Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Scenka przedstawiać ma szczurka w profesjonalnym stroju sapera (autentycznie niektóre gryzonie są do tego wykorzystywane), który w otoczeniu prawdziwych materiałów wybuchowych rozbrajać będzie pułapkę na myszy. Takie do śmiechu :)

 

Dotychczasowe modele. Gryzoń w trakcie rzeźbienia.

 

zegar.th.jpg

seryo.th.jpg

detonator.th.jpg

Edytowane przez mookie

  • Odpowiedzi 123
  • Wyświetleń 18,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To z dziurkami na końcu pułapki to ser? Trochę ni to plaster ni to kostka :) Ogólnie rewelacja :) Śledzę, czekam na upy i życzę miłej pracy :)

Napisano

Ciekawym szczurka bo wlasnie siedze nad jednym - trzymam kciuki. Co do samych szczurow to nie tyle rozbrajaja co wykrywaja. Na razie w kazdym razie - moze sie podszkola ;)

Napisano

Pięknie idzie, świetny detalik! Coś Ty masz z tymi gryzoniami :) Czekam na finał :) Widzę że będzie dobrze :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze! To dopiero mój drugi gryzoń, pierwszy był lemingiem, ten tutaj będzie w przeciwieństwie do pierwszego prawie łysy. Początkowo chciałem zrobić innego zwierzaka, ale jakoś do ciemnych zakamarków najbardziej pasował ten.

 

Pierwszy etap prac nad saperem.

 

c818d6bed2.jpg

Napisano

wygląda fajnie, ale jeżeli ma być podobny do realnego to raczej większe tylne łapki musi mieć i mniejszy piwny bebzon :)

 

rat.jpg

Napisano

szczur naprawdę spoko, ciekawi mnie czy serek modelowałeś czy też wycinałeś otwory w object mode boolen'em

Napisano
  • Autor

ptfromscr - to nie będzie realistyczna praca, więc wystarczy mi, żeby widz rozpoznał w postaci szczura; jeśli anatomicznie będzie nie do końca dobrze, to nic nie szkodzi. Brzuszek trochę duży, ale na takiej właśnie sylwetce lepiej prezentować się będzie kombinezon sapera.

 

kellyq - wszystko na modyfikatorach; prostą bryłę zagęściłem dwukrotnie subsurfem, użyłem booleanu (sfery z niewielką ilością wierzchołków), a powstałe załamania wyprostowałem Edge Splitem.

Napisano

Fajny szczuras, fajny! Podobaja mi sie proporcje choc moze lapki wieksze nieco by sie zdaly. Czekam na ciag dalszy.

Napisano

niezle, podoba mi sie oryginalnosc twoich prac, wczesniej krowy teraz szczury, oryginalne, czekam na wiecej...

Napisano

Szczur (myszo-fretka jakby sie czepiac;)) swietny co za pyszczek:).Fajny design.

Ciekawy pomysl o duzym potencjale plastycznym.Bede zagladac.

pzdr

Kuba

Napisano
  • Autor

Dzięki za bardzo miłe komentarze! Łapki trochę powiększyłem, długość nóg chyba pozostanie już taka, jak jest.

 

plasti - nawet nie przypominaj mi tych krów, tamten projekt to była porażka :D

 

Popracowałem trochę nad saperem. Zastanawiam się nad sprzętem, którym miałby rozbrajać pułapkę na myszy...

 

sapere.jpg

Edytowane przez mookie

Napisano

Bomba ! :] Super modele. Oby klimat pracy i render był równie dobry ! Powodzonka.

Napisano
  • Autor

Aniu - nie, te szczurki są przyczepiane do sznurków i tak wysyłane na pola minowe, pewnie żeby nie uciekły :) ; taką scenkę z "Mission Impossible" widziałem gdzieś szukając refek, a nie cierpię się powtarzać.

Edytowane przez mookie

Napisano

Mógłbyś no pokazać pułapkę od tamtej strony? Jest ona naciągnięta? Bo wygląda trochę jakby ten zawinięty drut się po prostu kończył, bez oparcia.

Napisano
  • Autor

markus23 - to będzie still.

 

aniu - proszę, szukałem w internecie refek napiętych pułapek i tak to wyglądało, ale mogłem popełnić jakiś błąd.

 

serek.jpg

Napisano

Super stylizacja. Uwielbiam takie klimaty. Za każdym razem jak przeglądam taki wątek mam wrażenie, że to na jakąś duża bitwe 3d :)

Napisano

I tak pewnie zeskinujesz tego szczura więc zrobienie animacji to nie takie trudne byłoby a chwała dużo większa. Nawet 10 sekund to animacja.

Napisano

W załączniku to rozrysowałam.

U ciebie ten owinięty, cieńszy drut się po prostu kończy w powietrzu. Jak się poruszy serek, to pułapka nie zaskoczy.

 

http://diepresse.com/images/uploads//9/1/b/436507/u_Mausefalle_Versuchung_Verlockung_Falle.jpg

tu to dobrze widać (w twoim wypadku od obu stron).

 

http://www.gartentechnik24-online.de/images/product_images/original_images/2408_0.jpg

tu pułapka która zaskoczyła.

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze.

lucek91- chyba jednak tak; pierwotnie miał być łysy, ale chyba mi się odmienia.

dac77 - nie, to będzie tylko still

Przerobiłem trochę szczurka; aniu, miałaś rację, ale zgodnie z innymi refkami to dwa druciki powinny leżeć na ziemi (chyba, że tak właśnie je rozrysowałaś; w każdym bądź razie dzięki).

 

saper2.jpgpul2.jpg

 

PS Za duża ta rysa pod okiem...

Edytowane przez mookie

Napisano

Tak rozrysowałam że leżą, trochę szkic nie wyszedł. Teraz masz dobrze (tylko zewnętrzny drucik nie przylega do grubego, ale to już szczegół).

Szczurek coraz lepszy.

Napisano
  • Autor

Utknąłem w nadaniu szczurkowi szkieletu. O ile dla samego gryzonia nie stanowi to problemu, o tyle trudno mi doprowadzić do jednoczesnego zgięcia zarówno ciała sapera, jak i elementów jego stroju (za wyjątkiem hełmu). Riggowanie pancerza metodą Create From Bone Heat nie sprawdza się, a ręczne ustawianie wag prowadzi do innych deformacji, niż ciała gryzonia (w efekcie pancerz "przebija" ciało szczurka). Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki.

 

PS Próbowałem też połączyć armaturę i modyfikator Mesh Deform, ale bez dobrych rezultatów.

Napisano

Przechodzą pewnie te wewnętrzne elementy? Spróbuj odwrócić im normale (tak żeby były "źle", ale tylko tym wewnątrz), potem bone heat, potem znów normale ctrl N.

Nie wiem czy to zadziała, ale wiem że bone heat działa inaczej przy odwróconych normalach (miałam tak jak bone heatowałam pióra kury, niektóre były odwrócone, ręczne obrócenie wszystkich na taką orientację jak ciało kury pomogło)

 

A jak to nie pomoże to zostaje cloth.

Napisano

bardzo fajnie to wyglada, jedynie wymienilbym helm i pancerz na jakies przedmioty zaadaptowane. Nie mam pomyslu jakie, ale byloby bardziej klimatycznie gdyby caly osprzt skladal sie z przedmiotow zaadaptowanych z naszego swiata. NP pierwsze skojarzenie pancerza to podeszfa buta jakos pozszywanego. Helm hmmm nie wiem, moze jakies pozczepiane skrawki metalu, np z puszki po coli

Napisano
  • Autor

Uff, nareszcie się udało! Gdyby ktoś miał podobny problem:

 

Cały model zamknąłem w bryle (nazwałem ją "mesh"), która możliwie blisko przylegała do obiektu.Dla szczurka, pancerza i paska dodałem Mesh Deform Modifier, wykorzystując właśnie bryłę "mesh" jako deformującą obiekt. Szczurkowi podpiąłem armaturkę ale jej zasięg ograniczyłem tylko do palców, uszu i ogonka (Vertex Group u mnie nosiła nazwę "xxx"). Następnie dodałem mu Mesh Deform Modifier (wykorzystując bryłę "mesh") ograniczając jej zasięg do tych wierzchołków, na które nie działała armatura (a więc wszystko poza "xxx"). Samej bryle "mesh" podpiąłem armaturę (taką samą, jak szczurkowi) i gotowe. Hełm sparentowałem z tą kością armatury, która sterowała głową. Ustawienia modifierów dla szczurka na obrazku poniżej.

 

mesh.jpg

Napisano
  • Autor

Próbowałem kilku ustawień kamery, ale te wydaje mi się najlepsze (chociaż może najbanalniejsze). Dodam jeszcze kilka elementów, wypróbuję również ten słynny symulator dymu z 2.5. Zarazem mam pytanie - przed renderem muszę applykować wszystkie modyfikatory (Mesh Deform, Armature); Blender uparcie nie chce się do nich dostosować, renderując poskrzywiane siatki (nieraz w czasie pracy szczur nieoczekiwanie się skręca i dopiero zaznaczenie dowolnej kości z armatury przywraca go do ustalonej pozy). Jest na to jakaś rada?

 

ratp.jpg

Napisano

Fajne ujęcie ale wyeksponowałbym bardziej ser czyli kamera trochę bardziej od boku patrząc na pułapkę. Pokusiłbym się też o ciut szerszy kadr. Tak ogólnie idzie świetnie ! ;]

Napisano

To skręcanie da się odtworzyć? Wtedy zgłosiłabym w bug trackerze.

 

Zgięłabym szczurka trochę w kolanach, i ogólnie poeksperymentowała jeszcze z pozą, nie widać żeby był skupiony na tym co robi.

Napisano

Ja sie nie znam więc tylko powiem że fajne modeliki i fajny pomysł.

 

Pozdro:)

Napisano

kurcze w rewelacja ujęcie :) fajna ta zblurowana bomba w tle:P brakuje tylko jaskrawego wyświetlacza na zegarze odliczającego sekundy do wybuchu :D propsuje i czekam na upy. pozdro

Napisano

W 2.49 kości też szaleją. Pewnie masz constrainy i po prostu musi je przeliczyć. Inny problem to fakt że jakoś inaczej działają kości w 2.5 i po przeniesieniu sceny często są obrócone o 90 stopni.

Napisano

Kapitalne ujęcie, kapitalnie oddana skala tym DOFem, MISTRZ! 5***** Kurcze już widzę oczami wyobraźni finał! Boskie!

Napisano
  • Autor

No właśnie nie mam żadnych constraintów; to chyba bug, tak jak wspomniała ania.

 

Nvidia, peter_f, ptfromscr, mafida - dzięki za miłe słowa!

Edytowane przez mookie

Napisano

Ja bym mu jeszcze trochę bardziej ugiął nogi :)

Taki wiesz "przyczajony tygrys, ukryty smok" :]

 

A poza tym to kapitalny pomysł i wykonanie super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności