Ania Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Takiego łuskowca robię, i zastanawiam się które ujęcie lepsze (czy może całkiem inne?) (Łuskowiec na wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pangolin ) Jak na razie model w Wingsie, rig i otoczenie w Blenderze, tekstury w MyPaint. siatka: ujęcie 1: ujęcie 2: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 8 Październik 2010 przez Ania
ArTooRo Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Pierwsze skojarzenie: Sid z Epoki Lodowcowej :) Model łuskowca świetny. Z ujęć to lepsze ujęcie 2, ale skupiłbym kamerą więcej uwagi na szyszce, po prostu lekko zmodyfikował to ujęcie, by szyszka była nieco bardziej pierwszoplanowa. Łuskowiec mógłby również bardziej spoglądać w jej kierunku, teraz patrzy jakby nieco na bok. Poza tym na prawdę fajnie to wygląda i pomysł zdrowy. Łuski ręcznie rozmieszczane? Edytowane 31 Maj 2010 przez ArTooRo
Scatmax Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Przeurocze stworzenie.Pierwsze ujecie lepiej pokazuje swietnie przerysowana poze.Lepiej i czytelniej.Powodzenia pzdr. Kuba
Ania Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 ArTooRo - Łuski na zwierzaku ręcznie i podpięte parentem do vertexów. Na szyszce partykle.
mookie Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Ja bym szyszkę umieścił na pierwszym planie tuż przed kamerą, a zwierzaka za nim, np. zwisającego z drzewa (http://www.bushtrucker.ch/Parks%20Kenia/Kakamega/Baumschuppentier1.jpg). W sumie coś jak ujęcie 2, ale szyszka byłaby na samym środku kadru.
Double_G Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Ja bym zostawił pierwsze ujęcie tak jak jest. Ewentualnie wprowadził drobne zmiany ale tak żeby nie zepsuć. Za fajnie wymodelowałaś zwierzaka żeby pokazać tylko jego przód. Poza tym bardzo fajny pomysł ale to standard w prackach Ani. BTW fajna szyszunia. Klimat jak już ktoś wspomniał zupełnie jak z Ice Age`a :D
Sibu Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 A ja bym kamerę umieścił idealnie na wprost twarzy stworzenia przy szyszce na którą dałbym mocny blur, zeby to wyglądało mniej więcej tak jakby zerkał on do kamery
Ania Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Mookie - takiego zwisającego na ogonie nie chciałam ze względu na kameleona którego kiedyś tak zwisnęłam, w sumie to idiotyczny powód ale jakoś mi to przeszkadza.
Gość kakaku Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Pamietam tego kameleona i fakt prace bylyby podobne. Chyba najlepiej by wyglądało tak jak powiedział mookie, ale bez zwisającego zwarzaka, tylko jak jak zrobiłaś-skradającego się, wtedy większa uwaga byłaby skierowana na szyszkę. Powodzenia , chociaż wiem że i tak nie potrzebnie ;]
Leru Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Ostro! Odpaliłem wątek, spojrzałem na obrazek i pomyślałem "hej! Tu czuć Ani styl" Obczajam, a tu Ania ;) Bardzo fajnowy pan Łuskowiec
Ania Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 (edytowane) Update. Większość tekstur jest prowizoryczna, tak dla koloru, oświetlenie też prowizoryczne oprócz kierunku, i displacement na razie wyłączony. I teraz dopierow widzę że trawa wyszła na czarno, tak właściwie ona już była zielona, coś popsułam. Edytowane 8 Wrzesień 2010 przez Ania
Mortom Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Fajny zwierzak.... taki trochę Ice Age'owaty :) przywalić mu większe zembule i leniwiec jak ta lala :) z łuskami chyba właśnie by tak wyglądał. Czekam na dalszy ciąg "programu" o łuskowcu. Pozdr.
Faun Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 to niespokojne tło trochę odciąga uwagę od pierwszego planu
KoMic Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 na razie jest zbyt kontrastowe w stos do zwierzaka. ale bedzie dobrze.... jestem pewien: ]
mookie Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 (edytowane) Przy takich teksturach/oświetleniu zwierzak faktycznie zlewa się z tłem, ale jeszcze bardziej znika z oczu szyszka. Zapełniłbym czymś lewą górną część kadru, jakiś motylek, albo ważka, albo sam snop światła eksponujący szyszkę właśnie. Ciekaw jestem internala z 2.5. Jak zapowiada się działanie displacementu? Nie ma bugów przy teksturach, odbiciach światła i lustrzanych? Tak na dole pyszczka dostrzegam jakby kolor podłoża; czy wykorzystujesz blenderowe GI? Jak wrażenia? Powodzenia i trzymam kciuki! PS A i tak przy okazji zapytam jak tam historyjka o mikrobach (bodajże) Edytowane 9 Wrzesień 2010 przez mookie
Sunedge Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 ladniutko :) gdzies sie zafiksowalem, ze to mrowkojad i mialem pytac, dlaczego bawi sie szyszka a nie mrowki wcina bardzo fajny, swiezy i zabawnie wygladajacy pomysl z efektownym wykonaniem :) powodzenia a mozesz wrzucic dla porownania ujecie drugie (z materialami, tlem itd) ?
Tomala Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Ale te łuski to zajefajniście wyszły! To będzie jakiś still czy animacja z tego?
Ania Napisano 9 Wrzesień 2010 Autor Napisano 9 Wrzesień 2010 mookie - renderuję w tej chwili w render branch z 2.5, i tak w sumie jestem zadowolona. Zużywa dużo mniej RAMu niż normalny 2.5 i przez to renderuje szybciej (nie musi swapować). Displacement bardzo fajny (microdisplacement), pozwala displacować korę której bez niego by się w ogóle nie dało ze względu na RAM. (w obrazku powyżej nie jest włączona). Na razie niektóre opcje GI nie są gotowe (niby tam są ale zmiany nie dają efektu), ale na pewnych ustawieniach działa całkiem dobrze. Render powyżej jest na raczej szybkich ustawieniach, da się lepiej. Włączenie environment light spowodowało takie plamy na twarzy łuskowca, ale być mmoże to wina użytej tekstury, muszę to jeszcze przetestować. Sunedge - łuskowce też jedzą mrówki (dlatego mają podobny pysk), jeszcze dojdzie odpowiedni jęzor. Drugiego ujęcia nie mogę bo w tej chwili wszystkie rośliny są ustawione pod aktualne ujęcie i tak zostanie. Tomala - still będzie.
kliment woroszyłow Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 ale dzieci z tego chyba nie będzie :D fajny pomysł Aniu !
dac77 Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Rzeczywiście tło zbyt doświetlone w porównaniu do zwierza. Można też poprawić dając DOFa na tło.
Ania Napisano 9 Wrzesień 2010 Autor Napisano 9 Wrzesień 2010 Tło będzie bardziej jednolite. Efekty typu DOF, fog, i podkolorowanie tego czarnego, dojdą całkiem na końcu.
Ania Napisano 8 Październik 2010 Autor Napisano 8 Październik 2010 Roślinność uważam za skończoną, oprócz tego kawałka całkiem na dole z prawej. Kolory są teraz bardziej jednolite, myślę że jest lepiej. Ze zwierzem jeszcze nic nie robiłam, teraz sie za niego zabiorę. Światło całkiem na końcu.
Nezumi Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Wypas roslinki. Zdradzisz cos jak dlubalas bo o ile mam 1000 pomyslow na roslinki w komercyjnym sofcie to w blenderze nie mam pojecia...
mookie Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Hmm, trochę trudno powiedzieć, czy na ziemi leży szyszka, czy to ogon innego łuskowca. Wydaje mi się, że powinna być widoczna albo cała, albo wypadałoby dodać kilka szyszek gdzieś na drzewku. Roślinki całkiem ładne, a już naprawdę wspaniale prezentuje się mech.
bbandi Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 (edytowane) Ładnie to wygląda, troszkę mi jednak nie pasuje gęstość tej roślinności, jesliby trochę ją zmniejszyć tak żeby było bardziej widać drugi plan i np jakiś wodospad.... Edytowane 9 Październik 2010 przez bbandi dziwne dzieje
adam_m Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Zróżnicowałbym bardziej kolorystycznie roślinnośc. Wszystko (liście) ma identycznie nasyconą zieleń. Ogólnie podoba mi się.
Ania Napisano 9 Październik 2010 Autor Napisano 9 Październik 2010 Nezumi - Rośliny są modelowane w osobnym pliku i dołączone jako linked group instance (większość), a te użyte jako partykle (mech, koniczyna) są dołączone jako linked object. Najczęściej kilka wersji tej samej rośliny, kopiowałam i trochę zmieniałam. Gałęzie to curve, wyekstrudowana (żeby uzyskać rozgałęzienie można skopiować vertex i ekstrudować nie przesuwając) i pogrubiona w niektórych miejscach (alt S), potem przekonwertowana na mesh i użyta jako emiter (hair) dla liści. Jagody to curvesy obrobione w podobny sposób. Chude drzewa to jagody powiększone i wydłużone. Grube drzewa wymodelowane w Wingsie, kora wysculptowana w Blenderze i użyta jako displacement map. W render branch są opcje żeby renderować to w miarę szybko i nie obciążając nadmiernie RAMu. Na drzewach są mchy i porosty z zwyczajnego hair, sterowane vertex grupami. Mech na korzeniu to taki cienki cylinder, z wystającymi listkami z partykli, przekonwertowane na mesh. Całość jako hair particles na korzeniu sterowane vertex grupą, te wystające żółte ziarenka to osobny system partykli. Trawa perłówka zwyczajnie wymodelowana, łodygi z curvsów. Zanokcica skalna (te ciemne pędy przy rozgałęzieniu korzenia) to array (liście) + curve modifier (łodyga). Paprocie to array -> apply, trochę ręcznego poprawiania żeby nie było zbyt regularne -> curve modifier (odnóża) -> armature (główna łodyga). Było z tym dużo zabawy i nieudanych prób, i dalej nie jestem z nich do końca zadowolona. Mookie - Szyszka teraz wygląda trochę płasko, coś tam z cieniami się nie udało, jeszcze to zbadam i najwyżej usunę kilka roślinek przy jej lewym końcu. bbandi - wodospad by odciągał uwagę od łuskowca, nie będzie. Adam, Wodzumarcin - Dojdzie dof, odbarwienie atmosferyczne w tyle, więc nie będzie aż tak jednostajnie jak teraz. Ale to dopiero w postprodukcji, nie w testach. Kadr utnę, dzięki. Nad twarzą (i szyszkowcem w ogóle) nie pracowałam, zrobię to w następnej kolejności. W epoce lodowcowej był leniwiec (Sid), nie miał łusek. Chyba że o innego chodzi, to nie pamiętam.
bbandi Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Tak czy inaczej zbyt monotonna ta zieleń, ale życzę ciekawego finału.
Lucek Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Ania te twoje zwierzątka zawsze mnie rozbrajają. Nie podobają mi się kolory. Brakuje IMO głębi w tym wszystkim. Ja raczej szedłbym w stronę głębszych kolorów i mniejszej ilości wolumetryki. Ale co ja tam wiem:) Trzymam kciuki.
Quentin Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Byłaby naprawdę cudowna praca, gdybyś poświęciła trochę więcej czasu renderowi/oświetleniu/post produkcji. I jakiś dof (np. lenscare) na tło. Bo tak super scenka traci potencjał...
Ania Napisano 9 Październik 2010 Autor Napisano 9 Październik 2010 Quentin pisałam jak dotąd w prawie każdym poście, że oświetlenie, post i dof dopiero dojdą później... Nie ma sensu robić póki modele nie są gotowe.
NV Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Ja wiem o co biega i już widzę, że efekt końcowy to będzie gwarantowana srebrna :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się