Ardeni Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) Otwieram wątek dotyczący silnika Unity. Na początek kilka linków: Oficjalna strona: http://unity3d.com/ Oficjalne forum: http://forum.unity3d.com/ UniWiki: http://www.unifycommunity.com LearnUnity3d: http://learnunity3d.com/ UnityAnswers: http://answers.unity3d.com/ Polska społeczność Unity3d: http://unity3dparadise.pl/ Tutoriale: Video Tutoriale - podstawy 3d Platform Game Unity3d Car Tutorial Inne: Irc: serwer: irc.freenode.net kanał: #unity3d Postaram sie aktualizować ten post co jakiś czas. Pozdrawiam Edytowane 22 Marzec 2011 przez Ardeni 1
_-MADMAN-_ Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) Hej, Angry Ant - nieocenione zespoły skryptów Behave oraz Path. Behave - NODE Editor dla podstawowych zachowań AI. Edytor potrzebuje zewnętrzengo kompilatora do "wypluwania" gotowych skryptów dla Unity. Path - współgra z Behave. Bardziej zaawnasowany edytor ścieżek AI wraz z path finding. Save/Load Addon - jak na razie jeden (komercyjny) addon ze strony Middleware. Mimo to wart uwagi - kompletny, kompleksowy system zapisu i odczytu gry. Cena - 99$ (moim zdaniem warto, oszczędza dużo pracy). Dla piszących w java i dla tych, co jeszcze tego języka nie doceniają: Crockford Edytowane 13 Listopad 2009 przez _-MADMAN-_
Bruneq Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 proponuje żeby go przypiąć....jeszcze przydałby się wątek o samym UDK
_michal Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 proponuje żeby go przypiąć....jeszcze przydałby się wątek o samym UDK Wystarczy przypiąć mój wątek o Unrealu, w sumie to na jedno wychodzi. Unity mi coraz bardziej podchodzi, bawię się nim trochę i jest naprawdę ciekawie.
mara Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) dobry pomysł z oddzielnym wątkiem z racji tego, że na Unity powstaje dużo gier casualowych oraz hobbystycznych czasem ciężko wyłowić coś konkretnego z forum Unity/Showcase, dlatego myślę, że warto wrzucać co ciekawsze projekty ja np wrzucę Industrial Area - jak twierdzi autor, projekt na potrzeby testów AI, czas wykonania 4 tygodnie http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=33728&postdays=0&postorder=asc&start=0 tu można sobie ściągną i pobiegać/polatać a nawet postrzelać http://www.geartechgames.com/GearTech_Games/DIA.html autor nie miał dużo czasu na detal, co widać, ale level design całkiem przyzwoity źródła scenki można kupić za 10dolców, na stronie autora są również inne, darmowe scenki i tutoriale http://www.geartechgames.com/GearTech_Games/Welcome.html z ciekawych newsów jest zapowiedź XBOX'owej wersji Unity na przyszły rok, oraz fakt, że UT rozwija również wersje na PS3 i PSP /edit czekam również na tą grę http://www.playfeist.net/ zwycięzca zeszłorocznego Unity Awards i finalista IGF Awards http://www.unity-studios.com/ a to jest stronka firmy Unity Studios, która jest podległa Unity Technologies, dawniej niezależna duńska firma produkująca gry i produkty multimedialne, teraz firma, która wykonuje projekty na Unity oraz np moduły do Unity na zlecenie :) Edytowane 12 Listopad 2009 przez mara
Ardeni Napisano 16 Listopad 2009 Autor Napisano 16 Listopad 2009 (edytowane) Na razie ciekawostka, ale już nie mogę się doczekać ;) ShaderFusion - node based shader editor - http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=36679 I screen z piątkowych prac kogoś z ekipy unity: Visual Logic Editor WIP - http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=31132&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pytanie do adminów: Jak wspomniał Empeck - jest już wątek odnosnie unreala, czy dałoby rade podpiąć wątki dotyczące konkretnych silników/edytorów? Uwazam, ze ułatwiłoby to odnalezienie sie na forum i poszerzenie liczby potencjalnych userów o osoby modujące wybrane gry/etc. Edytowane 19 Listopad 2009 przez Ardeni
Lucek Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 Napisz do Adka na priv. Pewnie się zgodzi na założenie tekiego sub-forum. Popieram pomysł - sam szukałem kiedyś i trochę kopania było.
_michal Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 Akurat subforum to nie jest dobry pomysł, mamy tu za mało aktywnych użytkowników, ale przylepienie wątku byłoby ok.
Creator Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 ooo jak w Blenderze. Ponoć do Unity da się importować pliki .blend, wiecie czy to się tyczy całej sceny czy jest to okrojony import?
Bruneq Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 Poszdl PM do Adka....czas pokaze co sie stanie
Ardeni Napisano 16 Listopad 2009 Autor Napisano 16 Listopad 2009 ooo jak w Blenderze. Ponoć do Unity da się importować pliki .blend, wiecie czy to się tyczy całej sceny czy jest to okrojony import? Wystarczy w Unity 2razy kliknąć wybrany asset w zakładce Project, a po chwili plik otworzy się on w jego edytorze, sprawdzałem i działa bez problemów z photoshopem i blenderem.
_-MADMAN-_ Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 Odnośnie importu plików *.blend dodam, iż na pliki z animacjami trzeba uważać. Silnik trzyma w podręcznej zaimportowany asset i jak mesh oraz materiał zmienia się bez problemu (podczas zapisu aktualizacyjnego), tak z animacjami jest problem ;/ Żeby zaimportować zaktualizowane animacje (doszły nowe klatki) musiałem wywalić obiekt ze sceny i biblioteki, zrestartować kompa (!) żeby wyczyścić podręczną i ponownie zaimportować obiekt. Ponoć jest jakaś nakładka na importer do Unity - przetestuje, dam znać czy poprawione.
Gość Marioza Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 a gdzies Ty byl R2D2 jak Cie tu nie było oj dawno nie było... :D
_-MADMAN-_ Napisano 19 Listopad 2009 Napisano 19 Listopad 2009 a gdzies Ty byl R2D2 jak Cie tu nie było oj dawno nie było... :D Aaaaa to tu to tam :) Praca, praca i jeszcze raz praca, że tak powiem. Snułem się po CGTalk i Game Artists, ale postanowiłem zawitać na stare śmieci. Zapomniałem starego hasła więc musiałem nowe konto założyć. Cheer, Mad
mara Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 Takie pytanie: Czy komuś udało się otrzymać fakturę od Unity Technologies za zakup licencji?
_-MADMAN-_ Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 https://store.unity3d.com/shop/ Jak dojdziesz do ostatniego etapu kupna na dole zaznaczasz, czy jesteś podatnikiem VAT. Kupując w euro musisz być podatnikiem VAT UE, czyli musisz posiadając działalność mieć wyrobiony NIP UE (VAT-UE składasz w odpowiednim Tobie US podczas rejestracji bądź w trakcie trwania działalności gospodarczej, rejestracja UE jest bezpłatna w przeciwieństwie do samej rejestracji VAT w polsce). Do dwu tygodni dostajesz swój NIP UE, który jest tym samym co NIP polski z końcówką ... nie pamiętam, albo PL albo UE XD. W przypadku osoby prywatnej wraz z licencją otrzymasz rachunek, natomiast w przypadku podatnika VAT (ww) otrzymujesz unijną fakturę VAT. Przymierzam się do kupna Unity PRO, więc wstępnie rozeznałem temat. Oczywiście fakturka zawiera 25% vatu, który możesz odliczyć, oraz kwotę pozostałą możesz legalnie odprowadzić od dochodu (jeśli jesteś/będziesz na księdze przychodu i rozchodu). Pozdrawiam, Mad EDIT: oczywiście papiery idą pocztą, pewnie ślą z centrali najbadziewniejszą taryfą, więc znając międzykrajowe może to potrwać do paru tygodni. Możesz poprosić UT o równorzędne przefaxowanie bądź przesłanie skanu faktury.
mara Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 jestem po rejestracji euroVATU nie muszę być VATowcem żeby kupować w euro (na 100%), no chyba, że masz na myśli unię europejską a nie walutę euro ;) oczywiście zamawiając Unity zaznaczyłem opcję buisness i podałem zwykły nr NIP (bez przedrostka PL), jest on od razu weryfikowany i taki właśnie mi przeszedł jeżeli jesteś euroVATowcem to jest taki myk, że NIE PŁACISZ tego podatku 25%, normalnie płacisz cenę netto, co jest miłe, ale później już jest mniej przyjemnie... ja wybrałem formę płatności kartą MasterCard, zaraz po złożeniu zamówienia dostałem swoje numery seryjne mailem wraz z dupianym podwierdzeniem zakupu skontaktowałem się z działem sprzedaży w celu uzyskania informacji na temat otrzymania faktury - na co pani Caitlyn (ciężka laska, nie polecam) napisała, że nie wysyłają żadnych papierów pocztą :| w PDF mogą ale to co mi już wysłali - krótki tekst podsumowujący bez żadnych pieczątek czy podpisów kontaktowałem się z firmą i osobą indywidualną z Polski, które kupowały Unity - nikt z nich nie dostał, żadnego potwierdzenia zakupu! a ja cholernie potrzebuje tej faktury :(
_-MADMAN-_ Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Czy doci, które przesłali Ci pocztą zawierają jakiekolwiek podpisy elektroniczne? Dla przykładu potwierdzenia z Inteligo, które otrzymuje mailem, nie maja żadnego podpisu, natomiast mają wewnątrz certyfikat, który sprawia, iż w oczach prawa ten dokument jest honorowany. Tutaj może być tak samo. Co do euro miałem na myśli to, iż bez VATu UE nie możesz dokonywać operacji finansowych z kontrachentami spoza granicy (czyli nie płatność walutą, a obszar operacji). Czy coś ;) Ale widać, że sam wiesz to co się będę "wymandżał" :D Sprawdź podpis elektroniczny, czy jest - jeśli tak, to luz. W przeciwnym wypadku skontaktuj się z kancelarią US (urzędu skarb, nie stanówXD) i dopytaj, jak taką sytuację rozwiązać. Może się okazać, iz muszą dosłać fakturę, tylko kładą na to laskę (co jest wysoce prawdopodobne). Cheers, Mad
mara Napisano 21 Listopad 2009 Napisano 21 Listopad 2009 Po 8 mailu, laska postanowiła się skontaktować z ich głównym finansistą, może wreszcie coś z tego będzie. Tak jak piszesz, pewnie zlewają temat faktur mimo, że teoretycznie powinni to robić. Zarówno księgowa jak i urzędnicy skarbówki nie byli pewni czy muszę być euroVATowcej (ciekawe kto ma wiedzieć 8| ), tak więc dla pewności zarejestrowałem się. Potwierdzenie zakupu dostałem w treści maila, jak poprosiłem o doka to laska wysłała to samo tylko w PDF, bez żadnych certyfikacji. Poza tym, w Polsce nie są jeszcze uznawane elektroniczne wersje faktur (według księgowej), tak więc i to by nie pomogło.
_-MADMAN-_ Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 Hehehehe, polska :D to tak odnośnie US i ich niepewności co do elektronicznych podpisów to dziwna sprawa, podczas kontroli US dałem im potwierdzenia elektroniczne od inteligo i przeszły - co US to obyczaj XD No ale dobrze, że sprawa poszła do przodu. Jak uda Ci się temat doprowadzić do końca będę wdzięczny za info, może oszczędzi mi to nieprzyjemności podczas zakupu. Cheers, Mad
Levus Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 (edytowane) Panowie, a nie jest tak teraz, że faktura nie musi mieć pieczątki i podpisu? Wystarczy dokument elektroniczny, kartka papieru itp, tylko po to by się w księgowości nie pogubić. Urzędnik nie ma prawa zakwestionować ważności faktury z powodu braku podpisu lub pieczątki. Mara, wydrukuj sobie fakture/rachunek elektroniczny i cześć. Ewentulanie na potrzeby instytucji do której potrzebujesz dokumenty, możesz wygenerować sobie potwierdzenie danego przelewu, tak jak madman pisze, dokument generowany automatycznie. Edytowane 22 Listopad 2009 przez Levus
mara Napisano 22 Listopad 2009 Napisano 22 Listopad 2009 (edytowane) Jutro oczekuję jakiegoś kontaktu z UT, może coś jednak wyślą. Potwierdzenie transakcji mam, jak się nie uda to złożę to plus wydruk maila od UT. Dzięki za feedback :) Edytowane 22 Listopad 2009 przez mara
_-MADMAN-_ Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 Levus, zgodnie z prawem masz rację, oto fragment wypowiedzi radcy TFI: "Niektórzy urzędnicy odmawiają przyjęcia faktur VAT, które nie są podpisane i nie ma na nich pieczęci firmy. Jednak nie powinni tego robić, gdyż zgodnie z przepisami polskimi i prawem unijnym rozporządzenie ministra finansów w sprawie wystawiania faktur VAT nie nakłada na podatnika takiego obowiązku." Ni mniej ni więcej znając czepialstwo niektórych ludzi warto jeszcze o ten podpis/pieczątke walczyć. Choć jest to faktycznie detal nie zmieniający prawnej podstawy. Pozdrówki, Mad
Levus Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 No tak mad, nie dodałem, że pie...ni urzędnicy pracują w tym kraju za karę w większości przypadków... pozdrawiam!
Konras Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 No i co, dostal ktos jakies info, czy przykleja ten watek, badz ten o UE? Wogle Brunqu dostales jakas odpowiedz po swoim PM?
Bruneq Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 nope, zero odpowiedzi, reakcji, czegokolwiek....nawet moda w tym dziale nie ma:/ ps. jakby co to ja nim moge byc ;)
Lucek Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Wygląda na to, że faktycznie pora na nowych modów.
_michal Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63765 ;)
Jonasz_Real Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Mozna by bylo utworzyc sondę z kandydatami. Przecież mamy demokracje. Wiec czemu nie. :) Btw. Dawno nie bylo mini bitwy na game arcie. :/
KLICEK Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 bitwy dawno nie bylo, bo nikt juz dawno nie bral udzialu, pozatym jest 6 aktywnych userow ;) 2ch cos robi 4 komentuje ;)
mara Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 (edytowane) ostatnia bitwa się nie zakończyła bo nikt nie wystawił sondy ;) dzięki za przyklejenie tematów mam prośbę do autorów wątków Unity i UE3 - dostosujcie wielkość obrazka do reszty przyklejonych tematów, niepotrzebnie rozpychają listę tematów Edytowane 26 Listopad 2009 przez mara
Konras Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Troche tutaj Klicek ma racji, kiedys wiecej tu zycia bylo niestety, ale skoro kappitan opuscil ta lajbe dawno temu, to sila rzeczy pasazerowie zaczeli tez powoli sie ewakuowac :D Do tego dochodzi brak newsow z tej dziedziny, brak frontow, brak jakichkolwiek odnosnikow z glownej do tego dzialu, brak kogos kto panuje nad balaganem itd itp :p Ogolnie ja sobie nie wyobrazam jak moznaby zmienic obecna sytuacje aby bylo chociarzby tak jak kiedys :p
Creator Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Ten dział jest jak taki Bronx na max3d.pl; Zapuszczają się tutaj tylko twardziele. Dlatego zbierzmy się przy płonącej beczce i wybierzmy nowego moda ;)
_-MADMAN-_ Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Konras - żeby złote czasy wrociły trzebaby namówić stare kadry do powrotu. Tylko niestety dużo ludzi się wypala z czasem, popracuje trochę przy grach i znikają, bądź ulegają wygodnej posadzie i "już nie potrzebują" forum.
PAINbringer Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 (edytowane) Wiecie co Panowie, mam taki problem że od kilku dni nie mogę ... włączyć cieni w Inspectorze - na pewno coś się zepsuło ;) więc jakby ktoś wiedział jak to naprawić to niech się podzieli informacją lub linkiem do tutoriala na PM ;) Pozdr. EDIT: rly? :) Edytowane 3 Grudzień 2009 przez PAINbringer
_-MADMAN-_ Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Mój drogi straszny-bólu, a czy mamy pełną licencję? ;) Wersja free nie ma cieni w realtime, ładowania addytywnego scen w tle (ala gothic) i opcji wyłączenia splashcreena Unity. Pełna wersja nie ma z tym problemu, sprawdzałem na trialu unity pro - włączasz cienie, wybierasz rodzaj i... są ;) Cheers, Mad
mara Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Nom, brak cieni też jednoznacznie kojarzy mi się z ukończeniem okresu testowego Unity Pro. Niusy w sprawie faktury: po dość długim czasie, oraz wielu mailach, udało mi się uzyskać zapewnienie o wysłaniu faktury tradycyjną pocztą, od szefa działu finansowego z Kopenhagi. Tak więc, jeżeli ktoś w przyszłości będzie potrzebował "papierowej" faktury to już będą wiedzieli jak się to robi ;)
mara Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Unity Tech ogłosiło 20% zniżki na wszystkie produkty do końca roku. Wystarczy wpisać kod rabatu ENDOFYEAR2009 podczas robienia zakupów.
Gość robertcu Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Odnośnie importu plików *.blend dodam, iż na pliki z animacjami trzeba uważać. Silnik trzyma w podręcznej zaimportowany asset i jak mesh oraz materiał zmienia się bez problemu (podczas zapisu aktualizacyjnego), tak z animacjami jest problem ;/ Żeby zaimportować zaktualizowane animacje (doszły nowe klatki) musiałem wywalić obiekt ze sceny i biblioteki, zrestartować kompa (!) żeby wyczyścić podręczną i ponownie zaimportować obiekt. @MADMAN: To nie powinno tak sie zachowywac, wyslij do nas prosze bug report (jak dobrze zglaszac bugi). Do listy linkow z pierwszego posta przydaloby sie dorzucic Unity Answers. :)
_-MADMAN-_ Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 robertcu - mam błąd serwera jak próbuję wejść w how to report bugs. Jak coś to ślij na maila, postaram się Wam dostarczyć wszelkich informacji, aby ułatwić Wam robotę (pracujesz tam? o.O)
mara Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 W tym miejscu http://feedback.unity3d.com/forums/15792-unity znajduje się lista ficzerów wraz z możliwością głosowania przez użytkowników. Osobiście uważam, że jedną z bardziej pomocnych rzeczy jest wbudowana wypalarka Lightmap. Dlatego mam prośbę do fanów/użytkowników Unity - jeżeli również uważacie, że to fajny ficzer, zarejestrujcie się na podanej stronce i dodajcie swoje głosy do tej opcji: http://feedback.unity3d.com/forums/15792-unity/suggestions/163496-editor-built-in-lightmapper-with-radiosity?ref=title Dzięki :)
Creator Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Siemka Mam pytanie odnośnie Web Playera. Są jakieś ograniczenia co do shaderów? Można odpalić modele z normalem specularem itd ?
mara Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 nie ma ograniczeń - to co masz w wersji stand-alone możesz odpalić również w sieci
driver Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 witam mam free unity i pytanie jak pisać skrypty w c++, niestety słabo u mnie z java, czy jest to możliwe ?
_Seth_ Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 W C++ nie da rady, ale możesz pisać w C#. Wystarczy, że klasy wykorzystujące obiekty Unity będą dziedziczyć z MonoBehaviour.
driver Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 w takim razie bede sie meczył z java script ;/ taki script obraca moja kamere wokół własnej osi po wciśnięciu strzałek (?) a co zrobić zeby oracał sie wokół pionowej osi stojacej 3 metry przedemna ?
mara Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 myślę, że bardziej Ci pomogą na tym forum http://forum.gamedev.pl/ tam też parę osób używa Unity, a i na programowaniu się znają :) my tu tylko "proste grafiki" ;)
_Seth_ Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 Jeśli dobrze znasz C++, to chyba prościej będzie przejść na C# niż na JavaScript ;) Niezależnie od tego co wybierzesz, w razie problemów możesz zerknąć na początek tego wątku, powinieneś znaleźć odpowiedni tutorial, bo jest tego od groma ;)
driver Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 dzieki wielkie, teraz juz pytanie w 100% do Was. Mam obiekt w 3ds ( nie jestem grafikiem) sa tam alfy i AO wszystko ładnie wygląda jednak po exporcie do unity alf i AO juz nie ma, jak temu zaradzić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się