Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Tworze nowy set / setup oświetleniowy dla scen typu domki jednorodzinne, bliźniaki, małe osiedla.

Poniżej prezentuje pierwszy test. W PS zmienione niebo i dodani ludzie + efekty soczewkowe. Reszta to render, łącznie z testem nowej trawy.

Proszę o opinie, sugestie etc. Za jakiś czas umieszczę kolejne rendery z tym setupem.

 

os01rc1maxck9.jpg

 

Pozdrawiam,

SWRSC

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ładnie. Dość mocno w niebieski zalatuje. Taki wczesny ranek. Najprościej określę to tak, że jest bardziej naturalnie niż komercyjnie.

Trawa bardzo fajnie wyszła. Ale też mam podobne odczucie że bardziej w stronę realizmu idzie niż komercji.

Sam nie wiem czy to dobrze... chociaż ja tam wole takie "naturalne" renderki niż komerche :D

Pozdrawiam

 

edit: Oglądam to na laptopie także może jeszcze jutro skoryguję punkt widzenia jak obejrzę to na lepszym monitorze.

Napisano

właśnie taki jest target: wizualizacja realistyczna. Rynek zaczyna zmuszać, coraz więcej klientów wymaga czegoś takiego właśnie. Wybrałem poranek bo to jedno z najciekawszych sytuacji oświetleniowych moim zdaniem.

 

Podgląd na trawę w docelowej rozdziałce:

 

trawasamplewh7.jpg

Napisano

Ogólnie ładnie, ale... realizm realizmem, a trawa wygląda jakby dopiero co rugbyści z niej zeszli. I jakoś nie podchodzi mi materiał kosiarki, ale to może mi się już tylko wydaje.

 

http://images.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trawa&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

 

Proszę zwrócić uwagę, że większość z tego to zdjęcia. Jeszcze nie widziałem chyba ogrodu z tak zmasakrowaną trawą. Nie świadczyłoby to najlepiej o właścicielu, i, chociaż ładne, to nie przedstawiłbym takiej wiz osobie, która miałaby w takim budynku zamieszkać.

Napisano

Jak zobaczyłem obrazek to od razu pomyślałem o exteriorach pionixa.

O golnie to bardzo mi się takie coś podoba, ale jakieś to trochę nie ostre.

hej

Napisano

Bardzo, bardzo przyjemna wizka. Trawa - poza minusem dla ogrodnika wygląda świetnie. Pan i pani mają IMO trochę zbyt ostre kontury. W takim przypadku zwykle klikam na miniaturę warstwy z ctrl, dodaje maskę i ją bardzo delikatnie bluruję i levelsami wyostrzam. Dzięki temu taka warstwa lepiej się łączy z otoczeniem bo te pare pikseli na krawędzi przyjmuje kolor otoczenia. Ale to takie moje gadanie, czyli kola, który naprawia kiepskie rendery photoshopem :P Całość w każdym razie jak zwykle trzyma wysoki poziom. Zapytam za Filipem: co to Vray czy Mental?

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Ładnie :) ale co gdy klient zażyczy sobie światło zza kamery lub po prostu inną, późniejszą porę dnia ?

 

Generalnie ładne dynamiczne światło, nie gryzące w oczy. To twoje studio podobnie sprawdza się w innym ustawieniu słońca ?

Edytowane przez Marcin
Napisano

Hehe stary to sie do FW nadaje a nie do WIP jak na moj gust :D heh

Niszczysz mnie tymi swoimi pracami ,masz talent chłopie ;)

 

Nic kreatynego nie napisałem ;) heh\

Pozdro ;)

Napisano

Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły, trawa super a to, że zryta, zaorana itp. To jak najbardziej na plus uchowanie dobrej trawy wymaga lat albo grubej kasy naprawdę grubiej, i nie gwarantuje to, ze się przymnie biorąc tym bardziej pod uwagę, że ściółka deweloperska w dodatku lipnej ziemi pod trawę to jakieś..4 Cm.;) opowiedz coś o świetle..

Napisano
Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły

 

Ja stawiam na to że właśnie to jest dodane w PS.

Napisano

Toteż napisałem ze to drażni:) i możliwe ze masz racje ,ale jak zapiszesz obrazek odpalisz w Cs obadasz poziomy itp.to przez pul obrazka idzie. Jakaś linia..Albo to efekt dodany albo..Niebo niewymazane dokończa i stad te wrażenie „mgły”..Albo mam zrypany monitor:) chodź to mało realne:)

Napisano (edytowane)

Trawa: możliwe że w finalnej wersji sutupa zrobię ją bardziej zadbaną - jest akurat to kwestia kilka kliknięć, bo z zamierzenia robiłem ją by był bardzo modyfikowalna. Na ogrodach domów będzie bardziej zadbana, a taka co widać na reszcie terenu.

 

Ludzie: tutaj akurat nie należy oceniać, bo to WIP z setupem oświetlenia, ale wielkie dzięki dla petera-f za fajny sposób z alpha. Nie wpadłem na to. Rep dla Ciebie.

 

Zmiana pory dnia - setup pozwala na zmianę pory dnia, ale zawsze tyczy się nieba o zachmurzeniu około 50%. Nie pozwala na światło przy bezchmurnym niebie.

 

Niebo: - kompozycja w PS, lewa strona wyjaśniała od mgiełki. Być może w gustach niektórych przesadziłem, będę uważał :)

 

Render: vRay

 

 

Kolejne ujęcie, od drugiej strony:

 

os02rc1maxwa3.jpg

 

sample2sr9.jpg

Edytowane przez SWRSC
Napisano

zapytam - czym to oswietlasz? vray sun & sky? możesz coś wiecej powiedzieć o oswietleniu? rozumiem też ze to Twoja praca dlatego nie musisz odpowiadać:)

Napisano
oświetlenie: HDRI + direct light czyli powrót do starej szkoły :)

 

Też to lubię bo jeżeli o mnie chodzi to mam nad tym największą kontrolę. Sun&Sky jakoś dla mnie za ciężkie. A renderki dają radę.

Napisano

Very pretty! Trawa odciąga uwagę grafika od reszty, ale potencjalny nabywca nieruchomości uzna to za zdjęcie i będzie oglądał tylko budynek :)

 

Btw. Postać z psem z pierwszego renderu ma motion blur? :D

Napisano

Jak juz dajesz ryne na datel to ja odpicuj :) a ta lapa na tylku to jak zdjecie papparazzi do brukowca jakiego hehehe :P no nic. Podpinam sie pod trawe - fajna, ale poza ogrodem...Malow azne czy i ile to kosztujuje zbey taka zrobic... ja mam w ogrodzie ldniutka zieloniotuka, fakt ze troche tam koniczyny, czy mleczow... ale nie ma blota :D no moze jakesi kretowisko jest czasem. hehehe. Co mnie razi, to te krzako kwiaty od everow przy drodze - albo je jakso zmodyfikuj - kolor zieleni, albo zrezygnuj.. jakos takie hm. Przyjemniej bylo by tez zgrac kolor zieleni z kolorem rolet w domu.. a pozatym to fajowo :D

Napisano

Pojechałes Mistrzu!

I teraz znowu tydzień leczenia się z kompleksów a potem 2 cięzkiej pracy, hihi.

 

Światełko boskie, aż czuć poranną wilgoć. Tylko hortensje jakieś plastikowe, fuuj!

Napisano

Pięknie wyszło. O modelach, shaderach, świetle nie będę pisał, bo to jak zawsze super. Bardzo mi się podoba jak zróżnicowałeś plany drzew tą mgiełką. Bardzo subtelne ale czuć. No i te kałuże! Rewelacja! Ale za tą atmosferę daję 5*

Pozdrawiam

Napisano

Panie Dunblaster, a ja mam problem z samplowaniem environenta pod vraya. Kto jeszcze wymieni się problemami?

 

Pytasz o coś czy tylko oznajmiasz?

  • Like 1
Napisano

To i ja bo mi gatki poszły w...o tu tu...;)

No Świerszczu dostajesz repa za sposób oświetlania bo już mi się wydawało, że mam coś z oczami i faktycznie wbudowane sun&sky daje"cudowne" efekty, a hdri to przeżytek jak to mi powiedzieli w jednym studio zachwycającym się mentalowym słońcem. Nawet na komórkowym wyświetlaczu wygląda ladnie tylko dojrzeć nie mogłem jednego- czy drzewa w tle to modele czy plane z teksturą?

Napisano

La R: heh, dzięki. Co do Mentalowego sun&sky - to chyba koledzy mieli racje, bo jest najprawdę dużo lepsze niż te vRayowe. No ale nie ma co porównywać do HDRI - gdzie masz bardziej zróżnicowane to oświetlenie.

Jeśli chodzi o drzewa w tle to większość jest 3D, czasem tylko wklejałem 2D w PSie by wypełnić horyzont, ale to praktycznie malutkie luki, niezauważalne.

Napisano

jak Ty mieć jotpega z niebem, jedna ekspozycje. To Ty musisz zrobić sobie 3 różne ekspozycje. Więc Ty musisz otworzyć swojego fotosklepa i tam przerobić jotpega ta 3 ekspozycje:

 

ekspozycja 0: To Twój .jpg (zakładam że zdjęcie nieba ma poprawną ekspozycje, nie za ciemna, nie za jasną.

 

ekspozycja +2: adjustments: exposure na +2

 

ekspozycja -2: tu jest już trudniej. Na ekspozycji "0" zaznaczasz narzędziem color selector obszary gdzie piksele "świecą" (np śłońce, jasne partie chmur) i wywalasz je na osobną warstwę. Teraz cofasz się do warstwy z całym niebem i cofasz ekspozycje o "-2". Efektem będzie to, że warstwa wyżej (ta co została wcześniej wyselekcjonowana) będzie miała wyższe exposure niż reszta, o to nam chodzi.

 

Teraz odpalasz jakiś soft do tworzenia HDR, np photomatrix i sklejasz Twoje 3 ekspozycje do HDR.

 

Po kilku wywołaniach nabierzesz wprawy ze stworzeniem w Photoshopie ekspozycji "-2" bo to od niej sporo zależy czy nasza HDR będzie poprawnie świeciła. Przedstawiłem uproszczony schemat, trzeba się troszkę namęczyć z tą ekspozycją "-2". Warstwę świecących pikseli czasem też przyciemnić delikatnie etc.

Napisano

To nasz .jpg, czyli ekspozycja 0EV:

 

0evlx5.jpg

 

Teraz tworzymy ekspozycje +2EV (tutaj akurat +1,5EV, konkretny przypadek):

 

15evjq9.jpg

 

Wracamy do naszego jpg z ekspozycją 0EV i tworzymy ekspozycje -2EV. Zauważmy co się dzieje przy zwykłym zjechaniu exposure na -2:

 

2evzleqj9.jpg

 

Musimy więc wyciąć sobie warstwy jasnych pikseli z 0EV i skopiować na osobną warstwę, a tło osłabić na -2EV:

 

2evdobrzenr4.jpg

 

Mam nadzieje, że wyjaśniłem

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności