Skocz do zawartości

Szczur saper


mookie

Rekomendowane odpowiedzi

Scenka przedstawiać ma szczurka w profesjonalnym stroju sapera (autentycznie niektóre gryzonie są do tego wykorzystywane), który w otoczeniu prawdziwych materiałów wybuchowych rozbrajać będzie pułapkę na myszy. Takie do śmiechu :)

 

Dotychczasowe modele. Gryzoń w trakcie rzeźbienia.

 

zegar.th.jpg

seryo.th.jpg

detonator.th.jpg

Edytowane przez mookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za komentarze! To dopiero mój drugi gryzoń, pierwszy był lemingiem, ten tutaj będzie w przeciwieństwie do pierwszego prawie łysy. Początkowo chciałem zrobić innego zwierzaka, ale jakoś do ciemnych zakamarków najbardziej pasował ten.

 

Pierwszy etap prac nad saperem.

 

c818d6bed2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ptfromscr - to nie będzie realistyczna praca, więc wystarczy mi, żeby widz rozpoznał w postaci szczura; jeśli anatomicznie będzie nie do końca dobrze, to nic nie szkodzi. Brzuszek trochę duży, ale na takiej właśnie sylwetce lepiej prezentować się będzie kombinezon sapera.

 

kellyq - wszystko na modyfikatorach; prostą bryłę zagęściłem dwukrotnie subsurfem, użyłem booleanu (sfery z niewielką ilością wierzchołków), a powstałe załamania wyprostowałem Edge Splitem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za bardzo miłe komentarze! Łapki trochę powiększyłem, długość nóg chyba pozostanie już taka, jak jest.

 

plasti - nawet nie przypominaj mi tych krów, tamten projekt to była porażka :D

 

Popracowałem trochę nad saperem. Zastanawiam się nad sprzętem, którym miałby rozbrajać pułapkę na myszy...

 

sapere.jpg

Edytowane przez mookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu - nie, te szczurki są przyczepiane do sznurków i tak wysyłane na pola minowe, pewnie żeby nie uciekły :) ; taką scenkę z "Mission Impossible" widziałem gdzieś szukając refek, a nie cierpię się powtarzać.

Edytowane przez mookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku to rozrysowałam.

U ciebie ten owinięty, cieńszy drut się po prostu kończy w powietrzu. Jak się poruszy serek, to pułapka nie zaskoczy.

 

http://diepresse.com/images/uploads//9/1/b/436507/u_Mausefalle_Versuchung_Verlockung_Falle.jpg

tu to dobrze widać (w twoim wypadku od obu stron).

 

http://www.gartentechnik24-online.de/images/product_images/original_images/2408_0.jpg

tu pułapka która zaskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

lucek91- chyba jednak tak; pierwotnie miał być łysy, ale chyba mi się odmienia.

dac77 - nie, to będzie tylko still

Przerobiłem trochę szczurka; aniu, miałaś rację, ale zgodnie z innymi refkami to dwa druciki powinny leżeć na ziemi (chyba, że tak właśnie je rozrysowałaś; w każdym bądź razie dzięki).

 

saper2.jpgpul2.jpg

 

PS Za duża ta rysa pod okiem...

Edytowane przez mookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknąłem w nadaniu szczurkowi szkieletu. O ile dla samego gryzonia nie stanowi to problemu, o tyle trudno mi doprowadzić do jednoczesnego zgięcia zarówno ciała sapera, jak i elementów jego stroju (za wyjątkiem hełmu). Riggowanie pancerza metodą Create From Bone Heat nie sprawdza się, a ręczne ustawianie wag prowadzi do innych deformacji, niż ciała gryzonia (w efekcie pancerz "przebija" ciało szczurka). Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki.

 

PS Próbowałem też połączyć armaturę i modyfikator Mesh Deform, ale bez dobrych rezultatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzą pewnie te wewnętrzne elementy? Spróbuj odwrócić im normale (tak żeby były "źle", ale tylko tym wewnątrz), potem bone heat, potem znów normale ctrl N.

Nie wiem czy to zadziała, ale wiem że bone heat działa inaczej przy odwróconych normalach (miałam tak jak bone heatowałam pióra kury, niektóre były odwrócone, ręczne obrócenie wszystkich na taką orientację jak ciało kury pomogło)

 

A jak to nie pomoże to zostaje cloth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajnie to wyglada, jedynie wymienilbym helm i pancerz na jakies przedmioty zaadaptowane. Nie mam pomyslu jakie, ale byloby bardziej klimatycznie gdyby caly osprzt skladal sie z przedmiotow zaadaptowanych z naszego swiata. NP pierwsze skojarzenie pancerza to podeszfa buta jakos pozszywanego. Helm hmmm nie wiem, moze jakies pozczepiane skrawki metalu, np z puszki po coli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, nareszcie się udało! Gdyby ktoś miał podobny problem:

 

Cały model zamknąłem w bryle (nazwałem ją "mesh"), która możliwie blisko przylegała do obiektu.Dla szczurka, pancerza i paska dodałem Mesh Deform Modifier, wykorzystując właśnie bryłę "mesh" jako deformującą obiekt. Szczurkowi podpiąłem armaturkę ale jej zasięg ograniczyłem tylko do palców, uszu i ogonka (Vertex Group u mnie nosiła nazwę "xxx"). Następnie dodałem mu Mesh Deform Modifier (wykorzystując bryłę "mesh") ograniczając jej zasięg do tych wierzchołków, na które nie działała armatura (a więc wszystko poza "xxx"). Samej bryle "mesh" podpiąłem armaturę (taką samą, jak szczurkowi) i gotowe. Hełm sparentowałem z tą kością armatury, która sterowała głową. Ustawienia modifierów dla szczurka na obrazku poniżej.

 

mesh.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kilku ustawień kamery, ale te wydaje mi się najlepsze (chociaż może najbanalniejsze). Dodam jeszcze kilka elementów, wypróbuję również ten słynny symulator dymu z 2.5. Zarazem mam pytanie - przed renderem muszę applykować wszystkie modyfikatory (Mesh Deform, Armature); Blender uparcie nie chce się do nich dostosować, renderując poskrzywiane siatki (nieraz w czasie pracy szczur nieoczekiwanie się skręca i dopiero zaznaczenie dowolnej kości z armatury przywraca go do ustalonej pozy). Jest na to jakaś rada?

 

ratp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności