SWRSC Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 (edytowane) Cześć, Chciałbym pokazać wizualizację nad jaką ostatnio pracowałem projekt: Paul Rene & Mariusz Wysocki podziękowania dla Morphe za szybko-liczące się sosny :) Do dziadzi: przykro mi, nie ma q7 i kaczorów :p Pozdrawiam, SWRSC Edytowane 11 Październik 2009 przez SWRSC
Mulholland Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Podoba mi się, fajnie niebo dobrane. Całość bardzo ciemna, ciekawe czy twój klient chciał coś ukryć. :)
SWRSC Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 chciał odróżnić te wizualizacje od typowych pogodnych, dziennych stillów ze względu na zupełnie inny target inwestorski.
pressenter Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Kit z wizkami, bo sąładne, może tylko krawędzie światłą bym dał bardziej rozmyte, ale architektura... cudo, bardzo mi się podoba. Gratuluję zleceniodawcy. Pozdrawiam Szymon
chudy Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Ogólnie wizki ładne, może tylko trawa troche niemrawa taka. Klimat za to bardzo bardzo :). No i zgadzam się z pressenterem projekt budynku poprostu super. I takie pytanko. Czy budynek rzeczywiście będzie stał na takim zalesionym terenie? Bo jeśli tak to już zaczynam umierać z zazdrości :D
routee Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 target inwestorski wraz z twoim personal touch'em wyprodukował solidną prezentacje. popieram Chudego w kwestii trawy, a sam projekt taki trochę doklejany.
SWRSC Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 dzięki :) co do trawy i umiejscowienia inwestycji - budynek będzie stał tak jak na wizualizacji między gąszczem sosen. Trawy na referkach terenu praktycznie nie było, ale klient chciał bym posiał miejscami. W wizualizacji ważne dla klienta było pokazanie dosyć realnego otoczenia, także to co widzicie na wiz dosyć dokładnie przenosi się na realia, łącznie z umiejscowieniem drzew. Na potrzeby niektórych ujęć musiałem oczywiście zrobić hide niektórych by nie zasłaniały za dużo kadru.
Gość Gosc Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 super! malarskie, powiedzialbym :D strasznie mi sie podoba
bbandi Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Widze że jakiś bogacz nie dostał zgody od leśniczego na wycięcie drzew ale się uparł że chce tam właśnie postawić dom no i drzewa pozostały a dom zbudował nie naruszając ich:)... Bardzo ciekawy projekt tylko na drugim obrazku jak te kanapy będą wyglądać po ulewie skoro są pod otwartym niebem...
Tores Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 No i bardzo ładnie wyszło jeżeli chodzi o klimacik. Co do drażniących elementów to jak wcześniej pisali trawa nie pasuje za bardzo. Ja kojarzę zawsze cieniutkie, długie źdźbła jeżeli chodzi o las sosnowy. Nie ma też fajnych igieł pod sosnami, które zalegają od lat i pnie sosen przy ziemi wyglądają jak wbite. Szkoda, że nie dałeś lampek w chodniki bo to trochę ujmuje tym wizualizacjom. W sumie mogło by być dużo lepiej. Pozdrawiam
Gość BiX Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Bardzo przyjemnie to wszystko wyszło. Pare szczegółów pewno mozna byłoby jeszcze dodać. Zgadzam się z Toresem apropo paru detali. Więcej się czepiać nie ma co :P pozdrawiam, BiX
Użytkownik Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Na 2gim za duze przepalenie po lewej, a tak poza tym światło fajne. Piszesz o realizmie i moim zdaniem poległeś po części bo jest to mało realne, wygląda to wszystko jakos tak plastikowo. Może PS pomoże...
Lucek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Dla mnie super. Bije większość vizek na tym forum. Zieleń jest fantastyczna. Możesz zdradzić w jaki sposób zrobione są drzewa i czym się różnią od innych rozwiązań że tak szybko się liczą? *****
Loki Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 fajny klimat - klient na pewno zadowolony, a co do rzeczy które mi się rzucają w oczy (ale to tylko koment kogoś kto robi wizualizacje, "normalny" człowiek czy klient nie zwróci na to uwagi ) - sosny nie wyrastają z piasku jak kołki, mają cały (dość rozbudowany) system korzeniowy, masz trawę jak na piasku - więc te korzenie też było by widać. no, ale jak pisałem to takie marudzenie - ogólnie bardzo przyjemna praca - w sam raz do portfolio, gratuluję klienta i zlecenia. Pytanie przy okazji, ile czasu miałeś na zrobienie całości ? (tzn od momentu jak dostałeś rzuty i zagospodarowanie do oddania gotowych renderów). pozdrawiam - Loki
Orangegraphics Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 czy tylko mi się wydaje, czy obrazki sa na bardzo niskich nastawach. to przez tą zielen tak uciąłeś jakość materiałów? klimatyczne bardzo to, aczkolwiek mnie akurat projekt nie podchodzi tak jak wszystkim
SWRSC Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 tjviking: dzięki bbandi: jak zmokną to bogacz kupi sobie nowe :D Tores: przyznam że o lampkach zapomniałem. A co do detalu podłoża to już nie za bardzo był czas i zarazem chęci na takie ewolucje chociaż masz racje że wiele by wniosły. BiX: dzięki Użytkownik: mówiąc realne otoczenie miałem na myśli umiejscowienie sosen, ich wysokość etc. Klient właśnie to chciał koniecznie pokazać na wizualizacji. Nie ma to nic wspólnego z fotorealizmem. lucek91: sosny są od Morphe, wcześniej miałem everowe, które igły miały zrobione na plane + szczegółowa alpha co zabijało render mimo optymalizacji w postaci wyłącznie filtrowania etc. Morphe użyczył mi drzewek gdzie igły są modelem 3d. Loki: dzięki, co do sosen to się zgadzam, ale tak jak już wyżej napisałem - nie było za bardzo czasu i chęci na taki szlif. Co do czasu realizacji to ciężko mówić w formie jakiegokolwiek odnośnika ze względu na to, że w momencie zlecenia wizualizacji budynek cały czas powstawał. Z czasem dostawałem dodatkowe elementy jak aranżacja tarasu, zagospodarowanie terenu etc. które musiałem stopniowo wprowadzać i pokazywać efekty by architekci mogli ocenić czy idą w dobrym kierunku. Z 2 rendera np w ostatnim momencie wywalili wiśnie japoński które nijak pasowały do reszty. Cała realizacji to około 2 miesiące z czego pracy było dużo mniej. W zleceni zamieszany był Sivy który stworzył wczesny model budynku. Później troszkę się zmienił. Xiz0r: niskie ustawienia, w sensie?
ptaszek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 3ci render mi sie baaardzo podoba. Panie Swierszcz.. dales Pan rade ;)
Orangegraphics Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 hmmm patrze teraz na to i byłem pewny że aa było posypane na dachu, a teraz jest dobrze, więc to albo moje zmęczone oczy albo Opera nie zchachowała do końca jpg-a. jest ładnie, śliczenie;) tylko cegły coś mi nie pasują, odstają, ale dają rade
kamil.ochel Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 baardzo mi się to Panie Świerszczu podoba, ale to bardzo. Nie wiem dlaczego. Klimat rewelka, w końcu nie jest to cud miód o 12 w czerwcowe połódnie :) to jest cud miód a nawet orzeszki! Mam dwa pytania. (oczywiście jak mogę wiedzieć ;P ) Czym świeciłeś scenę? iii czy te sosenki wyrastające z podłogi miały tak być (domyślam się że tak ale wolę się upewnić ;) ) Pozdrawiam no i oczywiście życzę fronta bo ode mnie masz 5*
Gość Gosc Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 ale sie czepiacie tych "sosienek" :D refki dla niedowiarkow: http://www.slawa.pl/UserFiles/Image/slaw_okol/sosna.jpg http://drzewa.nk4.netmark.pl/zasoby/atlas/sosna/sosna_zwyczajna/sosna_zwyczajna_022.jpg http://www.fotoplatforma.pl/foto_galeria/3023_DSCN1277.jpg http://www.panorama-miast.com.pl/101/assets/images/a/zdrojowa.jpg http://cypros2.blox.pl/resource/193_cypros.jpg http://lh3.ggpht.com/_V--VOtHSows/R8gotxVTBYI/AAAAAAAAAMQ/G5qHUhWdXSI/las+sosnowy+s.jpg
SWRSC Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 nie przykładałem uwagi do tego jak wyrastają sosny, więc raczej nie istnieje odpowiedź na pytanie "czy tak miało być" ale jak pokazał tjviking - wygląda na to, że jednak nie jest tak źle :D
Użytkownik Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 SWRSC : Jak coś robić to może przykładać do tego się warto przynajmniej trochę a nie na łatwiznę iść i tłumaczyć się głupio.
chudy Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 SWRSC : Jak coś robić to może przykładać do tego się warto przynajmniej trochę a nie na łatwiznę iść i tłumaczyć się głupio. Nie wiem gdzie tu widać pójście na łatwizne szczerze mówiąc. To komercyjna praca jest. Oprócz tego żeby było ładnie to trzeba zadbać o jeszcze jeden mały szczegół. Mianowicie o to żeby się opłacało. Takimi rzeczami jak wygląda ziemia w miejscu wyrastania drzewa to można się bawić jak się ma za dużo czasu albo robić coś dla siebie... Tyle ode mnie. Pozdr.
pionix Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 chudy - popieram Cię w całej rozciągłości. Dodam jeszcze, że ta wizka spełnia swoje zadanie jakim jest prezentacja projektu i oddanie klimatu miejsca w 100%. A czy sosny wyrastają z ziemi tak czy inaczej..... olać to.
Tores Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 No takie już nasze zboczenie zawodowe, że pierdółek zawsze będziemy się doszukiwać.
JohnZi Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 nie wiem skad ta niska ocena. Wyszlo bardzo fajnie, szczegolnie podobaja mi sie kolorki:)
siwy Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Fajne, przyjemne wizki a dom wyszedł bardzo fajnie. Chciałbym tak mieszkać.
Mulholland Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 sosny są od Morphe, wcześniej miałem everowe, które igły miały zrobione na plane + szczegółowa alpha co zabijało render mimo optymalizacji w postaci wyłącznie filtrowania etc. Morphe użyczył mi drzewek gdzie igły są modelem 3d. Co masz na mysli mówiąc że zabijało to render?
SWRSC Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 Maestro101: że czas zabijało, render trwał 12h jednego ujęcia :) Duża rozdzielczość, bardzo szczegółowa mapa opacity igieł i pozamiatane. Nawet bez filtrowania tej mapy. Użytkownik: pominę Twoje posty, moim zdaniem są bezpodstawne. Nie wiem czym się zajmujesz i ile masz w tym doświadczenia, ale ja mam na głowie 5-10 wizualizacji jednocześnie. Jeżeli uwzględnisz terminy wykonania to nie znajdziesz czasu na dopracowanie każdego detalu do PERFEKCJI. U mnie jeszcze daleka droga w mocach przerobowych firmy by w tym samym czasie każdemu klientowi zapewnić detal, z którego...nie okłamujmy się reasumując tylko my (graficy) będziemy mieli satysfakcje.
Pionier Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 bardzo pro robota jak zawsze swierszczu :)
adam_m Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Drzewa w domu? Korzenie nie naruszą konstrukcji? Rendery super, jak zwykle.
Camel Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Gratuluję Ci dobrych klientów. Niektórzy mają niepowtarzalne koncepty. Ekstra klimat. 5/5.
trosiek Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 właśnie - to samo pytanie co adam_m :) mi np. świerk rozsadza chodnik...
mjasinski Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Teren z trawą wydaje się być bardziej oświetlony niż sosny i nie jest to bynajmniej oświetlenie bijące od budynku. Ja posiał bym więcej trawy, dał na niej delikatną poświatę od oświetlenia budynku jak zrobiłeś to częściowo na sosnach. I w zależności jaki chcesz mieć klimat sceny; albo rozjaśnił drzewa albo przyciemnił trawę. Co do oświetlenia faktycznie bardziej rozmyte, przede wszystkim cienie. Chyba przejarało Ci się w kilku miejscach. Trochę widać pustostan. Na szczęście architektura jest świetna więc ratuje sytuację.
SWRSC Napisano 7 Październik 2009 Autor Napisano 7 Październik 2009 Pionier: dzięki :) adam_m/trosiek: na tych ujęciach tego nie widać, ale w miejscu "wrośnięcia" sosny w taras jest kratka zabezpieczająca. W przyszłym tyg może doliczę ujęcia w tarasie to wrzucę. mjasinski: cenna uwaga, dzięki. Na przyszłość będę zwracał na to uwagę.
hcpiter Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 czesc mjasinski napisal chyba wszystkie niedociagniecia ktore zauwazylem wiec odemnie krytyki nie bedzie, renderki fajne i ladnie sie je oglada. Pozdrawiam
La R Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 Maestro101: że czas zabijało, render trwał 12h jednego ujęcia :) Duża rozdzielczość, bardzo szczegółowa mapa opacity igieł i pozamiatane. Nawet bez filtrowania tej mapy. Tu nie rozchodzi się o szczegółowość mapy tylko o jej głębie kolorów. Nie ma znaczenia wyłączenie filtrowanie dla niej bo i tak traktowana jest jak materiał typu reytraced ( z indeksem 1 ) - to tak jakby sobie powstawiać drzewa ze "szklanymi" listkami. Sprawę załatwiają jedynie clip mapy czyli mapy dwu bitowe. Minusem jest, że zbyt mała rozdzielczość takiej mapy daje w efekcie widoczne schodki - zależne oczywiście od zbliżenia :). Tyle OT. Bardzo to fajnie wygląda zresztą jak większość twoich prac :).
Nash23 Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 Witam. Mnie się bardzo podoba. Doskonale wiem co znaczy brak czasu i tym bardziej szacunek za taką jakość pracy. Pozdrawiam
SWRSC Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 (edytowane) obiecane ujęcie od dupy strony: szaleństwo w tej dużej dziurze powstało od odbić na szklanym panelu wyciszającym [/url] Edytowane 11 Październik 2009 przez SWRSC
adam_m Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 Z ciekawości: ile czasu zajęło Ci to zlecenie (ile renderowanie)?
ptaszek Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 troszke otoczenie mi nie pasuje. Zielen w kolo wyglada jak z PRLowskiego zachwaszczonego, nadmorskiego osrodka kolonijnego "mors" ;)
Rekomendowane odpowiedzi