Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Marvin Straszne mu zrobiłeś wory pod oczami, ucho jest zbyt płaskie i nie odstaje od głowy, nie powinno leżeć równolegle z głową, usta wyszły fajnie, przegiąłeś z grdyką, ma trochę za szeroką szczęką, która nie pasuje do reszty twarzy, nos na widoku z przodu nie wygląda na lepiej lekko rzecz ujmując. Dawaj następną główkę, i staraj się wyeliminować te błędy.

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Lucek -your avatar is creeping the hell out of me. Zmien go.

 

ze dwie godzinki z nowa Z4. Chyba sie pokochamy, aczkolwiek jest kilka ktorych w niej nie lubie. Ale pozatym swietna jest, sexi:P

 

54945377.png

Napisano

Zbrusik z BPR musze sie pobawic tym ficzerem, mozna z niego fajne rzeczy wyciagnac.

Ej ale olales kompletnie moj komentarz o deine avateren. why?

Napisano

Dlatego że Lechiffre'a może zastąpić tyko Vesper. A Vesper ma Dunuś więc Lechiffre zostaje:) Poza tym właśnie pracuję nad jego ochydną mordą:D

Napisano

nom, mysle ze mozesz spokojnie zacząć od początku - w przypadku modelowania ludzi to nic niezwykłego - zbuduj sbie kilka brył pod rząd, tak łatwiej nabrać wprawy i uchwycić to coś, czego nie sposób poprawić na wypieszczonej pracy.

Napisano

Rozumiem o co wam chodzi i się z wami zgadzam.

W rysunku stosuję tą zasadę, że najpierw patrzę na całość a później się zagłębiem w szczegóły.

Natomiast teraz w tych kilku speedach staram się badać anatomie tylko dla samej twarzy, co też po części jest zabawą i poznawaniem zasad działania narzędzi w ZB, bo dopiero co raczkuję w tym programie. Mam świadomość, że powinienem też zwrócić uwagę na głowę jako całość, relacje/proporcje pomiędzy pozostałymi częściami ciała.

Na przyszłość obiecuję poprawę :D.

Napisano

indian nie wiem czy w swoich sculptach chcesz wyciągnąć jak najbardziej realistyczny wygląd głowy, bo wyglądają one dziwnie, niby fajnie, ale dziwnie. Mają taki twój styl, są jakieś takie balonowate, a twarz człowieka taka nie jest. Może porób coś z fotek, no chyba, że nie zależy Ci na realności twoich gniotów :].

 

A co do twojego avatara lucek to i tak ten mapet czy coś z tym nochalem był najlepszy :p.

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Nie mam pojęcia jak on działa. A gluty to raczej mój brak doświadczenia niż wina programu, chociaż fajnie mieć wymówkę. Inna sprawa, ze nie widziałem jeszcze pracy sculptrisowej bez glutów.

Napisano

sculptis jedzie na trojkatach, przy pocaignieciu brushem automatycznie dodaje topologie. Calkiem mila sprawa. Aczkolwiek jak jest GoZ to dla mnie sculptris jest tylko ciekawostka.

Napisano

Siedzę właśnie nad nową postacią w Scuplptrisie i wykumałem czemu powstają takie gluty.

Winę ponosi to nie szczęśliwe dzielenie wszystkiego na trójkąty. Potem po użyciu narzędzia smooth te trójkąty zagęszczają się i już jest po zawodach. Można użyć co prawda narzędzia Reduce tool ale algorytm redukujący działa trochę z d..y. Często gęsto po redukcji zostają osierocone trójkąty przez co powstają dziwne artefakty. Innym wyjściem jest zagęszczenie siatki już na starcie i potem praca z narzędziami z wyłączonym detalowaniem, ale metoda ta nie sprawdza się przy rzeźbieniu z base mesha. Więc w dużej ilości wypadków zwyczajnie nie opłaca się zabawa sculptrisem.

Napisano

No to klops... Raz włączyłem sculptrisa i to tylko na chwilę, bo przeraziła mnie odmienność tego programu od ZB :p. Po prostu się przyzwyczaiłem do niego. Ale siądę jeszcze do sculptrisa, poza tym pewnie go jeszcze poprawią bo jest chyba dosyć świeży prawda?

 

Pozdrawiam Kuba.

Gość fishinthewater
Napisano

Wypasne! pokaz refke, no chyba ze z bani go robiles.

Napisano

Moja rada. Nie baw się na razie w ogóle w detale, pracuj nad bryłą na niskim zagęszczeniu siatki aż będzie wyglądała spoko. Zrób kilka rzeczy z referek, całe głowy bo widzę że elementy u ciebie z osobna by były okej ale razem nie trzymają się kupy. Proporcje.

Napisano

No i ja dziś po raz pierwszy pobawiłem sie w Scupltrisie :) Pracki traktuje bardziej jako swoisty "chrzest" i mam świadomość że są słabe/średnie.

1.

70284053.jpg

2.

pracka12.jpg

 

No to z mojej strony jak narazie tyle, mam nadzieje że nikt na widok prac nie ucierpi :E

 

Pozdrawiam, WilL

Napisano

Witam,

Mając chwilę czasu próbuje swoich sił w modelowaniu, i pierwsze co udało mi się wyskrobać, na razie same główki, mam nadzieje że tym razem, dam radę ogarnąć więcej tematu.

 

72167080.jpg

 

18658968.jpg

 

23740503.jpg

 

kopia5.jpg

Napisano (edytowane)

Pierwsza najlepsza, jest bardzo spoko. Reszta na podobnym poziomie. Moje rady: Nie wchodź w detal do momentu aż główna forma będzie ciekawa. Główną formę rozumiem jako niski podział siatki, to ten staraj się na razie ćwiczyć bo jest najważniejszy w odbiorze pracy (a detalikami i zmarszczkami można sobie popłynąć jak kto lubi.) Przy modelowaniu obracaj kamerę żeby widziała główkę w ujęciu 3/4, to takie ujęcie najczęściej widzimy w realu. Podłub dla ćwiczeń trochę ludzkich główek z referencji.

 

Duży plus za złamanie symetrii, przydałoby się żeby wszelakie robi nie były symetryczne, move tool na niskim podziale siatki i jazda.

 

btw. To że pisze takie rzeczy nie oznacza że modeluje lepiej, po prostu wiem po czym jest progress. ;)

Edytowane przez Monio
Napisano

Świetne to jest! Zajebiście przerysowana i przy tym mega poprawna anatomia. Dlatego zassałem na dysk jako luźną referkę. ;) Gratulacje, MOAR!

Napisano

cieszę się, że się spodobało :) z tą anatomiczną mega-poprawnością, to bym się nie zapędzał :) jeszcze jedno szybkie dłubanko w sculptrisie, przed snem. pozdrawiam.

 

sculptris-head2a.jpg

Napisano

lukanus- oba fajne aczkolwiek pierwszy mi się bardziej podoba ;)

Chyba ostatni okularnik, znowu z kulki, z początku posiłkowałem się konceptem, a później już poleciałem:

okularnik.jpg?t=1283972521

Napisano

Monio - dzięki z uwagi, niby nie które rzeczy się kojarzy, ale lepiej docierają jako konkretne wskazówki.

 

RaVirr - fajny koncept, ciekawie się prezentuje, ciekawe jak wyglądałaby cała postać.

 

Dzisiejsza przymiarka, miała być wiedźma ale jakoś, niewiele ma to z nią wspólnego. Zbyt mało charakterna ;)

 

szkic00295a4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności