Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

kobita 3-4 h

 

xaelo.jpg

 

wersja bez włosów:

 

7nhDr.jpg

 

wersja bez włosów i z lekkimi poprawkami poprzedniej kobity:

 

SA7zE.jpg

 

 

hiresy wszystkich sculptów na mojej stronce :)

 

salut.

Edytowane przez indian
  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda całkiem obiecująco na ostatnim obrazku, mimo tego, że coś mi się szyja nie widzi, natomiast sama twarz nabrała kobiecości :)

 

A ode mnie wynik ćwiczeń, pasuje po miesiącach obijania się wrócić do dziergania ;D tak więc mała przeróbka starej pracy, uznałem, że była za mało "orkowa" :D

 

fpyTc.jpg

CDnV2.jpg

Napisano (edytowane)

@No]2 dzięki, co do twojej pracy to wygląda to fajnie, ale wg mnie za szybko poszedłeś w detal, widać w tej pracy więcej szczegółów niż samej bryły, popracował bym nad tym, wywalił wszystkie detale, i zabrał bym się jeszcze raz za samą bryłę.

Nie chcę Cię tu w żadnym razie indoktrynować , tylko pisze jak ja bym to zrobił :)

 

@Bany1991 fajna facjata tylko proporcje troszkę leżą... jak masz chwilkę to obczaj ten filmik powinien Ci troszkę pomóc, mi pomógł ogromnie :)

wip

 

0umQL.jpg

 

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Ostre linie na nosie za ostre. ogólnie w tym miejscu się dzieje coś złego, trochę za płaskie czoło miedzy brwiami, zazwyczaj jest tam całkiem spora fałda masy. Tak ogólnie to bardzo ładne. Skillujesz mocno ostatnimi czasy.

Napisano

Za małe powieki, zbyt płaskie płatki nosa. Uszy mają jakiś dziwny kształt i są za małe. Budowa skroni, łuków brwiowych, policzków też nie wygląda jeszcze tak jak powinna. Szczęka zbyt mocno wysunięta. Ogólnie popełniasz cały czas te same błędy. Polecam zacząć nowy model.

Napisano

Quentin jak powinna wyglądać budowa skroni, łuków brwiowych i policzków ? Każdą kobitkę, ktorą pokazuję sculptuje od nowa, z jednej bazy, dokladnie z tej :

 

9t1QR.jpg

 

salut.

Napisano

Pamiętaj że baza zawsze definiuje cały sculpt. Ta akurat ma bardzo mocno zanzaczon detal wiec definuje ci prace jeszcze bardziej. Porób czasem coś z samej kulki, czy nowym dynameshem. Ja polecam czasem zrobić coś bez symetrii, trudne ale uwrażliwia na formę, bardzo rozwojowe.

 

Tak w temacie, stary sculpt dziadzia. Wykonane z kulki bez użycia symetrii w ogóle.

omOAG.jpg

Hires: http://i.imgur.com/omOAG.jpg

 

Fajnie by było mieć czas porobić jakieś rzeczy tylko dla siebie. Ja chce licealnego luzu. :(

Napisano

Jak na dziecko to trochę za mocno umięśnione pośladki uda i przedramię. Oczy ma bardzo szeroko rozstawione i nos dosyć wysoko. Ogólne proporcje wyglądają na pierwszy rzut okej. Nogi trochę za krótkie. Całe krocze, brzuch i uda z kolanami mógłbyś podsunąć do góry minimalnie.

Napisano

Znowu za mocno rozbudowane mięśnie jak na dziecko? ;) Dzieci to raczej takie patyczakowate obłe kluseczki dużo nie widać i nich mięśni, prędzej kości.

Napisano

Dzięki wielkie za pomoc!

Lekkie poprawki zgodnie ze skazówkami mam nadzieje ze wygląda to teraz trochę lepiej(rozstawu oczu i nosa jeszcze nie ruszałem ale tym tez się zajmę)

proporcje2.jpg

Napisano

Mięśnie klatki piersiowej za duże, pamiętaj, że w takiej pozycji u małych dzieci będziesz miał chudą klatkę z widocznymi żebrami. Szyja za gruba moim zdaniem. Na plecach możesz zaznaczyć łopatki (również bardzo widoczne u małych dzieci). Z resztą pooglądaj sobie fotki, referencje, tylko uważaj bo to karalne czasem jest :P

Napisano

Bez detalu, ale w miarę ok jak na moje oko. Minimalnie coś jest nie halo z diabełkiem (okolice pośladków), poza tym czemu on ma anielskie skrzydła ? :D

Napisano

Fajny motyw. Copypasta skrzydeł bardzo mnie boli, lepiej jakbyś skopiował bazowy kształt skrzydeł ale każde potem oddzielnie rzeźbił. Pozy postaci trochę bez balansu. Czuje że aniołek fiknąłby orzełka.

Napisano (edytowane)

No]2- bo to spadnięty anioł jest ;)

Monio - na razie to faza mocno szkicowa... potrzebowałem w miarę szybko to zwizualizować koncepcję. Diabeł jako spadnięty będzie miał mocniej popsute skrzydła(a la chora wrona) , ale to nieco później ;) Ogólnie to dopiero początek tego tematu. Mocno jestem niedouczony w kwestii tworzenia materiałów w ZB. Ale nie wszystko od razu...Najpierw anatomia, i trochę emocji "dobra i zła".

Co do tematu jaki sobie wymyśliłem tarcza to będzie piaskowane szkło, może nieco grubsza, może bardziej w soczewkę. Docelowo chcę zrobić taką lampkę fizycznie. Będę musiał zmienić "drzewko" bo jednak to mi nie pasuje ale mniej wiecej w ten deseń. Korzenie drzewa będą przebijały sie na drugą stronę tego "gruntu" na którym stoją postaci i opierać będą sie o podstawę ...może jądro ziemi... tego jeszcze nie przemyślałem.

Cholernie fajny program ;) Pozdawiam

Edytowane przez marekf3h
uzupełnienie
Napisano

Bany1991 nie wchodź w detale zanim nie uzyskasz dobrej bryły. Ogólnie dużo jest źle, więc najlepiej rób kolejny model. Ja tak zawsze mam. Błędy w modelu widzę dopiero wtedy kiedy zacznę robić następny. :)

Napisano

Bany, tak troszkę bardziej rzeczowo, żebyś ogarnął :

- kształt żuchwy, cała szczęka

- pozycja i wielkość uszu

- kształt czaszki

- szyja, a raczej jej brak

- kąciki ust i długość ust

- zmarszczki, popatrz na zdjęcia, to nie do końca leci tak jak to przedstawiłeś

- kości policzkowe, skroń, ogólnie anatomia czaszki

 

Te elementy mogę ja Ci zaproponować do poprawy bądź do całkowitej zmiany, a najlepiej do treningu na nowym modelu, chociaż ja specem nie jestem i można mi to śmiało zarzucać ;) Pomijając to widzę, że masz podobne symptomy jak większość z ludzi, którzy rzeźbią (włącznie ze mną) - za mało bryły, za szybki detal lub złe jego wykonanie. Tyle ode mnie, pozdrawiam.

Napisano

Dzięki za komentarze. Faktycznie trochę za szybko chciałem skończyć. Od nowa nie będę zaczynał ale postaram się każda część zrobić na nowo. A to pierwsze zmiany:adaddao.jpg

Napisano

W moim wątku nikt nic nie pisze to wrzucę tutaj, ponieważ zależy mi na czyimś świeżym spojrzeniu. :D Rzeźbione z kulki, potem retopo i na nowej topologii jeszcze trochę zmian...

 

head6wire.jpg

head6renders.jpg

Napisano

Szyja za gruba i nie podobają mi się łuki brwiowe tzn ściśnięcie mięśni łuku w okolicach nosa. Poza tym bardzo fajnie! A i na następny raz dawaj jasne zdjęcia front, 3/4 i profil :)

Napisano (edytowane)

Lucek mógłbym prosić ciebie albo kogokolwiek innego o szybki over, tak chyba łatwiej skapuje co robię nie tak :)

Postaram się mu wyjąć tą podkowę z ust, ale over zawsze bezcenny :)

 

update:

 

0KPHR.jpg

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

mm1Pe.jpg

Propozycja ode mnie :

- obszary z biała otoczką - za bardzo zarysowane lub jak w przypadku oczu, źle wykonane o czym później,

- czerwone linie to zarys wg mnie jak powinien iść.

 

Generalnie leża okolice łuku brwiowego i kości jarzmowych, o których wspomniał Lucek. Ponadto uszy są za duże, troszkę w złym miejscu ( zarysowałem Ci liniami gdzie mniej więcej powinny być ). Cofnij też szczękę, jest za bardzo wysunięta. Jeśli chodzi o oczy to całkowicie zrąbana jest płaszczyzna ;) Popatrz na foty, jak wygląda skóra i mięśnie do około oczodołów. Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

Bardzo fajnie indian, ale mam dwie uwagi. Zdaja mi się, że kość jarzmowa o ile dobrze ją nazywam w miejscu gdzie jest granicą boczną oczodołu za bardzo odstaje do zewnątrz, pchnął bym ją trochę to wewnątrz bo zdaje mi się zbyt gruba. Do tego usta chyba zbyt płaskie, kąciki ust na widoku z profilu powinny iść głębiej według mnie. Teraz tak spojrzałem i nie wiem czy szczęka nie jest za krótka względem długości czaszki z profilu. Ale ogólnie bardzo fajnie, jedziesz dalej.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano (edytowane)

Cyanide dzięki wielkie za wskazówki :)

 

nowy gostek, jakoś z 4-5h, z nowej bazy...

 

ursce.jpg

 

baza:

 

4ken8.jpg

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Siema,

Mój pierwszy cały człowieczek. Bazę robiłem w maya i kupa błędów zaowocowało męczeniem się w zbrushu, no ale człowiek uczy się na błędach.

 

Konstruktywna krytyka mile widziana :)

ludekjpg_hqeeaph.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności