Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Indian coś mi się nie podoba z kształtem czaszki. Jest albo nieco za wysoka, albo za krótka. Szczególnie rzuca mi się to w oczy na widoku z boku, wygląda trochę jak gdyby ją rozciągnąć do góry. Dodatkowo coś nie gra w miejscu gdzie mięśnie karku łączą się z plecami.

Ogólnie bardzo fajna główka.

 

Spoko ten Hitman tr3buh.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indian- Dawno tu nie zaglądałem i trudno aż uwierzyć że tą laseczkę i prace sprzed pół roku robiła ta sama osoba. ;) Bardzo poszybowałeś z poziomem w górę. Gratulacje.

Od boku góra czaszki powinna być stanowczo dużo szersza, szyja za długa. Usta a dokładniej dolna warga trochę za masywna w porównaniu do małego noska i chudego owalu twarzy. Coś dziwnego się dzieje w na łączeniu obojczyków. Wgłębienie między łopatkami powinno być niżej / delikatniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę troszkę wątek może...

moja 2 i 3 praca w zetce ( w którą wprowadził mnie Monio, za co dzięki)

 

2- joker - można uznać za wip. zeszło się ze 2 godzinki

joker.jpg

 

3- ork - około 4 godzin, ponieważ w 2 sesjach robionych i musiałem jakoś się rozruszać.

ork_1.jpg

ork_10.jpg

ork_11.jpg

 

ork_6.jpg

Pozdrawiam i czekam na opnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Indian - widząc poprzednie Twoje prace, ten misiek jest mocno średni...

Patrząc na łapki to jest to jakiś pluszak, patrząc na zarys łopatek i tyłka na plecach ciężko wyobrazić sobie, że to pluszak.. wg mnie - albo realizm, albo stylóweczka. Sam design do mnie nie przemawia. Jeśli miał to być misiek, do którego chce się przytulić to dałbym mu głowę niżej, lekko wygiął w dół kąciki ust.. Widziałem lepsze Twoje prace.

 

sylwex - pod złym kątem kciuk, który i tak ma dziwny kształt. Palec wskazujący jest jakby spuchnięty (a wymiarowo powinien być podobny do serdecznego). Żyły na ręce są zdecydowanie za bardzo widoczne i w złym miejscu. Palce wydają mi się za krótkie. Niefortunnie dobrałeś kąt ustawienia kamery - ciężko sprawdzić wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

to ja sobie skrecilem takiego sfinioka w zetce... baza w sculptrisie.

 

 

sfiniok.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudna sprawa. Teoretycznie wszystko niby jest na miejscu ale jakbym zobaczył coś takiego na ulicy to bym pobił rekord biegu na setkę. Główna bryła leży. Owal głowy wygląda jak balon a nie jak coś zbudowanego na ludzkiej czaszce. Bez głównej bryły wszystkie proporcje się nie zgadzają i daje to takie dziwaczne wrażenie. Ucho całkiem dobre ale za mocno oddalone od twarzy.

Polecam ci razem z refkami wymodelować czaszkę (żuchwa jako oddzielny element). Sporo się nauczysz o anatomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione:

*zmniejszona czaszka z tyłu;

*przybliżone ucho do lica;

*lekko poprawiona powieka;

*płat skroniowy został przesunięty troszkę do wewn.;

*policzki majstrowałem lekko, ale mi się nie podobają( będą zmiany jeszcze)

testhg.jpg

Jeszcze w miarę nabieranie umiejętności i wprawy będą detale (zmarszczki,faktura skóry, itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmarszczki, fakturę skóry itd. zostaw sobie na później, najpierw zajmij się samą bryłą...

Obczaj to sobie http://fc01.deviantart.net/fs12/f/2006/340/8/b/Face_Patterns_Tutorial_by_Snigom.jpg , powinno Ci trochę pomóc .

 

Daj większy obrazek bo mało widać :)

 

Chyba nie warto już kończyć tego , zabierz się za coś innego, znajdź sobie jakąś fotkę i z niej rób, nauczysz się więcej niż robienie z bani... chociażby ja tak miałem :)

 

salut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka. Tak jak Monio wspomniał bryła to u mnie leży, chciałem to dziś w Zetce poprawić ale mi się sypnął Zbrush i dałem sobie spokój ;/ Zaraz biorę się za męską twarz. A wiesz co najlepsze Indian, że ten model był robiony z refki :) Ale z czasem będzie lepiej.

 

 

...Indian, ja Ciebie podziwiam- uparta z Ciebie bestja. Prześledziłem cały wątek sculpt i widziałem z jaką determinacją się chcesz nauczyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam zamiast wracać do starych sculptów robić nowe od zera, najlepiej z boxa czy tam z dynameshem na niskiej rozdzielczości. Jakby dało się spojrzeć na prace nie swoimi oczami to każdy potrafiłby robić zajebiste sculpty bo wszyscy dokładnie wiemy jak wygląda człowiek, problem w tym że jak się tworzy coś własnoręcznie to nie zauważa się swoich błędów.

Poprawiając starą pracę twój mózg tłumaczy sobie błędy które popełniłeś i rozbieżność od rzeczywistości z czasem staje się co raz większa. Robiąc nowy sculpt masz świeży umysł i łatwiej ci spojrzeć na twoją pracę w taki sposób jak faktycznie ona wygląda. Ta zasada najmocniej dotyczy właśnie głównej bryły. Dodatkowo trenujesz szybkość bo powtarzasz wykonywanie tych samych elementów od początku. Oczywiście prędkość tworzenia również wpływa na ogląd modelu jako że mózg przyzwyczaja się do niego tym mocniej im więcej czasu nad nim siedzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od szyi w dół popraw w zasadzie wszystko bo jest strasznie płasko :) Musze Cie pochwalić tak czy siak, mimo, że już chwile nic nie robiłem to przyglądam się od czasu do czasu co się tutaj dzieje i ta twoja ostatnia praca w końcu jest całkowicie inna od wszystkich poprzednich, gubisz stare nawyki co jest + :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności