaster, a ja mam problem z samplowaniem environenta pod vraya. Kto jeszcze wymieni się problemami? Pytasz o coś czy tylko oznajmiasz? 1
La R Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 To i ja bo mi gatki poszły w...o tu tu...;) No Świerszczu dostajesz repa za sposób oświetlania bo już mi się wydawało, że mam coś z oczami i faktycznie wbudowane sun&sky daje"cudowne" efekty, a hdri to przeżytek jak to mi powiedzieli w jednym studio zachwycającym się mentalowym słońcem. Nawet na komórkowym wyświetlaczu wygląda ladnie tylko dojrzeć nie mogłem jednego- czy drzewa w tle to modele czy plane z teksturą?
SWRSC Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 La R: heh, dzięki. Co do Mentalowego sun&sky - to chyba koledzy mieli racje, bo jest najprawdę dużo lepsze niż te vRayowe. No ale nie ma co porównywać do HDRI - gdzie masz bardziej zróżnicowane to oświetlenie. Jeśli chodzi o drzewa w tle to większość jest 3D, czasem tylko wklejałem 2D w PSie by wypełnić horyzont, ale to praktycznie malutkie luki, niezauważalne.
kliment woroszyłow Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 swierszczu , jak się robi hadeerke z jotpega? ( pytam!) :)
SWRSC Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 jak Ty mieć jotpega z niebem, jedna ekspozycje. To Ty musisz zrobić sobie 3 różne ekspozycje. Więc Ty musisz otworzyć swojego fotosklepa i tam przerobić jotpega ta 3 ekspozycje: ekspozycja 0: To Twój .jpg (zakładam że zdjęcie nieba ma poprawną ekspozycje, nie za ciemna, nie za jasną. ekspozycja +2: adjustments: exposure na +2 ekspozycja -2: tu jest już trudniej. Na ekspozycji "0" zaznaczasz narzędziem color selector obszary gdzie piksele "świecą" (np śłońce, jasne partie chmur) i wywalasz je na osobną warstwę. Teraz cofasz się do warstwy z całym niebem i cofasz ekspozycje o "-2". Efektem będzie to, że warstwa wyżej (ta co została wcześniej wyselekcjonowana) będzie miała wyższe exposure niż reszta, o to nam chodzi. Teraz odpalasz jakiś soft do tworzenia HDR, np photomatrix i sklejasz Twoje 3 ekspozycje do HDR. Po kilku wywołaniach nabierzesz wprawy ze stworzeniem w Photoshopie ekspozycji "-2" bo to od niej sporo zależy czy nasza HDR będzie poprawnie świeciła. Przedstawiłem uproszczony schemat, trzeba się troszkę namęczyć z tą ekspozycją "-2". Warstwę świecących pikseli czasem też przyciemnić delikatnie etc.
SWRSC Napisano 16 Luty 2009 Autor Napisano 16 Luty 2009 To nasz .jpg, czyli ekspozycja 0EV: Teraz tworzymy ekspozycje +2EV (tutaj akurat +1,5EV, konkretny przypadek): Wracamy do naszego jpg z ekspozycją 0EV i tworzymy ekspozycje -2EV. Zauważmy co się dzieje przy zwykłym zjechaniu exposure na -2: Musimy więc wyciąć sobie warstwy jasnych pikseli z 0EV i skopiować na osobną warstwę, a tło osłabić na -2EV: Mam nadzieje, że wyjaśniłem 3
kliment woroszyłow Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 dziekuje w imieniu własnym i reszty towarzyszy! ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się