Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

A co jak musisz przeskakiwać z shopa do blendera co chwila? ;)

Nie musze ;) ale gdybym musial to zostaje winda i tyle. Polecam jednak linucha do wszystkiego blenderowatego jesli nie musisz korzystac z PSa. Jesli ja sobie dalem rade z linuksem to kazdy moze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio: teoretycznie ZB i PS powinny chodzić :) ale nie sprawdzałem w praktyce

If your application is rated Silver, Gold or Platinum, you're probably okay; if it's rated Bronze or Garbage, Wine isn't really ready to run it for most users.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1152

http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=17

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo dobry pomysł. Czemu sam nie sprawdziłem ZB z wine xD ciekawe czy przyspieszy :) CoD4 miał 2x więcej fps pod wine ale to hazard czasem jest regres :X

 

PS

WTF jest wersja na Mac'i... czyli mogliby zrobić port na lina : | ale im się nie chce : |

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uda ci się odpalić to powiedz. W ogóle to pewnie nie jedynym problemem jest to, że każdy user linuxa ma innego, inne rzeczy poinstalowane, inne środowisko itd. W windzie wszystko wiadomo;) A poza tym kto używa linuksa do 3d? Chyba jak ktoś ma w studiu dedykowane stacje do niektórych programów (MARI?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem Pixar i wiele dużych studiów ma pipeline ustawiony na linuchu... Dokładniej te studia które stać na zrobienie sobie własnego softu albo gruntowne modyfikowanie istniejących. Nie wiem jak teraz ale Dreamworks korzystał z customowo modyfikowanej majki, prawdopodobnie też na linuchu bo na nim majka działa stabilniej i szybciej.

Wiele ludków myśli że w takim Pixarze to wszyscy na gołej majce dłubią te animki a dupa prawda. Mało jest w makeing offach obrazków gdzie pokazują swój soft ale jak już się coś pojawi to wygląda jak podobne zupełnie do niczego.

 

szczuro- Dzięki. Tylko zastanawiam się jak to się ma do licencji. :P Przetestuje za jakiś czas. :)

 

N-pigeon- Campbell mi odpisał że to nie bug i color picker tak właśnie działa ale funkcja którą opisałem byłaby dobrym ficzerem. No raczej. :P Więc pytanie. Jak i komu zgłosić pomysł (nie bugi) na to żeby to miało szanse kiedykolwiek wejść do trunka? Sporo mam pomysłów na poprawki i nowe ficzery tylko nie orientuje się jak to odpowiednio słać w eter. Piać od razu do devów? Wątek na Blender Artist i zbieranie akceptacji społeczności? Help me. :)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lucek

 

Testne testne tylko nie wiem kiedy :D jak bym zaczął to bym nie skończył, a mam dużo roboty na razie, wole się nie rozpraszać.

 

@Monio

 

Pamiętaj, że wchodzisz na grząski grunt, developerzy nie mają czasu na wszystko.

 

Możesz zacząć od wątku na forum http://blenderartists.org, by temat dojrzał.

Następnie napisać na liście mailingowej (ML) linkując wątek z BA.org. http://lists.blender.org/mailman/listinfo/bf-committers

 

Kilka rad:

pisz bez emocji, bo cię dadzą do frustrat zone

pisz konkretnie, ale dokładnie by ktoś kto nie ma pojęcia o czym piszesz wiedział o co chodzi

przedstaw korzyści i możliwe scenariusze wykorzystania tych funkcji

nie oczekuj zbyt wiele, możliwe, że na twojego maila nikt nie odpisze, ważne byś zainteresował kogoś, ale to trzeba trochę szczęścia mimo wszystko

uważaj na użytkowników trolli, zarówno na forum jak i ML (Knapp...) dbaj by wątki były na temat

postaraj się przedstwiać konkretny problem albo małą grupę problemów, zbyt dużo rzeczy może narobić bałaganu w dyskusji. Lepiej się nie rozdrabniać.

bądź gotów że twoja ciężka praca pójdzie na marne :D

Wyrozumiałość! :D

 

Devy słuchają się społeczności, ale muszą sobie organizować priorytety, bo zachcianek jest tylu ilu użytkowników razy 10.

 

Im rzetelniej coś zaproponujesz tym większe szanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Używałem Zbrusha na Ubuntu, nie działa kilka funkcji, już nie pamiętam które to były, ale musiały być dość istotne skoro teraz pracuję na Win7 :-)

 

Blender faktycznie śmiga na linuxie, ale praca bez Szopa, xnormal i paru innych programów... nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Blender faktycznie śmiga na linuxie, ale praca bez Szopa, xnormal i paru innych programów... nie ma sensu.
PS'a odpaliłem na Fedorze i śmigało wszystko !! :) Było to jakiś czas temu, bodajże wersja CS4.

Ooooo dobry pomysł. Czemu sam nie sprawdziłem ZB z wine xD ciekawe czy przyspieszy :)
ZB chodzi bezproblemowo bo jest 32bitowy ;) Trzeba tylko doinstalować kilka bibliotek, ale ogólnie łatwiej się go utuchomiło niż PSa. Edytowane przez Creator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak GUI na Pythonowych skryptach to coś pięknego, choć zazwyczaj dorabiam tylko nowe przyciski i menusy do moich addonów, to możliwości customizacji istniejących elementów interfejsu są bardzo duże i pewnie kiedyś mi się przydadzą.

Aktualnie w eksperymentalnym branchu jest możliwość tworzenia nowego typu okna za pomocą Pythona (przycisk typów edytorów w prawym dolnym rogu) i na to czekam z niecierpliwością, aż trafi do Trunka.

 

Wizualna edycja GUI byłaby możliwa, w wersji 2.5x były wersje, gdzie można było dodawać nowe elementy do Toolshelfa, ale zostało to zablokowane. Nie pamiętam z jakiego powodu, prawdopodobnie nieskończone. Brakuje ludzi od GUI, to problem każdego projektu, wszyscy chcą robić super wypasione ficzersy bawić się algorytmami, ale ludzi zainteresowanych GUI jest niewielu, albo zero.

 

Polecam się nauczyć Pythona i Blenderowego API bo czasem to naprawdę ratuje dupsko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niszczy warstwy przy blender paint
Akurat to nic przy blender paint niszczącym teksturę. ;D Zgłosiłem to jako bug i stoi bez odpowiedzi już drugi tydzień.

Dla mnie średnia opcja z tym gimpem. Wydaje się mocno niewygodne. Druga sprawa że imho skoro robimy modele 3d to samo malowanie też powinno się odbywać w 3d. Lepiej w tym kierunku iść. Ja teraz softów 2d używam tylko do nakładania faktur z detalem i poprawiania edge paddingu. Marzy mi się plugin do shopa który wykrywałby seamy i samplował teksture z jednego seama na drugi. Dilation filter z xnormala ratuje tyłek ale to jeszcze nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę stare ale jak ktoś nie widział to polecam. Najfajniejsza prezentacja ostatnich ficzerów czyli dyntopo i skin modifiera.

 

[video=youtube;r_w-St0fiB4]

,

 

Jaram się tym dyntopo jak pochodnia. Na razie jeszcze strasznie niestabilny jest ale za za parę miechów będzie z tego diament.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Per BSDF normal, to po prostu vector input w nodach takich jak gloss, diffuse itd. kontrolujący normalne powierzchni tylko dla tego BSDFa.

Dodatkowo dojdzie Bump node, który konwertuje texa w wektor który przekrztałca go w vektor dla tego bumpa.

 

Anisotropic BSDF, to po prostu shader odbić anizotropowych. Na razie na to tylko Ward i ma straty energii, lepsze shadery dojdą w przyszłości.

Coś jak szczotkowany metal: http://www.mr-cad.com/mrcad-blog/anisotropic-shader.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anizotropic się pokazał w samą porę, bo właśnie mam kończyć włosy i doda trochę wypasu i amejzingu.

 

a to per bdsf normal mnie zdziwiło, bo niby się spodziewałem, że to coś jak bump, ale przecież bump jest gdzie indziej i trochę zgłupiałem. ale już mam wypróbowane wstępnie :)

 

jeszcze chciał bym taki prezent, żeby doszło sss zanim skończę, to bym skórę mechaniczce poprawił i by było już całkiem extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten SSS w Cyclesie jest sztuczny, jego kontrola nie jest wcale taka łatwa, jakby się wydawało. Widzieliście go gdzieś w akcji poza testami, powiedzmy na modelu z teksturą?

 

Jako że ruszyła konferencja Blendera w Amsterdamie postuję linka, gdzie zamieszczane będą filmy z wykładów.

 

https://www.youtube.com/user/BlenderFoundation

Edytowane przez mookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten SSS w Cyclesie jest sztuczny, jego kontrola nie jest wcale taka łatwa, jakby się wydawało. Widzieliście go gdzieś w akcji poza testami, powiedzmy na modelu z teksturą?

 

Tak z czubka glowy to w tej serii darmowych videotutkow:

 

http://cgcookie.com/blender/cgc-series/series-creating-a-realistic-head-in-blender/#header

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jupi!

mam r51267 i prócz tego anizo i bump-per-normala jest jeszcze coś, o czym nie słyszałem a jest!

teraz działający preview w cycles nie spowalnia interfejsu przy edycji nodów, więc nody stały się bardziej responsywne i mniej flustrujące. teraz nie muszę już wyłączać trybu render jak chce zmienić coś odrobinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności