Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

To bedzie moja pierwsza bitwa na forum, po przejzeniu watkow, widze ze kazdy ma inne podejscie do tematu - zapowiada sie niezla zabawa.

 

Moj pomysl bedzie taki bardziej standardowy - w tajnym laboratorium cos poszlo nie tak jak planowano. W wyniku awarii mutujaca biomasa zaczyna sie rozrastac, przelamuje kolejne zabezpieczenia i stanowi zagozenie dla ludzkosci.

Cos jak Czarnobyl tylko tak bardziej SF.

Niestety nie mam konceptu poukladanego do konca w glowie, szczegolnie jezeli chodzi o kompozycje, ale poniewaz czasu zostalo okolo miesiaca postanowilem wystartowac.

 

KONIEC i opis po ang.

 

Title : INCIDENT ZERO

Sometimes ideas and inventions get unfinished quietly, sometimes they end in suprising and terrible way.

In the desert laboratory while inventing new bioweapon something goes terribly wrong and incident happend. Squad of special soldiers is send in to rescue surviving scientists and to retrive research data. Because the biomass is spreading in such a high speed, this plan fails and evacuation is not an option anymore - time for plan B - an A-bomb drop.

 

Tech info :

I'm an author of this picture, and all the models were done specially for this contest. Software used : Lightwave3D, Photoshop, Zbrush and Fusion.

I have been using widely CGTextures.com textures for mapping objects in this scene. Also I've been using plenty of my own photos that I have made for the soldiers - both texturing and references.

 

 

Link do wersji High-Res :

http://img188.imageshack.us/img188/8166/wersjafinalna.jpg

 

A tutaj mniejsza rozdzialka ktora moge zamiescic na forum :

 

koniecy.jpg

Edytowane przez mancubus
  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chociaz nie wiem jeszcze jak bedzie wygladac koncowy render, wiem ze na pewno bedzie tam laboratorium otoczone/pozerane przez mutacje.

Zaczelem prace od modelowania laboratorium.

Nie jestem przekonany co do wysokosci budynku, prawdopodobnie dodam jeszcze ze 2 pietra coby biomasa miala co pozerac :D

 

 

 

building0000.th.jpg

building0001.th.jpg

building0003.th.jpg

building0004.th.jpg

building0005.th.jpg

Napisano

@ tutomash : Dzieki !

@ Bielik93 : Hmm z glowy, co zreszta widac, architekt ze mnie zaden :) za duzo symetrii IMO, na szczescie zniszczenia powinny to zamaskowac. No i staralem sie budowac z elementow ktore bede mogl wykorzystac pozniej (plyty, okna). Jest tam duzo klonowania wiec powinno to przyspieszyc texturowanie.

 

@ Kr3tz : Soft to Lightwave3D. Co do grubosci drutu zbrojeniowego to na poczatku byl grubszy, ale jakos nie pasowal skala do wielkosci budynku wiec go odchudzilem. Textura powinna byc ciemna (rdza) w porownianiu do betonu, wiec zobacze, jak sie bedzie prezentowac po nadaniu materialow i wtedy jeszcze pozmieniam grubosc.

 

Czas na updejt : mysle ze mam juz koncowe ustawienie kamery/proporcje.

Nadal nie ma pomyslu na pierwszy plan, ale reszta juz obmyslana.

Chce postawic na dachu jednego z ocalalych zolnierzy ktory wymachujac czerwona flara bedzie przywolywal pomoc. Biomasa powoli otacza budynek i rozrasta sie przelamujac mury. W tle z prawej strony jakies budynki/kontenery/zbiorniki.

Prawa strone chce zostawic pusta umiescic w tle jedna z rozwiazam -

a) umiescic tam odlatujace helikoptery (co podkresli samotnosc i sytuacje ocalalego goscia na dachu) - helikoptery odlatuja poniewaz znaleziono nowe rozwiazanie - zrzucenie na mutacje bomby atomowej.

b) Innym pomyslem jest dodanie troche akcji i umieszczenie w tle spadachroniarzy wyslanych do akcji, aby walczyc z mutacja i ewakuowac ocalalych ludzi.

 

Jest jeszcze jeden luzny pomysl - chcialbym umiescic gdzies z lewej strony na dole plansze firmowa - taki plakat informujacy o bezpieczenstwie w firmie.

No i napis na nim - "Days since the last accident ..." z tym ze w miejscu licznika jest otwor po pocisku albo macka biomasy zaslania ilosc dni :)

 

compo01.jpg

Napisano

powinno dojsc do wybuchu, skoro ta biomasa rozwaliła budynek, to musiała w końcu też dojsc do jakiegos pozara a pozniej do wybuchu, powinnien znalezc sie gdzie nie gdzie ogien, na ulicy odlamki, pozostalosci po budynku, jakies szczatki, ciala ludzi, jakies elementy ulicy powykrzywiane lampy, chodnik, ulica

Napisano

@tutomash : Dzieki za podpowiedzi. Zgadza sie trzeba dodac wiecej zniszczen. I wlasnie tym zamierzam sie zajac w tym tygodniu :P

 

Kolejny UP.

Troche texturowania - oswietlenie nie jest koncowe. Dodalem tez helikoptery. Poniewaz beda dosc daleko, byly robione na szybko i detalu tam za duzo nie ma.

No i szybki szkic kompozycji. Znaczy sie biomasa otacza budynek, na gorze jest jedyny ocalaly zolnierz z flara wzywajacy pomocy a w tle widac odlatujace helikoptery.

Kompozycja ta jest juz nieaktualna - caly dzien dzis spedzilem na ustawianiu nowego bardziej dramatycznego kadru :P Ten wyglada jak jakas wizka :). Postaram sie jutro wrzucic kolejny up.

A na razie to :

 

mainpost0000.th.jpg

mainpost0001.th.jpg

mainpost0002.th.jpg

mainpost0003.th.jpg

mainpost0004.th.jpg

mainpost0005.th.jpg

mainpost0006.th.jpg

 

compositiontestcopy.jpg

Napisano

Calkiem przyjemnie to wyglada ale uwazamze jak nalaboratorium to jest to bardzo skape;] Malo budynkow, moze dalo by sie gdzies jeszcze jakis wcisnac? Te gluty sa niesamowite ;]

Napisano

Bardzo fajne modele i pomysł.

 

Może dodaj jakiś stół z probówkami i buteleczkami spadający z okna, postacie laborantów w białych kitlach uciekających w panice, albo szczury uwolnione z klatek? W każdym razie coś co wskazuje na to że właśnie ten budynek stanowił laboratorium z którego wykluła się czerwona maszkara.

 

Otynkowałabym na biało ściany od środka, bo ten betonowy sufit sprawia wrażenie jakby budynek już od długiego czasu był w zdemolowany.

Napisano

Dzieki za dobre slowa.

 

@ Bielik : sprawa innych budynkow sie wyjasni w tygodniu, wlasnie zaczelem z nimi walczyc i troche za duzo detali jak na tlo - odwracac beda uwage od pierwszego planu. Ale juz mam inne rozwiazanie, pokaze na dniach :)

 

@Ania : Bedzie i biurko, sterta papierow oraz naukowiec, ale do tego potrzebowalem innego kadru. Oczywiscie budynek od srodka bedzie otynkowany. Jeszcze nie zdecydowalem czy beda kafelki czy bezowe sciany, ale w tym tygodniu wnetrze musi byc zrobione.

 

A wiec jak obiecalem nowe kadry. Kolory/Tlo/Biomasa to tylko tymczasowe - najwazniejsze jest umieszczenie kamery. Zdecydowalem sie na numer 2. Z prostej przyczyny - w centrum uwagi bedzie nie budynek ale zolnierz - jedyny ocalaly + historia ktora chce opowiedziec. Do tego potrzebowalem pokazac wnetrze budynku.

Historia jak z filmu SF klasy B :) Nastapil incydent w tajnym laboratorium na pustyni gdzie pracowano nad nowa bronia biologiczna.

Zostal wyslany specjalny oddzial majacy na celu rozwiazanie problemu i odnalezienie pozostalych przy zyciu naukowcow. Niestety misja sie nie powiodla,kreatura okazala sie zabojcza i ... ostal sie tylko jeden zolnierz. Wchodzi on na dach zeby wezwac helikopter do ewakuacji.

Niestety helikoptery odlatuja nie czekajac na niego - oznacza to plan B - poniewaz kreatury nie da sie powstrzymac na miejsce zostanie zrzucona bomba atomowa.

A teraz jak to chce pokazac -

Na dachu po lewej stronie bedzie stal/kleczal zolnierz z rekami wzniesionymi ku niebu z flara w dloni, patrzacy w kierunku oddalajacych sie helikopterow.

W centrum obrazu bedzie widac pokoj na ostatnim pietrze.

Tutaj chce wstawic biurko z tona papierow lezacych na nim, na podlodze wylatujacymi przez otwory w scianie na zewnatrz budynku. Przy biurku bedzie sidzial naukowiec z glowa i rekami lezacymi na biurku. W jeden rece bedzie mial rewolwer. Naukowiec zdal sobie sprawe co sie stalo i wie ze tej biomasy nie da sie powstrzymac, wybral wiec samobojstwo.

Tlo na razie jest puste ale zamierzam wstawic tam ogromne pole z setkami pustych kontenerow, z oznakowaniami i ostrzezeniami o broni biologicznej na nich.

No i oczywiscie bedzie na dole biomasa pozerajaca budynek.

Nie bedzie ona umieszczona jak na tych renderach testowych - bedzie ona znacznie wieksza i bedzie atakowac od dolu obrazka.

Ufff mam nadzieje ze postaralem sie wyjasnic co zamierzam zrobic i dlaczego mi zajelo tyle czasu aby ustawic odpowiednia kompozycje.

Teraz czas sie brac do roboty :)

 

comp01.jpg

 

comp02.jpg

Napisano

w pierwszym obrazku z #13 postu chamsko widać jak te śmigłowce mają w tym samym miejscu śmigła ... zrób coś z tym bo normalnie widać ,że to jeden i ten sam tylko ,że dalej :P

 

Można prosić siatkę i takie małe info ... ile polygonów ma ten budynek ?

Napisano

Pierwsze ujęcie lepsze. Zamiast profesora z myślami samobójczymi zrobiłbym gromadę ludzi wdrapujących się na szczyt budynku.

 

Swoją drogą - wygląda to póki co świetnie. Bardzo fajne tekstury.

Napisano

Mnie bardzo podoba sie ten drugi kadr :) Testury tez pierwsza klasa.

 

Ale przed Toba jeszcze mnostwo pracy :)

Bede zagladal :)

 

PS. Te helikoptery to naprawde przesadziles :P

Napisano

@ zaba711 : Hehe wstawilem te helikoptery jako placeholdery i zupelnie o nich zapomnialem :P Bez obawy, do koncowej sceny postaram sie je jakos poustawiac. Co od smigiel wyrenderuje zainmowane smigla z Motion Blurem wiec powinno to naturalnie wygladac.

Co do siatek postaram sie jutro zrobic, bo dzis juz pozno a z rana do pracy trza wstawac.

@ mookie : haha, juz widze wspinajacego sie ludka

- nie weszles !,

- wszedlem,

i biomasa : - o ty $%# urwiesz mi od internetu !!! :D

 

Sory, to juz zmeczenie daje o sobie znac i takie skojarzenia :) A tak na serio, to tez juz o tym myslalem, zeby zastapic naukowca wieksza iloscia zolnierzy 2-3 dodatkowych ostrzeliwujacych kreature, moze jeden ranny.

Wyglada na to ze bede musial wstawic jakies low-poly postaci, ustawic pozy i jeszcze raz przemyslec sprawe. Dzieki za rade.

 

@incorect : dzieki - tutaj sie zgodze jeszcze mnostwo pracy zostalo a ja wiekszosc czasu spedzilem nad walka z kompozycja. A co do helikopterow to nie skomenuje :P

 

No nic, czas na upa : Jak wczesniej wspominalem wstawilem pole pelne pustych kontenerow, przynajmniej to wyjasni skad sie biomasa wziela i ile tego zeszlo na stworzenie jej. Druga sprawa ze kontenery sa bardziej neutralne niz budynki - nie zawieraja tyle detalu i nie beda odciagac uwagi odpierwszego planu. Najwazniejsze ze powinny dodac glebi obrazkowi.

W dalszej kolejnosci wypadalo by dodac jakies sciezki/drogi, jakies lampy, moze dzwigi, no i otoczyc teren siatka/murem wstawic wieze wartownicze naokolo. W tle beda niewysokie pagorki i pustynia az po horyzont.

Pozniej sie wezme za modelowanie wnetrza pokoju. Nastepnie beda postacie. Biomase zostawie sobie na deser :)

 

compositionfinalsmall.jpg

Napisano

Szczerze mówiąc to teoria z tymi kontenerami mocno naciągana ;) -kontener nie jest "jednorazówką"- jak wypakujesz ładunek to możesz go użyć ponownie. Scena zaczęła wyglądać jak składowisko kontenerów - nie przypomina kompleksu laboratoryjnego a raczej biurowiec średniej klasy wśród kontenerów. Wentylatory na ścianach budynku to rozwiązanie typowe dla starych budynków mieszkalnych lub biurowych pozbawionych wentylacji mechanicznej, gdzie dostawia się takie cudeńka bo nie przewidziano tego na etapie projektowania- laboratoria nawet bardziej leciwe takie elementy mają zaprojektowane jako standard a konkretne urządzenia widoczne byłyby co najwyżej na dachu budynku. Do myślenia daje też sam budynek bo w porywach jego rzut to 10x10m czyli całkiem ciasno jak na takie przeznaczenie. W sumie to temat i wizja mi się podobają- czekałem na te inne budynki myśląc, że to nabierze skali. Wydaje mi się że trochę odpuściłeś i lecisz "spontonem" ;)span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }

Napisano

Tia

render bardzo fajny

Ale rzeczywiście jedno nie pasuje do drugiego i w sumie z punktu widzenia logiki nic tu nie ma sensu. Co to za laboratorium na placu pełnym kontenerów? Gdzie jakaś rozsądna infrastruktura do tego? No a szczególnie boli mnie dość wysoki budynek (7 kondygnacji to juz całkiem sporo) na środku pustyni (takie rzeczy pną sie w góre gdy jest wysoki koszt działki czyli zasadniczo w mieście gdzie jest mało miejsca) i do tego o powierzchni kondygnacji porównywalnym do dużej łazienki. Jak ktos robi laboratorium na pustyni to z całą pewnością nie zrobi nic wyższego niż parter, no może z piętrem, chyba że potrzebuje wysokiej zamniętej przestrzeni no ale ty ewidentnie podzieliłeś go na kondygnacje.

 

Więc ostatecznie bardzo ładne modele, materiały i zgrabny render pokrywaja troche brak spójności koncepcji

Napisano

troche to bez sensu wszystko. Środek pustyni, 2 ściany laboratorium i milion kontenerów dookoła. Ten budynek to wygląda jak ściana do ćwiczeń dla strażaków a nie laboratorium. Nie zrozum mnie źle, modele, tekstury itd świetne, ale to się kompletnie kupy nie trzyma.

Napisano (edytowane)

Witam,

Czasu ostatnio nie bylo to i niewiele pogrzebalem przy tym. dodalem kilka elementow do kompozycji.

 

Widze ze kontenery i budynek sie nie spodobaly :]

Moglbym odpowiedziec na argumenty przytoczone:

Dlaczego wysoki budynek na srodku pustyni - poniewaz moglby sluzyc do obserwacji experymentow i testow przeprowadzanych w dalszej odleglosci. Raczej wieza obserwacyjna niz biurowiec.

Kontenery nie sa jednorazowkami - jezeli wpakujesz do nich odpady biologiczne klasy 5 czy inne skazone radioaktywnie/chemicznie materialy - to juz sie do niczego nie nadaja, no i raczej nie da sie tego ot tak na smietnik wyrzucic. Wiec wielkie skladowisko niebezpiecznych substancji ma sens.

Z drugiej strony jezeli bym chcial stworzyc realistyczne laboratorium/strefe testow/fabryke broni biologicznej - wybralbym cos gleboko pod ziemia z dala od miast. Wygladalo by to niestety malo efektownie - maly wlaz otoczony polem minowym i drutem pod napieciem na srodku poligonu doswiadczalnego (czyt. pustkowia).

Wiec tak czy owak cokolwiek wstawie do kompozycji bedzie zle.

Moze faktycznie trza to rzucic w pizdu i zajac sie czyms innym...

 

fuckity.jpg

Edytowane przez mancubus
Napisano

Nie, lepiej tego nie rzucaj w pizdu, bo ma szansę powstać świetny art i byłoby go na prawdę żal.

 

Pamiętaj, że odsłoniłeś ruinami trochę wnętrza, zawsze więc można dorzucić w środku jakieś np szczątki sprzętu laboratoryjnego dla sugestii.

 

Skoro to składowisko odpadów albo zużytych kontenerów po nich to warto jakoś te kontenery np przeżreć, osmalić itd, nie wszystkie oczywiście.

 

Kompozycja jest świetna, ale kadr chyba trochę za wysoki. Niewiele mogę zaugerować w kompozycji, bo sam się zawsze wykładam na tym etapie, ale mam wrażenie, że obrazek spiera się ze sobą nad tym czy skupić uwagę widza w jego górnej części czy też dolnej. Może warto by obniżyć śmigłowce o 1/6 obrazka i wówczas przyciąć o tyle obrazek z góry?

 

Bardzo mi się podoba kolorystyka i ogólny odbiór obrazka - mówi się, że najlepsze modele można spaprać kiepskim ich przedstawieniem, ale Tobie udało się nie utopić pracy włożonej w modelowanie i wszystko świetnie ze sobą gra.

 

Powodzenia :)

Napisano

Scenka ma sens, nie ma co rzucać jej w pizdu. Co do upów - postać żołnierza (?) jest chyba ciut za duża (w porównaniu z wysokością pomieszczeń) i póki co jakościowo ląduje na drugim miejscu najsłabszych elementów pracy. Pierwsze zajmuje ta czerwona masa, która mam nadzieję jest jeszcze w fazie wstępnej i będzie poprawiana (można by wetknąć w nią personel laboratorium, kontenery, czy coś). Być może warto by ukazać leżące na ziemi fragmenty zniszczonego laboratorium, aby uzyskać wrażenie niedawnej eksplozji. Trzymam kciuki, będzie fajoska pracka.

Napisano

Pracy napewno nie masz co wyrzucac :) Tylko trzeba jeszcze troszke popracowac.

 

Jedyna uwage, ktora mam i to od samego poczatku, a teraz gdy doszly kontenery i ta siatka to sie jeszcze spotegowalo to to, ze nie moge sobie wyobrazic gdzie ten budynek stal na poczatku... W sensie, ze caly... No chyba, ze ta eksplozja rozrzucila te kontenery tak blisko tych szczatkow budynku. Bo gdyby dorobic pozostala czesc budynku, a przy tej wysokosci to nie byloby 10x10 m, prawda ? To ten budynek lezalby na lampach, siatce i kontenerach :)

 

Ale to moje takie odczucie. Ogolnie praca super i bede zagladal :)

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Napisano

Budynek zbyt blady, za bardzo zlewa się z tłem. Albo dodać mu kontrastu, albo lekko rozmyć tło, ale przypuszczam że tym będziesz się bawił na końcu.

 

Zgadzam się z incorectem że budynek za mały, jak dodasz na dole gruzów to będzie ok. Dziwne też że budynek stoi pod kątem do szosy, ale to już szczegół.

 

Przy tych kilku bliższych kontenerach zrobiłabym jakieś dziury, przez które biomasa wyłazi. Żeby było widoczne skąd się wzięła. Dziury w sensie że rozpierane siłą od środka ścianki lub drzwi.

 

Czekam na dalsze postępy

Napisano

poki co moj faworyt

tylko jesli chodzi o kolorystyke, to duzo bardziej podobala mi sie ta z 8 posta. teraz stracilo fajny dramatyzm, wszystko zrobilo sie jakies takies plaskie i cukierowe, a rozowy dym az prosi zeby biomasa byla zrobiona z budyniu waniliowego z sokiem malinowym.

kadr cudowny.

pozdr

mt

Napisano

...nikt nie każe Tobie nic rzucać - traktuj opinie krytyczne raczej jako mobilizację do pracy -skoro my widzimy jakieś braki to może jury też jakieś znajdzie-w końcu to battle i Twoja praca będzie porównywana pod różnymi względami z konkurencją- nie polegaj tylko i wyłącznie na "AHach" i "OHach". Nie łataj wszystkiego tymi kontenerami bo ich obecność pomimo twojego tłumaczenia nadal jest wg. mnie nie do końca uzasadniona (groźne odpady podobnie jak te supertajne bazy- lokuje się najczęściej pod ziemią w betonowych sarkofagach) . Nadal brakuje mi zabudowy- nawet z tych elementów które już masz ;).

 

P.S. Napisałeś że gdybyś chciał zrobić podziemne laboratorium to scena prezentowałaby się mizernie - jakiś właz z podziemi itp. Nie zgodzę się bo to zależy tylko i wyłącznie od scenariusza jaki stworzyłbyś na potrzeby tej seny. Zmutowana biomasa wymykając się spod kontroli niszczy i wchłania elementy laboratorium powiększając tym samym swoją objętość, dewastuje poszycia i wchłaniając glebę "wygryza" się wręcz na powierzchnię zostawiając po sobie ślady swej niszczycielskiej siły- no i mamy luźny zarys takiej sceny.

Napisano

Dzieki za sugestie i podpowiedzi.

 

@ ArTooRo : Dzieki, postaram sie podniszczyc troche te kontenery, szczegolnie te blizej budynku. Dodalem tez pierwsza wersje nieba coby polaczyc jakos kompozycje. Tlo musi przestac walczyc o

@ mookie : hmm zolnierz ma wymiar 1.85, pomieszczenia troche wiecej niz 2.5 metra wiec proporcjonalnie powinno byc ok. Jednak przegieta perespektywa zmniejsza wysokosc budynku. Tak, zolnierz, biomasa i polowa elementow jest dopiero na wstepnym etapie, jak skoncze ogolny szkic zabiore sie za kazdy z elementow z osobna i dodam detale.

@ incorect : anom, racja - mam nadzieje ze po dodaniu ruin budynku lezacych na ziemi bedzie mialo to wiekszy sens.

@ Ania : Myslalem juz nad tym i wyglada na to ze biale kontenery sa za jasne, tlo powinno byc bardziej stonowane no i oczywiscie z-depth pass powinien pomoc rozdzielic pierwszy i drugi plan. Wyglada na to ze dodanie ruin, gruzow dookola jest konieczne i pewnie tym sie zajme w dalszej kolejnosci. Kontenery z dolnego lewego rogu zastapie ruinami innego niskiego budynku. Z niego beda wychodzic macki laczace sie z glowym "cialem" biomasy.

@ mt : co racja to racja - wyglada to milo ale traci klimat, ktory powinien byc bardziej powazny. Postaram sie to zmienic. Dodalem dzis niebo, i stonowalem kolory. Jednak jest juz zbyt pozno dzisiaj na zmiane oswietlenia sceny, wiec zostawie to na pozniej.

@ eco : hehe zle sie wyrazilem. Krytyke jak najbardziej doceniam. Wiem za na max3d.pl zawsze moge liczyc na konstruktywana krytyke i celne rady. W porownaniu do innych forow nikt sie nie obawia mowic co mysli. Bardzo mi sie to podoba i wiem ze wiele z tego moge sie nauczyc. Chodzilo mi o to, ze zgadzam sie z wami na temat sensu tego co przedstawilem. Niestety na zmiany konceptu jest juz za pozno (zostaly 2 tygodnie), wiec moze lepiej przestac pracowac nad praca ktora jest stracona. Zaczynac modelowac kompleks laboratorium od poczatku nie da rady, poniewaz wolnego czasu nie mam za duzo, ba nawet skonczenie tego co zaczelem bedzie nie lada wyzwaniem. Sama biomasa zajmie minimum 5 dni (1-2 na basemesh, 2 dni z-brush, 1-2 dni texturowanie/shaderki)

 

Jedyne co moge teraz zrobic aby kontynuowac jest dodanie 1-2 zniszczonych budynkow na pierwszym planie, zgodnie z sugestiami jakies ruiny, gruz porozrzucany z eksplozji moze cos taniego czasowo (jakies rury idace przez skladowisko kontenerow, czy zbiornik tu i tam). Jezeli to nie pomoze to trudno - na wiecej zmian niestety nie bedzie czasu :(

 

Dodalem kolejne elementy kompozycji - wnetrze pokoju. Po srodku biurko z naukowcem i dokumenty wylatujace przez okno ktore powinny polaczyc naukowca z biomasa. Dodalem tez niebo. Poki co oswietlenie sceny nie pasuje jeszcze do nieba, ale chcialem powalczyc troche z klimatem sceny bo robilo sie troche za sielankowo.

Wiekszosc elementow na etapie proxy/low poly bez textur, wiec jeszcze masa pracy a czasu coraz mniej. Chcialbym sie wziac za biomase ale poki co budynki sa wazniejsze, zeby umiescic wszystkie elementy kompozycji najpierw przed wykanczaniem i detalami.

compsmall.jpg

Napisano (edytowane)

Pozwoliłem sobie na małą improwizacje. :P Nie gniewaj się.

daj w tle jakieś miasto, w końcu helikoptery muszą gdzieś wracać. I oddal je na trzeci plan, niech ten z flara, czuje, ze nie ma juz nadziei.

Ten budynek, nie stoi równolegle w stosunku do kontenerów i siatki. W sumie to czepialstwo.

Wydluz maski biomasa. Bo nie wiadomo co to jest. Nigdy bym nie zgadl, gdybys nie napisal.

Hmm, w sumie mozna pójść w ta stronę. Co zrobisz, to juz twoja indywidualna sprawa. :)

Btw, Pracka ma potencjał. Tak trzymaj.!

 

bbbvue.jpg

Edytowane przez Jonasz_Real
Napisano

Ta poprawka Jonasza to pierwsze co mi sie rzuciło w oczy.. Brak miasta gdzieś w oddali i biomasa nie dochodząca do ostatniego piętra budynku(mimo iż dach zniszczony?). Posłuchaj Jonasza ;-)

Napisano

Ja się zastanawiam jakim cudem ten ludek wskoczył na ten dach xD bez jakiejś drabiny itp.

,a i ten cały budynek troszkę taki ... chudy :D co na każdym piętrze tylko jeden mały pokoik bez schodów itp. ? śmieszne troszkę ,ale tak czy siak pomysł i wykonanie dobre :P

Napisano

Witam,

ostatni tydzien nie mialem niestety czasu zeby przysiasc i cos porobic ale trzeba troche podgonic. W ten weekend zrobilem budynki i bawilem sie z kompozycja, ale nie pasowaly nijak na pierwszy plan wiec postanowilem zostac przy polu kontenerow. Poszedlem za sugestia Ani i zaczelem niszczyc kontenery coby biomasa wylazila tu i tam powoli wypelniajac okolice az po horyzont.

Dzieki Jonasz_Real za pomysly. Myslalem juz o tym wczesniej - Na pewno helikoptery beda bardziej w oddali, oraz biomasa bedzie podchodzic wyzej - nie jestem pewien czy zakryje caly bok budynku jak na twoim szkicu, czy raczej "okleje" mury elementami biomasy i dodam macki wychodzace z tylu budynku za naukowcem.

Jedynie co do czego nie jestem pewien to miasto w oddali - to zostawie sobie na koniec.

@ zaba711 : no klatki schodowej nie ma ... jak i polowy budynku. Caly tyl jest zniszczony i zawalony lacznie ze schodami - proste - po co modelowac cos, co i tak nie bedzie widoczne w kompozycji :P

 

Poniewaz problem budynkow mam z glowy zabralem sie za biomase - zrobilem tylko czesc, low poly , potem zbrush i praca nad shaderem. W koncu mam cos co mniej wiecej mnie zadowala, wiec moge sie zabrac za modelowanie reszty biomasy. jak bedzie calosc zabiore sie za texturowanie.

 

shadertest02s.jpg

shadertest01s.jpg

Napisano

Gratulujemy nominacji! Przypominamy, iż prace końcowe należy oddać najpóźniej 12 lipca o godz. 23:59 (do ostatniej sekundy 12 lipca).

 

Powodzenia!

Napisano

Fajna pracka ,to że pustynia a nagle jakieś kontenery i blok da sie jakoś tam wytłumaczyć :D mi się kontenery kojażą np. z "ja robot" i tym wysypiskiem ,miasto było po drugiej stronie rzeki a tutaj gruzy i kontenery :cool:

 

pozdrawiam

powodzenia

Napisano (edytowane)

dalej bym sie uparcie czepiał secenariusza i pokrewnych.. ale nieważne. Nie wydaje mi sie żebym dał rade Cie namówić na gruzy tego co tam sie zawaliło z tyłu :)

 

z drobiazgów może po prostu zeskaluj troche ludzi i biurko bo nawet jeśli w faktycznie jest ok to rzeczywiście sprawiaja wrażenie troche za dużych. 185 to już kawał chłopa a 250 w pomieszczeniu to troche za mało

 

ale technicznie plastycznie itd szacuken

Edytowane przez pabulo
Napisano

mancubus jest super, tylko zmniejsz troszke motion blura na tym pierwszym smiglowcu, bo troszke wyglada jak 2de. Reszta super i bardzo mnie ciekawi jak wyjda gluty w finalnym renderku :) kiedy cos pokazesz? :)

Napisano

Witam, dawno mnie nie bylo ale praca mnie dopadla znowu :)

W koncu czas na update. Moze nie za duzo, ale przynajmniej "glut" jest na miejscu. Zostal tydzien, wiec biore sie za postacie i pokoj.

 

@ Razor_ : na razie tutek musi poczekac bo czasu naprawde mam nie za wiele

@ Adek : dzieki, postaram sie oddac w terminie

@ peterr: hehe, fakt, jak myslalem o kontenerach i pustyni to tez mi sie Ja - robot nasunal :)

@ Freedom Fighter : dzieki

@ pabulo : zobaczymy :P w planach jest rzucenie na siatke po lewej troche gruzu i przyduszenie jej, ale zostawiam to na pozniej. Z tym zeskalowaniem masz racje - przy tej perespektywie mniejsze postacie beda wygladac bardziej naturalnie. A przynajmniej biurko z naukowcem - to sie w pokoju zrobi troche luzu.

@ mpta : pierwszy smiglowiec idzie do kosza :) Za sugestia Jonasz_Real helikoptery beda dosc daleko w oddali

 

biomasasmall.jpg

Napisano

jak dla mnie BOMBA !!

troszke moze bym rozjasnil krawedzie kontenerow w dali (wyglada jak by Ambien Occlusion byl nad layerem DEPTH)

wszystko inne elegancko !! (czekam na update postaci)

powodzenia !

Napisano

Dobrze ci idzie.

Wersja kolorystyczna Jonasza mi się trochę bardziej podoba od twojej. U ciebie dalej się zlewa.

Fajnie by było gdyby ta dolna duża macka się lekko zgięła w taki zakręt, dążąc czubkiem w kierunku szczytu budynku. Ta duża prosta, co wyrasta przy dolnej części budynku.

Napisano

Jeżeli chodziło o efekt "wypływającego" stwora z budynku, to w ogóle tego nie widać, przy takiej scenie sprawia on wrażenie nacierającego spoza kadru. Jego wygląd mnie rozczarował, wolałbym raczej coś budynio-podobnego, ale to Twoja koncepcja. Macki jakoś średnio zgrałeś z otoczeniem - w niektórych miejscach mam wrażenie, że przenikają przez ściany kontenerów, ramiona części z nich są dość kanciaste i... w ogóle to nie to.

Dopiero teraz uderzył mnie stopień zniszczenia budynku, który sugeruje raczej jego trwające od wielu lat zapuszczenie, aniżeli dzieło eksplozji tuż przed wymknięciem się eksperymentu spod kontroli naukowców.

Napisano

Dzieki za komentarze :

 

@ iacu : Hehe SPOT ON. Trafna uwaga - dokladnie tak bylo - zauwazylem to dopiero po wrzuceniu obrazka :) Mam nadzieje ze w koncowym obrazku unikne takich bledow.

@ Ania : Mysle ze kolorystycznie jeszcze sie wiele pozmienia. Mam nadzieje jutro spedzic troche czasu przy kompozycji i rozwiazac problem "zlewania sie". W razie czego uzyje propozycji Jonasza jako referencji :) Z ta macka moze byc problem - znaczy sie z checia bym ja wygial bo faktycznie odstaje tam, ale nie wiem jak to czasowo wyjdzie z przerenderowaniem tego fragmentu. (Zostalo 20 godzin :P)

@ mookie - eee biomasa miala nie wyplywac z budynku tylko wlasnie nacierac na niego spoza kadru, - wylazic z kontenerow, starajac sie dopasc ostatnich ocalalych ukrywajacych sie w budynku.

 

Czas na update, nie poddalem sie, nadal jest jeszcze jeden dzien na dokonczenie pracki. Po kilku testach z biurkiem i naukowcem wrocilem do koncepcji z pierwszej strony watku. Czyli wymieniam martwego naukowca na jeszcze broniacy sie oddzial zolnierzy z jednostki specjalnej wyslanej na miejsce katastrofy. Wiecej akcji w centrum mam nadzieje pozwoli na przyciagniecie uwagi w jednym punkcie. A wiec bedzie oddzial ostrzeliwujacy sie na ostatnim pietrze budynku a zamiast naukowca bedzie laptop, na ktory staraja sie skopiowac dane z komputerow laboratorium i uratowac ile sie da z eksperymentu.

 

Niestety przez brak czasu musialem pojsc na skroty aby zmiescic sie w terminie. Poniewaz postacie sa dosc male i nie bedzie potrzeby zblizen, pojechalem najtaniej jak tylko moglem. W srode zrobilem sesje zdjeciowa z mundurami/ekwipunkem i gadgetami ktore mam do zabawy w airsoft. Niestety z braku czasu bylo to po pracy poznym wieczorem w pokoju bez porzadnego oswietlenia (tylko jedna lampa) wiec wiekszosc zdjec poszla do kosza :( Stworzylem postacie sub-d low poly i zmapowalem texury z sesji zdjeciowej - poniewaz jakosc zdjec jest przeokrotna spedzilem kilka dni w fotoszopie starajac sie uratowac co sie da. W kazdym badz razie po zmapowaniu i renderowaniu kolejnych passow nie wyglada to az tak zle. Z dalekiej odleglosci ... ale przy tak ograniczonym czasie to jedyna opcja ktora moglem wykorzystac.

 

Ustawilem rendery na noc zeby uzyskac wieksza rozdzialke (2000x3000). Czas sie troche zdrzemnac. Jutro trzeba popracowac nad helikopterami/niebem/dymem z flary, oraz poskladac wszystko do kupy + korekcja kolorow.

 

compositions2.jpg

comp02.jpg

passy.jpg

Napisano (edytowane)

Rewelacja! Jeden z najlepszych pomysłów jakie ostatnio widziałem. Realizacja - po prostu miód!!! Niesamowite modele i tekstury!!! Żołnierze wyglądają świetnie. Mógłbyś pokazać siatki tych żołnierzy?

Ciekaw jestem jakby ta scena wyglądała bez tych ostrych cieni w deszczu np. I fajnie jakby tego stwora było więcej aż po horyzont, może właśnie pośród tych kontenerów. Na pewno po lewej stronie od budynku tam gdzie ta ulica (trochę pusto tutaj) Byłoby dramatyczniej. Co tam, że zaraz koniec! Ta pracka ma zadatki na hicior o wiele większy niż jest teraz! Niesamowite. 5*****

Edytowane przez peter_f



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności