Quentin Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 (edited) Witam. Oto scenka, nad którą siedzę już ponad trzy tygodnie. Zasadniczo to pierwszy projekt, przy którym porządnie wziąłem się za Zbrusha. I większość czasu zajęły tekstury bo modele low poly jedynie 3 dni. Na razie większość objektów ma normal, cavity i ao. Cegiełki jeszcze displacement, i okiennice specular. Brakuje jeszcze kilku mapek na niektórych obiektach, jak widać. Diffuse pewnie bd malował w body paincie. Doradźcie co jest nie tak, co zmienić itp. Dodam jeszcze, że małą inspiracją były dla mnie budynki z Assassin's Creed 2, i ogólnie Florencja. Scena będzie użyta do animacji, o której na razie nie będę pisał bo nie chcę zapeszać, dlatego wybrałem prefiks "scena 3d" a nie "architektura". Pozdrawiam. 3d - cinema 4d sculpting - zbrush poprawianie map, i malowanie większości ao - photoshop basemesh ogólna kamera zoom 1 zoom 2 Edited October 28, 2010 by Quentin Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 to wygląda na bardzo wczesny renesans. mozesz pokazać refereencje dla tych budynków? Nie wiem jaka scene planujesz ale taka architektura na wiele poza byćiem tłem nie pozwoli. Mam na myśli rozplanowanie przestrzenne, ale to jak napisałem zależy od sceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 to wygląda na bardzo wczesny renesans. mozesz pokazać refereencje dla tych budynków? Nie wiem jaka scene planujesz ale taka architektura na wiele poza byćiem tłem nie pozwoli. Mam na myśli rozplanowanie przestrzenne, ale to jak napisałem zależy od sceny. Nie mam referencji. Z głowy je robiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Nie mam referencji. Z głowy je robiłem. normalnie człowiek renesansu :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 Chodzi mi o styl renesansowy, nie o konkretne budynki. :) Poza tym, czy to ważne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 jezeli zależy CI na jakości to raczej tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trybal Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Właśnie tak miałem strzelać, że styl z Assassin's Creeda 2. Właśnie w niego gram i tak mi się skojarzyło :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyanide Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Bardzo ładnie to wygląda, chyba się przy tym napracowałeś troszkę co? Mi też przypomina się trochę miasto za Asasina, czyli chyba klimat tamten załapałeś. Co do epoki, którą udało Ci się uzyskać to niestety taki dobry w ich rozróżnianiu nie jestem. Pozdrawiam Kuba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Swoją drogą to ciekawe jak definicje ewouulują Kiedys mówiło się 'renesans'.. dziś to samo określa się jako 'styl Assassin's Creeda' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 Swoją drogą to ciekawe jak definicje ewouulują Kiedys mówiło się 'renesans'.. dziś to samo określa się jako 'styl Assassin's Creeda' Dokładnie. Ja mówiąc, że inspiracją były dla mnie budynki z owej gry miałem na myśli, że w swojej scenie niektóre elementy zrobiłem podobnie, np styl drzwi itd. Bo przecież łatwiej zaobserwować coś w grze z każdej strony niż z referek z google. :) Po prostu sobie ułatwiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trybal Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Spryciula :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tweester Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Bardzo mi się podoba. Uwielbiam exteriory i ich detale. Tak z ciekawości to ile się renderuje Ci scena? Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będę tutaj często zaglądał bo projekt zapowiada się bardzo bardzo fajnie :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbandi Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 wow - to w obecnej postaci ma już niezły klimat czekam na więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 Bardzo mi się podoba. Uwielbiam exteriory i ich detale. Tak z ciekawości to ile się renderuje Ci scena? Powodzenia w dalszej pracy. Na pewno będę tutaj często zaglądał bo projekt zapowiada się bardzo bardzo fajnie :D Dzięki. To znaczy, rozdzielczość edytora mam jakieś 1280x900. Kiedy renderuję pierwszy raz od jakiejś zmiany w mapkach to sam render około 30sek, preparing normal map -40sek, preparing disp. - 10 sek, preparing cieni - 10 sek. Ale kiedy renderuję bez zmian lub kiedy przed chwilą już renderowałem to nie liczy już map normal. Ale przy końcowym renderze(animacji) dojdzie GI, cienie, wyższe AA, wyższa rozdziałka. Na dodatek jeszcze nie ma mapek diffuse, które też trochę zajmą. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Update. Finalna klatka będzie wyglądać mniej więcej w ten sposób. Postać to na razie tylko basemesh, dopiero teraz będą tekstury i Zb. Tutaj przy okazji mały test rigu postaci - Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 ciekaw jestem co bedzie sie dzialo na tym placyku?Czy wpadnie tam jakis kozak i czy zdobedzie szacunek wsrod dziewek.Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z animacja?I czy bedzie troche interakcji z otoczeniem ,lamanie straganow , uciekajace kurczaki i fruwajace owoce itp.Sam bym chcial animowac ale mi jeszcze daleko!Pozdrawiam i wytrwalosci zycze bo fajna praca sie zapowiada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 ciekaw jestem co bedzie sie dzialo na tym placyku?Czy wpadnie tam jakis kozak i czy zdobedzie szacunek wsrod dziewek.Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z animacja?I czy bedzie troche interakcji z otoczeniem ,lamanie straganow , uciekajace kurczaki i fruwajace owoce itp.Sam bym chcial animowac ale mi jeszcze daleko!Pozdrawiam i wytrwalosci zycze bo fajna praca sie zapowiada. No cóż, bardzo oryginalny komentarz. :) Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Zrób stragan, będzie rozmaicie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Proponuję tego pana w mocny punkt przesunąć. zamyka kompozycję i zabiera przestrzeni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berger Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Na niektórych obiektach bump jest duży, strasznie to daje po oczach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Proponuję tego pana w mocny punkt przesunąć. zamyka kompozycję i zabiera przestrzeni. Co masz na myśli mówiąc mocny punkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 myślę o 1/3 szerokości kadru. Przemyśl dobrze kompozycję bo to najważniejsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 (edited) myślę o 1/3 szerokości kadru. Przemyśl dobrze kompozycję bo to najważniejsze. Ok dzięki. Ale miałem bardziej na myśli gdzie mam go przesunąć? Nie znam się za bardzo na kompozycji więc doradźcie proszę. EDIT: zacząłem coś czytać o kompozycji, więc już mniej więcej wiem co miałeś na myśli. :) Edited October 21, 2010 by Quentin Link to comment Share on other sites More sharing options...
khatake Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Niewiele pokazałeś więc za dużo krytyki się nie spodziewaj ale no zapowiada się spoko ;] Mi osobiście taka ilość bumpa się podoba ale to akurat trzeba będzie później dotweekować. Światłą , diff i spec dużo zmienią. czekamy na up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velendil Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Fajnie, aczkolwiek wszedzie ładnie, czysto i schludnie, mam nadzieje, ze beda te budynki wygladały na uzywane : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 24, 2010 Author Share Posted October 24, 2010 Fajnie, aczkolwiek wszedzie ładnie, czysto i schludnie, mam nadzieje, ze beda te budynki wygladały na uzywane : ) Dzięki, postaram się dodać jakieś zniszczone elementy, a samych budynków już raczej nie będę modyfikował, bo mają wypalone mapy itp. Ale jak dojdą jakieś rozwalone stragany, liny i inne rzeczy to chyba będzie ok. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonJakub Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Podoba mi się to wszystko i ciekawi mnie jak zrobiłeś te cegiełki na ścianach ? Czy ta cegiełka to textura zbumpowana czy model zrobiony w zbrushu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 (edited) Podoba mi się to wszystko i ciekawi mnie jak zrobiłeś te cegiełki na ścianach ? Czy ta cegiełka to textura zbumpowana czy model zrobiony w zbrushu ? Tak w skrócie : - najpierw w programie 3d zrobiłem cegiełki, lekko rozrzucone - załadowałem w Zbrushu jako alpha, dodałem detale itp itp - wygenerowałem normal mapę i cavity - w programie 3d zbakekowałem mapkę ao i wrzuciłem jako drugi shader na model, a cegiełki (normal i cavity) to tilling na całym modelu.] A cała reszta obiektów (oprócz podłogi) jest ręcznie w Zb "malowana". Tak przy okazji to wczoraj skończyłem teksturowanie tego pana na ostatnim renderze, wrzucę później render jak będę mógł. Tylko teraz mam spory problem. Ponieważ displacement i kilka innych efektów w shaderach spowalniają rendering, tak że render tylko tej postaci z kilkoma światełkami trwa 5 minut i co chwilę wywala błędy "Not enough memory". Więc nie wiem jak to będzie, jak dojdzie reszta postaci otoczenie itp... Jak nie będę miał okazji wyrenderować tego na lepszym sprzęcie to chyba skończę na kilku stillach... pozdro Edited October 27, 2010 by Quentin Link to comment Share on other sites More sharing options...
velendil Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Do czego uzywasz cavity map ? Tzn pod co to podpinasz? No dosplacement tyle bedzie trwał... nie wystarczy sama normal mapa i dobra tekstura, z której samej juz widac co jest głębiej a co bardziej na zewnątrz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 Do czego uzywasz cavity map ? Tzn pod co to podpinasz? Cavity mapa to przyciemnienia na mapie w głębszych miejscach. W Cinemie 4D wrzucam to do kanału Diffusion, a najczęściej łączę od razu z mapką diffuse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 (edited) Render postaci z teksturami. Łapek na razie nie pokazuję, ponieważ muszę im jeszcze zrobić skinning/weighting. Edited October 28, 2010 by Quentin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Nogi ma z worków zrobione. A le materiały dosyć fajnie dobrane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velendil Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Fajnie, tylko niech on nie będzie zwykłym żołnierzem, niech jego ubiór opowiada jakąs historię. Mam na myśli jakieś rysy na pancerzu, plamy na spodniach itd. Chyba, ze takie jest założenie, to przepraszam : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 Fajnie, tylko niech on nie będzie zwykłym żołnierzem, niech jego ubiór opowiada jakąs historię. Mam na myśli jakieś rysy na pancerzu, plamy na spodniach itd. Chyba, ze takie jest założenie, to przepraszam : ) To nie jest główny bohater. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Hełm nie jestes zbyt luźny? Tzn. jak będzie biegał to będzie się za bardzo ruszał (IMHO) Ogólnie fajnie to wygląda :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godzil Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 To nie jest główny bohater. :) No ale to co, że nie jest główny :) Takie detale nie kosztują aż tyle pracy ale kiedy się pojawią, wszystko odbiera się inaczej. Nawet jeśli człowiek skupia się właśnie na głównych bohaterach, zdarzeniach i wydaje mu się że nie widzi takiego detalu, to jednak no... diabeł tkwi w szczegółach. Ja tam by mu coś dodał :) Ogólnie super idzie, podoba mi się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 No ale to co, że nie jest główny :) Takie detale nie kosztują aż tyle pracy ale kiedy się pojawią, wszystko odbiera się inaczej. Nawet jeśli człowiek skupia się właśnie na głównych bohaterach, zdarzeniach i wydaje mu się że nie widzi takiego detalu, to jednak no... diabeł tkwi w szczegółach. Ja tam by mu coś dodał :) Ogólnie super idzie, podoba mi się. Dzięki. Co do tych detali, to niby są ale teraz jak patrzę na świeżo, to widzę, że mało je trochę widać na tych renderach. W zbrushu je widać, no ale w takim razie trochę je jeszcze zaakcentuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Test światła i hdrki. Trochę prześwietlone w niektórych miejscach i w niektórych za ciemno, ale to jeszcze poprawię... AA też testowe na razie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karkosik Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Nikt Ci przez tyle godzin nie odpisał , oj ty biedny :D No to ja Ci powiem że mi sie bardzo podoba, zwłaszcza zbroja ( jestem jak sroka, lubie wszystko co swieci:D). Twarz też zacna, aczkolwiek SSS bardzo fajnie wyszedł to nie sądze zeby na nosie był taki duzy przeswit (wiesz o co chodzi ?):D I w butach wg. mnie sprzydałaby sie jakaś klamra czy cos bo teraz takie strasznie puste i puste:D Ogólnie dla mnie fajnie i powodzenia nad animką MUODY:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Nikt Ci przez tyle godzin nie odpisał , oj ty biedny :D No to ja Ci powiem że mi sie bardzo podoba, zwłaszcza zbroja ( jestem jak sroka, lubie wszystko co swieci:D). Twarz też zacna, aczkolwiek SSS bardzo fajnie wyszedł to nie sądze zeby na nosie był taki duzy przeswit (wiesz o co chodzi ?):D I w butach wg. mnie sprzydałaby sie jakaś klamra czy cos bo teraz takie strasznie puste i puste:D Ogólnie dla mnie fajnie i powodzenia nad animką MUODY:D Czy animacja wyjdzie czy nie, na pewno w ciągu najbliższych dni wrzucę do galerii stilla z samą tą postacią. Dzięki za komentarz. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now