Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

'ZBrush 4 will be a free upgrade for all registered users of ZBrush on Windows and Mac systems.'

 

cool :-)

 

oby trochę interface pozmieniali żeby się tak człowiek nie gubił niepotrzebnie :P

Napisano

oj nie zauważyłem wątku i wrzuciłem do moich wiadomości, cóż sorki.

A co do samej zapowiedzi- no strasznie biedny ten news, ale fajnie ze 'cos' sie dzieje

Napisano
Eh.. teraz cała banda będzie się ślinić przez całe wakacje:D:D:D

 

ale nad czym ? poprawcie mnie jeśli się mylę ale nic nie pokazali, żadengo screna, video albo funkcji, nic !?

WTF!

Tylko obietnica: będzie WOW! poczekajcie nie kupujcie mudboxa? :) o to chodzi? bo nie wiem?

I don't get it :)

Napisano

Ju dont ged it coz ju dont jus zbrash:P

mowiąc serio, nowy mudbox ledwo nadrabia zaległości w stosunku do Zb3 wiec jezeli ZB4 chodz w polowie bedzie tak innowacyjny(i poprawiony) jak zb3 do zb2 to mudboxa moga gratis dodawac do cd action:]

Napisano

Popieram przedmówce.

A na serio to ja mam nadzieje ze od teraz zaczną wypuszczać jakieś filmiki z ficzerami jak to było w przypadku 'trójeczki'

Napisano

Mudbox ROX !

zbrush SUX !

 

flame on! :D

hehe ;)

 

a tak serio to mam nadzieję że, będzie normalny ludzki GUI i workflow

tak wiem, że GUI Z jest fajne, że błyszczy, że workflow jest super, że oh i ach ale i don't like it :D

i w takim mudzie to siadasz i jedziesz a w takim zbrushu to uczysz się szukasz i co chwila: i dont' get it WTF! :D

klik

or maybe it's just me :)

Napisano

No trochę by mogli unormalnić bo niektóre funkcje dosyć dziwnie są poukrywane,np.retopo zrób zsphere,riggin ble,ble bez sensu troche i w dziwnych miejscach zamiast jedna zakładka retopo klik i już.Co do mudboxa to co z interfejsu jak samo sculptowanie jakieś takie jakbyś lepił plasteelinę w zimowych rękawiczkach bez palców,nie ma tego fajnego filingu jak w zbrushu;)

Napisano

nie no powiedzmy szczerze zbrush ma troszkę pokichanych parę rzeczy ale przynajmniej bardzo przyjemnie i miło się rzeźbi, a po ściagnięciu trila mudboxa próba wysculpcenia czegoś sensownego była jak bieg na 100 metrów po strzeleniu sobie w kolano.

Fajnie jakby właśnie jakiś szybszy dostęp do funkcji zrobili, no i żeby w końcu poprawili te jajca ze skalą.

Napisano

Kurcze, ja wciaz tego nie moge zalapac. Mudboxa sie wlancza, po 5 minutach zna sie caly interface, a po 10 dochodzi sie do wniosku ze nie umie sie sculptowac. Zbrusha sie wlancza, i po 1h meczenia sie z interfacem wylancza sie i stwierdza "moze w nowej wersji cos uproszcza" :)

Napisano

od lat te same osoby narzekają na interface zbrusha, rozumiem fajnie jak program jest prosty i intuicyjny w obsłudze ale sorry jak komuś zależy to może poświęcić te parę dni na naukę takiego zbrusha i przestać za przeproszeniem piep*** smuty. To lepszy sposób niż czekanie na nowszą wersję.

Napisano

trochę trzeźwych cytatów z zbc wyłapanych spośród wielu postów podjaranych napaleńców:

 

"Hahaha.. I KNEW this would happen. The exact same thing happened with 2.5->3, 2.5 was supposed to come out, it fell about a year behind schedule, and wham Z3 is announced.

 

I guarantee Z4 won't come out in August though, in fact- if history serves as a reminder, we'll be lucky to see it by August 2010

 

But I'm happy with 3.1 for now, so I don't really care.. I just think pixologic really needs to get their act together about releases, bug fixes, and broken promises."

 

 

 

"nothing against Zbrush, but the broken promises and way overdue bugfixes are getting boring. Wake me up when its time."

 

 

 

"I can't believe it - how can people cheer up in anticipation due to a simple announcment, a simple "4", without any background information, no proofs on what exactely will be put into that release?

 

To me it reads rather sadly: We can't keep the mob satisfied with the expectations on 3.5 anymore - let's call it Zbrush 4 and they got a new pill to swallow to keep em calm.

 

To me it reads: We did'nt make it on time so let's give it a new name. To me this is after everything related to the unusable Mac version the biggest disappointment I've ever got to know, in 12 years working in the industry.

 

That's a punch in the face. To me it reads: there will be no bugfix for the Mac version until glorious Zbrush 4 comes out (probably!) in August 2009.

 

It should have been quite easy to get out a patch to Mac users. Why can't you just simply fix the displacement bug and send out a patch? Why?? Should'nt be more than a couple lines of code.

 

With this announcment you say that - even though Mac users can't create displacement maps for six months now - they have to wait for another 4 months??

 

Damn, fix the bugs before making new promises!!"

Napisano

Te cytaty z zbc sa klasyczne :)

A co do piep-ten-tego smutow o zbrushu. Pare razy do niego podchodzilem, za kazdym razem interface mnie odrzuca. Na szczescie lub nieszczescie zbrush w pracy mi nie potrzebny wiec moge go ominac. A zdania co do tego ze interface Z jest niepotrzebnie skomplikowany nie zmienie, zwlaszcza po tym jak mudbox pokazal ze interface moze byc prosty jak budowa cepa i dzialac (mniej wiecej :) )

A tak na temat: to poczekamy zobaczymy, po ZB2 myslalem ze juz nie bedzie co rewolucyjnego wrzucic, ZB3 zaskoczyl, ciekawe co bedzie w 4 :)

Napisano

Co do interface'u ZB dla mnie osobiscie jest przyjemny i wszystko prawie na wlasciwym miejscu ale kwestje bugfixow to straszna bolaczka pixologic tak samo jak stabilnosc samego ZB, nie mowiac juz o supporcie na ktory trzeba czekac do paru dni a robota w polu stoi:)

Napisano (edytowane)

Siedzimy z L po 6 godzin dziennie w zbrushu i jak słychac * - bo cos sie posypało, to zawsze chodzi o maxa:]

i interfejs tez na dłuższą metę jest wypaśny ... grzecznie czekac i bedzie wypas:)

Ju'll see

Edytowane przez Adek
Napisano

widocznie musze poprosic grzecznie szefa o zmiane konfiguracji sprzetowej na "normalna" bo u mnie jest na odwrot;)

 

BTW sorry za offtopa ale istnieje w zbrushu cos na zasadzie maxowych autobackow?

Napisano

kurczę nieciekawa wiesć z PC:

 

Sorry to say this guys but i know some testers at various companies. They have nothing good to say about it. Apparently good things have been removed, useless things have been added, formerly simple things are now cumbersome and overly complicated. And any feedback given to Pixologic about that has been ignored.

 

They're catering to movie studios in the new version it would seem, and apparently left game makers behind at Z3.1 . I wasn't a beta tester so this should be taken with a grain of salt. They may have addressed some of this since I heard this stuff.

 

Behind the scenes, always a disillusioning view.

 

No niciekawy głos bym powiedział, przynajmniej dla mnie.

Napisano

Nie bylbym zszokowany gdyby to co cytujesz Morte bylo prawda. Przeciez od dawna byly narzekania glownie na interfejs, i jak do tej pory zrobili tylko malenkie udogodnienia. Pixologic po prostu mysli zupelnie inaczej niz wszyscy userzy i obstaja przy tym ze maja racje. Duza szkoda, ale mam nadzieje ze jednak az tak zle nie bedzie;). Zawsze mozna zostac przy wersji 3.1 jesli komus tez mudbox nie pasuje.

Napisano

Co do mudboxa to wypada tylko powiedziec, ze w WetaDigital im pasuje ;)

Osobiscie jednak nie jestem w WD i Zbrush ma duzo lepszy "filing", pracuje sie jakos tak miekko... Clay Tubes - bezcenne. Ale wk...ia mnie fakt podejscia Pixologic. Zapowiadaja cos, potem to zlewaja, potem siegaja kuriozum zapowiadajac zapowiedz, potem to tez zlewaja a w koncu rzucaja ochlap w postaci bannerka z 4...

Nie sadze, zeby mozna oczekiwac zawsze podobnego skoku technologicznego jak to ma miejsce przy wczesniejszych wersjach, ale oczekiwania sa spore. Ciekawe czy sie pokusza o Voxel Sculpting...

Napisano
kurczę nieciekawa wiesć z PC:

 

Sorry to say this guys but i know some testers at various companies. They have nothing good to say about it. Apparently good things have been removed, useless things have been added, formerly simple things are now cumbersome and overly complicated. And any feedback given to Pixologic about that has been ignored.

 

They're catering to movie studios in the new version it would seem, and apparently left game makers behind at Z3.1 . I wasn't a beta tester so this should be taken with a grain of salt. They may have addressed some of this since I heard this stuff.

 

Behind the scenes, always a disillusioning view.

 

Zapomniałeś ostatniej linijki:

Signed

Mudbox PR Team

Napisano (edytowane)

streaker - lol. Dobre.

 

Ostatni koment na ZBC swietnie oddaje groteskowosc tej sytuacji.

 

"I can already tell you that in 2011 we will have ZBrush 5!! now who's excited?" :D

Edytowane przez Nezumi
Napisano
nie mowiac juz o supporcie na ktory trzeba czekac do paru dni a robota w polu stoi:)

 

 

nah!, może miałeś pecha, ja wczoraj wysłałem zapytanie i dziś dostałem odp...

 

btw, mocne cytaty panowie :D

Napisano

Co Wy z tym interfejsem? Bardziej przejrzystrego i elastycznego UI jeszcze nie widziałem, naprawdę kwestia przyzwyczajenia.

Ludzie robią naprawdę cudowne modele i jakoś nie zauważyłem, żeby interfejs był dla kogoś jakimś problemem.

Owszem, parę rozwiązań można poprawić, ale generalnie jest git imo.

 

Co do stabilności, hm, często popsuta pamięć wpływa na stabilność lub upośledzony system operacyjny. Zbrush jest raczej stabilny, owszem, zdarzają się krachy i zwiechy ale z częstotliwością jaką można zaobserwować też przy innych narzędziach (no max to inna bajka:p).

Napisano

to w co bardzo wierze to to ze akurat interfejsu nei beda tykac.. i ze tu jakis rewolcji nie bedzie.. a na pozostale nowosci bardzo czekam.. czesc rzeczy juz przeciez zdradzili mówiąc jeszcze o zbrushu 3.5 teraz poprostu pewnie dodali cos jeszcze i uznali ze mozna z tego 4 zrobic.. NAPEWNO JEST NA CO CZEKAC I nikt sie nie zawiedzie

Napisano

to w co bardzo wierze to to ze akurat interfejsu nei beda tykac.. i ze tu jakis rewolcji nie bedzie.. a na pozostale nowosci bardzo czekam.. czesc rzeczy juz przeciez zdradzili mówiąc jeszcze o zbrushu 3.5 teraz poprostu pewnie dodali cos jeszcze i uznali ze mozna z tego 4 zrobic.. NAPEWNO JEST NA CO CZEKAC I nikt sie nie zawiedzie

Napisano
Co Wy z tym interfejsem? Bardziej przejrzystrego i elastycznego UI jeszcze nie widziałem, naprawdę kwestia przyzwyczajenia.

Ludzie robią naprawdę cudowne modele i jakoś nie zauważyłem, żeby interfejs był dla kogoś jakimś problemem.

 

Ej no, Levus, ten temat byl sporo razy walkowany, ktos wyzej wspomnial o retopologii na przyklad. Pomysl tez czy importowanie dodatkowego obiektu odbywa sie teraz przyciskiem "import" czy trzeba zrobic sobie toola i potem go appendowac, ale zeby zrobic sobie nowego toola trzeba najpierw zrobic "init zbrush" bo inaczej zbrush pomysli ze chcesz podmienic model ktory juz masz i bedzie krzyczal ze mu sie cus nie zgadza. Jak juz masz tego nowego toola to dopiero wtedy otwierasz tamtego starego i appendujesz nowego. Jesli to jest przejrzyste, to ja sie nie znam. Pewnie ze to jest kwestia przyzwyczajenia, rownie dobrze mogliby wprowadzic opcje ze jak chcesz uruchomic ZB to musisz sie odwrocic tylem do monitora i plunac przez lewe ramie, to przeciez drobiazg, ustawiasz sobie w odpowiednim miejscu spluwaczke i dzialasz, mozna sie przyzwyczaic. Tylko po co sie przyzwyczajac do idiotyzmow ktore w wiekszosci innych programow sa rozwiazane normalnie? "Import" to import, a "import ass..." to jakis taki z czarami, proste? Owszem, ale nie dla pixologic. I tak dalej...

Napisano

Interface ZBrusha nie jest taki tragiczny, można się do tego przyzwyczaić wystarczy trochę potrenować :D (ja podchodziłem 3 razy). Faktycznie ZBrush ma jakiś taki większy feeling w porównaniu do Mudboxa ale wydaje mi się że to tylko kwestia przyzwyczajenia do narzędzi i wyczucia ich. Nezumi, taki Caly Tubes też można uzyskać w Mudboxie, trzeba tylko wiedzieć jak ustawić narzędzie. Jedyne czego nie mogę do końca sprawdzić, to w jakim stopniu patch do Mudbox2009 naprawia jego ogromne dziury. Mi akurat na tym bardzo zależy aby to wiedzieć, bo chciałbym kupić któryś z tych dwóch programów a waham się czy nie postawić na Mudboxa2009, a przy obecnym zabugowanym trialu nie moge wysunąć odpowiednich wniosków. Właściwie to dziwna polityka Autodesk że poprawek nie wrzucą do triala tylko serwują zabugowany soft na zachęcenie klientów :D Tak czy siak poziom obydwu narzędzi zapewnia naprawdę ogromną swobodę tworzenia, fakt że ZBrush posiada dużo większe możliwości ale Mudbox też ma mocne strony i kto wie co z tego dalej wyjdzie. Jeśli ktoś z was posiada upgradeowany Mudbox2009 to bardzo bym prosił kontakt, chciałbym zadać parę pytań.

Napisano

Luki Luki dokładnie tak! thumbsup.gif

Pixologic na siłę we wszystkim próbuje być super oryginalny i innowacyjny tylko po co? na co? czy nie mogłoby to po prostu działać bez udziwnień :)

o i nie zapomnijcie flipnąć mapki przy exporcie ;)

 

Interface ZBrusha nie jest taki tragiczny, można się do tego przyzwyczaić...

 

Pewnie, że można tylko po co skoro można zrobić go taż żeby nikt nie musiał się przyzwyczajać, choć inteface to nie problem ale zakręcony, niepotrzebnie skomplikowany worflow :)

 

Siedzimy z L po 6 godzin dziennie w zbrushu

 

no właśnie nie każdy siedzi w Z tyle żeby się do niego przyzwyczaić :)

 

Pracowałem na modo kiedy wywalało się zaraz po uruchomieniu i co 5 min normalnej pracy, i na majce co też się wykrzaczała zbyt często przy bardzo prostych operacjach, znikała bez śladu, miała problemy z wyświetlaniem, zażerała mi shelfy i głupiała bez powodu ale i tak Zbrush był i jest dla mnie najbardziej flustrującym programem :/ aaaaahhrrrrrr!!

 

banghead.gifwallbash.gif

shootj.gif

 

Zawsze po dłuższej przerwie muszę uczyć się od nowa tego workflowu, i postepując zgodnie z instrukcją kiedy się coś nie udaje zastanawiam się

czy coś zrobiłem źle w tych 12 krokach?

czy zbrush zrobił coś źle?

a jesli tak to jaki zakręcony workaround będe trzeba zastosować żeby zadziałał poprawnie :/

Napisano (edytowane)

Man i dont get you... Zbrush rocks!(no oprócz wałków ze skala). Mubox ma super interface i wogole... Ale trzeba się pomęczyć żeby dostać 'coś w stylu' clay tubes... I co to za pomysł zeby mieć scrape i fill jako dwa oddzielne brushe? nie mógł by być to jeden i przełączać sie normalnie z przytrzymanym ctrl na wycinanie albo wypełnianie? Na to juz nikt nie narzeka?

Edytowane przez Morte
Napisano

Luki luki z tym imortowaniem to trochę po bandzie jeździsz bo do tego jest przycisk switch żeby importowany model nie zamieniał istniejącego. W ten sposób możesz sobie wszystko poimportować i pododawać jako subtoole na przykład w ramach jednej sesji.

Napisano

Erm... co do tych subtooli to aj osobiście bym wam chłopaki radził sie zainteresować subtool masterem i tam jest taki wesoły przycisk MultiAppend. hihihihi.....

Napisano

Widzę że dla wielu osób interface w ZB sprawia problemy, no ale to jak juz bylo wczesniej powiedziane - kwestia przyzwyczajenia.Wg mnie interface jest naprawdę wygodny, po pewnym czasie wszystko staje się mocno intuicyjne i niechciałbym żadnych zmian w tej kwesti, no ale ja se moge:),...Jakkolwiek, to oczym ja sobie moge pomarzyć żeby sie pojawiło w wersji 4 to chyba bardziej rozbudowane opcje modelowania LowPoly - wiem Zet jest do Hipoly:), ale brakuje tu pewnych podstawowych funckji, wstawianie pojedynczej lini, łączenie punktów, czy extrude itp. Za dużo nam nie powiedzieli, narobili tylko smaka ale póki co ZB3 daje rade, ja tam moge na 4ke czekac i jeszce rok, ważne zeby nowy Zet nie był mocno zbugowany.pozdro

Napisano

Morte - subtool master dziala rzeczywiscie, tylko czy to normalne zeby potrzebowac pluginu do absolutnie podstawowej funkcji jaka jest wczytywanie modelu do sceny?

 

Szczery - chyba za cienki jestem z oblugi zbrusha bo nie wiem jak uzyc tego switcha, ale spoko, przeczytam sobie opis w jaki sposob sie robi "podstawową funkcję jaka jest wczytywanie modelu do sceny" bez pluginu.

Napisano
Man i dont get you... Zbrush rocks!(no oprócz wałków ze skala)

No ja miałem nie tylko wałkki ze skalą ale whatever ;)

Don't get me wrong :) Lubię Zbrusha za jego funkcje, feeling, mightiness and what not ale nienawidzę za sposób w jaki trzeba z tego korzystać :)

z GUI Zbrusha nie mam problemu, można sobie łatwo zrobić customowy inteface i wyciągnąć co jest potrzebne ale nie podoba mi się zupełnie niepotrzebne skomplikowanie spraw które mogą być proste jak ruski krawężnik :D

 

I co to za pomysł zeby mieć scrape i fill jako dwa oddzielne brushe? nie mógł by być to jeden i przełączać sie normalnie z przytrzymanym ctrl na wycinanie albo wypełnianie? Na to juz nikt nie narzeka?

Ja bym ponarzekał na to ale z Muda 2009 nigdy nie korzystałem haha :D

a poza tym to jest pixologic/ zbrush bashing thread więc skupmy się na temacie :D jak bedzie news o nowym mudzie to tam będzie można powylewać żale :D

 

Erm... co do tych subtooli to aj osobiście bym wam chłopaki radził sie zainteresować subtool masterem i tam jest taki wesoły przycisk MultiAppend. hihihihi.....

 

tak wiem, mam i korzystam jak korzystam ;) ale tu wychodzi kolejna rzecz która mnie w Z deneruje to takie doklejanie funkcji, Pamiętacie jeszce Z3 bo ja nie :D ale tam nie było albo MultiDisplacementu albo Zmappera albo obu nie pamiętam ;) ale wiele osób się nieprzesiadało na 3 bo te funkcje są podstawe dopiero w 3.1 to poprawili, ciekawe czy z 4 będzie podobnie :) Tak samo ten Subtool master i inne przydatne funkce czemu to nie jest częścią programu odpowiednio zaimplementowane i wexponowane przecież bez tego to katorga? teraz jeszcze jest pół biedy bo Pix zrobił download center gdzie można łatwo znaleźć te najbardziej przydatne pluginy ale wcześniej jeśli się nie mylę to było trzeba przegrzebywać się po forum i spośród tych achów i ochów wybierać te narzędzia :)

 

Narzekam tak bo chciałbym żeby Zbrush był "bardziej lepiej", żeby był bardziej przystępny dla nie expert badass mega power uber Zbrush user ;) prostrzy tam gdzie nie ma potrzeby żeby był tak skomplikowany itd. :)

a nie pix rzuci nowego uber Z4 z miażdżącymi funkcjami (a zapwene takie będą) ale z ich biedną implementacją bo po co coś ma być intuicyne i proste skoro można to niepotrzebnie skomplikować i zabić przyjemną pracę technicznymi duperelami które zameiniają radosną pracę w rozbrajanie bomby :D

trochę przesazdam ale chcę wyraźnie pokazać o co mi chodzi :)

 

 

I jak ktoś na CGTalku napisał o tym, że upgrade Z będzie za darmo dla dotychczasowych użytkowników: skoro Pix ma tyle kasy to może niech zatrudni experta od PR bo wyraźnie widać że jest potrzebny :D

Napisano

Luki Luki subtool master i inne plugi są już wrzucone do zb na stałe od wersji 3.12 tylko nie wiem czy ta wersja jest pod winde ;)

 

Z tym switchem to klikasz switch i zb się pyta czy chcesz switchnąć po zatwierdzeniu imporujesz obj albo kilka. Później z tooli wybierasz toola nad którym wcześniej pracowałeś w subtool klikasz append i z listy dodajesz zaimportowane obj i dodajesz. Po wszystkim możesz dalej edytować pierwotny model i jego nowe subtoole a w razie potrzeby znowu tym samym sposobem dorzucić kolejne modele jako subtoole

Napisano

@Destroyer- i see your point, ale atk przejrzałem tą dyskusję i my tu sobie pitu pitu, jęczmy ze sznurówkę ciężko zawiązać, etc., a taki grasseti sobie wymiata za oceanem. Ah musze mniej dywagować a wiecej robić. Zobaczymy jak to będzie, a z resztą dywagacji to ja sie wstrzymam do pierwszych filmików z ficzerami.

 

Aha-blender sculpt mode rulesl;)!

Napisano

Dodajcie do tego jeszcze 3d coat, które albo zabije konkurencję albo ją zdystansuje :) Nie wiem jak szybki jest voxel sculpting ale daje dużo większą swobodę podczas tworzenia. Najpierw rzeźba, potem topologia ! :) Popatrzcie na narzędzia do retopology w 3dcoat :) ZBrush może zawiązać trampeczki i pójść do piaskownicy ze swoim retopo.

Widziałem jeszcze jedno ciekawe narzędzie do retopology. Topogun, nie wiem czy jeszcze rozwijane.

 

Tak czy siak i tak najważniejsze są umiejętności ;)

Napisano
a taki grasseti sobie wymiata za oceanem

 

No nie da sie ukryc, tak samo jak tego ze w tym ssacym mudboxie wymiata np kolby jukes

Ale my jak zwykle mowimy o tym co trzeba zrobic zeby program byl idealny:). Juz w wersji 3.1 jesli chodzi o ficzery ZB bylby dla mnie idealem do rzezbienia. Gdyby nie interfejs i te wszyskie rzeczy na okolo.

Napisano

dokładnie gryzon i jeszcze jest 4 razy tańszy niż Z, przynajmniej na razie :)

 

A co do topoguna to byłem w becie ba! jeszcze mnie nie wyrzucili :) ostatnio nie było chyba nowej napakowanej ficzersami wersji tylko wersja przedłużająca ważność aplikacji zapostowana 5 kwietnia więc Topogun chyba jeszcze nie umarł ;) ale ta wersja 1.3 jest już od listopada 2007 !? Chyba czytałem że jakieś funkcje nie bedą dostępne dla betatesterów tylko dopiero jak topogun zostanie wydany ale głowy nie dam uciąc :) fakt że trochę przystopowało i jak to trochę potrwa to 3dCoat zaklepei miejsce i po topogune będzie :) pożyjemy zobaczymy :)

Napisano

3dCoat jest mega do retopo, po prostu mega, klik klik klik i jest siateczka.

Obstawiam jednak, że Z4 zamiecie w tej materii.

 

Retopo w Z3 było jednym z pierwszych tego typu narzędzi, w wersji na maca jest już ponoć poprawione, masa ludzi narzeka na stare retopo więc na pewno za to się wezmą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności