Jump to content

Budynki średniowieczne i sceny do animacji.


Quentin

Recommended Posts

Witam. Oto scenka, nad którą siedzę już ponad trzy tygodnie. Zasadniczo to pierwszy projekt, przy którym porządnie wziąłem się za Zbrusha. I większość czasu zajęły tekstury bo modele low poly jedynie 3 dni. Na razie większość objektów ma normal, cavity i ao. Cegiełki jeszcze displacement, i okiennice specular. Brakuje jeszcze kilku mapek na niektórych obiektach, jak widać. Diffuse pewnie bd malował w body paincie. Doradźcie co jest nie tak, co zmienić itp. Dodam jeszcze, że małą inspiracją były dla mnie budynki z Assassin's Creed 2, i ogólnie Florencja. Scena będzie użyta do animacji, o której na razie nie będę pisał bo nie chcę zapeszać, dlatego wybrałem prefiks "scena 3d" a nie "architektura". Pozdrawiam.

 

3d - cinema 4d

sculpting - zbrush

poprawianie map, i malowanie większości ao - photoshop

 

 

basemesh

render2camera4000.jpg

 

 

 

ogólna kamera

render2camera1000.jpg

 

 

 

zoom 1

render2camera3000.jpg

 

 

 

zoom 2

render2camera2000.jpg

Edited by Quentin
Link to comment
Share on other sites

to wygląda na bardzo wczesny renesans. mozesz pokazać refereencje dla tych budynków? Nie wiem jaka scene planujesz ale taka architektura na wiele poza byćiem tłem nie pozwoli. Mam na myśli rozplanowanie przestrzenne, ale to jak napisałem zależy od sceny.

Link to comment
Share on other sites

to wygląda na bardzo wczesny renesans. mozesz pokazać refereencje dla tych budynków? Nie wiem jaka scene planujesz ale taka architektura na wiele poza byćiem tłem nie pozwoli. Mam na myśli rozplanowanie przestrzenne, ale to jak napisałem zależy od sceny.

 

Nie mam referencji. Z głowy je robiłem.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie to wygląda, chyba się przy tym napracowałeś troszkę co? Mi też przypomina się trochę miasto za Asasina, czyli chyba klimat tamten załapałeś. Co do epoki, którą udało Ci się uzyskać to niestety taki dobry w ich rozróżnianiu nie jestem.

 

Pozdrawiam Kuba.

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą to ciekawe jak definicje ewouulują

Kiedys mówiło się 'renesans'.. dziś to samo określa się jako 'styl Assassin's Creeda'

 

 

Dokładnie. Ja mówiąc, że inspiracją były dla mnie budynki z owej gry miałem na myśli, że w swojej scenie niektóre elementy zrobiłem podobnie, np styl drzwi itd. Bo przecież łatwiej zaobserwować coś w grze z każdej strony niż z referek z google. :) Po prostu sobie ułatwiłem.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mi się podoba. Uwielbiam exteriory i ich detale. Tak z ciekawości to ile się renderuje Ci scena? Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będę tutaj często zaglądał bo projekt zapowiada się bardzo bardzo fajnie :D

 

 

Dzięki. To znaczy, rozdzielczość edytora mam jakieś 1280x900. Kiedy renderuję pierwszy raz od jakiejś zmiany w mapkach to sam render około 30sek, preparing normal map -40sek, preparing disp. - 10 sek, preparing cieni - 10 sek. Ale kiedy renderuję bez zmian lub kiedy przed chwilą już renderowałem to nie liczy już map normal. Ale przy końcowym renderze(animacji) dojdzie GI, cienie, wyższe AA, wyższa rozdziałka. Na dodatek jeszcze nie ma mapek diffuse, które też trochę zajmą. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ciekaw jestem co bedzie sie dzialo na tym placyku?Czy wpadnie tam jakis kozak i czy zdobedzie szacunek wsrod dziewek.Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z animacja?I czy bedzie troche interakcji z otoczeniem ,lamanie straganow , uciekajace kurczaki i fruwajace owoce itp.Sam bym chcial animowac ale mi jeszcze daleko!Pozdrawiam i wytrwalosci zycze bo fajna praca sie zapowiada.

Link to comment
Share on other sites

ciekaw jestem co bedzie sie dzialo na tym placyku?Czy wpadnie tam jakis kozak i czy zdobedzie szacunek wsrod dziewek.Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z animacja?I czy bedzie troche interakcji z otoczeniem ,lamanie straganow , uciekajace kurczaki i fruwajace owoce itp.Sam bym chcial animowac ale mi jeszcze daleko!Pozdrawiam i wytrwalosci zycze bo fajna praca sie zapowiada.

 

No cóż, bardzo oryginalny komentarz. :) Dzięki

Link to comment
Share on other sites

myślę o 1/3 szerokości kadru. Przemyśl dobrze kompozycję bo to najważniejsze.

 

Ok dzięki. Ale miałem bardziej na myśli gdzie mam go przesunąć? Nie znam się za bardzo na kompozycji więc doradźcie proszę.

 

 

EDIT: zacząłem coś czytać o kompozycji, więc już mniej więcej wiem co miałeś na myśli. :)

Edited by Quentin
Link to comment
Share on other sites

Niewiele pokazałeś więc za dużo krytyki się nie spodziewaj ale no zapowiada się spoko ;] Mi osobiście taka ilość bumpa się podoba ale to akurat trzeba będzie później dotweekować. Światłą , diff i spec dużo zmienią. czekamy na up.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, aczkolwiek wszedzie ładnie, czysto i schludnie, mam nadzieje, ze beda te budynki wygladały na uzywane : )

 

 

Dzięki, postaram się dodać jakieś zniszczone elementy, a samych budynków już raczej nie będę modyfikował, bo mają wypalone mapy itp. Ale jak dojdą jakieś rozwalone stragany, liny i inne rzeczy to chyba będzie ok. :)

Link to comment
Share on other sites

Podoba mi się to wszystko i ciekawi mnie jak zrobiłeś te cegiełki na ścianach ?

Czy ta cegiełka to textura zbumpowana czy model zrobiony w zbrushu ?

 

 

Tak w skrócie :

 

- najpierw w programie 3d zrobiłem cegiełki, lekko rozrzucone

- załadowałem w Zbrushu jako alpha, dodałem detale itp itp

- wygenerowałem normal mapę i cavity

- w programie 3d zbakekowałem mapkę ao i wrzuciłem jako drugi shader na model, a cegiełki (normal i cavity) to tilling na całym modelu.]

 

A cała reszta obiektów (oprócz podłogi) jest ręcznie w Zb "malowana".

Tak przy okazji to wczoraj skończyłem teksturowanie tego pana na ostatnim renderze, wrzucę później render jak będę mógł. Tylko teraz mam spory problem. Ponieważ displacement i kilka innych efektów w shaderach spowalniają rendering, tak że render tylko tej postaci z kilkoma światełkami trwa 5 minut i co chwilę wywala błędy "Not enough memory". Więc nie wiem jak to będzie, jak dojdzie reszta postaci otoczenie itp... Jak nie będę miał okazji wyrenderować tego na lepszym sprzęcie to chyba skończę na kilku stillach... pozdro

Edited by Quentin
Link to comment
Share on other sites

Fajnie, tylko niech on nie będzie zwykłym żołnierzem, niech jego ubiór opowiada jakąs historię. Mam na myśli jakieś rysy na pancerzu, plamy na spodniach itd. Chyba, ze takie jest założenie, to przepraszam : )

 

 

To nie jest główny bohater. :)

Link to comment
Share on other sites

To nie jest główny bohater. :)

 

No ale to co, że nie jest główny :) Takie detale nie kosztują aż tyle pracy ale kiedy się pojawią, wszystko odbiera się inaczej. Nawet jeśli człowiek skupia się właśnie na głównych bohaterach, zdarzeniach i wydaje mu się że nie widzi takiego detalu, to jednak no... diabeł tkwi w szczegółach. Ja tam by mu coś dodał :)

 

Ogólnie super idzie, podoba mi się.

Link to comment
Share on other sites

No ale to co, że nie jest główny :) Takie detale nie kosztują aż tyle pracy ale kiedy się pojawią, wszystko odbiera się inaczej. Nawet jeśli człowiek skupia się właśnie na głównych bohaterach, zdarzeniach i wydaje mu się że nie widzi takiego detalu, to jednak no... diabeł tkwi w szczegółach. Ja tam by mu coś dodał :)

 

Ogólnie super idzie, podoba mi się.

 

Dzięki. Co do tych detali, to niby są ale teraz jak patrzę na świeżo, to widzę, że mało je trochę widać na tych renderach. W zbrushu je widać, no ale w takim razie trochę je jeszcze zaakcentuję.

Link to comment
Share on other sites

Nikt Ci przez tyle godzin nie odpisał , oj ty biedny :D No to ja Ci powiem że mi sie bardzo podoba, zwłaszcza zbroja ( jestem jak sroka, lubie wszystko co swieci:D). Twarz też zacna, aczkolwiek SSS bardzo fajnie wyszedł to nie sądze zeby na nosie był taki duzy przeswit (wiesz o co chodzi ?):D I w butach wg. mnie sprzydałaby sie jakaś klamra czy cos bo teraz takie strasznie puste i puste:D Ogólnie dla mnie fajnie i powodzenia nad animką MUODY:D

Link to comment
Share on other sites

Nikt Ci przez tyle godzin nie odpisał , oj ty biedny :D No to ja Ci powiem że mi sie bardzo podoba, zwłaszcza zbroja ( jestem jak sroka, lubie wszystko co swieci:D). Twarz też zacna, aczkolwiek SSS bardzo fajnie wyszedł to nie sądze zeby na nosie był taki duzy przeswit (wiesz o co chodzi ?):D I w butach wg. mnie sprzydałaby sie jakaś klamra czy cos bo teraz takie strasznie puste i puste:D Ogólnie dla mnie fajnie i powodzenia nad animką MUODY:D

 

 

Czy animacja wyjdzie czy nie, na pewno w ciągu najbliższych dni wrzucę do galerii stilla z samą tą postacią. Dzięki za komentarz. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy