Napisano 12 Luty 200916 l Cześć, Tworze nowy set / setup oświetleniowy dla scen typu domki jednorodzinne, bliźniaki, małe osiedla. Poniżej prezentuje pierwszy test. W PS zmienione niebo i dodani ludzie + efekty soczewkowe. Reszta to render, łącznie z testem nowej trawy. Proszę o opinie, sugestie etc. Za jakiś czas umieszczę kolejne rendery z tym setupem. Pozdrawiam, SWRSC
Napisano 13 Luty 200916 l Ładnie. Dość mocno w niebieski zalatuje. Taki wczesny ranek. Najprościej określę to tak, że jest bardziej naturalnie niż komercyjnie. Trawa bardzo fajnie wyszła. Ale też mam podobne odczucie że bardziej w stronę realizmu idzie niż komercji. Sam nie wiem czy to dobrze... chociaż ja tam wole takie "naturalne" renderki niż komerche :D Pozdrawiam edit: Oglądam to na laptopie także może jeszcze jutro skoryguję punkt widzenia jak obejrzę to na lepszym monitorze.
Napisano 13 Luty 200916 l Bardzo realistiko i to bardzo fajnie, tak jak pionix napisal wczesny poranek w fajnym dla oka klimacie :) Pozdrawiam !
Napisano 13 Luty 200916 l no, no... śliczna trawka... Ty to dopiero masz te swoje wizualki....jak zdjęcia.
Napisano 13 Luty 200916 l Autor właśnie taki jest target: wizualizacja realistyczna. Rynek zaczyna zmuszać, coraz więcej klientów wymaga czegoś takiego właśnie. Wybrałem poranek bo to jedno z najciekawszych sytuacji oświetleniowych moim zdaniem. Podgląd na trawę w docelowej rozdziałce:
Napisano 13 Luty 200916 l Bardzo fajny renderek. Jakbym był klientem, piałbym z zachwytu ;) pozdrawiam.
Napisano 13 Luty 200916 l Ogólnie ładnie, ale... realizm realizmem, a trawa wygląda jakby dopiero co rugbyści z niej zeszli. I jakoś nie podchodzi mi materiał kosiarki, ale to może mi się już tylko wydaje. http://images.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trawa&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi Proszę zwrócić uwagę, że większość z tego to zdjęcia. Jeszcze nie widziałem chyba ogrodu z tak zmasakrowaną trawą. Nie świadczyłoby to najlepiej o właścicielu, i, chociaż ładne, to nie przedstawiłbym takiej wiz osobie, która miałaby w takim budynku zamieszkać.
Napisano 13 Luty 200916 l Jak zobaczyłem obrazek to od razu pomyślałem o exteriorach pionixa. O golnie to bardzo mi się takie coś podoba, ale jakieś to trochę nie ostre. hej
Napisano 13 Luty 200916 l Bardzo, bardzo przyjemna wizka. Trawa - poza minusem dla ogrodnika wygląda świetnie. Pan i pani mają IMO trochę zbyt ostre kontury. W takim przypadku zwykle klikam na miniaturę warstwy z ctrl, dodaje maskę i ją bardzo delikatnie bluruję i levelsami wyostrzam. Dzięki temu taka warstwa lepiej się łączy z otoczeniem bo te pare pikseli na krawędzi przyjmuje kolor otoczenia. Ale to takie moje gadanie, czyli kola, który naprawia kiepskie rendery photoshopem :P Całość w każdym razie jak zwykle trzyma wysoki poziom. Zapytam za Filipem: co to Vray czy Mental?
Napisano 13 Luty 200916 l Ładnie :) ale co gdy klient zażyczy sobie światło zza kamery lub po prostu inną, późniejszą porę dnia ? Generalnie ładne dynamiczne światło, nie gryzące w oczy. To twoje studio podobnie sprawdza się w innym ustawieniu słońca ? Edytowane 13 Luty 200916 l przez Marcin
Napisano 13 Luty 200916 l Hehe stary to sie do FW nadaje a nie do WIP jak na moj gust :D heh Niszczysz mnie tymi swoimi pracami ,masz talent chłopie ;) Nic kreatynego nie napisałem ;) heh\ Pozdro ;)
Napisano 13 Luty 200916 l Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły, trawa super a to, że zryta, zaorana itp. To jak najbardziej na plus uchowanie dobrej trawy wymaga lat albo grubej kasy naprawdę grubiej, i nie gwarantuje to, ze się przymnie biorąc tym bardziej pod uwagę, że ściółka deweloperska w dodatku lipnej ziemi pod trawę to jakieś..4 Cm.;) opowiedz coś o świetle..
Napisano 13 Luty 200916 l arch515 napisał: Bardzo fajne światło..Lewa strona trochę drażni, chyba nie dokończa niebo zostało wymazane w CS..Pseudo wrażenie mgły Ja stawiam na to że właśnie to jest dodane w PS.
Napisano 13 Luty 200916 l Toteż napisałem ze to drażni:) i możliwe ze masz racje ,ale jak zapiszesz obrazek odpalisz w Cs obadasz poziomy itp.to przez pul obrazka idzie. Jakaś linia..Albo to efekt dodany albo..Niebo niewymazane dokończa i stad te wrażenie „mgły”..Albo mam zrypany monitor:) chodź to mało realne:)
Napisano 13 Luty 200916 l Dla mnie zajebiste. Nic nie musisz poprawiac, my, zwykli zjadacze chleba kupujemy to! ;)
Napisano 13 Luty 200916 l Autor Trawa: możliwe że w finalnej wersji sutupa zrobię ją bardziej zadbaną - jest akurat to kwestia kilka kliknięć, bo z zamierzenia robiłem ją by był bardzo modyfikowalna. Na ogrodach domów będzie bardziej zadbana, a taka co widać na reszcie terenu. Ludzie: tutaj akurat nie należy oceniać, bo to WIP z setupem oświetlenia, ale wielkie dzięki dla petera-f za fajny sposób z alpha. Nie wpadłem na to. Rep dla Ciebie. Zmiana pory dnia - setup pozwala na zmianę pory dnia, ale zawsze tyczy się nieba o zachmurzeniu około 50%. Nie pozwala na światło przy bezchmurnym niebie. Niebo: - kompozycja w PS, lewa strona wyjaśniała od mgiełki. Być może w gustach niektórych przesadziłem, będę uważał :) Render: vRay Kolejne ujęcie, od drugiej strony: Edytowane 13 Luty 200916 l przez SWRSC
Napisano 13 Luty 200916 l zapytam - czym to oswietlasz? vray sun & sky? możesz coś wiecej powiedzieć o oswietleniu? rozumiem też ze to Twoja praca dlatego nie musisz odpowiadać:)
Napisano 13 Luty 200916 l Niebko na mój gust mogłoby wpadać bardziej w czerwień. Bo teraz wydaje się wyobcowane w porównaniu z ciepłym światłem na budynku. Bardziej coś w tą mańkę: http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=24724&PHPSESSID=86f85cf5c10927bd3d4b3056f917a6eb
Napisano 13 Luty 200916 l Zgadzam się z Piterem (Pionixem) z tym niebem, chociaz mój typ to : http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=23746&PHPSESSID=b96768f30dd8116ef1b93110a0779888 BTW. Czy on jej rąbie portfel? Edytowane 13 Luty 200916 l przez peter_f
Napisano 13 Luty 200916 l SWRSC napisał: oświetlenie: HDRI + direct light czyli powrót do starej szkoły :) Też to lubię bo jeżeli o mnie chodzi to mam nad tym największą kontrolę. Sun&Sky jakoś dla mnie za ciężkie. A renderki dają radę.
Napisano 13 Luty 200916 l Very pretty! Trawa odciąga uwagę grafika od reszty, ale potencjalny nabywca nieruchomości uzna to za zdjęcie i będzie oglądał tylko budynek :) Btw. Postać z psem z pierwszego renderu ma motion blur? :D
Napisano 13 Luty 200916 l Jak juz dajesz ryne na datel to ja odpicuj :) a ta lapa na tylku to jak zdjecie papparazzi do brukowca jakiego hehehe :P no nic. Podpinam sie pod trawe - fajna, ale poza ogrodem...Malow azne czy i ile to kosztujuje zbey taka zrobic... ja mam w ogrodzie ldniutka zieloniotuka, fakt ze troche tam koniczyny, czy mleczow... ale nie ma blota :D no moze jakesi kretowisko jest czasem. hehehe. Co mnie razi, to te krzako kwiaty od everow przy drodze - albo je jakso zmodyfikuj - kolor zieleni, albo zrezygnuj.. jakos takie hm. Przyjemniej bylo by tez zgrac kolor zieleni z kolorem rolet w domu.. a pozatym to fajowo :D
Napisano 13 Luty 200916 l Autor Morphe napisał: Jak juz dajesz ryne na datel to ja odpicuj :) Siwy odpicowywał :) Arev: tak
Napisano 14 Luty 200916 l Jak robisz Pan dach? Zastanawia mnie to jak robi się dach po pojedynczych kaflach dachówkowych.
Napisano 14 Luty 200916 l Pojechałes Mistrzu! I teraz znowu tydzień leczenia się z kompleksów a potem 2 cięzkiej pracy, hihi. Światełko boskie, aż czuć poranną wilgoć. Tylko hortensje jakieś plastikowe, fuuj!
Napisano 14 Luty 200916 l nie powinienem się chyba wypowiadać gdyż jestem tu nowy ale fakt faktem tak samo jak pionix i peter_f niebo mi nie pasuje ale ja mam inna propozycje światło bardziej mi zalatuje do tego http://www.cgtextures.com/texview2.php?id=24160&PHPSESSID=58d07908f3c0c9dea4de1d713b0d533b a poza tym to nomalnie padam na kolana patrząc na takie wipy - ta moja nieszczęsna kwiaciarnia:( pzdr
Napisano 15 Luty 200916 l Autor dzięki za komentarze. Poniżej dwa nowe rendery: tutaj poprawiłem już trawę na mniej zaoraną:
Napisano 15 Luty 200916 l no no, super :) Co do tego HDRI, robiłeś je ręcznie pod oświetlenie czy kożystasz z jakiegoś sprawdzonego gotowca ?
Napisano 15 Luty 200916 l shading jest wszędzie doskonały, Panie, wolałbym sięgnać po Indigo bo VRay muli :)
Napisano 15 Luty 200916 l Pięknie wyszło. O modelach, shaderach, świetle nie będę pisał, bo to jak zawsze super. Bardzo mi się podoba jak zróżnicowałeś plany drzew tą mgiełką. Bardzo subtelne ale czuć. No i te kałuże! Rewelacja! Ale za tą atmosferę daję 5* Pozdrawiam
Napisano 16 Luty 200916 l Panie SWRSC, ja mam problem jak z jpgowego panoramicznego sky zrobic hdri na v-raya. Nowy still niezły! Rep.
Napisano 16 Luty 200916 l Autor Panie Dunblaster, a ja mam problem z samplowaniem environenta pod vraya. Kto jeszcze wymieni się problemami? Pytasz o coś czy tylko oznajmiasz?
Napisano 16 Luty 200916 l To i ja bo mi gatki poszły w...o tu tu...;) No Świerszczu dostajesz repa za sposób oświetlania bo już mi się wydawało, że mam coś z oczami i faktycznie wbudowane sun&sky daje"cudowne" efekty, a hdri to przeżytek jak to mi powiedzieli w jednym studio zachwycającym się mentalowym słońcem. Nawet na komórkowym wyświetlaczu wygląda ladnie tylko dojrzeć nie mogłem jednego- czy drzewa w tle to modele czy plane z teksturą?
Napisano 16 Luty 200916 l Autor La R: heh, dzięki. Co do Mentalowego sun&sky - to chyba koledzy mieli racje, bo jest najprawdę dużo lepsze niż te vRayowe. No ale nie ma co porównywać do HDRI - gdzie masz bardziej zróżnicowane to oświetlenie. Jeśli chodzi o drzewa w tle to większość jest 3D, czasem tylko wklejałem 2D w PSie by wypełnić horyzont, ale to praktycznie malutkie luki, niezauważalne.
Napisano 16 Luty 200916 l Autor jak Ty mieć jotpega z niebem, jedna ekspozycje. To Ty musisz zrobić sobie 3 różne ekspozycje. Więc Ty musisz otworzyć swojego fotosklepa i tam przerobić jotpega ta 3 ekspozycje: ekspozycja 0: To Twój .jpg (zakładam że zdjęcie nieba ma poprawną ekspozycje, nie za ciemna, nie za jasną. ekspozycja +2: adjustments: exposure na +2 ekspozycja -2: tu jest już trudniej. Na ekspozycji "0" zaznaczasz narzędziem color selector obszary gdzie piksele "świecą" (np śłońce, jasne partie chmur) i wywalasz je na osobną warstwę. Teraz cofasz się do warstwy z całym niebem i cofasz ekspozycje o "-2". Efektem będzie to, że warstwa wyżej (ta co została wcześniej wyselekcjonowana) będzie miała wyższe exposure niż reszta, o to nam chodzi. Teraz odpalasz jakiś soft do tworzenia HDR, np photomatrix i sklejasz Twoje 3 ekspozycje do HDR. Po kilku wywołaniach nabierzesz wprawy ze stworzeniem w Photoshopie ekspozycji "-2" bo to od niej sporo zależy czy nasza HDR będzie poprawnie świeciła. Przedstawiłem uproszczony schemat, trzeba się troszkę namęczyć z tą ekspozycją "-2". Warstwę świecących pikseli czasem też przyciemnić delikatnie etc.
Napisano 16 Luty 200916 l Autor To nasz .jpg, czyli ekspozycja 0EV: Teraz tworzymy ekspozycje +2EV (tutaj akurat +1,5EV, konkretny przypadek): Wracamy do naszego jpg z ekspozycją 0EV i tworzymy ekspozycje -2EV. Zauważmy co się dzieje przy zwykłym zjechaniu exposure na -2: Musimy więc wyciąć sobie warstwy jasnych pikseli z 0EV i skopiować na osobną warstwę, a tło osłabić na -2EV: Mam nadzieje, że wyjaśniłem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto