Napisano 25 Sierpień 201014 l pionix napisał: mały królik - Brylanty ładnie się prezentują. Do pełni szczęścia pokusiłbym się o delikatną dyspersję. a znasz jakiś szybki sposób na dyspersję? ;D czyli inny niż renderowanie 3 lub 6 obrazków z różnym iorem? próbowałam się doszukać w necie czegoś na ten temat, ale wychodzi na to, że w mentalu chyba nie ma szybszego sposobu ;/
Napisano 25 Sierpień 201014 l mały królik, mam sposób, ale to sposób vRayowy, spróbuj rozgryźć, może uda Ci się zblendować w mentalu. Jak przyda się to możesz dziękować ;) dodam jeszcze to, że te 3 materiały to coat materiały z refractem bez koloru natomiast blend amount powinien zawierać kolor. Chyba że w mentalu nie ma takiej mozliwosci, to wtedy refract musi mieć kolor, ale nie wiem z czym to się je. a natomiast Base material to zwykły materiał z refractem (szklo, plexi itp.)
Napisano 25 Sierpień 201014 l Dunuś, dzięki, niestety nie mogę znaleźć żadnego mentalowego materiału, który by dawał podobne możliwości, jeszcze sporo nauki przede mną ;] La R, gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego pluginu, tzn. jak to działa? bo... może to trochę lamerskie, ale nie wiem co z tym zrobić ;D ------ edit: już sobie poradziłam ;P Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez mały królik
Napisano 25 Sierpień 201014 l Naprawdę ? Pytam bo właśnie się mi przypomniało, że materiał ten nie działa pod mentalem. Swoją drogą to dziwi mnie trochę, że taki silnik nie dochrapał się jeszcze czegoś takiego.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Dunuś - zaciekawiłeś mnie tą teorią. Prosiłbym jeszcze o poparcie jej praktyką na jakimś przykładzie ;)
Napisano 25 Sierpień 201014 l La R, no właśnie zauważyłam, że bawię się innym materiałem, który jest w mentalu pod maxem 2010, a pod 2011 już go nie ma, stąd myślałam, że to to ;D w każdym razie xyz generator chyba też ma potencjał, tylko trzeba by potem to w szopie odpowiednio zmixować, bo przyciemnia cały diament niestety, ale to już tylko 1 dodatkowy render.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Kurcze posta mi ucięło...miało być: Bardzo dobrze z problemem poradzić można sobie przy użyciu materiału typu Composite. Coś w stylu jak tu Dunuś napisał. Najprostszy przykład: trzy materiały po jednym na kolor bazowy w stosunku mieszania 0,33 i z przesunięciem indeksu refrakcji o pożądaną wartość. To tylko trzy, a można dać aż 10! Taki Blend :).
Napisano 25 Sierpień 201014 l Pionix - teoria znana od dawna. Materiały na jej podstawie wiszą np. na na vray-materials http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1606 http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=765 od razu z przykładami :)
Napisano 25 Sierpień 201014 l La R napisał: Kurcze posta mi ucięło...miało być: Bardzo dobrze z problemem poradzić można sobie przy użyciu materiału typu Composite. Coś w stylu jak tu Dunuś napisał. Najprostszy przykład: trzy materiały po jednym na kolor bazowy w stosunku mieszania 0,33 i z przesunięciem indeksu refrakcji o pożądaną wartość. To tylko trzy, a można dać aż 10! Taki Blend :). hmm... a dokładniej? bazowy materiał rozumiem daję normalny diament i potem co, 3 dodatkowe z innym iorem? i tyle? coś bardzo wydłuża czas renderu ;/
Napisano 25 Sierpień 201014 l mały królik napisał: hmm... a dokładniej? bazowy materiał rozumiem daję normalny diament i potem co, 3 dodatkowe z innym iorem? i tyle? coś bardzo wydłuża czas renderu ;/ ...i z innym kolorem. Niestety wydłuża.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Hehe voyager właśnie zobaczyłem, odebrałeś mi słowa z gębci :) bo już szykowałem scenkę z diamencikami :D mały królik, La R chyba z 4 razy w obszarze egzystencji materiału i odbić od niego :(
Napisano 25 Sierpień 201014 l kolorki też pozmieniałam tylko coś ich na renderze nie widać, a przynajmniej jeszcze nie na final gatherze, to normalne? ;] bo wciąż się renderuje... nie wiem czy nie szybciej jednak będzie policzyć 3 obrazki osobno ;/
Napisano 25 Sierpień 201014 l Przy prostych scenach gdzie nie dochodzą inne elementy czasowo pewnie będzie tak samo. U mnie już przy FG było widać kolory, ale oczywiście przy przesadzonym odchyleniu IOR.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Niby nic ciekawego ale pokaże, może ktoś da jakąś ciekawą radę jak z tego uzyskać wizke na wypasie :) Dwa małe WuCety, widok narzucony z góry, tak samo materiały. Kilka nocnych godzin na każdą... Pozdro.
Napisano 25 Sierpień 201014 l rozwiązanie dla małego królika -znalazłem skrypt, który zadziała w max 2010 i starszych, 2009 nie obsługuje skryptu -materiał diamentu wczytujesz jako Instance -masz tam dostępne przestrzenie - 3 kolory lub 6 kolorów (to drugie oczywiscie dluzszy render) -spróbuj też z LWF jak tam wolisz. Działanie skryptu polega na automatyzacji renderingu w różnych kanałach kolorystycznych które później są ze sobą automatycznie łączone i jest obraz końcowy. link do skryptu (przeciągasz pobrany pliczek od razu do okna 3ds maxa :) ) : http://wyslijto.pl/plik/kfhpjm69fk Jak się przyda to możesz dzięknąć ;)
Napisano 25 Sierpień 201014 l cfaniak, drzwi chyba za małe 25% Jeśli skos jest taki jak sugeruje wizka, to ciasnota tam niemiłosierna - mnie też to za chwilę czeka... :/ Te kible na czym wiszą?
Napisano 25 Sierpień 201014 l mkeruj napisał: cfaniak, drzwi chyba za małe 25% Jeśli skos jest taki jak sugeruje wizka, to ciasnota tam niemiłosierna - mnie też to za chwilę czeka... :/ Te kible na czym wiszą? No skala sprawa dyskusyjna, wstępny otrzymany model był z archicada, skala tegoż, chyba dla krasnali do tego w stopach, calach sam nie wiem, skalowane do 90cm na podstawie otworu drzwiowego, więc mogą być kwiatki. Wiszenie kibli też mnie zastanawiało, ale otrzymałem fotę, pod listewkami niby jeszcze coś świeci i mimo to jakoś się trzyma. Nie wnikałem, robię swoje, jak komuś podczas dumania zleci porcelana na pięty nie moja broszka :). Tutaj referencja:
Napisano 25 Sierpień 201014 l Zmierz wysokość umywalki, drzwi i skosu nad lustrem, coś nie gra na bank, chyba że projekt dla karłowatej rodziny. No ale jak z rzutów to olać Na tym drugim górna krawędź lustra też chyba za nisko
Napisano 25 Sierpień 201014 l Loki - to nie office island, szkoda nawet pokazywać. wyskoczyłem dziś zrobić fotki cortenu, marne ale może się na coś przydadzą: http://rapidshare.com/files/415103454/foto.rar
Napisano 25 Sierpień 201014 l Dunuś, znam już ten skrypt, fajny patent tylko, że renderuje obrazek 3 razy, czyli 3 razy dłużej wszystko trwa, a ja to bym chciała szybciej ;D
Napisano 25 Sierpień 201014 l mały królik napisał: a ja to bym chciała szybciej ;D To chyba nie ta branża, ale ja świeżak jestem więc mogę się mylić :)
Napisano 25 Sierpień 201014 l cfaniak napisał: To chyba nie ta branża, ale ja świeżak jestem więc mogę się mylić :) chyba jak najbardziej ta, przez to, że ludzie chcą lepiej i szybciej następuje rozwój technologii ;] aczkolwiek jak nie ma się tego co się chce lubi się to co się ma ;D
Napisano 25 Sierpień 201014 l remanent napisał: Loki - to nie office island, szkoda nawet pokazywać. wyskoczyłem dziś zrobić fotki cortenu, marne ale może się na coś przydadzą: http://rapidshare.com/files/415103454/foto.rar o widzisz, dzięki! (w pobliżu mnie nie wiem nawet gdzie takiej elewacji szukać żeby sobie porównać). No nic walki trwają, w ramach odpoczynku od wstawiania okien takie kamienie do późniejszego wykorzystania w zagospodarowaniu powstały: Test kamieni i materiału kostki betonowej.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Kostka jak kostka, ale kamień super. Możesz się dzielnąć teksturą? ;) Sz. A sobie jeszcze taki teścik rzucę... . Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez pressenter
Napisano 25 Sierpień 201014 l mały królik napisał: chyba jak najbardziej ta, przez to, że ludzie chcą lepiej i szybciej następuje rozwój technologii ;] O panie ( pani ;) ) takie rzeczy to tylko w...no :). Zainspirowany królikiem :), na dobranoc: wersja prosto z maxa "toksyczna" wersja z dodaną aberacją radialną ...i w hi kolorze RK.
Napisano 26 Sierpień 201014 l pressenter napisał: Kostka jak kostka, ale kamień super. Możesz się dzielnąć teksturą? ;) tekstura z CGtextures.com o ta: >> tekstura kamienia z cgtextures
Napisano 26 Sierpień 201014 l La R napisał: O panie ( pani ;) ) takie rzeczy to tylko w...no :). z tego co wiem mają być też w nowym v ray'u ;P jak zrobiłeś dyspersję, compositem czy skryptem? bo widzę, że i u Ciebie w paru miejscach zrobiły się takie nieładne kolorowe placki, a w rzeczywistości wygląda to chyba trochę inaczej.
Napisano 26 Sierpień 201014 l Loki - bardzo ładne głazy. La R - fajnie to wygląda. pressenter - spoko dofik. Renderowany?
Napisano 26 Sierpień 201014 l Dzięki pionix. Placki? Czy ja wiem, może trochę przekombinowałem ze spektrum i fiolet trochę za bardzo wyłazi. FinalRender dyspersje ma w standardzie tak więc bez skryptów i bez composite :). Loki te kamulce to skryptowe, rock gen ? Edytowane 26 Sierpień 201014 l przez La R
Napisano 26 Sierpień 201014 l Pionix: innego nie używam, jakoś ten zdepczony mi nie podchodzi. ;) Panie i Panowie działa wam link do pluginu maxa z ivygenem? http://www.guruware.at/main/ (na samym dole). Jeśli tak to może ktoś wystawić dla 2011 lub udostępnić jeśli ma na dysku? Sz.
Napisano 26 Sierpień 201014 l Niedawno sporo się naszukałem tego pluga do 2011 bo na oficjalnej stronie od dawna nie działa. Znalazłem go w końcu na jakimś zapyziałym forum, musiałem się trochę pomęczyć ale w końcu go zdobyłem :) http://www.mediafire.com/file/7oap3b0gei34a33/gwIvy_v0.94b-max-guruware.rar Sprawdzane na 2011 x64, działa, prosze bardzo :) Loki - dzięki za link do teksturki kamulców, ostatnio też sobie je robiłem ale nie miałem takiego fajnego materiału. Edytowane 26 Sierpień 201014 l przez Razer
Napisano 26 Sierpień 201014 l La R - częściowo - tzn metoda jest taka jak opisana na blogu faceta który napisał ten skrypt (skrypt coś mi średnio chce działać nie wiem dlaczego). koniec męczenia tych skałek, trzeba wracać do "prawdziwej" pracy.
Napisano 26 Sierpień 201014 l Loki a pokażesz siatę? Optymalizujesz jakoś te głazy czy to są hi-poly? Bo zastanawiam się co zrobić z takim głazem który ma ileśtam tysięcy poly żeby nie zapychał pamięci jeśli ma się ich kilka(naście) na scenie.
Napisano 26 Sierpień 201014 l Razer napisał: Loki a pokażesz siatę? Optymalizujesz jakoś te głazy czy to są hi-poly? Bo zastanawiam się co zrobić z takim głazem który ma ileśtam tysięcy poly żeby nie zapychał pamięci jeśli ma się ich kilka(naście) na scenie. na razie są high-poly - zakładam że i tak do tego projektu w którym teraz będą będę robił z tego proxy ( sprawdzałem różne "wielkości" i jestem zadowolony z jakości przy mniej więcej 300k poly/sztukę), jak znajdę trochę czasu to przerobię je do low-poly ( myślę że bez straty jakościowej z normal mapą dało by się zejść do 200 - 500 poly, ale muszę najpierw obczaić te wszystkie "game-artowe" niuanse, co w sumie może być dość ciekawe).
Napisano 26 Sierpień 201014 l zabawy z diamencikami ciąg dalszy, nowe ujęcie pierścionka, tym razem z dyspersją ;) tylko nie wiem czy nie za delikatna jest?
Napisano 26 Sierpień 201014 l Jak tak dalej pójdzie to rzeczywiście Ci się zmaterializują te diamenciki. :] Zacne te renderki muszę przyznać, ale od strony technicznej to Ci niestety nie pomogę :].
Napisano 26 Sierpień 201014 l królik, na co ci ta wizka pierscionka? chcesz pokazaac swojemu kawalerowi jakiego zareczynowego oczekujesz? ;)
Napisano 26 Sierpień 201014 l Loki napisał: jak znajdę trochę czasu to przerobię je do low-poly ( myślę że bez straty jakościowej z normal mapą dało by się zejść do 200 - 500 poly, ale muszę najpierw obczaić te wszystkie "game-artowe" niuanse, co w sumie może być dość ciekawe). Ooo, rzebyś wiedział że ciekawe. Nigdy nie zabrałem się za te wszystkie retopologie, unwrapowanie itp a kiedyś, gdy zaczynałem zabawę z maxem, chciałem tego spróbować. No to dawaj tutaj znać jak będziesz coś kombinować z tymi kamieniami to pójdę twoimi śladami, bo samemu nigdy się za to nie zabiorę, a tak to zawsze będzie jakaś mobilizacja. Tylko coś nie mogę znaleźć moich testowych kamulców na dysku, za to znalazłem skrypt do ich generowania ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto