Morbid Karbid Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 hej, jedna z ilustracji zrobiona jakiś czas temu. Jak łatwo się domyślić mamy tu wyjałowiony postapokaliptyczny świat. Jednak natura zebrała siły i próbuje się odrodzić bardziej przystosowana i bardziej agresywna. Priorytetem tej ilustracji było, żeby utrzymać dość lekki klimat komiksowo-przygodowy. Namalowane przy użyciu Flasha (szkice) i Photoshopa. 2
jameli Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 baaaaaardzo fajne!! podoba mi się sposób w jaki malujesz zieleń... kompozycyjnie i klimatycznie super :D
CzAk1 Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Ładnie, bardzo ładnie. :) Dość fajna kompozycja. Na dole zielonio, u góry...sucho. Trochę ta typiara wydaje się odrobinę sztywna i sztuczna...ani to nie jest poza loozaka, ani spiętego i gotowego do akcji...kogoś z grabiami. Ładnie, Ładnie. Długo nad tym siedziałeś? Pozdro.
mant-raz Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Zieleń faktycznie najfajniejsza (ogólnie cały dół pracki), ale coś jakby nie gra we fragmencie, gdzie się znajdują te postacie i pojazd (ziemia jakby się zapadała i walor wydaje się wybijać to zbytnio ku przodowi?).
lordbiernac Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Rzeczywiscie cos nie siedzi w tym fragmnecie, o ktorym mant-raz wspomina... Jeszcze jedna rzecz, ktorej mi brakuje to kontrast- moze fajnie by bylo pokombinowac z przyciemnieniem tej otchlani na samym dole, dzikei czemu wyskocza do przodu te konary na pierwszym planie? Bo poza tym hubami jakos nigdzie nie ma soczystej ciemnosci i ja czytam te pracke troche za bardzo "od gory do dolu" a za malo wgłąb... Nie wiem czy wyrazam sie jasno... W sensie, ze przestrzeni mi w niej troche brak ;) A tak poza tym to uwielbiam ten oldschoolowy feel w Twoim sposobie malowania zieleniny :)
serio Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Jakiś dziwny dysonans stworzył się między dziewczyną a ludzikami w tle.Obrazek fajnie wygląda jako sama góra lub sam dół ale już całościowo jest mniej przekonujący. Faktycznie coś przydałoby się zrobić z tym rejonem z ludzikami. Z innych rzeczy to nie wiem czy paprotka na pierwszym planie jest taka super istotna bo jest dość detaliczna sugerująca ważny element historii. Z mojej strony to tyle. Pochwały za piękne kolorki przypominające concepty do uncharted. No i pytanie czy to jest na zlecenie (wytyczne z góry) czy projekt włąsny.
Bedyk Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 obrazek jest przeswietny, zeczywiscie zachodzi jakies dziwne zjawisko optyczne w tym miejscu z ludzikami. a co do uwagi serio(z calym szacunkem) uwazam ze swietne jest to ze na jednym obrazku pokazales w naprawde zgrabny sposob 2 rzeczywistosci, jalowa pustynie i bastion odradzajacej sie natury 5
Kubasa Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 dla mnie miazga! może coś faktycznie, gdzieś, nie do końca gra... ale całościowo ta praca robi ( na mnie przynajmniej ) super wrażenie, nie rozbijając na atomy - czego robić nie lubię - miazga :) a no zieleń niszczy! ale mi się w ogóle cała wizja super podoba i również podpinam się pod pytanie: czy to cześć jakiegoś projektu/zlecenia czy na użytek własny? pozdro
DaRoZ Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 hej, bardzo fajna ilustracja. Dol pracy jest za malo ostry i wyrazisty wzgledem tej odchlani z tylu, proponowalbym zwiekszenie nasycenia i przyciemnienie pierwszego planu- bylo by znacznie lepiej :) Panienka mi tez nie siedzi, troche wydaje sie byc polamana no i jak reszta za malo wyrazista. tak czy siak bardzo przyjemnie sie calosc oglada :] pozdrawiam
sebel Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Super praca! Bardzo dobrze czuć tą postapokaliptyczną wizję, od razu się wkręciłem w ilustrację :). Co spraw technicznych.. to tak jak już pisali moi przedmówcy... podkręciłbym trochę kontrast pierwszego planu :}. Pozdrawiam ;).
polka dot Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 ten twój styl - gdy rezygnujesz z większości modnych ozdobników i osładzaczy - robi się bardziej plastyczny i nabiera szlachetności :) choć w tle jak najbardziej pasuje monochromatyczność, to imho brakuje większego rozrzutu w odcieniach zieleni, przecież tym wypełniony kawał jamy jest. ale piszesz o konwencji, a w komiksie inaczej nie mogłoby to wygladać i fajnie że trzymasz się założeń. a najładniejsze dno koryta razem ze świecidełkami
Thx Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 ja tam detali się nie czepiam, dla mnie czad. Szkoda mi tylko,że cały concept art ucieka od malarstwa w stronę plakatu, graficznych płaszczyzn koloru, pozdro czad A co do planów o których piszą, dla mnie wszystko gra. Lewy pierwszy plan jest pierwszy i jest wyżej nisz dalszy plan z prawej z kolesiami i maszyną. Później ten lewy schodzi pod lekkim kątem w dół i jest już ..tam, tam, dalej na tej samej wysokości co lewa grań kanionu
miriam Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 (edited) Bardzo fajnowata praca, wydaje mi się że można by to było nieco zmienić, nie wiem czy powinienem ;), aczkolwiek pozwoliłem sobie nieco popsuć Twoją konstrukcję całej pracy. Może się uwidzi taka moja wizja. //Pozdr. Edit: http://img21.imageshack.us/img21/3544/opmx.jpg Edited November 24, 2009 by miriam
Thx Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 miriam zrobiłeś to samo co papa Dżordż w swojej reedycji SW. powymieniał nieba na bardziej niebieskie , całość podkręcił kontrastem i wyszło co wyszło, pozdro
miriam Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 miriam zrobiłeś to samo co papa Dżordż w swojej reedycji SW. powymieniał nieba na bardziej niebieskie , całość podkręcił kontrastem i wyszło co wyszło, pozdro Być może zacny kolego, skoro tak uważasz pewnie tak też jest, polemizował nie będę. W poście wyżej umieściłem inny poprawny link. Sorka za offtop./ //Pozdr.
Thx Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 miriam stary chodziło mi o to ,że generalnie zdominowałeś wszystko podsyceniem koloru i kontrastu, zrobiło się wyraźniej ...i graficzniej, pozdro
dezzed Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 fajna klimatyczna praca, a wykonanie roślinności miażdży.
gabahadatta Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 bardzo fajnie, tylko praca sprawia wrażenie jakby miała dwa horyzonty - jeden dla postaci i zieleni, a drugi ponad nią dla całej reszty. Poza tym kontrast i nasycenie są największe na drugim planie (na wysokości maszyny), przez co pierwszy mimo że jest bliżej, sprawia wrażenie że jest dalej. poza tym jest przyjemnie :)
artursadlos Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Jest oldschool. I to mi się podoba. Spokojnie, klimatycznie bez współczesnego szału-pału którym już można rzygać.
Morbid Karbid Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 (edited) hej, dzięki za komentarze w większości konstruktywne i z którymi się właściwie zgadzam. Niekonsekwentny kontrast wynika z monitora, który jest wciąż nieskalibrowany i myślałem, że u innych będzie wystarczająco ciemno. Postaci po prawej miały być po lewej hen tam daleko, ale klient chciał bliżej i żeby je przybliżyć, zrobiłem te czary-mary z opadającą skarpą - no ale jak widać nie umknęło to Waszym wyliczeniom. Może skoro ilustracja jest klepnięta to wrócę do założeń ze szkicu, gdzie wszystko raczej grało. Tylko kiedy to zrobić...... Jakiś czas powisi jeszcze praca w takim stanie. No i fajnie, że widać ten oldskull - dobrze się czuję w takich klimatach. Miriam: spoko to wygląda, coś pokombinuję. Dzięki Edited November 24, 2009 by Morbid Karbid
OmeN2501 Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Niiiccceeeee :] Poka siatke... znaczy szkic :P
Nezumi Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Wspomniales cos o kliencie - jesli to na jakas okladke to powiedz prosze co to za ksiazka bo fajnie sie zapowiada. Moze byc po englishu - do polskich ksiazek i tak nie zabardzo mam dostep....
Guest dekiel Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 rzeczywiscie cos tutaj definitywnie nie gra - koledzy juz cie wypunktowali:) anatomia glownej postaci tez do mnie nie przemawia. budynek w tle tez nie jest przemyslany - zbyt monotonny w strukturze i teksturze. fajnie ale z widocznymi bledami
Morbid Karbid Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 Omen: proszę: Nezumi: Klient pragnie pozostać anonimowy :) Ale raczej tego nie zobaczysz nigdzie.
misiekhc Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 klimat i warsztat to bajka, pieknie to namalowales i wielki szacun jak zwykle, ale bardzo slabo czyta sie perspektywa, roznica miedzy panna na peirwsyzm planei a tymi ludzikami z pojazdem na 3 i krzakami pod nimi jest tak znikoma, ze wydaje sie jakby byli obok glownej postaci stali sobei obok jak goscie z kingsajzu, do tego bardzo sztywna poza panny, nogi wygladaja prawie jak protezy, mogles zaszalec jednak, zrobic ja jakas przycupnieta tam, wydaje mi sie, ze brakuje jakeis takei bardzo mocnego pierwszego planu jednak, jakbys dodal jeszce jedna postac gdzies z prawej bardzo blisko, moze tylko taki skromny kwalek ramienia, czy nawet ten kostur scifi czy cos, pozdro
Morbid Karbid Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 heja Misiek. Nie mogłem zrobić przycupniętej, bo klient tak chciał. A że sztywna - to pewnie dlatego że machnięta bez refek, bo nie mogłem nic fajnego znaleźć, a czas leciał... Poprawię się ;) Kiedyś
prrrszalony Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Świetny "pomysł na świat", z chęcią zobaczyłbym rozwinięcie tego. Inne ujęcia itp :) Co do refek, to polecam Nawet podobna poza do tej, którą sam zrobiłeś :) 1
jaras Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) heloł, widzę kilka "kwasów" pierwsza sprawa to coś dziwnego dzieje się ze skalą elementow na obrazku, np wodospad w zestawieniu z tym budynkiem,mam wrazenie ze jest jakies zaburzenie perspektywy poza tym szczegółowosc detalu na postaci w stosunku do roslin na których stoi, potraktowałes je "malarsko" i grzyzą się troszkę z postacią która jest zbyt "zdetalizowana" w stosunku do bezposredniego otoczenia, IMO powinna byc potraktowana luźniej. Kolory roslinnosci, szczegolnie w cieniach (na moim monitorze) sa tez troszkę zbyt pastelowe. Ogólnie jest fajnie i ciekawie - sam bym tak nie potrafił żeby nie było wątpliwosci - co oczywiscie nie przeszkadza mi jej skomentowac ;) Edited November 26, 2009 by jaras
Belus Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 ... że aż się zalogowałem że by coś napisać... bardzo mi się podoba!
JakkaS Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Ja podobnie... dla mnie to raczej praca z tych "też bym tak chciał umieć" czy "kochanie wykręć numer do mojego psychoanalityka".. ehhh... świetna robota. Może nie tak odpicowana jak te na "czelendże" na CGTalku ale co tam. :)
panRebonka Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Namalowane przy użyciu Flasha (szkice) Ale Flasha? To Flash się do tego nadaje? Czy to jakiś inny Flash?
Guest piofoks Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 swietna praca ( ale jak dla mnie format zbyt wydarzony , i kontrastu ciut więcej ) cala reszta mocno inspirująca.... pozdrawiam :)
abbaart369 Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Bardzo fajna wizja. Zastanawiam się tylko, czemu tam w dole, w domkach się palą światła skoro na górze jest bardzo jasno. Nie są znowu tak nisko... Jakkolwiek - super praca. Gratuluję i czekam na więcej :)
Pawel Lipka Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Przegladalem akurat maxa na komorce i obrazki otwieraja sie olbrzymie wiec zobaczylem na start kawalek nieba:) ale takie wodzenie po ekranie tworzy efekt tajemniczosci. Odkrywam obraz niemalze jak film hehe Marcin, nie mialem okazji nigdy wczesniej lub pozniej poznac kogos tak uzdolnionego jak Ty. Cale wroclawskie asp moze Ci asystowac trzymajac wirtualna palete z farbkami;) Sa ludzie zdolni, w ktorych glowach jest wiedza, czasem swiadomosc, czasem talent, lata praktyki. Na dobrym, zwykle hollywodzkim, filmie czlowiek potrafi sie zupelnie zatracic, w 100% niezmąconej niczym koncentracji pochlaniajac kolejne sceny filmu. Podobnie oglada sie Twoje obrazy - masz w glowie magie(przynajmniej wtedy, gdy nie spijasz sie z Jarasem i Klickiem;) Niektorzy sie tutaj troszke krzywdza z trybu odczuwania wchodzac w tryb oceniania. Przy takim arcydziele kto by dbal o lekkie uchybienia. To jakby dostac w prezencie milion dolarow i czepiac sie, ze niektore banknoty maja pozaginane rogi;) Good luck! 1 1
mant-raz Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 ...bo do tego jest to forum, to nie digart. 1
lisu Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 ...bo do tego jest to forum, to nie digart. ... piwo dla tego Pana.
Morbid Karbid Posted December 1, 2009 Author Posted December 1, 2009 Dzięki Paweł za tak miłe słowa. Dzięki również innym, którzy wnikają w moje światy bez jakichś przesadnych analiz technicznych. Dla mnie klimat ilustracji jest najważniejszy. Aspekty techniczne trochę może na tym cierpią i długo jeszcze będę popełniał rażące dla niektórych błędy.
Morfeusz Posted December 6, 2009 Posted December 6, 2009 Nie lubię słodzić, ale to jest naprawdę świetne... Zdecydowanie front... Świetna kolorystyka, kompozycja, klimat ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now